Japán harcos európai terepen

Teszt: Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D aut.

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.08.17. 06.00

Aki nem érti, miért vesz egyre több ember középkategóriás kombi vagy nagy egyterű helyett SUV-t, az vigye el egy körre az új Outlandert!

Röviden – Mitsubishi Outlander

Mi ez?

Középkategóriás SUV 5 / 5+2 üléssel, 150 lóerős benzines vagy dízelmotorral

Mit tud? Mindazt, ami a hétköznapokban fontos, a terepjárással annál kicsit többet is.
Mibe kerül? 7,6 millió Ft az elöl hajtó benzines listaára. A tesztelt modellé 12 090 000 Ft.
Kinek jó?  Annak, akit zavar a konkurensek rámenősebb formaterve.

Elődjénél visszafogottabb formatervvel és akár 100 kilóval alacsonyabb súllyal indul harcba a középkategóriás aszfaltterepjárók között az új Outlander. Az eddigi, európai szemmel tetszetős orrot semmitmondóbb design váltotta le, mert a világ több pontján túl agresszívnek hatott a második generáció.

Nincs belőle francia aszfaltdzsip

Adatlap

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D aut.

Japán harcos európai terepen 1
Motor 2268 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 150 LE
Nyomaték 360 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,7 sec
Végsebesség 190 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,8 l / 100 km

A harmadik szériából nem készül Peugeot- vagy Citroën-verzió és műszaki szempontból fontos változás, hogy a duplakuplungos automata váltó a múlté. Tesztautónkban is a hatfokozatú hidrodinamikus nyomatékváltós automata kapcsolódott az egyféle teljesítményszinttel kapható dízelmotorhoz.

Egy Outlander tekintélyes autó, pedig a Chevrolet Cruze alig rövidebb a 465,5 centis SUV-nál. Jókora belső tere gyorsan és könnyen átrendezhető. A harmadik üléssor alapjaiban megváltozott. Az elődben egy elég komolytalan padot lehetett kifordítani a padlóból, nyuszifül alakú fejtámlákkal, az újban pont olyan, mint a Toyota Verso, a Mazda5 vagy a Captiva megoldása. Az üléseket könnyű felcsapni és összecsukni is. Az osztottan tologatható középső üléssorral a leghátul a lábtér felnőttek számára is elegendőre növelhető. Az új ülések egyetlen hátránya, hogy a padlóba simulva csökkentik a csomagtár magasságát és a csomagokat is magasabbra kell emelni, mint a lehajtható küszöbű 2. generációban.

Átrendezhető, akár az egyterűk

A középső ülés lapja alatt egy praktikus karral könnyen kiválaszthatjuk, hogy az üléseket lehajtani akarjuk-e a csomagszállításhoz vagy előrehúzni a beszálláshoz leghátra. A második sorban a bőséges láb- és fejtér mellett azért is jó ülni, mert a támla dőlésszöge állítható. Hasznos figyelmességként minden üléssornál van elég rakodóhely, a kilincsfészekbe berakható a telefon vagy a garázsnyitó.

Jó dolgunk van elöl is, az ülés kényelmes, a kapitányi hídról jó a kilátás. Az Outlander harmonikusan mozog, váltója teszi a dolgát, a kormány mögötti kapcsolófülekkel nem sokszor avatkoztunk be a dolgába. Nem tetszett viszont a navigációs rendszer megjelenítése, a grafika tegnapelőttről való.



Az Outlander és gazdagon felszerelt, automata váltós, 4×4-es konkurensei 7 üléssel
Chevrolet Captiva 2,2 aut. LTZ (184 LE) 10 030 000 Ft
 Hyundai Santa Fé 2,2 CRDI Premium (197 LE)  12 899 000 Ft
Kia Sorento 2,2 CRDI EX Premium aut. (197 LE) 10 365 000 Ft
Mitsubishi Outlander 2,2 Instyle Navi (150 LE)  12 090 000 Ft


380 Nm, 1,7 tonna

A képernyő alatt zölden virít az üzemmódkapcsoló. Mi szinte végig Eco-állásban hagytuk, mert a takarékoskodás nem tompítja le annyira a gázreakciót, hogy az autó zavaróan ellustulna. Különösebben intenzív gyorsításra az időnként fel-felmorduló dízelmotor úgysem képes. 150 lóerővel és 1,7 tonnával a menetteljesítmények átlagosak, amit a 11,7 másodperces százra gyorsulás is mutat. Arra mindig elég a maximum 380 Nm nyomaték, hogy az autó a kellő lendülettel mozogjon.

A csúcsmodell magától fékez, ha radarja ütközésveszélyt érzékel és a vezető nem reagál


A japán SUV nem hagyja magára a vezetőt. Figyelmeztet, ha indexelés nélkül hagyjuk el a sávot és helyettünk fékez, ha nekimennénk egy másik autónak. 30-as tempóig illetve 30-nál nem nagyobb sebességkülönbségnél képes megakadályozni a ráfutásos balesetet, nagyobb sebességnél az ütközés súlyosságát mérsékli a rendszer.

Radar az orrban

Ugyanezt a 77 gigahertz hullámhosszú radart használja az adaptív sebességtartó automatika.issé darabos a műfaj legjobbjaihoz képest, de aki nem a német prémiummárkák autóival veti össze, annak az automatikus fékezés és gyorsítás még ma is űrtechnika. Telített autópályákon, bevezetőutakon pihentető rábízni a követési távolság tartását.

A váltó forgókapcsolója megszűnt, gombnyomásra lehet Eco módba váltani, amikor az első kerekek hajtják az autót és 4WD Lock üzemmódba, amikor folyamatosan összkerekes. Ha terepen az autó ugyanazt tudja, mint eddig, akkor terepjáró-képessége bőven meghaladja azt, amit a tulajok legnagyobb része valaha is megkockáztat.

Osztottan állítható a középső ülés, a lábtér alaposan megnövelhető


6-8 liter százon

A 2,2 literes dízelmotor igen mértékletesen fogyasztott. 7,3 literrel tettünk meg 100 kilométert, ami ekkora mérettel, tömeggel és összkerékhajtással, mindennek tetejébe automata váltóval és nagy arányban városi utakkal, szenzációs eredmény. Aki csak hosszabb távokat megy és hajlandó több időt szánni az utazásra, ráérősen autózva 5,8 literre is leviheti a fogyasztást. Takarékosságával a kényelmes, nyugodt autó végképp meggyőző. A GDP-szaporító hétköznapokban, de nyaraláskor is nagyon kevés olyan kérdés akad, amire az Outlander ne tudná a választ.

Mellette – Ellene
  • Jó térkínálat
  • Kitűnően variálható ülések
  • Nagyon csekély fogyasztás
  • Kényelmes ülés és rugózás
  • Igen gazdag felszereltség
  • Modern vezetőtámogató rendszerek megléte
  • Csúcsfelszereltséggel magas alapár
  • Kicsit hangos motor
  • Ütközésmegelőző-rendszer és adaptív tempomat csak a csúcsmodellben



Szavazás

Hogy tetszik a japán SUV?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.