Vezettük az év legjobban várt sportautóját

Menetpróba: Alfa Romeo 4C

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.10.14. 07.00

Hatalmas jelentősége van az autót jellemző számtengernek: 4,5 százra, 258 a vége, 3,85 kiló egy lóerőre, mégis, amikor megláttam a ránk váró flottát, erejüket vesztették.

Röviden – Alfa Romeo 4C

Mi ez?

2013 legjobban várt sportautója
Mit tud? A versenypályák hangulatát hozza közútra, kompromisszumok nélkül
Mi van helyette? Nincs közvetlen konkurense jelenleg. Az Opel Speedster, vagy a Lotus Exige S hasonlítható hozzá, a Cayman kényelmes túraautó mellette
Mikor jön?  Hazánkban is értékesíteni fogják, alapára 16 060 000 Ft

Előjáróban egy idézet Isaac Asimovtól. “A beszédnek eredetileg az volt a rendeltetése, hogy segítségével az ember, ha tökéletlenül is, de megtanulta közölni gondolatait. Azáltal, hogy bizonyos szellemi állapotok kifejezésére önkényesen egyes hangokat és hangcsoportokat nevezett ki, az ember kifejlesztett magának egy kommunikációs módszert, amely azonban esetlenségével és durva elnagyoltságával a finom szellemi folyamatokat felületes torokjelekké züllesztette le.” 

Nos, mindez az írásra hatványozottan igaz. Ezért vagyok nehéz helyzetben, mert az Alfa Romeo 4C mint látvány és élmény túlmutat szerény kifejezőeszközeim korlátain. Egy rövid nap elég volt a márka feltámasztására hivatott sportgéppel, hogy a begyűjtött impulzusok színes, lassan emészthető masszaként üljenek agyamra. Ezt kibogozni, és értelmezhető formára vágni komoly kihívás.


Sajtótájékoztató az aszfalton

Nem is próbálkozom meg vele, inkább jöjjön a baloccói tesztpályán és környékén töltött idő nyers kivonata. Repülőre fel, átszállással Münchenen keresztül értem el Milánót. A transzfer, szállás, kötelező mosolyok algoritmusa szabály szerint haladt, annyi különbséggel, hogy egyedüli magyarként ücsörögtem több tucat orosz, olasz és marokkói között. Hiába, hazánk apró piac, egyszemélyes kontingensem jelenléte így is kész csoda, elintézhettek volna minket egy jól fogalmazott közleménnyel.

De nem tették!

Már az érkezés estéjén áloműző merénylettel álltak elő az olaszok. A repülőúttól bágyadt arcokat jól fűtött konferenciaterem helyett a tesztpályán (szó szerint!) felállított épületbe terelték. A szokásos nagy ívű prezentációk agybomlasztó unalmát így az Alfák valós jelenléte zúzta szét. Elég hatásos, mikor a 4,5 másodperces százas sprint említése után a közönség elé gördül egy 4C, majd velőtrázó üvöltéssel kilőve mutatja meg tudományát.

Nem aprózták el a bemutató, a tesztpályára épített, nyitott bemutatóteremben zajlott a sajtótájékoztató, mozgó autókkal fűszerezve

Vacsora előtti adrenalinfröccs gyanánt még utasként élvezhettük, ahogy a gyári tesztpilóták zúznak egy kört a baloccói tesztpályán. Aki két pezsgőnél többet ivott, az bizony megbánta, mert ha vaksötétben, értő kezek visznek körbe egy ismeretlen pályán, néha elérve az 1,1 G-s maximális oldalgyorsulást, akkor a gyomor könnyen bosszút áll a megpróbáltatásokért. Felböffent rizottó helyett szerencsére csak vigyor ült az arcomra, és az élmény hatására reggelig a centit vágva vártam, hogy végre én ülhessek a volán mögé.

Stop! Technikai részletek!

Avagy Hammer time (aki unja, ugorjon). Mert az Alfa Romeo 4C paraméterei pörölyként csapnak le. Külön-külön nincs bennük semmi egetrengető, de mégis, ebbe a csomagba pakolva ínyenceknek való mérnöki csemege. Mert a magját, a mindössze 65 kilós karbonból készült utascellát ismerjük már autóversenyekből, szupersportautókból, de húszmillió forint alatt ez űrtechnikának számít. Akadt már ugyan pillekönnyű sportautó a közelmúltban, de ma a 895 kilogrammos száraz tömeg szédítő érték.

A szénszálas műanyagon túl alumínium, és kompozit műanyag karosszériaelemek segítettek kilóktól megszabadulni, a kellő stabilitás és torziós merevség megőrzése mellett. Nem csak a fő elemek készültek a szent súlycsökkentés jegyében, a Brembótól származó négydugattyús fékrendszer alumínium alkatrészeivel két kilót spóroltak. A szériaváltozat sok vitát kiváltó bi-LED pókszemeit is ezt a célt szolgálva építették be, a tanulmánynál használt klasszikus kivitel egyszerűen túl nehéz volt.

Az Alfa Romeo mérföldköveinek számító típusai adták az ihletet, főképp a 33 Stradale, és a 8C

Mindez csak laza bemelegítés, az igazi mészárlást az utastér szenvedte el. A küszöbön pőre szénszálas műanyag kacsint ránk. Kárpit nincs, ahogy kormányszervó sem, ülés gyanánt két karbon-héj szolgál, pont annyira párnázva, hogy megússzuk a kék-zöld foltokat.

Az Alfa 4C motorja Giulietta QV-örökség, a szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérlésessel szerelt motor ebben a verzióban könnyedén teljesít 240 lóerőt, és 350 Nm maximális nyomatékot (2100-4000-as fordulatszám-tartományban). Kicsattanó ereje mellett tömege is csökkent, 22 kilónyi fölös fémet faragtak le az alumínium blokkról. Természetesen felmerült a kérdés, a FIAT családban nem akadt egy kevésbé átlagos darab? Akadni éppen akad, de a szent súlycsökkentés és a fejlesztési költségek alacsonyan tartása miatt ez az 1,8 literes turbós négyhengeres jelentette a az optimális megoldást.

A hajtáslánc további elemei szintén az Alfa Romeo polcairól kerültek le, de sajna a kézi váltók rajongói kielégületlenül maradnak: a duplakuplungos, hatsebességes TCT egység az egyetlen opció. Ez tudatos, felméréseken alapuló döntés volt, a fizetőképes piacok Nintendo generációja nem akar vesződni a váltás fárasztó feladatával, intézze ezt csak az elektronika!

A beltér csak a vezetésről szól, a kényelmi extrák teljesen ismeretlenek

Végül az erő a Q2 jelű elektronikus vezérlésű differenciálművön jut el a kerekekhez. Ennél a pontnál is nagyot nyel az ortodox sportautó hívő, hiszen egy mechanikusan önzáró sperr a felhőtlen boldogság, de talán ez egy jövőbeli, erősebb kivitel kiváltsága lesz. Azért, hogy nyakunkra üljön az 1,1 G, főképp a futómű felel. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul MacPherson szerű felfüggesztés dolgozik a fizika ellen. Utóbbi érdekes választás hátra, de érdeklődésünkre ebben a kérdéskörben is a szent súlycsökkentést kaptuk válaszul, amivel nehéz vitába szállni.

Vezetése férfimunka

Hatalmas jelentősége van az autót jellemző számtengernek: 4,5 százra, 258 a vége, 3,85 kiló egy lóerőre. Mégis, amikor megláttam a ránk váró flottát, egyszerűen erejüket vesztették. Ha a 4C hátsó tengelyét két bespurizott pocok hajtaná, akkor is akadna rá vevő. Tökéletes választás ugyanis egy semmitmondó modern szobor helyett. Ennek a karosszériának mondanivalója van!

A márka fénykorát felelevenítő új kezdetet jelképezi. Egy tizenkilencre húzott lapot, amit az Alfának mindenképp meg kellett lépnie, hogy felriadjon a kómából. A pókszemeket leszámítva igazi tekintetrabló olasz, a könnyed orr felől egyre húsosabb, tömött hátsó minden nézetből más arányt ad. Vétkezik, aki az autót látva nem szán legalább tíz percet a körbejárásra.

A napi termelés jelentős része, a karbonszálas utascella miatt naponta maximum 16 darabot tudnak összerakni a Maserati üzemében

A szájtátás percei után végre elindulunk. Egy olasz kollégával osztom meg az élményt, aki természetesen áradó áhítattal fordul a nemzeti termék felé. Én lehetek kritikusabb, de az első pár méteren lefoglal a pofátlanul hangos kipufogó, és a szervót nélkülöző kormány. Nyers, férfias jelenség kerekedett ebből az Alfából, nincs kompromisszum, a parkoláshoz izom kell, a hanghoz pedig arra éhes fül.

Turbós motor lévén magasabb fordulaton már süvítés nyomja el a sallangmentes, dühös rotyogást, de ez is élményszámba megy, főleg ha gázról lelépve jókorát tüsszent a lefújószelep. Nem szintetizált, szűrt, akusztikailag hangolt élményt kapunk, itt minden mechanikai zaj helyet követel, akár egy versenyautóban.

Mindez a kasztnin pattogó kavicsokkal aláfestve páratlanul nyers összbenyomást kelt, aki lágy, gombnyomásra megszüntethető élményre vágyik, az csalódni fog. Az Alfa Romeo 4C minden pillanatában őszinte.

Az Alfa Romeo újra él?

Akárcsak én. Az autó zseniális, de korántsem tökéletes. Egyik gyenge pontja a TCT váltó, ami elvileg 130 ezredmásodperc alatt cserél fokozatot, visszaváltásnál mégis egy leheletnyit tompa benyomást kelt, főképp a Porsche PDK egységéhez viszonyítva. A kormányra rögzített kapcsolófülek kialakítása is hagy némi kívánnivalót maga után. Két apró, műanyag gombot tapogatunk, egy elegánsabb megoldás pár grammján már nem múlt volna semmi. Ugyanez a helyzet az utastér apró részleteivel, a puritánságnak miért kell egyenlőnek lennie a könyöktámasz, és egy normális pohártartó hiányával?   

Igaz, ezek a hibák csak a joboldali ülésben, utasként ötlöttek fel bennem. A baloldalon ülve delejez a versenyhangulat, magasról teszek a kárpitokra, és a fixen lecsavarozott ülésre, a falfehér olasz kollégára. A teljesen visszafordító hajtűkön kívül nem kell átfogni – az utat tenyérre hűen közvetítő – kormányt, a Brembo féknyergek röhögve fogják a kanyar előtti lendületet, megfelelő abroncsokkal 36 méter alatt bármikor megállhatunk százról.

A tömör farból kilógó két kipufogó pofátlanul nyers és hangos, erőteljes dörgésük a klasszikus versenyautókat idézi

Bűvészkedtek az olaszok, a turbólyuk mentesítő praktikáik azonban nem teljesen váltak be. Áldás ez, mert így megmaradt a klasszikus töltött motorok hangulata. A 4C pillantásnyi szünet után vág hátba, de akkor ölünkbe ömlik a táj. Alagútban, falak között autózunk – olyan szemérmetlen dübörgés kíséretében, mintha a Holdra indulnánk.

A korunk Alfáiból ismert DNA kapcsoló innen sem hiányzik, a gázreakciót és a váltás sebességét befolyásoló program All Weather és Normal állását elfelejthetjük, a 4C-hez csak a Dynamic méltó, vagy a gombot hosszan lenyomva előcsalogatható Race beállítás. Ebben az esetben igazán agresszív a váltó, és háttérbe vonulnak az elektronikus segédek, csak teljes erejű fékezés esetén avatkozik be a menetstabilizáló rendszer.

Vidámpark már nincs, de a 4C-vel a baloccói tesztpálya ívein elérhető kanyarsebesség felér egy hullámvasúttal. Itt érik be igazán a fanatikus fogyókúra, a mechanikai tapadás brutális, terhelésváltásnál, szűk kanyarokban a bátorságom mindig hamarabb fogyott el, mint az autó tudása. A diffúzor sem dísz, az Alfa alja tényleg leszorító erőt termel, és ezzel együtt sikerült 0,34 Cw alaktényezőt elérni, ami a negatív felhajtóerőt termelő autók között bajnok érték.

A pálya nyújtott ovál részén tapasztaltak alapján tényleg nincs gond 240 km/óra körül sem. Baj egyedül az idővel adódott. Eltelt, és visszaadva a kulcsot, már csak annyi teendő maradt, hogy köszönjek. Helló Alfa Romeo, üdv az élők sorában!

Mellette – Ellene
  • Brutálisan tapad
  • Esztelenül könnyű
  • Pofátlanul hangos
  • Instant tekintetmágnes
  • Teljesítményéhez mérten alacsony ár
  • Visszakapcsoláskor lassú váltó
  • A motorzaj hosszú utakon zavaró
  • Túlzásba vitt puritán hangulat a beltérben


Motor

 

Típusa

közvetlen befecskendezésesturbós négyhengeres

Lökettérfogad (cm?)

1742

Maximális teljesítmény KW(LE)/ford

177(240)/6000

Maximális nyomaték

350 Nm/2200-4250

Sebességváltó

 

Típusa

Alfa TCT száraz duplakuplungos automata, kormányról kapcsolható, rajtprogrammal

Futómű

 

Elöl

Kettős keresztlengőkaros felfüggesztés

Hátul

MacPherson rendszerű felfüggesztés

Első abroncsok mérete

205/45 R17

Hátsó abroncsok mérete

235/40 R18

Menetteljesítmények

 

0-100 km/h

4,5

Féktáv 100-0 km/h (m) 

36

Végsebesség (km/h)

258

Maximum lassulás fékezéskor (g)

1,25

Maximum oldalgyorsulás (g)

1,1

Tömeg

 

Száraz önsúly (kg)

895

Üzemanyagtartály mérete (liter)

40

Fogyasztás (gyári értékek)

 

Városban (l/100 km)

9,8

Országúton

5,0

Vegyes

6,8

CO2 kibocsájtás (g/km)

157

Méretek


Hossz (mm)

3989

Szélesség(mm)

1864

Magasság (mm)

1183

Tengelytáv (mm)

2380

Csomagtér mérete (liter)

110

 Listaár 16 060 000 Ft

Szavazás

Tényleg agyrobbantóan menő a 4C? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Guevara

    Hű, az a hang! Ha nem látnám a videót, előbb gondolnám hogy egy tuningolt 120-as Skodából jön, mint azt hogy egy Euro V-ös motorral szerelt autóból.

  • Guillotine

    Komolyan van aki ettől elájul?? :)
    Lotus Elis másolat…és szerintem az Exige közvetlen konkurense.

    Érdekes ha egy német kombi vagy szedán produkálja ( vagy produkálta jó pár éve) ugyanezeket a menetteljesítményket akkor az semmi vagy magától értetődő és említésre sem méltó. :D

    100-ról 0-ra a fékút 36 méter…. woow! :) 895kg-al 2013-ban??!

    Ennek az autónak is megvan a célközönsége.

  • v_gabe

    Ára?
    Szerintem az is kőkemény, nyers és pofátlan lesz.:)

  • matulabacsi

    Ha már az előnyök között ki lett emelve, hogy “Teljesítményéhez mérten alacsony ár”, akkor megtudhatnánk esetleg, hogy mennyibe is kerül????

  • zoldfulu2000

    először én sem értettem de aztán ránéztem a táblázatra: 4.5 Mp.

    Ilyet Poschéból csak a komolyabb 911esek tudnak (S, GT3, Turbó). Ez a búcsúzó M3as tudása.

    És szerintem ez a teljesítmény húzható még fölfelé.

    Nem tetszik amerre halad az Alfa, és ez már akkor nyilvánvalóvá vált amikor Marchione elkezdte a xarkavarást, de ez a modell most egy érdekes kezdeményezés.

  • Guillotine

    “először én sem értettem de aztán ránéztem a táblázatra: 4.5 Mp.

    Ilyet Poschéból csak a komolyabb 911esek tudnak (S, GT3, Turbó). Ez a búcsúzó M3as tudása. ”

    Jaja..meg tudta ezt 2005-ben egy 2 tonnás szedán (BMW M5 4.7)
    Meg manapság egy 1800kilós kombi a 3.9 -et..
    Minek vennének az emberek akkor ilyet mikor a nagy többségük bele se fér?! :D

    A BMW M5 2005-ben tudta ezeket:

    0-100:4.7

    100-0: 36 méter (1.3g lassulás)

    Nem is érdekes amúgy…
    tehát komolyan nem izgat engem sem csak itt most érdekes módon úgy vannak leírva és táblázatba foglalva ezek az adatok mintha autóval ilyet még sosem lehetett volna pedig jóval régebben jóval nehezebb autók is tudták ezt.

    Ezért írtam hogy biztosan ennek is megvan a célközönsége.

  • zoldfulu2000

    A Ferrarik pedig körbe is autózzák.

    De ha tényleg 50.000 körül lesz az azért más liga. Egy M5 kétszer ennyi. Ez egy jobban felszerelt 520d ára. (Bár szerintem így is túl drága lesz a 4C)

    Nyilván már sokan megpróbálták és beletörött a foguk (nemrég pl Hyundai kupé, előtte Mazda RX8, vagy az örök 370z), Európában nem az olcsó és kihegyezett/gyors kocsikat keresik a vevők.

  • menőmanó

    Az az első lámpa egy borzalom.
    Egyébként aki ilyen autóra vágyik biztos megtalálja benne a számítását.
    Egész jól néz ki (az első lámpájától eltekintve), nagyon feltűnő, elég gyorsnak is mondható így villogni kiváló. :)

  • Guillotine

    “A Ferrarik pedig körbe is autózzák”

    Így van!

    Csak hogy a Ferrari felfele nem egy kategória ezzel az izével az M5 meg elvileg lefele mert hogy az M5 és RS6 nem sport autó.

    De igaz azok kétszer ennyibe kerülnek..meg mondjuk kétszer ekkorák is..:D

  • zoldfulu2000

    Guilloine: egy kétszer annyiba kerülő autó miért számítana “lefelé”?
    Annyiba kerül mint egy sima civil dízel felsőközepes (mondjuk E200CDI) meg ez EGYÜTT.

  • JohnSmith

    ez V4.
    az m5 v10 volt. őrületes, hogy a bmw v10ből kihozta azt 2005-re, amit egy komolyabb olasz sportkocsi már a 90-es években tudott.
    azt hiszem a bmw már megmutatta az f1-ben is mit tud. haza is pakoltak beláthatatlan ideig.

  • AutoItalia

    Csoda ez az Alfa, ahogy a többi is! Német autókhoz ne is hasonlítsuk, az olasz autóknak, ahogy az olasz embereknek stílusuk van, egyediek, nem, úgy mint a fritzeknek, német autót nem néz meg senki, mert unalmasok kívül-belül, miattam lehet jobb autó technikailag egy német(bár ez is csak egy tévhit, hogy az olasz autók megbízhatatlanok), de akkor is csak olasz autó kell, varázsuk van, főleg az Alfáknak!

  • MetroGoldwinMayer

    WOW. tetszik a tendencia, előbb az F Type most EZ. Jönnek megint a hangos autók? Az imádott HONDA CRX volt ilyen súlyban fele ennyi lóerővel.

    Persze ez azt is jelenti hogy sok flótás fog meghalni ilyenekben, 60.000 eurós ár nyugaton bérből-fizuból élő Yuppiek kedvenc játéka lehet, persze ha a minőség is ott lesz.

    Nekem vóna igényem egy szívómotoros, 150 ló körüli verzióra. Kézivel, naná.

  • Hanyes

    JohnSmith: jó lesz az soros 4-nek is, ez nem V motoros.

  • péloday

    Igazi olasz…..Igazi Alfa Romeo…..

  • JohnSmith

    igaz Hanyes!
    akkor még pozitívabb a szememben.
    egy pillanatra nekem a z4 jutott eszembe, mint konkurens, hasonló motorizáltsággal.
    de 1.8 meg 2.0 motorral??? 160-180 lóval. enyhén szólva esélytelen.

  • Drake

    Jó látni,hogy az olaszok még tudnak valami értelmeset is csinálni a sok szemétrevaló,vérgagyi,átcímkézett szar mellett(voyager,thema,freemont,500L stb).:)

  • Talpas

    5 literes országúti fogyasztás. Valószínű a vitrinben. Azért nem kell mindenkit hülyének nézni.

  • Kovijani

    Vagany kis jargany!” ha Dariusz lennek, egy Alfa Romeot vennek…o egy Alfa Romeo, veled lenne benne jo……”

  • Guillotine

    JohnSmith!

    Sztem meg Te is megmutattad már többször hogy kb annyi fogalmad sincs az autókról és technikájukról mint cukrász gyereknek az esztergáról!

    Milyen V4??Mi ez chopper??!!
    Milyen forma 1??Mer az Alfa mikor volt fomra 1 ben???
    Hogy jön ez ide??Amugy szerintem rajtad kívül elég sokan másképp gondolják a BMW forma egyes pályafutását is…milyen litertelseítménnyel is futottak a motorjaik??Gondolom fingod sincs!
    És mi az amit tudott egy komolyabb olasz sportkocsi a 90-es években amit egy komolyabb német nem??
    Imádom mikor ilyen hozzád hasonló “nagy szakértők” konkrétumok nélkül oltári ökörségeket bögfögnek be!
    A sok hülye kedvéért még egyszer leírom hogy nem vagyok német autó párti egyszerűen csak nem szenvedek feltűnési viszketegségben és ha már választani kell jobban szeretem a kompromisszum nélküli autókat azzal pár millió barommal együtt még ebben a világban!Tehát legyen nagy,elférjek benne én és a utasaim is kénylemesen,de ha kell menjen úgy mint bármelyik sportautó.Szerintem az M5 és RS6 ilyenek, kb ugyanazekkel a menet teljesítményekkel.Ennyi!

    Ettől függetlenül a sportautóknak (olasz sportautóknak) is megvana célközönsége akik szeretnek villogni meg attól hiszik hogy gyors a kocsijuk hogy hangos.

    Autoitalia!

    “német autót nem néz meg senki, mert unalmasok kívül-belül, miattam lehet jobb autó technikailag egy német”

    Ezzel mindent el is árultál magadról!

    A magadfajták azok akik csak feltűnési viszketegségből választanak autót az se baj ha szar! Aztán ha kell vesznek rá még mindenféle légterelőt nagy felniket hogy mégjobban megnézzenek mert hát az a lényeg nem az hogy mi van benne, majd később olajat se cserének benne meg fékbetétet se mert hát azokat nem látja senki….

    Van jó olasz sportautó!
    De az nem Alfa!

  • Guillotine

    Zöld!

    Eszembe se jutna újonnan venni autót tehát ha azt vesszük alapul hogy 2-3 évesen mennyibe kerül egy M5 vagy RS6 akkor lehet hogy nin olyan messze ennek az árától!

    Ellenben ha ezért a pénzért kellene autót sport autót választanom akkor valami izomautót választanék pl: Viper SRT 10,Camaro,Charger.
    Szerintem ha hétvégi használatra választ valaki autót ezek a típusok azért nagyobb élményt nyújtanak ugyanennyiért akár újan is vagy még kevesebbért.

  • JohnSmith

    “Eszembe se jutna újonnan venni autót”
    persze, pénz híján nekem sem jutna eszembe. :)

    rúgkapálsz itt a mondókáddal, mint az oviban. a bmw nem tud sportautót építeni. amivel próbálkoztak az meg is bukott. (z8)
    az audi kitett magáért az r8-al. a mai napig megállja a helyét.

    na menj, ülj be a használt m5-be, aztán járd a bontókat alkatrészért.
    a magyar talál “okosba, ügyesbe” németországban meg ausztriában már ledobott kacatot. mert azt is valamiért ledobták.

  • Vérmacy

    IStenem, csak hülye ne legyek sose! Német sportautó?-)
    Ez az autó (4c) a vezetési élményről szól és ahhoz nem a számadatok kellenek, hanem a kerek egész! Ebben jók az olaszok! Persze ez ellen van mindenki, akinek még sosem volt. Én egyszer vettem egy német “csodát” és soha többet! Unalamas, kényelmetlen, igazából nem nyújt semmit azon kívül, hogy eljut A-ból B-be. Persze sok embernek ez kell, meg a Tecsós gazdaságos termékek.
    Használtan természetesen vann szupersportkocsik is töredék áron! DE ez a cikk új autóról szól és nem arról, hogy most egy német-punk-apucikedvence hülyegyerek által rommáhajtott f*st vegyen az ember.
    A ’90-es évekről meg annyit, hogy az olaszok már egy évtizeddel korábban kihozták az 1,3-ból a 75 lovat, amikor az “eatlon” Golf még a 60 lovas 1,6-ossal vigéckedett, amely térfogatú motornak manapság fél-1 dcliter az olajfogyasztása 1000 km-en. A szakszerviz szerint ez a motor “tűréshatára”. Vicces, hogy még így is el tudják adni… :o)

  • Guillotine

    JohnSmith!

    Te meg próbálj meg tényekkel érvelni ha bárkivel vitatkozni akarsz mert ez így csak ugatás de a részedről már megszokhattuk!
    Megint olyan dolgokat kavarsz ide aminek semmi köze a témához.
    Ez is csak a tudatlanságodat jellemzi…

    Vérmacy!

    ÉS hol vannak most azok az 1.3as motorok??
    Pont az a lényeg hogy a száraz tények vannak itt nagyon szépen táblázatba vetitve de bármelyik másik autónál amelyik új vagy használt német vagy olasz esetleg francia nincsenek ilyen adatok leírva pedig lehet hogy nem sportautó létükre sokkal jobb adatokat produkáltak….ezt és kizárólag ezt kritizáltam az első hozzászólásommal de mindig vannak olyanok akik belekötnek ha ilyen nagyon szupi olasz autó alá bármi kritikát mer írni az ember.

  • Vérmacy

    Nem ezen van a lényeg, hanem azon, hogy a marketing, és a vásárlók beidegződése sok mindent eldönt már a kezdet-kezdetén…
    ’70-es években fejlesztett motorblokk miért nincs 2013-ban? Vajon miért? Amiért már nem T-modellel jár a világ!
    Vannak, akiknek a lényeg a vezetési élmény és az, hogy a többi Alfás köszön, amikor találkozunk (elég ritke, mert kuriózum a márka, nem sz*r, hanem kuriózum!) és vannak, akiknek a német vas kell, mert a szomszéd arra csorgatja a nyálát!
    Én a családomnak és magamnak veszek autót, nem a szomszédnak!
    amúgy stílusban a 4C nekem sem jön be, csakhogy a cikkhez kapcsolódjak, viszont a 159 igen!

  • Guillotine

    Vérmacy!

    Nem hinném hogy egy V10es 500lóerős vagy egy V8-as 560 lóerős autót a szomszédnak vesz az ember.
    Teljesen más kategória mint az 530d meg a 3.0 TDI.
    De mindegy is mert ezen kár vitatkozni és én ezt nem is vitatom mert mindenkinek más az igénye és mindenkinek más tetszik.

    Konkrétan az Alfa 159-es szerintem mindenkinek tetszik de nekem biztos….

  • JohnSmith

    Röviden de tömören a lényeg:
    Ebben a kategóriában, azonos motorizáltsággal a konkurenseit (Audi TT, BMW Z4, Toyota GT86) elveri, de csúnyán.
    Aki meg idekeveri a 4 személyes szedánokat meg kombikat, az finoman szólva komoly hiányosságokkal küzd e téren. NEM EGY KATEGÓRIA.
    Ez nagyfokú nemtudásról tesz tanúbizonyságot.

  • Guillotine

    JohnSmith!

    A “Röviden de tömören” kifejezés nem nagyon állja meg a helyét mivel ami rövid az általában tömör is legalábbis az emberi beszédben általában. Helyesebben :Röviden és tömören lett volna!

    Nahát!A nagyfokú tudásod viszont előremutató lehet a hülyék körében már csak azért is mert én magam írtam meg egész pontosan 18 hozzászólással ezelőtt ugynaezt!
    Na de ha nem figyeltél volna bemásolom a kedvedért még egyszer jó??!

    Figyelj!

    Guillotine – 2013.10.14 // 15:49

    “A Ferrarik pedig körbe is autózzák”

    Így van!

    Csak hogy a Ferrari felfele nem egy kategória ezzel az izével az M5 meg elvileg lefele mert hogy az M5 és RS6 nem sport autó.

    De igaz azok kétszer ennyibe kerülnek..meg mondjuk kétszer ekkorák is..:D

    Tehát még mindig a saját figyelmetlenséged magyarázod meg! :)

    Az általad leírt autók sem közvetlen konkurensei ennek az autónak mivel azok jóval nehezbbek és nagyobbak is ennél.Ezt maga a szerző is megírta!

    A 4 személyes szedánok általában 5 személyesek és mint írtam csak azért kevertem ide egy hozzászólás erejéig mert ugyanezekkel a -táblázatban nagyon szépen kiemelet- menettulajdonságokkal bír szedán létére is,ami szerintem azért tisztességre méltó mert amikor egy ilyen szedán vagy kombi hagy le egy ilyen olasz csodát a lámpánál szép csendben az megalázó lehet a magas vérmérsékletű olaszimádó sportautó fanoknak.

    Záróakkordként pedig felvilágosítanálak ,hogy “nemtudás” sem létezik!
    Van tudás meg tudatlanság de a “nemtudás” csak az olyanok fejében létezik akik nem rendelkeznek tudással! ;)

  • Vérmacy

    Istenem! Ilyenkor még ki is húzza magát a monitor előtt (hacsak nem az apja gépelt ennek a 14 év körüli gyereknek), hogy mennyire jól megmondta. Igen, mondta, mert ezt meg így mondják/írják és feltétlenül kapcsolódik egy nyelvtanhelyességi párbaj is a cikkhez… :o)

  • Guillotine

    Vérmacy!

    Kérdezz nyugodtan??!Szívesen válaszolok nem kell találgatnod!
    Az itt kommentelők nagy része tudja ki vagyok és honnan írok!
    Nem feltétlenül tartozik a tárgyhoz a nyelvhelyesség csak a figyelmességed tükrözi!

    Egyébként sajnos nem 14 vagyok csak egy picit idősebb!
    Apám pedig jóval idősebb nálam és gondolom nálad is!
    Na és persze nem szép dolog idekeverni a szeretteinket nem gondolod!?!

  • Guillotine

    Vérmacy!

    A nyelvhelyességben egyébként a “t” a múlt idő jele ezt tudod?!

    Tehát nem mindegy hogy “mondják” vagy “mondták” vagy “mondja” vagy “mondta”!

    Jó mérgelődést és bosszankodást kívánok! :)

  • Vérmacy

    Köszönöm, hogy gondolsz lelki állapotomra, de nem szükséges. Miattad nem mérgelődök. Nem érdemes.
    Sztem sosem volt Alfád, így nem igazán tudsz érdemben hozzászólni ehhez a cikkhez (sem)…
    Szép Napot!
    A nyelvehlyességi szösszeneted pedig sztem Grécsi tanár úr sem érti :-)

  • Guillotine

    Vérmacy!

    Nagy kár lenne ha más sem értené mert ezt általános iskola kb. 5.osztályában tanítják…..

  • Holiday

    Kegyetlen autó lehet. Jöhet(ne).

  • MetroGoldwinMayer

    Tekintve, hogy ezt a receptet eddig csak a Lotus alkalmazta sikerrel, és ez ahhoz képest sokkal jobban néz ki + ingyen adják, akár még sikeres is lehet.

    Persze nagyon azért nem mert a sok managerpalánta inkább pózolni szeret, nem gyorsan menni, arra meg ez nemjaó, túl szük és kemény.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.