Tapipaddal támad az új Opel Insignia

Vezettük: megújult Opel Insignia

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.10.07. 07.00

Az új Insignia olyan mint a régi, csak kicsit több rajta a króm, LCD-monitor került a kilométerórája helyére, érintőképernyő és rajzolgatós tapipad (bővebben a cikkben) segíti a menü használatát.

Mi ez?

Az Opel középkategóriásának aktualizált változata
Mit tud? Mindent, ami a kategóriától elvárható, plusz az OPC sportmodell
Mi az ára?
6,8 milliótól indul az árlista, ennyiért 1,8-as, fapados szívó benzines szedán jár
Kinek jó?  Aki okosan akar korszerű német középkategóriást venni, és nem gond neki a hátsó térkínálat szűkössége

Mainz város környékén, a könnyfakasztóan tiszta és rendezett tájban próbálhattuk ki a német autóipar legújabb középkategóriás modelljét, a felfrissített Opel Insigniát. Nagy meglepetés nem ért minket: olyan, mint volt, csak egy kicsit szebb.

Külső

Az új Insignia frissítése a sikeresebb ráncfelvarrások közül való, már ami a külsőt illeti. A markánsabb hűtőmaszk, a szélesebbre húzott hátsó krómcsík szélesebbnek és alacsonyabbnak mutatja az autót. Felesleges dizájnelemekkel nem giccsesítették el az elegánsan áramvonalas formát a németek, pár apróságon kívül (módosított ködlámpa-fészek, komplexebb formájú, immár LED-es hátsó lámpa) nem változtattak semmin.

580 ezer darab fogyott eddig az Insigniából. A frissítéssel jó ütemben lépett az Opel, az új Passat és Mondeo még várat magára

15 felni, 12 szín közül választhat a megrendelő. A magunk részéről felhívnánk a figyelmet egy eddig nem tapasztalt, de igen látványos színre, erre a türkizmetálra itt fent. Már csak ezért megérte modellt frissíteni.

Belső

A beltérben sem egetverőek a változások első pillantásra: olyan opeles az egész. De nézzük csak meg jobban – bizony, gyakorlatilag a teljes műszerfal új. A középkonzolra részben érintőgombos, áttekinthetőbb klímavezérlés került. A dizájn ugyan kevésbé konzisztens, mint volt, némi amerikai igénytelenség lengi át a Cadillecekre, Chevrolet-kre is emlékeztető felületet, de mivel az eddigi Insigniák gomberdeje borzasztóan zűrzavaros, megtanulhatatlan volt, csak üdvözölni tudjuk a változást. Különösen, hogy a legnagyobb újdonságot egyáltalán nem is kell használni soha.

Az anyagminőség maradt majdnem-prémium, csak itt-ott futunk bele F-Astrákból is ismerős plasztikokba

Az Opel ugyanis lenézően elvetette az autóipar leginkább bevált megoldásait az ember-gép kapcsolat, az úgynevezett HMI (Human-Machine Interface) terén. Tekerős-billegetős joystick helyett billegős touchpad került a váltókar mögé, aminek érintésérzékeny felületén még kézírásos karakterek bevitelére is nyílik lehetőség a navigáció vagy a telefon kezeléséhez. A cucc egy kicsit hasonlít a Lexus RXH hanyattegerére,  és persze láttunk már ilyen szövegbeviteli opciót az Audikon; el kell mondjam viszont, hogy így, ebben a kivitelezésben ez a navigációs eszköz – rettenetes.

A beltér legnagyobb újítása az érintésérzékeny, billegő beviteli egység, amellyel a menüben mászkálhatunk, betűket írhatunk be az ujjunkkal. Érdekes megoldás, de nagy szerencse, hogy hozzá se kell nyúlni soha, mert a nagy kijelző érintőképernyőként is használható

A kurzor kiszámíthatatlanul ugrál az aktív területek között a képernyőn, a rajzolt betűkből pedig isten tudja, mikor mit értelmez a számítógép. De legalább van humora a masinának, nézzék csak:

Az Insigniának még humorérzéke is van. Tudják, hogyan értelmezte ezt az ábrát az új tapipados HMI?


U, azaz You, azaz Te, mondta angolul a rajzomra az Opel

Egy nagy szerencséje van az Insigniának, egyetlen zseniális húzás miatt nem fogják azt mondani az autós újságírók olvasóiknak világszerte, hogy bármi mást, csak ezt ne: tudniillik az új tapipados joystickot egyáltalán nem kell használni, soha.

A középkonzolon lévő nyolchüvelykes kijelző ugyanis érintőképernyős, így minden funkciót könnyen, gyorsan, intuitív módon elérhetünk a tapogatós vacak nélkül is.

És nem csak egy nyolc inches LCD van a kocsiban, hanem kettő. A műszeregyégben a sebességmérő mutatós számlapja egy digitális, szimulált kép csupán, mint a Jaguarokban manapság. A sebességmérőben pedig mindenféle üzenet optimális helyen, a vezető szeme előtt jeleníthető meg, és a navigáció utasításai is megjelennek középen, ahogy kell:

A nagy LCD-n a navigáció utasításai is megjeleníthetők a vezető orra előtt, ez jó

Természetesen megjelentek a faceliftes Insigniában az autóiparban szokásos korszerű extrák is. Felárért sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, dugóban araszolásra is képes követőradaros tempomat, parkolóautomata is kérhető a kocsihoz. Mobiltelefonos netkapcsolat használatával számos online szolgáltatást használhatunk a fedélzeti elektronikán keresztül, az időjárás-előrejelzés megtekintésétől a netes rádiók vagy podcastok hallgatásáig.

Motorok

Az új Insignia motorválasztéka egy dízelből és négy turbós benzinmotorból áll – a sajtótájékoztatón nem reklámozták, de az árlista alapján a magyar piacon a kínálatban marad az 1,8 literes szívó benzinmotor is, 140 lóval.

Hatféle teljesítményszinten adják a kétliteres dízelt, a magyar 1,8 literes szívó alapmodell fel sem került a motorlistára a német bemutatón a turbómotorok közé

A katalógusban elképesztő fogyasztásokat merészeltek megadni, a dízel szedán 3,7 és a kombi 3,9 literes fogyasztása kategóriaelső. Ha a valóságban ezt az értéket nem is igen lehet megközelíteni, a nagyon hosszú áttételezésű váltóval a dízel Insignia már eddig is kimondottan takarékos kocsi volt – különösen irgalmatlan tömegéhez képest.

Visszafogott gázpedál-kezeléssel a turbós benzinesek használata miatt sem kell talán elárverezni a házat. A szintén kategórialeső alaktényezővel (szedán: cW=0,25) különösen lakott területen kívül, egyenletes sebességnél lehet meglepően takarékos az új Insignia. A légellenállás csökkentésében segít az aktív zsalurendszer a hűtő előtt, sőt, még azt is kiszúrtuk, hogy az ötajtós karosszériáról eltűnt a hátsó ablaktörlő – bizonyára szintén az akadálymentes suhanás érdekében.

Az új Insignia már konfigurálható a Vezess autókeresőjében – ide kattintva bármelyik motorverzióról megtudhatja a műszaki adatokat, árakat!

Country Tourer

A fenti néven új modellváltozat is érkezett a facelifttel. A két centivel megemelt hasmagasságú, Haldex-kuplungos, hátul sperrdifivel felszerelt terepkombi a SUV-ok és crossoverek piacáról hódíthat vevőket a középkategóriás Opel számára.

Haldex-kuplungos 4x4, hátul részlegesen önzáró difi. Havas-sáros úton többet tud, mint gondolnánk. Legalábbis úgy gondoljuk: ilyen terep nem volt a tesztútvonalban

Egy ekkora kombi, 4×4-gyel, pláne a jellegzetesen opeles, nagy tömeggel dízelmotorral az igazi. A kétliteres dízel 163 vagy 195 lovas verziója választható a Country Tourerbe. A bemutatón viszont nem ezeket, hanem a 250 lovas, kétliteres turbómotoros, benzines kivitelt próbálhattuk ki; tapasztalataink tehát főként benzinkút-tulajdonosok számára lehetnek relevánsak.

Megy, mint a barom, erős, nyomatékos, ezzel nincs baj. Baj van viszont a kasztni stabilitásával. Nagy sebességnél hirtelen kormánymozdulatra villámgyors megdőléssel reagál a karosszéria. Az Autobahnon 170-180 körül ez kifejezetten ijesztő tudott lenni, minden sávváltás egy apró infarktus a vezető, de főleg a tehetetlen utasok számára.

250 lóerős, kétliteres benzines turbóval vagy a dízelmotor 163 illetve 195 lóerős verziójával rendelhető a Country Tourer

Rossz úton, városi vagy országúti tempónál viszont lágyan, finoman simítja el az úthibákat a futómű, tehát Magyarországra az Insignia e spéci kivitele kifejezetten ajánlott! Ha valaki vontatásra keres 4×4-es Opelt, bizonyára örül majd a vontatmányt is stabilizáló programmal kiegészített ESP-nek.

OPC

Egy negyedórás hegyi fordulóra az OPC változatot, a gyári tuningrészleg (Opel Performance Center) által finomhangolt V6-os turbót is elvihettük. Az autó maradt 325 lóerős, a Haldex-kuplungos összkerékhajtás is a régi, de a hátsó futómű elemeinek 60%-át kicserélték, az ESP-t áthangolták. A szedán 270, a kombi 265 km/h végsebességre képes. 6 másodperc kell a szedánnak, 6,3 a kombinak a 0-100-hoz.

Tapipaddal támad az új Opel Insignia 1

A tesztúton kiderült: az OPC Insignia semmit nem változott. Ugyanaz a nagy, nehéz, megfontolt, de nagyon erős autó, ami volt. Teljesítményét, határait csak komoly versenypályákon lehet biztonsággal megtapasztalni, kell a hungaroringes aszfaltszélesség kanyarban, hogy átlagos képességű ember tényleg el merje ereszteni a kocsit. Ami nagyon nem tetszett: lehetetlenül furcsán viselkedett a Brembo fékrendszere. Kanyar előtt hiába nyomtam teljes erőből a pedált, nem volt hajlandó blokkolásig emelni a féknyomást – aztán egyszerre csak megadja magát, és érezhetően nem a lábamnak, hanem az elektronikának engedelmeskedve teljes erővel kezd fékezni a rendszer. Fura.

Tapipaddal támad az új Opel Insignia 2

A beltér változásai az OPc-be is beszivárogtak. A köridő-mérő stopper megmaradt, de immár a felárért rendelhető LCD-s műszerfalra lehívhatók olyan spéci adatok is, mint az olajnyomás, az olajhőmérséklet, az akkufeszültség, a fojtószelep-állás, a fékteljesítmény és a centrifugális erő.

Ár

6,8 millióról indul az autó, ez a német bemutatón meg sem említett, de a gyarmati piacokra még jó 1,8 literes, szívó benzines, 140 lóerős motorral szerelt szedán alapára. Az Opel azonban nem is az induló árat hangsúlyozza fő vonzerőként, hanem a flottavásárlókat és a racionálisan döntő magánvevőket győzködi azzal, hogy TCÓ-ban, összesített fenntartási költségben (Total Cost of Ownership) szerintük verhetetlen a kategóriában a nagy Opel.

Kifelejtették a konkurensek közül a legveszélyesebbet, a meglepően sikeres új Mazda 6-ot. Véletlen?

A sajtóanyagból azt is megtudhattuk, ki veszi majd az új Insigniát és milyen konkurenseket tekint fő ellenfélnek a márka: “A fő csoportot a haladó szellemű és a korszerű technika iránt érdeklődő 35 és 55 év közötti férfiak képviselik. Teljesítményorientáltak, hangsúlyt helyeznek a sportos designra, ugyanakkor környezettudatosak. Fontos nekik a jó ár-érték arány. Kategóriájának leginkább innovatív járműveként tehát óriási az új Insignia vevőhódító potenciálja. Az új Insignia közvetlen vetélytársai a VW Passat, a Ford Mondeo, a Skoda Octavia és a Peugeot 508. Konkurense lehet még az Audi A4, a 3-as BMW és a Mercedes C-osztály.

C Klasse, 3-as BMW? Az igen! De talán még ennél a konkurens-listánál is többet mond, hogy kit felejtett el megemlíteni az Opel: hol az új Mazda 6? Lehet, hogy nem véletlenül feledkeztek meg Rüsselsheimben az európai piacokon igen jól teljesítő japán középkategóriásról? A magyar piacon mindenesetre augusztusban tarolt a Mazda 6 a szegmensben. Az elaggott, modellváltás előtt álló Mondeóval és Passattal szemben jókor jött ki a friss, modern Insignia – a szintén szép, elegáns, stílusos Mazda 6 viszont komoly ellenfele lehet.

Mellette – Ellene
  • Szép, elegáns külső
  • Igényes kimunkálású belső
  • Takarékos dízel
  • Komoly terepképesség a Country Tourerben
  • Szűk tér hátul
  • Vadiúj, piaci tapasztalatok híján még rizikós turbós benzinmotorok
  • Nem igazán sportos az OPC
  • Átütő műszaki innovációk hiánya

Szavazás

Mennyire tetszik a faceliftes Insignia?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • PAlex

    Ez a műszeregység nekem nem tetszik, főleg a fordulatszám mérő. Kicsit hajaz az F Astra időszakra.
    Az 1.4T motor mióta lett 220Nm? Erősítettek rajta picit? Mert eddig úgy tudtam 200Nm-t tud.

  • Géza a Cápa

    PAlex
    Az Astra modellfrissítésekor emelték a nyomatékot rajta (túltöltéssel tudja)!:)
    Nagyon bejön ez a Country Tourer,minden szempontból ideális lenne számomra…:) A szokásos újságírói nyavajgás azért előjött (180km/h-nál beleng:D), lengjen is, ha nem lengene betonkemény lenne és az egész modell csak egy dizájncsomagot jelentene….

    “blokkolásig emelni a féknyomást” ABS-es autóban?! Még jó! Lehet, hogy így hatékonyabb, mint a kedves író precíz lábelektronikája…. Hirtelen elindulna blokkolva ez a két tonna, szerintem nem lenne megállás…;)

  • motorostalicska

    “Hátrányok:Vadiúj, piaci tapasztalatok híján még rizikós turbós benzinmotorok” Ez vicces :) Az Opel nagyon sok tesztnek veti alá az autóit,míg pl. a Vw a vevőkkel tesztelteti,csak ők ezt nem tudják.

  • bubibeka1.6

    Komolyan érdekelne egy pár éves alacsony futású még garanciális 160 vagy 195 lovas diesel Insignia, de amit csak a környezetemből ismerősöktől hallok vissza az horror. Van olyan Insignia ami 150.000,- nél gazdasági totálkár, törés nélkül. Kuplung + lendkerék kuka. Turbó intercooler kuka. Recseg ropog minden, állandóan hibajelzések, márkaservice nem tudja megoldani stb stb.
    Arra azért kíváncsi lennék, hogy az Opelnél ki találta ki azt a remek ötletet, hogy a turbóból a levegőt szállító csövet önmagában nem lehet cserélni (, hanem csak a kompletten a turbóval, és az egész hozzá kapcsolódó műanyagrengeteggel, “szívőcsővel” nyomásvezérlővel együtt 400.000,- Ft ért ? 7-8 liter eszik vegyesben a súlya miatt, ami nagyon sok egy 2.0 dieselnek. Ennyi ventillátort motortérben én még nem láttam, és a poén, hogy a hűtőmaszk mögötti első teljesen védtelen, egy nagyobb kavics simán kiveri és eltöri, és most jön a csavar, ez az első ventillátor hordja tovább a hideg levegőt a többi részhez és kisebb ventillátorhoz. Na már most, ha bemegy a nagy kavics, elreped az első, darabjaira hullik—> hibajelzés műszerfalon, akár le is tilthatja az autót. Ha nem teszi, akkor a műanyag és kavics darabokat beveri hátrébb és szétveri a többi ventillátort is, a motor gyakorlatilag lég és vízhűtésesből vízhűtésessé változik !!! Most vagy az ismerőseim botlábúak és autógyilkosok vagy a modellfrissítés előtti Insignia szenved tengernyi gyerekbetegségben.

  • Guillotine

    Bubi!

    Azért nem tudom milyen nagy kavics fér be ott??!
    Sztem akkora nem hogy szétverjen bármit is.
    Elég sok véletlen egybeesésnek kelle lennie ahhoz amit leírtál.
    A turbócsővel kapcsolatos véleményeddel egyet értek amennyiben tényleg igaz…
    A turbó cső tőrés/repedés elég gyakori probléma sok dízel autónál.
    Érdemes megnézni egy komolyabb benzines turbós motort, biztos hogy nem műanyag cső lesz ami a turbótól a coolerba megy.De hát a gyártónak is meg kell éni valamiből..na meg persze a súlycsökkentés duma…

  • motorostalicska

    bubibeka1.6: Ha annyi gyerekbetegsége lett volna,akkor nem adtak volna el annyit belőle,és már rég frissítették volna.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.