A Volkswagen bizonyos időközönként összepakolja modellkínálatának érdekesebb darabjait, és világjáró útra indul velük. A körút célja főleg az, hogy egy-egy városba érve az érdeklődők olyan modelleket is kipróbálhassanak, amelyekből jó eséllyel szinte egyik kereskedés sem rendelkezik tesztautóval. Érdemes élni a lehetőséggel, mert még mi is találtunk olyan különlegességeket a kipróbálható autók között, amelyeket eddig még nem nagyon volt módunk közelebbről megnézni. 

Röviden – VW Passat Alltrack

Mi ez?

 Kombi Passatból lett ál-terepjáró
Mit tud?Elvisz síelni akkor is, ha a hókotrók sztrájkolnak
Mibe kerül?9,7 és 11 millió forint közötti összegbe, motortól függően
Kinek jó? Aktívabb életet élőknek, vagy azoknak, akik gyakran közlekednek aszfaltmentes helyeken

Volkswagen Passat Alltrack

Ez az első emelt hasmagasságú és mint a neve sugallja, összkerék-hajtással is rendelhető szabadidőautó-szerű Passat. Ebből nem fut túl sok az utakon, pedig a kategória egész népszerűnek tűnik, a Volvo XC90-es, vagy az Audi A6 Allroad ha nem is mindennapos látvány, de mégis jóval elterjedtebb, mint a Passat könnyű-terepes változata. 

Fémlemezek védik a hasát

Alapmodellként a Passat kombiváltozata szolgált, amelyet egyedi, kissé terepjárós hangulatú lökhárítókkal, sárvédő-szélesítésekkel, küszöbökkel tettek nemcsak vagányabb külsejűvé, de egyúttal terepen kevésbé érzékennyé is.  Az új rugóktól a szabad hasmagasság is megnőtt, 165 milliméterre, és biztos, ami biztos, acéllemezek is védik az autó kényesebb, alacsonyan lévő szerveit.
Persze az autó ezektől még nem feltétlenül lenne képes a hitványabb utakon vagy éppen extrém időjárási körülmények között is boldogulni, így fejlett összkerékhajtásra is szükség van. Nem kötelező – lehet szimplán elsőkerekes Alltracket is kapni – de mindenképpen hasznos a 4Motion állandó összkerékhajtás, amely automatikusan osztja el a motor forgatónyomatékát az első és a hátsó tengely, illetve az egyes kerekek között és a két oldal eltérő tapadású felületeihez is pillanatok alatt hozzáigazítja a megfelelő nyomatékot. 

Passatos belső tér, de jobb kilátással

Igaz, az autó még ezután sem nevezhető terepjárónak, de a legtöbb, aktívabb életstílust kedvelő, síelni, vagy csak kirándulni járó vásárlónak ez már bőven elég lehet a boldogsághoz. Belseje a Passattól megszokott katonás, német hangulatot árasztja, minden átgondoltnak, alaposan kipróbáltnak tűnik, játékosságnak, humornak a szikrája sincs a beltérben. Kérdés, szükség van-e egyáltalán mókás szerethető megoldásokra, vagy csupán az is elég a boldogsághoz egy autónál, ha tisztességesen összerakták és jól működik? 

Fürge, kényelmes darab a duplakuplungos váltó

Mert a Passat ezt a látszatot kelti, masszív járgány menet közben is, bár a menetkomfortnak nem tesz jót a 18 colos kerék. Szerencsére az állítható keménységű lengéscsillapítókkal valamelyest bele lehet szólni a futómű stílusába és kényelmesebbé lehet varázsolni vele az utazást. Kényelmi, vezetőtámogató felszerelések tekintetében nincs miért szégyenkeznie az Alltracknek, akad benne ülésfűtés a második üléssornak is, szükség esetén 230 voltos feszültséget is lehet fakasztani a fedélzetén, kulcs nélkül nyílik, záródik, gombnyomásra indul, nyitja a csomagtartó ajtaját, ha kell, leparkol magától, utazás közben pedig még a sávtartásba is besegít. 
VW Passat Alltrack árak:

Modell                                                       B/DLE/kWLökettérf.              Váltó      Ajtók  Bruttó ár
Passat Alltrack 2,0 TSI DSGB210/1552.0DSG váltó 6 fokozatú511 024 450 Ft
Passat Alltrack BMT 2,0 TDi 4MotionD140/1032.0Kézi 6 fokozatú59 727 310 Ft
Passat Alltrack BMT 2,0 TDi SG 4MotionD177/1302.0DSG váltó 6 fokozatú510 909 680 Ft

VW Beetle Cabrio

Röviden – VW Beetle Cabrio
Mi ez?Bogár, nyitható tetővel
Mit tud?Megnézik, csendben megy és nagyon masszív
Mibe kerül?6,2-7,4 millió forint között vihető haza
Kinek jó? Főleg városi használatra bárkinek, aki szereti a feltűnést


A többdarabos tesztautó-felhozatal egy másik ritka tagját is kipróbáltuk, a Beetle kabriót. Ez szöges ellentéte a praktikus, jól használható Passatnak, viszont tagadhatatlanul sokkal látványosabb, divatosabb példány egy unalmas kombinál. 

A mezei Bogás sem túl gyakori, a kabrió meg még ritkább

A tető nyitása nem egyszerű móka, el lehet vele szöszmötölni, főleg, ha az ember fia még a régi nyitható tetős Bogarak stílusában készült kis takaróponyvát is rendeltetésszerűen kívánja használni. Ennek a kis kiegészítőnek a felszerelése nemcsak macerás, de az elkészült mű nem is tűnik igazán menetbiztosnak – az aggodalom, mint később kiderült, teljesen indokolatlan volt, a huzat tökéletesen a helyén maradt – és ha a hátsó ülésekben nem utazik senki, akkor még a szélterelő összeépítésével is el lehet bíbelődni egy darabig.

160 lóerő mozgatja

Nyitott tetős autóhoz képest az újkori Bogár hihetetlenül stabil valami, a kasztni nem mozog, nem zörög, nem tekeredik. Fel sem tűnik, hogy hiányzik a fejünk fölül a tető. Legalábbis merevségben nem, mert sajnos a menetszelet nem sikerült tökéletesen kizárni az autóból, így kissé huzatos maradt az utastér.
Vezetni viszont élvezetes dolog, nemcsak a nyitott tetős fíling miatt, hanem az izmos, valószínűtlenül csendes üzemű motor, a merev kasztni és nem utolsósorban a fürge, duplakuplungos DSG-váltó miatt is. A mókás kis kabrió orrában 1,4 literes, 160 lóerős TSI motor húzza az igát, néma csendben, és igen nagy lendülettel. 

Retró hangulat, modern tartalom

Beetle Cabriolet árak:
Modell                                          B/DLE/kWLökettérf.VáltóAjtókBruttó ár
Beetle Cabriolet Design 1,2 TSIB105/771.2Kézi 6 fokozatú26 228 310 Ft
Beetle Cabriolet Design 1,2 TSI DSGB105/771.2DSG váltó 7 fokozatú26 713 450 Ft
Beetle Cabriolet Design 1,4 TSIB160/1181.4Kézi 6 fokozatú26 933 160 Ft
Beetle Cabriolet Design 1,4 TSI DSGB160/1181.4DSG váltó 7 fokozatú27 417 030 Ft

Téged érdekelnek a hasonló alkalmak, amikor te is kipróbálhatsz autókat?

180 szavazat - átlag: 7.1 (10-ből)

Téged érdekelnek a hasonló alkalmak, amikor te is kipróbálhatsz autókat?