Teherűrhajó a családnak

Vezettük: Citroën Grand C4 Picasso

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.10.15. 08.00

Tágasabb, takarékosabb és okosabb, mint valaha. Itt az új Citroën Grand C4 Picasso

Röviden – Citroën Grand C4 Picasso, 2013
Mi ez? Kompakt egyterű, óriási csomagtérrel, ügyesen variálható, imádni való belsővel 
Mit tud? Tágas, kényelmes, takarékos
Mibe kerül? 5 090 000-től 8 590 000 forintig tart az árlista, az 550 ezer forintos kedvezménnyel
Kinek jó?  Aki nem a vezetés élményéért autózik, hanem az utazás öröméért

Nem sokkal a normál méretű C4 Picasso után – a hazai teszt itt olvasható róla – megérkezett a Grand C4 Picasso kivitel is. A merész külső és a hightech belső mellett a hangsúly ezúttal a moduláris padlólemeznek hála a könnyen és olcsón kivitelezhető hosszított karosszérián, illetve a motorháztető alatt dolgozó, különösen tiszta üzemű, Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát teljesítő dízelmotorokon van. 
Teherűrhajó a családnak 1

Forma

Lehet vele vitatkozni, de szerintem jól néz ki ez a fura, kissé pufók külső. Van, aki szerint egy négykerekű Robotzsaru az új C4 Picasso, mások a szintén megosztó – mégis szépen fogyó – Nissan Juke-hoz hasonlítják a megszokotthoz képest felcserélt logikájú lámpatestek miatt. Szerintem szimplán érdekes, és mindig jó látni, hogy van aki mer teljesen más pofát mutatni, mint ami a megszokott. Aztán ez vagy bejön, vagy a következő ráncfelvarrásnál gyorsan újra kell rajzolni valamit. Esetleg az egészet. Én mindenesetre drukkolok neki, amúgy meg ennél az autónál a forma nem is annyira lényeges, mert úgyis a belső értékei fogják eladni. Pedig a külső sem rossz, menő az autó szélein végigfutó tetősín-szerű vonal, a több dimenziós, C-alakú hátsó lámpa meg határozottan klassz lett.

Villanymotor nyitja-csukja a csomagtartót

Bár az új Grand C4 Picasso hossza centire megegyezik a korábbi változatéval, a megnyújtott tengelytáv miatt – 2,84 méteres lett, amely 11 centivel hosszabb az elődénél – mégis tágasabb és jobban variálhatóvá vált a belső tér. Szintén a EMP2 fantázianevű padlólemez javára írható, hogy a formatervezők rövidebb túlnyúlású kasztnit álmodhattak az autónak, amelyben még a motornak is több hely jutott. 
Videón a boldog Citroënes család, amelyben anya elszunnyad, apa meg nem szeret parkolni:

Üveghegy

A Citroën háza táján sohasem fukarkodtak az üveggel, de ez a modell minden más típusra ráver a maga 5,7 négyzetméternyi üvegfelületével, amely kisebb egy körablakos Setra busznál. Ennek hála a belső olyan, mintha üvegbuborékban ülnénk. Világos, barátságos, szellős. Jóféle, puha anyagok ölelik körbe az utasokat, elöl masszázsfunkciós ülés, jobboldalon pedig elektromosan előcsalogatható lábtámasz teszi elviselhetővé a leghosszabb autózást is. Igaz, az ülések ezek nélkül is roppant kényelmesek, külön jó pontot ér a rafinált fejtámla, amely nem hagyja lebicsaklani a mélyen alvó utas fejét sem.  A második sorban lehajtható, világítással is ellátott színezésre, szalonnázásra is alkalmas asztalkák, vagy éppen az első ülések fejtámlájába épített képernyők segítenek lekötni a kiskorúakat a hosszabb autózások alatt.

Varázslatos belső tér. Pihe-puha, elegáns, modern, de néhol nem praktikus

Persze nem lehetne igazi francia autó, ha a fejedelmi tér és az ízléses belső mellé nem járna valami elektronikus varázslat is. De persze jár. Hagyományos műszerfal helyett a kipróbált járgányokban 7 és 12 colos óriási kijelzők látják el ezt a feladatot. A kisebb érintőképernyő, a legtöbb beállítást is ezen lehet elvégezni. Nagy kár, hogy a hőmérséklet-beállításhoz is be kell kukkantani a menübe. Hiába trendi annyira a letisztult, szinte gombmentes belső, azért ez a funkció megérne egy saját, igazi gombot, vagy tekerőt. A személyre szabható képernyő viszont remek dolog, nem is értem, miért gyártanak még mást. A grafika szép, a működés kellően gyors, csupán a menü logikája nehezen követhető. 

Csomagtartó

Az autó raktere 69 literrel múlja felül a korábbi változatét, így mostantól 645 liternyi – a második széksor egyesével, 15 centis távon tologatható üléseinek előretolásával 700 liternyi – helyet lehet csomagokkal megtölteni. Méghozzá az átlagtól alaposan eltérő kiterjedésű darabokkal is. Széltében 1,17 míg hosszában – lehajtott háttámlájú anyósüléssel – 2,75 méter a határ. Emellett az utastérben is megvannak azok a mókás rekeszek, amelyeket megszokhattunk. Akad a padlóban, a két első ülés között, illetve a kesztyűtartó mellett a középkonzolba is jutott egy kis rekesz, 230 voltos csatlakozóval megspékelve. 

Kényelmesek, és 15 centis sínen tologathatók a dönthető háttámlájú ülések

Elektronikus vezetőtámogató rendszerek nélkül ma már létezni sem lehet, így a Grand C4 Picasso is rendesen odafigyel a benne utazókra. Intelligens, a beállított követési távolságot tartó tempomat – sajnos fékezni csak motorfékkel tud – ütközés előjelző – három fokozatban figyelmeztet, vizuálisan, hanggal és az öv megfeszítésével. Az öv rángatását amúgy is szereti a Grand 4C Picasso, a sávtartó is így figyelmezteti a vezetőt, ha irányjelzés nélkül kóvályog át a másik sávba. Automata távolsági fény kapcsolgató, holttérfigyelő, és parkolóautomata is rendelhető bele. 

Motor

A Grand C4 Picassókat az új, roppant takarékos és mindenekelőtt tiszta üzemű dízelmotorokkal próbáltuk, hatfokozatú manuális, majd automatikus váltóval. Utóbbi igazi automatikus darab, nem robotizált, így könnyű volt megszeretni, de a kéziváltó is tisztességesen működik, legfeljebb a fokozatok kiosztása nem tűnik igazán szerencsésnek, gyakran kell visszaváltogatni, pedig a 150 lóerőnek elégnek kellene lennie. 

Még Gagarin is zavarba jönne ennyi gombtól

De nemcsak a motor és a bonyolult, katalizátorral, részecskeszűrővel, AdBlue befecskendezéssel megbolondított kipufogórendszer járul hozzá a kisebb környezeti terheléshez, hanem a masszív fogyókúra is. A korábbi verziónál 100 kg-mal lett könnyebb a Grand C4 Picasso, amelyből 60 kg a nagyszilárdságú acélokból készülő padlólemez érdeme, 40 pedig az optimalizált karosszériának, és az új anyagok – aluminium, kompozit – használatának köszönhető. 
Az új BlueHDi 150 fantázianevű motor valamivel morgósabbnak tűnik, mint vártuk, de kellően erős, az automata váltóval pedig kifejezetten élvezetes, kényelmes darab, ha hosszabb, unalmas autózásra ítéltettünk. A kasztni kanyarban hajlamos bedőlni, de mit is várunk egy katedrálisra is elegendő, nehéz üveggel a fejünk fölött. Csodák nincsenek, igaz, a Grand C4 Picasso nem is száguldásra, élvezetes vezetésre termett. Helyette inkább az utastér többi 4-6 tagjának kínál egy-egy sodrós kanyarnál jóval hosszantartóbb és komolyabb élményeket, egész a végállomásig. 


Mellette – Ellene
  • Tágas, jól variálható, okos belső
  • Szép kidolgozás, jó anyagok
  • Kényelmes ülések
  • Takarékos motor
  • Nehezen áttekinthető menü
  • Tökéletlen ablaktörlő

Kommentek

  • Guevara

    Családi járgánynak nagyon pofás, olyan igazi citroenes merészséggel rajzolták meg a vonalait. Elrugaszkodva a realitás talajától, motorizáltságát tekintve nekem valami nagy 3 liter feletti V6-os benzinessel lenne az igazi. Csend, kényelem, méltóságteljes de tisztességes dinamika. Álom, álom…

  • mtbe

    különleges forma, sötétben nagyon klassz az a hátsó lámpa de így nem tetszik annyira

    és mennyit fogyasztott?

  • hanyistok

    Valamirevaló fogyasztás majd a hazai teszt után lesz. Ott csak a számítógépre voltunk utalva, annak meg nem hiszünk. :)

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.