S-osztály – Az államtitkárok álma

Hazai bemutató: Mercedes S-osztály (2013)

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.09.02. 09.30

Szinte minden trükkjét láttuk már valahol, de így egyben, és ilyen minőségben még nem, és ez a hagyománnyal kevert csúcstechnológia emeli különleges helyre a legújabb csillagos bálnát.

Röviden – Mercedes S350 L (2013)

Mi ez?

Guruló wellnessközpont megfáradt vezetőknek
Mit tud? A Mercedes tudásának legjava egy autóba sűrítve
Mennyibe kerül?
24-45 millióig, ízlés szerint
Kinek jó?  Aki friss kütyükkel kiegészített sofőrös autóra vágyik

Budapestig még száz kilométer,  testem a legirigyeltebb kényelemben erjed az autópálya ezen szakaszán. Az S-osztály guruló relaxációs központjában, a világtól elszigetelt kényelemben már csak a szőlőszemeket számba adó szolgálók hiányoznak. Oldalra pillantok, épp a kormányflottába tartozó Škoda Superb mellett húzunk el.

Két hatalmas kijelző, kétküllős kormány, fém-fa-bőr minden egyes négyzetcentiméteren

Két hatalmas kijelző, kétküllős kormány, fém-fa-bőr minden egyes négyzetcentiméteren


A minimális sebességkülönbség miatt lépésben távolodunk, a vezető szemében jól megfigyelhetőn csillan a vággyal kevert csodálat. Valószínűleg ő is szívesen tespedne hátul a 43,5 fokban dönthető hűtött királyi bőrfotelben, de hiába tesz meg mindent a választókörzetért, végzi ájulásig a bizottsági munkát, a kényelem ilyen magas szintje számára is álom marad. Legalábbis adóforintjainkból finanszírozva. Egyelőre.

De kalandozás helyett inkább lássuk, mire indul be egy felsővezető nyálelválasztása, több száz kilométer, és egy hosszúra nyúlt nap tapasztalatai következnek a Mercedes új zászlóshajójáról, az S-osztályról. Csak az extralista felsorolása hosszabb lenne, mint a Bűn és bűnhődés, és már szinte az összes technikai újítás kivesézésre került, köszönhetően ennek a hírnek, illetve Lencsés Csaba első, bemutatót megelőző tesztjének.

Sok jóból jó sokat

Ezért nekem csak a móka marad, azaz megosztani veletek, hogy a kazalba gyűjtött méregdrága kütyük mennyivel emelik a komfortot, ha egy nap le kell tekerni 4-500 kilométert. Annyi biztos, hogy elindulni nem egyszerű feladat, ha először ülünk az S-osztály volánja mögé. Nem azért, mert megkutyulták volna a kezelőszerveket, a Mercedes-hagyományokat követve mindent a megszokott helyen található, ülésállítás az ajtón, sebességváltó kar a kormány mellett.

Légellenállási együtthatója mindössze 0,24 Cd, ami kimagasló érték, sőt a fogyasztásra kihegyezett verzió utoléri a világelső CLA-t 0,23-al

Viszont elég egyszer elkezdeni az üléspozíció babrálását, és garantáltan fél óráig zongorázunk a gombokkal, mintha csak egy kocsmai flipperben hajtanánk a rekordra. Az apró pöccintésekkel egyre kényelmesebb beállítások fedezhetőek fel, és megtalálva a legjobb kombinációt, már érthető, miért kell a tucatnyi vezetéssegítő rendszer. Itt öt perc elég, és elszenderülünk. Az elalvást hatékonyan késlelteti a listaáron 2 520 950 forintért kínált térhangzású Burmester hifi. A kínálat csúcsán álló rendszer 24 hangszóróval és 1540 watt zenei teljesítménnyel bármelyik Metallica-számból könnyedén agyrobbantó élményt varázsol, de ha ez sem lenne elég, ott a fáradtságfigyelő rendszer, ami hanggal-fénnyel jelez, ha bóbiskolunk.

Erre szerencsére nem volt szükség a Balatonra tartó túrán, a kütyütár felfedezése lekötötte a figyelmünket. Letaglózó látvány az egyenként 30,7 centis képernyőpáros, de nem csak méretükkel, hanem a megjelenített képpel is okot adnak az állak padlóra ejtésére. Nincs Mario-hangulat, a látható pixelkockák kora lejárt, a grafikus megjelenés, és a kamerák képe is pengeéles, a működés villámgyors, a navigáció feléledéséhez egy szempillantás elég, ahogy azt egy Mercedes zászlóshajó esetén elvárjuk.

Természetesen a tévé, Internet-szolgáltatás is elérhető, bár utóbbi használatát korlátozza, hogy érintőképernyő hiányában csak a középkonzolon található tárcsával tudunk navigálni. Végre egy hiba, sőt ebbe belekapaszkodva hiányzik még a betekintési szögtől függően eltérő képet adó kijelző, illetve a Head-Up Display. Hiányoznak, de csak 2014-ig, ugyanis jövőre már ezekkel a kiegészítésekkel kerül gyártásba az S-osztály.  

Jól ül, főnök úr?

A hátul utazó vezérigazgató úr sem marad a megfelelő digitális betevő nélkül, feltéve, ha megrendeli az egyéni szórakoztatórendszert 960 120 forintért. Ezért az összegért a felsorolásra nem érdemes sallangok mellett jár egy kijelző távirányítóval, ahol a navit, tévét, zenét állíthatjuk kedvünkre, de az igazi mutatvány a hosszított verzióban elérhető Executive ülés.

Ezt az extrát használva könnyen palacsintává lapítható az anyósülésen utazó, a megfelelő gombot nyomva tartva egészen a műszerfalig előre csúszik az ülés, és a felemelkedő lábszártámasszal már nem tűnik üres reklámszövegnek a wellnesshangulat. Hab a tortán az agyba azonnal beleégő lávaköves masszás. Misztikus dolognak tűnik, holott csak annyi, hogy a vonagló, tekergő kárpit még melegszik is. Nem tudom, mennyire lehet egy ilyen szolgáltatást objektíven értékelni, nekem az Audi A8-as masszőrje jobban bejött, pedig ott is elmaradt a boldog befejezés.

Hátul az Executive ülésben utazva a ma négy keréken elérhető legfinomabb kényelmet élvezhetjük

Érdekesség még a tüdőre ható luxus, az ionizált levegő olyan boszorkányság, amit én inkább elhiszek, placebónak sem utolsó, elvileg tisztább, jobb, komfortosabb érzést ad, szagot semlegesít. A szagok elleni küzdelem másik bástyája az illatosítás, testre szabott illattérképpel, és hosszan tartó hatással, négy gyárilag kínált, vagy saját illatminta alapján. Az utazási kényelmet tényleg nehezebb ennél magasabb szintre emelni, a légrugózást váltó Magic body control (két kamerával figyeli az úthibákat, és ennek megfelelően hangolva a lengéscsillapítást kioltja azok hatását) gyakorlati hatására lettem volna iszonyat kíváncsi, ez azonban nem rendelhető az S350 típushoz, csak a V8-as S500 kiváltsága.

Nem meglepő, hogy a luxus lenyűgöző, a fém-fa-bőr szentháromság uralja a belső minden négyzetcentiméterét. Ezt már évtizedekkel ezelőtt tudta az S-osztály, viszont nem fékezett magától, ha 50 km/órás sebességnél kiugrott elénk egy gyalogos. Ma pedig ilyen esetben nincs kérdés, a technika helyettünk cselekszik. Az aktív vezetéssegítő rendszerek ilyen mértékű alkalmazása újdonság a tömeggyártásban, kérdés, mit szól ehhez egy magyar átlagsofőr, például én.

Vezet, ha kell

A Burmester hifi iszonyat drága, de tényleg úgy szól akár egy koncertterem

A Burmester hifi iszonyat drága, de tényleg úgy szól akár egy koncertterem


Ebben a kategóriában ez jó irány, hiszen a külső környezettől elszigetelt belső oázis szinte megnehezíti a koncentrációt. Kétszáz kilométer után tényleg jól jön a segítő kéz, mert hiába ülünk a volán mögött, a párnaszerű fejtámlának dőlve már jönnek az álommanók.

Bevallom, nekem bejött a kormányasszisztens, az önjáró autó hókuszpókusza ebben a közegben arra jó, hogy mindennapi bűneinkkel ne keltsünk életveszélyt. Lehajolhatunk az ülés alá esett telefonért, felszedhetjük az ölbe ömlött sült krumplit, a radarokkal, kamerákkal 360 fokban figyelő rendszer megbirkózik az enyhe ívű kanyarokkal, sőt ha lelőttük az automatát, vészhelyzetben még akkor is féloldalas fékezéssel segíti a sávban maradást. Városban pedig 50 km/óráig felismeri a gyalogost, és önállóan vészfékez, ha szükséges.

Este az egész napi autózástól elkent arccal araszoltunk a dugóban, és elég volt csak elinduláshoz a gázpedálhoz érni. A többit megoldotta a szenzorkazalra támaszkodó számítógép. Igaz, az emberi viselkedés modellezése még távoli jövő, egy előttünk jobbra kisoroló autó helyére olyan lendülettel rugaszkodott előre, mintha a túlélés múlna azon a két méteren. Péntek este, a tompán csorgó sorban emberi sofőr nem tesz ilyet.

Számháború

Az estig tartó tesztút végén az éjjellátó asszisztenst is kipróbálhattuk, a sofőr előtti kijelzőre éles képet vetítő hőképkamera meggyőzően dolgozik, a zebrán álló embereket úgy jelölte meg egyenként vörös kerettel, mint a John Conorra vadászó Terminátor, ráadásul állatok felismerésére, megkülönböztetésére is képes.

A motorról nem esett szó, és szinte felesleges ragozni a témát, Magyarországra az S350 258 lóerős dízele tökéletesen elég, a hétsebességes automatával ez is 6,8 alatt lép százra, és 250 km/óra a vége. Jönnek majd papíron kegyetlen alacsony fogyasztással alázó hibridek, azonban erősebb dízelről nincs hír, ebben a tekintetben a 381 lóerős BMW 7-es, de még az Audi zseniális 313 lóerős V6-os biturbó TDI-je is köröket ver a Mercedesre.

Az általunk próbált modell, az S350 BlueTEC alapára 24 130 000 forint, de erre tíz-tizenkét millió mindenképp felkúszik az extrákkal, a csúcs pedig a bálnamercik szteroiddal tömött mutáns verziója, az S 63 AMG, amit körülbelül 46 millió forintért vihető haza. Hallani kritikus hangokat, miszerint az új S-osztályból hiányzik a forradalmi fejlődés, de egy nap után csak cáfolni tudom ezt az álláspontot. Zsong a fejem az émelyítő mennyiségű adattól, egy csúcs-Mercedes nem attól különleges, amit tud, hanem attól, ahogy tudja. Szinte minden trükkjét láttuk már valahol, de így egyben, és ilyen minőségben még nem, és ez a hagyománnyal kevert csúcstechnológia emeli különleges helyre a legújabb csillagos bálnát.

Mellette – Ellene
  • Fejedelmi kényelem
  • A külvilágtól tökéletesen izolált utastér
  • Aktív vezetéssegítő rendszerek
  • Személyre szabható luxus
  • Nincs HUD
  • Hiányzik az érintőképernyő
  • A konkurenciával szemben nincs erős dízel a kínálatban

Szavazás

Neked tetszik az új csúcs-Mercedes? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Hát erről egy államtitkár valóban csak álmodozhat. Márha érdekli ilyesmi. És ez egy gazdagabb országra ugyanúgy igaz.

  • haenazttudnam
  • Ambrus Gergely

    Gyönyörű autó, korrekt a teszt is, bár kíváncsi lennék az illatokra, milyen erősségű, melyik a legjobb, stb.
    Na meg a színeket is megnézném egy gif képen, hogy végigpróbáljátok az összeset, bár nekem jó a kék is meg a lila, a bézs bőrhöz az illik a legjobban.
    Amúgy hogy működik ebben a sávtartó? simán lehetne aludni 1 órát is, aztán majd pityeg ha baj van?
    Ezt meg kell néznem élőben is, ez az autó, ami az utóbbi években a legjobb.
    Nekem jó lesz gyöngyház fehérben vagy grafitszürkében bézs belsővel AMG sportcsomaggal.

  • Guevara

    Egy (magyar) államtitkár fényévekre van ettől. Majd pár évesen “németből” behozva lesz belőle “vajda-mobil”, kápéért. A szervizben meg hallgathatják majd a kérdést: “Kicsit ócsóbban nem lehetne?”

  • Ambrus Gergely

    Amúgy ahogy nézem jobb hátul ülőnek a legjobb mert ha előrehajtja az anyósülést egy csaj pont le tud térdepelni elé.

  • ,L Rómeo

    Gerrgö tezsókám!

    meg a vezetöülésst is job ha ellöre hajtya mer it minimum 2 csaj fog térden csússzni:)

    neked gyöngyház fehhér-lilában jó lesz? nekem meg koromfekettében , persze lila ülésekkel és fellnivel esetleg zebrás müszerfalal!

    (ammugy mijóta venéd eszt a bmw hejet amiben 1 este 5 csajt felszetsz résszegen vezetve elengedet kézel/ahogy én is a vw-mel)

  • Guillotine

    Gergőke!

    Ha nem lenne világos az ilyen és ennél magasabb kategóriájú autókban mindig a jobb hátul ülőnek a legjobb/legkényelmesebb…nem véletlenül egyébként!
    De örülünk hogy te is felfedezted! ;)

  • Ambrus Gergely

    Guillotine
    Nem, mert ezekben a luxusautókban jobb hátul utazni ha el vagy fáradva.
    Persze elöl sem rossz, aki vezeti az autót főleg ha sebesen kell venni a kanyarokat, de aztán át kell ülni hátra ha minden megvan, és elővenni a laptopot, hogy megnézd a tőzsdét.

  • Ambrus Gergely

    Guillotine
    Ja, amúgy még nem fedeztem fel személyesen, írtam egy levelet a Mercedes-Benz vezérképviseletnek, akik intéznek majd nekem egy demó autót, a hosszított változatból, valamikor a hónap végén hozzák nekem házhoz, és kb 1 hétre kapom majd meg remélhetőleg.

  • Guillotine

    ÚÚÚÚristeeeeen!! :D:D

    Ez biztos nem a mesedélután??
    Azt se tudod már mit hazudj! :D:D
    Légyszi írd le pontosan kinek írtál mailt mert én is szeretnék vele beszélni..;)

    Hol vagy Rómeo?? erről ne maradj le! :D

  • JohnSmith

    nekem meg Obama Cadillac limuzinját hozzák nemsokára, csak még beugranak gyorsan Szíriába egy kis olajért.

  • Guillotine

    Már bocs..de szerintetek az korrekt ,hogy az armageddonzenés new S classe reklámja előtt hirdetésként az új 5-ös BMW reklámja jelenik meg bő fél percre??! :D

    Amugy nagyon dizájnos…

  • 1000rörö

    A nyomi kör alakú beömlőket el lehetne már felejteni. Más kategóriában is égő, ebben meg egyenesen szánalmas.

  • Tede

    Én már várom a felújított A8 vs. S vs 7es összehasonlítását! Számomra ez “legunalmasabb” formájú, a belseje számomra ronda :(. Kettővel ezelőtti volt a szépség netovábbja, ez meg se közelíti azt

  • Kiiso

    Ezt az aktív, magától kormányzó sávtartást a Lexus LS más 2008-ban tudta.
    Az S classe belseje viszont gyönyörű, minden részletében maximálisan kidolgozott.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.