Mazda3: Árral szembe

Mazda3 Sport G120 Challenge teszt

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.11.11. 08.00

Amikor a világ egyre inkább az apró, két-háromhengeres turbós benzinesektől várja a csodát, akkor a Mazda nekilát egy 2 literes, szívó benzinesből kifaragni a saját, takarékos és tiszta megoldását. A jelek szerint sikerrel.

Röviden – Mazda3 Sport G 120 Challenge
Mi ez? Golf japán módra
Mit tud? Nagy motorral keveset fogyasztani
Mibe kerül? 4 399 900 forinttól indul a 3-as árlistája és 8 399 900-ig tart
Kinek jó?  Akik nagy motoros, izgalmas, takarékos autót szeretnének

Profilból annyira jól néz ki, hogy napokig lehetne benne gyönyörködni

Amikor a világ legyintve mond le a Wankel-motorról, akkor a Mazdánál pár elvetemült figura szabadidejében reszelgeti a forgótárcsás motort, hátha lesz belőle még valami. Amikor a világ egyre inkább az apró, két-háromhengeres turbós benzinesektől várja a csodát, akkor a Mazda nekilát egy nagy, 2 literes szívó benzinesből kifaragni a saját, takarékos és tiszta megoldását. 
Szimpatikus hozzáállás, hogy nem sodródnak a trendekkel, hanem a saját útjukat járják, bár meglehet, aránylag kis márkaként szimplán racionális okai vannak annak, hogy ezt az irányt választották. 

Forma

Hosszú motorháztető, kategóriájában óriási, 2,7 méteres tengelytáv, rövid, formás fenék. Nagyjából így néz ki a legújabb Mazda3-as, természetesen mindenféle sportos, dögös hajlattal, ívvel megbolondítva. Elöl óriási, a 6-ostól szinte megkülönböztethetetlen, mélyre lenyúló hűtőrács és apró, keskeny lámpatestek teszik dinamikussá a megjelenését, oldalról a dögös íveit lehet a világ végéig nézegetni, és a kerek, dupla kipufogós feneke is paskolásra csábít.

Izgalmas, dupla kipufogós, kerek fenék

Belső

Belül szintén erősre sikerült az autó. A műszerfal a digitális betéttel menő, bár a fordulatszámmérő nem lett túl nagy, a kormány fogása sportos, gombjai világítanak, és a gombok, kapcsolók is csinosak, klasszul működnek. A váltó mellett hagyományos, kézifékkar, illetve tekergetős menüvezérlő gomb található, és a hangerőszabályzó is ide költözött. 
A belső építőanyagai is igényesek – legalábbis a korábbi Mazdákhoz képest mindenképpen – a műszerfal tetejének borítása pedig már valószínűtlenül prémium tapintásúra sikerült, nagy kár, hogy szinte sosem érünk ott az autóhoz. A középkonzolon szép rajzú, nagy felbontású monitor ül, amelyet páran azért kritizáltak, mert mindig ott van, és nem süllyed el üzemen kívül. Hát nem tudom, engem ez egyáltalán nem zavart. 
Elől komfortos, könnyen beállítható ülések várják az embert, van tér minden irányban, de hátul már érezhetően szűkül az univerzum. Főként fejben. Nagyjából 185 centis magasságig az égvilágon semmi kényelmetlenség nem éri az embert, de efölött már a fejbúb elkezdi karcolni a tetőkárpitot.

A hátsó sor térdben sem szűk, de 190 centivel a koponya már súrolja a tetőkárpitot

Magyar navigáció

Kiszerelve így fest a navigációs- ,szórakoztató- és kommunikációs egység

Kiszerelve így fest a navigációs- , szórakoztató- és kommunikációs egység


Nem, itt nem csak arról van szó, hogy ért-e magyarul, vagy kiismeri-e magát a szerkezet a hazai utakon. A Mazda navigációs berendezése ugyanis magyar fejlesztésű, egész pontosan az NNG terméke, az iGO. Igaz, álruhában. Tessék csak belegondolni, mekkora dolog ez. 

Itt a Szépvölgyi út alján fejlesztették azt, ami egy japán autógyár termékében végzi a navigációt. A hangsúly itt a japánon van, amely a világ navigációs szempontból is legfejlettebb piaca, – már jóval a GPS-ek megjelenése előtt is használtak mikrofilm és giroszkóp alapú autós navigációs berendezéseket. És most mi gyártunk nekik navit.

Motor

A Mazdánál úgy látják, az elkövetkező években még a szénhidrogén-hajtású autók lesznek a közlekedés meghatározó szereplői – a felmérések szerint még 2020-ban is nyolcvan százalék feletti lesz az arányuk – így ők inkább a hagyományos motorok optimalizálására koncentráltak. A Mazdánál hat évvel ezelőtt nagy munkába kezdtek, elhatározták, amit csak lehet, azt kihozzák a belsőégésű motorokból. Van is még hová fejlődni, hiszen a jelenleg használt belsőégésű durván harminc százalékos hatásfokkal működnek. Az új szellemben készült motorokat Skyactiv fantázianéven emlegetik. Akit a Skyactiv technológia részletei is érdekelnek, az ebben a cikkben kutakodjon.

Kétliteres, és csupán 120 lóerős ez a benzinmotor. Viszont nem szomjas.

Két literből manapság már nem 120, hanem sokkal inkább 170-180 lóerőt illik kipasszírozni. A Mazda nagy motorja így méretéhez képest gyengécskének tűnhet, igaz, cserébe papíron hihetetlenül gazdaságos üzemre képes. Menet közben a modern turbómotorokkal ellentétben alacsony fordulaton nem sok ereje van, de később egész szépen összeszedi magát és élvezetesen, zajtalanul lehet vele autózni. 
Váltója precíz, igazán élvezetesen használható darab, de ez egy Mazdában nem akkora meglepetés. Kormánya is pontos, mindössze egy hajszálnyi bizonytalankodás van benne rögtön elfordítás után, aztán már minden megy rendben. Futóműve nem a végletekig sportos valami, mégis kellően határozott, ugyanakkor a galádabb úthibáktól sem szakad le a bent ülők veséje. 
Mozgóképen is remekül mutat a 3-as:
És ezek így mind együtt ? motor, váltó, kormány, fék – annyira harmonikus egységet alkotnak, amely ritkán jön össze egy-egy modellnél. 

Start-stop

Városban a start-stop rendszer, amit a Mazda i-stop-nak nevez, kifinomultan, nagyon finoman indítja a motort. Minden alkalommal úgy tűnik, hogy csak annyira mozdul a motor, hogy éppen nem fog beindulni, aztán végül mindig életre kel. Finoman, csendben, alig érezhetően. 
Működésében egyetlen furcsaság van, hogy ha lejtőn, felüljárón álló helyzetből szép lassan elkezdünk vele gurulni, és a motor még nem indul be, akkor a kormányrásegítés nem működik, rendesen bele kell kapaszkodni ahhoz, hogy tekerni lehessen. Ez egyszer jó dolog, mert a kormány érintésére nem indul be hisztérikusan a motor, viszont rossz is, mert az elektromos szervo simán működhetne ilyenkor is, álló motorral. Amúgy ez részletkérdés, úgysem lehet így kilométereket gurulni.

A fordulatszámmérő nem túl hangsúlyos

Hosszú távon, azonos teljesítmény mellett melyiket választanád?
See results

Fogyasztás

Ennyire friss tesztautó talán még sosem járt a szerkesztőségben, amikor átvettem, mindössze 6 km volt a Mazda3-as műszerében. Bár már korántsem olyan fontos a bejáratás, mint régen, azért ez mégis némi extra felelősséggel jár. Így az első, nagyjából 600 közös kilométert főleg országúton, 90-110 közötti sebességgel tudtuk le. Ezek után nem is meglepő a számítógép szerint saccolt hatliteres átlag, amely tankolás és fejszámolás után sem változott érdemben. (6,1 litert mértünk.) Már ez sem rossz eredmény, de ez idővel tovább javulhat.
Konkurensek, árak:
A Mazda3-as és 120 lóerő körüli, benzines vetélytársai Listaár, forint 
VW Golf 1,4 TSI (122 LE)  5 759 680
Opel Astra 1,4 T Cosmo (120 LE) 5 740 000
Toyota Auris 1,6 Style (132 LE) 5 690 000
Kia Cee’d 1,6 GDI EX  (135 LE) 5 204 000

Hátrafelé is szigorúan néz

Pár baj

Ami nem igazán tetszett benne, hogy éjszaka nem világít eléggé a fényszóró, illetve a tolatóradarokhoz szokott elkényeztetett lelkemnek is rosszul esett, hogy nem volt benne tolatóradar. Nyilván kiválóan el lehet éldegélni nélküle is, de annyi más móka belefért az autóba, hogy nem értem, miért pont ez maradt ki. Pláne, hogy az autó hátulja eléggé nehezen átlátható és én tolatás közben folyton a tükörből láthatatlan, kamikaze gyerekektől rettegek. 

Összegzés

Aki a kompakt, Golf-méretű kategóriában keres roppant erős, friss dizájnú, kiválóan vezethető és az örök élet ígéretével kecsegtető benzines modellt, az mindenképpen próbálja ki a Mazda3-ast. 

Kissé komor hangulat uralkodik a sötét utastérben

Műszaki adatok – Mazda3 Sport G120
Motoradatok
Lökettérfogat (ccm) 1998
Furat x löket (mm) 83,5 X 91,2
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]) 88(120)
Max. nyomaték (Nm/ford.) 210/4000
 
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,9
Végsebesség (km/h) 195
 
Fogyasztás
Város (l/100 km) 6,5
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,3
Vegyes (l/100 km) 5,1
CO2 kibocsátás (g/km) 119
 
Méretek
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4460/1795/1465
Tengelytáv (mm) 2700
Csomagtér (liter) 364
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1205/610
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 51
Mellette – Ellene
  • Pompás forma
  • Tökéletes váltó
  • Takarékos, modern benzinmotor
  • Hátul átlagos helykínálat
  • Nehezen átlátható kasztni
  • Gyenge lámpák

Szavazás

Szerinted egy tízes skálán hány pontot érdemelne?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • PROVOCATOR

    Szebbet,jobbat mostanában nemigen gyártottak ebben a kategóriában.

  • Kempelen10.

    Provocator, ez, amit írsz minden bizonnyal nem igaz, mivel az igények is nagyon különbözőek.

    Ebben az autóban tényleg nincs ajtózseb????

  • apaarpi

    Nagyon pofás kívülről.

    Igaz, hogy kicsit nagyobb, de a konkurensek között én megemlíteném az új Octavia-t, ott az 1.4-es csak az erősebb, 140 lovassal jön, de nem baj, mert az ára 4.933 EFt.

  • menőmanó

    Nem rossz ez az autó, de azért kéne bele valami sportosabb (200le) motor is.
    Nem tartom normális dolognak, ha nincs az autóhoz egy pótkerék. Az én elvárásom a teljes értékű kerék, de min. a mankókerék.
    Ha ez nem lehetséges nem venném meg az autót.

  • Levrone

    PROVOCATOR: egy autó milyenségét a felhasználó által vele szemben támasztott követelményeknek való megfelelés mértéke határozza meg. És még ott van az egyéni ízlés, ami ugye méginkább megbolondítja a dolgokat. Vagyis, amit mondani akartam az az lenne, hogy kinek mi jön be, milyen igényei vannak. Nekem pl. az új Mazdák borzalmasak mind kívül, mind belül. De ettől szép az élet. :-) Én ilyen vagyok, pl. az új BMW-k sem jönnek be… :-(

  • OKdoki

    Most csak is a gazdaságosság felől közelíteném meg a Mazda 3-at. Tehát, bő 6 liter volt a fogyasztása. Mivel bejáratós elképzelhető, hogy fél literrel is kevesebbet fog fogyasztani. Ez egyébként elég jó érték. Csak sajnos össze kell, hogy hasonlítsam a jelenlegi autómmal (Laguna 1.9 dCi 1350 kg 120 Le). Ha valaha is lecserélem, az azért számítani fog, hogy hatékonyabb legyen a következő. Nemrég jöttünk meg egy tátrai kirándulásból. Elindulás előtt tankoltam, hazaérkezés után még bő 100 kilométert tettem bele csak Budapesten. Ez valójában négy napot jelentett, amiből több mint a fele hétvégén volt. A végén 5,5 l átlagot mutatott a fed.komp., de Budapestre beérve még csak 5,2 volt. Ez nem is lényeg. Ugyanazon a kúton, csak más pisztolynál, de ugyanabból az üzemanyagból 5,28 literre adódott a mért fogyasztás. Indulásnál is és érkezén után is, első lekattanásig töltöttem. Ez nem lehet 100% pontos, de max. 2 liter az eltérés 46 liternél. Marginális! Város, autópálya is volt benne. Na most, ennek fényében értékelendő, hogy ha csak a megszokott napi 22 kilométeremen megyek, tankolástól-tankolásig 8 liter környékére adódik a fogyasztásom. Hihetetlennek tartom, hogy a Mazda 3 ezzel a motorral kevesebbet fogyasszon a városban, még ha stop-start rendszere is van. A fenti példa alapján látható, hogy motorja még mindég nem kellően hatékony egy dízellel összevetve.

  • MetroGoldwinMayer

    OKdoki

    Gyakran hasonlítasz dízelt benzineshez, te nagyon hatékony? Amúgy sem egy kategória a használt Rönód meg egy új Mazda. Aki kiad 6 misit új autóra annak az első 3 évben az értékvesztés többe van mintha a használtja zabálna 25 litert 100on.
    Meg különben is összehasonlításra ott a fogyasztási norma, azért van. Esetleg a Spritmonitor. Ennek nem sok értelme van hogy nekem ekkor itt ennyit fogyasztott a fedcomp szerint.

  • OKdoki

    Az a baj, hogy a Spritmonitort a hajamra kenhetem, de másra… Még a Mazda 6 esetében is alig tízen valahány értékelés van a 145 lóerős benzinessel kapcsolatban. Természetesen lemarad, a dízelekhez képest, de az egyik legjobb középkategóriás benzines. Bár az értékelések megbízhatósága is kérdéses ilyen kis szám esetében. Jó példa erre a Honda Civic 1.8 aut, ami szintén beéri alig 7 liter átlaggal, akár a Mazda 6. Csak ezért, mert egyébként az az autó is érdekelt volna. De semmilyen magyar teszten (van 1.8 aut) nem szerepelt jól, főleg a fogyasztás tekintetében. Nos, én nem önmagában a Rönommal hasonlítom, hanem a lecserélés esetén esélyes csapat tagjaival, és azzal, mennyire eshet számításba a benzinesek tábora. Persze a fogyasztás egy dolog, de sajnos a legnagyobb költséggel latba eső. Jó, nálam a Mazda 3 esélytelen. Esetleg a Mazda 6 alap kombi, de az meg drága egy kicsit. Sőt tulajdonképpen, minden az, ha a saját autómat veszem alapul. Majd ha elkopik.

  • MetroGoldwinMayer

    OKdoki

    Ott a normafogyasztás.

    Új autónál utolsó szempont a fogyasztás, mert mindent visz az értékvesztés, az egész kategória legjobbja meg legszarabbja között meg van 1L különbség, ami 100.000 km-en 1000×400=400e Ft. Az értékvesztés ez idő alatt(3 év) 3-4 millió. + biztosítás + szervizktg. + anyámkínja

  • Brnbs

    Fantasztikusan lehet élvezni a képeket a galériába nyílva.
    Az oké, hogy kell a reklám… Mert elfér bárhol, de ilyen mértékben zavarni az olvasót. Jobb lenne valami nagyobb kijelzős fényképezőt reklámozni, hogy legalább a képek nagyobbak legyenek a cikkben szereplőknél, vagy legalább akkorák… :D

  • hova

    Mosoloygva olvasom a “golfos japánt” vagy előtte a “japáni golfot”. Szóval azt érzem a cikkből- a másikkból is-hogy megrezzent a golfosok keze! Azt gondolom, van is miért. A mazda beletrafált abba, amit Levron elmondott:kinek, mire, mennyire tetszik! Eszembe sem jutna öszehasonlítani a golffal, vagy egy renaulttal. Semmivel sem akarom, mert beleillik abba, ami nekem kell egy autóból.Aki bmw-t vesz, biztosan szereti, imádja, nekem sohasem kellett/kellene.Úgy vélem, ez a pici cég remek autót készített mindenki örömére!! Nekem nagyon bejön / ez is /és volt szerencsém vezetni egy 3-s sedánt, igaz csak nagyon rövid ideig. Remek.

  • OKdoki

    Kedves MGM!
    Az értékvesztés csak abban az esetben számít, ha két hasonló árú autóról beszélünk és el akarjuk adni tíz-tizenkét éves kora, vagy 300-400 ezer kilométer megtétele előtt. Persze az óratekerés más tészta. De magánhasználatú autónál ritka, hogy 5-6 év alatt belemenjen 150 000+ kilométer. Ha igen, akkor váltóztatni kell a szempontokon.
    Amennyiben a magánvásárló értékesítés érzékeny, akkor logikusan a következőket kellene, hogy figyelembe vegye. Használt autók, főleg 10 éves korukhoz közeledve már kicsi értékvesztéssel bírnak. Bár nagyobb lehet az alkatrészköltség, de ezt az alacsony értékvesztés és bekerülési ár messze kompenzálja. Ha mégis egy új autót szeretne (valami egyéb ok miatt), akkor a lehetőleg olcsóbb és viszonylag nagyobb autó mellett döntsön. Aki tehát nem egy Fluenc-301-Rapid-stb. autót választ az egyéb szempontokat is figyelembe vesz. Ettől felfelé már csak rosszabb értékvesztéssel számolhat. Természetesen ekkor is számít az ára a terméknek, és a hasonló árú autók egyéb tulajdonságai. Pl. melyik nyújt több helyet az adott összegért, vagy melyiktől várható, hogy kevesebbet fogyasszon, esetleg melyik szennyezi kevésbé a környezetet. Ha ezek a szempontok alig esnének a latba, akkor elég kevés Prius-t lehetne eladni, értékvesztés ide vagy oda. Megismételve, az értékvesztés vezérfonala csak keveseket kápráztat el a piacon. Ja, hogy nálunk a céges vevők jelentős túlsúlyban vannak!(?) Igen, Őket biztosan!

  • hova

    Okdoki!
    A Laguna a fogyasztásával együtt a te bajod. A 27 éves 323-as mzadám is alig -alig fogyaszt többet a Lagunádnál, de a 27 év alatt!! alaktrészként nem költöttem rá 150 ezernél többet / nem olajcserére és légszűrőre gondolok/ Hol lesz a te Lagunád 27 év mulva…………..

  • OKdoki

    Megint meg kell állapítanom, hogy mindenki úgy olvas egy szöveget, ahogy a saját prekoncepciójának szemüvege engedi. Persze ezzel nem azt mondom, hogy nekem ne lenne.
    Amit mondani akartam, hogy egy 10 éves (13 éves technika) dízelmotor, hatékonyságát a mai szinten nem tudják elérni a legújabb, legkifinomultabb benzinesek sem. Ez nem azt jelenti, hogy nem lehet egy benzines autónak a költsége kisebb teljes életciklusára vetítve kisebb. Ám ha egy mai modern autót hasonlítunk össze saját benzines vagy dízel motorjával, akkor csak a bekerülési ár segíthet. De például, ha Honda Civic mellett döntenék (főleg ha lesz kombi) akkor kétség sem férhet ahhoz, hogy megéri az 1,6-os dízel majd 700 ezres felára, adott felszereltség mellett.
    Anno, 1,9-es dízel Lagunám alig 400 ezer forinttal volt drágább egy 1,8-as benzines változatnál.

  • apaarpi

    brnbs:

    Ha rákattintasz a fényképező “LCD kijelzőjén” a kis képre, megnyílik nagyban, és végig tudod lapozni ott a többit is.

  • Gsxr1000

    “Profilból annyira jól néz ki, hogy napokig lehetne benne gyönyörködni” Ez idézet a tesztből. Profilból bármi lehetne, jellegtelen. Ekkora front túlnyúlással nem nevezhető arányosnak. Nem egyenes az övvonala, ami a tömegtermékek jellemzője. A hosszú motorházat kölcsönvették egy prémium márkától (BMW), ami jól néz ki, csak a többi részlettel nem harmonikus. Az első kerekeket ki kellett vilna tolni előre. Így ezzel a hosszó túlnyúlással inkább vicces, mint szép. Agyoncsapja az ívelt, domináns motorháztetőt.

  • bubibeka1.6

    Nagyon szép és arányos lett az új Mazda3, ahogyan a 6-os is. A konkrtén tesztautón is nagyon jól mutat az a szín, kár a karosszériához nem illő felniért. Ezt az autót is 80%-ban diesel motorral fogják venni ( nem véletlenül), szóval kár ahogydícsérni a 120 lovast benzinest. Sokkal fontosabb, hogy hogyan muzsikál diesel blockkal. Remélem megmarad az MPS variáns is. Kár viszont, hogy nincs 4×4.

    Álom Mazda3: 2.0 biturbo diesel gyárilag 175, márkás chippel 200 paci, 450 nm, 4×4, kézi váltó.

  • oszkopeter

    A formája szép, de azért nem “kerek” nekem ez az autó, számos olyan hibája van, ami ma már a Golf kategóriában megengedhetetlen. Sok a kopogós műanyag, gagyi a kiálló képernyő, gyönge a fényszóró és ma már elvárás hogy a stop&start rendszer által leállított autóban is működjenek a legfontosabb fogysztók, pl. a kormányszervó. Egy másik teszten egy óra alatt leszívta a beakpcsolva hagyott fényszóró az aksit, holott ezt ma már a legtöbb autóban nem engedi az elektronika. A másik hogy nincs kis dízelmotor, ami nagyon hiányzik, hiszen az eladások 80%-át adná, főleg hogy leginkább flották veszik ezt a kategóriát. A 6,1 literes fogysztás pedig semmi extra egy 120 lovas benzinestől, ezt a teljesítményt és fogyasztást a régebbi 1.6-os szívómotorok is tudták. Egy korszerű dízel pedig konkrétan 4 liter körül fogyaszt ilyen tempónál országúton. Szerintem a Skyactiv technológia egy nagy blöff, kevés olyan dolog van benne, amit más gyártók ne alkalmaznának. Összességében egy szép, de túlrajongott autó.

  • Szuperjeno

    Hát igen, ha az általad is említett hibák egy francia autóban lennének akkor biztos menne az öklendezés, hogy micsoda egy f*s. Amúgy nekem tetszik de pl. az ajtózseb hiánya is bosszantó lehet, én praktikusan oda teszek mindent, amire útközben szükségem van (üdítősflakon, térkép, számlatömb, mobiltöltő, újság), rég ültem olyan kocsiban ahol nem volt. Talán a VW Bogár, de asszem még abban is volt egy zseb, 1978-ban :)

  • hova

    Ismerni kell a magyarokat és szokásaikat:ha egy opelt vagy citroent v skodát veszel, oda sem figyel senki. Ha azt mondom,egy mazdát vettem, kerekre nyílik még egy hondás szeme is, hogy az meg milyen autó? Ilyenek a magyarok.Persze továbbra is tartom,igények,stílusok és szimpátiák, na persze gazdasági elvárások között mindíg is lesznek/vannak különbségek. Nézegethetjük,hogy mennyi a gyorsulása az 560 LE-s bmw-nek, de minek? Hány magyar akar/tud ilyen autót venni?! Én úgy voltam ezelőtt 25 évvel,hogy pont egy német mutatta meg a 323-t,azzal, ezt vigye, az életben nem lesz gondja vele- és igaza is lett. Közvetlen garázsszomszédom a 11 éves golfjába már kicserélte a vizszivattyút, olajszivattyút!!?- és a motorral is gondok voltak. Morózus lett,mert egy tanárembernek ugye nincs nagy fizuja. Persze lehetnek egyedi elcseszett autók, mazdában is van biztos. De azt is bátran állítom,hogy az utakon egyre több friss v pár éves mazdát látok.Ugy ez pl. 1990-ben szinte lehetetlen volt.

  • garazsgeza

    ennyiért adnak egy 120 lovas Fiat Bravo dieselt is,
    ami fele ennyit eszik

  • macuda6

    Rajongás vagy sem, a Mazdám vezetése közben olyan érzésem van, hogy ez patent, precíz. Vezettem Németeket, Amerikaikatat, Franciákat meg majdnem mindent, de ehhez képest azok csak himbálóznak az úton. Úgy is mondhatnám, hogy az autó vezetett engem. Egy Mazdát mindig Te vezetsz, Ő csak engedelmeskedik.

  • hova

    Tökéletes.

  • hova

    Kedves Földes Attila:
    Megint megütötte a szemem a mi ez?= golf japán módra. Ezt úgy érti,hogy a Golf mint első számú autó, amit csak utánozni lehet, utolérni nem, vagy esetleg úgy,hogy a japánok megpróbálnak valami golffélét csinálni? Vagy netán ez egy rosszul sikerült golf japán módra, ne adj isten jól sikerült golf, de japánok csinálták?,,, Szóval siralmasnak tartom ezt a megjegyzést, egy kicsit olyan, mintha megkérdezném:milyen a felesége? Válasz:olyan mint a szomszédasszony! Van haja füle, két cickója és na persze az is…Ugye milyen nevetséges!………..

  • biste

    RE: apaarpi” igen az octavia nagyob,de nefelejtsuk hogy ezek a TSI motrok magyarán mondva SZ.ROK, mivel 100.000 km-nél tobbet nembírnak :-(. Az auto szervizekbe mást nem is hallani csak hogy a tsi -így a tsi – ugy, akkor inkáb egy peugeot vagy egy citroen 1,6 thp motrot vagy a ford ecoboost-át

  • hova

    Érdekes dolgot figyeltem meg:300 méteres lakókörnyezetemben 2 szín új mazdát vettek-egy 3-t és 1 db. 6-t- de a régi hármasból is-kéz alól -láttam 3-t-2010-s gyrt évüt. De ami még érdekesebb, az utakon is folyamatosan érkeznek szembe mazdák, ami azért pl. 10 évvel ezelőtt abszolút nem volt jellemző. De-számolva is- az opel úgymond “lenyomja” a golfot/ vw-t/, úgy tűnik, valamiért a magyarok jobban kedveli, vagy erre szoktak rá. Ki tudja.Tegnap egy feke 3-as és egy piros 6-os vadiúj mazda gazdái beszélgettek, de szó szerint kisebb tömeg fogta körül a bámészkodókat,mert azért tömegméretben még nincs jelen, de láthatóan tetszett a “közönségnek”.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra, és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.