A legeurópaibb japán: jó lett az új Qashqai

Teszt: Nissan Qashqai 1.6dCi - 2014

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.01.15. 07.00

Aki régi Qashqaiból ül át újba, biztosan elégedett lesz. Meg az is, aki másból. Persze kérdés, hogy elégedett lesz-e annyira a vevőjelölt, hogy elfogadja a majd’ félmilliós árugrást az elődhöz képest.


Röviden: Nissan Qashqai Tekna 2WD 1.6 dCi – 2013

Mi ez?

Fronthajtású kompakt SUV remek Renault-dízellel, fullextrás változat

Mit tud? Jól néz ki, jól megy, igényes, a magas építés örömeit nyújtja kompakt áron
Mibe kerül? 5,5 millió a legolcsóbb benzines, ez a kocsi extrákkal 8,7
Kinek jó? Kompakt helyett négy főre bárkinek, ha nem kell nagy csomagtér

Egyre több új távol-keleti autóban érezhető manapság, hogy nagyon nem nekünk készült. Legutóbb az új Corollában hatott át az a masszív képzet a teszthét végére, hogy egy szürkeimportos amerikai kocsiban ülök. No persze, érthető, hogy egyre kevesebben fejlesztenek az öreg kontinensre. Európából lassan múzeum lesz, Amerika viszont most is pörög, nem is beszélve Kínáról, ami a legfőbb piac minden volument eladni vágyó gyártó számára. Ehhez képest most kaptunk egy tesztautót egy japán márkától, ami hangulatában európaibb még némely klasszikus német márka bizonyos autóinál is.

A döntött hátsó szélvédő jót tesz a formának, de rosszat a pakolhatóságnak


Küllemében kívánatos

Az új Qashqai formailag még csak nem is emlékeztet elődjére. Sokkal arányosabb, részletgazdagabb, szebb, drágább hatást kelt. A pléh irányába eltolt lemez-üveg arány amolyan könnyeden tankszerűvé teszi a profilját. A ragadozó nagymacskák vaskos combizmaira emlékeztető hátsó sárvédő-domborítás egyenesen őrjítően jól sikerült, de a gonosz pofa és a cseppet sem elnagyolt, rendesen befejezett hátfal is nagyszerű. Nem mondom, hogy van olyan szép, mint a Mazda CX-5, de majdnem. Inkább infinitis, mint nissanos a Qashqai megjelenése, és ez cseppet sem baj, sőt.

A menetjelző fény is telitalálat, nem giccses, de jól azonosítja az autót az elforgatott kis Nike-pipapár. A zárófény is nagyszerű. Egy ilyen jól eltalált, tömör forma esetén gyakran bosszulja meg magát a légellenálláson, de a Qashqai 0,32-es alaktényezője SUV-kategóriában cseppet sem szégyellnivaló. Sőt. A Lexus RX, ami sziluettjében eléggé emlékeztet a Nissanra, 0,33-at tud, pedig a Toyota elég régóta optimalizálja hibridjeit jó aerodinamikára. Riszpekt.

A tesztautó óriási kereke a légies alufelnikkel még tovább fokozza a látványt, de ennek a dekorációnak már bizony meglesz a böjtje, amikor földútra megyünk. Még szerencse, hogy alapáron nem 19-es felni jár a kocsihoz, elvégre ez mégiscsak egy SUV, vagy mi.

Utastere kitűnő

A hasonló méretű japán kompakt SUV-k-né összehasonlíthatóan européerebb a Qashqai utastere. A nagyon gazdagon felszerelt, csúcskivitelű tesztautó formái és textúrái, a műanyagok, a textilek simán elmennének nemhogy drágább kommersz európai kocsikban, de a félprémium-márkák (Volvo, Lancia, Alfa) némely modelljeiben is. Tulajdonképpen érzésben, tapintásban semmivel sem gyengébb a Qashqai, mint a német prémiumtrió japán kihívói, egy kis Lexus, kis Infiniti utasterében sem lehetne sokkal komolyabb a minőségérzet.

A BMW, Audi, Merci utasterekben persze van annyira markáns a hangulat, hogy senkit nem verne át egy csillag a Qashqai kormányán, de azért demonstratív a Nissan szándékait illetően az ablakemelők kapcsolóinak kialakítása. Na, aki ült már 0-10 éves Merciben, mondja meg, nem hasonlít?:

A legeurópaibb japán: jó lett az új Qashqai 1
 
A műszeregységben az LCD panel pedig istenuccse a Hetes Golfból érkezett, vagy legalábbis a Hetes Golf kijelzőjének beszállítójától, csak egy kicsit átrendezett megjelenítéssel:

A legeurópaibb japán: jó lett az új Qashqai 2
 
Nem csak a minőségérzet, a térkihasználás és az ergonómia kialakítása is jól sikerült a Qashqaiban. Elöl-hátul kiváló a térérzet, a vezető térdénél kis párnázás oldja fel azt a rejtélyes átkot, hogy az egészen kis és egészen nagy kocsiktól eltekintve az autógyártók 95%-ban nem képesek olyan középkonzolt tervezni, hogy ne verjen bele egy átlagos testmagasságú felnőtt térde.

A fullos tesztautó alcantara-lyuggatott félbőr kombó ülése kényelmes, oldaltartása kisebb növésű kollégámnál kiemelten jónak bizonyult a bemutatón szerzett tapasztalatok szerint, de az én mázsás bálnatestemnek legfeljebb csak átlagos. Az ülést a Teknában motor mozgatja a bal egyes pozícióban, memória viszont még felárért sincs. No, itt sérül kicsit ez a prémium-közeliség.

A kormányon könnyen megtanulható elrendezésben szóródnak szét a rádió, telefon és tempomat gombjai meg a számítógép menürendszerének kezelőegysége. menü. Parkolóradar, ESP, Stop-Start bal térdnél, többi középen. Megszokható, jól működik. Már a Note-ban is örültem a  Nissan Connect nevű rendszer okosságának, mely szerint a 6 rádiógomb térképnézetben is kint van a képernyőn; csak így lehet kényelmetlenség nélkül megspórolni a numerikus klavit.

Nagy királyság, hogy a rádiógombok a térképnézeten is kint maradnak. Bármikor könnyen ugorhatunk Lánchídról Klubra, Bartókról MusicFM-re


Ha van pénzünk megrendeléskor, lehet még Qashqaiunkban táblafelismerő, automata reflektor, a váltókar körül a takaró perem alatt piros hangulatfény. A kilincsek nagyon szépek, a zongoralakk divatos, pohártartóból van elég, irgalmatlan sok minden elfér a könyöklő alatti üregben, hátul is sok a lábtér, kényelmes az ülés, szép a kárpit, komfortos a pohártartós könyöklő.

A panoráma üvegtető remekül feldobja a hangulatot, a Qashqai tágas, de akusztikusan is egyben lévő utastere, melyben üvöltöés nélkül lehet elölről hátra szólni és viszont, jól szolgálja a közös családi utazást. A Toyota RAV-4, a Ford Kuga, a Honda CR-V tágasabbnak tűnt belül, de őszintén szólva arra helyre, amit a Qashqai utastere nem ad meg, nincs is szükség. (A csomagtartóban lenne, erről később.)

Az egész utastérben csak egy gagyiságot sikerült felfedezni. A belső világítás egységei 12 évvel ezelőtt még jól mutattak a dobozos Renault Kangooban, de manapság már kicsit kellemetlenek egy majdnem kilencmilliós fél-luxuskocsiban:

A Qashqai egyetlen alkatrésze, ami gagyira sikeredett: a Renault-tól származó ezeréves belső világítás-panel


Csomagtere nem átlagos

Rekeszelhető, jól pakolható a csomagtér, csak kicsi. 439 literes, 20-szal öblösebb a kifutó modellénél, de még így is csúnyán a kategóriaátlag alatt marad. (Honda CR-V: 589 l. Toyota RAV-4: 577 l. Mazda CX-5: 505 l. Ford Kuga: 456 l.) Két gyerekkel mentünk karácsonyozni, és bizony még a kabinban is voltak cuccok a lábaknál. Kidobtam a kalaptartót, padlólapokat és még a pótkereket is rosszindulatúan méregettem – végül bent hagytam, úgysem azon múlt. Hanem a szépségen.

Sem a többi kompakt SUV-val, sem a kompakt kombikkal nem versenyezhet a Qashqai. A szép formához kellett a lejtős hátsó szélvédő, az viszont elveszi a felfelé pakolás lehetőségét. Szóval cuccolós családok számára nem javallott a Qashqai beszerzése.

Különben pedig okosan rendezték be a rakteret, különösen tetszik a két lapból álló félemeleti szint, melyből az egyik lapot állítva is behelyezhetjük a csomagtérbe, így szétgurulás-mentesen szortírozható a bevásárlás:

Nem tágas, de okosan, jól pakolható a csomagtér


Vezetni pihentető

Tömör, rövid, mozgékony, agilis autó a Qashqai. Nem térül-fordul ugyan olyan parádésan, mint egy jó kompakt (mondjuk a Golf), de egyáltalán semmi nehézkesség nincs benne a SUV-ságból eredően. A Nagy Kompakt SUV-összehasonlításon a Mazda CX-5 volt a kedvencünk Visegrád környékén, de nem kizárt, hogy egy összkerekes Nissan még szélesebb mosolyra késztetne ugyanott. Pláne, ha lenne egy kicsit erősebb motor is hozzá, mert ez a 130 lovas épp csak elég a fronthajtású kivitelhez. Rossz úton persze ráz, de normálisabb gumikkal jó lehet; a hasmagasság még elsőkerék-hajtással is alkalmassá tette a kocsit kis falum traktorjárta téesz-úton való megközelítésére ebben a lehetetlenül meleg téli latyakban.

Az új Qashqai első hazai tesztautója egy cseh rendszámos, előszériás példány volt. Jókora matrica hirdette műszerfalán az újságíróknak: ez még nem a végleges, sorozatgyártott modell, léccilécci ennek megfelelően értékeld a minőségét! Igenis; most tehát nem mesélem el a sok szórakoztató elektronikai hibát, amit a tesztautó produkált, hiszen ezeket nyilván megoldja a gyártó egy szoftverfrissítéssel. De ha minden működik, a sávelhagyás figyelővel, holttérfigyelővel, panorámakamerás parkolórendszerrel, ráfutás-jelzővel, fáradtság-jelzővel szinte félálomban is teljes biztonsággal vezethető a Qashqai. Követőradar sajnos nincs, pedig kéne.

Még a takarékosságra intő rendszer is tetszett. Semmi fakszni, levelecske-ágacska, csak egy csúszkajelző a pillanatnyi fogyasztásmérőn az aktuális átlagnál. Mindig látjuk a periférás látómezőben, ha az átlag fölé csúszik a jelző, ez pedig mindig inspirálja arra versengő énünket, hogy próbáljunk meg takarékosabbak lenni saját magunknál. Ez kéne minden kocsiban, nem a levélgyűjtögető infantilizmus.

És volt a Qashqaiban is automata parkolórendszer, aminek kipróbálásakor az alábbi képregény eseménykockáit sikerült megtapasztalnom:

A mai autók tesztelésének legtréfásabb eleme mindig a parkolóautomata kipróbálása


Technikája csodálatos

A tesztautó farán PureDrive feliratú plakett hirdette, hogy ez a Nissan a fogyasztásra (is optimalizált, különösen takarékos modellek közül való. A motor, mely egyelőre a legerősebb, ami a Qashqai-hoz kapható, a Renault 1,6-os dízele,130 lóerővel. Van még az 1,6-os benzinest váltó, 115 lóerős 1,2 literes turbós benzines és a másfél literes régebbi Renault-dízel, 110 lóerővel. Később jönnek komolyabb motorok, ami már most biztos, hogy ősszel érkezik egy 150 lóerős, 1,6 literes benzines turbómotor. Felárért XTronic néven fokozatmentes automata is kérhető az 1,6-os dízelhez.

Adatlap

Nissan Qashqai 1.6dCi

A legeurópaibb japán: jó lett az új Qashqai 3
Motor 1598 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 130 LE
Nyomaték 320 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,1 sec
Végsebesség 183 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,6 l / 100 km

A kicsi de erős dízel már hidegen indítva sem zavaróan zajos, később pedig végképp észrevehetetlenné válik a hangja az elviselhetőség felső határán susogó szélzajban. Ellenben mindig lelkesen pörög, 1700 körül fenemód megindul, de a felső tartományban sem veszti el erejét. Remekül passzol a kocsi bő 14 mázsás tömegéhez, a forma dinamikus karakteréhez a motor; a 190 km/h-s végsebesség és a 10,5 másodperces 0-100 nem tűnik kevésnek, de vannak kételyeim afelől, hogy összkerékhajtással, automata váltóval is ilyen elégedett lennék vele.

Az 1,6 literes Renault-dízel talán a legjobb mai dízelmotor ebben a méretkategóriában

0,32-es alaktényezőjével (melyet egyebek mellett 30 km/h felett bezáródó hűtőzsaluk segítenek elérni) nem is eszik sokat a dízel Qashqai. 6,5 liter körül fogyasztott alattam, úgy, hogy a megtett kilométerek legalább 70%-át autópályán, GPS szerint is a megengedett maximummal, négy személlyel, telepakolt csomagtartóval nyomtuk le.

Ez a Renault-féle dízelmotor talán a legjobb a mai 1,6-os mezőnyben. A hatfokozatú kézi váltó is meglepően pontos, már-már japános, hiába van benne a franciák keze is. A Nissan talán túl komolynak is érezhette a Qashqai technikáját, bizonyára ezért épített pont ugyanolyan, magas hangon sípoló kürtöt a kocsiba, ami pont olyan mókásan szól, mint a 206-os Peugeot-é.

Árazása rettentő

A kifutó Qashqai alaposan megkavarta a hazai újautó-piacot annak idején, hiszen a Nissan kompakt áron egy Golf-kategóriás kocsinál jóval nagyobb, látványosabb, terepjárónak tűnő autót kínált a vásárlóknak. Az új modell sokkal kifinomultabb, igényesebb autó ugyan elődjénél, de mivel a Nissan most meg is próbálja bevasalni az ennek megfelelő árat, valószínűsíthető a visszafogottabb értékesítési eredmény. Aki egy előző Qashqaiból ül át egy újba, bizonyára értékelni fogja a fejlődést, de a többi kompakt szabadidőautó között az új Qashqai csak egy lehetőség a sok közül, átlagos áron, ráadásul jóval átlag alatti méretű csomagtartóval. Alig nagyobb a Yetinél, de sokkal drágább nála, csomagtartóban viszont jóval szerényebb a Kia Sportage-nél, Honda CR-V-nél, viszont pont annyiba kerül, mint azok.

Alapáras 130 lovas dízel Qashqai és hasonszőrű fronthajtású konkurensei
Nissan Qashqai Visia 2WD 1.6 dCi (130 LE, 439 l) 
6 690 000 Ft
Skoda Yeti 2.0 TDI Activ (110 LE, 405 l) 5 603 000 Ft)
Hyundai iX35 2.0 CRDi Life (136 LE, 465 l) 6 640 000 Ft
Kia Sportage 2.0 CRDi LX (136 LE, 564 l) 6 609 000 Ft
Honda CR-V 1.6 i-DTEC Comfort (120 LE, 589 l) 6 899 000 Ft

Bár a csúcs-Qashqaiban tapasztalt minőségérzet, az alcantarával, üvegtetővel kényeztető fullextra elsőre indokolni látszik a lényegesen sprődebb elődhöz képest alaposan megemelt árat, ha körbetekintünk a piacon, nehezen tudnánk jó szívvel azt mondani, hogy saját pénzből egy Qashqai-jal járunk a legjobban. A full-fullos tesztautó 8,28 milliós listaáráért a Tekna felszereltséghez még az alcantara üléskárpitot, metálfényt, krómozott ablakkereteket és fűthető szélvédőt pippanthatjuk be az extralistán, így lesz 8.684.200 forint a tesztautó hivatalos listaára.

Jó kiállású, kifejezetten kívánatos autó az új Qashqai. Elődjét az áráért lehetett szeretni, ezt a szépségéért

Nemrég mutatták be 1,6 literes dízellel a Honda CR-V-t, ami ugyan 10 lóerővel szegényebben és panorámatető nélkül, viszont majdnem 600 literes csomagtérrel, minden kapható extrával alapáron 140 ezerrel olcsóbb tesztautónknál. Ha nem kell nagyobb kocsi, ott a most frissült Skoda Yeti. A 110 lovas 2.0TDI-t a teszt-Qashqai szintjére extrázva, panoráma üvegtetőtől a motorosan behajtható tükörig 8,254 millióért mérik. (És az európai márkáknál ugye a listaár jellemzően sokkal inkább tájékoztató jellegű, mint a japánoknál.)

Szép és jó (elődjénél szebb és jobb) autó a Qashqai, csak már nem olyan kiemelkedően jó vétel, mint volt. De ha a forma megragad, megveheted bátran, nem fogsz csalódni benne!

Mellette – Ellene
  • Élőben nagyon jól néz ki
  • Kiváló a Renault 1,6-os dízele
  • Tágas utastér
  • A csúcskivitelben temérdek extraszolgáltatás
  • Elfogadható fogyasztás
  • Már-már prémiumminőség a kabinban
  • Zavaró szélzaj nagy tempónál
  • Az utastér méretéhez képest szűk csomagtartó
  • Oda az elődmodell kiemelkedően jó ára, más japán márkáknál méretben fél-egy kategóriával nagyobb kocsi is jár egy Qashqai áráért

Szavazás

Mennyire tetszik a majdnem kilencmilliós Qashqai?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • pqowieurzt

    vajon az s-cross miért nincs megemlítve a konkurenseknél?
    túl olcsó 5.78-ért? a yeti még olcsóbb, igaz kisebb is.

  • Gianniz

    A Yeti ugyanekkora, ill. belülről jóval nagyobb, és sokkal praktikusabb.(Dobozforma).

  • Gianniz

    Amúgy meg nekem már annyira nem jön be, ez marad továbbra is ál-SUV, egy csinos autó, bevásárolni járni a plazába.

    4X4-el valóban kevés lehet az 1.6 DCI, pont ezért sokkal kívánatosabb egy Mazda CX5 vagy Honda CRV a 2.2-es 150LE/380NM-es motorokkal, főleg ennyi pénzért. De a Yeti is sokkal többet nyújt, 4X4-el 140 vagy 170 LE-vel. De városba ez is jó az 1.6-al, az is igaz, viszont elég szűkre sikeredett.

  • pqowieurzt

    Gianniz –

    yeti kisebb (külső) méretre, csomagtartóra, lóerőre, stb.
    ettől persze még lehet praktikusabb, mintahogy valószinüleg az is.

    Ennyi pénzért viszont több jobb választás is van, a qashqai inkább az sx4 kategóriája (volt). most már árban nem.

  • JohnSmith

    s-cross???
    na azt tegyétek a duster mellé. azonos minőség és külcsínben sem fognak annyira fájni azok a tények!

    ez meg mehet már a kuga mellé. becsületére váljon!

  • pqowieurzt

    kedves johnsmith, nem akarlak elkeseríteni, de a dusternek és a qashqainak vannak közös gyökerei (alkatrészei) …

  • Gianniz

    A Yetivel sokan képzavarban vannak, a csomagtartója 510 liter is lehet, mert az ülések tologathatók, és lehajtva 1760 literig bővíthető, ami az egyik legnagyobb érték. Gyenge motorok? 1.4 TSI 122LE, 1.8TSI 160LE, 2.0 TDI 140 LE, 2.0TDI 170LE/350NM, és ezek mind 4X4-esek. Az meg, hogy csak 420 centi hosszú, nagyon is jól jön parkolásnál, meg városban.

    Más kérdés, hogy a dobozforma kinek tetszik, bár nyugaton kimondottan sikeres egyébként.

    A Kaskáj legnagyobb előnye a csinos forma, emiatt vinni fogják, mint a cukrot, persze nem itt keleten. A csúnyácska S-Crosst viszont tényleg csak izlésficamosok, vagy Suzuki mániások veszik, bár itthon zavarbaejtően sokat látok belőle.

  • JohnSmith

    még mindig nem kellett összesen annyi káskájt és dásztert visszahívni, mint suzukit az elmúlt években. pedig renault alaktrészek dolgoznak bennük!

  • pqowieurzt

    Gianniz -: én az itt konkurensként feltüntetett yetiről beszéltem, ami 110LE. Nyilván van fickósabb yeti is, de annak az ára is magasabb…

    A méretet pedig azért mondtam mert általában a mérettel együtt nő az ár is, ettől persze még lehet(ne) a 10 centivel rövidebb Yeti jobb autó. Csak sajnos ipari hulladék tsi-t raknak bele…

  • pqowieurzt

    johnsmith

    olvasgass egy kicsit, mielőtt baromságokat terjesztesz:

    http://www.vezess.hu/top_10/visszahivasok_nemet_japan_marka/45160/

  • JohnSmith

    A sorrend alapja a visszarendelt autók aránya. Tehát nem az dönt a sorrendről, hogy összesen mennyi autót érint a szervizakció, hanem a visszahívott autók számát kell elosztani az adott évben értékesített mennyiséggel.

    Akkor elmondom neked, hogy pl Ausztriäban a suzuki piaca a ludfossal egyenlö, ami elmondhato Nemetorszägra is. Na most, ha 100 autobol 30 BMW, 1 pedig Suzuki, akkor nyilvan kevesebb Suzukit hivnak vissza.
    Magyarorszagon 100 autobol 30 suzuki es kb 10 BMW. (jo esetben) Akkor nälunk mi is a visszahivasi aräny???
    A suzuki böven vezeti a magyarorszägi visszahivasi listät. Nekem egyik japän vagy nemet autommal Sem kellett a szervizben ülnöm.
    Na ezutan mikor csöndben vagy tanulj meg szämolni es ertelmezni.

  • pqowieurzt

    tehát ahogy te állítod:

    “még mindig nem kellett összesen annyi káskájt és dásztert visszahívni, mint suzukit az elmúlt években”

    a suzki nem rest visszahívni a 10-15 éves swifteket ha kiderül hogy valami gond van velük. hol volt a qashqai meg a duster 10-15 éve?

    hányszor annyi suzuki van itthon összesen, mint qashqai+duster ?
    ha már az arányokról beszélünk, okoska…

    egyik esetben egy komplett márkáról beszélsz (Suzuki), másiknál meg egy típusról (Qashqai)

    Akkor megkérnélek, hogy nézz utána hogy hány sx4 és hány qashqai visszahívás volt az elmúlt 5 évben.

    köszönöm.

    egyébként inkább hívjanak vissza, minthogy üljenek a problémákon..
    pl. “közismerten megbízhatatlan” toyotának és hondának van kb a legtöbb visszahívása…

  • Szuperjeno

    Kulturált, minőségi autónak tűnik, bár szerintem egy kicsit elveszetette az egyéniségét. Ami aggasztó az az ára. A szintén megújult Peugeot 3008, ami megvan olyan kulturált mint az új Qashqai most 4,5 körül megkapható benzinesben 5,3 körül pedig a jól bevált 1.6 HDi-vel. Ehhez képest elég borsos a 6,7 milliós ár. Érdekes lenne a kis 1.2-es turbós benzines, valahogy nem tudom elképzelni egy ekkora hodályhoz.

  • pqowieurzt

    márcsak te hiányoztál…

    tehát hány sx4/qashqai visszahívás volt is az elmúlt 5 évben?

  • pqowieurzt

    na nem mintha túl nagy jelentősége lenne…

    komolyan nem értem ezt a visszahívásos érvrendszert. Legtöbb visszahívása a Toyotának van. Ebből az következik hogy az a legnagyobb ipari hulladék?

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.