Az egyterű nem szexi! Na és ez?

Vezettük: Új Nissan Note és Micra

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.10.01. 08.00

Az új Note-tal és Micrával alaposan megújult a Nissan kisautó-kínálata. Komoly változások, érdekes extrák és jó árak várják a vevőket.

A Nissan szeretne szabadulni a Note-tal kapcsolatban korábban kialakult egyterűs jelzőtől, így teljesen áttervezett, a korábbi modellre csak nyomokban hasonlító új Note-ot gyártott. Kipróbáltuk.

A leginkább az európai piac igényeit figyelembe véve megalkotott autó alacsonyabb lett, elöl rövidebb, hátul nagyobb túlnyúlásokkal. Belül az üléspozíciók is változtak, a vezető 9 milliméterrel alacsonyabban, a második sor pedig 23-mal magasabban foglal helyet. A valószínűtlenül tágas belső tér, a tologatható második üléssor szerencsére mind-mind megmaradtak. Csomagtartója a legrosszabb forgatókönyv szerint – leghátra tolt üléssorral – 300 literes, de ha költöztetni kell, akkor ülésorigamival kerek 2000 literre növelhető a befogadóképessége.

Nagy tengelytáv, kis túlnyúlások

Friss forma

Külső megjelenése a korábbi bumfordi, egyterűs stílus felől próbál másfelé elmozdulni. A forma elég karakteres lett, a motorháztetőn négy domborodó törésvonal látszik, LED-es irányjelzők kerültek a tükrökbe, és 3D-s hátsó lámpatestet is kapott az új Note. A furcsa, hűtőmaszkkal felnyársalt első lámpatest állítólag az emberi szemre hasonlít. Hát, nem tudom. Erősen remélem, nekem nem így néz ki a szemem. 289 ezer forintos felárért sportos csomaggal lehet még dögösebbre faragni a járgányt, ebben az összegben az alufelni, légterelőkészlet, és az extra kormány is benne foglaltatik. 
Figyeljenek, most jön a legmókásabb – minden márka igyekszik valami marhasággal magyarázni az ajtókon lévő dekorhorpasztást – a Nissannál a Squash-line fantázianév pattant ki valamely tudós koponyájából, amely a pattogó labda útját próbálja összefüggésbe hozni a kasztnival. Brávó! 

Állítólag az emberi szemre hasonlít. Az enyémre biztos nem.

Térélmény

Inkább kerüljünk beljebb! Nem lesz nehéz, hátra 90 fokban nyíló ajtókon át lehet bemászni, vagy gyereküléseket begyömöszölni. És ez többet ér minden unortodox ajtónyítási metódusnál. Az utastér elképesztően tágas, térdben van akkora helykínálat, amit még egy kategóriával feljebb is megirigyelnének. A kidolgozás, anyagminőség sajnos még nem érte utol a jelent, de technikai tartalomban elég erősre sikerült a Note.

Olyan extrákat is megtalálni az autóban, amelyek nem mindennaposak ebben a kategóriában. Ilyen például az intelligens kulcs, a panorámatető, és a sávelhagyásra figyelmeztető, a holttérfigyelő, vagy éppen a tolatás közben a mozgó tárgyakat jelző berendezés is, amelyek mind az autót körbevevő panoráma kamerarendszer képének adataiból dolgoznak. Hogy ez miért jó? Mert olcsóbb, mint drága radarokkal körbebástyázni a kocsit. 

Egyre kellemesebb, de még van hova fejlődni

Haladjunk

Vezetés közben – 1,2 literes, háromhengeres, 80 lóerős változatban próbáltuk – a motor nem érződik túl frissnek, de megfontoltan, türelmesen vezetve el lehet vele éldegélni. Ha meg a gazdaságos üzem a fontos, akkor máris könnyebb megszeretni az új Note-ot, hiszen a dimbes-dombos vidéken, gyakori megállásokkal sem sikerült 6 liter fölé vinni a – fedélzeti számítógép által mért – átlagfogyasztást.

Pedig a kis háromhengeres nagyon pörög, már 100 km/órás sebességnél is ott kalimpál a fordulatszámmérő mutatója a 3000-es érték alatt. Ennek ellenére nem a motor a leghangosabb utazás közben, hanem a tükrök felől érkező szélzaj. A futómű kényelmes – ezt is Európa útjaira hangolták, de Kelet-Európában is megfelel – elég sok mindent képes elnyelni, de vadabb kanyargásra még úgy sem alkalmas, hogy a kasztni mégsem dől annyira, mint amennyit még bátran meg is bocsátanánk neki. 

Impozáns, okos műszerfal

Új Nissan Note árak:

 Benzin

Visia  Acenta  Tekna
 1,2 80 LE  3 199 000  3 619 000  –
 1,2 DIG-S 98 LE  –  4 019 000  4 819 000
 1,2 DIG-S 98 LE CVT  –  4 339 000  5 139 000
 Dízel      
 1,5 dCi 90 LE  3 899 000  4 319 000  5 119 000
A Note-tal ellentétben az előző Micrának jóval rövidebb életciklus jutott, mindössze két évig húzta a globális modellnek indult, de nem túl sikeres városi kiskocsi. A ráncfelvarráshoz képest kívül-belül alaposan felfrissült, új, karakteresebb, férfiasabb formát kapott, de megtartott néhány jellegzetesen micrás vonást, amelyről azért hamar eszünkbe jut, mit is látunk és természetesen az európai modell több részletében teljesen különbözik a világ más országaiba szántaktól.

A modernebb, merészebb forma nagyon ráfért a kis Nissanra, és a belső is javára változott. Bár nem eléggé. A műanyagok, főleg a dobozszerűen kongó kesztyűtartó rémes anyagból készült és a rakodófelületek is legfeljebb álló autóban jók bármire. Felületük sima, csúszós. Emellett a különben frappáns, körbe rendezett szellőzésvezérlő gombok körül elterülő fényes fekete felület sem a legokosabb választás, már friss és ropogós tesztkocsikban is rémesen néztek ki a sok ronda porszemtől. 

Egész formás kiskocsi lett belőle

A Micrát szintén a gyengébbik, kompresszormentes benzinmotorral kaptuk meg – belőle nincs is dízel, csak a benzinesekkel kapható – de itt mintha valamivel élénkebben dolgozott volna. A kiskocsi inkább városi közlekedésre termett, magasabbnak tűnt az üléshelyzete is, a kasztni jól átlátható, kormánya könnyű, igazi cicamobil. Persze a Micrának is jutott a technikai frissítésből, így például nagyképernyős, magyarul is beszélő navigációs rendszert kapott, és a lehetséges parkolóhelyet is képes felmérni, ha a vezető nem lenne biztos a dolgában. 
Mozgóképen a Nissan kisautói:
Új Nissan Micra árak:
 Benzin  Visia  Acenta  Tekna
 1,2 80 LE  2 770 000  3 370 000  3 930 000
 1,2 80 LE CVT  3 290 000  3 690 000  –
 1,2 DIG-S 98 LE  3 560 000  3 960 000  4 520 000
 1,2 DIG-S 98 LE CVT  –  4 280 000  4 840 000

Tervek

A Nissan határozottan az új Note-tól vár jobb eladási eredményeket – ezt állítólag inkább a férfiak keresik majd és leginkább családi autónak használják – belőle idehaza havonta 30 darab értékesítését tartják kívánatosnak – ez nagyjából a duplája a régi Note eredményének -, Micrából – városi, női autó – valamivel kevesebb, 20-25 darab/hó lehet a reális.
Mellette – Ellene
  • Variálható utastér
  • Praktikus, nagy csomagtartó
  • Érdekes, hasznos extrák
  • Jó ár
  • Takarékos motor
  • Gyenge minőségű műanyagok
  • Komoly szélzaj

Szavazás

Szerinted mennyit érdemel egy racionális, és tágas, olcsó japán autó?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • csapagy

    Ha valaki szexisnek talál,egy tárgyat,jelen esetben,egy autót,próbáljon meg szexuális kapcsolatot teremteni vele!Betegek!

  • MetroGoldwinMayer

    Mind2 egész normálisan fest, a Note 2000 literje meg nagyon durva, jobb mint egy középkat. kombi. Persze kérdés, hogy ezeknek a nem japánban összerakott rönó váltós dci motoros autóknak mi köze a Nissanhoz? Mondjuk egy jaó bakancs Micrához, pl.

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

Négyüléses roadstert fontolgat a Mercedes

Német lapértesülések szerint túrakocsivá hizlalná büszke luxusroadsterét a Mercedes: az SL következő generációjában állítólag négyen fognak elférni.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.