Komoly autó, komolytalan áron: Dacia Dokker

Teszt: Dacia Dokker 1,5 dCi

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.09.18. 08.00

Ránézésre családi autónak és munkatársnak egyaránt megtenné a Dacia legújabb okos húzása, a Dokker. Kipróbáltuk, milyen vele együtt élni.

Röviden – Dacia Dokker 1,5 dCi Arctic

Mi ez?

Nagycsaládos mindenes

Mit tud? Valószínűtlen térkínálat, valószínűtlen áron
Mibe kerül? 2,59 milliótól indul az árlista és 3,69-nél végződik
Kinek jó?  Akiknek nem mindene a minőségérzet 

Benzinmotorral nemrég már járt nálunk Dacia Dokker, akkor lecsúsztam róla, de most sikerült megkaparintani az 1,5 literes, 75 lóerős dízelmotorral felszerelt kivitelt. Valamiért vonzódom azokhoz a fajta autókhoz, amelyeket autóként és nem műtárgyként lehet használni. A Dokker valami ilyesmi, spártai belső térrel, amelyben a folyton koszos, botokat, kavicsokat, madártollakat gyűjtő, vagy éppen csokit faló gyerekek sem tudnak maradandó kárt tenni. 

Életálló belső

Adatlap

Dacia Dokker 1,5 dCi

Komoly autó, komolytalan áron: Dacia Dokker 1
Motor 1461 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 75 LE
Nyomaték 180 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 15,9 sec
Végsebesség 150 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,5 l / 100 km

A román gazdaságos autó kínálat legújabb tagjának belseje valóban életálló, bár kétség kívül nem a legkellemesebb tapintásúak a kemény műanyagfelületek. A kormány esetében ez pedig már kifejezetten rossz dolog, mert azt muszáj folyton fogdosni, ellentétben az ajtókárpittal, tárolórekeszekkel. Utóbbiból elég sok található a Dokkerban, – még padlástér is van – ami nem véletlen, hisz haszonjármű kivitelben is kapható. Akad rakodóhely a szélvédő előtt, dupla a kesztyűtartó és az ajtózsebek is sok mindent elnyelnek. A műszerfal már ismerős, korábban ezt láttuk más Daciákban is, illetve szinte minden ugyanabból a nagy, feneketlen közös raktárból érkezik a többi lakberendezési elem is.

A nagy és gazdag Renault raktár ellenére jutott hülyeség is a kocsiba, így a kürt gombja fura szokás szerint a baloldali bajuszkapcsoló végére került, rémesen meztelen a biztonsági öv magasságállító egysége és az ülés is úgy érződik, mintha lötyögne a helyén, ha a fejünket nekitámasztjuk a fejtámlának. Mintha páran kifejezetten azért kapnák a fizetésüket, hogy ha valaki egyszer Daciát vesz, az a legközelebbi autóvásárlásig annyira megutálja, hogy legközelebb inkább egy Renault-ra kuporgasson össze, ahol ezek a hülyeségek kicsit többért már nincsenek. 

Lodgy-arc, magas homlokkal

Kintről a Dokker a Lodgy-ra hasonlít leginkább, de a hirtelen és magasra emelkedő szélvédő mögötti végtelen síkság miatt mégis egyedi a Dokker, hiába az egyenszem. A forma amúgy egész menő, egyáltalán nem lóg ki a Doblo, Berlingo, Kangoo dobozos-sorozat drágább tagjai közül. Szépnek nem szép, ellenben praktikus, mint minden kocka-alapra épülő járgány.
Az autó orrában dolgozó Renault eredetű dízelmotor 75 lóereje ellenére kellemes munkaerő. Többnek tűnik, mint amit papíron tud, tisztességgel teszi a dolgát. Ugyan az ötfokozatú hosszúra hangolt kéziváltó nem a kedvencünk, itt mégis egész jól működött ez a duó. Autópályán, szabályos 130-as tempónál valahol a 2600-as bejegyzésnél állt meg a mutató, és a menetzaj sem volt nagy, pedig a Dokkerban nem hiszem, hogy sokat költöttek volna a zajszigetelésre.

A motor mellett a futómű is tartogatott meglepetéseket. A magas tömegközépponttal nem igazán lehet mit tenni, a kasztni bedől, ha élednek az erők, de közel nem annyira, amennyire azt várnánk. Emellett az úthibákkal is elég jól megbirkózik, nincsenek durva zöttyenések. 

Gyerekülést élvezet beletenni

Told, ne csapd!

A tolóajtó remek móka, pláne, ha kiskorú, még gyerekülésfüggő emberszabásúakat kell az autóba imádkozni a szűk, lakótelepi parkolóban. Ilyenkor az elképesztő belmagasságért is hálásak lehetünk, nem kell görnyedt háttal emelgetni a kicsiket, és hátra hanyagul bevethetjük a leghelypazarlóbbra tervezett babakocsit, akár összecsukás nélkül, keréken is. 
Sajnos a kétoldali tolóajtó nem alapértelmezett a Dokkernél, a baloldali, a komfort csomaggal együtt, amely az állítható magasságú kormányt, ülést és biztonsági övet foglalja magában, 150 ezer forintba kerül, míg a jobboldali alapból jár az autóhoz. Parádés, képzeljünk csak el egy ötszemélyes, négyajtós kocsit, ahol feláras az egyik hátsó ajtó… 
A Dacia Dokker és konkurensei alap dízelmotorral
Dacia Dokker Ambiance 1,5 (75 LE) 3 140 000 Ft
Škoda Roomster  1,2 CR Tdi Ambition (75 LE)  4 760 510 Ft
Fiat Doblo Panorama 1,6 MJet Active (90 LE) 5 035 000 Ft
Citroën Berlingo  1,6 HDi Comfort (75 LE)  4 337 050 Ft

Ekkora halat fogtam, mutatná, ha tudna pecázni

Szavazás

Szerinted egy tízes skálán hol a helye a Dacia bűvös kockájának?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.