Mercedes ML: Szolid luxus

Teszt: Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4M

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.11.18. 06.00

A Mercedesről alapesetben gazdagon kistafírozott, nagyon sokmilliós autónak kellene először eszünkbe jutni. Esetünkben a sokmilliós stimmel, de a gazdag felszereltség egyáltalán nem.

Röviden – Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4M

Mi ez?

Prémium szabadidő-autó

Mit tud? Elegánsan megjelenni
Mibe kerül? 16,1 millió forinttól 31,6 millióig tart az árlista, a tesztautó 20 millióba kerül
Kinek jó?  Bárkinek, aki szeret egy fényűző nappalival közlekedni

Mercedes ML: Szolid luxus 1
A legújabb, harmadik generációs ML bő két évvel ezelőtt, Frankfurtban mutatkozott be. A korábbinál sportosabb, a közlekedés többi résztvevőjét talán kevésbé nyomasztó forma, magasabb alapfelszereltség, és mégis lényegében változatlan saját tömeg jellemzi az autót, amely az új motoroknak, illetve az alumínium és magnézium intenzív használatának köszönhető. A már kipróbált, fogyasztásbajnok négyhengeres dízel után most egy V6-os dízelmotorral felszerelt változat járt nálunk. 

Egy másodpercig se gondolják, hogy az autós újságíró élete csak játék és mese. A teszt képcímeit a Mercedes sajtóanyagából kotortam össze, nagy szeretettel, csak Önöknek. Próbáljuk meg együtt megfejteni, mit is akart mondani a költő a ” műszerfal rokonszenves lejtésével”, vagy a “kiemelt közúti alkalmassággal”.

Akár otthon

Belseje óriási, mintha nem is autóval, hanem sokkal inkább a déli-tájolású nappalival kelnénk útra. Kényelmes, fűthető, villanymotorok által mozgatott világos bőrszerű ülések illatoznak a fenekünk alatt, a mellettünk ülő kartávolságon kívül, a hátsó sor utasai pedig még ennél is messzebb ücsörögnek, az állítható dőlésszögű háttámlás második üléssorban. Kényelmünket kisasztalnyi, telerámolható könyöklő, deréktámasz, illetve a térdnél is puhára kárpitozott középkonzol fokozza szinte a végtelenségig.

Adatlap

Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4M

Mercedes ML: Szolid luxus 2
Motor 2987 cm3, Dízel, V6
Teljesítmény 285 LE
Nyomaték 620 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,4 sec
Végsebesség 224 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7,4 l / 100 km

A pazar térérzetre még rátesz egy lapáttal a világos kárpitozás, sötétedés után pedig a mindenféle résből előszivárgó, háromféle színből kiválasztható hangulatvilágítás fénye. Pazar. 

Csak ne nézzünk a középkonzol, ebben a környezetben röhejesen szerény méretű kijelzőjére. A berendezés minősége, kidolgozása persze kifogástalan, de igazából nem hagy semmilyen nyomot az emberben. Ülhetnénk akármelyik Mercedesben. A megszokott ablakemelő-kapcsolók, gombok, hangulat mindenhol és például az a gomb, ami egy kisebb Mercedesben teljesen jól mutat, az ebben a méretarányban már könnyedén észrevehetetlenül apróvá zsugorodik. 
A csomagtartó ajtajával elméletben nem kell beszennyeznünk a kezünket, gombnyomásra nyílik, csukódik – akár a kulcsról, akár a vezetőülésből is vezérelhető a művelet – de a régimódi figurák a hagyományos, manuális megoldást is választhatják. 
Nekik jó hír, hogy ilyenkor egyáltalán nem szükséges a villanymotorral szkanderozni, könnyedén nyitható csukható a csomagtartó ajtaja kézi erővel is, ha éppen az a szimpatikusabb megoldás. 
Emellett a csukódás közben esetleg becsípett testrészeket sem csonkolja az ajtó, illetve a nyitási magasságot is korlátozni lehet benne, ha nem akarjuk egy alacsonyabb mélygarázsban végigszántani vele a tetőt. A poggyásztér sok és összetett trükkre nem képes – nincsenek rakomány-rögzítő fülek, rudak, háló –   legnagyobb előnye az óriási, 690 literes térfogat, amelyből az ülések hajtogatása után, ha hajszállal is, de két köbméternél is nagyobb barlangot lehet kialakítani.

Ezeket a trükköket tudja a 690 literes csomagtartó:

Mercedes ML: Szolid luxus 3

Motor

Elöl kulturált járású, V6-os dízelmotor morog, szinte teljesen elszigetelve az utastértől. Az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát a teherautókhoz hasonlóan sajnos csak AdBlue adalékkal hozza az autó. Bivalyerős – egészen pontosan 258 lóerős – motorja 7,4 másodperc alatt gyorsítja a 2,1 tonnás, ám roppant áramvonalas – kategóriájának legjobbja – testet. A  száguldás papíron 224 km/órás sebességig folytatódhat. 
Városban, országúton egyaránt  lehengerlő lendülettel képes közlekedni. Futóművét sem könnyű zavarba hozni, de talán a 18 colos kerekeknek tudható be, hogy a gödrökön, úthibákon sajnos nem azzal a mérhetetlen határozottsággal és kényelemben vezeti át az utasokat, mint amit elvárnánk tőle. Biztos, hogy ez nem a változó keménységű, elektronikusan vezérelt adaptív lengéscsillapítók számlájára írható.
A váltásokat hétfokozatú, a ZF polcáról származó automatikus szerkezet végzi. Munkájába nem lehet belekötni, gyors, okos, kényelmes, pont ilyet képzel el magának az ember egy ilyen kaliberű járgányba. A kormány mögé rejtett, helyet alig foglaló, kecses váltókar pedig csak ráadás. A változó rásegítésű kormánnyal az autó méreteihez képest valószínűtlenül szűk helyen is meg tudunk fordulni, ha véletlenül túlcsúsznánk a legközelebbi Loui Vuitton diszkonton.
Háromliteres, 240 lóerő közötti motorral ilyen konkurensei vannak a Mercedesnek:

Az Mercedes-Benz ML 350 és vetélytársai Listaár, forint 
BMW X5 3,0 D (258 LE)  16 556 000
Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDi (245 LE) 16 239 060
Porsche Cayenne Diesel Aut. (240 LE) 19 114 800
Range Rover 3,0 TD V6 (258 LE) 28 775 230

Autostop

Egyedül a start-stop rendszerrel nem sikerült kibékülni, valahogy nem derült ki, pontosan mikor mit és miért csinál. Hideg motornál, amikor még teljesen ésszerűtlen minden percben leállítani a motort, ahogy megállít a forgalom, a motor is azonnal leáll. Aztán később, amikor eléri az üzemi hőmérsékletet, már nem ennyire következetes. De a legrosszabb, amikor sűrű tömött sorokban érkező autók között kéne szempillantás alatt átslisszolni, és araszolás, a megfelelő alkalomra vadászat közben másodpercenként leáll a motor. Igazán nagy szerencse, hogy a rendszer kikapcsolható. 
Az ML Mercedes egy túlméretes, de mégis roppant könnyedén és finoman vezethető, bentről nem igazán fantáziadús tankhajó, egy lakás áráért. Igazán kár, hogy lakni nem lehet benne.
Mellette – Ellene
  • Csendes, erős motor
  • Korrekt anyagok a belsőben
  • Fürge váltó
  • Unalmas szabvány belső
  • Idétlen lelkivilágú start-stop rendszer

Szavazás

Szerinted hány pontot érdemel az ML Merci?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Guevara

    Felülről lelógatott gázpedál egy Mercedesben?! Alig hiszem el.

  • zoldfulu2000

    Lassan ők is fejlődnek a korral :P

    Talán egy napon azt is megérjük hogy felteszik a tempomatot a kormányra és nem spórolják ki a jobboldali indexkart az ablaktörlőnek.

    Megint egy Merci amit biztos a bevásárlólistám végére tennék.

    De sebaj ott a fény az alagút végén, láttátok az új C klassét? Amint kijön megyek érdeklődni, nagyon bejövős így elsőre.

  • Fogash73

    tizenharminc milliós autó, de a csomagtértakaró roló a levegőben lóg (nincs vezetősínje, mint akár egy Astrában is), illetve az utastérben egyáltalán nincs benne sok hely.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Óriási áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondáé a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.