Toyota Verso: egy igazi japán egyterű

Teszt: Toyota Verso 2.0 D-4D Lounge

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.10. 06.00

124 lóerejével a 2,0 D-4D a legkisebb teljesítményű motor a Toyota Versóhoz. Akinek nincsenek környezetvédelmi aggályai, annak ez a dízel egyben a legjobb is az egyterűhöz.

Röviden – Toyota Verso 2.0 D-4D

Mi ez?

Törökországban gyártott, nemrég renovált egyterű öt vagy hét üléssel.
Mit tud? Nagy mutatványok helyett döccenés nélkül fuvarozni a családot, várhatóan sok-sok éven át.
Mibe kerül? Listaára 4 990 000-8 230 000 Ft közötti. A tesztelt verzió ára 7,6 millió Ft.
Kinek jó?  Annak, akinek nem kell irdatlan csomagtér és meg tudja tölteni szeretteivel az utasteret.

Csak a Mazda és a Toyota

Van egy autófajta, amit a japán márkák legtöbbje hanyagol. Az érthető, hogy a Subarunak és a Suzukinak nincs kompakt egyterűje, mert a Subaru a piacnak csak egy kis részét célozza meg, a Suzuki pedig a kiskocsik és a crossoverek, SUV-k között aktív. De mi van a Nissannal, amely a tolóajtós és B-oszlop nélküli Datsun Prairievel bő 30 éve feltalálta a kompakt egyterűt? Vagy hol a Space Wagon, Space Runner és Space Star sorral teljes szortimentet kínáló Mitsubishi? Hát a Honda miért nem épít a Civic Shuttle, a Stream vagy az FR-V hagyományira?

Ők tudják, de ha már történelmileg így alakult, a Mazda és a Toyota köszöni szépen, majd ők kiszolgálják azokat az európai vevőket, akik japán kompakt egyterűre vágynak. A Toyota 2013-ra megújította a Versót, összesen 470 alkatrész áttervezésével. A leglátványosabb az Aurishoz igazított, pengébb orr-rész, a műszaki és kényelmi fejlesztésekről a menetpróbában már beszámoltunk .

4,46 méteres hossza a kétféle karosszériával kapható Scénic és a Grand Scénic között van, nagyjából 10-10 centire tőlük


Csak az alapváltozat ötüléses

A tesztre megkapott Lounge kivitelben sok apró, de többéves használattal nehezen nélkülözhető felszerelés jár, például árnyékoló roló a színezett hátsó ablakok mellé, amivel a gyermekek szeretnek játszani. Esős időben a Verso belső tere pompásan befogható játszótérnek, annyifelé lehet benne mászni és elbújni az öt hátsó ülés rendezgetésével.

Bár az autó létezik ötszemélyes alapverzióban is, a tesztautó 5+2 üléses. Az ülések ripsz-ropsz átrendezhetők. A két leghátsót könnyen felcsaphatjuk a padlóból vagy visszacsukhatjuk pár mozdulattal.

Egyenként állíthatók a középső sor ülései

Egy sorral előrébb mindhárom ülés önállóan variálható. Helyzetük hosszirányban állítható, szabályozható a támlák dőlése, és ha egy bébielefántot kell eljuttatni rendeltetési helyére, az öt hátsó ülés szépen a padlóba süllyed. Lehajtott támlákkal sík térbe tolhatjuk be a hajósládát vagy az új konyhaasztalt, ám a csomagtér magassága megsínyli a padlóba fektethető üléseket. Ezek a kivehetőkkel szemben sok helyet vesznek el, viszont mindig kéznél vannak és tárolásuk sem gond.

A Toyota Verso 2.0 D-4D Lounge és jól felszerelt konkurensei
Toyota Verso 2.0 D-4D Lounge (124 LE) 7 660 000Ft
 KIA Carens 1.7 CRDI HP LX (136 LE)
6 149  000 Ft
Renault Grand Scenic 1.6 dCi Privilege S&S (130 LE) 7 605 000 Ft
VW Touran 2.0 CR TDI Highline (140 LE) 8 326 500 Ft
Peugeot 5008 1.6 HDi Style (115 LE)
7 065 000 Ft
Citroen C4 Grand Picasso. 1.6 e-HDi Intensive(115 LE)
7 640 000 Ft

Csak 440 literes a csomagtér

A Verso öt személlyel 440 literes csomagtartója a kategóriában kicsinek számít. A kompakt, 4,46 méteres karosszéria más téren nem igényel lemondást, mert a második sorban a 19,5 centis úton mozgatható ülésekkel elég a játéktér a lábhely növelésére. Piros pont jár a kalaptartónak a lökhárító mögött, a csomagtérpadlóban kialakított mélyedésért.

Az utastérből hiányzik a Scénic mindent elnyelő ládikója az első ülések közül, ezzel együtt van elegendő rakodóhely. A dupla kesztyűtartó mellett elöl fiókot húzhatunk ki az ülés alól, rejtekhely van a hátul a padlóban. Összességében annyi üreget, rekeszt, pohártartót találunk még az autóban, hogy győzzük megjegyezni, mit hová tettünk.

A leghátsó üléseket pár mozdulattal felcsaphatjuk a padlóból vagy visszacsukhatjuk

A modellfrissítéssel csendesebb és takarékosabb lett a dízelmotor, amely most maximum 124 lóerőt és 310 Nm nyomatékot ad le. A japán egyterűtől merőben idegen a sietés. Aki egyterűben akar sportosan vezetni, vegyen C-Maxot vagy adaptív lengéscsillapítós Zafirát, mert ez nem az ő világa. A csendes többség viszont elégedett lesz azzal, amit Toyotája nyújt.

A Verso megingathatatlanul nyugodt autó. A dízelmotor 310 Nm nyomatéka sem arra csábít, hogy legyorsuljuk a kanyarodósávból bepofátlankodni készülőket. Inkább biztonságos előzési tartalékként számíthatunk az erőre. A finoman mozgatható váltókarral pontosan cserélhetők a fokozatok, az áttételezés pont jó. A motor autópályán 2000 körüli fordulatszámon hatodikban nagyon békésen emészti fel az előttünk álló távolságot.

Videón a Verso:


Csak 6,3 l/100 km

Hosszú utakon értékelni fogjuk a kényelmes rugózást és a rátermett navigációsrendszert, amely a 6,1 collos érintőképernyővel könnyen használható. Akár a világ végéig suhanhatnánk csendben, 850 kilométerenként tankolva egyet, ha az ülések jobbak volnának. Elöl túl rövid az ülőlap és a csekély tartományban állítható kormány miatt is többet fészkelődtünk az ideális helyzetet keresve, mint a német vagy a francia konkurensekben.

Az 55 literes tankot városban is ritkán kell utántölteni. Budapesten 7,2 l/100 km literes fogyasztást mértünk az átlag többnyire autópályán járva 6,3 literre adódott. Aki 100 körül gurul és nyugodtan vezet, a tesztfogyasztásból levonhat még egy litert. Mivel a 2,2 DCAT motorokkal korábban volt elég sok baj és fogyasztásuk is sokkal magasabb, a kétliteres dízel a legjobb választás a három D-4D közül.

Városban 7,2 litert fogyasztott százon, országúton elég két literrel kevesebb, ha nem hajszoljuk

A Verso csúcsmodellért elkért 7,6 millió forint sok pénz, de értékarányos összeg. Listaáron a konkurensek közül egyedül a Kia Carens kerül lényegesen kevesebbe, épp az az autó, amely koncepciójában a legközelebb áll a Versóhoz. A felszereltségi igényekből jócskán leadva a hétüléses Live elvihető 6,4 millióért, az ötszemélyes alapváltozat 6 140 000 forintért. A Verso házon belül sem drága, mert Auris kombit csak 6 385 000 forinttól kapni a kétliteres dízelmotorral.

Mellette – Ellene
  • Könnyen variálható ülések
  • Harmonikus dízelmotor
  • Kedvező fogyasztás
  • Viszonylag csekély értékvesztés
  • Gazdag felszereltség
  • Kategóriájához mérten kis csomagtartó
  • Érzéketlen kormányzás
  • Rövid ülőlapú első ülések
  • Sűrű, 15 000 km-es szervizperiódus


Szavazás

Szerinted jóféle családi autó a Verso?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • apaarpi

    “Sűrű, 15 000 km-es szervizperiódus”

    Toyotánál a páratlan 15 ezres szervizek (tehát 15,45,75) csak olajcserék, amit a hosszabb szervizperiódussal bíró márkák esetében sem árt elvégezni az ajánlások szerint.

  • Guillotine

    “Toyota Verso: egy igazi japán egyterű”

    “Törökországban gyártott, nemrég renovált egyterű öt vagy hét üléssel”

    :D:D

    Ezen tíz percig röhögtem!
    Japán az amit japánban gyártanak…..

    Ahogy az A3-as limuzin a mi autónk,úgy ez meg a törököké.

  • JohnSmith

    A Magyarországon gyártott Audi nem másé, mint a német, svájci, osztrák stb. potenciális vevőké. Az egy külön téma, hogy itt rakták össze húgyért-szarért dolgozó rabszolgák. Ennyi.

    A Thaiföldön összebuherált BMW detto.

  • MetroGoldwinMayer

    Legyen inkább IGAZI EURÓPAI egyterü.

    Japppánban még seki nem látott dízel személyautót.

  • Holiday

    Árpi!
    Az a szervizesek dumája, amit írsz. Persze, 30 ezer helyett 15 ezremként menni olajszervizre az pont dupla árrés és munkadíj bevétel.
    Ismerted a Renault-omat, ami végig 30 ezrenként volt olajszervizen. 285 ezernél, ha valami egészséges volt benne, az a motorja volt. A jelenlegi autóm is longlife, 30 ezres olajcsere periódusban van és természetesen semmi gondja.

    15 ezrenként szervizbe hívni egy autót igenis nagyon sűrű. Annyit ma már motorkerékpárok is gond nélkül abszolválnak (kivéve a japánokat, akik a motorjaik többségét 6 ezrenként olajcseréztetik.

    Mondjuk inkább, hogy nem kellene a japán autónak szervizbe mennie és hogy ne haljon éhen a kereskedő, szerelő…ezért berendelik olajcserére. Ez egy olyan kedves kifogás lenne, amin jót lehet mosolyogni!
    :-)

  • Guillotine

    Holiday!

    Nekem is van egy Renaultom de eszembe se jutna kivárni a 30 ezret az olajcserével,meg a szűrőkkel.
    Mondjuk nálunk évente csak 10e km körül megy bele tehát az idő is közre játszik.

    Volt egy kedves szlovák ismerősöm aki a Tháliájn betartotta a 30 ezres szerviz időt.110-nél már haldoklott pedig benzines volt. Persze lehet ez csak egyedi eset volt. Attól függetlenül nem gondolnám,hogy baj ha valaki előbb betartja a szerviz időket mint az esedékes és jobban figyel az autója karbantartására.Van akinek fürdeni is elég két naponta mert még nem büdös én meg naponta kétszer szoktam pedig nem lenne muszáj.

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelők!

    Az értelmes, témához kapcsolódó hozzászólásoknak örülünk, a másokat sértő kommenteket viszont töröljük.

    További jó olvasgatást!

    Üdvözlettel,
    Vezess

  • apaarpi

    Guillotine:

    ilyen alapon nincs japán (német, francia—stb) autó, mert az alkatrészek ki tudja, hol készültek.

  • ffff

    Holiday:
    Ha 285e volt a Renault-dban, és 30 ezres olajcsere-periódus használtál, az számomra azt jelenti, hogy nagyon sokat autóztál. (Gondolom megvolt az évi 40 ezer is.) Tehát jó eséllyel minden nap, hosszabb utakon ment az autó: ez az, amit ki lehet bírni a 30 ezres cserékkel.
    Ha viszont úgy megy az autó, ahogy az átlagpolgár használja (nem minden nap, sok hidegindítás, rövid utak is sűrűn), akkor a 30 ezerig halogatott cserével 100 ezer km. alatt szét lehet vágni a motort.
    Sokan elfelejtik, hogy a motornak a lehető legjobb a “világból kimegyek vele” üzemmód, az “orvos üzem” (faluban sok, rövid út) pedig extrém igénybevételt jelent.

  • Guillotine

    Apaarpi!

    És ez neked most esett le?!?
    Már rég nincs nemzetiségű autó!

  • apaarpi

    Guillotine:

    “Japán az amit japánban gyártanak…..”

    “Már rég nincs nemzetiségű autó! ”

    Nos, mindkettőt te írtad.
    De én vagyok a hülye, mert leállok beszélgetni.

  • Guillotine

    Apaárpi!

    Akkor beszélünk nemzetiségi autóról ha egy nemzet s saját előállított termékeiből,alkatrészeiből rak össze egy autót és ugyanannak a nemzetnek is adja el!
    Ilyen már rég nincs európában!Arra próbáltam utalni a “Japán az amit japánban gyártanak…..” szöveggel,hogy valamikor volt ilyen és a az autós szakik általában így jellemezték a minőségi autókat legyen az japán,vagy amerikai!
    Ezekben az időkben a német autókban sem találtál Valeo terméket!
    Amiért Te tök hülyének állítasz be az ,hogy nem használtam a múlt időt!
    Bár ha nem borokkal foglalkoznál akkor lenne némi fogalmad arról miről csacsogok.Hallottál már japán és amerikai belpiacos autóról??!
    Amiket még más országban sem éri meg behozni mert vagy túl sokba kerül vagy műszakilag nem passzol??!

    Van ilyen!Jó egypár!
    Azok igazi Japán és Amerikai autók…..!

  • apaarpi

    Guillotine:

    Csak arra tudok reagálni, amit írtál, arra nem, amit mögé gondoltál.
    A most leírtakkal részben egyetértek.

    Kár ilyesmikkel elrontani:
    “Bár ha nem borokkal foglalkoznál akkor lenne némi fogalmad arról miről csacsogok.”

    Ez egyrészt butaság (ezt te is tudod), másrészt indiszkrét.

  • oszkopeter

    Kicsit olyan érzésem van, hogy a Toyota belsőépítészei leragadtak valahol 1992-ben. Ezek a műanyagok, ezek a kapcsolók, ezek a narancs fények és a kis piros LED, tiszta időutazás. Mondjuk nem annyira retro mint az új Auris / Corolla Lada 2107-ből átmentett műszerfala, de azért elég fura hogy lassan egy Daciában igényesebb a beltér, mint egy Toyotában…

  • garazsgeza

    a Toyota NEM TUD dieselt gyártani,
    vegyél olasz Multijet dieselt,
    ugyanis a FIAT fejlesztette ki a Common Railt
    Ök értenek hozzá

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.