Nagy benzines, kis dízelnyi étvággyal

Teszt: Lexus IS300h Luxury Aut.

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.10.03. 08.00

Egy 2,5 literes benzinmotorral felszerelt autóról legkevésbé az jut eszünkbe, hogy a teringettét, ez de takarékos, de zöld járgány lehet. Pedig a Lexus pont ilyen autót kínál az IS 300h személyében.

Röviden – Lexus IS 300h

Mi ez?

Prémium középkategóriás limuzin, takarékos hibridhajtással
Mit tud? Csendben, kényelemben, és zölden visz A-ból B-be
Mibe kerül? 9 990 0000 Ft-tól 14 800 000 Ft-ig terjed az árlista 
Kinek jó?  Lexus-fertőzötteknek, illetve bárkinek, aki technikabuzi, és/vagy rühelli a dízeleket

Egy 2,5 literes benzinmotorral felszerelt autóról legkevésbé az jut eszünkbe, hogy a teringettét, ez de takarékos, de zöld járgány lehet. Pedig a Lexus pont ilyen autót kínál az IS 300h személyében. 

Külső

A Lexus IS formája telitalálat. Legalábbis az utca emberének reakciója ezt mutatja, ritkán néznek meg ennyire tesztautót, fordulnak utána ilyen sokan szájtátva. Sőt, még az óvodai dadus is alélt hangon kérdezte reggel, hogy ó, még mindig azzal a gyönyörű Lexusszal jár? Értik, egy óvodai dadus! De aki nem hiszi, az nézze meg közelebbről az IS-t. Érdemes elöl kezdeni – a Predator-szerű fizimiska már nem hat újdonságként, már megszokhattuk – de a lámpatestek vonala, vagy a nappalifény pengéje már nagyot üt. Ennyi játékos ívet nem lát mindennap az ember. Ott van például a ködlámpa környéke, amely könnyed, rafinált, jó ránézni. Aztán ez a könnyedség folytatódik oldalt is, hogy végül belefusson a hátsó lámpatestbe, amely szintén inkább műalkotás, mintsem egyszerű közlekedésbiztonsági felszerelés. Éjszaka meg különösen klassz.

2,5-ös benzinmotor dolgozik az orrában, éhbérért

Belső

Odabent is folytatódik ez a stílus, bár ott már árnyaltabb a kép, a külső egyértelmű tökéletessége után az utastérben azért akadnak bajok. Az első fájdalmas esztétikai tüske rádió fehér hangerőszabályzó- és tuninggombja. Mintha szépen összeállt volna az autó belseje, de ezek valamiért kimaradtak volna, és az utolsó pillanatban küldték volna le a gombboltba a gyár mindenesét. Ő meg ilyet hozott. Rémes. A fogása is, hiszen egy éles plasztik peremet csippentünk a mutató- és hüvelykujjunk közé. A másik zavarós rész a középkonzol környéke, ahol annyira kicsike gombok és feliratok között kellene eligazodni, amit a vezetőülésből már szinte nem is látni. És persze mind egyforma méretű, formájú. 

Izgalmas belső

Biztonság

Érdekes, hogy bonyolult, aktív, gyalogosgázolásnál megemelkedő motorháztetőre futotta, de filléres sebességhatárolóra már nem. Bár épeszű ember nem nagyon siránkozik a sebességhatárolóért – még nem hallottam arról, hogy valaki használta volna – a Lexusnak mégiscsak illett volna valahonnan összekukázni egyet és beépíteni az IS300-asba. Ha másért nem, legalább a pontfetisiszták megnyugtatására. A törésteszten így csak nagyon jó eredménnyel végzett az autó – az öt csillag azért így is megvan – de ha ezt a kis haszontalan mütyürt is beletették volna, akkor még szebben ragyogtak volna azok a csillagok. 
De a többi dolog nekem tetszett – bár korántsem volt egyöntetű a szerkesztőség értékelése. Persze jogos, egyáltalán nem annyira letisztult és praktikus, mind mondjuk egy Audi, vagy a német szentháromság más tagjai, de sokkal szórakoztatóbb, érdekesebb, izgalmasabb. Nagy kedvencem a klímavezérlés függőlegesen futó, simogatni való, vékony fémes csíkja, amely ékes példája annak, hogy a manapság használt kék-piros gombnyomkodós és tekergetős változaton túl is vannak lehetőségek, még ebben a marginális jelentőséggel bíró témakörben is.

Simogatni való hőmérséklet-beállító csuszka

Pihepuha

Az anyaghasználat terén szintén megoszlott a szerkesztőség véleménye. Én szeretek jó fogású dolgokat fogdosni, és ebben a tekintetben a Lexus elég jól teljesít. Itt bármihez nyúlunk – oké, a hangerőszabályzó fertelmes – minden puha, kellemes tapintású, szerintem príma. Kollégáim a kesztyűtartó valóban egyszerű, rideg műanyag nyitógombját kezdték nagy lendülettel fikázni. Hát nem tudom. Nekem nem okozott komolyabb lelki törést a dolog, sokkal jobban örülök annak, hogy az ajtó, ahol hozzáérek, jó fogású, a tető, amit ugyan nem túl nagyon taperolok, szintén bársonyos, és a kapcsolók, gombok, mind-mind tökéletesen, némán működnek. Ha már ugye megtaláltuk őket. Engem jobban megviselt, hogy egy mind formailag, mint technikai tartalmában roppant előremutató és modern jószágba ennyire lomha és ostoba fedélzeti számítógép került. Érthetetlen. 

Szép rajzú, jól látható műszerek

A pár perc használat után könnyen megszerethető egérszerű kezelőszerv NASA-technikát sejtet, helyette viszont legfeljebb egy hétzenés kvarcóra tudását kapjuk. Kár. A menü szegényes, a logikája nehezen követhető, a navigációs rendszer használata keserves, a hangszórókból pedig olyan hangon és stílusban kapjuk a navigációs utasításokat, amitől még egy galamblelkű, évtizedek óta csak fényt evő jógi is láncfűrészes sorozatgyilkossá válik, ha fél óránál tovább kell hallgatnia.
De nemcsak a számítógép tudása lóg ki ebből az ultramodern környezetből, hanem olyan furcsaságok is akadnak, mint a lábbal taposandó, teljesen mechanikus rögzítőfék – a tartós teszten nálunk vendégszereplő Peugeot 3008-ban is van annyira okos a villanykézifék, hogy ha leállítjuk a motort, magától rögzít, indulásnál meg bizonyos feltételek meglétekor magától old is, hozzá sem kell érni. Aztán ott van a távolságtartó tempomat. 2013-ban már nem akkora puki, ha egy tempomat állóra tudja fékezni az autót, majd ha megindul a sor, az autót újra elindítja. A Lexusé erre nem képes, ha túl lassan megy a követett autó, egyszerűen rémült sikkantást hallat, majd hirtelen visszaadja a sebességtartással járó feladatot, felelősséget. Persze lehet így is élni, de mégsem elegáns dolog. Mint ahogy a csupán előre és hátra állítható deréktámasz sem az ebben a ligában.

Ez nem alibi-hibrid

Sajnos a dinamikus, sportos kinézettel köszönőviszonyban sincs az autó valódi agilitása. Bár álló helyből – hála a villanymotornak – nagyot ugrik, de a 8,4 másodperces gyorsulás, nem túl impozáns adat az autó katalógusában. Ha a gyorsulás nem is, a fogyasztás mindenképpen figyelemreméltó. Az öt liter körüli átlagfogyasztás egész reális lehet vele, ha képesek vagyunk nagypapa módjára vezetni, egy ilyen dinamikus formájú járgánnyal. Egy próbát megér, de hosszú távon nem erre rendezkednénk be, így a gyári 4,3 literes adatot is kezelhetjük némi egészséges kétkedéssel.
Látványos videón is megmutatjuk a Lexus IS-t. Íme:

Technikailag viszont valószínűleg a Lexus mindenkit elver, aki egyáltalán ki meri ejteni a száján azt, hogy hibrid. Villanymotorja nem csupán egy vicces ablaktörlőmotor, amit a szerényebb közterhek miatt zsúfoltak be a hajtásláncba, hanem igazi, 143 lóerős teljesítményre képes darab. Töltött akksikkal, nem túl ideges városi forgalomban pár lámpát simán ki lehet húzni csak villanyhajtással, aztán ha kell, bekapcsol a négyhengeres benzinmotor is. Mindezt olyan finoman, gyorsan és csendben, hogy ha nem lenne az aktuális energiaáramlást szemléltető grafika az ember orra előtt, bajosan mondaná meg, hogy éppen mi történik a hajtásláncban. 
Vezetés közben szintén szerethető arcát mutatja az autó. Ugyan a termetes felnire feszegetett vékonyka gumi nem ígér túl komfortos utazást, ennek ellenére az IS mégis kényelmes darab, és ha kell, a remek futómű kanyarban is tisztességesen helytáll. Pedig az autó egyáltalán nem könnyű, 1720 kg. 
Mindent egybevetve a Lexus IS 300h a vezetni szerető, technikabolond, dízelgyűlölő tehetősebb emberek kedvence lehet, akik a merészebb formákkal is képesek kibékülni. Én nagyon szerettem, kezdtem benne megérezni valamit a Lexus vírusból, ami a legenda szerint lassan, de biztosan elveszi az ember eszét, hogy később már ne is tudjon más márkára nézni. Aztán átültem egy dízel Škoda Octaviába… 
Mellette – Ellene
  • Takarékos
  • Tisztán elektromos hajtással is megy
  • Modern forma
  • Butácska, lassú fedélzeti számítógép
  • Néhány nehezen érthető dizájnfogás a belsőben
  • Annyira nem sportos, mint ahogy kinéz

Szavazás

Szerinted hány pontot érdemel egy hibrid járgány? Ez a jó irány, vagy csak bonyolult hülyeség, és inkább egy takarékos dízel kéne?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Kiváncsi leszek hogy telejsít. Szerintem az ár lesz az egyik fő probléme megint.

    És a belső valami tragikus.Nincs rá jobb szó.

    Én az infintitit választanám így elsőr…

  • ,L Rómeo

    én mega octávia dízelt!
    “Kollégáim a kesztyűtartó valóban egyszerű, rideg műanyag nyitógombját kezdték nagy lendülettel fikázni.”
    fog adok hogy Rácz és Szörényi tessókáim voltak és mijér?
    mer ök érrtenek az autókkhoz!
    ez a tekknikai maszlang meg nemérdekel hoty hány loerrős a vilany motor meg stbstb. it kérrem a kesztyü tartójja a fontos.
    ezér ez a cik csipa 1 jo dolgot irrtál hoty német szendhárromság! (ja trióvirátus csak hogy tuggyál angolul is)
    kérrem visza Szörényit és Ráczot ha lexus (vagyegyéb jappán rizstalicska van soron). nem azér szogtam ide hogy jappán-nyálazzást olvcasak!
    vw for ever!

  • Guevara

    Dizájn szempontjából lehet hogy a dadusok nagyra értékelik, csakhogy nem ők fogják venni. Akinek megvan a rávaló, az talál szebbet, vagy jobbat is magának.
    Mindenesetre szép próbálkozás a Toyotától.

  • megint

    Külső még elmegy, de ez a belső toyota szint és nem prémium, a kijelző kezelése és grafikája is szörnyű. Végre elfelejtik a kvarcórát, a “lexus optikás hátsó lámpát”, erre jön a fehér gagyi tekerő.

  • PAlex

    Az apró finomságok valahogy sohasem voltak a Japánok erősségei.
    Pedig a prémium kategóriában pont erre ugrik a legtöbb ember.

  • Ambrus Gergely

    12 milliót kidobni egy ilyenre?
    Annyiból fullos 320d-t veszek, amivel el lehet járni 4 literrel vegyesben ha nem fékezget az ember állandóan.
    Az azért igényes is, szép formás puha műanyagok, látszik a műszerfalon, hogy a tervezők mindvégig tisztában voltak vele, hogy mit akarnak létrehozni, vitát nem tűrően, és tökéletes autó született.
    Az Audi valahol lemaradt a fejlesztésben, az új irányzatuk nem jön be, az a műszerfal már túl egyszerű és rideg.
    Ha a BMW-Mercedes-Audi-Lexus a 100% a piacból, akkor 35-25-30-10% sorrendben.
    Azért mert a BMW gyártja a legjobb autót, vitát nem tűrően.
    Egyszerűen azért mert megvan az alap, ami kell egy jó autóhoz. Legjobb váltó (Zf 8 sebességes automata) legjobb dízel és benzinmotorok, az M részlegnek köszönhetően a futóműfejlesztést sem ma kezdték.
    Akinek az alap nem elég, az megrendeli a légrugós állítható futóművet.
    És ma már figyelnek a belső térre is, az összeszerelés minőségére, mert sajnos eddig e tekintetben a BMW le volt maradva.
    De most már túlnőttek mindenkit.
    A mercin látom még a fejlődést, hogy ki akar törni az öregember stílusból, és elkezdtek fiatalos kocsikat gyártani, az Audi az nagyjából leragadt most egy szinten a mostani A8 nekem olyan semleges, semmi nincs benne ami plusz.
    Lexus? Eszembe se jutna, még így sem, hogy tudom, hogy kiadták most ezt az új Is-t, a régi az nagyon bejött, nagyon dögös volt, de ez nem lett túl elgáns, mintha felvettek volna valami Koreai tervezőt, vagy lehet valami kínai főnök pénzeli őket, és beleszólt a tervrajzokba, de se kívül se belül nem szép, és az írás szerint az anyagok minősége is hagy kívánni valót maga után.
    Akkor rúghatna labdába, ha kb felébe kerülne, mint az F30, akkor azt mondám na ez igen, csúnya, elavult technológia, de legalább megbízható, és olcsó, elgondolokodnék rajta megmondom őszintén.
    Kb 6 millió ennek a reális ára egy ilyen Lexusnak, de lehet még annyiért is inkább vennék egy Golfot.

  • pécsimunkás

    Egyértelmű,ezért az autóért 1 Huf is sok! Bezzeg a Golf…
    Az 1.4 tsi is simán megér 8 millát!

  • largo

    Csak a bömös meg a vw,az kell a magyarnak meg a békemenet.

  • Kanyaró Malvin

    Szerencse, hogy Ambrus Gergelyből nincs egy hadseregre való, mert aztán kuss lenne itt mindenkinek, vitát nem tűrően. Az ilyen egyszerű BMW-rajongók csinálnak kedvet sok embernek az összes többi prémiummárkához. 4 liter vegyesben a 320d-ben??? 6,13 az átlaga a Spritmonitoron a mostaninak. A saját gusztusodat ne terjeszd ki az egész glóbuszra, a világ és benne az évi 75 millió új autó megvásárlója nagyon összetett. Vitát nem tűrően.

  • DTF

    Nem tudom miért, de itthon az emberek nagy része dízel audiban, merciben és bmw-ben gondolkodik. pl. megkérdeztem pár ismerősömet, hogy ha lenne 5-6 millája, akkor milyen használt, felsőbb kategóriás autót venne? a bmw 5-ös volt a nyerő, érdekes módon senki sem mondta pl. a gs450h-t! pedig…
    a cikkben sok igazság van, minőségben a lexus tényleg nem a legjobb, de a műszaki tatalom mindenért kárpótol. aki egyszer belül és birtokolja több éven keresztül, az más márkát nem nagyon fog venni. főleg mert hybrid=toyota/lexus, a többi jóval mögöttük kullog ;)

  • Ambrus Gergely

    Ja, persze, csak ez a nem mindegy gyerekek: http://www.kephost.com/images4/2013/10/3/a1_2013_10_3_du9exwzmvz.jpg
    össze lehet nyugodtan hasonlítani a “luxussal”

  • fank1970

    A BMW – függetlenül a gyengébb minőségétől – nem ellenfele a Lexusnak. Nem véletlenül a hiperigényes orosz, kínai, ukrán piac kedvence…

  • Ambrus Gergely

    persze hogy nem ellenfele, mivel sehol sincs az F30-ashoz képest ez a lexus, épp ezt fejtettem ki.

  • zoldfulu2000

    AZ F30 mindenképpen jó darab, de pl az előző IS-t simán a C klasse elé tettem a listámon.

    De ez az új nekem akkor sem kerek. AZ előző IS egy korrekt autó volt pár bosszantó kisebb nagyobb hibával. Az új belseje nekem arról árulkodik hogy teljes fejetlenség volt a fejekben (vagy legalább anank aki felügyelte).

    ÉS ez az elmúlt 2-3 év össez toyotájára igaz. Valamit nagyon nem jól csinálnak odaát…

  • menőmanó

    zoldfulu2000

    Köszönjük Emese! :D

  • dorax

    Ebben a formában a hibrid technika elég vicces. 1720kg, egy ekkora autótól, 14mFt-ért? 2.5-ös motor (+villanymotor) 8.4-es gyorsulás.

    10,5m Ft-ért fullos 2.5-ös új Mazda 6-ot lehet venni, 7.6-os gyorsulással, alapból jobb fogyasztással, mivel az csak 1375kg (4 felnőtt embernyi súlykülönbség!!!) és akkor még a méreteket és a design nem is említve. Teljesen felesleges hibrid technikát belerakni, ha az szinte csak a saját súlyát tudja kompenzálni, sem rugalmasabb, sem takarékosabb nem lesz. Cserébe viszont jóval bonyolultabb, hiába Lexus/Toyota, azért törődni és költeni kell rá.

  • killerbee

    dorax -, ebben a formaban az iromanyod tobb mint vicces.
    1. az is300h 9,9 misitol indul nem 14-tol
    2. a mazda6-od tobbet fogyaszt es tobbet szennyez mint az is300h annak ellenere (!) hogy kisebb a tomege!
    3. nem csak a hibridekrol nincs a leghalvanyabb fogalmad sem, hanem a legalapvetobb tenyerrol sem

    leulhetsz elegtelen

  • PluginHibrid

    dora – ex

    Bujj el gyorsan !!!

  • PluginHibrid

    “Cserébe viszont jóval bonyolultabb…”

    Ezt a baro..ot honann vetted ???

  • ,L Rómeo

    frank, az az öszinte meg érzéssem hogy eszt tragikusan irrtad bmw-röl:”Nem véletlenül a hiperigényes orosz, kínai, ukrán piac kedvence…”
    valojában ithon is sokok kedvellése például jómagamnak is kedvencem übergolf melet mert ikénnyes mindén.
    teknikkai hip-hop nem érdekel mer 3 betü aggya a lényeget vitatkozást nem türhetőjen: b és m és v!

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.