Egy dízel Toyota: a család hőse

Teszt: Toyota Auris Touring Sport 2,0 D-4D

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.12.22. 06.00

Milyen jó volna, ha a kétliteres dízelmotor és a hibrid hajtáslánc közötti döntést megkönnyítené az azonos ár! Így azonban a hibrid esélyei szerények a dízellel szemben.

Röviden – Toyota Auris Touring Sport 2,0 D-4D

Mi ez?

Alsó középkategóriás kombi, nem túlhúzott dízelmotorral.

Mit tud? Embereket és csomagokat fuvarozni, hosszú-hosszú időn át.
Mibe kerül? Listaáron ezzel a motorral 6,4-7,1 millió forintba.
Kinek jó?  Annak, aki amúgy sem költene a nem is rendelhető vezetőtámogató rendszerekre.

TS, a TigriS. 8000 felett üvöltő sportmotorjával a Corolla TS a VTi Hondákéhoz mérhető motorélményt adott, még ha fékje, optikája, futóműve és százra gyorsulása el is maradt a felkorbácsolt hangulattól.

Nemrég újra lett TS jelű Toyota az alsó középkategóriában, de egészen más küldetéssel: az Auris kombijaként a Touring Sport feladata visszacsábítani a márkához a Corolla kombiról más márkára váltókat és kiszolgálni az európai flottapiac igényeit.

A Toyota a Hondával egyszerre látta be, hogy megéri kifejleszteni a csak Európában népszerű kompakt kombit. A

A Toyota a Hondával egyszerre látta be, hogy megéri kifejleszteni a csak Európában népszerű kompakt kombit. A két japán nem bízta a véletlenre, csomagterükkel rögtön a kategória dobogós helyeire pályáznak, lásd Lencsés Csaba remek cikkét a Civic Tourerről.

Nem minden a méret

A csomagtér annyira nagy, hogy egy sima hétvégi kiruccanás cuccát szinte sértődötten nyeli el: ezzel szúrod ki a szememet? A tér alapesetben 530, lehajtott üléssel 1658 literes, a pótkerék helyét is beleszámolva.

De a méret nem minden. A Toyota Auris kombi csomagtartójában több az ötlet, mint máskor egy egész autóban. Kalaptartója összetekerhető vagy felcsúsztatható és máris nincs útban. A hátsó üléstámlák kar meghúzásával dönthetők le és ezért nem kell felárat fizetni, mint a Golfban vagy az Octaviában.

Egy dízel Toyota: a család hőse 1

Kapunk elválasztó hálót, mert csak így biztonságos az ablakszint fölé tornyozni a pakkokat, vannak kampók, akad két nagy oldalrekesz és fent a kalaptartó sínje mellett még néhány kis üreg. Jöjjön a hab a tortán: a tolatóradar a csomagtérből is kikapcsolható, hogy ne sípoljon eszeveszettül, ha járó motor mellett matatunk hátul. Ez az egész majdnem tökéletes, még azzal együtt is, hogy ledöntött háttámlával marad egy kis lépcső és a kalaptartónak nincs külön helye a padló alatt.

A farban nem azért nagy a hely, mert a hátsó utasok lábhelyéből is csomagtér lett. 187 centi magas kollégám mögé 190 centis porhüvelyemmel még befértem, mert a lábfejet az első ülés alá lehet tolni. A kartámasz túl mélyre fittyen előre a háttámlából, de legalább van.

Nem minden átgondolt

Elöl a rövid ülőlapú ülésekben sincs rossz dolgunk, pedig vannak ergonómiai botlások. Az egyik a tengelyirányban túlságosan kis tartományban állítható kormány.

530-1658 literes a csomagtartó. A hatalmas űr kialakítása nagyon célszerű

Zavaróbb a műszerfalra telepített tükörállítás. Minden egyes járda mellé parkolásnál nyújtózkodni kell érte, hogy lefordítsuk a tükröt, majd a végén újra vissza. Eleve az ablakemelők mellett volna a helye, de ha már nem ott van, legalább lebillenhetne a tükörlap rükvercbe kapcsolva, amit a 20 éve bemutatott Citroën Xantia már tudott.

A Toyota Auris kombit könnyű belakni. Temérdek rakodóhely van benne és a modern Touch & Go rendszerrel hamar összeizzítható a telefon, ha a berendezés végre összeszedte magát. A jól felépített menükben a kihangosítás és a telefonról Bluetooth-kapcsolaton átvett zene is jól szól.

A japán autógyártók idegesítően spórolós megoldásai jórészt kivesztek a Toyota Auris Touring Sportból. Még mindig csak egyetlen egy akadályérzékelős ablakemelőre futja, de állítható az utasülés magassága és mindkét első ülés háttámláján van újságtartó zseb.

Közepes a minőségérzet, nem nehéz szebb belső terű konkurenst találni


Nem minden a sebesség

Egy családfuvarozási célszerszámba túlzás a kétliteres dízel, de felárán kívül nem szól más a motor ellen.

Adatlap

Toyota Auris Touring Sport 2,0 D-4D

Egy dízel Toyota: a család hőse 2
Motor 1998 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 124 LE
Nyomaték 310 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,5 sec
Végsebesség 195 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,5 l / 100 km

Bár egyik számadata sem kiemelkedő (124 LE, 310 Nm), csendes működésével, viszonylag puha járásával és hamar ébredő nyomatékéval nagyon jó társ. Ha épp egy előzéshez kell, az autó vehemensen megindul, de inkább a nyugodt tempó adja magát.

Kormányzása nem az igazi, kevés visszajelzést ad az útról, erői sem tűnnek természetesnek. A hátul is független futómű hangolása viszont tetszett, alig kell elvenni a gázt kanyarok előtt és az Auris nem dülöngél bénán irányváltáskor.

A tesztautóban feltűnő volt az erős gumihang, mivel a szél és a motor alig kelt valami neszt. A motort egyrészt a hangszigetelés, másrészt a hosszú áttételezés teszi ilyen csendessé. 150-nél a német autópályákon 2500 a percenkénti fordulatszám hatodikban. A kulturált hangminőségben szóló audiorendszer és a csekély zajszint áldás hosszú utakon.

Felszereltségtől függően 595-645 ezer forint a hibrid felára a kétliteres dízelhez mérten. Így nehéz lesz elterjednie a HSD kombinak

Az Auris fogyasztása átlagos. Budapesten, téli hidegben 7,6 litert mértünk, autóúton 100 km/ó körüli sebességgel 5,1 literre ment le az étvágya. Vegyes forgalomban az átlaga 6-6,5 liter között alakul, amivel már nem vagyunk lassúak. A csupán 50 literes tank dacára elég 700-750 kilométerenként tankolni. 

Nem minden a vételár

Ezzel a motorral 6 385 000 forinttól vehetünk kombi Aurist, a tesztelt verzió ára valamivel magasabb. A kétezres D-4D mintegy félmillió forinttal kerül többe az 1,4 literes dízelnél és felszereltségtől függően 595-645 ezer forinttal kevesebbe a hibridnél. Mivel az Auris HSD csomagtere pont ugyanekkora és vegyes fogyasztása nem magasabb a dízelénél, a hibrid sokkal vonzóbb volna.

Az Auris kombi és konkurensei, listaáron
Toyota Auris Touring Sport 2,0 D-4D Style (124 LE)
6 735 000 Ft
Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI Cosmo (130 LE) 6 430 000 Ft
Renault Mégane 1,6 dCi Dynamique (130 LE) 6 490 000 Ft
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (150 LE) 7 093 330 Ft
Volkswagen Golf Variant 2,0 TDI Highline (150 LE) 7 711 820 Ft

Ám a több mint félmilliós felárat kevesen nyelik le a csekélyebb környezetszennyezésért. Kár ezért az árpolitikáért, egy eséllyel kevesebb, hogy a dízelt kiváltsa egy lényegesen kisebb légszennyezésű hibrid.

Szavazás

Végre újra van kompakt kombi egy japán márkától. Hogy tetszik az Auris Touring Sport?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • DTF

    6-6,5 liter? A sok kicsit, nem? Hybrid auris t elvan 5-5,5-bol. Evi 10-15 kmet szamolva mar meg is terult a hybrid plusz koltsege, a kulturalt jarasrol es a minimalis szervizkoltsegrol nem is beszelve. Ha 5-600 eft-vel tobb a hybrid csak, akkor egyertelmu melyik a ‘jobb’ :)

  • biyi

    2013-ban még külön ki kell emelni,hogy az első ülések háttámlájában van zseb? A lebillenő tükörlapról nem is beszélve,még extraként sem lehet bele kérni. Van mit tanulnia a NAGY Toyotának.

  • toyotás

    Nagyon furcsállom a következő mondatot: “Jöjjön a hab a tortán: a tolatóradar a csomagtérből is kikapcsolható, hogy ne sípoljon eszeveszettül, ha járó motor mellett matatunk hátul.” Tehát ha nincs rükvercbe kapcsolva a váltó akkor miért kellene bármilyen hangjelzést adnia a tolatóradarnak? Valaki tud erre válaszolni?

  • toyotás

    biyi: írta a szerző, hogy a japánok ilyen hülyeségeken spórolnak, aki ilyen autót vesz, ezt betudja az ő gondolkodásmódjuknak. Ugyanakkor az a nyugalom hogy egy nagy átlagban megbízható szerkezetet vesz, az kárpótol…a hirid rendszerükről nem is beszélve! http://www.origo.hu/auto/20131220-meg-se-kottyant-egymillio-km-a-toyota-priusnak.html

  • killerbee

    DTF, sok es nem is kicsit. raadasul varosban vagy gyakori fekezes-gyorsitas modban meg is doglik a dizel mind fogyasztas mind elettartam tekinteteben a borzalmas kornyezetszennyezeserol nem is beszelve.
    az hogy a hibrid toronymagasan jobb az mar legalabb 10 eve nem kerdes. persze magyarorszagon evtizedekkel le van maradva a tobbseg ugyhogy itt ez a trivialitas meg mindig nagy meglepetest okoz. itt meg mindig fellelhetok olyan oskovuletek akik a halott dizelt ajnarozzak.

  • apaarpi

    toyotás:

    Jó, hogy olvastam a hozzászólásod, mert éppen ugyanezt akartam kérdezni Andrástól. Mikor hazaérkezünk (szintén Toyota), rendszeresen megállok az ajtó előtt, a többiek kiszállnak, kipakolnak a csomagtartóból, én meg utána járok be a garázsba, de ugye olyankor soha nincs rückvercben a váltó, ergo nem sípol a radar.
    Egyébként tetszik a cikk, kívülről még az autó is, az új Auris beltér viszont nem az én világom.

  • menőmanó

    Kár ide keverni a TS Corollát és még azt is plusz butaságokkal fűszerezni.
    Ennek az autónak semmi köze hozzá, de még nevében sem.
    Egyébként szánalmas sport nevet adni egy ilyen abszolút átlagos menetteljesítményeket nyújtó autónak, főleg egy dízelnek.
    Kiröhögteti magát a márka. Mondjuk ehhez már hozzászoktam az utóbbi időben. Az ára is elég nevetséges, főleg egy komolyabban felszerelt változaté.
    Magában az autó biztos nem rossz csak tudni kéne helyén kezelni a dolgokat.

  • d.nagy

    A Cee’d kimaradt az összeállításból, pedig veri mindet :)

    A sípolás akkor is megvan, ha nem tolatsz. Legalábbis sok autóban. pl van ami az elejénél is jelez, ha közelmész valamihez. Ergó, ha hátul matatsz akkor is sípolhat.

  • apaarpi

    Dénes, itt nem sok más autóról van szó, hanem erről az Aurisról, és nem az első radarról, hanem kifejezetten tolatóradart írt András.
    Tehát mást ne keverjünk ide.
    Nekem is Toyota kombim van, csak Avensis, az első radart a kormány mellett balra lehet ki-be kapcsolni, a tolatóradar és tolatókamera viszont csak a sebváltó hátramenetbe kapcsolásakor aktiválódnak.

  • Phrascarica

    “Jöjjön a hab a tortán: a tolatóradar a csomagtérből is kikapcsolható, hogy ne sípoljon eszeveszettül, ha járó motor mellett matatunk hátul.”
    Mi van????
    Tehát a váltó hátramenetben, -a kuplungot a bal lábunkkal kinyomtuk- és matat valaki hátul a kocsi mögött, és kikapcsolja a radart a matató, hogy ha a vezető nem figyel akkor simán átmenjen rajta? Mi értelme? A tolotóradar magától nem sípol, csak ha hátramenetben van a váltó? Nem így van? Valahogy ez nekem nem tiszta. Döbbenet ha tényleg van ilyen gomb, és a leírtak szerint működik minden.
    Ezt újra kellene gondolni, nem?

  • Phrascarica

    “az hogy a hibrid toronymagasan jobb az mar legalabb 10 eve nem kerdes. persze magyarorszagon evtizedekkel le van maradva a tobbseg ugyhogy itt ez a trivialitas meg mindig nagy meglepetest okoz. itt meg mindig fellelhetok olyan oskovuletek akik a halott dizelt ajnarozzak. ”
    Hehe toronymagasan, meg mindenki hülye, hogy egy döglött hibrid helyett egy kellemes dízelt vesz ;) Mennyi is az EUban a hibrid autók aránya? Ja, hogy a kördiagramon nem tesz ki egy fokot sem, egy kerekítési hiba a második. tizedes után? …és most nem is magyarországról beszéltünk, hanem az EU legszerencsésebb részéről. Gondold át ezt mégegyszer, aztán lehet hogy rájössz, hogy Te mész a forgalommal szemben az autópályán,

  • Holiday

    Árpi!
    Azért, mert sok autóban a tolatóradart nem kapcsolja ki az üresbe helyezett váltókar. Az enyém pl. addig bekapcsolva marad, míg le nem veszem a gyújtást, vagy előremenetbe kapcsolva nem lépem túl az 5 km/h sebességet. Az ok vélhetően az, hogy előre-hátra manőverezéskor értelmetlen lenne ki-bekapcsolni a cuccot. Késlekedést, s így koccanást eredményezhet ugyanis.

  • MetroGoldwinMayer

    ‘Vegyes forgalomban az átlaga 6-6,5 liter között alakul, amivel már nem vagyunk lassúak. A csupán 50 literes tank dacára elég 700-750 kilométerenként tankolni.’

    Benzines 1,4es fostalicska G Astra tudta ezt 10 éve, csak a gyári átlagfogyasztása 6,2 ennek meg 4,4….:DDD

  • apaarpi

    Holiday !

    Már Dénesnek is írtam, hogy itt nem sok autóról (pl. skodriról)van szó, hanem egy Toyotáról.
    Ami – ha ugyanúgy működik, mint az én Toyotámban – abban a pillanatban kikapcsolja a tolatókamerát és a radart, mikor kiveszed hátramenetből.
    Amikor előre-hátra manőverezel, oda-vissza kapcsolgatja, késlekedés nélkül átvált a képernyő is, semmi problémát nem okoz.
    Sőt, akár mondhatom azt, idegen helyen nem elindulás után akarom megtudni, hogy merre induljak.
    Sokkal jobb, hogy üresben már a navit látom.

  • PluginHibrid

    “Késlekedést, s így koccanást eredményezhet ugyanis. ”

    Hát persze, fél-1mp sok…

    Persze nem bimerröl van szó ahol lehet 3-5mp is akár…

    “595-645 ezer forint a hibrid felára a kétliteres dízelhez mérten”

    Usaban, euban több helyen simán hozzáadja az állam.neki az semmi.

    a vásárlónak se túl sok .5 év alatt tuti megspórolódik csak a szervizeken.ha sokat dugózik akkor üzemanyagban is jobb.

  • hígfos bmw

    Akkor is idióta vagy Phrascarica, méghozzá a legsötétebb fajtából.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.