BMW a világ végére

Teszt: BMW 520d xDrive Touring

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2013.12.05. 06.00

Dízelmotor, kombi karosszéria, összkerékhajtás, automata váltó. Az égiek sem találhattak volna ki ideálisabb utazóautót egy dízel Ötös kombinál.

Röviden – BMW 520d xDrive Touring

Mi ez?

Prémium felső-középkategóriás kombi

Mit tud? Takarékosan elmenni a világ végére
Mibe kerül? 13,8 millió forinttól indul összkerékhajtással
Kinek jó?  Sokat utazóknak

Ötszáz lóerő feletti BMW-k vezetése után már hajlamos az elkényezett újságíró teljesen közönyösen, rezzenéstelen arccal átvenni egy kétszáz lóerő alatti BMW kulcsait, mintha az a világ legtermészetesebb, netán egyik legunalmasabb dolga volna. Aztán szépen lassan beleszeret, és vinnyogva sírja vissza mindössze egyetlen együtt eltöltött hét után.  Ez az összkerékhajtású dízel Ötös kombi rövid története.

7-7,5 literrel ment el Budapest - München távon 130-180 km/órás sebességgel


Melyik BMW-tulaj vagy?

Alapvetően kétféle ember szeretne BMW-tulajdonos lenni. Az egyik azért, mert tudja, utánozhatatlan vezetési élményt nyújt a jellemzően hathengeres motorokkal szerelt német prémiummárka, a másik pedig azért, mert gazdagságát, stílusát, társadalmi státuszát szeretné így kifejezni: felvágna vele. 

Az 520d esete első hallásra közelebb állhat utóbbi gondolkodásmódhoz, mégsem tudjuk egyértelműen besorolni egyik kategóriába se. A kétliteres dízelmotor 184 lóerővel már nem egy alapmotoros jószág, viszont négyhengeres, amit ráadásul még egy nehezebb kombi karosszéria, egy összekerékhajtás és automata váltó is súlyosbít  – gondolnánk elsőre – de igazság szerint mind inkább gazdagítja, anélkül, hogy számottevő élményfaktortól fosztana meg bennünket. 

A BMW 520d xDrive Touring és vetélytársai Listaár, forint 
Audi A6 Avant 2.0 TDI (177 LE)  11 998 070
Audi A6 Avant 3.0 V6 TDI quattro (245 LE) 15 855 520
Mercedes E250 CDI 4MATIC T-modell (204 LE) 15 546 070
BMW 520d xDrive Touring (184 LE) 13 805 000

Másfajta élmény

Ugyan sokan hajlamosak hétköznapi munkába járós autónak gondolni az Ötöst, arra egy jó hármas bőven megteszi. A felső-középkategóriás BMW igazi előnyei közül nem is mutat sokat városban, viszont nehézkesebben, lassabban mozog ilyen környezetben, mint kistestvére. Sportosságról tehát szó sincs, az M5 mellett a 381 lóerős kombiban éreztünk utoljára valami hasonlót, de valójában az is távol állt attól, amit színtiszta vezetési élménynek hívunk. Ez a méretkategória már nem erről szól, de ami ennél is fájdalmasabb az igazi BMW-hívőnek: a német prémium trióból sem vagyunk már biztosak abban, hogy a BMW lenne a legdinamikusabb. Mostani tesztautónknak ez szinte előnyére is válik: az előző kiadáshoz képesti eltespedés egy kétliteres dízel autó értékéből semmit sem von le.

184 lóerős és jól mozgatja a közel 2 tonnás súlyt


Ízig-vérig utazóautó

Ami az igazi élményautózáshoz kevés, tökéletesen elegendő a dinamikus haladáshoz és a kényelmes utazáshoz. A két tonna körüli kombinak 184 lóerővel a német autópályán sem kellett szégyenkeznie müncheni kiruccanásunk alkalmával, a 218 km/órás végsebesség elég, rugalmasságban pedig az 1750/perc fordulaton elérhető maximális 380 newtonméteres nyomaték nyújt hatásos védelmet a támadások ellen. Minden egyéb esetben pedig nyugalmat és kényelmet sugároz az 520d.

Adatlap

BMW 520d xDrive Touring

BMW a világ végére 1
Motor 1995 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 190 LE
Nyomaték 400 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,2 sec
Végsebesség 220 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,4 l / 100 km

A BMW négyhengeres dízele ugyan nem tartozik a leghalkabb motorok közé, az Ötös zajcsillapítása viszont példás, így egy pillanatig sem éreztük bántónak a common rail dízel kerregését. Ugyanígy kiszűri az egyéb oda nem illő hangokat az utastér, ami kombi felépítése ellenére még inkább elismerésre méltó.

A futómű teszi fel a koronát a BMW-re, amely ügyesen tompítja a keresztirányú úthibákat. Ez utóbbi az egyetlen igazi erénye is egyben a BMW-nek városi használatban, a villamossínek és a macskakő is meglepő csendben suhan alattunk. A sportos géneket a ballonos téli gumik szinte teljesen elnyomják, tempósabb kanyarban pedig erősen alulkormányzottá válik az autó, miközben az oldaldőlés és kígyószerű farmozgás sem fokozzák bennünk a száguldási kényszert.

Hogy mi kell még egy utazóautóba? Nem árt hozzá egy jó automata váltó. Ezen a téren a BMW 100 százalékban megfelel a kritériumoknak, a gyorsan, puhán, rántás nélkül kapcsoló nyolcfokozatú automatánál nem is kívánhatnánk jobbat. Kellenek még kényelmes ülések – ebben megint tökéletes az Ötös. Hosszú távokon, három-négy órát bőven kibírni elöl hátul egyaránt, csöppet sem éreztük magunkat kényelmetlenül ez idő alatt. A hátsó lábtér mérete ránézésre nem tűnik ugyan hatalmasnak, de a kellően hosszú ülőlapnak hála 190 centiméterrel sem lehet panasz a kényelemre. 

Nem ennyire pozitív az összhatás a csomagok oldaláról vizsgálva a BMW-t. Kombiként – ha nem is bukik meg csúfosan az Ötös – 560 literes csomagtérével azért nem dicsekedhetne már eggyel alacsonyabb osztályban sem. Jó pont és praktikus viszont, hogy a kisebb csomagok bepakolásához kulcsról is nyitható a csomagtérajtón a szélvédő – ilyenkor a kalaptartó is automatikusan mozog. A teljes ajtó viszont csak belülről vagy kívülről egy nehézkesen elérhető gombbal nyitható, amit egy hét után is ki kellett tapogatnunk még. Apró kompenzáció, hogy a hátsó ülések ledöntésével sík felületet kapunk, ilyenkor majdnem 1,7 köbméterrel lehet gazdálkodni a hátsó utasok kárára.

Kézzel rajzolhatunk karaktereket a navigációs rendszerbe a cím megadásánál - zseniális


Összkerékkel is megáll 7 literből

A 520s Touring nem csak ragyogó napsütésben, de esőben, hóban is magabiztosan haladhat, ha xDrive négykerék-hajtással kérjük. Nem mintha a dízel hajlamos lenne szárazon a farolásra, de a tapadás így már minden körülmények között ideális, ráadásul csak 3-5 decivel kér érte cserébe többet tankolásnál.  Ezt pedig így sem túl gyakori tevékenység, mert dinamikus autópályás használatban is beérte 7 – 7,5 liter körüli fogyasztással 100 kilométeren az xDrive Németország felé, amiben már a kinti 170-180 km/órás szakaszok is benne voltak. Ez mindenképpen bámulatos érték egy ekkora kombitól automata váltóval és összkerékhajtással. 

Az 520d Touring xDrive felhasználási módja így teljesen egyértelmű: kellemesebb utazópartnert nehéz volna találni nála. Még akkor is, ha ez az Ötös már nem is nyújt igazi BMW feelinget a kormány mögött ülve. 

Mellette – Ellene
  • Kellően erős de takarékos motor
  • Összkerékhajtás
  • Jól szigetelt utastér
  • Komfortos futómű
  • Kényelmes ülések
  • Nincs BMW-vezetési élmény benne
  • Csomagtérajtó nyitója nehezen elérhető
  • Szűkös csomagtér alaphelyzetben

Szavazás

Mennyire szeretnél egy utazásra tökéletes kombi BMW-t?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Holiday

    Bármelyik negatív tulajdonságával örömmel élnék együtt Balázs! Ahogy olvastam, te is.

  • PAlex

    Remek autó, nem vitás.
    Kár, hogy nem 6 henger, de még így is bőven jó.

  • v_gabe

    Kár, hogy nem Volvo, de még így is bőven jó.:)

  • zoldfulu2000

    Srácok, én megértem hogy sok mindent láttatok már és nehéz újat mutatni vagy akár kidobni a rendes kerékvágásból.

    De azért néha egy picit bele lehetne élnetek magatokat egy autó vásárlója helyzetébe is. Akár tetszik akár nem, errefelé ez a motor ami az előírásoknak megfelel. Sőt a BMW már kínálja 18d-vel is 136 LE-vel (ahol van értelme, a konkurensekkel együtt).

    Ok hogy ez rengeteg pénz, de azért egy minimálisat lehetne foglakozni a részletekkel (pl opciók, felárak, és pl az E től nem a 250CDI illene ide, hanem a 220cdi).

    Aztán olyan dolgok, hogy 560liter kevés. Hát nem tudom, melyik konkurens kínál lényegesen többet. Ha már cstartó akkor inkább a reális térfogat ami problémásabb (kupés vonalú far, övvonal feletti rész kisebb, mint egyes konkurenseknél (E, V70), de van rosszabb is (A6)).

    És ott van valami amit nehéz megfogni: ez az autó a 7es “lebutítása”. Van is ezért egy burtális önsúly, ami valahogy hirtelen senkit sem zavar (szokásos kettős mérce), de egyúttal az is hogy ez az autó egy fél ligával feljebb játszik mint pl az E klasse, vagy a V70 (utóbbi amúgy is a legkisebb és legolcsóbb felsőközép kombi). Azt a luxust adja amit pl a XF vagy a kortársaihoz képest az előző E és A6.

  • garazsgeza

    kaptam németben egy csereautót egy 520d automatát,
    a 4hengeres csúnya hangú,minimum egy 6 hengeres dukál a BMW be,
    a váltó,elektromos kézifék nagyon idétlen,fordítva müködik ahogy logikus lenne,ha nem nézel le nem tudod melyik fokozatban vagy
    Ja ,és baromi rövid 1es fokozat miatt állandóan kapar ha vizese az út,
    ami szerinem NEM PR

  • garazsgeza

    amit ajánlok:BMW 525Xd automata,
    ja és a Head Up Display felejtös szemüvegeseknek,nagyon hamar elfárad a szemed ,mert nem jó a fókusztávolság,sokkal közelebb van mint ahova általában figyelsz vezetés közben

  • subtotal

    geza: az 525d szintén 4 hengeres már egy ideje…
    A 6 henger 530d-től M550d-ig terjed.

    Egyébként én is csatlakozom Holiday-hez, elviselném ezekkel a hibákkal, de az igazi nekem egy 530d Touring lenne X drive és automata nélkül.

  • garazsgeza

    hü akkor helyesbítek 530d az igazi
    a 6 hengert semmi Sem pótolja

  • Guevara

    Utazóautónak tök jó lehet, de rémálom lehet bemenni egy parkolóházba és leparkolni. Persze a BMW -(se)k mindig találnak egy tuti helyet a pláza bejárata mellett.

  • Guevara

    Subtotal: Revideálnád az álláspontodat ha tudnád milyen egy összkerekes automata BMW-t vezetni. Hidd el, nem rossz az egyáltalán. Nekem volt szerencsém egy automata 330xd-hez, pedig az még egy kicsi autó (E46) volt. Ezeknek a nagy ötösöknek, heteseknek akkora a tengelytávjuk, hogy egy forszírozottab kifordulás (útra ráhajtás) feladja a leckét a hátsókerékhajtásnak még porszáraz úton is, nemhogy őszi, vagy téli körülmények között.

  • BeZol

    520D-hez szerintem még felesleges xDrive, kivéve ha hegyen laksz. Az 530D-nél már elgondolkodtató lehet, de még ott sem igazán fontos, viszont egy 535D-hez szerintem már kell mindenképpen, főleg ha még chippelve is lesz a későbbiekben. Persze ekkora is csak azért kell, hogy 3as fokozatban ne pörögjön ki a kerék, tehát ha úgyis csak 80 fölött padlózgatja az ember, akkor oda is felesleges, kivéve ha kanyarsebességre is gyúrunk. A kígyózó mozgás pedig azért van, mert elektronika blokkol, nehogy kimenjen a hátulja. Ha elektronikát ilyenkor kikapcsolnánk, akkor faralva tartaná tovább az ívet akár nagyobb sebességgel is, csak hát nehogy baj legyen, jobb a megelőzés, cserébe a nagy sebességű kanyarvétel ilyen “bebicsaklós”.

  • subtotal

    Guevara: 525d-m van, igaz ez csak egy E39 Touring.
    Tesztvezettem már E61-ből 530xd (ráadásul esőben) és F10-ből 525xd-t is, szóval tudom miről beszélek.
    Ezek az én preferenciáim, én így szeretem…

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.