Suzuki SX4 S-Cross 1,6

Mi ez?

Esztergomban gyártott, színvonalas családi autó, a tesztautó esetében négykerék-hajtással
Mit tud?Azt, amit a kategória többi autója is, de benzines motorral sem igényel kompromisszumot
Mennyibe kerül?
4 980 000 Ft a légkondis alapverzió, a tesztelt változat ára húzós: 7 700 000 Ft
Kinek jó? Elég sok embernek: elemében van városban, de a zajszintet leszámítva hosszabb úton is

Állítólag a Suzukinál az SX4 utódját a kis és a kompakt autók közötti modellként kezdték fejleszteni, de még időben észbe kaptak, hogy nagyobb autóra van igény. Az eredmény egy igazi mai, modern kompakt szabadidő-autó. A népes mezőnyön belül a SX4 S-Cross filigránabb a kategóriatársaknál, súlyát összkerékhajtással is sikerült 1200 kg alatt tartani.

Hasmagassága az előd 19 centimétere helyett – a tesztautó kerékméretével – 16,5 centiméter. Aki terepre venne autót, jobban jár a kínálatban maradó eddigi SX4-gyel. A terepjárás úgysem szempont ebben a kategóriában, a fogyasztás annál inkább.

Állítható háttámla, nagyobb csomagtartó

Karcsú és arányos karosszériája meglepően tágas. Már van rendes csomagtér, a hátsó üléstámla állásától függően 400/430 literes térbe rámolhatunk. A 10 centivel, 2,6 méterre nyújtott tengelytávval hátul is bőséges a lábtér. A magam 190 centis magasságával könnyen elférek egy hasonlóan colos vezető mögött, bár az üvegtető miatt a fejtér nem jobb közepesnél.

Elöl pillanatokig tart csak összeszokni az autóval. Jó az üléspozíció, kényelmes az ülés és a telefon-kihangosítás Bluetooth-pároztatását leszámítva minden egyszerűen használható. A minőségérzet átlagos, mert a szép, helyenként puha anyagú műszerfalat ellensúlyozza pár olcsó megoldás. A csomagtérben pedig a gagyi, műanyag rögzítőgyűrűkön látszik a spórolás.

Az elválasztó padló két szinten rögzül, felemelve sík vele a bővített csomagtér

Nem kell bele a dízel

A 6000-es fordulatszámon 120 lóerős benzinmotor kellemes meglepetés. Messze nem csak a dízelénél 800 ezer forinttal alacsonyabb vételár szól mellette. Az élénk, jól harapó, kedvező nyomatékú benzinest az S-Cross mintha egyenesen a Swift Sportból örökölte volna. Az 1,6 literes gépben a műfaj korlátaihoz mérten bőven van erő, még autópályán is bevált. A csúcsmodellhez alapfelszerelésként járó stop-start rendszer jól működik, tehát gyakran lelövi a motort, aztán gyorsan és finoman indítja újra a négyhengerest.

Az S-Cross és konkurensei kézi váltóval
Suzuki SX4 S-Cross 1,6 4×4 GLX Panorama
7 700 000 Ft
Dacia Duster 1,6 Arctic Music 4×43 840 000 Ft
Kia Sportage 1,6 EX Premium 4×27 034 000 Ft
Nissan Qashqai 1,6 Tekna 4×26 570 000 Ft
Subaru XV 1,6 Comfort 4×47 190 000 Ft
Suzuki SX4 S-Cross 1,6 GLX Panorama 4×27 100 000 Ft

A futómű nem engedi billegni az autót, a közvetlen kormányzással az SX4 S-Cross kezes és jól irányítható autó. Az új SX4 könnyű és kompakt autónak érződik, ami nem érzékcsalódás. Autópályára kicsit túl direkt is a kormányzás, az egyenesfutás nem az igazi.

A rugózási komfort közel sem olyan jó, mint a stabilitás. Autópályáról Budapestre beérve még éppen nem ébrednek fel a hátul alvó gyermekek, de az útgyűrődések, kiálló sínek bekoppannak az utasokig. Megsüllyedt csatornafedelekkel viszont jól boldogul.

Váratlanul kerek az 1,6-os benzinessel az új SX4. Nem enervált és keveset fogyaszt

Halk motor, mégis nagy zaj

Sajnos az autó kategóriájához és főleg árához képest méltatlanul hangos. Még az ötmilliós alapmodellben is sok volna ennyi gumizaj és szélzúgás autópályán, nemhogy a 7,7 milliós tesztelt változatban. Hosszabb utakon megelégedtünk a hangerőben még épp kellemes, 110 körüli tempóval. A motor az okosan hosszúra vett áttételezéssel nem zajong, 120-nál 3000 a fordulatszám ötödikben.

A fogyasztás messze jobb volt annál, amire számítottunk egy benzines kompakt SUV-ban. Az ezerhatos gép városban 8,36 litert engedett le a torkán 100 kilométeren, országúton és autópályán beérte 6,3 literrel. Tesztünk átlagfogyasztása mindössze 6,85 l/100 km. Ha ezeket az értékeket egy Astra vagy Cee’d produkálni tudná hasonló motormérettel, bőven elégedettek volnánk. Ez az autó viszont egy négykerék-hajtású, magasabb és marconábbra rajzolt, rosszabb légellenállású modell.

Kényelmes az ülés és jól beállítható az üléshelyzet

Az új hajtásrendszer négy állással dolgozik, de a tulaj némi próbálgatás után alighanem Auto-üzemmódban használja majd a kocsit. Itt az első kerekek kapják a motor nyomatékát, a fogyasztást csak akkor növeli a négykerék-hajtás, ha kipörögnek. Sportba kapcsolva a rendszer a kigyorsításokat segíti összkerékre váltva, míg a hóra szánt programban folyamatos mind a négy kerék hajtása. A mély hóba, fogós sárba kitalált Lock állás csak hó üzemmódból kapcsolható, ilyenkor a maximális trakció a cél, állandó 50:50 arányú erőelosztással.

Mozgóképen ilyen az új Suzuki SX4-es:

Jónak jó, csak túl drága

A tesztelt Elegance Plus modell felszereltsége igazán gazdag. A xenon fényszórótól a 17 colos felnin át a tolótetőként is használható üvegtetőn keresztül az ülésfűtésig mindenféle kényelmi extra van benne, amivel az átlagos vásárlót el lehet kápráztatni. A modern vezetőtámogató rendszerek, amilyen az adaptív tempomat, hiányoznak. Sajnos ez nagyjából az egész kategóriában így van.

Listaáron 7 700 000 forintba fáj a legmenőbb kivitelben a benzines újdonság. Az összeg túlzás, drágasága miatt az S-Cross élete nagyon nehéz lesz mindaddig, amíg akciókkal nem hozzák megfizethetőbb árszintre. Ha ez egyszer megtörténik, az új SX4 nem csupán ábránd marad sok magyar családnak.

Mellette – Ellene
  • Tágasság, remek térkihasználás
  • Gazdag felszereltség
  • Jó vezethetőség és úttartás
  • Kényelmes ülések
  • Élénk motor
  • Csekély fogyasztás
  • Okosan áttételezett, finoman járó váltó
  • Hazai gyártás
  • Magas vételár
  • Kis gázra könnyen lefulladó motor
  • Izgága parkolóradar
  • Kényelmetlen rugózás
  • Magas szél- és gördülési zaj

Hogy tetszik az új SX4?

1,349 szavazat - átlag: 6.7 (10-ből)

Hogy tetszik az új SX4?