A Dacia jobban teljesít

Vezettük: Új Dacia Duster

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.11.16. 06.00

Bár brit tudósok szerint a magyar nem szereti a Daciát, szerencsére a számok mégis teljesen mást mutatnak. A Duster pedig különösen jól teljesít.

Mi ez? Olcsó terepjáró-szerűség a Renault konyhájából
Mit tud? Olcsó, jó, és most már csinosabb is
Mi az ára? 
2,79 milliótól 4,84 millióig tart a lista
Kinek jó?  Rossz útra, racionális embereknek

Régi és új. Az éles szemű szemlélő vajon hány különbséget szúr ki?

Még egy hét sem igazán telt el azóta, hogy a felesleges közúti szabályozások, és egyéb hülyeségek ellen lankadatlanul harcoló Rácz Tamás kolléga Provance kakukkfűvel szegélyezett útjain kiszippanthatta az újszagot a felfrissített Dacia Dusterekből, és azóta már itthon, a kies Tétényi-fennsíkon is kipróbálhattuk a Dacia megújult szabadidő-autóját. 
Menő, lazacos-kaviárral töltött albínó homár helyett itthon bundás kenyérrel indult a nap, és szőlők, cifra kastélyok között kanyargó aszfalt helyett egy rendőrségi gyakorlótérrel kellett beérni, itt, a dágványban csapattunk a járgányokkal. És jó volt.

Rövid, keskeny, könnyű vele manőverezni

Szeretjük vagy nem?

Tudte-e ön? 
Hogy Magyarországon minden 100 eladott autóból alig 28-at vesznek magánszemélyek?
Hogy a Dacia eladási számai 2004 és 2012 között 15-szörös növekedést jeleznek?
Hogy 3 év alatt 820 ezer Duster adtak el? (Idehaza 4600-at)
Hogy Dustert a világ öt pontján gyártanak, Dél-Amerikától Európán át Ázsiáig?
Hogy 2013-ban Magyarországon a 3. legjobban fogyó autó a Duster?
Hogy pontosan mi, mennyire és hol változott a nemrég kívül-belül megújult Dusterben, az az egy héttel ezelőtti anyagban mind mind megtalálható, de a fontosabbakat azért vegyük át gyorsan.
Először is új, modern benzinmotorral bővült a Duster a kínálata. A kis lökettérfogatú, 1,2 literes, turbós szerkezet 125 lóerős, és papíron igen takarékos is, a katalógusadat szerint 6,3 liter üzemanyaggal is megelégszik 100 kilométeren. Emellett kétféle teljesítményű, 90 és 109 lóerős dízelmotorral is rendelhető az autó, motortól függően öt- vagy hatfokozatú váltóval, illetve első-, vagy összkerékhajtással. 

Három kerékkel a földön is elboldogul

A kasztni lényegében megúszta farigcsálás nélkül, csupán a frissített első és hátsó lámpatestek, és az átrajzolt hűtőmaszk, légbeömlő miatt tűnik modernebbnek, illetve megjelent a kihangsúlyozottan nem LED-es nappali fény is, és hangsúlyosabb formát kapott a szabadidő-autóknál elmaradhatatlan tetősín is. És akit eddig csak a szűk színválaszték tartott vissza a vásárlástól, az is örülhet: a Duster már kapható “Meteor-szürkében” is. Éljen!

Belül

Itt is modernizáltak egy kicsit, de csillivilli szolgáltatások továbbra sem kerültek az autóba. A sötétebb tónusú belsőbe új, szebb, okosabb műszerfal költözött – már a külső hőmérsékletet is is képes megmutatni – tempomat is került az autóba, valamint az ablakemelők kapcsolói is végre ott vannak, ahol lenniük kell. Az ajtókon. Kényelmesebb ülések, új kárpitok, és javított hangszigetelés teszi kényelmesebbé, csendesebbé az utazást. 

Egyre kulturáltabb a belső

A hagyományos Dusterben tapasztalhatóhoz képest 50 százalékkal több csend az új szigeteléseknek, – amitől újkorában még akár az ajtót is jobban meg kell lendíteni csukáskor – valamint az öt helyett hatfokozatú váltónak is köszönhető. 

Terep

Adatlap

Vezettük: Új Dacia Duster

A Dacia jobban teljesít 1
Motor 1197 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 125 LE
Nyomaték 205 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,4 sec
Végsebesség 175 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,3 l / 100 km

Rossz úton, terepen elsősorban a kompakt méret – 4,31 méter hosszú, 2 méter széles – illetve a komoly, 21 centis szabad hasmagasság, jó terepszögek azok, amik ütőképessé teszik az autót. Meg persze a Nissan ősökkel büszkélkedő, háromállású forgókapcsolóval – 2WD, Auto és Lock – vezérelhető hajtáslánc. Felezőre ebben a kategóriában egyáltalán nincs szükség, de hogy mégse legyen gond egy-egy durvább emelkedő, az egyest annyira rövidre áttételezték, hogy alapjáraton, gázadás nélkül is képes elindulni, kisebb dombokra felkúszni. 

Ha pedig terepről beszéltünk, próbáljuk is ki a megújult Dustert. A hosszú, kiadós tesztre egyelőre még várni kell, a mostani még csak egy gyors ismerkedés volt. Az is főként hitvány földúton, emelkedőn, vizesárkon, ahol a Duster végig szépen helytállt. Hasa csak a extrém terepviszonyoknál ért le, a 4×4-es rendszer automata üzemmódban is ügyesen, kitartóan segítette a vezetőt, és motorerőben sem volt hiány. 
Beülve, talán a csinosabb műszerfalnak, vagy a javított ergonómiának köszönhetően, de sokkal vidámabb az élet a kocsiban. Emellett új tárlórekeszekkel is találkozni a belsejében.
Videón a megújult Duster:
Az aktuális Dacia Duster árlista itt olvasható:
 Motor  Acces  Cool  Arctic  Exception
 Benzin:        
 1,6 16v 105 LE 4×2  2 790 000  3 090 000  3 390 000  –
 Tce 125 LE 4×2  –  –  3 790 000  4 090 000
 1,6 16v 105 LE 4×4  –  3 640 000  3 940 000  –
 1,6 16v 105 LE GPL 4×2  –  3 390 000  3 690 000  –
 Dízel:    
 dCi 90 LE 4×2  –  3 490 000  –  –
 dCi 109 LE 4×2  –  –  3 390 000  –
 dCi 109 LE 4×4  –  4 240 000  4 540 000  4 840 000
Szóval a Dacia Duster már közel sem csak egy fapados, olcsó valami, ami vidékre jó lesz, hanem egyre jobban néz ki, egyre kényelmesebb – és biztonságból – alapáras a 4 légzsák és az ESP -, valamint tisztaságból – minden motor teljesíti az Euro 5B+-os normákat – is egyre jobb jegyeket érdemel.
Mellette – Ellene
  • Eltalált méret
  • Terepen is ügyes
  • Formás kasztni
  • Olcsó
  • Tágas
  • Komoly légellenállás
  • Itt-ott ergonómiailag átgondolatlan
  • Nullához tartó presztízs

Kommentek

  • menőmanó

    Ettől a “jobban teljesít” dumától minden normális embernek feláll a szőr a hátán és pont az ellenkezőjére gondol. Le van járatva a szöveg, így a cím nem volt szerencsés választás.
    Egyébként az autó valóban szimpatikus és ha ilyen jellegű autót keresnék biztos kipróbálnám, hiszen nem vagyok a pénztárcám ellensége.
    Villogni nem lehet vele és sokan le is nézik, de egy autónak nem feltétlenül a megjelenési faktor a fő szempontja normális esetben, hanem a használhatóság, megbízhatóság, értékarányosság.

  • Guevara

    Ejh, kedves vezzes.hu, mi motíválta a címadást? Költői a kérdés, mielőtt kimoderálnátok.

  • Guevara

    Kicsit tudathasadásos az autó, árával a tömegeket szólítja meg, a műszaki tartalmával meg szűk réteget.

  • hanyistok

    Kedves Guevara!

    Mókának szántam, remélem úgy is leesett, hogy nem tehettem mögé mosolygó fejet. :)

  • 1000rörö

    “Nullához tartó presztízs”! Ez mekkora ökörség. Az nem nullához tartozó presztízs, hogy évekig güriztem egy prémiumnak mondott/lehet régen az volt, de mára nagyon nem/autóért, majd sikerült megvenni, fent is tudom tartani sőőőt még járok is vele! és a lámpánál beáll mellém egy kormi azonos márkájú autóval, mert használtan x évesen megvette és villog vele. Na ez a márkára nézve 0 presztízs.

  • garazsgeza

    Román hulladék..
    ..emlékezzetek arra ,hogy a románok mindig is a tiszáig akartak nyomulni,vegyék ök,én nem fogom öket gazdagítani..

  • lacimaccc

    Örülök, hogy megint vannak fikázósok a Daciára, de az ilyeneknek először azon kellene elgondolkodni, hogy ők honnan származnak. :D Mert ez a Dacia már annyira Dacia, mint hogy én brazil vagyok. Egyébként maga az autó még mindig nyerő nálam, de ez a cím legalább olyan árnyékos, mint egy Chevy Spark kezelési könyvében a sportos szó.

  • Kovijani

    Uristen, ennyi penzert!! Siman kene! Egy jobb motor kerul ennyibe! Legalabb egy oszinte auto: nesztek csorok, itt vagyok, de kiviszlek a vilag vegebol is! Legalabb komoly csoldas nem erheti az embert!

  • Nick Árpi

    Igaz, nem kapcsolódik a teszthez, csak a képekhez.
    Az importőrnek nem volt annyi esze, hogy utólagos (gumi)szőnyeget tegyen a tesztautóba? Vagy egy pár darab Blikk újság is megtette volna.

  • Kempelen10.

    Pécsimunkás! Szerintem ez az autó az árához képest igen jó ajánlat. Nekem csak egy 50 kilométeres távon volt alkalmam kipróbálni még az előző példányt, nekem nagyon tetszett. Nem egy autópálya ördöge, de péládul a nem túl jó Tapolca környéki mellékutakon meggyőzően gurult. Szívesen venném valamelyik összkerekes változatás.
    A többi kérdésedet itt nem fogjuk tudni megvitatni, mert ez egy autós portál, ezért is nehezményeztem a dk-s agitprop szöveget másnál. Pedig biztosan sokat tudnál nekem mesélni arról, hogy vajon a volt szocialista országok közül miért csak Csehországból mennek el arányosan kevesebben, mint Magyarországról? Az összes többiből meg többen. http://index.hu/gazdasag/penzbeszel/2013/02/27/mi_igaz_a_kivandorlasi_parabol/

    Neked egyébként mi a véleményed erről a Daciáről?

  • pécsimunkás

    Kempelen10.

    Az autó nem rossz rán

  • pécsimunkás

    Az autó nem rossz de ebben ah árban inkább egy Fluance vagy egy Cruze.

  • garazsgeza

    EMBEREK ez egy Dacia(nem Renault licensz alapján gyártott mint a szocis )
    KATASZTR

  • garazsgeza
  • menőmanó

    Köszönöm a korrigálást!

  • Levrone

    “ez egy Dacia(nem Renault licensz alapján gyártott mint a szocis )”

    Persze, hogy nem, hiszen ez ízig-vérig Renault. A tervezés, a gyártósor mind-mind Renault, van ahol Renault-ként forgalmazzák. A gyártás EGYIK helyszíne Románia. Ja és annyira Dacia, hogy a Nissan Terrano gyakorlatilag teljesen megegyezik vele.

  • ikaroly

    Aki lenézi ezeket a kocsikat,az egy ökör a szememben,igenis jó autók!A dácia egyébként egy jelenséggé vált,a konkurencia nem tud mit kezdeni velük,mindent megtesznek,hogy lejárassák,ahelyett hogy normális áron adnák a szarjaikat!

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A Skodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.