Tán sosem volt még ennyire szép BMW

Teszt: BMW 420d aut.

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.11.06. 06.00

Műszakilag semmi extra, de formailag nagyot üt a BMW új modellje, a Négyes. Tegye fel a kezét, aki szerint ma van ennél szebb BMW!

Röviden – BMW 420d aut.

Mi ez?

Szép és takarékos német presztízskupé

Mit tud? Jól gyorsulni, keveset enni, négy felnőttet sok csomaggal elvinni
Mibe kerül? 12,2 millió a listaár, 17,5 a tesztautóé
Kinek jó? Aki szereti a szépet, akkor is, ha német

Amolyan népi felelgetőst játszik egymással a három német presztízsmárka manapság, folyamatosan terjesztve a prémiumkínálat kategóriahatárait. CLA Mercire A3 Sedan, CLS Mercire A7-es Audi, arra újabb CLS majd 6-os Gran Coupé. ML-re X5, arra Q7, X3-ra Q5, GLK-ra X1 és Q3. Az 5GT BMW-re még nem felelt senki, amit meg is lehet érteni, ha van egy kis esztétikai érzéke az embernek, de a mindeddig páratlanul arányos és elegáns A5-ös Audira olyat feleltek a bajorok, hogy szemünk-szánk elállt.

A 4-es BMW tulajdonképpen egy 3-as kupé, de laposságát, szélességét, különlegességét elnézve érthető, hogy külön típusjelzést kapott


Jaj, de szép!

Ez az autó gyönyörű. Nem merem rámondani, hogy a valaha volt legszebb BMW, de csak azért nem, mert volt egyszer egy E9-es széria is, ugyebár. Más kor, más világ, de ugyanúgy kiragyog a márka történetéből a formája, mint az F32-esé:

Tán sosem volt még ennyire szép BMW 1

F32, ez a típus gyári kódja. Az F30 a mostani 3-as sorozaté; tulajdonképpen ennek a kocsinak a kétajtós változata a 4-es, de a BMW úgy döntött, új típusjelzést, új számot nyit a prémium-középkategóriás kupénak, valamint a kabriónak és a hamarosan érkező oximoronnak, a négyajtós kis-Gran Coupénak. Ja, és már az X4 nevű izé képeit is láttuk, szóval jön a terepkupé is, a takarék-X6-os.

Az nem lesz szép, de ez az. Annyira, hogy még csak nem is gyűlölik. Piros lámpánál, előzéskor, parkolóban sosem láttam irigységet, gyűlöletet a szemekben, mint oly sok más BMW-vel korábban, csak leplezetlen csodálatot, bámulatot. Az emberek telefonnal fotózták a kocsit, tolták fel a hálóra: nézd, mit lőttem! Jön majd az M4 is, az lesz az új M3, és ezzel a körítéssel lehet majd benne akármilyen motor, váltó, az is közönségsikerre van ítélve.

Jaj, de jó!

A 420d utasterében egy 3-as utasterét találjuk, csak épp nehezebb beszállni hátra, kevesebb a fejtér és nincs ötödik ülés hátul középen. A kormány jobb küllőjén nyiszog a MODE gomb, a klímakonzolról lefelejtették a SYNC gombot, tehát csak két tekeréssel lehet a hőmérsékletet az egész kocsira kiterjedően egységesen megváltoztatni.

Bár a 420d automata alapára 12,2 millió forint, ilyen gazdagon felextrázva 17,5 körül van a vége

Más baja nincs. Az iDrive menürendszere mai fejlettségében, pláne a kézi ákombákomokat is felismerő érintésérzékeny tekerentyűvel vetekszik használhatóságban egy érintőképernyővel. Még a használati utasítás is lehívható a nagy képernyőre. Az ülések kényelmesek – elöl a kihúzható combtámasszal különösen, de tulajdonképpen még hátul is -, a kormány fogása remek, a klasszikus négyórás műszerfal a – feláras – LCD-s kiegészítő képernyővel mindent megmutat, amit látnunk kell.

Adatlap

BMW 420d aut.

Tán sosem volt még ennyire szép BMW 2
Motor 1995 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 184 LE
Nyomaték 380 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,5 sec
Végsebesség 240 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,8 l / 100 km

Szépek a műszerfal fényei éjjel, nagyszerűen működik a reflektort automatikusan kezelő, a fénycsóvát szinte a szembejövő autó köré hajlító, irdatlan messze hordó új fényszórórendszer. Gyönyörű és részletgazdag a navigáció képe, nem huzatos a tetőablak, a keret nélküli oldalablakokkal is elfogadhatóan csekély a menetzaj.

Pohártartó van elég, van rekesz az ajtóban, van hely a könyöklőben. Jöhet a zene USB-ről, telefonról, jack-dugóról  – és milyen jól szól! A kulcs zárógombjának nyomva tartásával behajthatók a tükrök, a tolatásnál lefittyedő, a szegélyre mutató jobb tükör a tükörállító oldalváltó gomb kattintására visszahajlik, ha épp nem szegély, hanem mondjuk sövény mellé parkolunk. Mindenre, de legalábbis sok mindenre gondoltak a tervezők, és ez a gondoskodás folytonos simogatásszerű élményt ad a BMW 420d használata során.

És ami a lényeg: ebben az autóban még vezet az ember, nem utazik. Mint minden BMW-ben, egészen a Hetesig, a 4-es Coupéban sem marad üres frázis a márka szlogenje, a Freude am Fahren.

A négyhengeres dízel erős és takarékos, de a hangja disszonáns a gyönyörű formával


Jaj, de kerreg!

A 4-es Coupé jelenleg 2×3 motorváltozatban rendelhető. Benzinmotorból két négy- és egy hathengeres turbó van, 184, 245, illetve 304 lóerővel. Dízelből van a hathengeres 30 vagy 35d, 255 vagy 308 lóerővel és a 20d nevű, 184 lovasra beállított, 380 Nm nyomatékú kétliteres dízel. Minden motor mellé kérhető xDrive összkerékhajtás.

Már a mi hátulhajtós 420d-nk teljesítménye, pláne a nyomatéka is teljesen elegendő az emblémához és a menő formához, a 420d megy úgy, ahogy elvárja az ember. A nyolcfokozatú automata is elég gyors és ügyes, a kormány mögötti, felárért rendelhető váltófülekkel még úgy-ahogy sportosan is vezethető a kocsi, bár az igazi egy duplakuplungos váltó volna, de ilyen nincs a 420d-hez. Van viszont kézi váltó; persze azzal bukjuk a komfortot, de az autó sportos, agresszív, menni akarós, hátsókerekes karakteréhez igazán az való.

Nem szép a motor hangja, de annál szebb a fogyasztása. Vegyes üzemben, a hátsókerék-hajtást néha kiélvezve 5,8 liter lett a vége 800 kilométerre, automatával

Nem való ellenben hozzá a dízelmotor hangja. Alacsony fordulaton, nyomatékból autózva még csak-csak, de 2500 fölé forgatva, kihúzatva; böe. Hiába van ugyancsak a toppon dízeltechnikában a BMW manapság, ehhez a kasztnihoz nem tud elég lenni egy négyhengeres öngyújtó; mennyivel finomabb lenne (bocsáss meg, Uram!) egy V6-os Merci blokk morgásával a padlógáz!

Jaj, de jól eszik!

Ebben a mai túlbiztosított világban mindig megörvend a vezetni szerető autós újságíró, ha hátsókerekes, teljesen kikapcsolható menetstabilizálós kocsival hozza össze a sorsa. A BMW viszont hajlamos elrontani az ünnepet azzal, hogy túl jó. A futómű az M-csomaggal együtt sem betonkemény, meglepően kényelmes. A váltó egy kicsit nyúlik, nem elég direkt a kapcsolat motor és kerék között, hátulra pedig 245-ös gumik kerültek rá, szintén az M csomag részeként. Fene jól tapadt, márpedig nagy tempónál közúton normális ember nem próbál áttolni a csúszáshatáron egy 17 és fél milliós autót.

F33 néven a kabriót, F36 néven a 4-es Gran Coupét tisztelhetjük, mint a 4-es karosszériaváltozatait. És hamarosan lesz X4 is

Még szerencse, hogy volt egy kis eső is abban a pár napban, amit együtt töltöttünk, így néha volt alkalom élvezni egy kicsit a csúszkálást gumikimélő módon és biztonságosan csekély sebességgel. Nem az én hibám: a 420d még automatával is kívánja az ilyesmit.

A halottak napi családi temetőtúrát is ezzel a kocsival bonyolítottuk le, több mint 800 kilométer került az autóba, főleg országúton, de sok visszakapcsolós-kihúzatós előzéssel a sok ünnepi autós miatt. 5,8 liter lett a vége a benzinkútnál, a számítógép az újratankolásnál majdnem igazat mondott, 5,6 litert mutatott.

Majdnem másfél tonna, erős, gyors, automata és ilyen szép – igazán becsülendő, hogy még ilyen takarékos is.

A BMW 420d aut. és versenytársai. Nem akciós listaárak
BMW 420d aut. (184 LE) 12 212 500 Ft
Audi A5 2.0 TDI Multitronic (177 LE) 11 552 300 Ft
Mercedes-Benz C220 CDI aut. (170 LE) 12 755 460 Ft

Jaj, de drága!

Miképp a fenti táblázatból látszik, a Merci és az Audi kínálatában található konkurens modellek közé lőtte az alapárat a BMW a 200 lóerő alatti dízelmotorral. Alapáras kupé BMW-t persze nemigen vesz senki, az extraárak pedig alaposan megtolják a végösszeget. Az üveg tolótető 366 ezer, a navi 829, a fantasztikusan finom kárpitozású sportülés 183, ebbe még a fűtés 123, a motoros deréktámasz 103 és így tovább.

Felismeri a betűket; ha nem is gyorsabb, mint egy érintőképernyőn beböködni, valamivel szóürakoztatóbb

17,5 millió, ha jól konfiguráltan össze. Nem kis pénz egy négyhengeres, négyszemélyes dízel kupéért. Hogy hátsókerekes és látványos alternatívákat mondjak: az Infiniti a G37 Coupé (320 lóerő, V6) legfullosabb verziójáért se kér 16 és félnél többet, ha valaki képes kigondolkozni a német prémium mezőnyből. A Lexus ennyiért már ideadja a 292 lóerős GS hibridet, bőrrel és navival, 5,9 másodperces gyorsulással. Jó, egyik sem jön ki 5,8 literből százon, de a Lexus azért majdnem. Tudom, hogy szentségtörés, és nem hátul hajt, de egy szintén nagyon látványos, ráadásul nyitható tetejű Opel Cascada kétliteres dízellel, automatával, a közepesnél jobban felszerelve kevesebb, mint felébe kerül a fekete BMW-nek!

Viszont ezek egyike sem BMW. Józan ésszel ugyan még egy lottóötös után is nehéz tehát megmagyarázni egy új BMW-t, de hát nem is a józan ész miatt szoktak luxuscikkeket venni az emberek. Pláne, ha ilyen szép az a luxuscikk.

A 3-as limuzinnál gonoszabb, agresszívebb forma nem követel légellenállás-béli áldozatot: a4-es alaktényezője éppúgy 0,28, mint a 3-asé



Mellette – Ellene
  • Gyönyörű
  • Takarékos
  • Jó vezetni
  • Tágas
  • BMW
  • Családi autónak kényelmetlen
  • Méltatlanul harsány dízelmotor
  • Jól felszerelve nagyon drága


Szavazás

Tetszik a BMW dízel kupéja? Mennyire? 1-10-ig értékelheted!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Levrone

    Ízlések és pofonok, nekem nem jön be, bár igazából egyik mostani BMW sem a szívem csücske formailag… :-( Jól látom, hogy azon a képen az M betűt K-nak ismerte fel, vagy az valami más? :-)

  • epipapi

    Szép és megfizethető…

  • zoldfulu2000

    Az előzőben volt valami amitől nem volt tökéletes a forma. Rendben volt de nem tökéletes.

    Ez már az.

    Jelenleg ott tartunk hogy 4 nagyon ütős prémiumkupé is van a mezőnyben, csak az ízlés dönt.

    amúgy nem értem a felelgetős nyitást.

    A 3as kupé sok-sok éve létezik. A mostani koncepcióban is legalább az E36 óta.

    Az Audinak egy nem túl sikeres 80as kupéja volt, az inkább a 3er kompakt szellemiségében…

  • apaarpi

    Szerintem is gyönyörű.

    Tamás, a számokat azért most rendesen elütötted,
    a 304 az 306,
    a 255 helyett 258,
    a 308 helyett 313 a pontos.

    Valóban “átlépte” az A5-öst.

  • Vérmacy

    Dizánjban nem rossz-nem rossz, egy gyenge Alfának éppenhogy elmenne… :o)

  • PAlex

    A 20d motor valóban eléggé kerreg, egy HDi, vagy TDI sokkal csendesebb. Pedig bivalyerős, és nagyon jól fogyaszt, de nem értem, a hanggal miért nem tudnak csinálni valamit?
    Egyébként egy nagy 6 hengeres jóval nehezebb egy 4 hengeresnél, nem beszélve a fogyasztásról. Bár ez utóbbi egy 20 millás autónál nem biztos, hogy szempont :)

    Viszont pl. szerintem egy E46 coupe speciel szebb ennél.

  • menőmanó

    Valóban jól néz ki.
    Egész jól is mehet, de azért kár kiemelni, mert a 184 ló nem nagy szám.
    Az ára a BMW-hez megszokottan nevetséges, de hát sokan ezért szeretik. :)

  • Ambrus Gergely

    Lakkfekete külső, M csomaggal,a legnagyobb M felnikkel, és a 235xD változatban jöhetne 313 lóerővel, összkerékhajtással, bézs belsővel, zongoralakk fekete dekorbetétekkel, ezüst szegélyezéssel

  • Ambrus Gergely

    435xD…

  • zoldfulu2000

    Menő: nem nagy szó, bár azért kevés kétlityist (vagy 2.2est) pörgetnek ki ennyire.

    Érezték ezt a bajorok is, és kihoztak egy húzósabb kétlyiterest, 25d néven. 218LE, de hogy erre a sok lóerőse sose legyen szükség, ott van a 450nm.

    Egy 325d tulajnak sosem gyűlik meg a problémája az érdi emelkedővel :)

  • bestyen

    Ennyi pénzért inkább 435i kevés extrával, vagy 428i (nem ennyire, de azért) sok extrával.

  • Kempelen10.

    Vajon hány embert kell súlyosan átkúrnia üzemszerűen egy ingatlankupecnek ahhoz, hogy szokásához híven adót soha nem fizetve összeszedjen egy ilyen autóra valót?

  • shadowb

    428i Gran Coupe lesz az en autom.

  • Specialized78

    Eddig nekem az Audi A5 volt formailag az egyik kedvencem,de ez annál is szebb számomra.Gyönyörű szép lett!

  • Guillotine

    Menő!

    De azért még így is jobban megy mint a TS!
    Pedig az benzines is,szívó is! :D

  • garazsgeza

    Le a kalappal 5,8 as fogyi ekkora kocsitól 245 ös gumikon nagyszerü eredmény,
    de nekem az elözö E92 jobban tetszett,mert sokkal jobban külömbözött a limuzintól,ez igy csak egy 2 ajtós 3as,nem egy BMW kupé
    bár önmagában nagyon jól mutat

  • menőmanó

    Guillotine

    Kizárt dolog!
    Mintha már írtam volna. A papír sok mindent elbír. :)

  • menőmanó

    Most nézem ez az esztelen kempelen ismét hozza a formáját. :)

  • Kempelen10.

    Hádemámostmegmér menőmanó? Olyan nem fordulhat elő, hogy a jó ingatlankupec összeszedi a lóvét hangszigetelő anyagra, aztán elsírja magát a megrendelőinek, hogy más miatt nem tud szállítani? Ennyit üzen a honlapján?
    Közben meg mondjuk a lopott pénzt ilyen BMW vásárlására fordítja. Lehet ilyen nem, vagy az ingatlankupecek mint zsír adófizetők manóka kicsi lányom? :-DDDD

  • Guillotine

    Menő!

    Persze!

    Mindenki hazudik csak a Toyotások nem mi??!
    Szedd már össze magad!
    A te Corollád gyári gyorsulása 100-ra 8.6 mp!
    Ez nagyon jól látszik a másik cikk alatt általad linkelt videón is!
    Nincs neked kicsit üldözési mániád??
    Ültél már egyátalán dízelben ami megy??!
    Nem de leugatsz mindent amiről fogalmad sincs!
    Egy jobbfajta Range Rover is úgy megy a Corollád!
    Rég volt már 2005!

  • Guillotine

    Menő!

    Itt is látszik,hogy mindeki hazudik!
    Ezen a videón szereplő BMW 528i 193 lóerős a TS 192!
    Papíron a TS 8.6 alatt van százon az 528i meg 7.5 alatt!
    Tényleg látszik,hogy a BMW csak papíron gyorsul jobban! ;)

    http://m.youtube.com/watch?v=suWl6i-ffAY&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DsuWl6i-ffAY

  • menőmanó

    Guillotine

    Na, látom te nem csak dilettáns vagy hanem vak is. :)

  • menőmanó

    Kempelen10.

    Talán te voltál a megrendelő? :D
    Mindenkit át lehet verni. Egy komoly megrendelő, aki tájékozódik és nem csak a legolcsóbbat keresi az ritkán esik pofára.

  • Guillotine

    Menőmanó!

    Szóhasználat…!
    Lexikon: Dilettáns!!! :)

  • nevezessverő

    Csodálatosan szép, és arányos lett az autó. Az S65-ös erőművel,(V8) non plus ultra..

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.