Mazda CX-5 – Fapados luxus

Teszt: Mazda CX-5 2.0 2WD

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2013.09.03. 06.30

Az alapfelszereltségű Mazda CX-5 tágas, kellően erős, és majdnem minden benne van, amire szüksége van az embernek egy kényelmes utazáshoz. Lehet jó az élet egy fapadossal?

Röviden – Mazda CX-5 2.0 2WD

Mi ez?

A legolcsóbb CX-5

Mit tud? Árához képest szinte mindent, ami kell
Mennyibe kerül?
Akciósan hatmillióba
Kinek jó?  Aki kényelmes, tágas, magas városi terepjárót keres

Gyenge motor, kemény műanyagok, alapvetőnek gondolt kényelmi és biztonsági extrák hiánya – ezek általában egy fapados autó jellemzői. Cserébe a forgalmazó viszonylag kedvező alapárat párosít mellé, amely bevonzza a potenciális vásárlókat, akiket aztán különböző technikákkal szépen rávesznek az értékesítők további költésre – gondolja az átlagember. Lehet ezt máshogy is.

5 999 900 forint

Adatlap

Mazda CX-5 2.0 2WD

Mazda CX-5 – Fapados luxus 1
Motor 1997 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 165 LE
Nyomaték 210 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,2 sec
Végsebesség 200 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6 l / 100 km

Ennyi a Mazda CX-5 kompakt szabadidő-autójának alapára. Fapados autóért talán soknak tűnhet, Golfot, Astrát kapni másfél millió forinttal lejjebb is. De! Gyorsan felejtsük el ezt a fajta összehasonlítást, a kompakt SUV kategória a hagyományos középkategóriát hivatott ugyanis kiváltani, és ennek fényében jóval nagyobb teret és luxust nyújt, mint egy Golf-osztályos jószág.

165 lóerő – nem tűnik kevésnek egy alapmotorhoz, és a kétliteres Skyactive benzines a valóságban sem az. Gyakorlatilag a létező egyik legjobb benzinmotor jelenleg a piacon, amely olyan könnyedén pörög, mint egy régi sportos négyhengeres, miközben olyan keveset fogyaszt, mint egy modern, túlszabályzott, kevés életkedvvel bíró, károsanyag-kibocsátásra optimalizált szerkezet. Etalon az észrevétlenül és sebesen működő start-stop automatika is, amely felár nélkül jár hozzá.  

Papíron mindössze 6 liter az átlagfogyasztása elsőkerék-hajtással kombinálva, amely nemcsak egy dízelnek válna előnyére, de még az igazságtól sem áll távol. A CX5-ös öt felnőttel és a hozzájuk tartozó csomagokkal együtt is meglepően keveset fogyasztott külföldi utunk során. A javarészt autópályás, nem ritkán 150-160 km/órás tempóval megtett, több padlógázzal támadott emelkedővel fűszerezett utat is megúsztuk 8,5 literből átlagban. Kiváló érték, azonos körülmények között mindössze egy liter körül faraghattunk volna le egy hasonlóan erős dízelmotorral. 

Nagyobb és könnyebb a többieknél

A kedvező fogyasztás nagyban köszönhető a mindössze 1345 kilós súlynak, amellyel a CX-5 az egyik legkönnyebb kompakt SUV a piacon. Mindezt úgy, hogy külső és belső méreteiben a Mazda rendre felülmúlja konkurenseit, jóval élhetőbb teret biztosítván ezzel. Egyedül a Toyota RAV4 jut eszünkbe, amely hasonlóan tágas és kényelmes volt, de a hátsó sorban a váll- és fejtér méretei még így is a Mazda mellett szólnak egy hangyányi különbséggel.

Hosszabb, tágasabb, mint a legtöbb konkurense

Három megtermett felnőtt órákra összezárva persze ebben az autóban sem mulathat teljesen felhőtlenül a második sorban, a szélre kikényszerített utasok a befelé görbülő párnázás miatt 3 óra után megállóért könyörögtek. A középen utazó kivételével a klíma hatékonyságára is érkeztek panaszok, mivel sem a középkonzol végében, sem az B-oszlopon nem találtunk szellőzőrostélyokat. Marad az elöl középről hátraveretett hideg levegő, de ezt a sofőr könyökízülete bánhatja.

Szerény és majdnem elég

A kormányról vezérelhető rádió széria

A kormányról vezérelhető rádió széria


A hatmillió forintos alapmodell az MP3-lejátszós rádión kívül tulajdonképpen csak a manuális légkondicionálót tartalmazza kényelmi extraként, mégsem vágytunk sokkal többre a volán mögül. Ha egyetlen extrára költhetnénk összesen, akkor az feltétlenül a parkolóradar volna, mert a CX-5 mérete és formája sejtetni is alig engedi a karosszéria határait.

Télen még jól jönne egy ülésfűtés, a hosszabb autópályás szakaszokon pedig szívesen bekapcsoltam volna a tempomatot, ha lett volna olyan a kormányon. Apropó kormány: a műanyag kormány is többeknek szemet szúrt, de az igényességi tényezőt leszámítva semmi rosszat nem tudok elmondani annak borításáról, kiváló a fogása, tapintása sem bántó.

A CX-5 utastere minden más szempontból megfelel az elvárásoknak, egyszerű, letisztult formák köszönnek vissza, a borítás pedig ott puha, ahol leginkább szem előtt van. Az extralistán található olyan tételek, mint a hottérfigyelő, az automatikusan sötétedő belső visszapillantó, az elektromos ülések, vagy bi-xenon fényszórók hiánya nem befolyásolta igazán a jókedvünket.

A Mazda CX-5 és konkurensei
Mazda CX-5 2.0 2WD Emotion (165 LE)* 6 880 000 / 5 990 000 Ft
Toyota RAV4 2.0 4WD Active (151 LE) 6 990 000 Ft
Kia Sportage 2.0 CVVT LX (163 LE)* 5 654 000 / 5 454 000 Ft
VW Tiguan Sport & Style 1.4 TSI (160LE) 8 066 000 Ft

*Hátul az akciós ár

Meghazudtolja méreteit

Márpedig a CX-5 tartogat még pozitív meglepetést. Méretei ellenére a vezetési élmény is felülmúlja legtöbb hasonló méretű versenytársáét. A futómű a sportos és kényelmes beállítás határán mozog, de mindkét szempontból többet nyújt a vártnál. Abszolút stabilan tűri a nagy sebességű kanyarokat, jól tartanak az abroncsok, a karosszéria eközben nem dől ijesztően, az átlag fölé emelve ezzel a biztonságérzetet. Kényelmi szempontból sincs hiba, meglepően ügyesen nyeli az úthibákat a futómű, és 130 felett kifejezetten csendes az utastér – felette a szélzaj kezd erősödni.

Jó az összbenyomás. Felül puhák, lefelé haladva keményednek a műanyagok


Fapados újradefiniálva

Városba felesleges a másfél millióval drágább összkerékhajtást választani

Városba felesleges a másfél millióval drágább összkerékhajtást választani


A hatmilliós CX-5 nem az a modell, amely kizárólag a vevők becsalogatására találtak ki. Egyértelműen élhető és okos választás. A kiválóan fogyasztó modern benzinmotornál nem ér egymillióval többet a dízel, jól megpakolva egyedül a visszaváltásokat kell megszoknunk, mivel a hosszú fokozatok és a dízelhez képest csekély nyomaték miatt ilyenkor szükség lehet rá. 

A több mint másfél millió forintos összkerékhajtás is messze van attól az összegtől, amit szívesen kifizetnénk érte. A CX-5 hasmagassága elegendő a kisebb dagonyák leküzdésére, átlagos városi felhasználói szemmel nézve teljesen felesleges az AWD, nem beszélve az ezzel járó fogyasztásnövekedésről.

Ár/érték arányban a Mazda CX-5 az egyik legjobb választás jelenleg a piacon, elég a konkurensek árait mutató táblázatra pillantani.   

Mellette – Ellene
  • Csendes, erős, takarékos benzines
  • Tágas utastér
  • Jó ár/érték arány
  • Kiváló futómű
  • Alacsonyra nyíló csomagtérajtó
  • Hátsó szellőzőrostélyok hiánya
  • Nyomatékszegény benzines



Szavazás

Tetszik a fapados Mazda CX-5? Itt értékelheted 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    “Gyenge motor, kemény műanyagok, alapvetőnek gondolt kényelmi és biztonsági extrák hiánya – ezek általában egy fapados autó jellemzői.”

    Fapados, de sajnos minden szinten igaz.

    Jó ha valaki ettől eltér, de sajna úgy tűnik a piac nem ezt honorálja…

  • OKdoki

    Nyilván minden hiányzó kényelmi extra nélkül és egy élhető autó. Ha valaki éppen hat millióig költekezhet, és mindenképpen erre az autóra vágyik, akkor értelmes kompromisszum.Légkondi, szervokormány van benne.
    De, el voltam a vállalati Fiestámmal is a kilencvenes évek közepén. 1.8D, se szervo, se tolatóradar, se légkondi, se semmi. Azért a felsoroltak, mint például az ülésfűtés, a hátsó légrostély nagyon tudnának ám hiányozni, 6 millió forintnál. Főleg annak aki megszokta őket. És itt nem rendelhet gyárit, hanem vehet eggyel magasabb felszereltségi szintet + 1 millióért. Vagy hagyja szétszedni az új autóját, hátha zörögni fog ez-az utána.

  • Ambrus Gergely

    1.8D fiesta… :D
    ááá, 1993-ba vettek a szüleim egyet 2 millió forintért újonnan.
    akkor még lent voltak az árak.
    jó kocsi volt amíg jó volt, sokat vezettem jogsi nélkül azon tanultam meg vezetni

  • nagylaci1970

    A konkurensek közül kimaradt, de az új Ford Kuga 5,45 M-ért se egy rossz választás. Ugyan “csak” 150 lovas a benzines turbó, de legalább van nyomatéka.

  • tucsok46

    Azért attól a 8.5ös fogyasztástól ne essünk már mindig annyira hasra. Városban az sima 10. Egy ennél erősebb dízel minimum 3 literrel kevesebbet kér. Tudom környezetszennyező, meg olajcsere, meg lendkerék, turbó, de ha szigorúan a fogyasztást nézzük, akkor az azért combos!
    Az alapfelszereltség egyik legnagyobb hátránya pedig, h használtan nehezebb eladni sztm.

  • ,L Rómeo

    tiguan job vétel alkalomból mer ocsob és job!

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.