Innen már az A3 sincs messze

Teszt: Peugeot 308 1,6 e-HDi Allure

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.11.25. 06.00

Továbbra is 308-nak hívják a Peugeot kompakt autóját, de a modellváltással semmi nem maradt a régiben. Az utastérben és a lemezek alatt sem.

Röviden – Peugeot 308 2014

Mi ez?

Ötajtós kompakt autó, bőrkötésben.

Mit tud? Minőségérzetben lehagyni a legtöbb konkurenst, a vezetőt megörvendeztetni a kis kormánnyal.
Mibe kerül? 4 620 000-6 470 000 Ft. Utóbbi a tesztelt dízel Allure ára.
Kinek jó?  Annak, aki értékeli a szépet.

Milyen furcsa, hogy pont az a Peugeot nem vált típusjelzést, amely alapjaiban új autó, és az utóbbi időben a legtöbbet fejlődött a modellváltással. Új a padlólemeze, a C4 Picassóval bevezetett EMP2, új a félmagas, egyterűsített karosszériával szakító építésmód, a neve viszont a régi. Nem is baj, szerencsétlen megoldás lett volna az autót az egykori 309 nevével útnak indítani.

Nem nagy, de nemes

Adatlap

Peugeot 308 1,6 e-HDi Allure

Innen már az A3 sincs messze 1
Motor 1560 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 115 LE
Nyomaték 270 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,2 sec
Végsebesség 181 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,8 l / 100 km

Az ajtókat kinyitva mintha egy Bang&Olufsen katalógusba csöppennénk. A belső térből gyakorlatilag száműzték a gombokat, kapcsolókat. Mivel a franciák csinálták, a magabiztos tisztogatás végére olyan nagystílű lett a műszerfal, amilyet csak veleszületett jó ízléssel lehet összehozni.

A hangerő recézett szabályozógombja simán lehetne egy Audiban is. Aki nincs tisztában a márkahierarchiával, anyaghasználata, minőségérzete alapján a Peugeot 308-ast sokkal inkább mondaná prémiumterméknek, mint az 1-es BMW-t vagy az előző A-osztályt. Kell is az előkelő hangulat, mert a Peugeot kisebb engedményekkel szeretné eladni az autóit, hogy bele ne fulladjon az adósságokba.

A nemes és visszafogott utastérben maradt pár baki. Ha már 140 000 forintos extra a kulcsnélküli nyitás-zárás és motorindítás, illene a hátsó ajtókba is kulcsérzékelőt tenni, hogy ne kelljen az első kilincseknél oldani a zárást, ha valaki először a gyermekeket ültetné be hátra.

Napi 1300 érintés

Gyorsan reagál a képernyő az érintésekre

Gyorsan reagál a képernyő az érintésekre


Új elv szerint készült a 308 belső tere. Eltűntek a gombok és kapcsolók, csak a hangerő, a központi zár, a hátsó és első szélvédőfűtés, a vészvillogó, a belső levegőkeringtetés, az ESP kiiktatása és az ülésfűtés működtethető külön kapcsolóval. A többi funkció (klimatizálás, zene, navigáció, kihangosítás, beállítások, internetes segédprogram-csokor) a 9,7 colos érintőképernyővel működik. A nehézkesen lapozható telefonkönyvet leszámítva a rendszer tetszett, nem késik a felület megérintése után. Aki tart a kistévé cseréjének költségétől, az Access alapmodellt választva hagyományos fűtéstekerőket és rádiót kap. A többiek pedig bízzanak abban, hogy a monitor 4 830 000 érintést bírt ki a tesztek során. Ez tíz évre leosztva napi 1323 érintést jelent.

A kilátás nem jó, mert belóg a látótérbe a belső tükör, sokat takar az utasülés terebélyes fejtámlája és a hátsó szélvédő is sportosan keskeny. Centizéskor kell is az igen szép képű tolatókamera és az első-hátsó parkolóradar segítsége. A hátsó lábtér és a csomagtartó közül most a csomagtér élvezett előnyt, ezért pótkerék nélkül 420 liternyi a tér, de a helykínálat csak közepes hátul. Kárpótlásképp konnektort találnak az utasok.

Apró kormány

Az apró kormány a 208-ban még beletakart a műszerekbe, itt viszont egyáltalán nem lóg az órák elé, ami persze alkatfüggő is. Az elegáns varrással szépített, kis átmérőjű kormánnyal a 308-ast olyan könnyűnek érezni, mintha egy kategóriával lejjebb vezetnénk egy jól hangolt autót. Bár tényleg nem nehéz, a mindenféle extrával súlyosbított dízel Allure súlya sem több 1320 kilónál.

Ilyen belső teret csak magabiztos stílusérzékkel lehet összehozni. A franciáknál az adott, akárcsak Itáliában

A szokatlan méretű kormányt fogva hamar össze lehet nőni az autóval. A tesztelt Peugeot 308 kis mozdulatokkal, nagyon pontosan irányítható és játszi könnyedséggel vezethető. Mivel a 308-on még nyári gumik voltak, a langyos őszben azon kaptam magam, hogy GTI-tempóban veszem a kanyarokat. A finoman hangolt, jókor és diszkréten beavatkozó ESP-t 50 km/óra felett nem lehet kikapcsolni, de fölösleges is volna. Izmozás nélkül lehet vele gyorsan menni, mint egy gran tourismóval, pedig csak egy kompakt autó dízelmotorral.

Hibátlan az e-HDi

De micsoda dízellel! Nagyon sokmillió darab legyártása után az 1,6 HDi a zenitjén van, innen szinte már csak rontani lehet rajta. Lámpától kicsit emelt alapjárattal könnyen elindul, 1400-nál már érezhetően húz és 270 Nm nyomatékával könnyen elillanna a sor elé, de a 308-ast feltűnően előzékenyen engedték besorolni. Még épp nem kihívóan drága, de igényes és mutatós autó egy kevés ellenérzéssel terhelt márkától – hát hadd jöjjön. A motor olyan halkan és puhán jár, hogy az 520d-be átülni akusztikailag visszalépés, annyival tramplibb a BMW négyhengerese.

Más, mint a többi kompakt autó. Egyedisége mégsem erőltetett és nem hasal el a mindennapok darálójában


A PSA szíjjal berántós stop-start rendszere az általunk kipróbált megoldások közül egyedüliként teljesíti alapfeladatát: sokszor és hosszú időre leállítani a motort, amikor fölöslegesen járna. A szoftver nagyon jól tudja, mikor fogunk lámpához megérkezni, így már kigurulás közben elaltatja a motort.

Sok autóban a kormány megmozdítására bekapcsol a masina, de itt az elektromos kormányszervóval a szoftver 27 km/óráig engedi gurulni az autót, ami azért jó, mert dombról álló motorral ereszkedhetünk le, ha megmozdult a sor. A rendszer azért is kiemelkedő, mert lágyan indítja be a másutt rázkódva visszatérő dízelt és 3 másodpercnyi alapjárati pöfögés üzemanyagával képes beindítani a motort. Magyarán nem kell neki minimum 6-7 másodperces leállás, amíg kitermeli az újraindítás energiaigényét.

Hosszú váltó, csekély fogyasztás

A fogyasztás csekély. Városi forgalomban a számítógép 6,1 litert ígért, a kúton végül 6,3 litert mértünk. Hosszabb úton 100-as tempót tartva 4,7 literrel eljutunk 100 kilométerre. A rugalmas motor elbírja a nagyon hosszú áttételezést. 130-nál 2100, 150-nél 2400 a percenkénti fordulatszám a legfelső fokozatban.

10,2 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 191 km/óra. A papíradatoknál fontosabb, hogy nyomatékos, lendületes autó

Országúton ötödikben érdemes előzni, a hatodik siklani való. Kár, hogy a váltó csúnyán akadozott a tesztautóban és a fém váltógombbal is meggyűlik a bajunk. Nyáron rémesen átforrósodhat a parkoló autóban, télen barátságtalanul hideg, de legalább minőséget sugall.

Furcsa, hogy a tempomat túlélte a kezelőfelület teljes átrendezését. A sebességtartó szatelitjét továbbra is takarja a kormány, egy tekerőgombot és öt gombot kell szinte vakon kezelni. Hozzá lehet szokni, de vannak ergonomikusabb rendszerek, látható gombokkal a kormányon.

Alkatfüggő, de többnyire nem takar bele a megemelt műszerekbe a kiváló fogású, kis kormány

Bár a Peugeot 308 nem vattán billeg, a kényelem, helyesebben az utazás minősége a legnagyobb aduja. Futóműve jól szigetelten, nagyautósan tompa dobbanásokkal emészti fel a legtöbb úthibát. Más kérdés, hogy van olyan út itthon, például Budakeszin a Fő utca, ahol a sűrű talajgyűrődések ki tudják zökkenteni az autót nyugalmából és a 308 ilyenkor ütésekkel reagál.

De nem ez a meghatározó, hanem a rezzenéstelen siklás. Valahol távol mormol a dízelmotor, a 0,28-as alaktényezővel csekély a szélzaj, az üvegtetőn átragyognak a csillagok, beárad a napsütés vagy az esőcseppek szánkázását csodálhatjuk, és közben varázslatosan szól a zene.

A Denon főleg otthoni hifirendszereket és házimozikat gyárt, de most kiruccant az autóiparba. 25 fejlesztőmérnök 34 ezer munkaórája van abban a hangzásban, ami a négy mély- és négy magassugárzóból betölti a 308-ast. Sajnos a nyolccsatornás erősítő és főleg a mélynyomó elfoglalja a pótkerék helyét, de a hangrendszer olyan sokat hozzáad az életminőségünkhöz, ami elgondolkodtatna. Nem is a 145 ezer forintos felár szól ellene, hanem a defektveszélyes magyar utak.

A dízel Peugeot 308 és jól felszerelt konkurensei
Hyundai i30 1,6 CRDi Business (110 LE) 5 949 000 Ft
Opel Astra 1,7 CDTI Cosmo (110 LE)
6 260 000 Ft
Peugeot 308 1,6 e-HDi Allure (115 LE)
6 470 000 Ft
Renault Mégane 1,5 dCi Dynamique (110 LE)
5 800 000 Ft*
Toyota Auris 2,0 D-4D Style (124 LE)
Volkswagen Golf 1,6 TDI BMT Comfortline** (105 LE)
6 445 000 Ft
6 502 310 Ft

*A második modellfrissítés utáni verzió ára, hazai bevezetése: dec. 10
**Nem kapható Highline-felszereltséggel. BMT: fogyasztáscsökkentő BlueMotion technológiacsomag
LED-es fényszóró

A nagypályás hasítást a LED-es fényszórók is támogatják. A nappali menetfényt minden 308-ban diódák adják, de a csúcsmodellhez a tompított és a távfényt is. (Hasonló rendszer a kategóriában a SEAT Leonhoz illetve az Audi A3-hoz rendelhető). Aki nem tud erről a megoldásról, éjszakai országúton rögtön észleli, hogy az erős és nagyon jól elosztott kéve nem jöhet akármilyen lámpából.

A tényleg fontos és gyakran használt funkcióknak megmaradt a külön gombja

Jól működtek a – mindössze 120 000 forintos felárért – csomagba tömbösített vezetőtámogató rendszerek. Az ütközésveszélyre fényjelzés és rémisztő hang figyelmeztet, ha nagy sebességkülönbséggel közelítünk egy autóhoz. A követési távolság mérése jó érzéssel találja el, mikor jobb lemaradnunk egy kicsit és harmonikusan működik a távolságtartó tempomat is. Naná, hiszen nem is fékez helyettünk, csak gázelvétellel operál, ha lassabb autó mögé érünk. Automatikus vészfékezésre azonban képes a Peugeot 308.

Milyen a Golfhoz képest?

Eddigi cikkeinkben sokszor emlegettük a 308 kapcsán a kompakt autók királyaként a VII-es Golfot, amely kétségtelenül kiérdemelte a trónt. Szinte biztos, hogy a Golf VII több pontot csipegetne fel egy szofisztikált összehasonlító tesztben a műszerfali világításkapcsolóval, logikusabb menüjével, kényelmesebb rugózásával és nagyobb lábterével. De ha a 308 nem is a kategória legeslegjobb autója, az 1,6 HDi-vel bőven elég jó és szerethető ahhoz, hogy a tulaj ne vágyódjon át semmilyen konkurensbe.

Mellette – Ellene
  • Remek minőségérzet
  • Finoman járó, erős dízelmotor
  • Csekély fogyasztás
  • Alacsony zajszint
  • Kezes viselkedés
  • Tágas csomagtartó
  • Felárért vonzó extrák
  • Viszonylag rossz kilátás
  • Közepes lábtér hátul
  • Kissé magas üléshelyzet
  • Akadozó sebességváltó

Szavazás

Tízes skálán kifejezve nektek hogy tetszik a 308?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Hát nem tudom, nekem ez a belső nem jön be, pedig korábban a belső volt a Pugok egyik erős pontja.

    Mellesleg ha valamikor, akkor az A3 most lenne könnyű befogni, persze szigorúan ha a visszafogottabb felszelreltésgeket nézzük.

    Ha van még rá 6 milka akkor biztos rendes A3as belsőt lehet kikerekíteni…

  • Guillotine

    Bár fogyasztásban ugyanolyan jó (talán még picit jobb is) mint a Golf VII,letisztultabb is (főleg belűről),nagyobb érintőképernyő van benne (ami nagyon fontos!),jóval olcsóbb is,de nyilvána közelébe sem érhet az új Golfnak mert hát nem a műszerfalról kell kapcsolni a világítást.

  • demagóg

    Nagyon rokonszenves autó. Szolid külső, gyönyörű belsőtér, főleg a világos kombinációban.
    Az 1,6-os hdi tényleg finom motor, érdekes olvasni, hogy több szempontból a bmw előtt jár.
    Egy rövid körre volt szerencsém elvinni és nagyon pozitív benyomást tett rám.
    Tényleg csendes, a futóműve stabil és jól hangolt.
    Ajtók puffanása nagyon kitalált, a csomagtartó simán veri a Golfét.
    A hátsó lábtér simán rendben van, én magama mögé beülve nem tapasztaltam helyhiányt (1,85 vagyok), a fejtér is rendben van még hátul is.
    az autó minden procikájából süt a minőség, egyetlen kivételt találtam, ez pedig a tempomat vezérlő, na az gáz!!

    A kis kormányt tényleg élvezet markolászni, áttételezése közvetlen.

    A 10 collos kijelzője egyelőre nem tud magyarul, gondolom lesz magyarosítás, de ez fontos lehet az idősebbeknek, akik jellemzően nem beszélnek idgen nyelveket.

    A dízel városon kívüli fogyi adata, 3,3 körül van, vagyis szerintem nem bp-en közlekedve simán 4 liter alatt el lehet vele járni…

    Összességében szuper autó, szuper 1,6-os hdi motorral, bár a turbós benzinesek is jók lehetnek.

  • Ankhiszesz

    Én tegnap láttam élőben, tényleg jól néz ki! (Mondom ezt úgy, hogy én Golfot választanék magamnak – egy kicsivel jobban tetszik)

  • PAlex

    Remek autó lehet.
    Nekem tetszik.
    Hosszú idő óta az első kompakt francia, ami szerintem is jól sikerült.
    Nyilván nemcsak a motor miatt megy jól (ami egyébként remek), hanem mert könnyű is lett, talán még a Golfnál is könnyebbre (de mindenképpen a körüli tömegű).

  • oszkopeter

    Ültem benne, a belső kialakítás lekörözi a legmagasabb felszereltségű Golfot, de szerintem még az A3-ast is, a többi tömegtermék (Focus, Astra, Auris, Mégane) pedig nem említhető egy lapon vele. A futómű csodás, de ez a cikkből is kiderül, az a típus ami egyszerre kényelmes, mégis nagyon jól kapaszkodik, ritkán találni ilyet, még a magasabb kategóriában is. A váltóval nekem semmi bajom nem volt, a fém váltógomb viszont hidegben tényleg nem praktikus, de ez legyen a legnagyobb baja. Szerintem mindenképp érdemes kipróbálni ha valaki ebben a kategóriában keresgél.

  • oszkopeter

    Ja és a pici kormány zseniális, mintha egy sportautóban ülnél, sokat dob a vezetési élményen és jól beállítva nem takar ki semmit. 5*-os autó!!!

  • Guevara

    Hogy lehet ebben a remek új galériában nagyobb formátumban megnézi a képeket?

  • garazsgeza

    nagyon tetszik a kis kormányos belsö a mai Pezsókban,
    DE miért nincs 170 lovas disel?
    miert kerül 7 millába egy 115 lovas diesel?
    miért nincs mondjuk 200ekm ig kiterjesztett garancia
    ezért NEM VENN

  • garazsgeza

    az tény ,hogy a Start Stop példaértéküen finom ,nem venni észre ,
    próbáltam 208 ban ,és leesett az állam

  • garazsgeza

    érdekes a Peugeot.de oldalon 180ekm ig van vásárolható garancia,
    az inportör egy balfasz magyaro on

  • demagóg

    Ja, és 5 év garit adna hozzá. Remek!

  • oszkopeter

    @garazsgeza
    Hidd el, egy ilyen tömegű autóhoz bőven elég a 115 LE és 270 Nm, ne feledd hogy 200 Kg-mal könnyebb kint az elődje. Egyébként jövőre lesz 2.0 HDi is, legalábbis nekem ezt mondták. Más kérdés hogy szerintem tényleg felesleges.

    Az ára nem 7 milla, nyilván itt egy full extrás autót teszteltek, nekem a szalonban kicsivel 5 millió feletti árat mondtak a tesztautóra, ami nem vészes, bár nyilván kedvezményes ár.

    Kiterjesztett gari meg van, akár 200.000 Km-is is. A magyar Peugeot oldalon is megtalálható, csak kicsit keresni kell(ene):
    http://szolgaltatasok.peugeot.hu/media/deliacms/media/64/6400-7c159e.pdf

    PS.: Nem szeretem amikor valaki az íróasztal mögül magyaráz egy olyan autóról, amit még csak képen látott. Tessék elmenni, kipróbálni, sok kérdésre választ kaphatsz…

  • menőmanó

    Kívülről nem néz ki rosszul, de semmi különös.
    A műszerfala lehet, hogy valakinek stílusos, de egyáltalán nem tetszik, főleg a fordított mozgású jobb oldali műszereivel.
    A többi tulajdonságának megítéléséhez ki kéne próbálni, de azt biztos nem fogom, hiszen marhára nem érdekel. :)

  • garazsgeza

    @oszkopeter
    próbáltam 208 at,tetszett nagyon is ,pont azért irom le a véleményem,
    ne én keresgéljek már bocsi ,hanem a Pezsó magyaro adjon ki rendes tájékoztatást,
    ha nem hallotta még én vagyok a vevö

  • garazsgeza

    ja ,egy megjegyzés még, sötétszürkében sokkal sokkal jobban néz ki
    ez a fekete nagyon egyszerü,és nem áll jól neki

  • Szuperjeno

    Azt tudnám, hogy akiket nem érdekel és nem is akarják kipróbálni, minek irogatnak ide. Én vettem a fáradságot, elmentem kipróbálni és nagyon nagy meglepetés volt, pozitív értelemben. A cikkben leírtak teljesen helytállóak, de élőben sokkal látványosabb a belső. Mit mondjak, ki kell próbálni, egész más mint bármelyik konkurens, de nem olyan idióta módon mint némelyik Citroen, itt látszik hogy mindennek megvan a helyet és mindent átgondoltak. Szerintem sikeres modell lesz.

  • a.szorenyi

    Kedves Guevara! Ha eltalálod a galériában kis kép közepét, akkor kiugrik nagyban és onnan lapozhatod a nagy képeket, nemcsak a Nikon kijelzőjének méretében. Remélem, meg tudod nyitni majd nagyban őket.

  • menőmanó

    Szuperjeno
    Azért írogatok ide, mert az esztétikai megjelenéséről annak ellenére lehet véleményem, hogy az autó nem vonz, hiszen soha nem vennék ilyet, főleg nem dízelt.
    Azt viszont nem csodálom, hogy neked pozitív élmény volt a próba, hiszen mi más lehet egy 307 után. :)

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelők!

    A cikkhez kapcsolódó értelmes hozzászólásoknak örülünk, de a másokat sértő kommenteket töröljük.

    További jó olvasgatást!

    Üdvözlettel,
    Vezess.hu

  • Szuperjeno

    Valóban van a családban egy kivénhedt 307-es, írtam is róla valamelyik kommentben, nem titok, bár egy ideje nem én hajtom. Viszont a munkám kapcsán jártam már a kategória szinte összes modelljével, jelenleg legtöbbet egy 3 éves benzines Astrával illetve egy kissé fiatalabb 1.6 dízel Focussal közlekedek, tehát van összehasonlítási alapom. Ezek alapján tudom azt mondani, hogy ez egy jól sikerült autó. Szerintem ott van a TOP 3-ban az biztos!

  • JohnSmith

    András!

    A márkajelzés alatt fekvő led sort külön lehet kapcsolni, vagy együtt világít a fényszórók búrájába beépített nappali menetfénnyel?

  • a.szorenyi

    Sajnos ezt nem tudom

  • JohnSmith

    Az nem is egy led sor. Hanem egy díszléc a Peugeot felirattal!
    Jól elnéztem! A 2. kép megtévesztő volt.

    Mondjuk érdekes ez a nappali led menetfény. Az autómon nem engedi használni együtt a tompított fénnyel, mert túl vakító a szemnek!
    A Peugeot ezek szerint gyengébb ledsort használ. (u.í. Toyota)

  • kéneezaverda

    Így képek alapján külsőre kicsit sem tetszik. Hiába vannak egyedi részletek, az alapforma túlságosan közel került a német konkurenciához, az Astra és a Golf közös gyerekének tűnik. Semmi baj, annak aki nem akar feltűnősködni elmegy, sőt az átlagembernek még tetszik is. Az viszont örömteli, hogy az 508-nál elkövetett óriási baklövés után (a skodás-passatos ndk-porszívódesign belső)újra visszatérni látszik a Peugeot-k egyik hagyományos értéke, hogy a kabinba ülve valami nehezen megmagyarázható otthonosságot, finom harmóniát talál az emberfia. És ez most tényleg olyannak tűnik, egyértelműen vonzó. Szóval rég nem mondtam már autóra, de ez bizony most nagyon is KÉNE!

  • oszkopeter

    Nos volt nálam egy példány kicsit hosszabb távon (1.6 HDi 115). Néhány tapasztalat:

    – Nagyon finom kis autó, valahogy minden kezelőszerv határozottan, finoman, pontosan működik. Ilyet csak japán vagy prémiumautókban tapasztaltam. Legalábbis PUG-tól nekem szokatlan.
    – Fogyasztás: 5,1-5,2 átlagban, városban 5,8. Nagyon korrekt.
    – Nagyon jól viszi a motor, érződik hogy könnyebb az autó az elődöknél
    – Tényleg jó vezetni, nap mint nap azon vettem észre magam hogy cikázok a városban a sávok között, előzgetek olyan helyeken ahol nem szoktam
    – Elöl jó az ergonómia minden kézre esik, de a kormány beállításával elszöszöltem egy darabig. Viszont a központi kijelző legalsó során kívül mindent látok és kényelmes is. Juhhéj!
    – Hátul kicsit lehetne nagyobb a hely, magasabb embereket érdemes az anyósülés mögé ültetni, azt jobban előre lehet húzni
    – A fűtés remek, már 3 perc után fújja a langyos levegőt, ami dízeltől szokatlan, gondolom valami előmelegítő van benne
    – Futómű egyszerűen pazar: pontos, nem billeg,nagy tempónál is tartja az ívet, ennek ellenére úthibákon sem kényelmetlen, sőt nyomokban a klasszikus francia kényelemből is tartalmaz, ehhez az ülések is nagyban hozzájárulnak.
    – Nagyon csendes: 150-nél szinte csak szélzaj, még ilyen tempónál sem kell a rádiót hangosítani
    – Csomagtartó átlagos, mély de nem valami hosszú
    – Hátra elég szar a kilátás, nagyon kell a radar
    – Váltó jó átlagos, nem japános de rendben van.
    – Marha jó Stop&Start rendszer, általában ki szoktam kapcsolni, ez az első autó ahol nem idegesített. Nagyon gyors és minden elektromos rendszer megy tovább ha leáll. Okosan csinálja, a hideg vagy nagyon meleg motort nem lövi le.
    – Rádió és tapipanel: néha kicsit lassúnak tűnt, de elég nagyon az ikonok így menet közben is jól kezelhető. A rádió hangja jó, a kihangosítója is OK. Telefonról vezeték nélkül is tud zenét játszani.

    Összességében jól összerakott, minőségi autó. Szerintem a Golf mellett az egyik legjobb a kategóriában. (Bár a Mazda 3-ast még nem próbáltam)

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.