Első tesztünkön a győri Audi

Teszt: Audi A3 1,4 TFSI Attraction

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.11.12. 15.00

Váratlanul alacsony fogyasztással és nagyautós viselkedéssel meggyőző volt az A3 limuzin. De miért marad ki belőle ennyi alapvető felszerelés?

Röviden – Audi A3 limuzin

Mi ez?

A Golf-méretű A3-as Audi négyajtós változata. A megboldogult Volvo S40-re hasonlító prémiumtermék lépcsős háttal az alsó középkategóriában

Mit tud? Győrben készül és nem nagy, de kifinomult autó.
Mibe kerül? A tesztelt változatban listaára 7 310 350 Ft. Az alapár 6,3 millió forint, a 300 lóerős S3 érkezéséig az 1,8 TFSI quattro a legdrágább, 9,7 milliós árral.
Kinek jó? Bár Kína és az USA a két fő célpiac, Európában is biztos veszik majd, akiknek méretben nem kell az A4, de szedánt akarnak és igénylik a négy karika technikáját, komfortját, presztízsét.

Amikor 21 éve a Mercedes-Benz a 190-nel egy minden addiginál kisebb és olcsóbb modellt dobott piacra, nagy volt a vita, hogy erre rámegy-e az arculatuk. Nem ment rá, még az A-osztályra sem. Amikor az Audi a német prémiummárkák közül elsőként kihozta az A3-at, ugyanerről folyt a diskurzus 1996-ban, ma pedig az A3 teljes modellcsalád kabrióval, három- és ötajtóssal, na meg egy ideje a Győrött gyártott limuzinnal.

Igazi Audi

Ez a márka legkisebb szedánja, de pont azért lesz sikeres, mert valódi Audi. A tükörben megpillantva, potens dudáját hallva vagy a látványosan értékes és vékony képernyőt csodálva, ahogy hangtalanul kiemelkedik a műszerfali résből.

Audiságával az autó megugrotta a legnehezebb lécet, de a konstrukció igényel némi megértést. Ezen a hosszon akkora ajtónyílást lehetett kialakítani, amekkorát, ezért magasabb embereknek hátra kényelmetlen behajtogatniuk magukat.

Igényesebb megoldás volna egy külső zsanér, ami nem vesz el helyet a csomagtérből. A célcsoportnak fájhat, hogy kimaradt a sílécalagút, csak az Ambiente kivitelhez rendelhető


Adatlap

Audi A3 1,4 TFSI Attraction

Első tesztünkön a győri Audi 1
Motor 1395 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 140 LE
Nyomaték 250 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,4 sec
Végsebesség 219 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,8 l / 100 km

Feleségemmel mi 178 illetve 190 centis magassággal nem férünk el kényelmesen egymás mögött. Ha ő előre ül, akkor meg arra kevés a lábhely, hogy elhúzzuk az üléstámlát a kalimpáló gyermeklábak hatósugarából. Aki azonban utazott a Mercedes-Benz CLA-ban, azzal a keret nélküli, kupés ablakok sem feledtetik, hogy a kecskeméti konkurensben még több helyet áldoztak fel a design oltárán.

Erősen hiányos a felszereltség

Ezen az árszinten több mint zavaró, hogy a kulcsnélküli ajtónyitásnak a hátsó ajtókban nincs érzékelője. Ha a FIAT Linea képes külső zsanérral nyitni-zárni a csomagtérfedelet és kartámasszal kényeztetni a hátsó utasokat, akkor egy 7,3 milliós listaárú A3-ban ez beleférhetne. De nem, az Attraction és az Ambition nem is rendelhető könyöktámasszal, a kényelemorientált Ambiente-kivitelhez pedig feláras, csomagban a sílécalagúttal. A német prémiummárkák felszereltségpolitikájával jár az extraként mért ködlámpa és USB-csatlakozó.

De nem ez számít, hanem hogy a kasszához szólított vásárló azt érezze, ez egy valódi Audi. És ő ezt fogja érezni. A hang, ahogy a kerek szellőzőrostélyok bekattannak, az tanítani való. A karosszérián végigfutó élek precíz íve, a belső tér kidolgozása, a felületek eleganciája és tapintása szintén.

Lépcsős háttal is jó vezetni az A3-ast. Az igényes belső térben autópályán sietve sincs nagy zaj


Sok funkció, élhető menük

Elöl optimálisan beállítható és hosszabb utakon is kényelmes az ülés, a barna bőrkárpit jó minőségérzetet sugall. Most is tetszett az Audi menürendszere, amely a középső tárcsával könnyen használható. Tetején a kézírást felismerő funkció mindig jó játék, még ha nem is gyorsabb így beadni a navigációs célokat. A telefon csatlakoztatása úgy megy, ahogy más autókban is kellene, gyors és logikus lépésekben.

A motor gombnyomásra indul, esetünkben száraz kuplungos DSG váltó csatlakozik hozzá. Az automatikus váltó működése messze nem olyan kifinomult, mint az olajos kuplungosé vagy az 1-es BMW-ben a nyolcfokozatú automatáé, mert az autó kis rántással lódul neki. A váltások aztán lágyan és villámgyorsan mennek.

Németországban sima utazótempó a 160-180, pedig az A3 nem nagy autó. 160-nál hetedikben alig megy 3000 fölé a fordulatszám


Komoly nyomaték: 250 Nm

A 140 lóerős motor nyomatéka 250 Nm, ami ekkora teljesítménnyel turbómotortól is kiugróan jó érték, ráadásul 1500 és 3500 között állandó. A legtöbb helyzetben 2000 alatti fordulatszám elég neki, a váltásonként kicsit eső fordulatszámmérőt nem kell megtornáztatni, hogy az autó jól menjen. Banális hangja, a porszívószerű zúgás elég csúnya, de ez csak erős kihúzatásnál jön ki, ha tényleg nagyon sietünk.

Autópályán, persze Németországban, 160-180-nál sem izzad a tenyerünk. Zaj sincs sok, a motor 160-nál alig forog 3000 felett. A négyhengeres a bőséges forgatónyomatékkal elbírja a hosszú áttételezést, nem kell bőgetni, mint a hasonló teljesítményű, ványadt szívómotorokat. Az A3 lépcsős háttal is a nagyok nyugalmával söpör, hiába kisebb és könnyebb náluk.

Autópályán 6,3 liter százon

Viszonylag csekély súlya, a 0,29-es alaktényező, a hetedikben hosszú áttételezés, a modern, két henger kiiktatásával és közvetlen befecskendezéssel spóroló benzines révén az A3 parádésan keveset fogyaszt. Városban 7,7 litert mértünk 100-on, autópályán 6,3 literrel érdemes számolni.

7 310 350 Ft a listaára a hengerkiiktatós benzinessel és 668 020 forintos DSG automata váltóval


Mivel a tesztautó a 140 lóerős motorváltozat (van 122 lóerős is), ezzel az 1,4 TSI-vel már hátra is független felfüggesztés jár, amit az alap dízel és a belépő benzines nem kap meg. Tulajdonképpen szégyen, hogy az Audinál ez pont ugyanúgy oszlik meg mint egy Leon, Octavia vagy VII-es Golf esetében.

Jár hozzá a jobbik hátsó futómű

Autós lapként nyilván értékeljük az igényesebb műszaki megoldást, de vezetés közben a csatolt hosszlengőkaros futómű is bőven elég jónak bizonyult, pláne az átlagvásárlónak, aki nem kúszik be a kocsi alá gyönyörködni az oldalanként négy hátsó lengőkarban.

Teljesen új fejlesztés az alublokkos 1,4 TSI, lánchajtású vezérműtengellyel. Kis terhelésnél, 1400 és 4000/perc fordulat között egy mechanika kikapcsolja a két középső hengert, a pumpálási veszteségeket zárt szelepek csökkentik és ilyenkor nincs benzinbefecskendezés. A kapcsoláshoz 11 ezredmásodperc is elég. Semmiféle rántás nem kíséri a középső két henger kiiktatását és aktiválását

Azt nem állítom, hogy alánézés nélkül is meg tudnám mondani, épp melyik futómű van az A3 limuzinban, de ez a megoldás kétségtelenül jó. Bár pár hete még 24 fokban morzsoltuk a téli gumikat, az Attraction sportfutóművével így sem volt szivacsos az autó. A pontos kormányzás és a flott viselkedés a Stigen innen tetszeni fog a többségnek, aki pedig kényelmesebb rugózásra vágyik, rendelhet Ambiente kivitelt.

A 140 lóerős A3 limuzin és kézi váltós alternatívái, tágan értelmezve Listaár, forint
Audi A3 1,4 TFSI Attraction (140 LE, 250 Nm) 6 642 330
Mazda3 Sedan G120 Attraction (120 LE, 200 Nm) 5 299 900
Mercedes-Benz CLA 200 (156 LE, 250 Nm) 9 126 130
Volkswagen CC 1,4 TSI (160 LE, 240 Nm) 9 342 350

Nagyobb autók, szerényebb emblémával Listaár, Ft
Honda Accord 2,0 i-VTEC S (156 LE, 192 Nm)  7 199 000
Opel Insignia 1,4T (140 LE, 200 Nm) 6 980 000

Automatikus váltóval, a 140 lóerős benzinessel 7 310 350 forintba kerül a tesztelt modell. A turbós 1,4-es Insignia listaára kézi váltóval 6 980 000 Ft, a manuális A3 szedán 6,6 milliótól elvihető.

Mivel a Superb tesztjéből kiderült, hogy a hátsó lábtér mennyire nem szempont a vezetői cégautók kiválasztásában, az A3 limuzin veszélyes lehet a listaáron hasonló összegbe kerülő középkategóriás autókra az Avensistől a Passatig. Ahol a CLA már túl szűk és extravagáns a flottamenedzsernek, ott a lépcsőshátú A3 még elfér. Mert úgy sportos limuzin, hogy ebben a limuzin is hangsúlyos.

Mellette – Ellene
  • Igényes összeszerelés, jó minőségérzet
  • Erős, takarékos turbómotor
  • Elfogadható térkínálat
  • Méretén túlmutató kényelem és aktív biztonság
  • Felárért vonzó és modern extrák tömege
  • Jó vezethetőség
  • Győrben készül
  • Kihúzatáskor csúnya motorhang
  • Rántás meglóduláskor az automata váltó miatt
  • Hiányos szériafelszereltség
  • Helyenként spórolós részletmegoldások (csomagtérzsanér, hiányzó kulcsérzékelők a hátsó ajtókból, egyszerűbb hátsó futómű a gyengébb motorokhoz)


Szavazás

Az A3 limuzin Győrben készül. Büszkék lehetünk rá?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • subtotal

    “…ezzel az 1,4 TSI-vel már hátra is független felfüggesztés jár, amit az alap dízel és a belépő benzines nem kap meg. Tulajdonképpen szégyen, hogy az Audinál ez pont ugyanúgy oszlik meg mint egy Leon, Octavia vagy VII-es Golf esetében.”
    “…vezetés közben a csatolt hosszlengőkaros futómű is bőven elég jónak bizonyult…”
    ???????
    Nem lehet, hogy azokhoz a motorokhoz pont jó?
    Nagyobb szégyen, hogy a Golf vonzóvá tétele miatt a 2.0 TDI Octaviából kimarad az igényesebb futómú….

  • Guillotine

    ” Az A3 parádésan keveset fogyaszt. Városban 7,7 litert mértünk 100-on, autópályán 6,3 literrel érdemes számolni.

    Azért ezt nem tartanám olyan parádésnak.
    Főleg,hogy a gyári adat hazudva 5.9L/100.
    Meg,hogy kb egy szivó 1.6 is 8körül eszik manapság fele ennyi kacattal!

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelők!

    Az értelmes, a cikkhez kapcsolódó hozzászólásoknak örülünk, de a másokat sértő kommenteket töröljük.

    További jó olvasgatást!

    Vezess.hu

  • Holiday

    Pont ezért Guillotine. Mert azok a szívó motorok fele ennyi kacattal, töredék használható teljesítmény tartomány mellett esznek ennyit, sokkal több káros anyag kibocsátása mellett. Jó érték ez és maximálisan alá tudom támasztani a saját, immáron lassan 140 ezer kilométeres tapasztalatommal, melyet hasonló motorral szereztem.

    Szerintem a fanyalgásnak az ég világon semmi értelme.

  • Guevara

    Vajon kit sértettem meg?

  • Guillotine

    Csabi!

    Szerintem meg az elmúlt tíz évben a kötekedéseidnek meg beugatásaidnak nem volt értelme!Mégis csináltad!

    1.4-es turbó motortól ez nem parádés!
    Az 1.4-es opel motorok is ennyit esznek pedig hát ugye itt fikázzátok ,hogy milyen nagyon nehezek!
    Nem azt írtam,hogy szar, hanem ,hogy az túlzás hogy parádés!
    Magyarul nem kell elájulni tőle igazgató úr!
    Ezt meg a 10 éves autógyártásban eltöltött tapasztalatom mondatja!

  • vezess-admin

    Kedves Guillotine!

    Megkérjük, ne használjon többes szám második személyt a Holiday/kempelen stb. néven cikkeinkhez hozzászóló kommentelő, és a Vezess.hu viszonylatában. A szerkesztőségnek pont ugyanannyi köze van hozzá, mint önhöz. Ő is, ön is, egy-egy olvasó a napi átlagban 110 ezer látogatónk közül.

    Kedves Guevara!

    Emlékezzen, mit írt. Ott a válasz.

    Üdvözlettel,

    Vezess.hu

  • a.szorenyi

    Azért olyan jó a 7,7 liter, mert ez egy tesztautó kúton mért tesztfogyasztása, Budapesten. A teszt egy hete olyan, mint amikor új autót vesz valaki és szeretné megismerni, mit tud, hogy ugrik gázra stb. És a motor 250 Nm nyomatéka kb. 55-60 százalékkal több az 1,6 szívók átlagánál (150-160 Nm), amivel sokszor éltünk is. A jelzőt azért használtam továbbá, mert mind a szerkesztőség, mind lakóhelyem meredek környéken van. Ez nem békés külpesti gurulás 50-60-nal a síkon, hanem jelentős részben hegynek fel-hegynek le forgalom. Tesztjeinken az 1,6 literes szívómotorok 9-10 litert szoktak városban fogyasztani 100 kilométere. Az ennél jobban teljesítőket. pl. az i30 négyhengeresét, meg is szoktuk dicsérni. Tehát az időnként forszírozott üzem és a sok hegymenet miatt számít ilyen jónak ez az érték.

    A hozzászólások közül azokat töröljük, amik szerintünk nem adnak hozzá semmit egy olvasónak a cikkhez. Ilyen a régi viták, személyes ellentétek minden megnyilvánulása, akkor is, ha elsőre nem anyázós formában jelenik meg. Reméljük, hogy az érintett 4-5 embert leszámítva ezzel a gyakorlattal mindenki szívesebben olvassa majd a Vezesst, amely harmadik hónapja a piacvezető online autós lap Magyarországon.

  • tgu.ts

    Sok sikert a gyártásához!
    Állítólag a bővítés folytatódik, pedig már így is félelmetesen nagy komplexum.
    Remélhetőleg visszakerül a “rövid életű” vezérműszíj, mert az örök életű vezérműláncok hamar megadták magukat a motorokba.

  • bubibeka1.6

    vezess-admin – 2013.11.13 // 16:14

    Ezt rosszul látja a tisztelt admin, mivel a cikkek alatt van 20-30 állandóan kommentelő olvasó, akik sokkal többet érnek mint a sosem “Lájkoló”, sosem hozzászóló olvasó tömeg.
    Ha ismerős Önnek valamilyen szinten az “online média ” , akkor tudhatná, hogy mennyivel fontosabbak a hozzászólók, megosztók, mint a szimpla olvasók. Sok cég már nem is fizet a bannerokért és egyéb reklámok után ha elhelyezheti egy bizonyos weboldalon, csakis a rákattintás szám után.

    Én vigyáznék az ilyen kijelentésekkel. A vezess.hu a felhasználói és olvasói miatt létezhet, ugyanis ha “ezek” elfogynának, Önöknek nem lenne munkahelyük és fizetésük sem.

  • Guillotine

    Szörényi Úr!

    Számomra az a legmeglepőbb ,hogy az ön által felsorolt “alternatívák” közül miért hiányzik az Opel 1.4 Turbo ECOTEC?

    Az az autó pont 1.4-es trubós 140LE-s és szedán is.

    Az 8.3L/100km evett a városban egy évvel ezelőtt a -10 fokban,és gondolom a szerkesztőség akkor is meredek helyen feküdt,és az Opel Astra nehezebb és nagyobb is mint az Audi, de ez az adat akkor csak szimpatikus volt önöknek.

    Egyébként értem és megértem,hogy miért használta a jelzőt,valóban nem rossz adat de a véleményem szerint nem parádés,vagyis nem kiugróan jó ebben a kategóriában!

    Azt hiszem,hogy a véleményemet pedig bátran leírhatom anélkül,hogy tartanom kellene attól,hogy törlik mivel – elvileg – ez a felület arra szolgál!
    De javítson ki ha tévedek.

  • vezess-admin

    Tisztelt bubibéka!

    Alapvető dolgokban téved, 20-30 kommentelő sehol nem ér többet 110 ezer olvasónál, másrészt ennél sokkal több az állandó hozzászólónk, meg egyébként is csak ön állítja szembe ezeket, azokkal.

    Másrészt miért feltételezi, hogy 20-30 kommentelő egyenlő a mocskolódással? Bő évtizedes tapasztalata a szerkesztőségnek, hogy nagy részük gentleman, akik ennek megfelelően szólnak hozzá a cikkekhez.

    Jogos elvárás a részünkről, hogy aki kommenteli az írásokat, az úriemberként viselkedjen.

    Ön ehhez tartva magát elmondta a véleményét, nem is töröltük ki.

    Üdvözlettel,

    Vezess.hu

  • Guillotine

    Szörényi úr sem méltat válaszra?

    Ilyen nehéz kérdéseket teszek fel???

  • garazsgeza

    SZÉP ÉRTÉKEK 6,3liter autópályán,
    de egy diesel 1,6 os még mindig jobb választás hisz az azonos körülmények között 5 litert eszik
    egy benzines 1,4 es ér (mégha 140lovas is )SOK 7 millió Forint

  • a.szorenyi

    Kedves Guillotine! Az Astra J szedán speciális időszakban járt nálunk, tesztidőszaka karácsony utánra és az új évi munkakezdés közé esett. Ez egy kiugróan forgalomszegény időszak, könnyebb egyenletesen suhanni vele. És kollégám sík vidéken lakik, neki elég a szerkesztőséghez egyszer egy nap felkaptatnia, én viszont bárhová megyek, a környékbeli utcák egyirányúsítása miatt az le-fel, le-fel. És az Astra nem automatikus váltós, amit nagyon sokan nem számolnak hozzá a fogyasztáshoz.

  • Zoli1303

    Sziasztok az A3 Limousine Attraction és Ambition felszereltségéhez is kehet hátsó könyöktámaszt venni 54 610ft-ért ez a “Rakodónyílás és könyöktámasz a hátsó
    ülésen (pohártartókkal és tárolórekesszel)” tétel.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.