Infiniti Q50: Mit tud a Mercedes-dízel az Infinitiben?

Vezettük: Infiniti Q50

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.10.26. 08.00

Infiniti Q50: Kezdi komolyan venni ez európai igényeket az Infiniti. A megújulást hozó Q50-et a kitűnő pedigréjű, négyhengeres dízelmotorral is vezettük.

Röviden – Infiniti Q50

Mi ez?

Alapesetben hátul hajtó prémiumtermék Japánból a középkategóriában.
Mit tud? A hibrid elrabolni a szíveket, a négyhengeres dízel megnyerni a flottamenedzsert.
Mi van helyette? Hosszra kisebbek, de ellenfél az európai prémium középkategória A4-től S60-ig és ha nem kell dízel, akkor a Lexus IS is.
Mikor jön?  Még nincsenek itt az első autók, de a Q50 már rendelhető, 9,3-15 millió Ft közötti áron.

Szinte egyszerre lépett piacra új középkategóriás autóval a német triumvirátust üldöző két japán prémiummárka. A Lexusé már járt nálunk teszten, nemrég pedig a Q50-et vezettük a Barcelona környéki hegyekben.

Az Infinitinél az ún. haladó vevőket kívánják megtalálni, bármit is jelentsen ez. Lehetnek ők progresszív világpolgárok vagy retrográd zárványok is, csak valamilyen okból ne az Audi, a BMW vagy a Mercedes-Benz szalonjaiban akarják otthagyni a pénzt.

170 ezer helyett félmillió autó?

De a Nissan prémiummárkája az elmúlt pénzügyi évben eladott 172 000 autó helyett szeretne 5-10 éven belül 500-600 ezer kocsit értékesíteni egy évben, amihez már nem elég azokat megnyerni, akik megbízhatósági okokból, kopasz-fukszos márkatársak miatt vagy bármi másért hátat fordítanak a németeknek. A kínálatot ezért erősen bővítik, most épp a márka első négyhengeres dízelével az új Q50-ben.

Elegáns és egyedi a formaterv, a helykihasználás a 4,79 méteres hosszhoz képest gyenge

A design “provokatívan egyedi, amivel a modell üstökösként robban be a kategóriába” – legalábbis a sajtóanyag szerint. A formaterv szerintünk kockázatmentesen tetszetős, semmi provokatív nincs benne, szemben az új IS-sel.

Dupla érintőképernyő

479 centijével a Q50 majdnem olyan hosszú, mint az E-osztály. A 285 centiméteres tengelytávval tágas a hátsó lábhely, a fejtér tolótetővel is elfogadható. Belül a két nagy érintőképernyővel és a szépen összeválogatott anyagokkal minőségi autóban érezzük magunkat.

Bár a kis területre összezsúfolódó japánok a helykihasználás mesterei, ebből semmit nem érezni a csomagtartóba rámolva. A fő konkurenseké 460-480 literes, míg a dízelé a hivatalos VDA-módszer szerint 400, a hibridé mindössze 310 literes (a 3-as hibridé 390).

Csak a dízelben lehet lehajtani az üléstámlát a kis csomagtér bővítéséhez. A hibridben a támla előtt vannak a fékezéskor és gázelvételkor a mozgási energiát áramként eltároló akkumulátorok

Ráadásul a Hybridben az üléstámlát sem lehet előrehajtani, mert előtte vannak a nagyfeszültségű akkumulátorok, pedig erre más márkák találtak megoldást. Négy golfzsák viszont befér, erre matrica hívja fel az úri közönség figyelmét.

Alattuk egyik motorváltozattal sincs pótkerék, helyette a tulaj defekttűrő abroncsokban bízhat. Megmerevített oldalfalukkal ezek sosem használnak a rugózási kényelemnek, de a Q50 tisztességesen tompítja az úthibákat, még a 19 collos felnikkel is.


Überhibrid: nagy V6, erős villanymotor

Az Infiniti úgy rakta össze a hibridet, hogy az a benzines motorral már önmagában is üssön, pláne, ha a villamos géppel közösen gyorsít. 5,1 másodperc a gyorsulás százig, ami két tizeddel még a BMW 3 ActiveHybridet is veri, pedig az a turbós hathengeressel eszméletlenül megy.

Sajnos a motorhang nem olyan vérbő, mint szeretnénk, csak legalább 5-tel kezdődő számokat kell mutatni a fordulatszámmérőnek, hogy halljuk is a motort. Ennek jó oldala, hogy autópályán a hibrid 180-nál is nagyon csendes. A tükrök szélzaja az egyetlen jól kivehető hangforrás, némi gumisurrogás hallatszik, de a motor nem is neszez.

364 LE a rendszer összteljesítménye, a nyomatékmaximum 546 Nm. A villamos gép 50 kW (68 LE) mellé rögtön ad 270 Nm nyomatékot, amihez a 306 lóerős V6 beszáll 350 Nm-rel és persze igen jó hanggal. A számokat nem lehet összeadni, mert a két motor nem egyszerre éri el maximális teljesítményét

Hangtalanul suhan

A 68 lóerős, 270 Nm nyomatékú elektromos motorral az autó simán mozgásképes. A gázt visszaengedve könnyen tartotta a 90 körüli tempót, városban hosszan suhanhatunk a hibridakkukban tárolt áramot felélve.

Amikor úgy vezettük, ahogy egy 364 lóerős autót érdemes, a fogyasztás felment 10,6 literre százon. Ezt látva nem lepődtünk meg rajta, hogy törvénytisztelő stílusban a fedélzeti számítógép mindössze 8,4 literes átlagot számolt.

Új modellek a régi néven

EX, JX, FX, QX, G és M: az Infinitik típusjelzését nehéz volt követni. A könnyebb megkülönbözetés érdekében a márka átáll egy új névadási struktúrára, amelyet a Q50 vezet be. Az új nevek a Volvo gyakorlatára hasonlítanak, az SUV-k méretét jelző szám előtt egységesen a QX, a limuzinok előtt Q áll. A japánok odafigyeltek rá, hogy a német konkurenseknél rendre nagyobb számokat használjanak, a Q70 például az 5-ös és az A6 ellenfele. Az új elnevezést a V8-as Q45 ihlette, a márka első autója 1989-ből. Hamar Balázs kollégám vett egyet 50 ezerért, érdemes elolvasni a sztorit a nagy fogásról.

Infiniti Q modellcsalád

Q30 (nagy-britanniai gyártású kompakt autó, 2015-től)
Q50 (limuzin, a G-sorozat utóda)
QX50 (SUV, korábban EX)
Q60 (kupé, korábban G Coupé és G Cabriolet)
QX60 (SUV, korábban JX, az USA-ban és Oroszországban)
Q70 (limuzin, korábban M)
QX70 (SUV, korábban FX)
QX80 (óriás SUV, korábban QX56)
Q100 (Infiniti Red Bull Racing F1 versenyautó)

A hibridben a felettes énnek nehéz volt visszaverni bennem a huligánt, mert a brutálisan erős és remekül kiegyensúlyozott autó mintha csak farolásra született volna.

Kicsit a kormánnyal rásegítve engedékenyen keresztbe állt gázadásra, a temérdek newtonmétert adagolva csodálatosan tette a farát. Bár ez az ügyfeleket aligha hozza lázba, az Infinitikben nem kell viaskodni az ESP-vel. A rendszer egy rövid gombnyomással kiiktatható és utána vastag fekete csíkok jelzik, hogy pár pillanatra miénk volt a világ.

Mercedes-gének

Más világ innen átülni a dízelbe, de hozzá lehet edződni. Ha nem hibrid testvéréhez, hanem a többi prémiummárka négyhengeres dízeléhez hasonlítjuk, akkor a Q50 2,2d megjárja, a zajszintet kivéve. A Mercedes-Benztől vett, OM 651 kódú dízelmotor egyetlen nagy baja, hogy hangos.

Kellemes anyagok borítják a műszerfalat, az utastér kivitele igényes

Kívülről hallgatva igen csúnyán szól, de ez végül is mindegy, ám a krahácsolás belül is pregnáns. A motor 3000 felett végképp morgós, de a hétfokozatú automatikus váltó hegynek fel is ritkán kényszeríti ennyire magas fordulatszámra.

170 lóereje és 400 Nm nyomatéka megfelel a legfontosabb konkurensek adatainak, a gyorsulás élőben is megfelelő. A 2,15 literes motor ajtót nyit a legfontosabb szegmensre, ahonnan a benzines hathengeressel árult előd kimaradt.

4×4 csak a hibridhez

Sajnos a dízelhez nincs tervben a hibridváltozathoz rendelhető állandó négykerék-hajtás, mert a gyár azt olvasta ki az európai eladási statisztikákból, hogy az A4-et leszámítva a négyhengeres dízelekhez elenyésző arányban kell ez az opció.

Nem poroszkálva a dízel számítógépe 7,6, a hibridé 8,4 l/100 km átlagfogyasztást írt ki. Az úttartást javítja az 54:46 arányú súlyeloszlás

Várhatóan egy négyhengeres turbós benzinessel bővül majd a kínálat, amit a Mercedes-Benz szállíthat a Daimler és a Renault-Nissan konszern, az Infiniti gazdája közötti együttműködés keretében. Az Infiniti kompakt autójában is ott lesz a nemes vérvonal, mert a padlólemezt az A-osztály adja majd.

A Q50 nem az a fajta prémiumtermék, amiről csak a gyártó gondolja, hogy a német hármas alternatívája lehet. Igényes technikáján felül a fontos vezetőtámogató rendszerek mindegyike megtalálható benne. Az adaptív tempomat könnyen beállítható, finoman gyorsítva éri el újra a kívánt sebességet, ha épp szabad az út vagy fékez, ha mennek előttünk.

Előszériás autókat vezettünk. A hazánkban gyártott elektronika feliratából kiolvasható, hogy a MercedesBenz OM 651 kódú közös nyomócsöves dízel (Common Rail Diesel) motorjához készült és ez a motor nem piezo-injektoros, hanem mágnesszelepes befecskendezésű (szolenoidos)

Teljes a vezetőtámogató arzenál

A tükör tövében sárga villantás jelzi, ha a holtterünkben oson egy autó és a kormányzás képes automatikusan a sáv közepén tartani az autót. A sávelhagyást is tudja korrigálni abban az esetben, ha nem szándékosnak ítéli meg a terelővonal indexelés nélküli átlépését.

Ez a része a dolognak kevésbé volt meggyőző, mert csak a sáv szélét igen lassan megközelítve fordította el helyettünk a kormányt és több konkurens képes jóval élesebb kanyarokat is magától bevenni. Persze ez mind nem merül fel, ha a sofőr ébren van és valóban a vezetésre koncentrál, ami a dolga és felelőssége.

Amit szabad az Airbusnak, azt nem szabad az autógyártóknak

Felszereltségfüggő az autó világújdonsága, a Direct Adaptive Steering, az első teljesen elektronikus kormányzás szériaautóban. (Részletek és fotók róla itt.) A berendezés csak azért kerülhetett sorozatgyártásba, mert meghibásodása esetére van egy tartalék kormánymű, amely biztosítja a megkövetelt mechanikus kapcsolatot a kormánykerék és az első kerekek között. Érdekes, hogy az emberiség ugyanezt a repülőktől nem követeli meg, az 560 tonnás felszállósúlyú Airbus A380-on elég elektronikus jelet küldeni a kormánnyal.

Nemcsak a kormány elfordításában vagy a sávelhagyás korrigálásában segít a villanymotor, a kerekek elfordítását is aktuátorok végzik a kormánnyal leadott elektronikus jelek alapján

A rendszer előnye, hogy a kormányzás nagyon direktre szabható, a kipróbált autókban ütközéstől ütközésig csupán kettőt kellett fordítani. Így különösen egyszerű parkolni, a csodás kanyarokkal megszórt országutakon sem kellett sokat dolgozni a volánnal és a kormány reakciójának gyorsasága illetve erőszükséglete is három fokozatban állítható a menüből. Ezt így együtt a BMW vagy az Audi változó áttételű kormányzása és a villanymotoros szervókkal könnyen megvalósítható rásegítés-módosítás sem tudja ilyen tág spektrumban.

Sajnos a kormányérzet és a visszatérítő erő messze nem olyan természetes, mint a konkurensek régebb óta tökéletesített, de hagyományos rendszereivel. Viszont aminél egy BMW-é jobb, az egy átlagembernek még bőven elfogadható. Mert jó érzés gyorsan menni a Q50-ben. Kicsit lehetne csekélyebb a billenés hirtelen irányváltáskor, de a nyújtott kanyarokba szépen beleül a széles és lapos autó.

Ülés a súlytalanság világából

A kihúzható lábtámaszos első ülések feltűnően jók, ami nem véletlen. A tudományos magyarázat szerint a fejlesztők a NASA-nál látott technikával modellezték azt a természetes testtartást, amit az emberek a súlytalanság állapotában vesznek fel. Ebben a tartásban kevésbé fárad el az illető, amit a gerinc lágyéki és hátsó részének gondos alátámasztásával sikerült megoldani. A tesztek szerint 15 százalékkal jobb marad a vérkeringésünk ebben az ülésben a normálnál.

Infiniti Q50: Mit tud a Mercedes-dízel az Infinitiben? 1

Amikor mindemellé a Bose-hangrendszerből árad a muzsika, a hibrid Q50-ben nagyon szép az élet. Ennek a sok jónak nyilván ára van, a csak S csúcskivitelben kapható Hybrid 14 221 000 forintba kerül. Ehhez képest a dízel egy kényszermegoldás, mert Európában agyonadóztatják az üzemanyagot, de jóval szerényebb felszereltséggel és kézi váltóval a 2,2d már 9 294 000 forinttól elérhető.

.

Mellette – Ellene
  • Egyedi forma
  • Várhatóan jó megbízhatóság
  • Igényes technika
  • Lenyűgöző hibridhajtás
  • Kedvező térkínálat
  • Gazdag alapfelszereltség
  • Végre van négyhengeres dízel
  • Méltatlanul zajos dízelmotor
  • Kis csomagtartó
  • Márkaszerviz csak Budaörsön
  • Kéttagú motorválaszték
  • 4×4 csak a hibridhez

Szavazás

Hogy tetszik az Infiniti Q50? Oda lehet tenni egy A4, 3-as vagy C-osztály mellé?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • menőmanó

    Nagyon jól néz ki ez az autó.
    A hibridet szívesen elfogadnám. Talán még a Lexusnál is jobban kéne. :)

  • Ambrus Gergely

    Szép formás autó, kár hogy nincs valami izmosabb dízel, pl 3.0 260 lóerős, mert ez csak országútra elég.

  • Guillotine

    Szörényi Úr!
    Kellemesen csalódtam önben hogy ilyen jónak nevez egy japán prémium autót is….

    A “Várhatóan jó megbízhatóság” és az “Igényes technika” külön tetszett!

  • largo

    Újabb szög a dizel koporsójába.

  • Ambrus Gergely

    Romeo
    Vettel is ilyennel jár, a 4 szeres vb győztes, német, orszták csapat.

  • Ambrus Gergely

    És ő a vezető igazgatója is az infinity gyárnak, ő végzi a fejlesztését az autó futóműjének, tehát nem lehet rossz.

  • a.szorenyi

    Kedves Guillotine! Köszönöm és örülök, de én nem az amerikai, brit, cseh, francia, japán, német olasz, orosz stb. autókat kedvelem, hanem a jó autókat. Ha egy ország autóipara átlagon felüli arányban állít elő egy újautóteszt kritériumai szerint jó autókat, mint a német, akkor azokról a színvonaluk miatt vagyok jó véleménnyel, nem a gyártó nemzet iránti elfogultságból.

  • menőmanó

    Ambrus Gergely: “…ez csak országútra elég.”

    Ha igazán gyorsan autóznál országúton, akkor tudnád, hogy pont oda kell az erő a komoly előzésekhez.
    Lődörögni viszont mindennel lehet. :)

  • Guillotine

    Szörényi úr!

    Ez szép gondolat csak az újatótesztnek nehéz megfelelni ha a fő szempont hogy német legyen az autó!Lásd Rácz úr új BMW X5 teszt pozítívum közül az hogy BMW!Ezek érvek?!
    Arra szeretnék rávilágítani hogy néha valóban részrehajlóak a teszteredményeik és az ,hogy egy adott nemzetiségű autóipar átlagon felüli arányban állít elő az önök kritériumainak megfelelő autókat attól azok nem feltétlenül jóautók. Még akkor sem ha az a fő pozítívuma hogy BMW,VW vagy Audi!Főleg azért nem mert ugyanezekkel a tulajdonságokkal bír/hat/ egy Honda,Toyota vagy Nissan is csak akkor valahogy mások az újautóteszt követelményei?!Ezért is hangoztatom hogy számomra ez a cikk pozítív irányban kellemes csalódás volt öntöl.Jó lett a cikk és jó a hangvétele is!
    Köszönöm!

  • menőmanó

    a.szorenyi

    Komoly vitákat lehetne folytatni arról, hogy mik “egy újautóteszt kritériumai” és az újságírói elfogultságról is a német autók irányában. :)

  • Ambrus Gergely

    manó
    nem szoktam országúton 200 fölött menni, az prszágút nem versenypálya, az autópálya viszont mint benne is van a nevében a sebesség a fő szempont és a nyert idő.
    ott eleresztem 210 ig főleg este, nyáron nagy a forgalom ezért nyáron nem is vezetek nappal.
    tehát igazad van nem vezetek gyorsan országúton.

  • Ambrus Gergely

    ahhoz kell az erő, hogy felkapja amgát az autó 150 ről 210 ig.
    ez a kis 2.2-es dízel 150 alat tud gyorsulgatni pl 130 ról.

  • menőmanó

    Ambrus Gergely

    Nem azt mondom, hogy 200-al menj az országúton. Látom nem érted. :)
    Arra próbáltam célozni, hogy pl. egy vonatozó társaságot (8-10 autó, kamion, teherautó stb.) beérve 70-80-90-ről nem mindegy, hogy hány autót előzöl le adott idő alatt.
    Itt a robbanékonyság és a jó gyorsulás nagyon sokat számít.
    Az autópályán erre nincs szükség hiszen ott nincs szembe forgalom és általában nincs olyan adott útszakasz, ami alatt be kell fejezned az előzést.

  • clior

    Ertem en a nagy autogyatoi osszeborulast, jelen esetben Daimler/Renault/Nissan/Infiniti/Smart es meg kitudja mi kerul ebbe a kalapba. De minek kell az Infinitibe Mercedes diesel amikor a Renaultnal van 2,0 literes ami korszerubb es teljesitmenyben boven tudja ezt (2,0 dCi 180 Le es 400 NM egy turboval)??? A Mercedes meg hasznalja a Citan jatekban az 1,5-os dCi-t mikor ott van a csoda 1,6 dCi

  • a.szorenyi

    A tesztek kritériumairól és hogy ezeknek sikerül-e megfelelnünk, tényleg sokáig beszélgethetnénk. Ennek ideális terepe pl. a májusi fórumtalálkozó Szent György-hegy lábánál Apaárpinál (http://www.horvathpince.hu/). Ha Árpi meghív, gyertek el egyszer! A BMW nagyon sok ember szemében “az” überautó, ezt autókról beszélgetve nehéz nem észlelni. Ezért szerepelhetett ez az X5 anyagban is.

    De hadd kérdezzem meg, hogy Menőmanó Te pl. román, német, olasz, francia vagy pont japán autóval jársz-e? Ha japánnal, nem lehet, hogy Te vagy elfogult a japán termék iránt, mert Neked bevált és azt ismered a legjobban?

  • ,L Rómeo

    hadd kérdezzem:
    nem lehetne h egy firkász nem az alapján hoz döntést, h ő mivel jár,mit szeret 15km-el az órájában, hanem statisztikából?
    ott számok vannak ,nem érzések.
    hogy eddig x év alatt nem tudtatok eljutni…

  • Guillotine

    Rómeó vs Szörényi 1-0!

    A realitás/racionalitás elengedhetetlen egy autós oldal szerkesztőségében.

    Én nem vagyok autós szakújságíró ,mégis tudok racionális maradni egy német autógyárban angol és francia autók tulajdonosaként megcsodálni egy japán hybridet vagy boxeres sportautót.
    Szerintem valahol itt kezdödik a realitás.
    Szélsőséges autós oldalakból van sok…de én nem azokra vagyok kíváncsi.

  • bubibeka1.6

    Az autóról: végre egy Infiniti ami tetszik mind külsőleg, mind belsőleg. Az én véleményem az a prémium szegmensről ( és itt fog zöldfülü belém kötni a NY-EU-s büntetőadókra hivatkozva), hogy egy ilyen autóban a V6 os motor az igazi. Most akkor a Q50 az sima középkategória ugye ? A most futó nagytesója pedig felső-közép kategória akkor ezek szerint. Az M30 kategóriájának, tehát a BMW 5, AUDI A6, Mercedes E nem szabadna 4 hengeres kerregőt adniuk.————————————————————————————————————————————— A prémium a hangtól, a kultúráltságtól, és a motor szép húzásától is legyen prémium ! Nem, nem a 240 le létszükségességéről beszélek ( ennek ellenére én imádnám ha az autóm nem 150 lovas lenne hanem több), hanem arról, hogy szépen egyenletesen húz, és szinte bárhonnan határozottan elindul. Ha kell 50 ről 5. ben ha kell 200 ról 7. ben, de menjen !

    Tudom, tudom a piac majd megmutatja. Igen sajnos. A mai prémium autó vásárlók többsége a legkevésbé sem igényes, nem szeretnek vezetni, az autó csak “managerautónak”, “szomszéd fricskának” és “farokhosszabítónak” kell nekik. Ezt mutatja a sok 2.0 és 2.2 4 hengeres dieselmotorral szerelt 1600-1800 kg-os “prémium” autók, ahol nem gáz, hogy a 15 millió forintba a bőrülés és a nagyfénytető fontosabb volt mint a 3.0 V6 os benzin vagy dieselmotor. A benzin vs. diesel témára nem szeretnék kitérni, mert elterelődne a hangsúly. Általában azok szokták a benzinest isteníteni akik: A: valami régi kis benzinmotoros autót vezetnek B: a szomszéd szerint a diesel az traktor motor C: elmagyarázzák , hogy milyen jó is közútra a lineális (alul halott fent ordít) teljesítményleadás. Becsülöm példáúl az AUDI-t a V8,V10 és V12 diesel motorjaiért.——————————————————————————————————————————- Lenne létjogosultsága egy jó kis combos 3.5-es vagy 4.2-es benzinesnek is, jó váltóáttétellel simán tartja az is pörgetés nélkül a ritmust a 3.0 diesellel, de a mai üzemanyagárak mellett egyszerűen az sem teheti meg, hogy 100 km-ként + 30% os fogyasztással kalkuláljon, akinek van 15-20 milliója egy autóra. Sajnos már ennek a rétegnek is számít, hogy 100 km-t 2500 Ft-ból, vagy 3500,- Ft-ból tesz meg (100.000,- km alatt ez ugyanis már 1 millió Ft, de itt jön még a diesel ÁFA-visszaigényelhetősége, haszongépjárműnek vizsgáztatása stb stb csomó előny, amivel még jobban jár a tulaj).
    ————————————————————————
    Most jöttök majd azzal, hogy a 1. diesel kormol–> nem érdekel, a vásárolóit sem érdekli.

    2. Rezgeti a kormányt: csak a régebbi 4 hengeres konstrukciók rezgetik, és egyre kevésbé

    3. csúnya a hangja: ma már olyan zajszigetelések vannak a prémium ligában, hogy ez sem játszik, ráadásul sok gyártó rájátszik a turbó hangra, az pedig szerintem kifejezetten jól szól.

    4. Űr technológia, úgyis elromlik, bezzeg a faék egyszerűségű benzinesek—> a mai benzinesek ugyan olyan kihegyezett, bonyolult, nagy nyomáson működő konstrukciók mint a dieselek, turbóval, 2-ős tömegű lendkerékkel, komoly befecskendezőrendszerrel

    5. Sosem térül meg az ára: ha ez így lenne, akkor nem vennék.

    Ilyen világot élünk, az üzemanyagárak miatt hosszú távon csak a diesel marad. Higyjétek el, azok után , hogy ma újra hallottam egy nyitorr rendszerű Audi R8 V8 FSI-t,én is egy jó kis vényócra vágyom, de ez van…

  • ,L Rómeo

    ha téged is veszünk, akkor már 2-0 lenne.ha az elődöket is, akkor kb 100-0 lenne szörényi ellen…
    de mivel a kiskirály itt szörényi (volt), ilyenkor simán kizár(t) vkit, most, hogy már nem engedik neki ezt a stílust, akkor csak kimoderál:)

    “A realitás/racionalitás elengedhetetlen egy autós oldal szerkesztőségében”
    szerinted! mondanák egyesek…

  • bubibeka1.6

    A benzinmotort EU-ban 2 dolog tarthatja egyáltalán életben: közvetlen befecskendezésés kis turbós motorok amik résztehelések akár jól is fogyaszthatnak, és az általam utált hibrid autók. Pl a Lexus GS450H nagyon tetszik, jó is a felszereltsége, alacsony a használt ára is, de az az idegesítő mindent tönkretevő fokozatmentes automata váltó…

    Kisturbós benzines meg majd még nagyon odafigyelét igényel(ne) a tulajtól mint a 2.0 diesel, de kétlem, hogy az emberek , akik előtte szívóbenzint szoktak meg, majd vigyáznak rájuk. Ugyan úgy melegíteni kell őket hidegindításnál, és tilos forrón azonnal leállítani.

    A konkrét típushoz: én az Infiniti helyében nem merci dieselt vettem volna, ők ugyanis nagyon le vannak maradva a BMW és az AUDI mögött.

  • bubibeka1.6

    Amúgy a vezess.hu tényleg elég elfogult a német autók (azon belül is a VW) irányában. Sajnálatos, de én is így tapasztalom évek óta.

  • menőmanó

    a.szorenyi

    Valóban elfogult vagyok a japán autók irányában, amit nem is szoktam tagadni, de azt is hozzáteszem, hogy van is mire. :) 3 japán autóm volt az átlagnál erősebb kivitelben. Összesen kb. 500.000 km-t tettem meg velük gond nélkül, kiemelve hogy az én vezetési stílusom NAGYON sportos és egyéb extra igénybevételnek is ki vannak téve.
    Engem hidegen hagy a név és a “prémium” márka. Jobban díjazom a számomra valódi értéket képviselő autókat (gyors, megbízható, biztonságos, reális áru).
    Mivel nem vagyok tesztelő ezért nincs olyan nagy rálátásom a gépjárművekre, mint annak aki ezzel foglalkozik. Viszont van jó pár ismerősöm és közülük sok a külsőségekre sokat adó vállalkozó. Na, az ő beszámolóikból és a saját tapasztalataim alapján is nem vagyok elájulva a német autóktól, sőt.
    A megbízhatóságuk szervizigényük az árukhoz képest nem a legjobb.
    Egy új autó tesztjénél valóban nem a megbízhatóság és a tartósság a fő szempont, főleg hogy ez a jövő zenéje lesz, de egy józan felhasználónak ezek fontos dolgok.
    Engem a minőségi hatás és a minőség érzet sem hoz lázba. Nem tapogatom simogatom a műszerfalat csak elvárom, hogy minden hibátlanul és tökéletesen működjön hosszú éveken és kilométereken át. :)

  • bubibeka1.6

    menőmanó – 2013.10.28 20:47 ÚJ !

    Az a baj, hogy ez a mai japánokra már nem igaz teljes mértékben. Honda zuhant vissza a legnagyobbat. Mazda, Lexus és Subaru az ami maradt vagy jobb lett mi ami volt 20 éve. Nem hiába mondom el mindig, hogy az az igazi japán autó amit japánban is gyártanak a mai napig.

  • menőmanó

    bubibeka1.6

    A mai japánok nagyon felbosszantanak! Nincs egy középkategóriás sportos modelljük sem. Talán lassan magukhoz térnek, de az utolsó 6-8 év katasztrófa volt.

    Az én 2005-ös Corolla TS-em nagyon jó. Szinte nem kellett rá költenem 220.000km-ig semmit (nyilván olaj, szűrő, gyertya, fékbetét stb. nélkül), pedig küldöm ám rendesen még most is. Mondjuk az üzemagyagra elköltöttem több mint 7.000.000 Ft-ot. :)

  • bubibeka1.6

    menőmanó !

    Én inkább a megbízhatóságra értettem. Előző generációs Honda Civic a kategóriájában a legvégén kullogott megbízhatóság tekintetében. Amúgy a Honda kinyírta a 3 sportautóját, valamint az Accord Type-S-t és Type-R-t ( a mostani Type-S egy vicc még a 15 évvel ezelőttihez képest is). Viszont a Civic Type-R az maradt 200 szívó pacival ! Az miért nem játszott a választásnál neked ?

    Mazda 3 nál is ott van már 2 generáció óta a mai napig az MPS verzió 260 pacival és sperr difivel ! Sajnos a Mazda6 már nem kapható MPS ként, pedig az volt az igazi összekerékkel…:(

    Toyotánál ott a BRZ vagy mi, de az 2 üléses, tehát hétköznapokra nem jó választás.
    Mitsubishi-nél a Lancer EVO X, az viszont 15 litert eszik 100 on, de 4 ajtós ás 5 üléses ! :)tudom neked ezek nem jók, mert mind turbósak.

    De a szívó Civic Type-R miért nem tetszett ?

  • bubibeka1.6

    De ez a fogalom is, hogy megbízható ez is mást jelent mindenkinek. Én csalódtam picit a Mazdában, mert 150.000,- km-nél kuka lett a kuplungja, és ilyet még egy autó sem produkált a családban 1993 óta. Vagy , hogy már másodszor romlott el a kulcs nélküli nyitás nyitógombja a csomagtartónál. MEgbolondult a központi zárja, elszakadt a kábel… Elfáradt – mondta a márkaservice, sokszor előfordul- ezt sikerült neki 160 ezer km nél 6 év alatt… Mákom volt, mert a service segített, és nem kellett a teljes zárat cserélni, pedig hivatalosan ilyenkor “nem javítható, csere” az utasítás. Azóta tökéletesen működik. Eddig csak az utasülés mozgott és nyekergett rossz óton, most már a sofőr ülés is, és mivel én 90%-ban ott ülök, ezért már engem is zavar…

    legutóbb meg 2 sárga hibajelzés a műszerfalon. Gépkönye alapján az utasítás, kimélve vezesse az autót, és azonnal forduljon a legközelebbi márkaservice-hez. Elvittem az autót, kiolvastál a hibakódot, eredmény: EGR szelep koszos, ajánlott a tisztítás vagy a csere. Tisztitás 40 ezer Ft, és nem vállalnak rá garanciát h x ideig jó lesz. csere 110 ezer + munkadíj. Utána olvastam, “ki kell kormolni a rendszert”, ha még nem késő. Meg is tettem , egy forszírozott autópálya használattal + azóta kicsit magasabb fordulaton használom, és láss csodát, nincs hibajelzés, nincs túlfogyasztás, erőtlenség, megvan a 150 paci szépen. ( pedig mondták, hogy ha nem cserélem ki akkor előjön a túlfogyasztás és az erőtlenség, ami még nem jött eddig).

    Tehát akkor most ez az autó megbízható vagy sem ? a Hengerekben megmérettem a kompressziót, és még bőven a gyári érték felett tud mind a 4, tehát szinte új a motorja, nem kopott. Turbó töltőnyomása tökéletes. Soha nem robbant le.

    De én nem ezt vártam egy Mazdától. 2-300.000 hibamentes km-t vártam, majd eladva a következő tulaj gondja legyen a törvényszerűen használatból fakadó hibák javítása, orvoslása.

  • menőmanó

    bubibeka1.6

    A Honda csak 3 ajtóval volt és nagyon rámentek a sportosságra.
    A Toyota 1 millával volt olcsóbb és kevésbé kompromisszum mentes a hétköznapokban. Arról nem is beszélve, hogy egész korrektül bevették az előző Toyotámat. Így csak átültem egyikből a másikba, hiszen a TS-t meg kellett rendelni és 5 hónapot vártam rá, addig használhattam a régit.

    Én azt kaptam, sőt többet mint vártam, hiszen nem gondoltam, hogy ilyen sokáig megtartom és jó lesz.
    Eredetileg 5 éves korában lecseréltem volna, de nyolc számjegyű összeget buktam (nem fizettek ki építőiparban) és jött a válság is, így marad még egy darabig.
    222.000 után most cseréltem kuplungot. Cseréltem egy kerékcsapágyat és a lambda szondát bontóból. Nagyon szeretem és bízom benne, hogy továbbiakban nagyon sokat nem kell rá költenem.
    Egyébként nincs is a szememben méltó utódja. Az új Auris a 200 lovas turbó nélküli boxerrel (GT86, BRZ motorja) az méltó lenne, de olyan nem hiszem, hogy lesz.

    A Mazdád kuplungja valóban érdekes. Ezt én sem vártam volna.
    Mondjuk a dízelek egyébként sem az én világom, de soha ne mondd, hogy soha. :)

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.