SEAT Leon ST – Teljes a család

Vezettük: SEAT Leon ST

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.11.28. 07.40

A három- és ötajtós változat után megérkezett a SEAT Leon sportos és egyben praktikus kivitele, a kombi.

Röviden – SEAT Leon ST

Mi ez?

SEAT Leon, nagyobb fenékkel
Mit tud? Tágas, praktikus, sportos
Mibe kerül? Még hazai árak nincsenek, de az ötajtós árához kb. 1250 eurót kell fejben hozzáadni és megkapjuk az ST hozzávetőleges árát
Kinek jó?  A SEAT szerint bárkinek, de leginkább a kamasz kölkökkel egy fedél alatt élő, mindjárt ötvenes férfiaknak való

SEAT Leon ST – Teljes a család 1
Teljes a család, a három- és ötajtós változatok mellett megérkezett a Leon harmadik karosszériaváltozata, a kombi, vagy ahogy a SEAT nevezi, az ST. (Sports Tourer) Kemény vonalak, határozott élek jellemzik a sportosra rajzolt kombi formáját. Az autó nagy része megegyezik az ötajtóséval, csak a tetőt kellett megnyújtani, hogy végig érjen a meghosszabbított hátsó részen. A tetősín, vagy a hátsó lámpatestben, üzemanyag-betöltő fedelén végigfutó éltől a kasztni talán a konszern legizgalmasabb darabja ebben a kategóriában. A lámpatestek különösen szépre sikerültek, az elsők a LED-es nappalifénytől igen karakteresek, és a hátsót sem lehet semmi mással összetéveszteni. 
Videón így mutat a SEAT Leon ST:

Beindul a SEAT

A Leon 1999-es bemutatkozása óta több, mint 1,2 millió példányban kelt el, és az új, a spanyol Martorell-ben gyártott Leon-ból is elment már 82 ezer darab. Az újítás az eladási adatokon is látszik, 43 százalékos növekedést értek el vele a 2012-es évhez képest. Úgy fest a márka magára talált, a 2012-es eladásokhoz képest 9-25,4 százalékos növekedést tudtak elérni. Fura módon a legkisebb, 9 százalékos növekedést hazai pályán érte el a márka, míg a legnagyobbat 25,4 százalékot, éppen Németországban. A szép eredményhez nyilván az a tény is hozzájárul, hogy az elmúlt időszakban állítólag 63 összehasonlító tesztből 42 alkalommal került ki győztesen a SEAT.

A konszern talán legizgalmasabb külsejű kombija lett a Leon

Méretek

Az ST változat első túlnyúlása és a 2636 milliméteres tengelytávja ugyanaz, mint az ötajtós változatnál, csupán hátul kapott az autó egy bő, 27 centis hosszabbítást. Csomagtartójának alsó pereme 65 centi magasan található, és 109 centi széles cuccot lehet beletuszkolni. A csomagtartó befogadóképessége is tisztességes – rafináltan fogalmaztak a bemutatón – a Volkswagen konszern típusait nem számítva, a kategória legjobbjaként emlegetik. Magyarul az Škoda Octavia-é és a VW Golf Varianté nagyobb nála.
SEAT Leon ST – Teljes a család 2
Hagyományos felállásban 587 literes, míg a csomagtartóból egy apró kar meghúzásával kényelmesen lehajtható üléstámlákkal – ilyenkor sajnos nem teljesen lesz sík a padló, marad benne egy kis lejtő – 1470 literre bővíthető a raktér. Sőt, ha extrém hosszú valamiket kell hurcolni, akkor az anyósülés háttámlájának előredöntésével akár 2,67 méteres valamit – karácsonyfát, létrát, gázcsövet – is be lehet pakolni az autóba. A dupla fenekű csomagtartóba pedig a kíváncsi tekintetek elől is elrejthető pár apróbb csomag.

Határozott, nehezen eltéveszthető formát kapott a LED-es nappalifény

Fogyókúra

SEAT Leon ST alapváltozata 1233 kilogramm, amivel a kategória legkönnyebb kombija. A fogyókúrához nem vettek igénybe olyan rémesen drága anyagokat, mint a magnézium, vagy a karbon, mindössze a nagy- és extra nagy szilárdságú acélok felhasználásával is sikerült 18 kg-ot lecsípni a tömegből, miközben az utascella még ellenállóbb is lett. Emellett az autó belsejében is spóroltak a kilókkal, így például a teljesen új, hatékony légkondi egymagában 2,7 kilós súlymegtakarítást jelent.  Végsó soron a kombi változat mindössze 45 kg-mal lett nehezebb, az ötajtós kivitelnél. 

Kényelmes ülések

Belső

Utastere a külső méretéhez képest egész élhető méretű, és akadnak benne olyan okosságok, amelyek jót tesznek az utasok komfortérzetének. Ilyen a hátsó ajtók ablakai elé felhúzható árnyékoló roló, a szintén a hátsók kényelmét szolgáló, az első ülések háttámlájára szerelt lehajtható kis asztal, illetve a hátsó sornak szánt szellőzők is. A többi pedig, sajnos, vagy szerencsére, hozza a megszokott VW-es átgondoltságot, minőséget, praktikumot. Kissé száraz, de ott van minden ahol lennie kell, és úgy is működik, ahogy azt kell. Nincs meglepetés. A Leon ST talán egy kicsit lágyabb, puhább annál, mint amit forma alapján várnánk, de tágas, az opciós, fele részben nyitható üvegtetőtől világos a belső. 

Sportos hangulatú műszerfal, 6-órától indul a mutató

Motorok

A VW konszern tagjaként a SEAT-nak nem nehéz komoly motorkínálattal adni egy modellt. Így várható volt, hogy a Leon ST motorválasztéka is meggyőző, jópár benzines és dízelmotor is megtalálható a kínálatban. A Benzinesek 1,2 és 1,8 liter, illetve 86 és 180 lóerő közötti teljesítmény között mozognak, míg a dízelek 1,6 illetve 2,0 literesek és 90-184 lóerős teljesítményre képesek. Valamikor jövő év elején érkezik az 1,4 literes motorból 150 lóerős változat, és szintén a 2014-es év újdonsága lesz az összkerék-hajtású változat is.

Akad olyan motor is a kínálatban, amely 1500 kilométert is elmegy egy teli tankkal

High Tech

Pár technikai finomsággal is megbolondították a SEAT Leon ST-t, így tisztán LED-es fényszóróval is rendelhető, elérhető hozzá az automatikus fényszóró kapcsolgató rendszer – éjszakai vezetésnél kamerák figyelik a forgalmat, és ha senkit nem vakítunk el, akkor magától felkapcsolja a távolsági fényszórót – vagy a változó áttételű kormányzás. 

Mikortól, mennyiért?

Magyarországra valamikor január végén, február elején érkezik meg a SEAT Leon ST, az áráról egyelőre nincsenek pontos információk. A bemutatón mindössze annyit tudtunk meg, hogy a már kapható ötajtós modell árához nagyjából 1250 eurót kell még hozzáadni, hogy valami reális elképzelésünk lehessen a leendő árral kapcsolatban. 
Mellette – Ellene
  • Klassz forma
  • Rendelhető high-tech finomságok
  • Meggyőző minőségérzet
  • Ügyes, nagy csomagtartó
  • Nem igazán izgalmas belső

Szavazás

No, szerinted mennyit ér? 1-et? 10-et? Nyomd az ítéletet!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • v_gabe

    Nem rossz. Maga a Leon is tetszetős. Jó középút a VW és a Skoda között.

  • toce

    Egy összehasonlítás keretében jó lenne ránézni az előnyökre/hátrányokra a 3 konszerntárs között. (Kifejezetten kombi kivitel szemszögéből)

  • Guevara

    Mindig is aberráltak voltak a németek… Latinos vonalakat nem lehet vonalzóval rajzolni. Egyébként az érdekelne hogy ez a papíron szépen kinéző eladás-növekedés mennyire húzza/húzta ki őket a vízből.

  • Holiday

    Guevara!
    Azért a Lamborghiniket eléggé vonalzóval rajzolják, mégis elég temperamentumos, latinos formák….
    Légy benne biztos, hogy a számok nem hazudnak. Azt meg egyikünk sem tudja, hogy a VW célja mi a SEAT-tal? Azt viszont tudom, hogy Wolfsburgban bármelyikünknél tájékozottabb menedzserek ülnek, s vannak feltételezéseim azon bónusz összegekről, melyek elég motiválóak a számukra. Szóval azt gondolom, hogy ha az a cél, hogy a számok jobbak legyenek, akkor ahhoz megvan a pénz, a paripa és a fegyver is.
    Én kíváncsian figyelek.

  • KoboldInside

    Kívülről és belülről is tetszetős!
    Az érdekelne még, hogy ha az 5 ajtós Leon megegyezik az 5 ajtós Golffal, (méretek, stb.) akkor a Leon ST megegyezik a Golf Variant-al?! Vagy itt már nem csak a jelet és a külső fém lemezt cserélték le, hanem teljesen más autó?
    Köszi a segítséget!

  • Guevara

    Holiday,

    Elkezdhetünk vitatkozni végül is a latinosság fogalmán de végülis felesleges. Azért az jó lenne ha a Lamborghini történelmét nem a Countachtól kezdve néznéd csak. Előtte ugyanis nem volt vonalzóval rajzolva egyik autó se, sőt ma sem ez az extrém szögletes világ jellemzi az olaszokat úgy általában. Bár volt időszak amikor az Alfák is elég kockásak voltak, de összhatásukban akkor is sütött róluk a dolce vita. Ezek a mai Seatok egyértelműen német autók még akkor is ha próbálják valami izgalmasnak látszó dizájjnal latinosítani őket. Akinek ezt tetszik, lelke rajta, vegye bátran. Igen, igazad van, a számok makacs dolgok, sőt önmagukban semmit nem mondnak, mint ahogy azt sem hogy sok vagy kevés a 25% vagy a 43. Mindazonáltal nem csak 1 évben kellene ekkorát “durrantaniuk” akkor mikor éppen új modellek jelentek meg, azok ugye mindig pumpálnak feljebb valamennyit az eladásokon. Na mindegy, az ő dolguk, az biztos hogy belátható időn belül nem leszek seatos csak ha nagyon muszáj lesz.

  • Holiday

    Guevara!
    2013-ban talán mást jelent a latinos vonalvezetés, mint a Lamborghini Miura korában

    Itt mi befejeztük a beszélgetést. Személyesen szívesen folytatom veled. Így nem.
    Üdv!

  • Guevara

    Tökmindegy, szerintem nem győznénk meg egymást, de nincs ezzel semmi gond.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.