Röviden – BMW 520d xDrive Touring

Mi ez?

Prémium felső-középkategóriás kombi

Mit tud?Takarékosan elmenni a világ végére
Mibe kerül?13,8 millió forinttól indul összkerékhajtással
Kinek jó? Sokat utazóknak

Ötszáz lóerő feletti BMW-k vezetése után már hajlamos az elkényezett újságíró teljesen közönyösen, rezzenéstelen arccal átvenni egy kétszáz lóerő alatti BMW kulcsait, mintha az a világ legtermészetesebb, netán egyik legunalmasabb dolga volna. Aztán szépen lassan beleszeret, és vinnyogva sírja vissza mindössze egyetlen együtt eltöltött hét után.  Ez az összkerékhajtású dízel Ötös kombi rövid története.

7-7,5 literrel ment el Budapest - München távon 130-180 km/órás sebességgel

Melyik BMW-tulaj vagy?

Alapvetően kétféle ember szeretne BMW-tulajdonos lenni. Az egyik azért, mert tudja, utánozhatatlan vezetési élményt nyújt a jellemzően hathengeres motorokkal szerelt német prémiummárka, a másik pedig azért, mert gazdagságát, stílusát, társadalmi státuszát szeretné így kifejezni: felvágna vele. 

Az 520d esete első hallásra közelebb állhat utóbbi gondolkodásmódhoz, mégsem tudjuk egyértelműen besorolni egyik kategóriába se. A kétliteres dízelmotor 184 lóerővel már nem egy alapmotoros jószág, viszont négyhengeres, amit ráadásul még egy nehezebb kombi karosszéria, egy összekerékhajtás és automata váltó is súlyosbít  – gondolnánk elsőre – de igazság szerint mind inkább gazdagítja, anélkül, hogy számottevő élményfaktortól fosztana meg bennünket. 

A BMW 520d xDrive Touring és vetélytársaiListaár, forint 
Audi A6 Avant 2.0 TDI (177 LE) 11 998 070
Audi A6 Avant 3.0 V6 TDI quattro (245 LE)15 855 520
Mercedes E250 CDI 4MATIC T-modell (204 LE)15 546 070
BMW 520d xDrive Touring (184 LE)13 805 000

Másfajta élmény

Ugyan sokan hajlamosak hétköznapi munkába járós autónak gondolni az Ötöst, arra egy jó hármas bőven megteszi. A felső-középkategóriás BMW igazi előnyei közül nem is mutat sokat városban, viszont nehézkesebben, lassabban mozog ilyen környezetben, mint kistestvére. Sportosságról tehát szó sincs, az M5 mellett a 381 lóerős kombiban éreztünk utoljára valami hasonlót, de valójában az is távol állt attól, amit színtiszta vezetési élménynek hívunk. Ez a méretkategória már nem erről szól, de ami ennél is fájdalmasabb az igazi BMW-hívőnek: a német prémium trióból sem vagyunk már biztosak abban, hogy a BMW lenne a legdinamikusabb. Mostani tesztautónknak ez szinte előnyére is válik: az előző kiadáshoz képesti eltespedés egy kétliteres dízel autó értékéből semmit sem von le.

184 lóerős és jól mozgatja a közel 2 tonnás súlyt

Ízig-vérig utazóautó

Ami az igazi élményautózáshoz kevés, tökéletesen elegendő a dinamikus haladáshoz és a kényelmes utazáshoz. A két tonna körüli kombinak 184 lóerővel a német autópályán sem kellett szégyenkeznie müncheni kiruccanásunk alkalmával, a 218 km/órás végsebesség elég, rugalmasságban pedig az 1750/perc fordulaton elérhető maximális 380 newtonméteres nyomaték nyújt hatásos védelmet a támadások ellen. Minden egyéb esetben pedig nyugalmat és kényelmet sugároz az 520d.

Adatlap

BMW 520d xDrive Touring

BMW a világ végére 1
Motor1995 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény190 LE
Nyomaték400 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)8,2 sec
Végsebesség220 km/h
Fogyasztás (vegyes)5,4 l / 100 km

A BMW négyhengeres dízele ugyan nem tartozik a leghalkabb motorok közé, az Ötös zajcsillapítása viszont példás, így egy pillanatig sem éreztük bántónak a common rail dízel kerregését. Ugyanígy kiszűri az egyéb oda nem illő hangokat az utastér, ami kombi felépítése ellenére még inkább elismerésre méltó.

A futómű teszi fel a koronát a BMW-re, amely ügyesen tompítja a keresztirányú úthibákat. Ez utóbbi az egyetlen igazi erénye is egyben a BMW-nek városi használatban, a villamossínek és a macskakő is meglepő csendben suhan alattunk. A sportos géneket a ballonos téli gumik szinte teljesen elnyomják, tempósabb kanyarban pedig erősen alulkormányzottá válik az autó, miközben az oldaldőlés és kígyószerű farmozgás sem fokozzák bennünk a száguldási kényszert.

Hogy mi kell még egy utazóautóba? Nem árt hozzá egy jó automata váltó. Ezen a téren a BMW 100 százalékban megfelel a kritériumoknak, a gyorsan, puhán, rántás nélkül kapcsoló nyolcfokozatú automatánál nem is kívánhatnánk jobbat. Kellenek még kényelmes ülések – ebben megint tökéletes az Ötös. Hosszú távokon, három-négy órát bőven kibírni elöl hátul egyaránt, csöppet sem éreztük magunkat kényelmetlenül ez idő alatt. A hátsó lábtér mérete ránézésre nem tűnik ugyan hatalmasnak, de a kellően hosszú ülőlapnak hála 190 centiméterrel sem lehet panasz a kényelemre. 

Nem ennyire pozitív az összhatás a csomagok oldaláról vizsgálva a BMW-t. Kombiként – ha nem is bukik meg csúfosan az Ötös – 560 literes csomagtérével azért nem dicsekedhetne már eggyel alacsonyabb osztályban sem. Jó pont és praktikus viszont, hogy a kisebb csomagok bepakolásához kulcsról is nyitható a csomagtérajtón a szélvédő – ilyenkor a kalaptartó is automatikusan mozog. A teljes ajtó viszont csak belülről vagy kívülről egy nehézkesen elérhető gombbal nyitható, amit egy hét után is ki kellett tapogatnunk még. Apró kompenzáció, hogy a hátsó ülések ledöntésével sík felületet kapunk, ilyenkor majdnem 1,7 köbméterrel lehet gazdálkodni a hátsó utasok kárára.

Kézzel rajzolhatunk karaktereket a navigációs rendszerbe a cím megadásánál - zseniális

Összkerékkel is megáll 7 literből

A 520s Touring nem csak ragyogó napsütésben, de esőben, hóban is magabiztosan haladhat, ha xDrive négykerék-hajtással kérjük. Nem mintha a dízel hajlamos lenne szárazon a farolásra, de a tapadás így már minden körülmények között ideális, ráadásul csak 3-5 decivel kér érte cserébe többet tankolásnál.  Ezt pedig így sem túl gyakori tevékenység, mert dinamikus autópályás használatban is beérte 7 – 7,5 liter körüli fogyasztással 100 kilométeren az xDrive Németország felé, amiben már a kinti 170-180 km/órás szakaszok is benne voltak. Ez mindenképpen bámulatos érték egy ekkora kombitól automata váltóval és összkerékhajtással. 

Az 520d Touring xDrive felhasználási módja így teljesen egyértelmű: kellemesebb utazópartnert nehéz volna találni nála. Még akkor is, ha ez az Ötös már nem is nyújt igazi BMW feelinget a kormány mögött ülve. 

Mellette – Ellene
  • Kellően erős de takarékos motor
  • Összkerékhajtás
  • Jól szigetelt utastér
  • Komfortos futómű
  • Kényelmes ülések
  • Nincs BMW-vezetési élmény benne
  • Csomagtérajtó nyitója nehezen elérhető
  • Szűkös csomagtér alaphelyzetben

Mennyire szeretnél egy utazásra tökéletes kombi BMW-t?

398 szavazat - átlag: 7.7 (10-ből)

Mennyire szeretnél egy utazásra tökéletes kombi BMW-t?