Itt a Golf francia kihívója

Vezettük: Peugeot 308

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.10.18. 06.00

Az új 308-as formailag sokkal visszafogottabb, mint elődje volt, minőségérzet és vezetési élmény szempontjából viszont sokkal jobb!

Hirdetés
Röviden – Peugeot 308, 2014-es modell

Mi ez?

Ötajtós, ötüléses, alsó középkategóriás személyautó, francia Golf
Mit tud? Kiváló futómű, józan, hétköznapi használatra ideális motorok, lehengerlő minőségérzet, ragyogóan tiszta dizájn
Mi az ára?
4,3 millióról indul a háromhengeres szívómotorral
Kinek jó?  Kompakt kategóriában, Magyarországon bárkinek, mindenkinek

A Volkswagen a Golffal fogta magát, és a 2013-as modellévben a kompakt kategóriában feltette a lécet valahova a Kismedve és a Fiastyúk közé. Egy percig sem volt vitás a bemutató után, hogy ez a kocsi lesz az Év Autója, a konkurensek csak bámultak leesett állal. De ahogy telik az idő, egyre többen veselkednek neki sikerrel a léc a megugrásának.

A Toyota például annyiért adja a kategóriában máig unikális hibrid Aurist, durván kistafírozva extrákkal, amennyiért csak nagyon fapados dízel Golf jár. A Mazda kétliteres, remek vezetési élményt kínáló új 3-as modellel támad. A Peugeot pedig csinált egy nagyon-nagyon jó autót, ami majdnem Golf, csak egy kicsit franciább.

Könnyű, mozgékony autó, csodás futóművön. Élmény vezetni


Élmény vezetni

A futómű egy álom, pedig semmi különös. Elöl pszeudo-MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkarok – ez a legolcsóbb recept a kategóriában. No de az új 308-as 145 kilót fogyott elődjéhez képest, alacsonyabb is lett, a futóművet pedig alaposan kikönnyítették. Az 1,6 literes dízellel is 1100 kiló alatt maradó autó pillanatnyilag kategóriája legkönnyebbje, a kis tömeg és a gondosan tervezett futómű pedig valóságos csodákra képes. Úgy lépi át az úthibákat az autó, hogy bár a lelkünk előre befogja a szemét, nagyot visít valahol mélyen lenn, de a testünk semmit nem érez a kitüremkedő aknafedélből, éles peremű kátyúból. Fenomenális.

Az 1,6 literes turbós benzinmotort és a szintén 1,6-os HDI-t annyit dicsértük már, hogy nem szorulnak rá további ajnározásra: még mindig szupertakarékosak és szupernyomatékosak. A 0,28-as alaktényezővel a fogyasztásuk is kitűnő.

Bár – részben épp a jó aerodinamika miatt – az új 308-as jóval alacsonyabb, mint elődje, a helykínálattal sincs gond. A hátsó lábtér ugyan jóval szűkebb, mint a kategória éllovasaiban (Honda Civic, kifutott Subaru Impreza), de az utastér azért van akkora, mint ami elvárható a kategóriában. Az alapfelszereltséghez tartozó szükség-pótkerékkel pedig a csomagtartó még annál is nagyobb: 420 literes, ami most a Golf-szegmens egyik legjobb értéke. (Golf: 380 l)

Nem dől egészen síkba az üléstámla a padlóval


Egyszerűen szép

A dizájn – megjárja. Igazi francia extravaganciát, mint mondjuk a dupla csíklámpás új Citroën C4 Picassóval, most ugyan nem kapunk, kapunk viszont egy arányos, szép, minden ízlésnek megfelelő, univerzális formát. A budaörsi sajtótájékoztatón legalább kéttucatszor elhangzott a “letisztult” szó, és vesszek meg, ha az új 308 kívül-belül nem letisztult. Tényleg!

Főleg belül. A középkonzol egy Góbi-sivatag, mindössze egyetlen CD-adagoló nyílással és egy óriási hangerő-szabályzó tekerentyűvel. (Meg még pár gombbal, központi zár, páramentesítő. belső levegő-keringtető.) Az összes funkciót, információt az óriási, 9,5 coll átmérőjű érintőképernyőn hívhatjuk le. Tablet-generáció: welcome!

Sajátságos vezetői ergonómia, sok hely elöl a 308-asban


Gombok helyet érintőképernyő

A BMW követte el először az iparágban azt a hibát, hogy a direkt gombokat menürendszerbe száműzte. Tök logikus, hogy minden egyetlen általános kezelőszervvel működtethető, de amikor először kezdünk kicsit fázni a 308-ban, és rájövünk, hogy egy tekerés vagy gombpöccintés helyett az érintőképernyő különböző szegmenseinek háromszori megérintése kell a hőfokot megemelő manőverhez, hamar elkezdjük gyűlölni a leegyszerűsítés prófétáit. Na mindegy, majd lesz még facelift, a “letisztult” középkonzolon pedig van hely bőven az átmenetileg száműzött gomboknak.

A 208-asban, 2008-asban már látott koncepció is bekerült a 308-ba: icipici a kormánykerék, amit vezetéskor az ölünkbe kell engedni, és felette elnézve láthatjuk a műszereket. Kicsiny újítás, hogy a sebességmérő (bal oldalt) és a fordulatszámmérő (jobb oldalt) csinos kis mutatója egymással szemben mozog. Állítólag ez a kis trükk segít a vezető tekintetét középen, maga előtt, az úton tartani. Megszokható, okos innováció.

Van, aki sosem bírja megszokni az alacsonyra engedett, picike kormányt - szerintem tök jó

A túlzottan leegyszerűsített, valójában a gyakorlatban megbonyolított kezeléssel együtt a 308-as beltere igen hívogató hely. Rendkívüli tömörség, már-már audis egybevan-érzet uralkodik a kabinban. A 7-es Golf, de különösen az aktuális Focus szolgáltatásainak hála ebben a kompakt autóban is elérhető minden, ami pár éve még csak jóval drágább autókhoz volt rendelhető: követőradaros tempomat, holttér-figyelő, ütközés-elkerülő rendszer már most kérhető a kocsihoz, hamarosan parkolóautomata és – állítólag – a duplakuplungos robotváltókkal összemérhető fürgeségű és ultratakarékos automata váltó is lesz a 308-ban.

Egyelőre az alábbi képeken látható motorokkal rendelhető a kocsi:



Jövőre jön az Euro VI-os invázió, 1,2-es, háromhengeres turbóval és AdBlue-adalékos, szupertakarékos, szupertiszta dízelekkel. 100 ezer kilométer illetve öt év garancia vonatkozik a 308-asokra: francia autók ezek, de a legjobb értelemben vett németséggel felvértezve az öldöklő harcra ezen a lassan múzeummá váló, de egyelőre nagyon igényes és gazdag kontinensen.


Összességében nem mondhatunk mást: aki a Golf-kategóriában keres autót magának, ne hagyja ki a tesztvezetést egy 308-assal. Német autó, japán autó, francia autó: lassan egyre megy. A gyártók egyre többet tanulnak egymástól, az új 308-as mindhárom iskolából merített ehhez a remek új modellhez.

Mellette – Ellene
  • Kívül szép
  • Belül szép
  • Nagy csomagtér
  • Jó motorok
  • Érdekes, különleges megoldások a műszerfalon
  • Egyelőre nincs automata váltó
  • Hátul épp csak átlagos lábtér
  • Érdekes, különleges megoldások a műszerfalon

Szavazás

Hány pontot adsz neki tízből?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    Randa, csak pözsó fanatikusoknak…

  • Kanyaró Malvin

    Sok autós újságot olvasok és itthon meg külföldön is nagy a lelkendezés a 308 iránt. Kívülről nekem átlagos, de az értékei eladnák.

  • v_johny

    Én korántsem pártolom -finoman szólva- a francia autókat, de ez tetszik. Kíváncsian várom a kombi variánst. Az már más kérdés, hogy a magam fajta proli 10 évnél fiatalabb autóban nem is gondolkodik, így addigra kiderül majd hogy mennyire francia ez a francia, vagy éppenséggel mennyire németes francia… ;-)
    A cikkírók igazán leszokhatnának már erről a “sok a gomb a műszerfalon” vagy “kevés a gomb a műszerfalon” témáról. Ha az átlag user tudja a hétköznapokban használni az autót megelégedéssel, akkor tök mindegy mennyi gomb van…

  • oszkopeter

    Nagy dobás a szegmensben, végre egy egyedi belső a dögunalom Golf után, az 1100 Kg alatti súly pedig parádés, a Golf legalább 120-130 Kg-mal nehezebb, pedig vadiúj high-tech platformon van az is. Állítólag nagyon pöpec a futómű is, a kis kormány nekem is bejön. Alig várom a tesztvezetési lehetőséget.

  • Paccar

    Én nem vagyok tőle elájulva(ahogy a Golftól sem), az érintőképernyős megoldástól meg eleve fáznék, pláne egy francia kocsiban.. Egyébként nem is értem, az Eu felügyeleti szervei hogy engedhetik ezt az érintőképernyős baromkodást autóban. Sztem sokkal jobban elfonja a figyelmet, mint ha csak odanyúlna az ember egy mechanikus kapcsolóhóz/tekerőhöz. Azt a szeme sarkából is látja és egy mpzdulat, sőt, oda sem kell nézni mert érzi. De egy érintőképernyő ?? Könyörgöm, arra konkrétan oda kell nézni, 3x megnyomkodni.. Nem ?

  • Drake

    1.2-es 130 lovas francia turbó? Nagyon bátor ember,aki ezért pénzt ad:) A kocsi meg ronda,a Mazda 3 tönkreveri kivül-belül,a tartósságról nem is szólva:)

  • zoldfulu2000

    Sajátos autó. Én korábban úgy éreztem hogy a 307es igényesebb, és fentebb pozicionálják mint a Golfot, és inkább a C4es áll azon a szinten. A Golf VI és 308 I. már egy szinten állt.

    Itt most nem érzem amit a 307esnél. annak a formája egyben volt és jól nézett ki, a műszaki tartalom is rendben volt.

    A mostani PUGokon érzek egy olyat amikor nem nem mennek a dolgok de valaki nagyon erőlteti. Mégis az egész nem áll össze. Pár közmegegyezéstől eltérő és totál hülyeség (pl hátsó ablak-leengedés lehagyása a DS4nél). Nem hiszem el hogy ilyet nem képesek kiszúrni valahol a hierarchiában.

  • MetroGoldwinMayer

    oszkopeter

    A franciák elég sokat hazudoznak a sajtótájékoztatókon (is). Kár hogy a sajtómunkások sem sürün néznek utána semminek.

    Az 1100 kiló nekem kissé gyanús volt, az 1,6 thp alapverziójának ECE normás tömege igazából 1375 kiló (!!!), amivel persze egyáltalán nem számít könnyünek a kategóriában.

    Ebben a (leergewicht) 68 kilós vezető, 7 kiló csomag, 90%-ig feltöltött üa-tartály, folyadékok vannak benne. Az 1100 kiló még ezeket kivéve is ordas nagy kamu.

    http://www.peugeot.de/prospekte-preislisten/neuer-308/5-turer/

  • zoldfulu2000

    Metro: azért az is sokat elárul hogy miután körbehülyítették a fél világ újságíróit, a német oldalon pl mellőzik a műszaki adatokat. Elég mélyre ásva a brossúrákban azért vannak érdekességek:

    Pl kis ásással kiderül pl hogy a kétlityis dízel bizony ott lesz 1450kg felett. Extrák nélkül. A VIhoz kéeset csökkentett tankkal (mert az is könnyítés az EU/DIN szabvány szerint)…

  • zoldfulu2000

    Kis korrekció: nem haladja meg extrák nélkül. 1449 kg.

  • MetroGoldwinMayer

    zold2000

    1. A gyorsulás/lóerő adatokból azért illene egy szakmabelinek azonnal gyanút fognia a súllyal kapcsolatban. Szerintem ez az autó pont annyit nyom mint az előző 308as, ami nem baj, az már sokkal inkább, hogy a Vezess kritika nélkül leírja a PR marketingszöveget.

    2. Ha már Golf: Már a Golf VI, ami csak egy facelift, 1200 kiló alatt volt az 1,2 tsi-vel (talán az 1.4 tsi-vel is), ezért volt kitünő dinamika/fogyasztás aránya.

    3. Ettől még lehet jó autó ez a PUG, csak én még nem érzem át. Pl. a 208nál tényleg sikerült a fogyókúra, elég jól is megy a 3hengeressel. Majdnem mint a 840 kiló száraz tömegü Corsa Superleggera-m….:)

  • Ambrus Gergely

    ezt a belsőt komolyan gondolták? egyre bazáribbak ezek a francia kocsik

  • MetroGoldwinMayer

    Akkor a tények:

    2011es 308 1.6 vti(120) Access 1262 kg (száraz súly, nem hivatalos) http://www.cars-data.com/en/peugeot-308-access-1.6-vti-specs/35423

    2014es 308 1.6 thp(125) Access 1375 kg (leergewicht-menetkész tömeg, hivatalos) http://www.peugeot.de/prospekte-preislisten/neuer-308/5-turer/

    Akárhogy számolom egy dekával nem könnyebb mint az eddigi 308…

    Golf VII 1.4 TSI(122) Comfortline 1125 kg (száraz tömeg, 3 ajtós-csak erről van adat- nem hivatalos) http://www.cars-data.com/en/volkswagen-golf-1.4-tsi-122hp-comfortline-specs/59562

    Nem véletlen, hogy a Golf jobban megy és kevesebbet fogyaszt.

  • Ambrus Gergely

    nem tudom valahogy elképzelni hogy az ember besétál a szalonba egy zacskó pénzzel, és ezt veszi meg.
    a régi 206 os tetszett 2000-ben az volt a kedvenc kisautóm, amiket egyébként nem szeretek mert nem férek el bennük de tényleg jó volt kinézetileg, aztán ottvolt a 607-es még gondolkodtam is, hogy az veszek egyet 2005-ben, a 2.7 es biturbo dízllel annyira bejött a kényelme, meg a formája, de nagyon gyengén gyorsult mert egy rettenetesen gagyi 30 éves automata váltót tettek bele, és 14 litert evett.
    Ez a baj ezekkel a franciákkal, tudnak ha akarnak de mindig van egy kis hajszál a levesbe.
    DE most ez meg mi?
    a formája is olyan semmitmondó, a belseje meg bazári. az egész műszelfal egy fröccsöntött műanyag az a kijelző is vmi kínai tervezésű valami, az egész nem áll össze.
    a 21. dik századba komoly autó kell, nem lehet ilyen formai kicsapongásokat elkövetni.
    ha már városi autó, én inkább beülök egy fapados 1-es BMW be, a 114i-be, az jól megy, jól is néz ki, és férfias.
    de az új Golf 10 szer jobb autó ettől.
    Nálam így fest a 10 es listán:
    BMW 1: 9,5 pont
    Vw Golf:9 pont
    Peugeot:6 pont

  • Ambrus Gergely

    Amúgy ennek az árából lehet venni egy 2005-ös X5-ös fullos BMW-t 3.0 dízellel 6-os automata váltóval.
    Az enyémet jövőre adom el, kb 3-at ér, és össze sem lehet hasonlítani annyival jobb autó mint ez. igényes ember olyat vesz és marad még pénze szervizelni és elmondhatja hogy letett valamit az asztalra, meg a BMW autó lesz 5 év múlva is.
    Kihozza a szalonbol a Peugeotot, már bukta az árának a felét.

  • zoldfulu2000

    Metro: ezek nem tények, azok itt vannak:
    http://www.volkswagen.de/content/medialib/vwd4/de/dialog/pdf/golf-a7/preisliste/_jcr_content/renditions/rendition.download_attachment.file/tup-golf-kw41-in.pdf
    (26. oldaltól).

    Ami tény, a Golf VII alap alap súlya 1205től indul. De a 3ajtós nem igazi összehasonlítási alap. Az 5ajtós 1.4 TSI 1290 kg. Ez egyébként egy nagyon rendben lévő adat.

  • zoldfulu2000

    Cserében:
    http://www.peugeot.de/media/deliacms/media//42/4249-a652c1.pdf

    1.6 THP (nagyobb moci, alapból ötajtós) 1375kg.

    Azonos modellek:
    1.6 HDI 110LE 1390kg
    1.6 TDI (5 ajtós) 1317kg

  • oszkopeter

    Kedves Rómeó! Én nem állítom hogy a Golf rossz autó lenne, sőt kifejezetten kedvelem, nem véletlen hogy megválasztották az év autójává, VISZONT VAN ITT NÉHÁNY DOLOG:

    – Jóval drágább mint a Peugeot és az opciókat aranyárban mérik
    – Rettentő unalmas a design kívül-belül
    – A TSi motorok megbízhatatlansága már-már legendás
    – A DSG váltókat sorra viszik vissza a szervízbe mert összefossák magukat, nem véletlen hogy nagy visszahívási kampány is volt
    – Alap verzióknál rettentő gagyi a belső, tele kemény műanyaggal
    – A dízelmotorok kifinomultságban és fogyasztásban sem érik el a PSA HDi szintjét
    – A csomagtartó jóval kisebb
    – A Golf jóval nehezebb
    – Minőségben már nincs nagy különbség (ha egyáltalán van) és a Peugeotnál ott az 5 év garancia is.

    Összességében nekem úgy tűnik elég kemény konkurenst kapott a Golf!

  • oszkopeter

    Kedves Ambrus Gergely! Szerintem a használt BMW egy remek ötlet, főleg ha sok pénzt akarsz elégetni, szeretsz szervízbe járni és műszaki szakértőket fizetni. Itt egy tanulságos eset:

    http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/10/10/soha_tobbe_bmw-t/

  • MetroGoldwinMayer

    zold2000

    Akkor a Mazdának még nagyobb gratula, hogy a 2 literes benzines könnyebb a Golfnál(1.4 tsi 5a) is. És külön a korrektségért, hogy tól-ig adják meg a tömeget(skyactive-g 120 6 gang center-line).

    http://www.mazda.de/modelle/mazda3-5tuerer/daten-preise/

  • Ambrus Gergely

    oszkopeter
    Ezen esetnél a tulaj magának köszönheti amit kapott, többször is felvillant az olajnyomásjelző hibalámpa, ilyenkor a motort azonnal le kellett volna állítani az első gyanús jelnél.
    Én ha ilyen autót veszek számítok rá, hogy benne lesz az első szerviz 1 millióba, de ha 2 akkor sem sír a szám, mert ez egy 40 milliós luxusautó.
    Aki nem teheti meg, nem engedheti meg magának, az vegyen egy Suzukit.
    Nem a BMW-t kell okolni ezért, hanem saját magát.
    Másik meg az, hogy megvehette volna garanciával is, és akkor a kereskedő terhe az autó hibája.
    Egy kihegyezett forma1-es motor bír kb 2000 km-t ,de lehet sokat mondtam, utána szétesik.
    Ez bírt 90 ezer km-t, úgy hogy utütték vágták, és valószínű az előző tulaj sem Motul 300v-t töltött vele, hanem jó volt neki a Castrol is 10 ezer km-ként.
    Csak az a baj a Castrol megég 5 ezer km alatt az M autókba ha tapossák neki.
    A Motulnak literje 5000 valamennyi forint és 9,5 liter kell a v10-be.
    Így kell számolni, és ezt is illene lecserélni 5 ezer km-enként.
    De egy 3.0 dízel X5 kommersz autó egy v10hez képest, felesleges összehasonlítani őket.
    ez még viszonylag szervizigénytelen autó, de átlagba egy nagyszervíz alkalmával 350-400 ezret hagyok ott a márkaszervizben.

  • zoldfulu2000

    Metro: nem lehet hogy ez külön karrszériákra vonatkozik? (5 ajtós ill lépcsős).
    1270 amúgy nem rossz, alap 1.5ös szívótól.
    https://www.mazda.de/assets/germany/01_broschueren/01_modelle/mazda3-broschuere.pdf

  • MetroGoldwinMayer

    zold2000 a linkemen 5 ajtós 120 lovas 2 literes van, súlya 1280tól. A 4 ajtós adatai külön fülön vannak.

  • oszkopeter

    Hivatalos PUG oldal szerint:

    The new PEUGEOT 308 has compact dimensions (4.25m) and a much reduced weight compared to its predecessor (-140kg). Its driving experience is unprecedented and its CO2 emissions represent a record by leading the market sector (from 82g/km and 3.1 l/100 km / 91.1mpg).

    http://www.peugeot.com/en/news/the-new-peugeot-308-a-refined-design-an-innovative-cockpit-inspired

  • oszkopeter

    Szerintem amúgy ti keveritek a menetkész tönmeget (feltöltve + vezetővel, sőt lehet hogy bizonyos országokban 1/2 terheléssel) és az üres tömeget, amiről ők beszélnek. Úgy emlékszem a 208 is 100 kilóval könnyebb lett az elődnél, miért ne lehetne -140 Kg az eltérés itt.

  • MetroGoldwinMayer

    oszkopeter

    Hehehehe-Huhuhu-Hahaha

    Te bekopipésztelted a rizsát, ahogy a cikkíró kolléga. Mint a linkemen láthatod, a 308 súlya egyetlen kilóval sem lett kevesebb mint az eddigi 308é, mert a száraz és a menetkész tömeg különbsége 100-110 kiló minden autónál. Egyáltalán nem függ országtól, mert a 308nál és a Golfnál is ugyanaz a norma van a német PUG és német VW oldalon (apróbetüben kifejtve).

    Tehát első kamu – csökkentették a súlyt
    Második kamu – A kategória legkönnyebb autója (kapásból sokkal könnyebb a Golf és a 3mas Mazda)

    De tovább megyek, aki ilyeneket kamuzik, annál valószínü hogy új padlólemez meg új modell sincsen, van helyette új forma meg pár új motor, mint a Golf5-Golf6nál). Mert az új modelleknek eddig új szám járt a PUGoknál.

  • oszkopeter

    Nem hiszem hogy ilyesmit bekamuznának, volt már ilyesmiből világraszóló balhé (Hyundai fogyasztás: USA) ezt nem engedheti meg egyik gyártó sem magának. Nem lehet hogy a német Peugeotnál írtak valamit el???

  • OKdoki

    Meg kéne mérni ezeket az autókat. Nem lenne nehéz, megbeszélik valamelyik vállalattal, akinek van ipari mérlege.
    Mindenesetre a francia oldal nem erről a súlyról ír. Szerintük az 1.2-es alap 1075 kg.
    http://configurer.peugeot.fr/configurer/nouvelle-308/5-portes/
    Még egy adalék a témához. Már egy éve forgalmazták a mostani Focust amikor megnéztem és kértem prospektust. Kiderült, hogy az 1.6-os dízel sedan több mint 1450 kiló. Amint időm engedte, utána kérdeztem és kiderült, hogy régi prospektust kaptam, amiben el volt írva a súly. Küldtek újat, amiből kiderült, hogy valami 1330 kg körül van. Na, most ha megtartottam volna akkor ezt itt lobogtathatnám. Egy biztos, hogy semmi sem biztos, csak az a bizonyos. Kár ezt ennyire komolyan venni, amíg le nem mértük.

  • oszkopeter

    Még egy kis adalék, a francia oldalon lévő hivatalos adattábla szerint az üres tömeg (=masse vide) 1075 és 1160 Kg között van, motorizációtól függően. A korábban becsatolt német táblázat vagy hibás vagy más adatokkal dolgozik (pl. menetkész tömeg).

    http://www.peugeot.fr/media/deliacms/media/91/9197-7a3ad6.pdf

  • ,L Rómeo

    oszkopeter és pakkar:
    nem tuttok olvasni sem?(ha már autókhoz nem értettek,)?
    mindenkinek leesik a golftol az álla, nektek is!
    rácz tezsókám megirrta akor igyvan!

    “100 ezer kilométer illetve öt év garancia vonatkozik a 308-asokra: francia autók ezek, de a legjobb értelemben vett németséggel felvértezve”
    igen minden vw és audi legaláb 5 év garancijával jár szerintem is!
    bár nem eszt irrják a honlapjukon! ez csak meglepetésként mongyák mijután megvetetd mer jófejjek

    “A Volkswagen a Golffal fogta magát…. feltette a lécet valahova a Kismedve és a Fiastyúk közé”
    méghogy kismedve(nem tudom kire célzóvizeztél) és subaru közé!!
    tezsókám, esz hogy jött ki a szádból?
    tőlled csakis mindenekfeletti vw dicséretet szeretek halani!
    akármijjen cikk is legyen más márkkákról, vw diccséretnek kel lennie benne!
    subaru fölé tette a lécelemet 2 collal szakmaillag!
    változatos padlózat és puha műszerfal is van bene!

  • MetroGoldwinMayer

    oszkopeter

    Minden müszaki igazolványon a menetkész tömeg van feltüntetve.

    De ha a menetkész tömeg 100 kilóval több mint a konkurenciánál, akkor ugyebár az üres tömeg is pont annyival több.

    A mérleg felszereltségtől függően megint mást fog mutatni, erre

    OK Doki

    Már volt példa rá hogy az Autó Magazin mérleges tesztet csinált(ez az AutoMotoundSport kiadványa ha igaz)

  • ,L Rómeo

    oszkopeter!
    golfrol amit irrtal tézisesen cáfolatom:

    – Jóval drágább mint a Peugeot és az opciókat aranyárban mérik
    nem igaz! attol hogy többe kerül nem grágáb(eszt holiday is magyarászta már nektek!),csak több az ár-érték aránya!
    – Rettentő unalmas a design kívül-belül
    nem igaz! ez a 7es most különösen izgalmas!
    – A TSi motorok megbízhatatlansága már-már legendás
    nem legendás! csak híres!
    amugy meg nem igaz mer én nem hiszem el!
    – A DSG váltókat sorra viszik vissza a szervízbe mert összefossák magukat, nem véletlen hogy nagy visszahívási kampány is volt
    rosszul váltanak velük a hüje tulajok, enyi!
    ahogy a bemásolt motorrobanásos bmw-nek is rosszul nyomták a gázt, nem a meg felelö ütemben-arányal-idöpontban. mindent semijen teknika sem bir.
    – Alap verzióknál rettentő gagyi a belső, tele kemény műanyaggal
    nem igaz, már a 4es golf óta ojjan puha a belseje, hogy pár évesen hámlik le az emberi kéztöl!!
    – A dízelmotorok kifinomultságban és fogyasztásban sem érik el a PSA HDi szintjét
    de fogyasztásban elérik, söt töbet is fogyasztanak!
    – A csomagtartó jóval kisebb
    nem érdekel!
    – A Golf jóval nehezebb
    és? viszont van új változatos padlózata mqb ami mijat ocsob és könyeb!
    – Minőségben már nincs nagy különbség (ha egyáltalán van) és a Peugeotnál ott az 5 év garancia is.
    de van! ezér mernek golfra 4 év garanciát adni!

  • MetroGoldwinMayer

    Oszkopeter

    Sokkal valószínübb az ordas kamu(saját pug szabvány kitalálása). A francia oldlon a ‘katalógus és árak’ nem is érhető el.

    A peugeot.sk-n, peugeot.de-n viszont elérhető a katalógus, mindenhol 1375 kg az 1.6 thp 5a. A szlovák oldalon ráadásul fent van a régi 308 katalógusa is.

  • oszkopeter

    Elérhetőek a műszaki adatok a francia oldalon, hiszen csatoltam a linket.
    Egyébként az üres tömeggel nem tudom hogyan lehet(ne) csalni, hiszen az üres autó az üres ezen nem lehet mit szépíteni, akkor inkább a menetkész tömeggel trükköznék, hogy mit és mennyit számítok bele (üzemanyag, utas, csomag).

  • oszkopeter

    Rómeó aranyköpéseit egyébként inkább nem kommentálnám…, szerintem önmaga paródiája a srác, én jókat mulatok rajta.

  • MetroGoldwinMayer

    oszkopeter

    Lemehetsz óvodás szintre én nem mennék. Nincs ilyen link a francia oldalon amit te csatoltál az nem katalógus hanem a médiának szánt bullshit.

  • Ambrus Gergely

    Amondo vagyok, hogy Rómeo csak egy troll.
    Dícsérni próbálja a Vw-t de csak hülyeségeket ír, meg mi az hogy lehámlik a műszerfal?
    nem melós embernek találták ki ennyi, hanem puha tenyerű managereknek.

  • Ambrus Gergely

    ki érdekel, hogy most ennyi vagy annyi???
    BMW 2 tonnával körbeautózza mindet.
    amúgy meg tényleg, beleülsz az már +150 kiló, ennyi.
    ilyen baromságon vitázni

  • ,L Rómeo

    igen,körbeautóz mindent a bmw legyen az körforgalom vagy szerviz!
    http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/10/10/soha_tobbe_bmw-t/
    eszt meg hijába teszi be ide oszko péter mer kitallácijó!
    mongyuk meg neki gergő tessókám!(bizományra rácz irro is belénk csatlakozna ha tudna komenntbe irrni… de majd ir cikkelyt rola mijen jó a bmw is)

  • Ambrus Gergely

    Romeo
    ezt már kifejtettem lejjebb ha figyeltél volna, hogy ez a tulaj igénytelensége miatt következett be.

  • ,L Rómeo

    igen bár tuggyuk (pl belölled) hogy bmw és vw tulaj mindig ikénnyes!
    épp ez különbözteti meg a szar jappán rizsrakéta vevötöl.

    ha figyeltél volna én is irrtam hogy rosszul nyomta a gázt:
    nem jó ütemben-mértékben-idöben.
    és nem volt gépészmérnökségi végzése sem!
    pedig egy bmw-hez kel h üzembisztos maraggyon mer csucs tekknika!

  • ,L Rómeo

    amugy komentben is mekirrta né hány szagértö hogy pát másodpercre 3%al tullépte a fordulatot a gép, eszt semmi sem birta volna ki!!
    hüje tulaj!

  • ,L Rómeo

    a lénnyeg:
    ha peugeot citrom vagy szusihuszár ciket irrnék én is tuti teleirrnám a bizonyitott dologgal hogy vw (bmw) a lekjob!
    hisz ez a téma!
    (oszkopeter beirrásaid(krtitika vw-re) meg törölni kéne)

  • Holiday

    Szép ez az autó.

  • PAlex

    Jól néz ki ez az autó.
    Amit én láttam róla tömegadatokat anno, azok a Golf VII szintjén voltak kb.
    golf 1.4TSI meg ugye 75kg-os vezetővel, meg 90%-os tankkal 1290kg, ami majd 100kg-al kevesebb, mint egy sima mezei fapados 1.4-es Astra tömege.

  • MetroGoldwinMayer

    PAlex

    ”golf 1.4TSI meg ugye 75kg-os vezetővel, meg 90%-os tankkal 1290kg, ami majd 100kg-al kevesebb, mint egy sima mezei fapados 1.4-es Astra tömege.”

    – És pont 85 kilóval kevesebb mint a 308 1,6thp, vagy pont 10 kilóval több mint a gyengébbik 2 literes szívó Mazda3.

    http://www.peugeot.de/prospekte-preislisten/neuer-308/5-turer/

    http://www.volkswagen.de/de/models/golf_7/brochure/catalogue.html

  • MetroGoldwinMayer

    PAlex

    Tehát a kategória legkönnyebb autója = pár kilóval könnyebb mint a kategória legnehezebb autója az Astra.

  • Ambrus Gergely

    szia Holiday, rég láttalak itt, jó formában vagy.
    mivel jársz most?

  • masterp

    “L Rómeo – 2013.10.18 // 19:26
    a lénnyeg:
    ha peugeot citrom vagy szusihuszár ciket irrnék én is tuti teleirrnám a bizonyitott dologgal hogy vw (bmw) a lekjob!”

    Csak a béjemvé a “lekjobb”.A kócvágenből még a gólf 1-2 vót még az autó, de az világverő.Persze a béjemvétől jobb nincs, ott a szopást kell megfizetni meg a purrrhabbot a müszerfalba fújba, ez kell a gazdag parasztnak, hagy tejeljenek a szervízbe a hüjjéje.De amúgy hallottam, egyszer, hogy a banhofon egy fószer belehajtott 290-nel egy hid tartó oszlopába egy m5-el, és sértetlenül szállt ki a gépből telefonálás közben, mert egyébként is csövelnie kellett, a hid beton tartó oszlopát meg szarrá törte, úgy kellett újrabetonozni az egész hídat.

  • Guillotine

    Rómeó!
    Masterp!

    :D:D:D

    Egy élmény titeket olvasni!csak így tovább! :D

    Súlyhuszárók és Rácz úr nem unják még a súlyzózást??
    Ki a f.szt érdekel mennyi a súlya ha minden másban jobb lehet?!

    Kivéve tényleg az lehet érdekes ha valóban igaz hogy behazudták az adatokat akkor azt hogy engedehetik meg maguknak és miért Ti néztek utánna a valóságnak és nem a cikkíró?!
    De ha tényleg nem valós adatok vannak közölve akkor számomra az is érdekes hogy a mai világban nincs egy olyan szervezet amely ellenőrzi hogy csak valós adatok legyenek megjelenítve??!
    Csak mert ezért büntetni kellene!

    Mondom! Ha igaz!

    Amugy meg lerágott csont ez az egész súlyhülyeség!
    Tegye a szívére a kezét akinek tetszik és megvenné 5-6-7-8-< milláért de ha kiderül hogy 100kilóval nehezbb mint a közvetlen konkurensek akkor nem veszi meg!

    Legalábbis én olyan szinten vásárolok autót ahol nem nagyon számít főleg egy átlag usernek hogy 1-200 kilóval könnyebb vagy nehezbb..

  • Géza a Cápa

    A Suzuki Swift csak 800 kg!

  • tgu.ts

    2013-ig gyártott TSI motor egy kalap sz@r és nem több, ezektől a háromhengeres csodamotoroktól meg egyenesen irtózok.
    5 -év, vagy 100.000 km méter ezeknél az autóknál nem a garancia időszakot jelzi, hanem az életük végét.
    Több turbó van ezeken a szarokon mint henger a motorban.
    Nagyon elgondolkodtató számomra, hogy a következő autóm az ázsiai, Japán-Koreai gyártmányból fog beszerzésre kerülni.

  • PAlex

    Guillotine!

    Nekem pont számít a tömeg, mert a f@szom tele van már azzal, hogy a kocsik híznak, és emiatt egyre nagyobb motor, meg fék kell alájuk, ez utóbbi miatt meg nagyobb kerékátmérő, mert nem fér be a 15″-ös felni mögé a féktárcsa. Ezek is önmagukban további tömegnövelő tényezők, és így egy 90-100LE-s autó már nem tisztességesen használható, mint nem is olyan régen, hanem szinte közúti akadály.
    Ezért örülök a tömegcsökkenésnek.
    És igen, nem vennék pl. J Astrát pont ezek miatt.

  • v_johny

    A J Astra valóban egy borzalmas választás a kategóriájában…
    – Pont akkora kereke van mint a kategóriatársaknak;
    – Fogyasztása hozza a kategória átlagát, sőt inkább némileg takarékosabb is ua motorizáltságot feltételezve;
    – Alkatrészárakban olcsóbb mint a konkurensek (almát-almával);
    – Viselkedése (kezelhetőség, agilitás) simán kategóriaátlag, sőt…;
    – Méretben (külső-belső) hozza a kötelezőt;

    Ezen tények tükrében bátran állítható, hogy egy rakás sz.r mert dög nehéz. Csak azt tudnám, hogy az a sok ostoba ember miért veszi ha ilyen ócska, hogy tud az Opel mindig dobogós (magán szegmensben No.1) lenni értékesítésekben?… Érdekes, mindenki vacak autóra vágyik…

  • MetroGoldwinMayer

    v johny

    Ja persze. Az Opel qrvanagy szarban van nem kell a kutyának se. Valamikor Mo-n menő volt flottába/otthonra ami semmit nem számít a márka túlélésében.

    Astra/Insignia a kategória ólommadarai, egyáltalán nem fogyasztanak jól, és nem is mennek jól.

    Corsa D (90 lovas 1.4es, ugyanaz, amivel a G Astra sláger volt, alig viszi el, persze Mo-n még ennél is kisebb motorral veszik)
    Astra J/Insignia – A dögnehézség azért van mert közös GM padlólemezen vannak, amerika meg leszarja a fogyasztást. Annyi Opel/Vauxhall meg messze nem fogy, hogy megérje egy korszerü padlólemez úgyhogy a köv. generáció is szar lesz. Mármint benzinessel.

    A dízel az elhúz mindent, persze nyilvánvaló okból azt is lassabban és nagyobb fogyival mint a korszerü autókban.

    Pl.: Astra J-nek 1.6os turbó benzines kell hogy úgy menjen mint a Golf 1.4 Tsi-ből a leggyengébb, csak szarabbul fogyaszt. Ez 15 éve fordítva volt, az Opel közepes, a VW pedig kifejezetten szar benzines autókat csinált.

    Csoda kell hogy 15 év múlva egyáltalán legyen Opel, ennyit számít pár kiló.

  • Guillotine

    Érdekes!

    Az én kocsim önsúlya 2730kg..
    Ha megpakolom,tetőcsomi stb…beülünk kb 3tonna.
    De simán kirángatta a 1.5t kombinkat a sárból télen.
    Emellett fogyaszt 12-13 litert gázolajból. (Automata)
    A felnik 18-asok rajta télen nyáron és leszarom mekkora a féktárcsa!(amugy 345mm)
    Százra gyorsul 9mp alatt és 190 a vége!
    Azt javasolnám mindenki olyan autot vegyen amit fen tud tartani!
    Ebbe beleszámít az is hogy a gyári méretű felnire tudjon téli gumit venni!amögött tuti elfér a féktárcsa!

  • v_johny

    MetroGoldwinMayer:

    Nagyon-nagyfokú tudatlanságra/tájékozatlanságra utal az, ha te azt hiszed hogy az Opel termékeinek minősége/tudása és a kialakult financiális gondok közt van bármiféle párhuzam!
    Az eladásokkal sem lenne különösebb baj, ha a GM nem kivenné a tőkét az Opelből miközben a totális tervezést ők végzik. Tehát ha a mérleg egyik oldalából folyamatosan csak kivesznek, akkor bármilyen erős alapokon álló vállalat meging.
    Az eladásokról inkább nem másolok be linkeket, rá tudsz magad is keresni. Bátran megnézheted az eladásokat (ill. azt is hogy a mi kis országunkban mennyire is kelendő termékeke ezek az általad lenézett autók). Ezek tények, nem pedig látomások mint a te irományod. Gondolom sosem volt Opel-ed, csak úgy szeretsz véleményt alkotni…

  • oszkopeter

    Kis kutakodás után megtaláltam a katalógust a magyar oldalon is.
    Benne vannak az üres és menetkész tömegek:

    1.2 VTi 82 LE : 1075 / 1150 Kg
    1.6 HDi 90 LE : 1090 / 1165 Kg

    Innen letölthető:
    http://www.peugeot.hu/media/deliacms/media/64/6415-f55790.pdf

    Én részemről ezzel a tömeg témát lezártam, illetve ennyire nem is érdekel, inkább arra vagyok kíváncsi hogy mit tud az autó fizikai valójában. Az ismerős PUG szalonba a héten érkezik a tesztautó, bár még nem hivatalos, de talán megengedik hogy belenézzek vagy menjek egy kört ha megjön.

  • MetroGoldwinMayer

    v johny

    Most is van Corsám is és Astrám is, Vectrám régebben volt. Elégedett is vk velük, de ez nem változtat azon, hogy a mai modellpaletta nincs a kategória élvonalában. Eszembe sem jutna új autóért az Opelhez menni.

  • v_johny

    MetroGoldwinMayer:

    Bár nem kenyerem, de én is sorolhatnám hogy a szűk család vagy én magam eddig hány Opel-t “fogyasztottunk” el. De ez már csak azért sem mérvadó, mert mint tudjuk, a messziről jött ember…
    Azon kijelentésed miszerint “a mai modellpaletta nincs a kategória élvonalában” több mint vicces. Azért gondold csak végig, hogy az Insignia év autója tudott lenni (legtöbb tesztben szeretik), Ampera szintén év autója volt, a Cascada a kategóriájában páratlan összképet mutat, Astra OPC és Insignia OPC a konkurenseket móresre tanítja, a Mokka előrendelései anno meghaladta a legoptimistább terveket. Egyre korszerűbbek a motorok (ha ez valakinek szempont, én inkább a tartósságot veszem mindig előre és nem az adatokat)…
    Te mire gondolsz az alatt, hogy “a mai modellpaletta nincs a kategória élvonalában”? Erre kíváncsi vagyok…

  • ,L Rómeo

    johny az opel(és perzse mássem) nem ér a VW nyomának árnyékába sem mer nincs
    1: tsi-je
    2: mqb-je
    3: hirneve.

  • ,L Rómeo

    VW feltálalta a turrbot, az elsökerékhajtást, a farmotort a golf kategórijját!
    emelet ikényes auto ikényes embereknek!
    pd tdi élvezetes hangja is mindenkit mek gyözöt.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.