Hát ilyen érzés miniszternek lenni!

Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.09.27. 06.00

Az enyhén felfrissített Superb maradt, ami volt: óriási autó, VW-technikával, de luxusfelszereltséggel is távol a prémiummárkáktól. Jó választás állami autónak, de vágyódik át az ember egy Audiba belőle.

Röviden – Škoda Superb Combi Elegance 2.0 TDI DSG

Mi ez?

Luxusautónak látszó, de valójában csak legfeljebb átlagos középkategóriás óriáskombi, VW-technikával

Mit tud? Óóóriási a csomagtere, erős, gyors, csendes és akár hat literből elvan
Mibe kerül? Az alcantarás-üvegtetős tesztautó 13 millió felett vihető el, listaáron 10,6 millió ez a változat
Kinek jó?  Akinek a méret a lényeg, viszont kevésbé érdekli a high tech és a valódi fényűzés

A Škoda Superb kicsit szigorúbb arcot, kicsit érdekesebb fart kapott. Elöl a menetjelző, hátul a komplett lámpaegység LED-es lett. Máskülönben maradt, ami volt: luxuskivitelében is érezhetően másodvonalbeli, de jó ár-érték arányú autó a Volkswagen Csoporttól.

Kívülről hatalmas

Adatlap

Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG

Hát ilyen érzés miniszternek lenni! 1
Motor 1968 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 170 LE
Nyomaték 350 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,7 sec
Végsebesség 221 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,4 l / 100 km

Bár jó arasznyival belül van az öt méteren, a nyúlánk, lapos, csapott farú kombi még annál is nagyobbnak látszik, mint amekkora. Erre a látszatra a Škoda már az Octavia óta folyamatosan rájátszik: ahogy a Golf-kategóriás, ötajtós óriás nagyobbnak hat a többi kompaktnál, a Superb is mintha felfelé lógna ki a sorból. Ha csak úgy rámondjuk, hogy középkategóriás kombi, nehéz tudomásul venni, hogy a Mazda6-tal, Passattal, Avensisszel játszik egy ligában ez a bálna.

Pedig de. Fogadjunk, meg tetszenek lepődni, ha elárulom, hogy csak három milliméterrel hosszabb a Ford Mondeo kombinál. Ugye? És talán még jobban meglepődnek, ha azt is elárulom, hogy a Škoda majdnem hét centiméterrel keskenyebb. Na ugye.

Persze mindez eddig is így volt, a 2014-es modellévre készült Superbben nem a méret az újdonság. A LED-es menetjelzőnek, indexnek, az A-oszlopig újratervezett, finomabb (bár kevésbé karakteres) frontnak, a csomagtérfedél Octaviáéhoz hasonlóan benyomkodott csomagtérfedelének és a LED-es hátsó lámpáknak kell leginkább örülnünk. Ja, tényleg: új a kormánykerék is.

Frissebb, morcosabb, fiatalosabb, ugyanakkor valahogy unalmasabb az új Superb-pofa

A legizgalmasabb újítás a testőrpasszírozó gomb. A faceliftes Superb jobb hátsó üléséhez már megrendelhető az a billentyű, mellyel hátulról is előretolható az első szék, hogy több hely jusson a lábnak. Tehát immár a nagy Škoda igazi sofőrös autó.

Szuperbé? Üss a szádra!

A superb, így ahogy le van írva, egy angol szó, jelentése: nagyszerű, remek, pompás. Vagyis a kocsi típusjelzése nem egy szuper bé betű, ahogy valamiért oly sokan gondolják. Kiejtése “szupörb”, autentikusan itt meg is hallgatható.

Belül tényleg hatalmas

A Superb belterének méretében továbbra is a hátsó lábtér a legelképesztőbb, ez tényleg páratlan. A Rolls-Royce Ghost óta ez az első tesztautó, melyben úgy tudtam szállítani leánykáimat a hátsó ülésen, hogy nem kellett visszaadás előtt hosszasan takarítanom az első ülések támláit a pici lábacskák után. Mert el sem érik.

Új a kormány a 2014-es modellen

Egy ilyen gazdagon felszerelt Superbben, mint a miénk, hátul digitális klímaszabályzást találunk, az oldalablakokon sötétítő rolók vannak, és három fokozatban állítható ülésfűtés szolgálja a komfortot az alvégen.

A felárért motorral nyitható ötödik ajtót feltárva az alapból 633 literes csomagtartó is elképesztő, még így, négy évvel a modell piacra dobása után is. Az is nagyszerű, hogy a Škoda nem csak nagy puttonyt akasztott a Superb hátára, hanem igényesen be is rendezte azt. A csomagtér-világító lámpa kivehető, LED-es zseblámpaként használható. A raktér alján síneken tologatható rögzítőkampókat találunk, némi felárért a hátsó üléstámla mögül csomag- (vagy kutya-)hálót feszíthetünk a tetőre. Két nagy, fedeles rekesz mögé rejthetők a KRESZ-cuccok, és rend van a padlólap alatt, a pótkerék birodalmában is. Ja, pótkerék: a Superbhez már a szükség-pótkerék is feláras extra, 33 ezer forintot kell fizetni érte.

Hogy elég a hely, az nem kifejezés


Hatalmasat lép

Tesztautónkban a VW kétliteres TDI motorja szolgált, 170 lóerős és 350 Nm-es változatában. A konszern termékeiben méltán nagy hírnevet szerzett, villámgyors és komfortos duplakuplungos automata váltóval, egy hatfokozatú DSG-vel. A majdnem pont kereken másfél tonnás behemót a gázadásra úgy indul meg, mint a veszett fene.

220 km/h felett száguldhatunk vele, de ha ép ésszel hajtjuk, gond nélkül képes vegyes üzemben hat litert fogyasztani. A dugóban várakozáskor a motort leállító stop-start rendszer is jól működik, mire a fékről átlépünk a gázra, már jár is a motor. A duplakuplungos váltók tipikus hibája, hogy lassú, precíz manőverezésnél túl hirtelenül kezelik a tengelykapcsolót, szökdécsel a kocsi. Nos, a nyomatékos, nagy dízellel ilyen nincs, a legapróbb mozdulatok is pontosan kivitelezhetők. Csak egyetlen dolog volt, ami nem tetszett: túl rövid a hatodik, 130-nál 2500-at forog a motor. Egy kicsit hosszabb váltóval takarékosabb lenne a sztrádázás.

Ekkora raktérhez hétszemélyes utastér kéne

A fekete tesztautóban külön tetszett, hogy a nagy testtel, precíz, de nem túl kemény kormányzásával amolyan klasszikusan nagyautós vezetési élményt adott. Beülök, indítok (gombbal), kart d-be húzom, rálépek a Škodákban hagyományosan nem függesztett, hanem álló, irdatlan nagy gázpedálra, és megindul a megyényi négykerekű – tudom, hogy ég és föld, de régi nagy Mercikben éreztem hasonlóan magam. Csak a hátsókerék-hajtás és egy légrugó hiányzik a Superbből, hogy ne csak a VW-csoporton belül fenyegesse viszonylag józan árképzésével a nagy presztízsautókat.

Ehhez a motorhoz-váltóhoz összkerékhajtás is rendelhető – persze az kicsit még jobban megdobná az árat. Mert, bár a Škodát úgy általában hajlamosak vagyunk olcsó márkaként kezelni, ez a Škoda már cseppet sem olcsó.

A dupla kuplungos, hatfokozatú váltó hatodikja túl rövid, 130-nál 2500-at forog a Superb motorja


Hatalmas szám az árcédulán

A legolcsóbb új Superb a 6,35 milliós, 125 lóerős 1,4-es turbós benzines modell, már ez is automata klímával. A 2.0 TDI DSG Elegance Combi viszont 10,6 millió. A mi autónk jócskán továbbextrázva 13 millió forintnál is drágább, listaáron. Sok? Kevés? Attól függ.

Aki megelégszik azzal, hogy a pénzéért megkapja a katalógusban korrekten szereplő szolgáltatásokat és az egyik legütősebb, legkorszerűbb dízel hajtásláncot kapja maga alá, annak nem sok. Akinek fontos a presztízs, amit egy magasabb társadalmi értékű embléma jelent, talán úgy véli, hogy egy itt-ott szűkebb, de puhább, finomabb, illatosabb A6-os Audi kombit inkább megéri venni. Hisz csak negyedével kerül többe, automatával, és egy picit még erősebb is a TDI benne (A6 Avant 2.0TDI Multitronic: 12,8 millió).

Fabetét, kéttónusú beltér - de odanyúlva kiderül, hogy bántóan kemények a műanyagok

Akinek viszont a Škoda fogalmilag egy olcsó autó, egy márka, ami racionális összegekért racionális autókat ad, bizonyára nehezen tudja megérteni, miért venne bárki is egy ilyen drága Superb Combit. Annyi pénzért, amennyiért két darab szintén tágas, jól felszerelt automata dízel Octavia kombit lehet venni.

No de drága-e vagy sem a Superb a konkurenciához képest? Nos, kábé pont egy nyújtott lábtérnyivel és száz liter csomagtérnyivel drágább:



A luxus-Superb kombi és szintén majdnem-fullos konkurensei, hasonló teljesítményű dízellel, automatával, listaáron
FORD Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium PS (163 LE) 9 390 000 Ft
OPEL Insignia ST 2.0 CDTI Cosmo Aut. (163 LE)  9 430 000 Ft
Mazda 6 Sportkombi 2.2 CD Revolution aut. (175 LE) 10 069 900 Ft
Škoda Superb Combi Elegance 2.0 TDI DSG (170 LE)  10 598 530 Ft

Hatalmas lyukak az extralistán

A Superb extralistája tipikus német módszertant követ, vagyis még a majdnem-csúcsfelszereltségű modellhez is egy csomó mindent külön-külön kell megrendelni, felárért. Jó, a motoros napfénytető vagy a kulcs nélküli nyitás-indítás még lehet feláras egy Elegance nevű kocsinál is, de a világ legnagyobb faszarisága, hogy Superb okos újításáért, a dupla napellenzőért is képesek elkérni nyolcezer-párszáz forintot. Hogy a SZÜKSÉG-PÓTKERÉK és az EMELŐ bő harmincezres feláráról ne is beszéljünk.

A szükségkerék és az emelő is feláras extra, 33 ezer forintba kerül

Akármennyi pénzünk is legyen viszont, a Superbhez nem rendelhetünk meg számos dolgot, ami 2013-ban már a másfél osztállyal kisebb új Golfnál, sőt; a Škoda kisebb modelljénél, az Octaviánál se túl nagy szám. Nincs sávtartó, vagy legalább sávelhagyásra figyelmeztető elektronika. Nincs követőradar. Nincs holttérfigyelő. Nincs tolatókamera. A magyarázat a szegényes elektronikára: hamarosan jön az új generációs Superb, és a Škoda nem akarta túlságosan kistafírozni a kifutó modellt.

Szinte meglepődtünk, amikor észrevettük, hogy a kormányt magától tekergető parkolóautomatika valahogy bekerült az extralistába, ott a gombja a váltókar tövében.  Más kérdés, hogy ennek értelme nem sok van, oda tud beállni vele a kocsi, ahová az ember maga is betalál. akkor ábrándultam ki belőle, mikor egy csippanás nélkül küldött neki a villanyoszlopnak, tíz centire a beton műtárgytól inkább örökre visszavettem az irányítást.

A műszeregység a monokróm középső kijelzővel nagyon puritán manapság egy 13 millás autóban


Jó a hatalomnak?

A magyar utakon Superbet leginkább taxiként vagy állami autóként láthatunk. A többnyire LWx-xxx típusú rendszámmal szerelt állami flotta legnagyobb részét egy 2011-es beszerzés keretében osztották ki. A sok alap-közeli kocsi mellett a tesztautónkéhoz hasonló bőrös, alcantarás változatok államtitkári, de inkább miniszteri ülepek alá kerültek.

Autós újságíróként akkor sem tartottuk, ma sem tartjuk rossz választásnak állami autónak a Superbet. EU-s modell, itthon is komoly beruházásokat végző konszerntől. Prémmiummárkával nagyzolni nálunk nemigen volna mire, viszont a kevésbé impozáns embléma mögött ugyanaz a kiforrott technika ketyeg, mint a négy karika mögött. A hatalmas teret, a csendes üzemet nem irigyeljük a szalagvágások és protokollvacsorák között életük nagy részét szolgálati autójukban töltő elöljáróktól, méltányoljuk viszont, hogy nem presztízsmárka-áron kell megvenni az olajszűrőket, fékbetéteket az autókhoz.

Nos persze a provokatív kérdés nem maradhat el: kedves olvasók; ti milyen kocsit tartanátok megfelelőnek akár sofőrös autónak államunk szorgos vezetői számára?

Mellette – Ellene
  • Sok-sok hely
  • Kiforrott VW-technika
  • A kategóriában egyedülálló mértékben alkalmas sofőrös autónak
  • Jóféle, klasszikus vezetési élmény
  • Sok korszerű elektronikus vezetéstámogató rendszer nem rendelhető hozzá
  • Sztrádán túl rövid hatodik
  • Kemény műanyagok, másodosztály-érzés
  • Magas ár, drága verziónál magas értékvesztés várható
  • Sok politikus is ilyennel jár


Szavazás

Hogy tetszik a miniszteri kivitelű Skoda kombi?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    1. Látom visszavetettek a hangulatkeltésből :) Amúgy egy sokszáz (néh sokezer) fős szervezet vezetőjének egy ilyen autó nem túlzás, ezt szerintem politikai nézettől függetlenül kijelenthető.
    2. Igenis túl nagy a sima középkathoz. Nyilván a VW nem engedte hogy a Skodánál kifejlesszenek valami komolyabbat, akkor is ha a kínai Passat platform szélességben nem veszi fel a versenyt, a hosszú belsőteret ti is érzékeltettétek és azért a keskenyebb belteret is ki lehet használni.
    Ha egymás után beül egy kisebb felsőközéphez képest (E klasse, S80), nem lesz akkora a méretkülönbség. A bálnábbak (5ös, XF) azért érezhetően nagyobbak, és nem csak kívül.
    3. A Mondeo nem összehasonlítási alap, túl nagy a kategóriának, szvsz csak azért lett akkora mert a Volvóval kellett osztoznia. Nem lepne meg hogyha a köv mondeo összemenne (ha lesz egyáltalán utóda a most érkezőnek Európában). Európában 5 métere feletti családi autó inkább nyűg…
    4. Alapfelszereltség, bizonyos dolgokban (pl pótkerék) jogos a beszólás (bár van ahol runflat miatt nincs is). A komolyabb dolgok (pl kulcsnélküli indítás) kevés konkurensnél vannak benne a legfelső felszereltségban (ha egyáltalán vannak ilyen szintek), most hirtelen a Lexus ugrik be. De mentségükre legyen, gyakran benne lesz valami keg csomagban és pl a keyless pont egy olyan amit nem biztos hogy a magyr közbiztonság mellé belekérnék…

  • PAlex

    Tényleg lehetne kicsit hosszabb a 6. fokozat, mert a 350Nm bőven elbírná.
    Amúgy meg nyilván nem véletlenül puritánabb picivel, mint egy VW, mert így pozicionálták, és ezért is tud olcsóbb lenni annál.

  • apaarpi

    Tamás is, ahogy a korábbi tesztelők, kihangsúlyozza a hátsó lábteret, ami nem egyszerűen nagy, hanem feleslegesen nagy, hacsak nem kosárcsapat tagok ülnek elöl-hátul.
    Viszont az is látszik, hogy az autós újságírók jellemzően nem nagycsaládosok, mivel még sehol nem olvastam azt, hogy az 5., hátul középen ülő embernek mennyire kényelmetlen az, hogy a Superbnek van a kategória legszélesebb kardán- (más esetekben padlómerevítő) alagútja, és ezért óriási terpeszben kell ülnie.
    Nálunk leginkább ezért esett ki a jelöltek közül, és részben ezért lett az új Avensis kombi, amelyik amellett, hogy szintén bőven eledendő lábteret ad hátul, az egyetlen a kategóriában, aminek gyakorlatilag nincs ilyen alagútja (kb. 1 cm magas), éppúgy, mint az egyterűeknél.

  • ,L Rómeo

    kivállo és occso!
    ahogy ano holiday mesterem is mek monnta a skoda mindig is kategórijja occso autokkat gyárt merhát audi a kategoria elittye, vw a remek áru, a skoda meg a fantasztikus áru. aszt cirrka 1M + 1-2százezeret a vw konnszern occsojánosára megéri elkölteni merhát nem egy occska ford vagy opel. vw persze lehet majd kicsit többér is kivállo vétel.

  • ,L Rómeo

    akinek fennséges preztizs kel..

  • Guillotine

    Zöld!

    Mi köze amagyar közbiztonságnak a keylesshez??

    Alex!

    A 350Nm elbírná 6.-at csak a váltó lassító áttétele (6.) nem bírná el gyorsítgatáskor a 350NM-ert.

    Ez a 4-5-6< évvel ezelőtti jellemzően dízel autókra elég nagy százalékban igaz.
    Nem egy Toyotát és VW-t láttam/hallottam amiben már nem volt 5. vagy 6. csak hát drága a vátlócsere úgyhogy használják 4 vagy 5 sebsséggel.

    Apaarpi!

    nem értem miért baj ha van lábtér??
    enni nem kér….
    Az hogy mekkora a padlómerevítő szerintem kevésbé zavaró mint ha nem fér el a térded vagy nehezen férsz a gyereküléshez.
    Nem mellesleg akinek 3 gyereke van az már általában egyterűvel jár.
    Leglábbis mifelénk úgy szokás hogy a 3. gyerekkel egy egyterű is jön a házhoz.

  • zoldfulu2000

    Guilltine: Németországban nem lesz annyi találékony honfitárs jeladóblokkolóval…

    Nyugatabbra gond nélkül adnak Vollcascót úgy hogy még gyári riasztó sincs a kocsiban. Nincs annyi beszervezés sem. Cserébe a szervízek nem akarnak okosan ügyesen kicsit olcsbbért megoldást keresni…

  • PAlex

    Guillotine.
    Passatban a kézi váltó, ugyanezzel a motorral elbírja a hosszabb váltót, meg sok más hasonló kocsinál.

  • PAlex

    Egyterű meg miért kéne, ha elfér a 3 gyerek hátul?
    Minek miatta egy tégla formájú busz?

  • Ambrus Gergely

    Hát igen ez az igényesek autója, ez A8 50% kedvezménnyel, cserébe meg kell emészteni a kezdetlegesebb formavilágot.
    Nagyszerű anyagok, nagyszerű hajtáslánc, nemhiába, hiszen a sokat bizonyított VW konszern elemeit kapta.
    Én vennék ilyet, de csak fullosba, ahogy a cikkbe van.
    Annyit érdemes hozzátenni, hogy a 12 millás Audi egy puritán fapados változat a Multitronic váltó pedig kaka.

  • Ambrus Gergely

    Ebbe már egy csaj a lábunk elé le tud térdepelni ha hátul ülünk.
    Meg merem kockáztatni nagyobb lábtér van ebbe mint a mostani S mercibe, azzal járok most, ez is szenzációs, de ez már már feleslegesen nagy

  • Ambrus Gergely

    Ja és ebbe az autóba már nem lehet meghalni.
    itt egy cikk, egy kis Golf alig sérült meg egy bazi nagy malomkerék berepült az ablakán, és csak benyomódott a motorháztető meg szélvédő csere.
    Na ez a Superb dupla erős anyagokból szerintem nincs az a fal ami megállítaná.
    http://www.vezess.hu/vezetunk/csatornafedel_pusztitotta_el_golfot/46956/

  • v_johny

    Ambrus Gergely:

    Lehet hogy elnyeli az ütközési energia x%-át és nem az eldeformálódó karosszéria öl meg, azonban a kérdés továbbra is az, hogy a benne ülőkre mekkora erőhatás marad. Hiába csapódsz neki egy betonfalnak egy szuper biztonságos autóval, mivel lehet hogy a légzsákok megmentenek az elkenődéstől illetve az ajtók is könnyedén nyílnak majd, csakhogy a belső szerveid nem fogják bírni… Ezt azért gondold végig.

  • zoldfulu2000

    Palex: nem tudsz 3 isofix gyerekülést betenni. Ehhez a problémához azért általában ikrek kellenek. Ha a 3 gyerek között van 5-6 év akkor már megoldható ülésmagasítóval.

    Ilyenkor jönnek az egyterűek…

  • Kovijani

    Nagyon jol ki van talalva a Skoda! Annyival “fejletlenebb” egy VW-tol, mint Kelet-Europa Nemetorszagtol. Es akkor meg joszandeku voltam Magyarorszaghoz. A Renault mar nem finomkodik ennyire a Dacsiaval: “nesztek csorok, ez kell nektek!”

  • apaarpi

    Kedves Guillotine !

    Látom, figyelmetlenül olvastad el, amit írtam.

    Sehol nem írtam, hogy baj, hogy ha van, jeleztem, hogy a saját autómban is bőséges, csak nem feleslegesen nagy.
    “Szerinted kevésbé zavaró”, ez megint az előző figyelmetlenségből származik, mivel van elég lábhely, másrészt, szerintem nem próbáltál Superbben hátul középen több száz km-en át ülni.
    Gyermeküléshez pedig már nem kell hozzáférnem – bár hozzáférnék -, a gyermekeim már nem is annyira azok – csak számomra -, 21, 19, és 15 évesek, a 19 éves pl. 197 cm magas, tehát kell a hely.
    A 15 éves kisebbik lányom szokott középen ülni, ő a legkisebb a családban, 160 cm, még növésben, a nagylányom közel 180, én felette.
    Tehát nem a tér ellen vagyok, sőt, ragaszkodom hozzá, az eddigi autóim jellemzően középkategóriások voltak, korábban több Vectra, és az előző is egy Avensis, a 2004-es szériából.
    Tehát kéretik figyelmesebben olvasni, mielőtt reagálsz az írásomra, köszi.

  • apaarpi

    Bocsánat, még valami:

    számomra egy alsóközepes egyterű visszalépést jelentett volna a középkategóriáshoz képest (alsóközepes alapok, kivitel, motorok, műszaki és esztétikai színvonal, másrészt ezek nem is tágasabbak), a variálhatóság soha nem érdekelt, szerintem az egyterű tulajok 90 %-a szinte soha nem használja – pl. a legjobb barátomnak is egyterűje van, ő sem -, a teljes méretű egyterű pedig feleslegesen nagy, drága, nem megy, többet fogyaszt, dülöngélősebb.

  • apaarpi

    Kedves zoldfulu2000 !

    Ahogy te is írod, az isofix-es problémához már ikrek kellenek, és még melléjük egy korban hasonló harmadik, ahol egyikük sem nőtte még ki a gyereküléses kort.
    Na most akkor ehhez képest igen sok, indokolatlanul sok az egyterű :)
    Na és pl. a Grand Scenic jelenlegi és korábbi szériájában is a hátsó középső övcsat nyomja az ember seggét, igencsak kényelmetlen.
    Konstrukciós hiba, az értékesítővel is beszéltem erről, tudtak róla.

  • Guillotine

    Zöld!

    Értem!OK!
    Igazad van!

    Alex!

    Biztos vagy abban hogy kézi váltónál 2500-at forog az a motor 130-nál??
    Hogy minek egyterű azt kérdezd azoktól akiknek három közel azonos korú gyerekük van meg esetleg egy kutyájuk!
    Nem variálhatóság nem ülészám,hanem kényelem és csomagok szempontjából választják.

    Apaárpi!

    A hely sosem felesleges ezt már érg megtanulhattad volna.
    Ha neked nem kerül többe és másból nem vesz el akkor miért számít hogy 10 centivel nagyobb a lábtér?

    “szerintem nem próbáltál Superbben hátul középen több száz km-en át ülni.”

    Szerintem ezek szerint Te meg semilyen autoban sem próbáltál középen utazni több száz km-t.
    Egyikben sem kényelmes!
    Tudom hogy a Toyotásoknak ezt nehéz felfogni de nem kényelmesebb a tiédben sem és a Superben sem de még az én Range Roveremben sem.
    Középen ülni csak egyterűben lehet normálisan mivel abban van kialakított teljes ülés.
    Amikor családosokra gondolnak akkor nem elsősorban olyankra gondolnak akiknek a 21 és 19 éves gyerekeik akanak hátra ülni.
    Még a Toyotánál sem.
    Én 19 évesen már nem otthon laktam,20 évesen meg már saját kocsim volt amit nem apám vett.
    Igaz szar is volt…
    A lényeg amit Alexnak is írtam ha 3 közel azonos korú gyermeke van valakinek nem valószínű hogy,
    ebben a kombiban fog gondolkondi tehát aközépső kardánalagút mindegy mekkora.
    Valszeg azért ekkora mert a VW mérnökei is valahogy pont így gondolták…

    “Bigger is better”

    Ha öt felnött utazik egy öt személyes kocsiban csomagokkal az kb olyan mint a 110-es derékbőségre 110-es övet venni.
    Mindenki nagyobat vesz ezért is mászkálhat indokolatlanul sok egyterű.
    Ha ugyanannyit eszik ugyannyiba kerül mindek vennének kisebbet??
    Azért mert nem lehet vele előzgetni meg 150-nel kanyarodni és mindekit lenyomni??
    Ez álatlában csak a Toyotásoknál lényeg…

    Ettől függetlenül nem veszekedni akartam csak szerintem mindegy mekkora egy ilyen autóban a kardán alagút viszont nem mindegy mekkora
    a lábtér.
    Szerinted meg fordítva van!

    Hát nem vagyunk egyformák!

    Minden jót!

  • mtbe

    a meganunk is 2500at forgott 130nál, mondjuk az 107 LE-s volt, ennek viszont kb 2000en kéne pörögni
    nem rossz kocsi, de nem valami szép, az “új” skodák közül az octavia tetszik leginkább

  • mtbe

    a végén a kérdés nagyon tetszett
    szerintem egy opel astra classic III megfelelő lenne nekik :)

  • ,L Rómeo

    gergö tezsókám, tejis az új S-osztájost használod?
    akor a tijed a 2. példány:)
    én elégedet vagyok vele, és énis azér nem vetem inkáb eszt a skodát mer ez már feleslegesen nagy lábterü felesleges nagy lukszus.jol montad.
    nálam a merciben is tudnak térrdelni a csalyok:)
    mer ikényes vagyok mintte.
    mink csak x5öt vagy mercit de lekinkáb a sokra bizonygatott vw koncert terrmékeit veszük!

    ja ezeket ténleg eggy fal sem álittya meg golfot is malomkerékaló szél védövvel szerellik gyárilag.
    csak a hüje a amrikaiak intézete mérrte roszul a vw-ket mikor leszerepeltek. irigyek mer csipicsup kisautó jut csak nekik.

  • ,L Rómeo

    a stillusod kifogástalan az eszjarassod szárnyal had kérdezöskögyem meg:
    nem tejis holiday mesternél tanultál mindén?

    premijumautokban nem lehet mekhalni az az ikasság etyszerüen más dimenzijo.
    http://totalcar.hu/magazin/hirek/2012/09/25/elkaszaltak_a_bmw_tesztpilotajat/

  • Guillotine

    Rómeó!

    Gergő: “Na ez a Superb dupla erős anyagokból szerintem nincs az a fal ami megállítaná”

    Érted??!

    Ez titánból van!

  • ,L Rómeo

    titán? minek?
    van eröseb:
    VW acél!
    és VW üveg! szél véddö.
    a szét essö passat cc meg amerikaji kitallácijó iritységböl.

  • Ambrus Gergely

    Én azt mondom nektek 20 év múlva csak komoly ütésálló szélvédőkkel lehet majd forgalomba helyezni, és a biztonsági öv belső részének párnázva kell lenni minden kocsinál hogy kényelmes legyen a viselete, és ütközés hatására fúvódjon fel, hogy ne zúzódjon meg az ember egy komoly ütközésnél se.
    Az első szélvédő felső részénél egy biztonsági erősítést kéne alkalmazni, mivel ha elütöl egy vadat az felcsapódik, és ha mondjuk 200 nál történik az eset, akkor az megvédi az embert így együttesen.

  • Guillotine

    Gergő!

    Kímélj meg minket kérlek és ne ötletelj..! :D

  • hova

    Szép autó,jó nagy autó,állami vezetőknek való és- tekintettel a hátsó kiképzésére- végig elkésérik őket az úton……………..

  • tede

    Szép és biztos jó is -több barátomnak van Csodája, és korrektnek nevezik-, biztos vagyok benne ez is az, bár egyel régebbiknek (1.6 benzinesnek is nagyon hosszú az utolsó fokozata- zavaró is- ,és az árra nagyon nem korrekt, ezért már egy Audit inkább!

  • motorostalicska

    Lehet jó autó,de ennyi pénzt csak akkor adnék érte ha nem értenék hozzá.Ezt a pénzt jól is el lehet költeni.Szóval aki ilyet vesz,azzal valami baj lehet.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.