Öltönyhöz megy a bakancs?

Teszt: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI (2013)

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.12.12. 16.45

A szabadidő kombik szokásos karakterét hozza az Opel Insignia bakancsos verziója, összkerékhajtása, picit emelt hasmagassága megkönnyítheti a telekre, vagy a sípályákhoz való eljutást.

Röviden: Opel Insignia Country Tourer – 2013

Mi ez?

A középkategóriás Insignia bakancsos, földutakra fejlesztett változata

Mit tud? Két centiméterrel magasabb, mint az alap 4×4-es verzió
Mibe kerül? A csúcsvad Opel Insignia 11,4 millióért lőhető ki  
Kinek jó? Aki a prémium hangulat mellé kíván némi kirakatba rakható robusztusságot
Állítólag óarany. Legalábbis egy hölgy ismerősöm szerint, aki ezzel bizonyította, hogy a gyengébbik nem sokkal jobban azonosítja be a színeket, mint mi férfiak. Viszont több árnyalatot látunk, csak a megnevezéssel akadnak gondok.

Nálam inkább szürkés-barnás zöld, de tökéletesen passzol az Opel Insignia Country Tourer robusztus hangulatához. Kitűnő árnyalat ehhez a szottyos téli időhöz, a hamuszerű, szürke por szinte észrevétlenül tapadt fel a nyolcszáz kilométer alatt, csak azt vettem észre, hogy hátul olvashatatlanná vált a rendszám. De szerencsére a ráncfelvarrott Opel Insignia legérdekesebb verziója nem merül ki egy erdős utakhoz passzoló festésben, minden kötelező kelléket megkapott ahhoz, hogy méltó ellenfele legyen a könnyű terepre harci díszbe öltöztetett konkurenseknek.

Hol a bakancs?

A puttonyos Insignia alapverziója is masszív, tekintélyt parancsoló jelenség, és ezt a hatást csak fokozza a küszöbök mentén körbefutó, kihagyhatatlan műanyag burkolat. Ezt karcolja az akácos, ne a drága metál-fényt, mondhatnánk, de nyilvánvaló, hogy ez inkább dizájnelem, mint hasznos funkció.

Ezen túl észrevehetetlen különbséget jelent még a két centiméterrel emelt hasmagasság, ami inkább a rugózási komfortnak tett jót, mint a terepjáró képességnek. Hasznos viszont az autó hasán, a hajtásláncot védő fémburkolat. Így csak a sofőr idegrendszerét morzsolja az alul kopogtató fagyott földtaraj, az Opel Insignia létfontosságú szerveiben nem tesz kárt.

Az Opel Insignia Country Tourer könnyen elboldogul a megváltozott útviszonyokkal, sárban, hóban jól teljesít a Haldex-kuplunggal, hátsó differenciálzárral működő összkerékhajtás

Az első lökhárítók ködlámpafészkeit is számba véve ennyi megkülönböztető jegy jutott osztályrészül a Country Tourer számára, egyéb újdonságai az összes felfrissített Opel Insigniában megtalálhatóak. Legalábbis, ha az autóban nem, a felszereltségi listán mindenképp. Miután Németországtól Japánig az összes autós kiadvány kivétel nélkül a gombrengeteggel bonyolított középkonzolt jelölte meg az Insignia fő negatívumaként, várható volt, hogy ezt a részletet teljesen áttervezik az Opel fejlesztői.

Megújult kezelőszervek

Így eltűnt az ezer kapcsoló központja, helyét átadva egy érdekes hibrid rendszernek. Mindenkinek kedvezni akartak a rendszer megálmodói, így a nyolc colos érintőképernyő ujjal tapodása mellett a funkciókat a váltó mögött található érintés érzékeny  felületű konzollal is elérhetjük. Ezt látva ösztönösen a laptopoknál megszokott kurzormozgatást vártam, tévesen. Az Opelnél gondoltak a hepehupás hazai utakra, ahol a zötykölődéstől lehetetlen lenne eltalálni a megfelelő ikont, így a mutató csak meghatározott pontok között ugrál, bárhogy matatunk. Az ugrásokat rezgéssel jelző kütyü kezelése megszokható, de a képernyőt tapogatni sokkal egyszerűbb, intuitívabb.

A középkonzol teljesen megújult, eltűnt az ezer kapcsoló erdeje

Az érintés érzékeny felület másodlagos funkciója a középkategóriás Audi, BMW modellekben megszokott írásfelismerő rendszer. Ezt használva zeneszámra kereshetünk a két USB port egyikébe dugott pendrive-on, vagy megadhatjuk a navigációs úti célt. Kevésbé pontos, mint a két említett márkáé, mégis jól használható, mivel a műanyag lapra rajzolt ákombákom betűkre három tippet ad, és ezek között már szinte biztosan ott az általunk kívánt karakter.

Látványosan átalakult a szellőzőrendszer kezelőfelülete is, magasabb felszereltségi szintnél szintén érintéssel vezérelhető, digitális kijelzővel szabályozhatjuk a hőfokot, illetve az ülésfűtés-hűtés mértékét. Ránézni jó, de nyomogatni már kevésbé, lassan, nehezen reagál. Erre mondhatjuk, hogy nem állítjuk percenként a hőfokot, mégis kiábrándító apróság egy ilyen színvonalat képviselő autóban, hogy csak többszöri próbálkozás után tudjuk érvényesíteni az akaratunkat az ülepünket sütő hőmennyiséget illetően.
 

Opel Insignia Country Tourer és dízel konkurensei
Volkswagen Passat Alltrack (177 LE)
11 909 000 Ft
Opel Insignia Country Tourer (195 LE) 11 400 00 Ft
Audi A6 Allroad 3.0 TDI (204 LE) 17 120 000 Ft
Peugeot 508 SW RXH (201 LE) 11 810 000 Ft
Subaru Outback 2.0 D (150 LE) 10 550 000 Ft

Digitális kijelzővel erősítették a műszerfalat is.  A csúcs, szintén nyolc colos kijelző a kilométerórát helyettesíti, de emellett ezernyi hasznos, és kevésbé hasznos információt jeleníthetünk meg rajta. Számomra felemás megoldásnak tűnt, kiegészítve az analóg műszerekkel, ha már LCD, akkor legyen az egész az! A képek alapján a 4,2 colos kijelző a megszokott óracsoporttal együtt sokkal esztétikusabb látványt ad, és valószínűleg ezzel is elérünk minden értékes infót.

A műszerfal kialakítása immár a felszereltségtől függ, ez a csúcsmodell, 8 colos LCD kijelzővel, de a régi, megszokott analóg órákkal felszerelt kivitel is kapható marad

A bal egyben ülőt érintő változás még a volánra telepített gombok halmaza, a gomberdő legyalulása után több funkció ide költözött, amik között játék kontrollerhez hasonló, négy irányban mozgatható pöcökkel válogathatunk.

Erős, hangos dízelmotor

Tehát nagyon friss, és nagyon digitális lett az új Insignia, a minőség maradt magas színvonalú, de a méretek nem változtak, a hátsó sor térkihasználása még mindig elmarad az átlagtól. A cetszájként nyíló csomagtér még mindig menő, az 540 literes tér a hátsó üléssort előre döntve 1530 literig bővíthető. Ezen a területen elkélt volna még pár a szabadidős hangulatot erősítő ötlet, legalább egy kivehető, könnyen mosható gyári gumiszőnyeg, vagy a koszos lökhárítóra lehajtható takaró, amire kényelmesen leülhetnénk pecázáskor.

Adatlap

Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI

Öltönyhöz megy a bakancs? 1
Motor 1956 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 195 LE
Nyomaték 400 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9 sec
Végsebesség 225 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6 l / 100 km

195 lóereje és 400 Nm nyomatéka okán átütő erőt vártam a dízeltől, de beülve már éreztem, hogy a hagyományos automata váltó és a Haldex-kuplungos összkerékhajtás lemorzsolja a dinamikát. Lódul ha kell, valamivel tíz másodperc alatt éri el a százat, de hangulata olyan, mintha a bedühödött Obelix iramodna neki a rómaiaknak. Ha lendületben van, már megállíthatatlan, de az első métereken érződik a hájas test tehetetlensége.

Mert az Insignia kapcsán mindig elmondjuk, hogy túlsúlyos, és ez esetünkben hatványozottan igaz.  A dízel alapverzió száraz tömege 1843 kilogramm, a forgalmiban pedig 1970 szerepelt, tehát itt szűk két tonnát kell térben mozgatnia a 195 lóerőnek. Kemény meló. Ez pedig meglátszik a fogyasztáson is, városban könnyedén legurul a 9-10 liter, de végül az óvatos, vegyes átlagként 8,2 lett a végeredmény. A gyorsan reagáló, a nyomatékot akár száz százalékban a hátsó tengelyre küldő összkerékhajtás, és a hatsebességes váltó ennyit kér, ezzel akár meg is barátkozhat a jövőbeni tulajdonos.

Viszont akad egy olyan hátrány, ami inkább a 250 lóerős benzines motort teszi kívánatossá. A kétliteres turbódízel erős vibrációval kel életre, az első tíz perc felér egy masszázsfunkcióval. Hangja nyers, tolakodó, és a hatás bemelegedés után sem csökken, csak állandó tempónál, nyugodtan gyorsítva tűnik el a dízelekre jellemző kerregés.

Árak, összegzés

Nem csak ezért érzi jól magát a nyugodt országutakon, autópályán az autó. A nagy tömeg, és a dinamikus csillapítással operáló Flexride futómű tour állásban kellemesen tompítja a környezet agresszív behatásait, nagy biztossággal, feszesen, mégis kényelmesen halad az Opel Insignia Country Tourer. Stresszűző pluszként vezetéssegítő rendszerek hada támogatja a sofőrt, holttérfigyelő, sávelhagyás-jelző, és távolságtartó tempomat veszi le a gondod a vállunkról, hogy csak a legfontosabbakat említsem.

A 195 lóerős dízelmotor hátránya a nyers járáskultúra, és az intenzív gyorsítások esetén tolakodó hanghatás

A szabadidő kombik szokásos karakterét hozza az Opel Insignia bakancsos verziója, összkerékhajtása, picit emelt hasmagassága megkönnyítheti a telekre, vagy a sípályákhoz való eljutást, miközben menetkomfortja kiemelkedő, és már a digitális kor hívó szavának is megfelel, fedélzeti funkciói akár okostelefonról is vezérelhetőek, a dízelmotorral szerelt Country Tourer ára 11 400 000 forintról indul.


Mellette – Ellene
  • Andalító menetkomfort
  • Bő választék extrákból
  • Minőségi belső tér
  • Megújult középkonzol
  • Irdatlanul nehéz
  • Magas fogyasztás
  • Hangos dízelmotor
  • Szűk lábtér a hátsó üléssorban

Szavazás

Neked hogy tetszik az Opel Insignia luxus-bakancs verziója? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • subtotal

    “Az alsó-középkategóriás Insignia”
    alsó?????

  • Guevara

    “Alapáras Corolla és 90 lovas, klímás dízel konkurensei”

    Zavart érzek az erőben…

  • subtotal

    Igen, arról nem is beszélve, hogy miért nem az A4 Allroad van konkurensként a listán, hamár “alsó” középkategória?

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.