Tapipaddal támad az új Opel Insignia

Vezettük: megújult Opel Insignia

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.10.07. 07.00

Az új Insignia olyan mint a régi, csak kicsit több rajta a króm, LCD-monitor került a kilométerórája helyére, érintőképernyő és rajzolgatós tapipad (bővebben a cikkben) segíti a menü használatát.

Mi ez?

Az Opel középkategóriásának aktualizált változata
Mit tud? Mindent, ami a kategóriától elvárható, plusz az OPC sportmodell
Mi az ára?
6,8 milliótól indul az árlista, ennyiért 1,8-as, fapados szívó benzines szedán jár
Kinek jó?  Aki okosan akar korszerű német középkategóriást venni, és nem gond neki a hátsó térkínálat szűkössége

Mainz város környékén, a könnyfakasztóan tiszta és rendezett tájban próbálhattuk ki a német autóipar legújabb középkategóriás modelljét, a felfrissített Opel Insigniát. Nagy meglepetés nem ért minket: olyan, mint volt, csak egy kicsit szebb.

Külső

Az új Insignia frissítése a sikeresebb ráncfelvarrások közül való, már ami a külsőt illeti. A markánsabb hűtőmaszk, a szélesebbre húzott hátsó krómcsík szélesebbnek és alacsonyabbnak mutatja az autót. Felesleges dizájnelemekkel nem giccsesítették el az elegánsan áramvonalas formát a németek, pár apróságon kívül (módosított ködlámpa-fészek, komplexebb formájú, immár LED-es hátsó lámpa) nem változtattak semmin.

580 ezer darab fogyott eddig az Insigniából. A frissítéssel jó ütemben lépett az Opel, az új Passat és Mondeo még várat magára

15 felni, 12 szín közül választhat a megrendelő. A magunk részéről felhívnánk a figyelmet egy eddig nem tapasztalt, de igen látványos színre, erre a türkizmetálra itt fent. Már csak ezért megérte modellt frissíteni.

Belső

A beltérben sem egetverőek a változások első pillantásra: olyan opeles az egész. De nézzük csak meg jobban – bizony, gyakorlatilag a teljes műszerfal új. A középkonzolra részben érintőgombos, áttekinthetőbb klímavezérlés került. A dizájn ugyan kevésbé konzisztens, mint volt, némi amerikai igénytelenség lengi át a Cadillecekre, Chevrolet-kre is emlékeztető felületet, de mivel az eddigi Insigniák gomberdeje borzasztóan zűrzavaros, megtanulhatatlan volt, csak üdvözölni tudjuk a változást. Különösen, hogy a legnagyobb újdonságot egyáltalán nem is kell használni soha.

Az anyagminőség maradt majdnem-prémium, csak itt-ott futunk bele F-Astrákból is ismerős plasztikokba

Az Opel ugyanis lenézően elvetette az autóipar leginkább bevált megoldásait az ember-gép kapcsolat, az úgynevezett HMI (Human-Machine Interface) terén. Tekerős-billegetős joystick helyett billegős touchpad került a váltókar mögé, aminek érintésérzékeny felületén még kézírásos karakterek bevitelére is nyílik lehetőség a navigáció vagy a telefon kezeléséhez. A cucc egy kicsit hasonlít a Lexus RXH hanyattegerére,  és persze láttunk már ilyen szövegbeviteli opciót az Audikon; el kell mondjam viszont, hogy így, ebben a kivitelezésben ez a navigációs eszköz – rettenetes.

A beltér legnagyobb újítása az érintésérzékeny, billegő beviteli egység, amellyel a menüben mászkálhatunk, betűket írhatunk be az ujjunkkal. Érdekes megoldás, de nagy szerencse, hogy hozzá se kell nyúlni soha, mert a nagy kijelző érintőképernyőként is használható

A kurzor kiszámíthatatlanul ugrál az aktív területek között a képernyőn, a rajzolt betűkből pedig isten tudja, mikor mit értelmez a számítógép. De legalább van humora a masinának, nézzék csak:

Az Insigniának még humorérzéke is van. Tudják, hogyan értelmezte ezt az ábrát az új tapipados HMI?


U, azaz You, azaz Te, mondta angolul a rajzomra az Opel

Egy nagy szerencséje van az Insigniának, egyetlen zseniális húzás miatt nem fogják azt mondani az autós újságírók olvasóiknak világszerte, hogy bármi mást, csak ezt ne: tudniillik az új tapipados joystickot egyáltalán nem kell használni, soha.

A középkonzolon lévő nyolchüvelykes kijelző ugyanis érintőképernyős, így minden funkciót könnyen, gyorsan, intuitív módon elérhetünk a tapogatós vacak nélkül is.

És nem csak egy nyolc inches LCD van a kocsiban, hanem kettő. A műszeregyégben a sebességmérő mutatós számlapja egy digitális, szimulált kép csupán, mint a Jaguarokban manapság. A sebességmérőben pedig mindenféle üzenet optimális helyen, a vezető szeme előtt jeleníthető meg, és a navigáció utasításai is megjelennek középen, ahogy kell:

A nagy LCD-n a navigáció utasításai is megjeleníthetők a vezető orra előtt, ez jó

Természetesen megjelentek a faceliftes Insigniában az autóiparban szokásos korszerű extrák is. Felárért sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, dugóban araszolásra is képes követőradaros tempomat, parkolóautomata is kérhető a kocsihoz. Mobiltelefonos netkapcsolat használatával számos online szolgáltatást használhatunk a fedélzeti elektronikán keresztül, az időjárás-előrejelzés megtekintésétől a netes rádiók vagy podcastok hallgatásáig.

Motorok

Az új Insignia motorválasztéka egy dízelből és négy turbós benzinmotorból áll – a sajtótájékoztatón nem reklámozták, de az árlista alapján a magyar piacon a kínálatban marad az 1,8 literes szívó benzinmotor is, 140 lóval.

Hatféle teljesítményszinten adják a kétliteres dízelt, a magyar 1,8 literes szívó alapmodell fel sem került a motorlistára a német bemutatón a turbómotorok közé

A katalógusban elképesztő fogyasztásokat merészeltek megadni, a dízel szedán 3,7 és a kombi 3,9 literes fogyasztása kategóriaelső. Ha a valóságban ezt az értéket nem is igen lehet megközelíteni, a nagyon hosszú áttételezésű váltóval a dízel Insignia már eddig is kimondottan takarékos kocsi volt – különösen irgalmatlan tömegéhez képest.

Visszafogott gázpedál-kezeléssel a turbós benzinesek használata miatt sem kell talán elárverezni a házat. A szintén kategórialeső alaktényezővel (szedán: cW=0,25) különösen lakott területen kívül, egyenletes sebességnél lehet meglepően takarékos az új Insignia. A légellenállás csökkentésében segít az aktív zsalurendszer a hűtő előtt, sőt, még azt is kiszúrtuk, hogy az ötajtós karosszériáról eltűnt a hátsó ablaktörlő – bizonyára szintén az akadálymentes suhanás érdekében.

Az új Insignia már konfigurálható a Vezess autókeresőjében – ide kattintva bármelyik motorverzióról megtudhatja a műszaki adatokat, árakat!

Country Tourer

A fenti néven új modellváltozat is érkezett a facelifttel. A két centivel megemelt hasmagasságú, Haldex-kuplungos, hátul sperrdifivel felszerelt terepkombi a SUV-ok és crossoverek piacáról hódíthat vevőket a középkategóriás Opel számára.

Haldex-kuplungos 4x4, hátul részlegesen önzáró difi. Havas-sáros úton többet tud, mint gondolnánk. Legalábbis úgy gondoljuk: ilyen terep nem volt a tesztútvonalban

Egy ekkora kombi, 4×4-gyel, pláne a jellegzetesen opeles, nagy tömeggel dízelmotorral az igazi. A kétliteres dízel 163 vagy 195 lovas verziója választható a Country Tourerbe. A bemutatón viszont nem ezeket, hanem a 250 lovas, kétliteres turbómotoros, benzines kivitelt próbálhattuk ki; tapasztalataink tehát főként benzinkút-tulajdonosok számára lehetnek relevánsak.

Megy, mint a barom, erős, nyomatékos, ezzel nincs baj. Baj van viszont a kasztni stabilitásával. Nagy sebességnél hirtelen kormánymozdulatra villámgyors megdőléssel reagál a karosszéria. Az Autobahnon 170-180 körül ez kifejezetten ijesztő tudott lenni, minden sávváltás egy apró infarktus a vezető, de főleg a tehetetlen utasok számára.

250 lóerős, kétliteres benzines turbóval vagy a dízelmotor 163 illetve 195 lóerős verziójával rendelhető a Country Tourer

Rossz úton, városi vagy országúti tempónál viszont lágyan, finoman simítja el az úthibákat a futómű, tehát Magyarországra az Insignia e spéci kivitele kifejezetten ajánlott! Ha valaki vontatásra keres 4×4-es Opelt, bizonyára örül majd a vontatmányt is stabilizáló programmal kiegészített ESP-nek.

OPC

Egy negyedórás hegyi fordulóra az OPC változatot, a gyári tuningrészleg (Opel Performance Center) által finomhangolt V6-os turbót is elvihettük. Az autó maradt 325 lóerős, a Haldex-kuplungos összkerékhajtás is a régi, de a hátsó futómű elemeinek 60%-át kicserélték, az ESP-t áthangolták. A szedán 270, a kombi 265 km/h végsebességre képes. 6 másodperc kell a szedánnak, 6,3 a kombinak a 0-100-hoz.

Tapipaddal támad az új Opel Insignia 1

A tesztúton kiderült: az OPC Insignia semmit nem változott. Ugyanaz a nagy, nehéz, megfontolt, de nagyon erős autó, ami volt. Teljesítményét, határait csak komoly versenypályákon lehet biztonsággal megtapasztalni, kell a hungaroringes aszfaltszélesség kanyarban, hogy átlagos képességű ember tényleg el merje ereszteni a kocsit. Ami nagyon nem tetszett: lehetetlenül furcsán viselkedett a Brembo fékrendszere. Kanyar előtt hiába nyomtam teljes erőből a pedált, nem volt hajlandó blokkolásig emelni a féknyomást – aztán egyszerre csak megadja magát, és érezhetően nem a lábamnak, hanem az elektronikának engedelmeskedve teljes erővel kezd fékezni a rendszer. Fura.

Tapipaddal támad az új Opel Insignia 2

A beltér változásai az OPc-be is beszivárogtak. A köridő-mérő stopper megmaradt, de immár a felárért rendelhető LCD-s műszerfalra lehívhatók olyan spéci adatok is, mint az olajnyomás, az olajhőmérséklet, az akkufeszültség, a fojtószelep-állás, a fékteljesítmény és a centrifugális erő.

Ár

6,8 millióról indul az autó, ez a német bemutatón meg sem említett, de a gyarmati piacokra még jó 1,8 literes, szívó benzines, 140 lóerős motorral szerelt szedán alapára. Az Opel azonban nem is az induló árat hangsúlyozza fő vonzerőként, hanem a flottavásárlókat és a racionálisan döntő magánvevőket győzködi azzal, hogy TCÓ-ban, összesített fenntartási költségben (Total Cost of Ownership) szerintük verhetetlen a kategóriában a nagy Opel.

Kifelejtették a konkurensek közül a legveszélyesebbet, a meglepően sikeres új Mazda 6-ot. Véletlen?

A sajtóanyagból azt is megtudhattuk, ki veszi majd az új Insigniát és milyen konkurenseket tekint fő ellenfélnek a márka: “A fő csoportot a haladó szellemű és a korszerű technika iránt érdeklődő 35 és 55 év közötti férfiak képviselik. Teljesítményorientáltak, hangsúlyt helyeznek a sportos designra, ugyanakkor környezettudatosak. Fontos nekik a jó ár-érték arány. Kategóriájának leginkább innovatív járműveként tehát óriási az új Insignia vevőhódító potenciálja. Az új Insignia közvetlen vetélytársai a VW Passat, a Ford Mondeo, a Skoda Octavia és a Peugeot 508. Konkurense lehet még az Audi A4, a 3-as BMW és a Mercedes C-osztály.

C Klasse, 3-as BMW? Az igen! De talán még ennél a konkurens-listánál is többet mond, hogy kit felejtett el megemlíteni az Opel: hol az új Mazda 6? Lehet, hogy nem véletlenül feledkeztek meg Rüsselsheimben az európai piacokon igen jól teljesítő japán középkategóriásról? A magyar piacon mindenesetre augusztusban tarolt a Mazda 6 a szegmensben. Az elaggott, modellváltás előtt álló Mondeóval és Passattal szemben jókor jött ki a friss, modern Insignia – a szintén szép, elegáns, stílusos Mazda 6 viszont komoly ellenfele lehet.

Mellette – Ellene
  • Szép, elegáns külső
  • Igényes kimunkálású belső
  • Takarékos dízel
  • Komoly terepképesség a Country Tourerben
  • Szűk tér hátul
  • Vadiúj, piaci tapasztalatok híján még rizikós turbós benzinmotorok
  • Nem igazán sportos az OPC
  • Átütő műszaki innovációk hiánya

Szavazás

Mennyire tetszik a faceliftes Insignia?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • PAlex

    Ez a műszeregység nekem nem tetszik, főleg a fordulatszám mérő. Kicsit hajaz az F Astra időszakra.
    Az 1.4T motor mióta lett 220Nm? Erősítettek rajta picit? Mert eddig úgy tudtam 200Nm-t tud.

  • Géza a Cápa

    PAlex
    Az Astra modellfrissítésekor emelték a nyomatékot rajta (túltöltéssel tudja)!:)
    Nagyon bejön ez a Country Tourer,minden szempontból ideális lenne számomra…:) A szokásos újságírói nyavajgás azért előjött (180km/h-nál beleng:D), lengjen is, ha nem lengene betonkemény lenne és az egész modell csak egy dizájncsomagot jelentene….

    “blokkolásig emelni a féknyomást” ABS-es autóban?! Még jó! Lehet, hogy így hatékonyabb, mint a kedves író precíz lábelektronikája…. Hirtelen elindulna blokkolva ez a két tonna, szerintem nem lenne megállás…;)

  • motorostalicska

    “Hátrányok:Vadiúj, piaci tapasztalatok híján még rizikós turbós benzinmotorok” Ez vicces :) Az Opel nagyon sok tesztnek veti alá az autóit,míg pl. a Vw a vevőkkel tesztelteti,csak ők ezt nem tudják.

  • bubibeka1.6

    Komolyan érdekelne egy pár éves alacsony futású még garanciális 160 vagy 195 lovas diesel Insignia, de amit csak a környezetemből ismerősöktől hallok vissza az horror. Van olyan Insignia ami 150.000,- nél gazdasági totálkár, törés nélkül. Kuplung + lendkerék kuka. Turbó intercooler kuka. Recseg ropog minden, állandóan hibajelzések, márkaservice nem tudja megoldani stb stb.
    Arra azért kíváncsi lennék, hogy az Opelnél ki találta ki azt a remek ötletet, hogy a turbóból a levegőt szállító csövet önmagában nem lehet cserélni (, hanem csak a kompletten a turbóval, és az egész hozzá kapcsolódó műanyagrengeteggel, “szívőcsővel” nyomásvezérlővel együtt 400.000,- Ft ért ? 7-8 liter eszik vegyesben a súlya miatt, ami nagyon sok egy 2.0 dieselnek. Ennyi ventillátort motortérben én még nem láttam, és a poén, hogy a hűtőmaszk mögötti első teljesen védtelen, egy nagyobb kavics simán kiveri és eltöri, és most jön a csavar, ez az első ventillátor hordja tovább a hideg levegőt a többi részhez és kisebb ventillátorhoz. Na már most, ha bemegy a nagy kavics, elreped az első, darabjaira hullik—> hibajelzés műszerfalon, akár le is tilthatja az autót. Ha nem teszi, akkor a műanyag és kavics darabokat beveri hátrébb és szétveri a többi ventillátort is, a motor gyakorlatilag lég és vízhűtésesből vízhűtésessé változik !!! Most vagy az ismerőseim botlábúak és autógyilkosok vagy a modellfrissítés előtti Insignia szenved tengernyi gyerekbetegségben.

  • Guillotine

    Bubi!

    Azért nem tudom milyen nagy kavics fér be ott??!
    Sztem akkora nem hogy szétverjen bármit is.
    Elég sok véletlen egybeesésnek kelle lennie ahhoz amit leírtál.
    A turbócsővel kapcsolatos véleményeddel egyet értek amennyiben tényleg igaz…
    A turbó cső tőrés/repedés elég gyakori probléma sok dízel autónál.
    Érdemes megnézni egy komolyabb benzines turbós motort, biztos hogy nem műanyag cső lesz ami a turbótól a coolerba megy.De hát a gyártónak is meg kell éni valamiből..na meg persze a súlycsökkentés duma…

  • motorostalicska

    bubibeka1.6: Ha annyi gyerekbetegsége lett volna,akkor nem adtak volna el annyit belőle,és már rég frissítették volna.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.