Magyar földön vezettük az új magyar autót

Suzuki SX4 S-Cross, magyar bemutató

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.09.13. 15.00

Az esztergomi Suzuki gyár új büszkeségével a hazai piacon a gyár kommunikációs szakemberei szerint csak az a baj, hogy az emberek még mindig olcsó szükségautóként tekintenek a márkára. Szerintünk nem csak az.

Röviden – Suzuki SX4 S-Cross

Mi ez?

Japán kompakt szabadidő-autó, akár összkerékhajtással is
Mit tud? Nagyobb, szebb, kényelmesebb, fürgébb az elődnél
Mibe kerül? 5-8,5 millió forintba
Kinek jó? Szerintünk egyelőre csak annak, aki úgy akar kompakt SUV-ot, hogy ragaszkodik a márkához, de ha olcsóbb lesz, sok család vágyott autója lehet

Kellemetlenül erőteljesen hasonlít a Nissan Qashqaira, elég drága, de ettől még az új Suzuki SX4 természetesen kívánatos, korszerű, friss formájú új modell. Büszke lehet rá a Suzuki is, meg a magyarok is – hiszen ez is itt készül, az esztergomi gyárban. A kocsit a zsámbéki vezetéstechnikai pályán próbálhatta ki a magyar szaksajtó.

A menetpróba nagyon rövidre sikeredett, ráadásul előszériás autókkal mentünk, amik nem is teljesen olyanok, mint a szériaverzió. Némelyikről hiányzott az S-CROSS felirat, egy másiknak teljesen szét volt csapva a váltókulisszája, és állítólag a Fiat-tól származó dízelmotorok is finomabban fognak járni a szériaautókban, de egy gyors véleményt azért sikerült alkotni az új Suzukiról.

Erős a Qashqai-beütés a formában, a hasmagasság csak földutat, nagyon gyenge terepet enged

Az előző SX4-nél sokkal tágasabb, korszerűbb, de 50 kilóval könnyebb autó semmi piacrengető újdonságot nem hozott, viszont éppoly jól megcsinált, tartósnak ható japán iparosmunka, mint ez a Suzukitól elvárható. Az ablakemelő, a központi zár ugyanolyan tompítatlanul, ajtókárpit-remegtetően csattan végállásban, ahogy ezt az első magyar Swiftnél láthattuk, tehát minőség-érzetben sem pozicionálja feljebb magát a márka, csak követi a piacot.

A 410 literes csomagtartó és a hét légzsák jó dolog, de sok ma divatos technikai újdonság egyáltalán nem kérhető a kocsihoz. Se kis turbómotor, se automata parkolás, se sávelhagyás-jelző, se hibrid hajtáslánc. Nem mintha a magyar piacon nagy tömegben eladott kocsikban oly nagy arányban lenne ilyesmi, de azért kicsit fura, hogy a többi autógyártó már a tavalyi modell-premiereken is a legnagyobb természetességgel tálalt ilyesmiket kisebb autóiban is.

A zsámbéki tanpálya rántópadján és a külső körpályán egy dízel, kézi váltós, fronthajtású SX4-gyel sikerült lecsapni pár próbakört. A Fiat dízelmotorja kulturáltságban elmarad a korábbi SX4-ben egykor használt Perugeor-blokktól, de erős, pörgős, a hosszú váltóval sztrádázásra is jó lehet.

Elöl temérdek a hely, hátul az üvegtető alatt 180 centi felett kicsit szűk a fejtér

A magas felszereltségű kocsik kulcs nélküli nyitása-indítása komoly prémium-érzetet nyújt, viszont az anyagminőség, a felületek kidolgozása a bőrszerű kárpittal berendezett modellekben is kisautós marad.

A régi SX4 még jó darabig gyártásban marad, hárommillió forint alatti áron indul az árlista. Az új modell ellenben egy reklámpszichológus-hajszállal ötmillió alatt indul, és 8,5 milliót kérnek a dupla üvegtetős, összkerékhajtású dízelért. (Ez utóbbi ár feltűnően éppen pont tökéletesen megegyezik a Nissan Qashqai 4×4-es, 1,6-os, fullos dízelének árával – tervezünk is a közeljövőben egy összehasonlító tesztet.) Aki ilyen autóban gondolkodik, annak szóba jöhet még, a Hyundai ix35, a Kia Sportage, a Skoda Yeti és a Dacia Duster.

Az SX4 S-CROSS nemcsak Európa piacain lesz kapható, hanem olyan távoli helyeken is, mint Óceánia, Ázsia, a Közel-Kelet és Latin-Amerika országai. Az új modellből az első esztendőben 100 ezer darab gyártását tervezik.

A jövő évi értékesítési tervekben a Suzuki 5000 eladott új autóval számol a magyar piacon, ebből minden ötödik új Sx4 S-Cross lesz a márka szerint. Hogy bejöhet-e? Hááát… Elsőre azt mondanám, nem túl valószínű, a szokásos suzukis árképzés, mely bevezetéskor magasan indít, aztán pár év alatt leejti a kocsik árát a reális szintre, nem épp a legtutibb marketingstratégia a Suzukit – alaptalanul – még mindig olcsó kisautó-gyártónak képzelő magyaroknál.




Mellette – Ellene
  • Tágas belső
  • Takarékos motorok
  • Jó vezetni
  • Összkerékhajtással is kapható lesz
  • Szerény motorválaszték
  • Üvegtetővel hátul szűk fejtér
  • Minőségérzet

Szavazás

Neked bejön az új Suzuki SX4? Itt értékelheted 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • JohnSmith

    1 perc 56 mp alatt megmutatták 2x a tetőablakot. oké.
    de, hogy egy gördeszkáért miért kell lehajtani a hátsó üléssort? :D
    így legalább látja az ember, hogy egy 80 cm-es tárgy már nem fér be hosszában. Nagyon pozitív! :D

  • wagabundster

    Az örökös fanyalgók…gyerekkorukban még a csattogólepkéért bőgtek, ma már jajjj a szuzuki de silány népautó….

    Nekem GS automatám van, és az összes előd is az volt, de soha nem romlott el semmi a 18 év alatt…

    Kizashiban gondolkodtam, de asszem ezt veszek jövőre..persze GS-t automatában, benzinmotorral.

  • Paccar

    Sose értettem, a Suzuki miért nem tud egy normális autót gyártani. Nem crossovert, nem törpe SUV-ot, nem törpe swiftet, hanem-ha nem is alsóközepes-de egy olcsóbb kategóriájú sedant, ami a swiftnél valamivel nagyobb. Ennek jó piac lenne K-Európa. Talán a GM nem engedi ?

  • Ambrus Gergely

    inkább vegyetek egy 2006-os 530i-t 6 sebességes autómatával, 4 millióért és marad pénz M felnikre meg fél évig tankolni.
    hülye lennék egy ilyen fapadra ráülni 5 milkáért és még digitklíma sincs benne, és 120 lóerő.

  • Ambrus Gergely

    wagabundster
    te is csak addig fogod isteniteni a szutyukit amig nem ülsz normális autóban.
    jó autó, de 5 millió forint, hova gondolnak ezek, elmebetegség annyit adni érte!! ráadásul te a csúcs verziót vennéd kb 7 millióért eztfel sem tudom fogni tényyleg, sztem csak trollkodtál.
    csak cégek fogják venni épp eszü ember kinéz egy pár éves E60-as BMW-t benzin vagy díyzelmotorral komfort ülésekkel és nem kerül tolószékbe 70 éves korára mintha ezeken a műbör sámlikon ülne.
    na meg a váltója is rossz pont a cikkbe írták hogy már a kulissza szar pedig msot jött ki a gyártósórrol

  • Géza a Cápa

    Ambrus úr!
    Tessék végigülni a ma ÚJONNAN kapható, ilyen méretű autókat… A Suzuki ára egyáltalán nem kirívó, korrekt belterű, tágas, jól felszerelt autó… A Bmw ilyet 10milliótól kínál az x1-es személyében, fapadosan… Ha fölextrázzuk 13-14 millió, ha dízelt is akarunk 15-16… Pont a duplája mint a Suzuki és akkor az egyéb költségekről nem is beszéltünk… Aki meg tudja fizetni, az vegyen BMW-t, az átlagember minden igényét bőven kielégítheti egy Suzuki is…

  • tanyasi

    És mi van ha valaki azért vesz suzukit mert nem akar szerelöhőz m

  • ,L Rómeo

    az tanyassi! (aki nem akar szerelöhhöz járni csorikám!)
    inkáb el megyek a 7 éves bmw-vel a szerelőhhöz hetente 2sszer mindhogy bele üjjek egy szuzukiba(fujj)
    inkáb el adom a lakássom de veszek eggy x1 est 8M-jér töbér ahejet hogy szuszukiban üjjek bele.
    kit érrdekel hoty nemromlim el?? a csórri tanyassiakat.
    vw bmw for ever!

  • ,L Rómeo

    szuzuki ocsso kisauto gyárrtó mer most kijad egy ijet a swift után(mer mása edig nem volt, talán vmi robogókat is gyárt aszem, de mást smmit csak swiftet, ismerrem őket mind vak a poharat)azér nem változznak a dolgokma fejemben!
    ocso kisautó ez s mer nem a méret számmít hanem a márkajjel.

  • tanyasi

    Any

  • tanyasi
  • tanyasi

    Na ilyen egy tipikus bms.Többnek akarja mutatni mag

  • tanyasi

    mint aki.M

  • tanyasi

    M

  • tanyasi

    mint aki.M

  • tanyasi

    mint aki.M

  • tanyasi

    csóri BMW-sek megkapják a családi örökséget (aki megdolgozik a pénzért az nem veri rá a nyálát) majd megvesznek egy karambolos más által levetett bontószökevényt (nyugaton 10 év a roncsautóprogram) és a nem is látott meg sem jelent Suzukit kritizálják miközben akinek nem BMW je van azt lecsorózzák (1900 fontos havi fizetésem feléből vehetnék) miközben egy Suzuki anyagilag is többet ér sok esetben (elárulom nekem azért nincs mert kicsi).
    Itt is 2 réteg veszi az egyik aki megveszik újonnan,és 3 évesen azonnal adja el (mikor lejér a garancia) szomszédomnak is 17000 Miles után szétszállt a kuplung még garis volt erre mégse akartsák neki csinálni gariban (gondolták BMW vett eleve luzer vagy sznob vagy kissességi komplexusa van)
    A másik a bevándorló feka,román,bolgár aki 2 heti fizetéséből megveszi,hogy otthon elmondhatja,hogy ez van neki de nem fogja fel,hogy a szomszédja miért adta el neki és vett inkább egy “új átlagautót” amibe egy bmw be sem ül, na ez az igényesség.

  • ,L Rómeo

    feka,román,bolgár bmw-vel?
    it is láccik hogy 1 veréb nem csinál havat vagy hogy minden kivéttel erösiti a szabványt:
    feka, román bolgár is lehet ikénnyes ember mindén!

  • tanyasi

    Lehet persze (csak ők nem éppen az elithez tartoznak,ami nem baj) csak akkor ne fikázzanak 5-8 millás suzukit (főleg látatlanban),hogy csorok veszik.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.