8,5 milliós Suzuki! Még mindig a mi autónk?

Teszt: Suzuki SX4 S-Cross 1,6 DDiS

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2013.10.08. 06.00

Elképesztően jó a fogyasztása, de szokatlanul magas az ára. Az új SX4-gyel mégis a piac letarolására készül a Suzuki.

Röviden – Suzuki SX4 S-Cross 1,6 DDiS

Mi ez?

A Suzuki szerint a magyar autópiac következő gyilkosa

Mit tud? Ölni nem biztos, de szinte mindent, amit a többi crossover
Mennyibe kerül?
Hát! Suzuki létére 8,5 milla, a legolcsóbb dízel 5,8
Kinek jó?  Komolyan gondolja a Suzuki, hogy ez a közeljövő népautója

Emlékeznek még Suzuki árakra az elmúlt évtizedből? Íme, néhány:

2003 Ignis 2,35 millió forint
2005 Swift 1,3 GLX 2,75 millió forint  
2007 SX4 dízel extrásan 5,6 millió forint 
2010 Swift 1,2 GS 4 millió forint  

Az általunk ekkor használt tesztautók – persze felszereltségtől függően – ennyibe kerültek. És ugye mindezt szemtelenül kedvezőnek tűnő akciókkal jóval olcsóbban is meg lehetett venni a minden utcasarkon ezerrel pörgő Suzuki-kereskedésekben.

Evidens módon azóta nem csak a Swiftnek, hanem minden más modellnek felment az ára. Szinte mind többet tud, és összességében komolyabb kocsi egykori elődjénél, de akkora emelkedés talán még sincs az árakban, mint a Suzukiknál.

Miért, mennyi?

Merthogy a képeken látható SX4 S-Cross 8,5 millió forint. Hoppá!

Fapadosként a korszerűtlen benzinessel 4,98 millió forintról indul. A most tesztelt csúcsváltozat 8,5 millióról indul

Ami azt is jelenti egyúttal, hogy az eddigi legdrágább Suzuki tesztautó, amit kipróbáltunk. (Nem számítva persze a piacon láthatatlan, senki által nem vásárolt Kizashit, és a Vitara terepjárót, ami szintén nem volt soha piaci tényező, amikor a Suzuki értékesítési sikereitől zúgott a piac másfél évtizeden át.)

Persze az életben maradt, és a létéért továbbra is küzdő Suzuki-kereskedő rögtön rávágja, hogy ez a kocsi azért 8,5 millió, mert bizony 8,5 milliós riválisokkal küzd. Sőt, azt állítja emellett, hogy azokkal van egy szinten. Ám a világ mégsem ilyen egyszerű. Van itt pár dolog, ami cifrázza a piaci esélyeit.

Adatlap

Suzuki SX4 S-Cross 1,6 DDiS

8,5 milliós Suzuki!  Még mindig a mi autónk? 1
Motor 1586 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 120 LE
Nyomaték 156 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 13,5 sec
Végsebesség 165 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,7 l / 100 km

Elsőként mindjárt az, amire az imént utaltam: az elmúlt 10-15 évben Magyarországon értékesített Suzukik meghatározó része 4 millió forint alatt volt. Sőt, nagy része 3 millió alatt kelt el. Ebből nyilvánvalóan következik, hogy a Suzuki-vásárlók többsége ezt az árkategóriát engedhette meg magának. Vagy, ha volt is több pénze, ennyit szánt autóra.

No de amikor ezek a 3-4 millió alatti Suzukik fogytak, pörgött a piac. 100-150-200 ezer új autó elkelt egy-egy évben. Ezzel szemben tavaly 44 ezer, elnézve a számokat idén lesz mondjuk 45,5 ezer. Ennek ráadásul a 70 százaléka flottás vásárló, akik viszont egy márkát kimondottan kerültek eddig. Ugye kitalálják? A Suzukit! Nincsenek tehát magánvásárlók, a cégek pedig – eddig legalábbis – ódzkodtak a márkától.

Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. marketing managere ennek ellenére hétfőn elég ütős számot mondott kérdésemre, amikor arról érdeklődtem, mennyi S-Crosst terveznek eladni. Idén csak az utolsó negyedévben 980 darab értékesítése a cél, míg 2014-ben 2000-2500 darab. (Mindezt a régi SX4-en felül!)

Ennyire sok a versenytárs?

Ebbe a felettébb optimista tervbe nyilván beleszólnak a riválisok is, merthogy az S-Cross olyan kategóriába lépett, ahol már szép számmal vannak harcosok. A 2-3 milliós Suzukik piaci sikerét az arcpirító finanszírozással társított akciók mellett a versenytársak szűk köre is segítette, ám az új SX4 az európai, így a magyar autópiac legcifrább, legsokszínűbb, és évről évre leginkább terebélyesedő kategóriájában próbálkozik.

Ez az a kategória, amelybe a Dacia Dustertől a Toyota RAV4-ig sok mindent sorol a piac. Bizony, ez a kategória két végpontja, még ha erre most egyesek fel is hördülnek, hogy hát éppen ezek egyike sem közvetlen riválisa az új SX4-nek. Ez így is van, bár ha megnézzük a dízelmotoros változatok induló árát a kategóriában, elgondolkodtató számokat találunk. Nézzük meg azt is – a teljesség igénye nélkül -, hogy 2012-ben melyikből mennyi fogyott.

Dacia Duster    1452 darab. Dízellel az induló ára 3,44 millió forint.
Nissan Qashqai 1122 darab. Dízellel az induló ára 5,94/4,94 millió forint.
Kia Sportage    414 darab. Dízellel az induló ára 5,95/5,75 millió forint.
Peugeot 3008   297 darab. Dízellel az induló ára 6,47/5,67 millió forint.
Hyundai ix35    285 darab. Dízellel az induló ára 5,99 millió forint.
Honda CR-V     276 darab. Dízellel az induló ára 6,89 millió forint.
Skoda Yeti      228 darab. Dízellel az induló ára 5,29 millió forint.
VW Tiguan      136 darab. Dízellel az induló ára 7,63 millió forint.
Mazda CX-5     126 darab (csak az év 2. felétől). Dízellel az induló ára 7,68/6,99 millió forint.
Toyota RAV4   104 darab. Dízellel az induló ára 7,16 millió forint.
(Elöl a márkák honlapján hétfőn fellelhető listaárakat, mögötte az akciós árakat tüntettem fel.)

Nagyjából ebben a mezőnyben találja magát a dízelként 5,78 millió forinttól elérhető SX4 S-Cross, amelyből, ahogy a többiekből is, ritkán vesznek csontra csupaszított változatot. Alufelni, metálfény, tetőablak, ne adj isten összkerék – és mindegyik árcéduláján egészen más ár szerepel, mint amit fent melléjük írtam. Lásd a képen látható autó árát.

Egyvalamiben bajnok: a világ első kétrészes, mindkét részben nyíló panorámateteje

Csakhogy 8,5 millióért a fentiek mindegyikéből egész jó kocsit lehet venni, az árával a mezőnyből kilógó Dusterből ennyiből éppen kettőt is. Na, de mit tud ennyiért az az autó, amelynek immár drága autó létére még mindig ott virít orrán az olcsóság szimbóluma, a Suzuki-logó?

Na, és milyen?

Kívülről kétharmadrészt teljesen oké. Az orra nekem kissé bamba, de oldalról és hátulról a szokásos, más autókon már sikeres formákat látjuk. Sőt, talán az ellopott ötletek itt még kissé trendibbek is, a szürke felnikkel megbolondítva egész pofásak a műanyag díszlapok körbe.

Mindennél feltűnőbb azonban az elődöt elhomályosító méretnövekedés. Úgy lett 4,15 méter helyett 4,3 hosszú a kocsi, és például úgy lett a korábbi 270 literes helyett 430 literes a csomagtartó, hogy a gyári közlés szerint 60 kilóval könnyebb a jármű. Amit leginkább a könnyebb motoroknak, de még inkább az erősebb acéloknak köszönhet a kocsi, utóbbiból például a szilárdságnövekedés miatt kevesebbet lehetett használni.

Belül is van változás, de erre már nem lehet a forradalmi jelzőt használni. Ha mindenáron valami pozitívumot akarok kiemelni a műszerfalra, akkor annyit a javára írok, hogy igazából semmit nem szúrtak el benne. Emészthető, könnyen megszokható forma, ennyi. Az anyagok is javultak, de még mindig kopognak, barátságtalanok. Rögtön tegyük hozzá: a Qashqai piaci sikerét sem gátolták az ócska műanyagok, míg a sokkal szerethetőbb 3008-beltér sem repítette az égbe a Peugeot crossoverét. Legalább az ülések rendben vannak, ahogy a hátsó lábtér is nőtt. A kategóriában újdonságnak számító, dupla, de az első részében ki is nyitható üvegtető miatt viszont a magasabbak haja hátul a plafont éri.

Az 1,6-os Fiat-eredetű dízel motor 1750-nél adja le a 320 Nm-es maximális nyomatékát

Nem kényeztet a motorválaszték sem, a dízelen kívül egyetlen 1,6-os benzines van még. A kipróbált Fiat-dízel vidéki fogyasztásával teljesen lenyűgözött. A benzineshez hasonlóan 120 lóerős, ámde dupla olyan maximális nyomatékot leadó (320 Nm) motorral a kocsi 90-es tempónál 3,8-4.0 liter között fogyasztott a komputer szerint, amit a tankolás utáni számolgatást követően sem módosítanék. A legdurvább, tényleg szélsőségesen araszolós belvárosi közlekedésnél felment 7,5 literig, de olyan körülmények között, amikor 40 perc alatt haladtam 5 kilométert. Hála érte az Árpád-híd környéki felújításoknak. Összességében 4,5-5,5 liter közötti átlaggal el lehet autózni vele attól függően, ki hol használja.

A reggeli hidegindítások utáni pár percet leszámítva csendes, vibrációmentes a motor, de mintha kissé lomha lenne vele a kocsi. Az első pár kilométeren az volt az érzésem, mintha behúzva maradt volna cseppet a kézifék, annyira hiányzik a mozgásából a könnyedség. 1500 felett húz, húz, de az elmúlt hetekben általam használt 1,6-os dízel Renault, vagy Opel tesztautók annak ellenére simábban lendültek, hogy nehezebbek voltak. A dízelhez társított hatfokozatú kézi váltótól is használtam már simábban járót. Precíz, de van jobb a piacon.

Mindkét motorhoz kérhető az összkerékhajtás, ebben a csúcsváltozatban is benne van természetesen. Négyféle üzemmódja létezik, elektronikusan vezérelt központi kuplunggal működik, de szerencsére alapból csak az első kerekeket hajtja. Csak azok kipörgésekor, a jármű esetleges megcsúszásakor kapcsolja be a rendszerbe a hátsókat, míg téli üzemben állandóan mind a négy kerék hajt, amíg mi a kormányzást segítendő ki nem kapcsoljuk, és végül van a fix összkerekes mód. Mivel nem magas, így terepre a kocsi eleve nem való, és havas napból általában kevés van mifelénk, döntse el mindenki maga, hogy rászánja-e azt a 600 ezer forint pluszt. Én nemmel szavazok.

Átlagos termetű felnőttek gond nélkül elférnek

Érdekes lenne a könnyebb, más súlyelosztású és némileg eltérő rugózású kétkerekes változatot is kipróbálni ezzel a motorral, de egyelőre ezt kaptuk meg a korábban már próbált benzines mellett. Amit viszont biztosan megígérhetek: hamarosan közöljük a csúcs SX4 első összehasonlító tesztjét, a kocsit már összeengedtük a Qashqai/3008 párossal.

Képes lesz tarolni a piacon?

Addig is a jelenlegi infók birtokában mindenki elgondolkodhat rajta, hogy melyik autó szimpatikusabb számára a kategóriában. Hogy érzi-e annyira erős versenyzőnek az SX4 S-Crosst, hogy megszorongassa a többieket?

Mit is mondott az értékesítésért felelős Suzuki-főnök?

2000-2500 darab eladását jövőre, miközben a Qashqai ennek a felét tudja. A féláron kínált Duster meg a kétharmadát. Ne kerteljünk, elsőre hihetetlennek tűnik. Ugyanakkor egy hasonló váltás alkalmával a minap látványos visszatérést produkált a Suzuki hazai kereskedőhálózata.

Hosszú-hosszú éveken át megkérdőjelezhetetlenül piacvezető volt idehaza a Swift, majd egyrészt a finanszírozás radikális szigorítása (a nulla forintos autó-hazahordások beszüntetése), valamint a típusváltás (minőségibb, de drágább lett az új típus) után a 37-ik helyig esett vissza. Aztán láss csodát, okos húzásokkal ma ismét dobogós idehaza.

Jövő héten kiderül, ki a király

Ön szerint képes lesz letarolni a kategóriát az új SX4? Írja meg a cikk alatt!

Ha figyelmesen olvasta a fentieket, kiderült a cikkből: nem feltétlenül az dönt majd a kérdésben, hogy ez a kocsi kanyarodik jobban, vagy fogyaszt-e kevesebbet, mint a konkurensei. A márka megítélésének esetleges változása, és a kereskedők agresszív akciózása legalább olyan fontos tényező lehet.


Mellette – Ellene
  • Szuper fogyasztás
  • Összkerékhajtás
  • Civilizált motor
  • Magyar gyártmány
  • Ár
  • Sablonos belső
  • Épphogy átlagos anyaghasználat


Szavazás

Önnek mennyire szimpatikus a vadiúj Suzuki. Szavazzon!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • v_johny

    De jó is lesz az a “korszerűtlen” motor a későbbiekben a magánvásárlóknak… Tankol bele, olajat és fogyó-kopó alkatrészeket cserél és ennyi. Ezek az ultramodern mai technikák jól teljesítenek: halkak, kevesebbet fogyasztanak (néha), rugalmasak és erősek. Persze a szervizigény már más, sokkal több a hibalehetőség sokkal drágább javíthatóság mellett. Az átlag júzernek ilyen izgalmakra szerintem nincs szüksége, pláne nem a Suzuki-sok közösségének.

  • pqowieurzt

    mint látható legfeljebb a dusterhez képest drága a “kategóriájában”.

    a qashqai megjelölt ára akciós ár, nem listaár, inkább az új árával lenne majd érdemes összehasonlítani, nem a 6 éves, éppen kivezetés előtt álló ősmaradvánnyal

    a 3008 ára szintán nem listaár, hanem akciós, listaáron 6.47

    gondolom az összehasonlítóteszt is ennyire lesz elfogulatlan…

  • pqowieurzt

    egyébként van egy 4.5-es (listaár) alapváltozat is benzinesben:
    http://www.suzukivilag.hu/uploads/arlistak/SX4-S-Cross-arlista.jpg

    bár a felszereltségi listákban nem találom

  • PROVOCATOR

    Kelet Európai piacra logikusabb lenne egy a Dacia Dusterhoz hasonló puritán, olcsóbb, max. 4mill. ft-os változat. Akkor talán kelendőbb lenne.Ez így bukta lesz, pedig jó autó.

  • iimi

    A karosszéria, úgy látványra a Kinai tervezők kezemunkáját dicséri? Baromi ronda lett, hiába jó a motor és a belső tér, ha röhejes a kaszni. Lehet, inkább azt a tervezőt kellett volna felkérni, aki a KIA-kat tervezi.

  • ffff

    A beharangozott összehasonlító tesztnél, ha a szerzők nem akarnak módszertani hibát elkövetni (az almát a körtével esete), akkor a 3008-ból és a Qashqai-ból is az ÖSSZKEREKES, DÍZEL, FULL EXTRA változatokat teszteljék. Az említett változatok árait és tudását érdemes összevetni.
    Ez szerintem alap a tesztelésnél: full extrás Golfot sem hasonlítunk össze alapfelszereltségű Astrával, mert csak körberöhögik az újságírót. :-)

  • fargo

    Kedves Cikkíró!
    Mitől is korszerűtlen egy 5-6 litert fogyasztó szívó 1.6-os benzines? Attól, hogy nincs benne turbó, és emiatt bontás nélkül elmegy 300ezer km-t?

  • pqowieurzt

    ffff: az elképzelés jó, de 3008-ból nincs dízel összkerekes, csak a hibrid összkerekes

  • pqowieurzt

    fargo: ráadásul ez a “korszerűtlen” benzines már euro6-os

  • Lencsés Csaba

    Kedves fargo!

    A tartósság és a korszerűség két külön fogalom. Sajnos.

    Üdvözlettel,

    Lencsés Csaba

  • gilmat

    Érdekes, hogy nekem is kb csak ez a “korszerütlenség” téma tünt fel a cikkben…
    Bennem is rögtön az merült fel, mint az elöttem szólókban, hogy gyaníthatóan ez a nem szénné bonyolított szívóbenzines motor kimegy majd a világból is.

    Csaba, kivesézhetjük, hogy a korszerüség valójában mit is takar. Ok, értem én, hogy itt arra gondoltak, hogy az európai gyártók ma az európai piacra szinte csak és kizárólag turbós benzineseket gyártanak. Viszont a mondatomban aláhúznám, hogy az európai gyártók és az európai piacra.
    Érdekes módon a Toyota, a Mazda, a Honda is továbbra is a szívóbenzineseket gyártja.

    Söt, ha kicsit jobban belegondolunk, a turbós benzines motorok is azért jelentek meg, hogy az autógyárak tartani tudják a szigorú euro6-os emissziós normákat. Na ezeket a normákat a japók ugyanígy elérték, csak ök szívós benzinesekkel. Akkor most mi is a korszerütlen?!
    Ugye ha más szemszögböl nézem a dolgot, akkor a japók megcsinálták azt, amit az európaik nem. A szívóból kihozták az euro 6. Ök meg tudták ez oldani, hogy korszerü szívóbenzinest gyártsanak. Az európaiaknak ez meg turbó nélkül nem ment…

    Attól meg, hogy egy turbós autó alsó-középsö fordulatszámtartományban is kilép, tehát rugalmasabb, attól még nem korszerübb az én szememben. Föleg, ha bonyolultabb konstrukció, és ezáltal jóval több a hibafaktor…

    Az új SX-4 meg kéne… az 1.6os benzinessel….

  • fargo

    Gilmat – ott a pont.

    Kedves Lencsés Csaba!

    A nem divatossal egyetértenék, de csak azért mert a Suzuki nem nevezi el skyactivnak, meg kékzöldmenőnek, stb…., hanem csak simán addig reszelik, míg nem lesz euro 6-os, turbósokat megszégyenítően alacsony fogyasztással és élettartammal, nos ezért elavultnak tekinteni… ez szerintem autós újságírói sztárallűr:-) Az én értékrendem szerint ez a motor bizony korszerű.

  • skodascsoda

    nemhogy 8.5-ért nem kéne, de 6.5ért sem. még csak átgondolni sem érdemes.

  • csufár

    én sem értem ,miért nem korszerű ez a motor. ez egy vadonatúj, euro6-os, madárétkű szívó benzines. valamelyik teszten 6 körül fogyasztott, a cikkíró tényleg elmagyarázhatná, szerinte miért korszerűtlen ez a motor. talán mert nincs rajta turbó? remélem, nem, mert ez egy orbitális marhaság lenne

  • pqowieurzt

    Miért korszerűtlen a motor?
    És miért “drága” ez az autó (a konkurenciához képest)?

    Sportage/ix35: még korszerűtlenebb 1.6-ossal, gyengébb felszereltséggel indul ugyaninnen árban (igaz kicsit nagyobbak).

    Rav4/cx5/tiguan/crv: jóval drágábbak, más (ár)kategória.

    3008: 150-es hasmagassággal nem is ez a kategória.

    Qashqai: kifutó akciókkal most árban odaver, de nem korszerűséggel így a ciklusa vége felé.

    Yeti: árban kicset lejjebb indul, de gyengéb felszereltséggel, és némileg kisebb méretre. Az isteni 1.2 tsi nyilván “korszerűbb”, hiába magasabb a katalógusfogyasztás/károsanyagkibocsátás a turbó és a kisebb méret ellenére.

    Duster: árban verhetetlen mint az köztudott.

    6.2-ért automata összkerekest pedig nem kínál senki (akcióval sem).

  • Megmondoma

    Üdvözletem

    Én erre az egész tákolmányra NEMMEL SZAVAZOK! Addig lesz rá kereslet még van birka Magyarországon. És van… Mellékesen az alapára is nevetséges mivel annyiból egy jó fagyasztású ,erős dizel családi autót meg lehet venni a márkásabb szegmensből! Sok sikert a leendő tulajoknak :)))

  • gilmat

    Rómeó, már vártalak ;-)))

    Megmondoma, a te kommentedre is csak annyit tudok mondani, hogy attól függ, milyen szempontból nézzük… ha vki egy csúcskényelmes “luxus” autót akar, mármint te gyanítom, ilyenekre gondoltál, akkor olyat vesz. Aki viszont egy nyers, egyszerü, hétköznapi, megbízható gépet, aminek a fentarthatósága, és a megbízhatósága sanszosan olcsóbb, akkor ezt választja.
    …és akkor nem lesz gondja majd egyszer a dízel részecskeszürövel, turbóval, kettöstömegü lendkerékkel ;-)

    Egyébként magyar viszonylatban ez a gép ugyanúgy nem pálya az átlag ember számára, mint egy 4millás. Akár új, akár használt, akár Suzuki, akár nem, ilyen árkategóriában az átlag magyar számára ez nem realitás.

    Csak ugye a Suzukinak sem a Mo a célpiaca, és tölünk nyugatabbra (vagy keletebbre mondjuk Japánban) egy 20-25e euros autó teljesen hétköznapi…
    (és nem mellékesen nem is megvetett márka, mint nálunk)

  • Specialized78

    Én sem értem,mi a korszerűtlen ebben a motorben és sajnálom,hogy a cikk írója ezt nem fejti ki.Az autó egyébként nekem nem tetszik.Semmi egyedi,vonzó nincsen a formájában számomra.És én is drágának tartom.Sokkal inkább kellene egy Duster.

  • Ambrus Gergely

    Azért jó a turbó motor közvetlen befecskendezéssel, mert olyan jól tol alul is mint egy dízel.
    Nem mindenki szereti ha rálép a gázpedálra és nem történik semmi csak morog az autó.
    egy turbónak odakoppintod a gázt, szépen könyökölsz a könyöklőn, tökéletes a kényelem tol egy nagyot aztán felválthatsz 3 ezernél, egy szívót letol városba bármilyen turbós.
    a szivó versenypályára való

  • Ambrus Gergely

    pqowieurzt
    AZ árkategóriájához mérten elavult motor, ennyiért illene bele legaább alsó hangon egy 1.6 turbó 150 lóerővel, de akkor legyen benne nyomaték alul is, meg egy sportosabb változat 180 lóerővel, akik a felsőbb fordulatszám tartományt kedvelik nagyobb turbóval.
    ez az 1.6 nagyon nyomatékszegény

  • Ant.all

    Akármilyen különösnek is tűnik a 2500 darabos eladási cél jövőre, mégis könnyedén hozható, és nem is kerül sokba, sőt messze több előnye van, mint amennyibe kerül.

    Itthon akcióval csak 4 millió alatti árral lenne elérhető a 2500-as darabszám cél, de van ennél egy egyszerűbb, sokkal olcsóbb megoldás is.

    Reexport a neve.

    Ez az a szituáció, amikor először egy hazai kereskedés beregisztrálja itthon az autót, majd pár nap múlva egy nyugat-európai kereskedő szalonjában köt ki, aki újra eladja.

    Miért jó ez?
    1. elmondhatja a Suzuki, hogy 2500 uj terepjárót eladott itthon. Ettől, ha folyamatos kommunikációval van megtámogatva, akkor nőhet a márka itthoni image-e, és a Suzuki biztosíthatja a helyét a hazai autópiac Top 5-jében.
    2. kifejezetten olcsó (töredéke a költsége, mintha akcióval és reexport nélkül érték volna el.)
    3. segít majd jónéhány hazai Suzuki kereskedést életben tartani a reexport, hiszen nekik is jut a tortából egy szelet, amiért nem kellett nagyon megdolgozni.
    4. a külföldi kereskedő olcsóbban kapja az autót így érdekelt, hogy részt vegyen a reexportban, a külföldi hálózat profitabilitása is javul.
    5. egy legyártott autóra 2 eladás fog jutni az Európai statisztikákban, azaz nagyobb lesz a márka piaci részesedése Európában is, mint lenne reexport nélkül.

    Szóval szerintem tudják mit beszéltek, és miért emlegettek ilyen magas, irreálisan magas eladási számokat, amire a sajtó felkapja a fejét, hiszen mindenki a bukásukra fogadna, pedig a reexporttal mi sem egyszerűbb.

    Barbatrükk:)))

  • Kovijani

    nekem ezzel a kocsival nincs kulonosebben semmi bajom, ha a helyen kezelem. a baj ott van, hogy ezzel az arral ,mar nem lehet helyen kezelni. otthon tuti nem fogjak vinni, nyugatabra meg lehet eselye. latszik, hogy a Suzuki is a penzesebb vevokor fele pozicional, nyilvan, mert ott van nagyobb haszon. viszont nem erzem az atuto erot, amiert ezt valasztanak. nekem tetszik ez a klasszikus, egyszeru stilus, viszont nem biztos ,hogy masoknak mar igen.
    az egy into jel volt arra, hogy a Suzuki valamit nem jol csinal, hogy ki kellett vonulniuk az amerikai piacrol. pedig ez az egyik legnagyobb, es megint novekszik. mostansag meg a Micsu agonizal. ma mar a koreaiak megeloztek tobb japan markat, a 90′-es lendulet valamiert mara eltunt. mondom ezt ugy ,hogy Subarum van es imadom.

  • pqowieurzt

    Ambrus Gergely: a cikkben említett konkurensek közül az árkategóriájában a yeti/qashqai/ix35/sportage van. Azokban az 1.6-os semmivel sem kevésbé “elavult”, sőt… A Yeti 1.2-es turbója pedig szintén messze van a szupernyomatékos 150 LE-től.

    Csodákat azért ne várjunk, hogy jobb ÉS olcsóbb is legyen a skyaktív cx-5-nél…

  • pqowieurzt

    még ott is ellent kell mondanom a cikkben foglaltaknak, hogy nem feltétlenül csak a “crossoverek” ellenfele, de miután ez az első magyar suzuki, ami nagyjából egy családnak is megfelelő méretben, könnyen lehet hogy a kompakt kategóriától is tud elvenni vásárlókat. Astra/focus/corolla, mind ebben az árkategóriában van…

  • ffff

    Azon nevetek, hogy mindenki ezen a 8,5 milliós áron lovagol: a Suzuki odaadta tesztelésre a S-Cross lehető legdrágább (négykerékhajtás, full-extra, dízel, tolótető, anyámtyúkja) változatát, a cikkíró és a kommentelők pedig nem tudják a helyén kezelni ezt.
    a párhuzamosan megjelent Opel Insignia cikkeben viszont a 6,8 milliós alapárat emelik ki (a tesztelt modellről meg sem tudjuk, mennyibe kerül), hozzátéve, hogy az nem is forgalmazzák Németországban. (lehet, hogy nem is létezik, csak a szokásos “akár ennyiért is megkaphatja” duma).
    A japánoknál jellemzően van 3-4 felszereltségi szint (az S-crossban az alapverzióban is olyan dolgok vannak (4 villanyablak, fűthető tükör), amiért máshol felárat kérnek), de nem lehet hosszú extralistáról válogatni. A német autókra viszont jellemző (ma már talán nem annyira) a full fapad (alapáron) + végtelen összeválogatható extralista – amivel triplázhatod a vételárat.
    Külön tetszik, amikor a sogennante “újságírók” egy majdnem fullos Daciát tesztelnek ami mondjuk (5 millió) és közben a fapados verzió (mondjuk 3 millió) árát hangsúlyozzák. Pedig tudhatnák, hogy a kettő két különböző autó: az árkülönbség nem a véletlen műve, a fapadosból rendkívül sok dolgot kihagytak…

  • PluginHibrid

    “ez egy vadonatúj, euro6-os ”

    Nem euro7-es ???

    Hihető !!!

  • ffff

    Bizony hogy Euro6 (csak pörgess le az oldalon az emissziós szabvány sorhoz):
    http://www.suzuki.hu/pages/display/auto/modellek/sx4_s-cross/muszaki_adatok

  • ikaroly

    Én megmondom az őszintét,inkább egy dácia logan vagy duster.Nem találom se szebbnek,se jobbnak a suzukit,8.5 milláért meg kenje a hajára!

  • pqowieurzt

    ffff: ezt hívják objektív újságírásnak.
    ezen az oldalon minden teszt előtt van az a rövid összefoglaló, hogy kinek mennyiért, stb.
    MINDENHOL az alapárat írják oda, kivéve persze a suzukit, kiderül hogy a rav4 is olcsóbb:

    http://www.vezess.hu/teszt/toyota_rav4_teszt_menetproba/42361/
    Mibe kerül? 6,85 millió forinttól benzines, összkerekes változatban elérhető

    CX-5: Mennyibe kerül? Akciósan hatmillióba
    http://www.vezess.hu/teszt/mazda_cx_5_2_0/46316/

    Cr-v: Mibe kerül? 6,4 millió a legolcsóbb, de a legdrágábbért 11 millió forintot kérnek
    http://www.vezess.hu/teszt/honda_crv/43570/
    (itt legalább a másik végét is odaírták)

    SX-4: Mennyibe kerül? Hát! Suzuki létére 8,5 milla

    Gratulálok.

  • pqowieurzt

    http://www.vezess.hu/magazin/nem_lesz_olcso_uj/45714/

    itt még kicsit felülbecsülték az árat, 5.5-es indulóárról beszéltek, mégis azt állapították meg:
    “A Suzuki ára a vele méretben összevethető konkurensekkel lehet nagyjából egy szinten.”

    aztán végül olcsóbb lett, most mégis túl drága… kiértiezt…

  • Kanyaró Malvin

    Mikor én láttam, már voltak listaárak is. Az 5,8-ról induló dízellel drága az SX4, függetlenül a 4×4, üvegtetős csúcsmodell árától. Hol van arculatban a Suzuki az átlagember fejében a többiektől? Még a Skodát is fikázzák sokan, mert az töppedt agyukban még csehszlovák. Árban ez túl nagy ugrás, nem azért, mert a kocsi nem jó, hanem mert 15-20 év a márkaképet megváltoztatni a nép fejében. Sokáig a Suzuki a legolcsóbb autó volt, aztán 3-4 év alatt akarnak ekkorát ugrani?

    A kis turbós motorra nem az Euro 6 miatt van szükség Európában, ez egy tévedés. A feltöltés és a kis motor csak a szén-dioxid-emisszió miatt fontos, mert kis laborfogyasztás, kis CO2. A CO2 szintet nem jó összekeverni a károsanyag-kibocsátással. Az Euro 6 az utóbbira vonatkozik, a flottaemissziós célérték (130 majd 95 g/km) az előbbire. A japók azért nem csinálnak turbós kis motort, mert nem éri meg nekik külön erre a piacra, nem azért, hogy egyszer majd 20 év múlva örüljön neki a nyolcadik tulaj, hogy az autója elment 300 ezret turbócsere nélkül. Legtöbben 3 év/100 000 km alapgaranciát adnak, azt egy turbósra sem nagy merészség. Rönó, Fiat 5 évet adnak ezekre a motorokra alapáron, Peugeot 3008-ra, ha már szóba került, 8 évre is meg lehet nyújtani a gyári garit.

  • pqowieurzt

    A Suzukinak sokkal jobb a megítélése az “átlagember” szemében mint egy renault/peugeot/dacia-nak, nem véletlenül fogy az új swiftből is rengeteg, annak ellenére hogy nem feltétlenül az a legolcsóbb a kategóriájában…

    Ezen csak javíthat, hogy végre nemcsak kisautókat gyárt…

  • Levrone

    Akármilyen is a Renault konszern megítélése, a fentebbi kategória 2012-es hazai eladásait tekintve az összes többi résztvevő együtt nem teljesített annyit, mint a Duster+Qashqai együtt. Azért ez épp nem a rosszabb megítélést bizonyítja, legalábbis szerintem. Részemről Dusternek +1 szavazat, mindamellett, hogy tetszik ez az autó is, persze szigorúan csak belülről, mert kívül nagyon felejtős számomra.

  • pqowieurzt

    persze, hiszen eddig nem volt ebben a kategóriában Suzuki ;)

    A Duster is egy kíváló ár/értek arányú autó nem vitás, de attól nem lesz rosszabb nekünk, hogy a Duster és a Rav4 között van még egy szint amiből lehet választani.

  • Ant.all

    Nincs azzal semmi gond, ha a Suzuki nagyot akar előre ugrani értékesítési számokban, árban, imidzsben. A Cross erre jó alkalomat kínál.
    Ahogy írtan a 2000-2500-as hazai regisztráció ha akarják könnyen meglesz, a terepjárók eleve népszerűek és imidzsépítők, ehhez társul a vastagabb árazás is.
    Az már más kérdés, hogy a terepjáróból is van sokféle, és meg kell tudni valaszolni azt, hogy mi az ami miatt valaki pont Suzukit venne.

    A külső-belső designjával nem magasodik a szegmens felé, inkább belesimul. Ez nem válik majd kifejezett előnyére, hogy már újonnan sem hat előremutatónak.

    A motoroknál a diesel a domináns, az pedig egy jó diesel gyártótól jön, ráadásul a Fiat maga nem erős terepjárókban, azaz a diesellel nincs gond.

    Van viszont egy jo ertelemben vett szegenyebb ember image a márkának, amit a márka magának köszönhet. Ez viszont nem teszi trendivé azoknál, akiknek van 5-10 milliójuk egy új autóra.

    Az imidzsének másik fele a megbízhatóság, amit az első generációs Swift elpusztithatatlanul egyszerű és megbízható technikája miatt lett szállóige. Időközben az autók sokkal összetettebbek lettek, sokszor annyi meghibasodási lehetőséggel, s nem vennék rá márget, hogy az utóbbi 10 év Suzukijai ugyanolyan megbízhatóak mint a 15-20 évvel ezelőttiek voltak.

    Ha az árat kezdik itthon lefele tolni, akkor ráerősítenek az imidzsük olcsó felére, ha fent tartják, akkor csak a Suzuki megszállottak vesznek autót, akik a legendás megbízhatóságban nevelkedtek és elhiszik, hogy a mai Suzukik is ugyan olyan szervízkerülő darabok, mint a régiek voltak.

  • JohnSmith

    jobb a suzuki megitelese?
    azert mert többet eladnak itthon? jah…mert a magyar csoro. ennyi.
    nezzük mondjuk a nyugat-europai szinthez kepest is nagyon jol ällo ausztria mennyi Renault, es mennyi suzukit ad el.
    hol volt a Renault-nak annyi visszahiväsa, mint a suzukinak? sehol.
    a suzuki egy szegenyeknek gyartott ocska aru. es nem kell magyaräzkodni…aki suzukit vesz, az ott is tart agyilag.

  • pqowieurzt

    egy clio, de még egy fluence is annyiba kerül mint egy swift, kedves JohnSmith.

    Érdekes hogy swiftből mégis több fogy, mint az összes renaultból összesen…

  • JohnSmith

    küldd az eladási adatokat az sx 4 szedán és a fluence vonalán….
    a swift eladási adatait meg a sok bontós szar alkatrész viszi, mert van dögivel. a gyárban meg 100 swift gyártásához 114 motor kell.
    méghogy magyar minőség. vicc kategória. kinek van kedve évente 2x visszahívásokra menni mindenféle hiba miatt. ez a nagy darabszámban eladott swifted. hajadra kenheted.

  • masterp

    “JohnSmith – 2013.10.12 // 19:39
    küldd az eladási adatokat az sx 4 szedán és a fluence vonalán….
    a swift eladási adatait meg a sok bontós szar alkatrész viszi, mert van dögivel. a gyárban meg 100 swift gyártásához 114 motor kell.
    méghogy magyar minőség. vicc kategória. kinek van kedve évente 2x visszahívásokra.
    aki suzukit vesz, az ott is tart agyilag. ”

    Te jól be lehetsz pálinkázva, de ha józanul produkálod ezt a töménytelen mennyiségű hazugságot és primitív megkülönböztetést, akkor igazán sajnálatra méltó szerencsétlen lehetsz :D:D Azon kívűl, hogy szét trollkodod a topikot, értelmezhető, hasznos írás nincs tőled.Miért is nem tudsz, akkor csendben maradni?

  • Suzuking

    Johnsmith ne haragudj, de te egy farok vagy..

    Az elmúlt 3 órában rengeteg Suzukis hírt elolvastam, évekre is visszamenően, és sehol sem olvastam visszahívásról szóló hírt vagy cikket.

    A Suzuki márkanév egyet jelent a megbízhatósággal.. ezért fogok jövőre Suzukit venni. És az, hogy te ennyire troll vagy a márkával szemben, csak még jobban megerősít abban, hogy Suzukit vegyek.

    Köszönöm a megerősítést Johnsmith!

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.