Škoda Octavia: kombiként tökéletlen

Teszt: Škoda Octavia Combi 1,4 TSI Elegance

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.11.29. 06.15

Maximum 1740 literes csomagtartójával az Octavia Combi piszkálja a fantáziánkat. Mi mindent lehetne kezdeni ekkora hellyel!

Röviden – Škoda Octavia Combi

Mi ez?

Az új Octavia, nagyobb fenékkel

Mit tud? Nagyon tágas, nagyon praktikus, 140 lóerővel erős is, de kicsit sem sportos
Mibe kerül? 4 998 950 Ft az alapmodell listaára, a tesztelt változaté 6,2 millió Ft, amiből lejön 600 ezer forint
Kinek jó?  Azoknak, akiknek a Combi tetszik vagy ez a cégautós előírás. Olyan ember kevés lehet, akinek ne volna elég az ötajtós csomagtere

Adatlap

Teszt: Škoda Octavia Combi 1,4 TSI Elegance

Škoda  Octavia: kombiként tökéletlen 1
Motor 1395 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 140 LE
Nyomaték 250 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,5 sec
Végsebesség 212 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,3 l / 100 km

Egy kombiban az autó hátulja a lényeg. A derék Octaviától hiába áll távol immár 17 éve, hogy érzelmi kitöréseket keltsen, a Combi azért piszkálja a fantáziánkat. Mi mindent lehetne kezdeni a pótkerék helyét is beleszámítva 610-1740 literes csomagtérrel?

Nagyok a többiek, még nagyobb az Octavia

Kigyúl a hobbi lakberendezők, barkácsapukák, világjárók, költözködők fantáziája. Ki gokartot lát bent, ki sátrat verne bent a gyermekekkel, más lapra szerelt szekrényt, ingaórát vagy majdnem háromméteres deszkákat vinne az utas oldali üléstámla ledöntésével (26 670 Ft).

Csomagtérben a Škoda Octavia nemcsak a kategória többi autójánál, de még a szent Golfnál is nagyobb lehet, amely 605-1620 liternyi helyet kínál. Az Auris Touring Sports értéke például 530-1658 l, az Astráé 500-1550 l, a Hyundai i30 kombi pedig 528-1640 litert mutathat fel.

De nagynak a Dacia Logan MCV is bazi nagy és abból a turbós benzines mellé még egy dízelt is adnak az Elegance Octavia listaárából. Mit tud a Škoda plusz hárommillióért? Minden másban sokkal többet, nagyon, nagyon sokat.

Sok ötlet, pár igénytelen megoldás

Például a csomagtér oldalfalában tépőzáras rögzítő elemeket találunk, a padlóborítás megfordítható, hogy a bolyhos szőnyeg helyett egy gumis, könnyen tisztítható felületet koszoljunk.

Nagy kár, hogy a csomagtér közepén akadály marad az üléstámlák lehajtása után. 26 670 forintos felárért az üléstámla a kar meghúzásával lehajtható a csomagtér felől is

Nem tetszett a kombi Octaviákban hagyományosan meglévő küszöb a csomagtérperem mögött (előtt). Ezen sokkal nehezebb átcibálni egy hajóládát, mint sík felületen kihúzni mondjuk egy Astrából. Egy kombiban illene megoldani továbbá, hogy az ülések lehajtása után sík felületet kapjunk, ne éktelenkedjék a tér közepén egy lépcső.

Cserébe vannak szatyorakasztó kampók és a Bluetooth-kihangosítást használva a motor leállításakor a kocsi figyelmeztet, hogy a telefont ne felejtsük az autóban. Ez a funkció ki is iktatható, ahogy szinte minden testreszabható az érintőképernyőt nyomkodva. Még az is, mennyire halkuljon el a rádió, ha a tolatóradar akadályt jelez.

A tesztelt Škoda Octavia Combi és konkurensei
Škoda Octavia Combi 1,4 TSI Elegance (140 LE) 6 171 160 (5 571 160 Ft*)
Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Style (135 LE) 6 249 000 (5 749 000 Ft)
Opel Astra Sports Tourer 1,4 Turbo Cosmo (140 LE) 5 980 000 Ft
Toyota Auris Touring Sport Style 1,6 (132 LE) 5 930 000 Ft
Volkswagen Golf Variant 1,4 TSI Highline (140 LE) 6 755 360 (6 005 360 Ft**)

*Az árlistában/konfigurátorban feltüntetett engedménnyel
**Használtautó-beszámítási kedvezménnyel

Jó dolga van embernek, csomagnak

Az egyenként összevadászható extrákkal végképp összerakhatjuk a szívünknek kedves autót. 30 480 forintért konnektorunk lehet, 109 220 forintért hátra is kapunk ülésfűtést, 113 030 forintért az autó még arra is képes, hogy villanymotorral nyissa-csukja a csomagtérajtót.

Rendben van a minőségérzet. A furcsa felszereltségpolitika miatt a kormányról csak felárért távirányítható a rádió

Szégyen azonban, hogy az Isofix gyermekülés-rögzítő pontokért 10 160 Ft felárat kérnek és 2013-ban a vezető igazán megérdemelné a rádió távgombjait a kormányon, legalább az Elegance csúcsmodellben.

A Škoda Octavia Combi csomagokat és embereket is magas színvonalon szállít. A vezetőnek kellemes az üléshelyzet, mögötte egészen hatalmas a lábtér és a kombi magasan futó tetőíve miatt a fejnek is bőven-bőven van hely. A minőségérzet rendben van, de az Elegance-ba beszállva nem érezni, hogy ez volna a csúcsmodell a kínálaton belül.

Remekelt az 1,4 TSI

A 140 lóerős turbómotor páratlanul kulturált. Bársonyosan finoman jár, az alapjáraton kicsit emelve megjön az ereje és remekül megindul gázadásra. Ha kell, villámgyorsan előzhetünk, de a halk és készséges motor egyáltalán nem inspirál vadulásra.

Kilenc centivel hosszabb az új Octavia Combi elődjénél. Halk és simulékony utazóautó, 6,3 literes városon kívüli fogyasztással

Vezetés közben a Škoda Octavia feltűnésmentes, simulékony autó. Váltója puhán mozog a fokozatok között, a kormányzás se nem idegesen direkt, se nem nyúlósan közvetett és ehhez a motorhoz a jobbik futómű van az autó alatt, hátul is független konstrukcióval.

Térkínálatban a Škoda verheti a Volkswagent, az nem gond a házon belüli erősorrendben, de a futóműhangolást kicsit azért elrontják, hogy ne legyen olyan kényelmes, mint a Golfé. A rugózási komfort közepes, éles peremű úthibákon ütnek a kerekek. Milyen szép, hogy a rázkódás simán ráfogható a magas terhelhetőségre méretezett futóműre.

Csendes, gyors, takarékos

Jó úton észre sem vesszük és az autó elgurul öt-hatszáz kilométert. A kényelmes ülések a csendes motor, a jól csillapított szélzaj sem hívja fel a figyelmet a megtett távra, ahogy a sűrű tankolások sem akasztják meg a menetet. Bár a tank csupán 50 literes, a 6,3 literes Budapesten kívüli átlaggal 700 kilométert centizés nélkül megtehetünk az autóval, ha nem hajszoljuk.

Jól kialakítható az üléshelyzet, az ülések nagyon hosszú utakon is kényelmesek

Ezúttal hajmeresztően magas, 11,1 liter volt az autó városi fogyasztása. 220 városi kilométer után majdnem 25 liter szaladt a tankba. Nyilván sok hiányzott belőle átvételkor, csak a pontatlan óra akkor is telit mutat, amikor valaki előttünk már kijárt vagy 80 kilométert a kocsiból a teletank óta. A reális érték 7,5-8 l/100 km lenne, az A3 limuzinban például 7,7 litert fogyasztott ugyanez a motor Budapesten, automatikus váltóval.

Dízel helyett TSI?

Az erősebbik 1,4 TSI sokkal jobb autó a 105 lóerős dízelnél, és még kevesebbe is kerül nála. Elegance kivitelben az 1,6 TDI ára 6 478 180 Ft. Aki a csak ötfokozatú váltó és a 17 forinttal drágább üzemanyag ellenére a rosszabb autót választja, az 5,0 literes gázolaj- és annál 30 százalékkal magasabb, 6,5 literes benzinfogyasztással számolva 59 0000 kilométer alatt autózza ki a dízel felárát. A dízel legfőbb előnye, hogy 900 ezres felárért négykerék-hajtással is kapható, ami a benzinesek közül csak az 1,8 TSI-hez rendelhető.

Mellette – Ellene
  • Kiváló térkínálat
  • Kapitális csomagtartó
  • Ötletes, praktikus utastér
  • Külön rendelhető extrafelszerelések garmadája
  • Halk, igen finom járású motor
  • Csekély fogyasztás
  • Jó gyorsulás, 250 Nm 1500-as fordulattól
  • Kiemelkedő ár/érték arány
  • Bizonyos úthibákon rázós futómű
  • Tökéletlen csomagtér-kialakítás
  • Az Elegance minőségérzete nem utal csúcsmodellre
  • Itthon kevés vezetőtámogató rendszer rendelhető hozzá

Szavazás

Hogy tetszik a Škoda Octavia Combi az 1,4 TSI motorral?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • pqowieurzt

    “Kiemelkedő ár/érték arány”

    muhaha

    az eladásokból látszik is hogy ilyet épeszű ember nem vesz, max cégek…

  • a.szorenyi

    Az ár/érték arányra a cégek sem immúnisak.

  • Kanyaró Malvin

    Nahát, egy ember, aki használja a muhahát. Lesz LOL, ROFLMAO is?

  • v_szili

    Mi is a baj az ár/érték aránnyal?
    Épeszű ember nem vesz ilyet?
    Hanem mit vesz?

  • demagóg

    soha nem volt szimpatikus márka a skoda és a mostani paletta is csapnivaló szerintem. az octavia kivételével. octaviát vennék, mert tényleg jó verda, magam is próbáltam. de soha nem tudnék skoda fan lenni, úgy gondolom.

  • pqowieurzt

    ott van a cikkben is:

    “Kinek jó?
    Azoknak, akiknek … ez a cégautós előírás.”

  • menőmanó

    A 6 millió körüli ár egy jól felszerelt ilyen autóért sajnos nem irreális.
    Komoly vételi szándék esetén biztos még engedményt is ki lehet harcolni.
    Ami röhejes az a konkurens Golf Variant ára, de ezt már megszoktuk VW-nél.
    A Skodából a benzines RS nem lehet rossz. :)

  • pqowieurzt

    “egy jól felszerelt ilyen autóért”

    amiben feláras az isofix…
    ebből is látszik hogy nem a családos felhasználás az elsődleges célcsoport.

  • pqowieurzt

    szeretném még hozzátenni, amiről nem tesz említést a cikk, hogy az említett alapáras alapmodell, az bizony egy igen erősen lebutított 1.2-es 85 (!) lóerővel…

    az körülbelül a régi 1.3-as swift kategóriája, igaz az csak 800 kiló volt.

    ez jut 5M-ért

  • pqowieurzt

    a konkurensek közül hiányolom a mazda6-ot.
    6.5-ért már az is van…

  • a.szorenyi

    A Mazda6-ot egy autós lapban konkurensként megadnom hiba volna. A belső tér méretében valóban hasonlóak, de a Mazda egy kategóriával feljebb áll, ezt ára, pozicionálása, az emberek fejében róla élő kép is mutatja. A Passat, a Laguna vagy a Superb lehetne az ellenfele.

  • apaarpi

    Szia András !

    Tetszik a cikk (és az autó is), két észrevétel:

    A dízel felár kiautózásánál 59 0000-et írtál, egy nullával kevesebb helyett.
    Ha már fogyasztásról beszélünk, legközelebb átvételkor tankoljátok rá azt a pár litert, ha kell, és pontosabb adatot kapunk.

    Üdv: Árpi

  • pqowieurzt

    Szörényi Úr,

    hát éppen ez az amiért nem stimmel a “kiemelkedő ár/érték arány” megállapítás, hiszen az Ön által említett egy kategóriával feljebb álló autót megkaphatná az ember csaknem ugyanennyiért…

    Ha az ember azt mondja, keresek egy jó nagy kombit 6-6.5 körül, akkor nem fogja azt mondani, hogy a mazda6 kilőve, mert az “egy kategóriával feljebb áll”.

    Szerintem…

  • Holiday

    pqowieurzt !

    Magánszemélyek nem ilyet, de semmilyet nem vesznek. A hazai piacon gyakorlatilag nincs magánvásárló. Az évente eladott alig 50 ezer új autó jelentős részét flottakezelők és vállalatok vásárolják, másik részét a reexport jegyzi és sajnos csak marginális a magánvásárlók aránya. Ők ugyanis a devizahitellel terhelt, mára 5-6 évessé öregedett, de a fennálló tőketartózásnak csak töredékét érő, többnyire szervizeletlen autóikban ücsörögnek.
    Ez a helyzet. :-(

  • Holiday

    Mazda 6-ot idecitálni pont annyira értelmetlen, mint a pár éves Audi A8-at. Az is ennyibe kerül… Összehasonlítani azzal érdemes, amivel egy modell mérhető, vagyis amihez mérni érdemes.

  • subtotal

    Nekem szimpatikus ez a modell, szerintem mellé lehet rakni egy Mazda 6-nak, bár alapvetően más imidzsű gépekről beszélünk. Ha alapárakat hasonlítunk össze, azért van jelentős különbség a 6,5 és a standard kedvezménnyel számolt 1.4 TSI Ambiente 5,2 milliója között.

    Az eladásoknál meg a piac dönt, ez ilyen egyszerű, hogy céges vagy magán, az mindegy, de ha megnézünk egy piacot, ahol létezik magánpiac is, azt látjuk, hogy:
    Németország, október, 2013:
    Octavia 5442db, ebből 2358 privát
    Mazda 6 pedig nincs az első 50-ben, azaz nem kelt el belőle még 1500db sem.

    Európai szinten azt látjuk, hogy Octavia-ból az első 10 hónapban eladtak 161ezer darabot, míg a Mazda 6 nincs az első 100-ban, azaz nem adtak el belőle 25ezret se.

  • Holiday

    Subtotal! Üdv!
    Emberünk a magyar piacra utalhatott, legalábbis a megjegyzésének akkor van valami valóság alapja.

  • subtotal

    Magyar “piacra”? Hát utalni lehet rá…

  • pqowieurzt

    Kedves subtotal,

    itt 6.2 milliós oktáviáról volt szó, nem 5.2-esről.
    6.2M oktávia elfogadható motorral/felszereltséggel vs 6.5M mazda6

    érdekes hogy mindenki által elismerten eggyel magasabb kategória az utóbbi, mégis mennyivel kevesebb fogy a hasonló ár ellenére…

  • subtotal

    pqowieurzt: alapárat alapárral hasonlítottam össze. Ez itt egy Elegance, ami az egyik magas felszereltség a Skoda-nál, akár van benne alapból Isofix, akár kőkemény 10eFt-ért rendelhető csak.

    A két autó csak “corner case” esetben versenytársa a másiknak.

    A Mazda alacsony európai értékesítésében nagy valószínűséggel a nagyköbcentis motorjai játszanak főszerepet.

  • pqowieurzt

    “Összehasonlítani azzal érdemes, amivel egy modell mérhető, vagyis amihez mérni érdemes. ”

    mitől érdemesebb egy i30-cal összehasonlítani, mint egy mazda6-tal?
    árban/méretben jóval közelebb van a mazdához…

  • pqowieurzt

    subtotal:

    isofix már egy dácsiában is alap (2M alatt)

    Alapáron oktáviában 85 lóerős motor van.
    Akinek az elég, annak nyilván nem a mazda6 a konkurencia, hanem a loganMCV.

  • subtotal

    Oké, nem voltam teljesen világos: a Mazda alapból 145LE, ez itt meg 140LE. Ennek a motorizáltságnak vettem az alapárait.
    Az Elegance-ban már benne van ami a 6-os alap Emotion-ben nincs:
    – digit klíma
    – tempomat

    Egyébként a cikk pontatlan Isofix ügyben Szörényi úr, ugyanis a hátsó 2 alap, csak az jobbegyes utasülésen lévőért kérnek külön pénzt.

  • pqowieurzt

    még mindig nem világos, 5.2-ért nincs 140 lovas oktávia.

    isofix: akkor ez egy plusz pont, van ahol nem is lehet kérni első ülésre.

    tempomat: hát igen, nyilván van 1-2 dolog ami nincs az alap mazdában, a full oktáviában pedig igen.

  • subtotal

    Octavia Combi Active 1.4 TSI
    5,76 – 0,6 kedvezmény, amit kérni sem kell

  • Gianniz

    Te okostojás pqowieurzt, MUHAHA most nagyon melléfogtál, kár hogy az Octavia stabilan a no.1 eladásokban_itthon MUHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!

    Amúgy meg milyen buzi egy cikk, tökéletlen Octavia kombinak, meg elég a limo. Azt majd mindenki eldönteni, szerintem meg hülye aki limót vesz, mert egyrészt csúnyább, másrészt egy ilyen benga nagy autó legyen már maximálisan praktikus is, a kombi sokkal jobb választás. Dupla padlóval egyébként szintben van a csomagtér, de mind1. Aki meg csak az aktatáskáját cipeli, az járjon biciklivel, vagy kisautóval.

  • Specialized78

    Hello,Holiday!
    Újra itt? :)

  • tgu.ts

    Feltörekvő építőanyag gyártók üzletkötőinek, területi képviselőinek az álomautója.
    Amolyan dögunalom munkakocsi, olyan ” sztrapacskás-fullos-Svejk ” életérzés.

    Annyira izgalmas kívül-belül mint a Kórház a városszélén digitalizált újbóli kiadása.

  • pqowieurzt

    subtotal: örök probléma ez az árösszehasonlításoknál, hogy most akkor listaár, vagy milyen kedvezményes ár (megjegyzem a “legfeljebb a készlet erejéig” típusú akciókat nem kell fenntartások nélkül készpénznek venni).

    Tehát javaslom, induljunk ki a listaárakból, ha a másiknál nincs információnk a kedvezményes árakról. 5.7M a legolcsóbb 1.4, ami így kb dácsiai felszereltségű. Ez mindössze 0.8M Ft-tal olcsóbb, mint egy jobban felszerelt, “magasabb kategóriás” alap mazda6.

    Ettől még lehet egy kiváló autó, de a “kiemelkedő ár/érték arány” nem ez.

  • apaarpi

    Szia pqowieurzt

    Skodánál ezek az “akciók” nem a készlet erejéig vannak, nyugodtan tekintheted azt a listaárnak.

    Másrészt: Dacias felszereltségről írsz, miközben elfelejted, hogy az alap Mazda6 Emotion is kb. ugyanezt adja 6,5-ért, a következő szint már 7,2, és még az sem túlzottan bőséges.
    Szóval 6,5-ért van benne

    – műanyag kormány
    – műanyag váltógomb
    – manuális klíma

    Nincs benne:

    – érintőképernyő
    – bluetooth
    – kormányról vezérelhető audio
    – távirányítás a központi zárhoz
    – ködfényszóró
    – tempomat

  • olomana

    Én most előlegeztem le egyet magánemberként. Miért? Mert olyan árért, amit ki tudok fizetni, egy másik autó sem felelt meg az igényeimnek. Úgyhogy szerintem igen jó az ár / érték aránya. Mazda6-ból pl. egy olyan, ami gyenggébben megy 2,5 misivel drágább, mint az enyém lesz, úgyhogy sokkal drágább. Szerintem jól néz ki, kívül-belül, egy rakás hely van benne, faszán megy, és ahhoz képest nagyon jó árban van.
    Egy hiba a cikkben: ehhez a motorhoz csak az egyszerűbb hátsó felfüggesztés jár, lehet, hogy azért nem volt vele hepi a tesztelő.

  • olomana

    “tgu.ts – 2013.11.29 // 20:15
    Feltörekvő építőanyag gyártók üzletkötőinek, területi képviselőinek az álomautója.
    Amolyan dögunalom munkakocsi, olyan ” sztrapacskás-fullos-Svejk ” életérzés.

    Annyira izgalmas kívül-belül mint a Kórház a városszélén digitalizált újbóli kiadása.”

    Hát én egyik sem vagyok, viszont lesz egy kocsim, amibe 3 haverrel be tudok ülni úgy, hogy hátra belökünk 4 bringát meg a cuccainkat, behuppanok a fasza sportülésbe, aztán élvezem a 180 lóerő és a (tényleg) multilink hátsó felfüggesztés által nyújtott örömöket. Lehet, hogy nem fogok unatkozni mégsem?

  • tgu.ts

    olomana,jó egészséget és sok balesetmentes kilométert kívánok az új autódhoz.
    Csak a saját szubjektív véleményemet írtam le erről az autóról, egyszerűen nem tetszik.

    A fogyasztásról meg annyit, hogy városban az 1.4 TSI (150LE) 9-13 liter között fogyasztott, városon kívűl 7,5-10,5 liter tempótól függően.
    140-180LE turbós benzinesektől nem életszerű menet dinamikával is csodaszámba illik ez a 6,3 literes fogyasztás.

  • Guillotine

    olomana!

    Azt azért megnézném ,hogy fér el ebbe a kocsiba 4 felnőtt a háta mögött 4 teljes méretű bringával,felhajtott ülésekkel….
    Nekem 900 literes a csomagtartóm felhajtott ülésekkel de így sem hiszem ,hogy elférnénk az általad említett konfigurációban.

  • Hawaii-

    A vázat a kerekektől különválasztva látok rá esélyt, hogy beférjen egyszerre 4 is a csomagtartóba.

  • olomana

    tgu.ts! Kösz a jó kíváságokat. A fogyasztást illetően nincsenek illúzióim, 28 éve veztek, tudom mire számíthatok. Ha 9 literből megáll az átlagom, akkor már elégedett leszek, mert az előző kocsimmal annál több volt, és ez jobban fog menni lényegesen.
    A bringákról: ha kiveszed a kerekeket (gyorszárral pár mp-es művelet), meg a nagyobb bringákból az ülést, meglepően kicsi tud lenni egy versenybringa. Az előző kombimmal, aminek elvileg csak 480 literes volt a csomagtartója, rendszeresen mentünk 4 ember + 3 bringával, ami még az az előtti Corolla kombim papíron 402 literes csomagtartójával is ment. Sőt, abba egyszer betettünk 4 bringát is hátra, igaz, ahhoz már pedálokat meg kormányokat is le kellett szedni, meg jó sokáig eltartott. De szerintem egy ekkora állat méretű csomagtartóba be kell, hogy menjen a 4. Majd meglátjuk, de én bizakodom :-). A 900 literrel egy egész Tour de France-os csapatot elvinnél!
    A szépségéről: nem kirívóan szép, de nekem tetszik. A másik opció a Focus lett volna, annál sokkal jobban tetszik. Lehet, hogy vannak nála szebb autók, de azok meg más paraméterükben véreznek el (pl. csomagtartó, ár, stb…). Szóval én nem fogok búslakodni vele.

  • Mhatos

    Igaz nem áll messze a fejlett motorizációjú Mazda6,de azért mind két Octi jöhetne kíméletlenül,de minimum csak 1.8-as motorral,meg ezen az áron! :)

    http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/octavia/skoda_octavia_1.8_tsi_ambition_dsg-7440978

    http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/octavia/skoda_octavia_1.8_tsi_ambition-7440904

  • toce

    Autópályán milyen ez az 1.4 TSI?

  • Holiday

    Nagyon jó. Nem csak autópályán.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.