Az új kopaszerős-álom

Vezettük: BMW X5, 2014-es modell

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.10.25. 07.00

Az új X5-ös olyan mint a régi, csak áramvonalasabb, gyorsabb a kanyarban – felárért – és sokkal érdekesebb mászkálni a menüjében.

Röviden – BMW X5, 2014

Mi ez?

Luxus-SUV, pontosabban a BMW szerint SAV: Sport-Activity Vehicle. Akár hét üléssel is kapható
Mit tud? Tágas, korszerű, szinte minden földi jó kapható hozzá, sokan irigylik
Mibe kerül? 16,6 millió az egyelőre leggyengébb, hathengeres dízellel, 24,9 a hétüléses, 381 lovas X5 M 50d
Kinek jó?  Magyarországon főleg annak, aki láttatni akarja, hogy bejött az élet

Az új X5-ös BMW tulajdonképpen minden szempontból sikeres modellváltás: takarékosabb, okosabb, műszakilag igényesebb a 2014-es kocsi, mint az előd volt. Valahogy mégis fanyar szájízzel adtuk le a slusszkulcsot az osztrák Alpokban tartott sajtóbemutató után. Nem találtunk benne semmit, amiért rajongani lehetne – ez nem csak e sorok írójának véleménye, a többi hivatásos autóbuzi szemében sem láttam csillogást. A 22 mázsás, automata váltós, állandó 4×4-es tesztautókban ugyanis sem érdemi vezetési élményt, sem átütő erejű műszaki újdonságot nem tapasztaltunk.

Hát milyen BMW az, amelyikben 381 lóerővel is nagyobb élmény a hihetetlenül komplex menüben barangolni az óriási képernyőt bámulva az utasülésben, mint a kormányt tekergetni a bal egyben? Ilyen:

Felzárkózott az élvonalhoz

Az új X5-ös 0,31-es cW-értékével kategóriája legáramvonalasabb autója. Rendelhető hozzá aktív hátsó diffi, ami kanyarban az ívkülső kerékre adott extra nyomatékkal kiküszöböli az orrtolást. Hamarosan négyhengeres dízellel, sőt: 4×4 nélküli, csak hátsókerék-hajtással ellátott alapváltozat is készül majd belőle.

A képen az M-dizájnos, de csak ("csak") 258 lóerős sima 30d látható. A rendszám magyar, mert ez a kocsi lesz a hivatalos hazai tesztautó is

Állóra fékez, újra elindul a követőradaros tempomattal. Van benne éjjellátó, részegen botorkáló gyalogost és ugró szarvast infrakamerával kiszúró rendszer. Figyelmeztet a sávelhagyásra, aktív lamellákkal zárja el a levegő útját a hűtő elöl, ha hideg a motor. A beltér hangulatvilágításának változtatható a színe.

A feláras adaptív LED-világítás ügyesen variálja a fényszórók vetítési képét, nem csak tompított, reflektor és kanyarba világítás van, hanem olyan állapot is, amikor az előttünk haladót vagy szembejövőt mintegy körülöleli a fénycsóvánk, hogy ne vakítsuk el a sofőrt, de szinte még a kocsija elé, mögé is belássunk. Elképesztő ez a trükk, már a Hetesben is tetszett, tavaly. Íme, videón, aki még nem látta, nézze meg, és higgye el, hogy ami 1:20-nál történik, az a valóságban is működik:


Ez a régi vagy az új?

Formailag nem újított nagyot a BMW, sőt, igazából semekkorát sem. Régi filozófia a márkánál, hogy egy átütő revolution (forradalom) után mindig egy szolid evolution (fejlődés) jelentkezik egy-egy modell életében, és valóban. Bár minden porcikájában új, az új X5-ös pont úgy néz ki, mint a régi.

Megmaradt a bakancsforma, a jellegzetes BMW-s, vesemaszkos, ikerfényszórós front, a két részletben nyíló csomagtérajtó (érdekes apróság: a legelső szériában még az alsó részt is elektromos retesz nyitotta-zárta, a második és harmadik generációban sima mechanikus zárszerkezet van a kocsiban, tehát az evolúció néha egyszerűsödést jelent). Az arányok sem változtak, sőt, még az utastérben sem találni jelentős átalakulást.

10,25 coll átmérőjű kijelző, kiemelkedő csipogós Bang & Olufsen high-end hifi

Amióta kinőtt ez a fura joystick a XXI. századi BMW-kben az iDrive-pörgettyű mellé, belülről minden drágább BMW ugyanúgy néz ki. Az új X5-ösben sem téved el, aki 3-asból, 5-ösből, 7-esből érkezik, legfeljebb a gigantikus képernyő mérete lehet neki furcsa.

Az X5-ösöket a gyár adatai szerint nemigen viszik igazi terepre gazdáik, ezért légrugó csak a hátsó tengelyre kérhető felárért; a terheléstől független szintszabályzás fontos a mindenkor jó menetdinamikáért, de hasmagasságot emelni nem kell.  Az X5 elöl 25, hátul 20 fokos terepszöget tud, a rámpaszög 20 fok, a hasmagasság 209 mm, a gázlómélység az általános SUV-os fél méter. Talán sokat elmond a gyár hozzáállásáról az X5-höz, mint terepjáróhoz, hogy hova vittek minket le a közútról tesztelni a bemutatón:

Zseniális érzékkel szervezte a kelet- és közép-európai bemutatót a regionális PR egy - gokartpályára. 2,2 tonna, 4x4, 381 lóerő, hol máshol tapasztalhatnánk ki, mit tud


Csodás egérmozi

Az új X5 legizgalmasabb része a 10,25 col átmérőjű központi kijelző. Nem érintőképernyős, persze: ez a már-már vallásos irtózás az amúgy világszerte robbanásszerűen terjedő, sőt: elterjedt technológiától máig tartja magát a német prémium-márkáknál.

De tapizás nélkül is jó a menü logikája; sőt, igazából lehet is tapizni, csak nem úgy. A tekergetős-billegetős iDrive-pörgettyű teteje immár érintésérzékeny (muszáj, már nem csak az Audinak van ilyenje, de az Opel is behozta a technológiát az Insigniával), kézírással is bebetűzhetjük a navigációs célt vagy a telefonszámot a számítógépnek.

Íme, a kijelző pár látványos állapota:

Menüből állítható a csomagtér-ajtó nyitásának magassága


A bal hátsó keréken van a nagy erő, közben a grillrácson sülő X5 alatt a dőlésszögeket láthatjuk


Műholdkép a naviban


ECO PRO üzemmód a takarékosságért. Nekünk azért nemigen esett be 12 liter alá a fogyasztás a teszten a gyengébb dízellel sem


Van még egy látványos elem az X5-ben: a Head Up Display, a szélvédőre vetített kijelző. Ez sem új, Ötösben, Hetesben is megcsodáltuk, itt is szép. Színes, remekül látható, kiválóan mutatja a főbb adatokat, a navigáció képét, a rendszerüzeneteket, láthatjuk rajta az adott útszakaszon érvényes sebességhatárt és persze a tényleges sebességünket is. Már csak egy nagy gomb hiányzik a BMW-ből: az, amelyikkel az egész hagyományos műszeregységet eltüntethetnénk, mert valójában semmi szükség rá, olyan tökéletesen löki az infót a HUD.

30d vagy 50d – majdnem mindegy

Irdatlan erős, nagyon nyomatékos motorokkal vezethettük a kocsit. A 30d-ben 258 lóerős, 560 Nm leadására képes a háromliteres, soros hathengeres blokk, az X5 M 50d jelzésű csúcsváltozatban pedig ugyanez a motor három turbóval pumpálva 381 lóerőt és 740 Nm-t tud.

Egyelőre csak egy darab hathengeres blokkal készül dízel X5-ös, a gyengébb 30d 258, az erősebb 50d 381 lóerős

A nehéz, magas, széles autóhoz mindkét verzió bőven elég, a nagyobb, vagyis nem nagyobb, csak erősebb motor többletteljesítménye csak nagy sebességnél jön ki igazán. A német sztrádán 230-ig gyorsítható a 30d, 250-ig az 50d, a 0-100 6,9 másodperc alatt van meg a gyengébbnek, 5,3 alatt az erősebbnek. Aki ezzel a batárral Porschéket akar alázni, annak biztos nem mindegy, de hétköznapi használatban nem igazán számítanak ezek a különbségek. Legfeljebb fogyasztásban. Néha lepadlózva, alapvetően nyugisan autózva 12 liter feletti értéket mutatott a 30d, 15 felettit az 50d számítógépe. Azért az nem mindegy, már csak a 85 literes tankkal letudható hatótáv szempontjából sem.

Használtan pedig nagyon bátor ember kell legyen, aki 50d-t keres majd 30d helyett, az a 30%-os nyomatéktöbblet bizonyára nem tesz majd jót az élettartamnak ugyanabból a blokkból kiszedegetve egy-egy padlógázzal. Na és persze ott az ár:

X5, ML, Range Rover dízelek árai Listaár, forint
BMW X5 30d (258 LE) 16 556 000
Mercedes-Benz ML 350 BlueTec aut. (258 LE) 17 109 010
Audi Q7 3.0 TDI Quattro (245 LE) 16 237 790
BMW X5 M 50d (381 LE) 24 413 000
Mercedes ML-ből nincs erősebb dízel
Audi Q7 4.2 TDI Quattro (340 LE) 20 069 760

Kötelező gyakorlat, elégségesen teljesítve

Az új X5-ös éppen olyan németes precizitással, tisztán célszerűségi szempontoktól vezérelve született, mint a legközvetlenebb konkurens, az ML Merci. Eltelt hét év az előd bevezetése után, tehát kell egy új modell; nézzük csak, mik a piaci elvárások; downsizing, kevesebb CO2 papíron, súlycsökkentés, korszerű vezetéstámogató rendszerek. Pipa, pipa, pipa, pipa, indulhat a marketing-gépezet, kezdődhet a piaci bevezetés.

Az Eredeti, állt szlogenként a '99-es első széria mögött a falon. A BMW szereti azt mondani az X5-ről, hogy kategóriát teremtettek vele, mint az első SAV-val, Sport-Activity Vehicle-lel

Az új modell Európában és az immár összességében nagyobb jelentőségű kínai és amerikai piacon egyaránt meg fogja állni a helyét, kétség nem férhet hozzá. Tágas, igényes családi autó, megfelelő presztízsértékkel, aminek tervezték.

Az X5-öst kicsit más attitűddel kezelő magyar piacon (enyém a legnagyobb béemvé!) sem fog változni a helyzet. Bár az X6-os talán még mindig menőbb darab lesz egy darabig, pláne, ha abból is lesz új, a tipikus kopasz-erős vevőkör és az a néhány tehetős öltönyös üzletember, akit nem riaszt el, milyen társaságba kerül, elégedett lesz az új X5-össel. Még 1-2 évig kevés lesz az utakon, de ahogy bekerülnek az első német példányok a Premium Selection (a gyári használtautó-program) kínálatába, illetve megérkeznek az első hajók az Amerikából visszahozott kocsikkal, szép lassan beszivárog a hazai utcaképbe is az új modell.

A megrögzött autóbuzik meg hiába fanyalognak: az X5 eddig sem volt, eztán sem lesz a nekik szóló BMW. Még akkor sem, ha M betű van rajta.

Mellette – Ellene
  • Nincs nagyobb BMW
  • Nagy tempónál is csendes
  • Sok-sok hely
  • Kifinomult menürendszer
  • BMW
  • Nem generál érzelmeket, csak egy autó
  • Sajátos imidzs a hazai kultúrkörben
  • Nem hat igazán luxuscikknek
  • Nem eléggé BMW

Szavazás

Hány pontot ér a tízből az új X5-ös?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Ambrus Gergely

    gyönyörű ez az autó, főleg fehérben!
    pár éve már “spórolok” rá mert szóltak, hogy jön majd az új X5.
    kb 2 év múlva cserélem le erre, egy alig használt vadi új X5-re, elnyerte a tetszésem, de még folyik az egyeztetés az importőrrel, azért 1 hétig meg kell vizsgálnom méltó utód e, pl sztráda teljesítmény.
    mert a régi x5 elég sokat forog sztrádán, nem egy sport gép, na, de tökéletes autó.
    aki sportosságot akar az vegyen M3-at ennyi, a BMW mindenkinek kínál opciót.
    Van akinek kell a hely, mert nem elégszik meg egy kis egyessel, és szeret magas lovon ülni, régen is ez volt, akinek magasabb lova volt meg díszesebb az volt a menő, hogy modern kori kifejezéssel éljek, másod sorban a csajoknak is bejön ez a terepjáró feeling, mert biztonságban érzik benne magukat.
    Jó kis burok érzés, ha beleül az ember az az érzése, hogy semmi sem tudja megállítani, még a sziklák sem, ki lehet zárni a külvilágot, ez a jó benne.
    Én is autóbuzi vagyok, de a vágyaimat kiélem a versenypályán, a közúton meg jó a kényelem az X5-ben!
    Van egy mondás miszerint az igazi versenyzők nem közúton mutasság meg mit tudnak.

  • Ambrus Gergely

    10 pontos autó

  • mrobi

    elég bumfordi, inkább egy 5-ös touring kéne mint ez a tulok.

  • Guevara

    ” Rendelhető hozzá aktív hátsó diffi, ami kanyarban az ívbelső kerékre adott extra nyomatékkal kiküszöböli az orrtolást.”

    Gondoljuk csak ezt végig! Igen, az így létrejövő nyomaték éppenhogy gátolja a kanyarodást, vagyis nő az orrtolási hajlam.

  • Ambrus Gergely

    igen, mert a kanyarbelső kereket kell fékezni, kanyar közben az ívkülsőnek meg nagy nyomatékot adni, hogy szépen menjen kanyarba az autó, szinte ráhúzza az autót kanyarra, jó értelemben.

  • menőmanó

    Mindig is egy ormótlan batár volt, ami most sem változott.
    Az az igazán szánalmas, amikor a tulaj elfelejti, hogy ez egy 2 tonnás monstrum, de bizonygatni akar vele igazi bmw-s módjára. :) Nem igazán arra való.
    A fényszórója viszont dicséretes ha valóban úgy működik ahogy az a videóban be van mutatva. Esti vezetésnél komoly előny.

  • dieselpower89

    Miert van az hogy a konkurencianal ha beraktak a legerosebb 50d motoros X5-ot akkor nem lehetne megemliteni, hogy hoppa van a Q7-nek is durva motorja V12 TDi neven ;-)

  • Ankhiszesz

    Személy szerint én inkább egy Mercedes ML-t választanék, külsőre sokkal szebb szerintem… Igaz egyiket sem venném meg, mert nem szeretem ezeket a tulkokat :)
    Ha már nagy autót szeretnék, akkor az legyen lapos és hosszú… :)

  • Guevara

    Q7-est már nem lehet kapni V12TDI-vel. Rájöttek hogy az zsákutca, különösen ilyen CO2 hisztériás időkben. A nagy motor kifejlesztésének költsége sem jött nekik vissza, mert Európán kívül sehol nem kell dízelmotor, pláne olyan drágán, mint amennyibe került. A következő eltűnő a V8TDI lesz. Egyszerű a magyarázat, a konkurenciának sincs már ilyen és drága dolog is, a gyártónak főleg.

  • mrobi

    menőmanó
    hidd el, az X5 két tonna felett is megszégyeníti a személyautók többségét menetdinamikában.

  • fank1970

    2,2 tonnás sportos autó, dízelmotorral… És van aki el is hiszi.

  • menőmanó

    mrobi

    Nahát, nem is gondoltam volna. Kösz a tájékoztatást. :D

  • Utazz

    Végignézve a képgalériát olyan érdekes hatása volt az autónak, aztán rájöttem csak azért, mert az első rendszám van hátul és vice versa, no meg persze hiányzik a regisztrációs matrica is a szélvédőről…

  • Ambrus Gergely

    ha adtok e-mail címet szívesen küldök képet a sajátomról, már akit érdekel.
    Rómeó
    az S merci csak 2 napig volt nálam végül, mert sok fontos ember volt még rajtam kívül, de így is sikerült kipróbálni.

  • Guillotine

    Gergőke!

    Arról küldjél képet amikor a Merci meg a BMW marketingese házhoz szállítja neked kipróbálásra az egyetlen magyarországi tesztautót! ;)

  • Ambrus Gergely

    van kép a merciről is, nem is egy.

  • Kempelen10.

    menomanó, és mi abban a szánalmas? Az, hogy neked sose lesz rá pénzed soha, mi? Kubikos. Dől belőled az irigy proli bazdmeg! Menjél inkább lapátolni, mert kapsz egy fülest anyádtól.

  • Kempelen10.

    A pontozás eredménye külön tetszik. Itt van egy autó, amire a pontozók 100%-ának soha nem lesz pénze, 90%-nak pedig lehetősége sem, hogy valaha is beletegye a seggét, s talán 10% fogja tesztautóként hoszabb-rövidebb távon vezetni.
    Erre lepontozzák. Azt mondják: kicsit jobb a közepesnél (6,2) Azt az autót, amelyik abban a klubban játszik, ahová mi a TV-n keresztül sem látunk be.
    Micsoda sutyerák alakok vagytok (tisztelet a kevés kivételnek).
    :-)

  • Guillotine

    Kemepelen!

    Nekem se futja X5-ösre,RangeRoverre és éppen csak sikerült összespórolni…:D

    Egyébként pont azért pontozzák le amit írtál mert nekik nem telik rá. :)
    Dehát ez van….
    De mindig vannak akiknek mindenre futja lásd Ambrus uraság! :)

  • menőmanó

    esztelen kempelen (holiday)

    Én jókat röhögök rajtuk. Ennyi!

    Egyébként az is szánalmas, hogy a nyálad csorog ezért a kocsiért, de azt nem tudod felfogni, hogy vannak akiknek nem sokat jelent.
    Ne akarj olyan klubba tartozni ahova esélyed sincs bekerülni, viszont vigasztaljon a tudat, hogy a pancserek klubjának örök tagja vagy. :)

  • ,L Rómeo

    kempelen holiday nem egy dedos hüjegyerek aki mék aszt hiszi hogy minél nagyob valami + minél németeb (=drágáb) anál nagyob menőség az autoskártában és a szakiskola öltözöjében.
    ö nem vágyakozik rá(amit kimondana,bezeg mások nem) hanem neki is van,it csak azér olvasa mer igy akarrja.
    és azér ir be ijen emelkedet mek jegyzéseket, rácz irro is tuggya eszt, szükség is van rá, ezér nem moderájja. elvtárs,na.

  • ,L Rómeo

    van egy ismerössöm, egy kiseb(nagyob) hajocskára futota neki, de éreztem h azér nem vesz német überautot mer ara már nem telik neki. nem másér!
    irigy volt mikor aszonta h szarba sem veszi öket!
    éreesztem az uj lexusában ülve hogy irigyli a passat pdtdi-ket és 316i bmw-ket!

  • ,L Rómeo

    menomano faszom baszom bazdmeg csori proli kubik kivik malter faszom.
    kempelen stilusban mek kaptad most!
    rácz irro érzi h esz kel ide szagértelem és iroji véna na meg németelvek.

  • Ambrus Gergely

    Guillotine
    Nekem se telik mindenre, újonnan nem éri meg megvenni. Én hagyom ezeket, had futtassák ki a 40-50 ezer km-t, aztán csapok le rá olcsón.
    Én gondolkodó ember vagyok.
    Eddig amilyen autókat használtam mindig ugyanannyiért adtam el, amennyiért vettem, igaz beletettem a szervizbe jó sok pénzt, de ettől függetlenül megérte.
    Kivéve a régi 2.5 TDI Passatnál, mert ott elég drága volt a motor javítása, el is adtam utána.

  • ,L Rómeo

    na edig leg alább ojjan szagembernek tartotalak mint mesterünket holidayt, tanitványát kempellent és ráczot és jo magamat, de most it kiestél, vége!
    2,5 pd tdi nél nem volt mer nemlehetett drága a motor javíttatása mer nemvolt hibájja!!
    hol kaptad az oktatást h eszt el felejteted???
    széggyen!
    irigy proli vagy énmondom!!

  • Guillotine

    Amburs!

    1.Ha 40-50 ezerrel vennéd ezeket a kocsikat (vagy tudnád mit jelent ennyi futásteljesítmény) akor azt is tudnád hogy enniy után ilyen szintű autókra de még egy sima alsóközepesre se kell költeni semmit az olajon szűrőkön kívül!
    Ha mégis ezeknél többet kéne rá költeni akkor vagy tönkretették de ami valószínűbb hogy nem 40-50 ezer van benne hanem háromszor annyi!

    2.Ha gondolkodó ember lennél tudnál számolni is!
    Tehát ha megeveszel egy autót 8 milláért és ráköletsz 3 év alatt 2 millát aztán eladod 7.8 milláért akor azon szerinted nem vesztettél semmit??!

    Minden auto veszteséges befektetés mert használati tárgy!!
    Kivéve ha oldtimer lesz vagy egyedi és ritka!

  • Ambrus Gergely

    a Vw be 40 ezer volt és 80 nal adtam el.
    Rómeó, csak ennyi mondok neked:
    http://www.kephost.com/images4/2013/10/26/a1_2013_10_26_kappbu0k80.jpg

    a X5 viszont 210 nél nem tud többet.

  • Guillotine

    Ambrus!

    Szerinted az normális ha egy 2.5 TDI-re 40 és 80ezer km között motorjavításra kell költeni horror összegeket??!
    Gondolkodó emeber létedre vagy hülye vagy hülyére vettek!
    Amúgy is avilág egyik legszarabb motorja volt a 2.5 TDI de 40ezernél még nem kéne szétszerelni!

  • Ambrus Gergely

    kettő Passat volt a családba akkor, az enyém a 2.5-ös meg faterom 2.0 dízele.
    2.0 tartósabb konstrukció.
    azért volt drága, mert nem kókány cuccot tetettem bele a márkaszervízbe, hanem csak a gyári alkatrészeket.
    Tudom a magyaroknál nem megszokott, mert elviszik Józsihoz a sarki “szervizbe”, aki köszörűvel gyárt hozzá alkatrészt, meg elmossa a befecskendezőt szappanos vízbe 2 ezerért, de az nem lesz tartós utána.
    Egyébként nem kell horribilis összegre gondolni, 500 ból megvolt a javítás márkaszervizben ellenőrzött körülmények között.
    Most az X5-ös nagyszervize volt 350 ezer munkadíjjal, és csak szűrök, olajcsere, meg ellenőrzés volt, de legalább tudom, hogy minden rendben van.

  • Guillotine

    De most komolyan ne legyél már ennyire hülye!!

    Szerinted mi a bánat kerül ott 500ezerbe??!
    Egy egész 2.5-ös motort adnak annyiért!
    Szerinted tényleg 40 és 80ezer km között ennyit kell költeni egy autóra?!?
    A nem magyarok sem gondolják úgy hogy ez normális lenne!
    De látom veled kár vitatakozni mert álomvilágban élsz!

  • Ambrus Gergely

    amúgy szerintem azért szavazták le ennyire ezt az autót, mert a cikkben direkt olyan fényben vetítették ki az autót, hogy ellentmondásos legyen, pl hogy kopaszok vezetik, meg ilyenek, és eleve az ember rosszabban értékeli.
    Pl ha egy női szépségversenyen azt híresztelnék a legszebbről, hogy igazából rossz ember, akkor egyből máshogy értékelnék a szavazók.
    ennek a reális szavazata kb 8.9 körül lenne.

  • Guillotine

    Végülis egy 1.5 millás autóra 500ezret költeni az rendben van nem?!
    MEr biztos jó autó meg hát fószvágen! :D

  • Guillotine

    Gergőke!

    Egy a lényeg!
    Vigyázz mert autóval nem lehet csajozni,vagyis lehet csak egy baj van vele..ha jön egy jobb kocsi a csajod egyből átül abba mert az menőbb!
    Erre nagyon figylej! :D

    Kerüld az új kocsikat! ;)

  • Ambrus Gergely

    Guillotine
    Figyelj, le van vezetve számlán az alkatrész ár, mennyibe kerül, ne nézz már hülyének, utána kérdeztem, de olyan minimális az alkatrészek közti különbség, hogy jobban megérte, hogy ők szerezzék be az alkatrészt, meg nem sajnálom én rá a pénzt, nem arról van szó.
    Én ha szervízről van szó, sose sajnálom a pénzt, mindent megadtam az autóimnak amit kellett, eddig mindegyiknek, lehet hajtom őket, de meg is kapják az olajcserét hamarabb, és nem hordós olaj megy bele, hanem hozatok minőségi olajat, meg szűrőket, évente 2* klímatisztítás, stb.
    Van valami zaj már viszem egyből, aztán volt amikor kiderült, hogy csak egy törmelék akadt fel a kocsi aljára, aztán el kellett vinnem szakemberhez leszedetni, mert a kozmetikásnak nem volt emelője, a márkaszervíz meg nem vállalta el mert tele volt munkával.
    Szóval engem nem lehet annak mondani, hogy spórolok a fenttartáson.

  • Ambrus Gergely

    Guillotine
    Amikor én csajozok nem az autóm nézik, hanem az összképet.
    Olyan mint tortán a hab, hab nélkül is isteni, de tejszínhabbal ellenálhatatlan.
    A kocsim csak hab a tortán, mondhatjuk így. :)

  • Guillotine

    Látom önbizalomból nincs hiány mi??! :D
    Gondolkodó ember!
    Figyelj!
    Megkérdezem mége egyszer utoljára mert látom lassú a felfogásod!
    Milyen auto/motor az amiben főbb alkatrészeket kell cserélni 40 és 80 ezer km között 500ezerért?!

    Tessék írd le rendesen ha van számlád!!!
    Mert a klímatisztítás meg nem hordós olaj (ami amúgy az mivel minden olaj hordóba kerül először,az autógyárakban is hordókból töltik a motorolajat) valahogy sehogysem kerül sehol fél millába!

  • Guillotine

    Az hogy azok akiket te fel akarsz szedni mit néznek azt csak ők tudják te biztosan nem! Ugyanis nyilván olyanok is vannak (és ők vannak többségben) akik megnéznek de mégsem állnak szóba veled,szerinted ők mit néztek?!
    Valószínűleg ők néztek a kocsi mögé! :D

  • Ambrus Gergely

    Guillotine
    Azokkal én sem foglalkozom, mert azok buta libák csak az orrukig látnak, hogy szépfiú ül a BMW-be biztos paraszt közben nem is ismernek és már előitélkeznek, ilyenekkel én nem játszok, megyek tovább.

  • Ambrus Gergely

    Az okosak előbb megismernek aztán eldöntik szimpatikus vagyok e nekik, ennyi.
    nekem sem tetszik minden lány, de ha megismerem attol még vonzó lehet mert a legvonzobb dolog az inteligencia.
    nem akarok nagy ego nak mondani, de többek között ez játszik szerepet az én sikeres “hódításaimban” is.

  • ,L Rómeo

    vw hez ikenis ikényes olajozás kel meg ikényes alaktrészek h ujab 40e km-t kibirjon.
    aki eszt sem tuggya ne irrrjon ide meg ne vegyen ijen lukszusautot!!
    gergökém nem szarral gyurmázik!

  • ,L Rómeo

    “legvonzobb dolog az inteligencia.” :))
    eröl beszélltem neked francia-nyakikés:)
    az ellentétek vonzák etymást:)

  • Guillotine

    Te Gergő!
    Te nem Krisztián vagy véletlenül?? :D
    Ismereke egy Krisztiánt aki pont ugyanilyen önbizalommal ugyanilyen módon szokta kikerülni a kérdéseket…

    Ő az én legjobb vitatársam ezen az oldalon!

  • Guillotine

    Rómeó!!

    :D:D

    Jó lenne ha átvennéd mer én már nem bírom ütni a billentyűzetet a röhögéstől..:D

  • Ambrus Gergely

    lehet nevetni, természetesen, de ha a sztrádán elhúzok melletettek 210 el én nevetek, ennyi.

  • Ambrus Gergely

    sok embernek az a baj, hogy másnak több-je van, meg több pénzt tud költeni pl szervizre jelen esetben.
    és akkor megkezdődik az irigykedés.
    nem kellett volna leírnom, de egy véletlen pillanatomban elfelejtettem, hogy a trollok belekötnek úgy is, hogy ők olcsóbban megcsinálták volna.

  • Guillotine

    Bizony azon nagyon elszomorodok Gergőke!! :D
    TE azt hiszed hogy aki lassan megy az szomorú vagy bátortalan!?
    Most mennyünk vissza az oviba??!
    Az én kocsim meg ott is elmegy ameddig a tiéd el se lát??!
    Ugyanmár!

    Nőlj fel!
    Sokat kell még tanulnod az életről és sokat kell még élned hogy megálld a helyed egy intelligens vitában! (Amugy az intelligens két ll-eé írjuk,tudnád ha volóban lenne némi intelligenciád!)

  • Ambrus Gergely

    az intelligencia nem függ össze a helyesírással minden esetben.
    de még tovább megyek mert egy számítógépen azaz pc én nincsh elyesírás mert billentyűvel ütjük le a kurzort azaz bevisszük a szöveget a mezőbe.

  • Guillotine

    ÓÓ te istenbarma! :D:D:D
    Irigykedik a bánat!
    Engem csupán szakmai szepmontból érdekel mire érdemes költeni egy 2.5 TDI-nél 40 és 80ezer km között fél millát?!
    Csak nem méltatsz válaszra!

  • Ambrus Gergely

    nem erre gondoltam hanem arra, hogy valaki többet keres, jobb szakmája van, meg jobb kocsija és sikeresebb az életben azt mindig megtalálják, hogy ők jobban csinálnák mégsem tartanak ott.

  • Guillotine

    De helyes olvasás van??!
    Vagy a szöveg is csak beszivárog az agyadba??
    :D

    A blogokat sem írják hanem ütik.
    Önéletrajzot és prezentációt sem lehet írni gépen csak ütni lehet mióta az ÍRÓ!gépet feltalálták! :D:D:D

  • Ambrus Gergely

    váltó szoftver javítás, és befecskendező elemek tisztítása ultrahangos módszerrel ellenőrzött körülmények között, nyomáspróba, ki és beszerelés, ebből 2 darab cserés volt.
    ez így ennyi, tessék leírtam.
    de megmutatom élőben a számlát is, még megvan a fiókba.

  • Guillotine

    Nem bizony én nem tartok ott!
    Nekem nem futja 6 millás használt X5-ösre meg rendes házra…;)

  • Ambrus Gergely

    igen, de itt nem arra megyünk, hogy ki ír jobban, csak a legvégső esetben kötnek bele az emberek, mikor már nem találnak más fogást.
    és papíron, tollal írásnál az ember jobban ügyel ezekre a dolgokra, mint billetnyűn pötyögtetésnél, ennyi.
    a kisgyerekek ügyelnek gondosan a helyesírásra, hogy nagynak tűnjenek, és komolyan vegyék őket.
    az igazi nagyok már bizonyítottak, a diplomával, és a sikereikkel, úgyhogy ez a legkevesebb.

  • Guillotine

    Na végre!
    Haladunk!

    Akkor még egyszer a legfontosabb kérdés!!

    Tehát szerinted jó minőségű autó (V6os dízelmotor) az amiben ezeket az alkatrészeket (fő elemek) cserélni és/vagy javítani kell 40 ezer megtett km után??!

  • Ambrus Gergely

    Igen, semmi baj nincs az autóval, sőtt imádtam minden egyes km-tert, erős volt, jól ment, kényelmes, és nem is evett sokat.
    Vagy ezt szeretlték össze rosszul, vagy az előző tulaj hanyagsága miatt következhetett be a hiba, ennyi.
    De hallottál panaszkodni? nem.
    Én ezekre számítok mikor kocsit kell venni, ha nem tehetném meg vennék egy városi kisautót.

  • Guillotine

    Miből is van diplomád??
    A helyesírás általában az odafigyelés (ha úgy tetszik,igényesség jele) és nem bizonyítási kényszer mivel általában feltételezem a vitatársamról hogy elvégezte a nyolc álatlánost ahol megtanították helyesn írni és számolni!
    Néha mégis belebotlok olyanokba akikről ezt rosszul gondolom?!

  • Ambrus Gergely

    “hogy elvégezte a nyolc álatlánost ahol megtanították helyesn írni és számolni!”

    először is a hogy előtt vessző van, a “helyesn” pedig helyesen akart lenni gondolom.
    pedig még szépen alá is húzza pirossal neked, hogy lásd hol a hiba.
    imádom az ilyet, mikor olyan dologgal példálóznak amiben ők sem jobbak.

  • Ambrus Gergely

    én sem írok mindig jól, de másoknál sem teszem szóvá.
    akkor lett volna alapja a mondanivalódnak, ha te is hibátlanul, beleköthetetlenül írtál volna, akkor leismertem volna, hogy igazad van, de erre nem figyeltél, amikor az igényességet próbáltad megmagyarázni.

  • Guillotine

    Én meg arra számítok hogy amikor 9millárt veszek egy megbízható terepjárót akkor max 100-150 ezer ft kötelező szervíz (olajcserék diffiben is stb..) után használhassam bármilyen körülmények között anélkül hogy 40ezer km után megint ugyanennyit kellene rákölteni és az hiszem ezzel nem csak én vagyok így hanem az emberek elég nagy százaléka!
    Mert autot azért veszel hogy hazsnáld és nem azért hogy valamire elkötsd a pénzed!
    Amiről te beszélsz az a hobby!
    De ennyi erővel akkor veszek egy szar régi kocsit aztán A-tól Z-ig felújítok rajta mindent. De az már egy más műfaj mivel azt az emberek nem menőzésből csinálják! Amit te csinálsz azt pont azok szokták csinálni akiknek nics pénzük új autóra szarér hugyér megveszik a fos prémiumot aztán ráköltik a gatáyjukat hogy tudjanak menőzni a csajoknak!

    Ez vagy Te!
    Mi ebből már kinőttünk!

    Na szép napot Ambrus uraság!
    Még biztos beszélünk!

  • Guillotine

    Dehogy húzza alá te barom ez nem word!
    Egyébként te soha senkinek nem ismered el az igazát!!

  • menőmanó

    Guillotine

    Látom megtaláltad a megfelelő vitapartnert.
    Jobban jársz vele elhiheted.
    Így talán van némi sikerélményed. :D

  • Guillotine

    Ó Krisztián!!

    Méltó vitapartnerem csak te lehetsz mert annyi vidámságot senki nem tud ezen az oldalon okozni nekem mint te!;)
    Sikerélményem csak a te elvakultságod okán volt!:)
    Hülyékkel vitatkozni nem nagy élmény!
    Na de ha megmutatbád mit tudsz??!!
    (És még én kötekszem mi???!!)
    Ezek után számíthatsz rám minden apró megnyilvánulásod után..

  • Ambrus Gergely
  • menőmanó

    Guillotine

    Itt is te kezdted, meg általában máskor is te szoktad. :)

    “Ezek után számíthatsz rám minden apró megnyilvánulásod után..”

    Csak nem át akarod venni holiday, kempelen stb. helyét?
    Mondjuk neked is volt már egy két nick neved, de legalább nem egy időben.

    Azért remélem a színvonalad nem lesz az említett forumozó szintjén (kaki, pisi, anyád, apád, miegymás). :D

  • Guillotine

    Menő!

    Én kezdtem??
    Mivel sikerült megszólítanom vagy belegázolnom a kis lelkedbe?!
    Ne félj!!Nem akarok olyan lenni!
    Én is utálom mindkettejüket! :)

  • Guillotine

    Menő!

    Álatlában én kezdem?!
    Lehet!
    De én többször ismertem el a vitáink során hogy neked volt igazad te meg többször fordítottál hátat az egész vitának ha úgy érezted mégsincs igazad!

    Gerincesség!

  • Guillotine

    Gergőke!

    Nem hát!

    Nekem hogy futna plázai menzakajára??! :D
    Majd akkor ettél egy jót ha a feleségeddel kettesben töltesz el egy étterem teraszán csobogó patak mellett egy romantikus vacsorát és pincér hozza a bort meg a számlát! De örülök hogy azért ilyeneket lefényképezel mert látszik hogy neked az is nagy szó hogy futja dobozos kólára! :D

  • Guillotine

    Menő!

    Ja és konkrétan két nicknevem volt/van!
    De ezen is átrágtuk már magunkat egyszer kétszer!

  • menőmanó

    Guillotine

    Milyen gerincesség? Mikor fordítottam hátat?
    Nekem ez nem szokásom és nem is emlékszem ilyenre, ha csak nem a durrdefektes találós kérdésedre gondolsz. :) Egyébként ott is válaszoltam a magam módján.
    Mondjuk az értelmetlen vitákat nem szeretem és nem is szoktam sokáig folytatni, de a felfogás közti különbségben nehéz “győztest” hirdetni. :)

    Én úgy emlékszem, hogy legelőször a fényképeddel voltál fenn, a névre nem emlékszem (ez lehet kérdéses). Aztán a dinóval és most ezzel.
    Javíts ki ha tévedek!

  • Guillotine

    Menőmanó!

    Mikor ismerted el bárki más igazát vagy meglátását ezen az oldalon??
    Mert én még sosem láttam!Azt ugye belátod ,hogy nem lehet mindig neked igazad!
    Attól ,hogy néha elismered mások igazát még nem leszel gyengébb!
    Nem tévedsz!
    Csak a saját nevem az nem nicknév illetve az ugynazzal az email címmel volt mint a dino csak a nevet változtattam!Majd váltottam postafiókot és úgy gonodltam hogy arról már nem lehet ugyanazzal a nicknévvel regsztrálni ha nem töröltem az itteni profilomat?!Tehát két nincknév és a nevem!Kielégítő a válaszom vagy még kiváncsi vagy a saját nevemre és mailcímmre is? :)

  • menőmanó

    Guillotine

    Így van! Igazad van! Teljes egészében egyet értek veled!
    Az adataidra majd akkor lesz szükség, ha nézeteltérésünk támad. ;)

  • Guillotine

    :D:D:D:D

    Értem Krisztián!
    Én meg azt hittem, hogy azért kellenek az adatim mert barátkozni akarsz!:)

  • mtbe

    Amikor pontozok, elvonatkoztatok a vásárlói rétegtől, persze utcán látva nehéz ezt megtenni. Nagyon szép lett, sokkal jobban tetszik az X6-osnál.

  • Kempelen10.

    Menőmanó anyádtól kapsz egy fülest, takarodjál haza. Meglásd, elverik a segged kiscsávó.

  • Kempelen10.

    zskovacsik

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

Csúnya kamionbaleset Zalában

Két kamion ütközött Zala megyében, az M70-es autópálya felét lezárták.

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.