Fehér hollók VW-emblémával

Passat Alltrack és Beetle Cabrio

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.10.28. 16.00

A Volkswagen időnként összepakolja modellkínálatának érdekesebb darabjait, hogy a nép ritkább modelleket is kipróbálhasson. Mi a dzsipesre vett Passatot és a Beetle kabriót vezettük.

A Volkswagen bizonyos időközönként összepakolja modellkínálatának érdekesebb darabjait, és világjáró útra indul velük. A körút célja főleg az, hogy egy-egy városba érve az érdeklődők olyan modelleket is kipróbálhassanak, amelyekből jó eséllyel szinte egyik kereskedés sem rendelkezik tesztautóval. Érdemes élni a lehetőséggel, mert még mi is találtunk olyan különlegességeket a kipróbálható autók között, amelyeket eddig még nem nagyon volt módunk közelebbről megnézni. 

Röviden – VW Passat Alltrack

Mi ez?

 Kombi Passatból lett ál-terepjáró
Mit tud? Elvisz síelni akkor is, ha a hókotrók sztrájkolnak
Mibe kerül? 9,7 és 11 millió forint közötti összegbe, motortól függően
Kinek jó?  Aktívabb életet élőknek, vagy azoknak, akik gyakran közlekednek aszfaltmentes helyeken

Volkswagen Passat Alltrack

Ez az első emelt hasmagasságú és mint a neve sugallja, összkerék-hajtással is rendelhető szabadidőautó-szerű Passat. Ebből nem fut túl sok az utakon, pedig a kategória egész népszerűnek tűnik, a Volvo XC90-es, vagy az Audi A6 Allroad ha nem is mindennapos látvány, de mégis jóval elterjedtebb, mint a Passat könnyű-terepes változata. 

Fémlemezek védik a hasát

Alapmodellként a Passat kombiváltozata szolgált, amelyet egyedi, kissé terepjárós hangulatú lökhárítókkal, sárvédő-szélesítésekkel, küszöbökkel tettek nemcsak vagányabb külsejűvé, de egyúttal terepen kevésbé érzékennyé is.  Az új rugóktól a szabad hasmagasság is megnőtt, 165 milliméterre, és biztos, ami biztos, acéllemezek is védik az autó kényesebb, alacsonyan lévő szerveit.
Persze az autó ezektől még nem feltétlenül lenne képes a hitványabb utakon vagy éppen extrém időjárási körülmények között is boldogulni, így fejlett összkerékhajtásra is szükség van. Nem kötelező – lehet szimplán elsőkerekes Alltracket is kapni – de mindenképpen hasznos a 4Motion állandó összkerékhajtás, amely automatikusan osztja el a motor forgatónyomatékát az első és a hátsó tengely, illetve az egyes kerekek között és a két oldal eltérő tapadású felületeihez is pillanatok alatt hozzáigazítja a megfelelő nyomatékot. 

Passatos belső tér, de jobb kilátással

Igaz, az autó még ezután sem nevezhető terepjárónak, de a legtöbb, aktívabb életstílust kedvelő, síelni, vagy csak kirándulni járó vásárlónak ez már bőven elég lehet a boldogsághoz. Belseje a Passattól megszokott katonás, német hangulatot árasztja, minden átgondoltnak, alaposan kipróbáltnak tűnik, játékosságnak, humornak a szikrája sincs a beltérben. Kérdés, szükség van-e egyáltalán mókás szerethető megoldásokra, vagy csupán az is elég a boldogsághoz egy autónál, ha tisztességesen összerakták és jól működik? 

Fürge, kényelmes darab a duplakuplungos váltó

Mert a Passat ezt a látszatot kelti, masszív járgány menet közben is, bár a menetkomfortnak nem tesz jót a 18 colos kerék. Szerencsére az állítható keménységű lengéscsillapítókkal valamelyest bele lehet szólni a futómű stílusába és kényelmesebbé lehet varázsolni vele az utazást. Kényelmi, vezetőtámogató felszerelések tekintetében nincs miért szégyenkeznie az Alltracknek, akad benne ülésfűtés a második üléssornak is, szükség esetén 230 voltos feszültséget is lehet fakasztani a fedélzetén, kulcs nélkül nyílik, záródik, gombnyomásra indul, nyitja a csomagtartó ajtaját, ha kell, leparkol magától, utazás közben pedig még a sávtartásba is besegít. 
VW Passat Alltrack árak:

Modell                                                        B/D LE/kW Lökettérf.               Váltó       Ajtók   Bruttó ár
Passat Alltrack 2,0 TSI DSG B 210/155 2.0 DSG váltó 6 fokozatú 5 11 024 450 Ft
Passat Alltrack BMT 2,0 TDi 4Motion D 140/103 2.0 Kézi 6 fokozatú 5 9 727 310 Ft
Passat Alltrack BMT 2,0 TDi SG 4Motion D 177/130 2.0 DSG váltó 6 fokozatú 5 10 909 680 Ft

VW Beetle Cabrio

Röviden – VW Beetle Cabrio
Mi ez? Bogár, nyitható tetővel
Mit tud? Megnézik, csendben megy és nagyon masszív
Mibe kerül? 6,2-7,4 millió forint között vihető haza
Kinek jó?  Főleg városi használatra bárkinek, aki szereti a feltűnést


A többdarabos tesztautó-felhozatal egy másik ritka tagját is kipróbáltuk, a Beetle kabriót. Ez szöges ellentéte a praktikus, jól használható Passatnak, viszont tagadhatatlanul sokkal látványosabb, divatosabb példány egy unalmas kombinál. 

A mezei Bogás sem túl gyakori, a kabrió meg még ritkább

A tető nyitása nem egyszerű móka, el lehet vele szöszmötölni, főleg, ha az ember fia még a régi nyitható tetős Bogarak stílusában készült kis takaróponyvát is rendeltetésszerűen kívánja használni. Ennek a kis kiegészítőnek a felszerelése nemcsak macerás, de az elkészült mű nem is tűnik igazán menetbiztosnak – az aggodalom, mint később kiderült, teljesen indokolatlan volt, a huzat tökéletesen a helyén maradt – és ha a hátsó ülésekben nem utazik senki, akkor még a szélterelő összeépítésével is el lehet bíbelődni egy darabig.

160 lóerő mozgatja

Nyitott tetős autóhoz képest az újkori Bogár hihetetlenül stabil valami, a kasztni nem mozog, nem zörög, nem tekeredik. Fel sem tűnik, hogy hiányzik a fejünk fölül a tető. Legalábbis merevségben nem, mert sajnos a menetszelet nem sikerült tökéletesen kizárni az autóból, így kissé huzatos maradt az utastér.
Vezetni viszont élvezetes dolog, nemcsak a nyitott tetős fíling miatt, hanem az izmos, valószínűtlenül csendes üzemű motor, a merev kasztni és nem utolsósorban a fürge, duplakuplungos DSG-váltó miatt is. A mókás kis kabrió orrában 1,4 literes, 160 lóerős TSI motor húzza az igát, néma csendben, és igen nagy lendülettel. 

Retró hangulat, modern tartalom

Beetle Cabriolet árak:
Modell                                           B/D LE/kW Lökettérf. Váltó Ajtók Bruttó ár
Beetle Cabriolet Design 1,2 TSI B 105/77 1.2 Kézi 6 fokozatú 2 6 228 310 Ft
Beetle Cabriolet Design 1,2 TSI DSG B 105/77 1.2 DSG váltó 7 fokozatú 2 6 713 450 Ft
Beetle Cabriolet Design 1,4 TSI B 160/118 1.4 Kézi 6 fokozatú 2 6 933 160 Ft
Beetle Cabriolet Design 1,4 TSI DSG B 160/118 1.4 DSG váltó 7 fokozatú 2 7 417 030 Ft

Szavazás

Téged érdekelnek a hasonló alkalmak, amikor te is kipróbálhatsz autókat?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • mtbe

    egész jól áll a Passatnak ez a “megemelés”

    ez a bogár a Golfnál is drágább!

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.