Magyar földön vezettük az új magyar autót

Suzuki SX4 S-Cross, magyar bemutató

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.09.13. 15.00

Az esztergomi Suzuki gyár új büszkeségével a hazai piacon a gyár kommunikációs szakemberei szerint csak az a baj, hogy az emberek még mindig olcsó szükségautóként tekintenek a márkára. Szerintünk nem csak az.

Röviden – Suzuki SX4 S-Cross

Mi ez?

Japán kompakt szabadidő-autó, akár összkerékhajtással is
Mit tud? Nagyobb, szebb, kényelmesebb, fürgébb az elődnél
Mibe kerül? 5-8,5 millió forintba
Kinek jó? Szerintünk egyelőre csak annak, aki úgy akar kompakt SUV-ot, hogy ragaszkodik a márkához, de ha olcsóbb lesz, sok család vágyott autója lehet

Kellemetlenül erőteljesen hasonlít a Nissan Qashqaira, elég drága, de ettől még az új Suzuki SX4 természetesen kívánatos, korszerű, friss formájú új modell. Büszke lehet rá a Suzuki is, meg a magyarok is – hiszen ez is itt készül, az esztergomi gyárban. A kocsit a zsámbéki vezetéstechnikai pályán próbálhatta ki a magyar szaksajtó.

A menetpróba nagyon rövidre sikeredett, ráadásul előszériás autókkal mentünk, amik nem is teljesen olyanok, mint a szériaverzió. Némelyikről hiányzott az S-CROSS felirat, egy másiknak teljesen szét volt csapva a váltókulisszája, és állítólag a Fiat-tól származó dízelmotorok is finomabban fognak járni a szériaautókban, de egy gyors véleményt azért sikerült alkotni az új Suzukiról.

Erős a Qashqai-beütés a formában, a hasmagasság csak földutat, nagyon gyenge terepet enged

Az előző SX4-nél sokkal tágasabb, korszerűbb, de 50 kilóval könnyebb autó semmi piacrengető újdonságot nem hozott, viszont éppoly jól megcsinált, tartósnak ható japán iparosmunka, mint ez a Suzukitól elvárható. Az ablakemelő, a központi zár ugyanolyan tompítatlanul, ajtókárpit-remegtetően csattan végállásban, ahogy ezt az első magyar Swiftnél láthattuk, tehát minőség-érzetben sem pozicionálja feljebb magát a márka, csak követi a piacot.

A 410 literes csomagtartó és a hét légzsák jó dolog, de sok ma divatos technikai újdonság egyáltalán nem kérhető a kocsihoz. Se kis turbómotor, se automata parkolás, se sávelhagyás-jelző, se hibrid hajtáslánc. Nem mintha a magyar piacon nagy tömegben eladott kocsikban oly nagy arányban lenne ilyesmi, de azért kicsit fura, hogy a többi autógyártó már a tavalyi modell-premiereken is a legnagyobb természetességgel tálalt ilyesmiket kisebb autóiban is.

A zsámbéki tanpálya rántópadján és a külső körpályán egy dízel, kézi váltós, fronthajtású SX4-gyel sikerült lecsapni pár próbakört. A Fiat dízelmotorja kulturáltságban elmarad a korábbi SX4-ben egykor használt Perugeor-blokktól, de erős, pörgős, a hosszú váltóval sztrádázásra is jó lehet.

Elöl temérdek a hely, hátul az üvegtető alatt 180 centi felett kicsit szűk a fejtér

A magas felszereltségű kocsik kulcs nélküli nyitása-indítása komoly prémium-érzetet nyújt, viszont az anyagminőség, a felületek kidolgozása a bőrszerű kárpittal berendezett modellekben is kisautós marad.

A régi SX4 még jó darabig gyártásban marad, hárommillió forint alatti áron indul az árlista. Az új modell ellenben egy reklámpszichológus-hajszállal ötmillió alatt indul, és 8,5 milliót kérnek a dupla üvegtetős, összkerékhajtású dízelért. (Ez utóbbi ár feltűnően éppen pont tökéletesen megegyezik a Nissan Qashqai 4×4-es, 1,6-os, fullos dízelének árával – tervezünk is a közeljövőben egy összehasonlító tesztet.) Aki ilyen autóban gondolkodik, annak szóba jöhet még, a Hyundai ix35, a Kia Sportage, a Skoda Yeti és a Dacia Duster.

Az SX4 S-CROSS nemcsak Európa piacain lesz kapható, hanem olyan távoli helyeken is, mint Óceánia, Ázsia, a Közel-Kelet és Latin-Amerika országai. Az új modellből az első esztendőben 100 ezer darab gyártását tervezik.

A jövő évi értékesítési tervekben a Suzuki 5000 eladott új autóval számol a magyar piacon, ebből minden ötödik új Sx4 S-Cross lesz a márka szerint. Hogy bejöhet-e? Hááát… Elsőre azt mondanám, nem túl valószínű, a szokásos suzukis árképzés, mely bevezetéskor magasan indít, aztán pár év alatt leejti a kocsik árát a reális szintre, nem épp a legtutibb marketingstratégia a Suzukit – alaptalanul – még mindig olcsó kisautó-gyártónak képzelő magyaroknál.




Mellette – Ellene
  • Tágas belső
  • Takarékos motorok
  • Jó vezetni
  • Összkerékhajtással is kapható lesz
  • Szerény motorválaszték
  • Üvegtetővel hátul szűk fejtér
  • Minőségérzet

Szavazás

Neked bejön az új Suzuki SX4? Itt értékelheted 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • JohnSmith

    1 perc 56 mp alatt megmutatták 2x a tetőablakot. oké.
    de, hogy egy gördeszkáért miért kell lehajtani a hátsó üléssort? :D
    így legalább látja az ember, hogy egy 80 cm-es tárgy már nem fér be hosszában. Nagyon pozitív! :D

  • wagabundster

    Az örökös fanyalgók…gyerekkorukban még a csattogólepkéért bőgtek, ma már jajjj a szuzuki de silány népautó….

    Nekem GS automatám van, és az összes előd is az volt, de soha nem romlott el semmi a 18 év alatt…

    Kizashiban gondolkodtam, de asszem ezt veszek jövőre..persze GS-t automatában, benzinmotorral.

  • Paccar

    Sose értettem, a Suzuki miért nem tud egy normális autót gyártani. Nem crossovert, nem törpe SUV-ot, nem törpe swiftet, hanem-ha nem is alsóközepes-de egy olcsóbb kategóriájú sedant, ami a swiftnél valamivel nagyobb. Ennek jó piac lenne K-Európa. Talán a GM nem engedi ?

  • Ambrus Gergely

    inkább vegyetek egy 2006-os 530i-t 6 sebességes autómatával, 4 millióért és marad pénz M felnikre meg fél évig tankolni.
    hülye lennék egy ilyen fapadra ráülni 5 milkáért és még digitklíma sincs benne, és 120 lóerő.

  • Ambrus Gergely

    wagabundster
    te is csak addig fogod isteniteni a szutyukit amig nem ülsz normális autóban.
    jó autó, de 5 millió forint, hova gondolnak ezek, elmebetegség annyit adni érte!! ráadásul te a csúcs verziót vennéd kb 7 millióért eztfel sem tudom fogni tényyleg, sztem csak trollkodtál.
    csak cégek fogják venni épp eszü ember kinéz egy pár éves E60-as BMW-t benzin vagy díyzelmotorral komfort ülésekkel és nem kerül tolószékbe 70 éves korára mintha ezeken a műbör sámlikon ülne.
    na meg a váltója is rossz pont a cikkbe írták hogy már a kulissza szar pedig msot jött ki a gyártósórrol

  • Géza a Cápa

    Ambrus úr!
    Tessék végigülni a ma ÚJONNAN kapható, ilyen méretű autókat… A Suzuki ára egyáltalán nem kirívó, korrekt belterű, tágas, jól felszerelt autó… A Bmw ilyet 10milliótól kínál az x1-es személyében, fapadosan… Ha fölextrázzuk 13-14 millió, ha dízelt is akarunk 15-16… Pont a duplája mint a Suzuki és akkor az egyéb költségekről nem is beszéltünk… Aki meg tudja fizetni, az vegyen BMW-t, az átlagember minden igényét bőven kielégítheti egy Suzuki is…

  • tanyasi

    És mi van ha valaki azért vesz suzukit mert nem akar szerelöhőz m

  • ,L Rómeo

    az tanyassi! (aki nem akar szerelöhhöz járni csorikám!)
    inkáb el megyek a 7 éves bmw-vel a szerelőhhöz hetente 2sszer mindhogy bele üjjek egy szuzukiba(fujj)
    inkáb el adom a lakássom de veszek eggy x1 est 8M-jér töbér ahejet hogy szuszukiban üjjek bele.
    kit érrdekel hoty nemromlim el?? a csórri tanyassiakat.
    vw bmw for ever!

  • ,L Rómeo

    szuzuki ocsso kisauto gyárrtó mer most kijad egy ijet a swift után(mer mása edig nem volt, talán vmi robogókat is gyárt aszem, de mást smmit csak swiftet, ismerrem őket mind vak a poharat)azér nem változznak a dolgokma fejemben!
    ocso kisautó ez s mer nem a méret számmít hanem a márkajjel.

  • tanyasi

    Any

  • tanyasi
  • tanyasi

    Na ilyen egy tipikus bms.Többnek akarja mutatni mag

  • tanyasi

    mint aki.M

  • tanyasi

    M

  • tanyasi

    mint aki.M

  • tanyasi

    mint aki.M

  • tanyasi

    csóri BMW-sek megkapják a családi örökséget (aki megdolgozik a pénzért az nem veri rá a nyálát) majd megvesznek egy karambolos más által levetett bontószökevényt (nyugaton 10 év a roncsautóprogram) és a nem is látott meg sem jelent Suzukit kritizálják miközben akinek nem BMW je van azt lecsorózzák (1900 fontos havi fizetésem feléből vehetnék) miközben egy Suzuki anyagilag is többet ér sok esetben (elárulom nekem azért nincs mert kicsi).
    Itt is 2 réteg veszi az egyik aki megveszik újonnan,és 3 évesen azonnal adja el (mikor lejér a garancia) szomszédomnak is 17000 Miles után szétszállt a kuplung még garis volt erre mégse akartsák neki csinálni gariban (gondolták BMW vett eleve luzer vagy sznob vagy kissességi komplexusa van)
    A másik a bevándorló feka,román,bolgár aki 2 heti fizetéséből megveszi,hogy otthon elmondhatja,hogy ez van neki de nem fogja fel,hogy a szomszédja miért adta el neki és vett inkább egy “új átlagautót” amibe egy bmw be sem ül, na ez az igényesség.

  • ,L Rómeo

    feka,román,bolgár bmw-vel?
    it is láccik hogy 1 veréb nem csinál havat vagy hogy minden kivéttel erösiti a szabványt:
    feka, román bolgár is lehet ikénnyes ember mindén!

  • tanyasi

    Lehet persze (csak ők nem éppen az elithez tartoznak,ami nem baj) csak akkor ne fikázzanak 5-8 millás suzukit (főleg látatlanban),hogy csorok veszik.

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.