Öltönyös hegymászó

Vezettük: Range Rover Sport 2013

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.10.22. 08.00

Terepen és aszfalton is megállja a helyét a 2005-ben bemutatott kisméretű Range Rover. Mostanra elkészült a Sport második generációja, amely könnyebb, okosabb és szebb.

Röviden – Range Rover Sport

Mi ez?

Range Rover, egy kicsit kisebb, kezelhetőbb méretben
Mit tud? Terepen szinte verhetetlen, de aszfalton is otthon van
Mibe kerül? 18,7 milliótól indul a lista, és 31 milliónál ér véget
Kinek jó?  Akinek az igazi Range Rover túl nagy falat

A 2012-es adatok szerint a Land Rover márka márka éves autóeladása 36 százalékkal múlta felül az előző év eredményét. A legnagyobb, 80 százalékos növekedést nem is annyira meglepő módon Kína érte el, de Európában is majdnem 40 százalékos a javulás. Világszerte 303 926 darab autót adtak el, ebből a húzómodell a Range Rover Evoque, az összes eladott autó felét ez a típus teszi ki, így a 8 éve piacon lévő Range Rover Sport megújítása – bár a modell kora ellenére jól fogyott – újabb lendületet adhat a márkának, hiszen a mellékelt ábra alapján ebben a kategóriában nem tombol a válság, a gazdagok ilyenkor is boldogan és sokat költenek autóra.

Kemény fogyókúrán van túl a Range Rover Sport is

A nagy Range Roverhez hasonlóan a tavasszal bemutatott Sport változat is kemény fogyókúrán esett át, amely akár 420 kilogrammos súlycsökkenést is jelenthet, ami főleg az alumínium kasztni, futómű, illetve műanyag karosszériaelemek használatának tudható be. A Range Rover mindig is büszke volt arra, hogy amit ők gyártanak, az valóban bírja is a terepet. Nincs ez másként a Sport változat esetében sem. 

Terepre? Nyugodtan!

Tisztességes terepszögek, elöl 275, hátul 249 milliméteres szabad magasság, és durva, 850 milliméteres gázlómélység jellemzi az autót. Hogy mindenki megtalálja a neki megfelelő összeállítást, kétféle összkerékhajtási rendszerrel is rendelhető a Range Rover Sport, egy, illetve kétfokozatú osztóművel. Míg az egyszerűbb, könnyebb Torsen-típusú darab – várhatóan ez kerül majd a Jaguar szabadidő-autójába is – teljesen mechanikus, és legfeljebb 63 százaléknyi nyomatékot tud előre és 77-et a hátsó tengelyre engedni, addig a bonyolultabb, terepváltóval is rendelkező darab akár a teljes nyomaték 100 százalékát is képes a megfelelő tengelyhez irányítani. 

Érintőképernyős kistévé

Műszaki adatok:
Öltönyös hegymászó 1
Ezek mellett az 546 mm-es rugóút – kategóriájának legjobbja – illetve a szükség esetén 65 és két fokozatban további 35-35 milliméteres légrugós emelés további lehetőségeket villant meg a terepjárás kapcsán. Ha pedig a gazdi nem kíván magasra lépni, akkor az autó akár távirányítóval is lehasaltatható – 50 milliméternyit  – és igen fejlett, rafinált elektronikai berendezések is segítenek a rutintalan sofőrnek, ha elfogy az út. De nemcsak terepen, hanem aszfalton is tisztességgel helytáll a Range Rover Sport, a magas építés, és a fogyókúra után is jelentős saját tömeg dacára is határozottan stabil a kanyarokban, és meglepően jó tempót lehet vele autózni. 

Konkurensek:

A Range Rover Sport leginkább a BMW X5-össel, az Audi Q7-tel, a Porsche Cayenne-nel, valamint a Mercedes M-osztállyal játszik egy ligában, de fél szemmel az BMW X6-osra, a VW Touareg-re, valamint a Lexus RX-re és az Infiniti LX-re is oda-oda pislant. Egyelőre ezek között néhány paraméterben egész jól teljesít a RR Sport, de ne feledjük, hogy a konkurensek közül is jópáran mostanában frissülnek. 
És hogy valami dunsztunk is legyen arról, mire is képesek ezek a járgányok – idehaza, a Zsámbék melletti Drivingcamp épített , biztonságos tesztpályáin lehetett elsőként kipróbálni az új RR Sport-ot – a szemerkélő esőben egy oktatós kör után kezünkbe is adták a kulcsokat, hogy hajrá, menjünk játszani. Rögtön az első menetben a kollégának sikerült félúton megállni a kocsival, miközben mi a szélvédőn át csak a felettünk gomolygó nimbostratusokat láttuk. Szemem előtt lepergett pár olyan YouTube-os videó, amelyekben a dombra felkapaszkodó terepjáróból egyszer csak elfogyott a szusz, majd kissé visszacsúszott, majd kisvártatva keresztbe állt, és fejen harmincháromszor átfordulva, rommá zúzva végül megállt a domb aljában. Mi nem jártunk pórul.

Nőtt a tengelytáv így a komfort is

Azért amikor a minden földi jóval teletömött autó orra már velem a kormány mögött átbukott a lejtő peremén, és csak a motorfék, illetve az elektronika lassította a borzalmas tömegű, mezei, utcai gumikon szaladó járgányt, volt bennem némi kínos érzés. Az előbb írtam alá a felelősségvállalási nyilatkozatot, ha fejre állok, még az unokáim is valami szutykos uránbányában vakarhatják körmeikkel az ércet életük végéig, mire kifizetjük a Range-et. 

Árak:

 Típus  Hengerűrtartalom  Teljesítmény  Bruttó ár
 RR Sport 3,0 TDV6 S  2993 cm3  190 kW/258 LE  18 714 000
 RR Sport 3,0 TDV6 SE  2993 cm3  190 kW/258 LE  20 464 000
 RR Sport 3,0 TDV6 HSE  2993 cm3  190 kW/258 LE  22 464 000
 RR Sport 3,0 TDV6 HSE Dynamic  2993 cm3  190 kW/258 LE  23 064 000
 RR Sport 3,0 SDV6 SE  2993 cm3  215 kW/292 LE  21 864 000
 RR Sport 3,0 SDV6 HSE   2993 cm3  215 kW/292 LE  23 564 000
 RR Sport 3,0 DV6 HSE Dynamic  2993 cm3  215 kW/292 LE  24 364 000
 RR Sport 3,0 SDV6 Autobiography  2993 cm3  215 kW/292 LE  27 164 000
 RR Sport 3,0 SDV6 Autobiography Dynamic  2993 cm3  215 kW/292 LE  27 764 000
 RR Sport 3,0 S/C S  2993 cm3  250 kW/340 LE  18 999 000
 RR Sport 3,0 S/C SE  2993 cm3  250 kW/340 LE  20 599 000
 RR Sport 3,0 S/C HSE  2993 cm3  250 kW/340 LE  22 599 000
 RR Sport 3,0 S/C HSE Dynamic  2993 cm3  250 kW/340 LE  23 199 000
 RR Sport 5,0 S/C HSE Dynamic  5000 cm3  375 kW/510 LE  27 799 000
 RR Sport 5,0 S/C Autobiography Dynamic  5000 cm3  375 kW/510 LE  31 099 000
Mellette – Ellene
  • Stílusos
  • Terepen is jól használható
  • Divatos forma
  • Aszfalton is stabil
  • Nagy értékvesztés
  • Hiányzó országos szervizhálózat
  • Drága
  • Stílusos
  • Terepen is jól használható
  • Divatos forma
  • Aszfalton is stabil
     

Szavazás

Tetszik az új Range Rover Sport? Itt értékelheted 1-től 10-ig.

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Guillotine

    Kategóriájának legjobb TEREPJÁRÓJA!
    A többi csak villogásra való ez terepre is!
    Nem véletlenül választja magának az Aston mellé ezt is James Bond!:D

  • zoldfulu2000

    Nem mintha bérmelyik prémiumSUVot elvinnék terepre…

    Nekem továbbra is bejön a Disco, kicsit kevésbé csicsás és korlátlan kapacitású, minden értelemben.

  • menőmanó

    Ha valami isten háta mögötti tanyán laknék és a pénz nem számítana az 510 lovason még el is gondolkodnék.
    Nagyon bivaly lehet. :)
    Egyébként egyáltalán nem az én világom.

  • Guillotine

    Zöld!
    Párszor említettemmár hogy én ugyan ezen márkájú prémium suv-al rendelkezem és ha időm engedi használom terepen (sokszor autómentőként is)
    Egyébként meglepődnél hogy egy hazai LandRover találkozón is mennyi új RR van amit árkon bokron át küldenek.
    Néha még nekem is fáj!:)
    Az enyém ugyan nem új de sokszor sajnálom bevinni oda ahova a legújabbakkal simán begázolnak..

  • VicKing

    Szerintem az, hogy drága nem hátrány. Egyrészt aki meg engedheti magának, hogy vegyen egyet és ki is használja a tulajdonságait biztos, hogy mellette szavaz, másrészt ennyi pénzért az is van benne amit mondanak és nem a gyengébb minőségű cuccokból. Én ha egyszer megtehetem biztos veszek egyet :)

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.