A BMW, amely ronda, de finom

Teszt: BMW 535d xDrive GT

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.10.07. 15.30

Limuzint és Touringot is egyre többet látni az F10-es 5-ös sorozatból, a ferdehátú GT viszont ritka a magyar utakon. Pedig vannak erényei, csak nem esztétikai szempontból.

Röviden – BMW 535d xDrive GT

Mi ez?

Az átdolgozott 5-ös bálnatestű, komfortorientált ötajtósa
Mit tud? Egy-négy embert rezzenéstelen kényelemben célba juttatni, bármilyen messzire
Mennyibe kerül?
A tesztelt változat alapáron 19,1 millió forintba, de erre 4-7 milliót még rá lehet dobni kellemes extrákkal
Kinek jó?  Annak, aki hátul is visz számára fontos embereket hosszú utakra

Amikor a BMW átdolgozta az 5-ös szériát, a Gran Turismo sem maradt ki a szórásból. A BMW-nél LCI (life cycle impulse) néven futó renoválással az autó elvileg frissebb, lágyabb, jobb lett, amit a Frankfurti Autó-kiállításra utazva teszteltünk. A típus különlegessége a nagy ötödik ajtóként vagy kis fedélként nyitható, a Škoda Superb mintájára működő csomagtérajtó.

Koffeinkúp a vezetőnek?

Az 5 GT már az indulás reggelén megosztotta a társaságot. Kovács Miklós szerint koffeinkúpot kell adagolni a vezetőnek, hogy ne aludjon el hömpölygés közben. Másoknak tetszett, mert pont azt csináltuk vele, amire való: messzire utazunk autópályán.

Sztrádán nem érvényesülnek az autó hátrányai, az egész estét betöltő tompor és a BMW-khez mérten tohonya viselkedés. Igaz, ami igaz, az 5 GT mintha túl sokat forgolódott volna a hurkatöltő körül, a forgalmi szerint 2070 kilós.

Elvileg 500-610 literes a csomagtartó, de mégis kicsi. A merev kalaptartót ki is vettük gyorsan, hogy beférjünk

Elsőre a kormány és a futómű pomádés, a nagytestű autó pont olyan testesnek érződik, amilyen valójában. De az újkori BMW-kben ott az üzemmódkapcsoló, amit elég kivenni a takarékosságra szabott Eco Pro illetve a zsibbasztó kényelmet nyújtó Comfort állásból és a hústömeg alatt megfeszülnek az izmok.

630 (hatszázharminc) newtonméter

Tudjuk, hogy a dízelmotor két fő paramétere 313 lóerő és 630 newtonméter, de így is váratlan az a bőszült sebesség, amivel a csatahajó rombolni képes. Amikor a vágtatásnak vége, a motor beáll valószerűtlen fordulatszámokra.

A német autópálya-pihenőkben az osztrák oldalon megkedvelt ingyenwifit és fűtőszállal melegíthető pelenkázóasztalt nélkülözni kellett

200-nál például 2600 körüli a fordulatszám, persze nyolcadikban, mert ebben is a pompázatos ZF-váltó van, amit már annyit dicsértünk, hogy kezdjük szégyellni. Annyira finoman és gyorsan vált felfelé és lefelé is, hogy évekkel megjelenése után is csodájára járunk. Egyedül Sport módban hajlamos hetedikben felejteni magát, de ezen lehet segíteni.

Jó kétezer kilométeres, 90 százalékban autópályás utunkon 8,7 l/100 km átlagfogyasztást mértünk. Négykerék-hajtással, tele csomagtartóval, négy fővel és Németországban igen felszabadult sebességgel ez az eredmény kiváló.

A BMW 535d xDrive GT és konkurensei
BMW 535d xDrive GT aut. (313 LE) 19 068 000Ft
BMW 535d Touring xDrive aut. (313 LE) 18 261 000 Ft
Mercedes-Benz R 350 CDI 4Matic Aut. (265 LE) 17 867 200 Ft
Mercedes-Benz CLS Shooting Brake 350 CDI 4Matic Aut. 20 699 300 Ft
Audi A7 3.0 V6 TDI quattro tiptronic (313 LE) 19 020 360 Ft

Az Autobahnon elég sok szakaszon érvényes sebességkorlátozás, de ahol nincs, ott kiderül, mitől van akkora fölényben a német prémiumtrió az összes konkurenssel szemben. A limitmentes részeken kicsit odalépve az 5-ös GT olyan magától értetődően söpört 220 felett, ahogy csak a kategória legjobbjai tudnak. Mert itt tényleg elvárás, hogy az autó pihentetően hasítson 200-zal.

Az 5-ös GT zajszintje annyira csekély, hogy 220-230-as sebességgel csak a kilométeróráról sejthető, hogy ez nem az irányadó 130, a Richtgeschwindigkeit. A rugózás is hozza az elvárhatót, meglepő volt viszont a négyzónás légkondicionálás tökéletlensége. Néha jéghideget fújt, máskor izzadtunk, mintha a napsütéssel nem jól kalkulálna. Egy E-osztályban ilyen velünk még sosem fordult elő.

Több fokozatban állítható a hátsó támla, az ülés előrehúzható. Kényelmesen magasan ülünk, nem kell megtörni térdben a lábat, de a fejtér közepes

Az 5 GT egy anyabálna gondosságával vigyázott ránk. Feláras, a 7-esből átvett kilométerórája piros sávval jelöli a sebességtúllépést, mert a korlátozásokat kiírja a táblafelismerő rendszer. Ha fáradtnak érzi a vezetőt, üzen neki, hogy ideje pihenni, de hogy el se fáradjunk, sok nyűgöt levesz a vállunkról.

Nem érdemes kiszállni

Németországi benzinkutakon nem először konfrontálódunk a tankolók számára is fizetős klotyóval, amire otthon is van elég példa. A pénztáros hölgynek hiába magyaráztam, hogy 101 eurónyi tankolásba bele kellene férnie ennek a szolgáltatásnak. Az egyeurós pisibónt 80 cent erejéig levásárolhatnánk, de ez nekünk csak további ráfizetést hoz, nekik meg forgalmat és profitot.

Tényleg nem érdemes kiszállni az 5 GT-ből, és nemcsak azért, mert kint elég esetlen szegény. A belső tér igazán szép és átgondolt, ami fém az fém, a fabetét fából van és még a kartámasz vagy a kormány bőre sem ócska nyesedékből összepréselt matéria. A tesztautó csúnyán húszmillión felüli tétel, de a távolságtartó tempomat, a navigáció, a Harman Kardon hifi és úgy általában minden úgy működik benne, hogy ez lehúzás helyett reális ellenértéknek hasson.

Üresen 2070 kilót nyom, de veszettül megy a háromliteres dízelmotorral

Távolságtartó tempomatja rutinosan vezet, finomakat fékez, ha a beállítottnál sebességnél lassabb autó keveredik elénk és érzéssel gyorsít, ha miénk a pálya, az autópálya. Városban is hasznos az adaptív sebességtartó automatika, mert állóra fékez helyettünk és ha nem ácsorgunk túl sokat, el is indul a meglóduló sorral. Innen már tényleg nincs messze, hogy megkávézzunk a belső sávban.

Kellett a 2300 kilométer az autó megismeréséhez, hogy az emlékezetes dugong-külső mellett belső értékei is hatni tudjanak. Mi arra használtuk amire kitalálták: hosszú távú utazásra, élve a hátsó ülések kényelmi többletével. Igazából a hátul ülők járnak jobban vele, mint a kombival vagy a limuzinnal, cserébe nehezebb náluk. De utazni vele nagyon jó.


Mellette – Ellene
  • Kényelem hosszú úton
  • Csekély fogyasztás
  • Elemi erő
  • Hatékony összkerékhajtás
  • Variálható, kényelmes hátsó ülés
  • Remek váltó
  • Jelentős túlsúly
  • Közepes hátsó fejtér
  • Korlátozott csomagtartó
  • Fontos felszerelések csak felárért


Szavazás

Tetszik a megújult BMW 5GT? Itt értékelheted 1-től 10-ig.

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    szokásos nyitás egy alapvető tévedéssel: ez nem az 5ös hanem a 7es ötajtósa. Ezért is a brutál önsúly.

    Megjegyzem az F10 is rendesen meghízott, de valamiért ezt csupán a nem német márkáknál szabad felhozni.

    Korábban a modellnek megvolt a jelentőssége, amíg az E60 egy eléggé ellenntmondásos darab volt. Aki akart egy 7es BMW-t annak külsőségei nélkül mert nem akart felvágni vagy mert nem engedte a céges modellpoltika, az rendelhetett 5GT-t.

    De ez az F10zel eléggé idejét múlta, az egy maradéktalanul überautó, én nem igazán látom értelmét egy 5GTnek mellette.

    Aki részletekbe menően simeri a GT-t az majd esetleg elmagyarázza hogy mivel több/jobb mint az F10…

  • a.szorenyi

    Mivel az 5 és a 7 padlólemeze közös, nehéz megmondani, melyiknek közelebbi rokona. De a neve és ára azért elég egyértelműen jelzi. A súlya jóval a 7-es felett van, a 30d xDrive esetében 1885/1985 a két szedán, 2120 az ötajtós 5 GT.

  • zoldfulu2000

    Szörényi: igen az F10 kicsit megkavarja a kártyákat, ha úgy vesszük hogy az 7-5GT-és új 5ös egy sorozat akkor tényleg egy sorozatnak vehető. De amikor kijött az 5GT akkor még sehol sem volt az F10, és érthetőbb volt a GT pozicionálásra.

    Mellesleg, az alap 518d touring EU önsúlya 1800kg felett van, az 520d GT tényleg ráver 200 kilót.

    Lehet ezt még B-s jogsival vezetni ha utasok is beülnek csomaggal? :)

  • Specialized78

    Csakhogy megosszam a kedves nagyérdeműt…Számomra a kedvenc BMW-m.Szerintem úgy,ahogy van gyönyörű.Remélem,hogy a 3GT is sikeres lesz.És én is azt mondom,hogy ez nem a 7-es 5 ajtósa,hanem az 5-ösé,ahogyan a neve is utal rá.

  • Guillotine

    Amíg jobban gyorsul mint egy 730xd ,ugyanannyit is eszik,de 4 millával olcsóbb addig senkit nem érdekel hogy mennyivel nyom többet a mérlegen!

  • shadowb

    ZF:

    sokkal nagyobb hely van benne mint az F10-ben, es nagyobb a fejter is.

  • shadowb

    es muszakilag tenyleg inkabb az F01-hez van kozelebb mint az F10-hez.

  • DTF

    Párszor ültem 530d GT-ben, összeségében jó autó, baormi kényelmes és nagy, viszotn kettő dolog nme tetszik: a műanyagok minősége (főleg a fényképen is látható ülésállíó gombok + körülötte levő anyag), nagyonkemény és rosz a fogása. a másik merg az alap-bőr ülések: gondolom nem marhabőr, hanem műbör. fullosban nem ültem, sztem alapváltoat közeliek voltak a taxik

  • ,L Rómeo

    audi A7 és mercedes cls mijóta elenfele ennek?
    mindkető kiseb belül mind a sima alapja(a6 és e) ez a bmw meg nagyob belül(mint 5 sőt mint 7)
    kivállo szagértö irro vagy mer dicséred audit bmwt nonstop dejit picit pontatlan voltál.

  • Guillotine

    Rómeó!
    Ez bennem is felmerült!

    Véleményem szerint a BMW 6 Gran Coupe született az Audi A7 és Mercedes CLS ellenfeleként és nem az 5GT.

  • ,L Rómeo

    :)

  • Ambrus Gergely

    én nem mondanám rondának, nekem kifejezetten tetszik, egyébként itt a praktikumot kell nézni, azért készült az autó, akinek a szépség kell az vegyen 4-es kupét, vagy 7-es limuzint.

  • ,L Rómeo

    nekem is komondva teccik mer hát ot a 3 betü az elején!

  • a.szorenyi

    Ehhez az autóhoz nehéz direkt konkurenst találni az R-osztályt leszámítva, de abból nincs 300 LE feletti dízel. Az A7 és a CLS Shooting Brake a nem kombi ötajtósokat képviseli, ahogy a GT is alternatíva a Touringhoz képest. Ti mit tennétek mellé?

  • zoldfulu2000

    A Szörényi: igen ez egy fogüs kérdés. Fenntartom hogy szerintem a vevők elsősorban olyan személyek lesznek akik a 7es luxusát akarják, de valamiért nem vehetik (pl flottapolitika). Amiben én ültem az pl így kerülhetett beszerzésre.

    Nyilván ennek az autónak pont az understatement az erénye és ezért bajosan lehet lifestyle autókat melléje tenni, azok pont a másik végletet jelentik.

    Egy R osztállyal nem lehet érdemben párhuzamba álíltani, még a CLS shooting break sem az igazi.

    Gyanítom hogy az eladási számokban kell keresni az akát annak hogy nincs közvetlen konkurense (gonosz szmájli).

  • ,L Rómeo

    sztem csak az R a konkurense.

  • shadowb

    az eladasi szamok egyaltalan nem neznek ki olyan rosszul. evi 20e korul megy el belole, es ez nem egy rossz ertek egy ilyen retegautotol, ami eleg draga is.

  • Guillotine

    Én nem tennék mellé semmit és személy szerint örülök hogy van manapság olyan autó aminek nincs közvetlen konkurense…ha megnézzük az eladási számokat akkor kiderül hogy valszeg nem csak én gondolom így.
    Jellemében a Renault Velsatisra vagy Avantimera emlékeztet csak fittebb átgondooltabb kiadásban.

    Baj ha van olyan autó aminek nincs konkurense?? :)

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.