Vezettük a legújabb családi Škodát

Škoda Rapid Spaceback - 2013

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.10.10. 17.00

A Skoda modelloffenzívájának legújabb hulláma hozta a Rapid csapott hátú verzióját, komoly méretű csomagtérrel, fiatalokat célzó formával.

Röviden – Škoda Rapid Spaceback

Mi ez?

Csapott hátú kompakt autó a Rapidból, jóval az Octavia alatt.
Mit tud? Igen tágas a hátsó lábtér és az ötajtósokhoz mérten a csomagtere is nagy.
Mibe kerülhet? Várhatóan a  lépcsőshátú 3,2-5,5 millió forintos ára lesz a maximum
Mikor jön?  Októberre második felében számíthatunk a hazai árakra

A Škoda mára az egyik legjobb igáslóként húzza a Volkswagen szekerét. Kötöttségükből, a behatárolt fejlesztési irányból kovácsoltak előnyt, és sikerült úgy sikeres típusokat talpra állítaniuk, hogy nem lőttek házi nyulakra. Erre legjobb példa a kompaktok felett álló, a középkategóriát alulról súroló Octavia. Nehéz skatulyákba tömni, nem jelent halálos veszélyt sem a Golfra, sem a Passatra, mégis részvényeseket őszinte mosolyra gerjesztő mértékben alakulnak az eladási mutatói.

A csehek ezt a bevált receptet lőtték el újra a Rapid Spaceback esetén, csak kisebb méretben, óvatosabban kifőzve. Mert felületesen szemlélve nehéz megmondani, hol az a piaci rés, ahova befér a nemzetközi menetpróbán először tesztelt friss Rapid variáns.

Mennyire, és miben új?

Tulajdonképpen a szedán is ötajtós, csomagtere hatalmas, minősége rendben, van értelme egy rövidebb, csapott hátú kivitelnek, ami egyszerre nézhet szembe a kihalófélben lévő kombi kisautókkal, és az olcsó, fapados kompaktokkal? Erre a végleges, tömör választ fél év múlva megadják az értékesítés nyers számai, addig azonban be kell érnünk pár gondolattal, és a próbaút során felcsípett benyomással.

A Spaceback innen is onnan is csábíthat vásárlókat. Egy kisautó vevő a nagyobb hátsó tér, egy kompaktok között nézelődő az alacsony felszereltségű verziók várható kedvező ára miatt választhatja az új Skodát.

A konzervatív hangulatban fuldokló Rapidnak jót tett a túlnyúló far leválasztása, egy élénk színnel, plusz a márkánál elérhető legnagyobb méretű panorámatetővel megtámogatva a nyugdíjkorhatáron innen is csábító a forma. Az üvegtetőhöz egyedi ötödik ajtó jár, a tíz centiméterrel hosszabb szélvédő a márkajelzés alá hajlik, ez a Volvo V40 esetén is alkalmazott megoldás sokat dob az összképen.

A puttony hozza a márkától elvárt praktikus megoldásokat, a csomagok rögzítését több háló segíti, a dupla padlós kialakításnak köszönhetően sík rakodóteret alakíthatunk ki, és az Octaviából ismerős, könnyen tisztítható gumiszőnyeg sem hiányzik.

Karosszériája szintén Polo alapokon nyugszik, tengelytávja megegyezik a lépcsőshátú verzióval, egyedül a teljes hossz különbözik, a Spaceback 18 centiméterrel lett rövidebb. Ennek ellenére sikerült jól sakkozni az arányokkal, a 415-1380 literes csomagtér bőven versenyképes, akár alsó (Clio Grandtur 443-1380 l), akár felső kategóriából (Az új 308-é 420, a Bravóé 400, a Civicé 456 liter.) választunk konkurenst.

Hátsó sorban erős

A második sor rovására nem nagy kihívás összehozni mindezt, viszont a Spaceback-nek nem csak a farában tátong űr, a hátul ülők az alsó-középkategóriában megszokott kényelmet kapják, a saját 185 centiméteremmel tesztelve hosszabb utakra is ajánlhatónak minősítem.
Elöl a már megszokott Rapid műszerfalon az ötféle változatban elérhető háromküllős kormánykerék hoz újdonságot, és a fiatalos stílus jegyében immár négy színben kérhetjük a műszerfalon végigfutó műanyag díszbetétet.

Négyféle színben rendelhető a belső hangulatát pozitív irányba javító díszléc

A sportosság csúcsa külön csomagban érkezik majd, a Dynamic pakk már némi bőrt (kormányon, váltógombon, a kézifékkaron), és egész emberesen ölelő üléseket tartalmaz. Utóbbiak integrált fejtámlával készülnek, ami köthető ugyan az autósporthoz, de költségcsökkentésnek is felfogható. Kell ez a pár apró változás, mert a belső anyagok most sem dobnak sokat a minőségérzeten, legalább így világosabb színekkel lehet javítani az ingerszegény összképen.

Hat motor van, ár még nincs

A motorkínálat két dízelből és négy benzinmotorból áll, a teljesítménytartomány 75-122 LE. A Rapid Spaceback újdonsága a lépcsőshátúhoz eddig nem kínált, 1,6 literes, 90 lóerős TDI, 3,8 literes átlagfogyasztással, amely hozza a bűvös százas alatti 99 g/km szén-dioxid kibocsájtási értéket. A kínálatból mi a 105 lóerős 1,2 literes TSI turbós benzinest, és a 90 lóerős TDI dízelt próbáltuk. Előbbi, mint minden autóban, itt is kifogástalanul teljesített, a 10,2 másodperces százas sprint, és az 1550-as fordulattól elérhető 175 Nm nyomaték bőven elég a mindennapi forgalmi szituációk megoldására.

A hátsó üléssort ledöntve már 1380 liternyi térrel gazdálkodhatunk

A szintén számtalan autóban tesztelt dízel várhatóan fogyasztása miatt lesz érdekes választás, 4,4 liter remélhető a gyári mérések alapján, de az élénkebb, fiatalos stílushoz jobban illik egy könnyedebb, pörgős benzines, mint a gázolajos verzió.

Sajnos pontos hazai árakkal még nem tudunk szolgálni, de egy-két héten belül várhatóan már megtalálható lesz a pontos összeg a gyártó honlapján. Annyi biztos, hogy a csapott hátú verzióra semmiképpen sem kerül kövérebb árcédula mint a szedánra, sőt akár némi árelőny is lehetséges.

Mellette – Ellene
  • Far nélkül érdekesebb forma
  • Rövidebb, de kellően tágas
  • Praktikus ötletek
  • Új rendelhető extrák
  • Olcsó műanyagok
  • Gazdag felszereltséggel várható magas vételár
  • Vezetéssegítő rendszerek hiánya

Szavazás

Szerinted okos húzás a Rapid Spaceback? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • v_gabe

    A hátsó sorban erős, de az elsőben nem. Nem férek el elöl, mert nem lehet eléggé hátratolni az ülést (Rapid). Érdekes módon a Fabia-ban nincs gond…

  • PAlex

    Gabe!
    Nem lehet mindenkinek tökéletes :)

  • v_gabe

    Így van. Vannak például olyanok, akik nem olvassák el a második mondatomat.:)

  • v_gabe

    Meg a harmadikat sem.:)))

  • Holiday

    Hát ha egyszer nem érdemes Gabe! :-)

  • mtbe

    kockajárgány :)

Így sprólol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.