Röviden – Mitsubishi Outlander

Mi ez?

Középkategóriás SUV 5 / 5+2 üléssel, 150 lóerős benzines vagy dízelmotorral

Mit tud?Mindazt, ami a hétköznapokban fontos, a terepjárással annál kicsit többet is.
Mibe kerül?7,6 millió Ft az elöl hajtó benzines listaára. A tesztelt modellé 12 090 000 Ft.
Kinek jó? Annak, akit zavar a konkurensek rámenősebb formaterve.

Elődjénél visszafogottabb formatervvel és akár 100 kilóval alacsonyabb súllyal indul harcba a középkategóriás aszfaltterepjárók között az új Outlander. Az eddigi, európai szemmel tetszetős orrot semmitmondóbb design váltotta le, mert a világ több pontján túl agresszívnek hatott a második generáció.

Nincs belőle francia aszfaltdzsip

Adatlap

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D aut.

Japán harcos európai terepen 1
Motor2268 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény150 LE
Nyomaték360 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)11,7 sec
Végsebesség190 km/h
Fogyasztás (vegyes)5,8 l / 100 km

A harmadik szériából nem készül Peugeot- vagy Citroën-verzió és műszaki szempontból fontos változás, hogy a duplakuplungos automata váltó a múlté. Tesztautónkban is a hatfokozatú hidrodinamikus nyomatékváltós automata kapcsolódott az egyféle teljesítményszinttel kapható dízelmotorhoz.

Egy Outlander tekintélyes autó, pedig a Chevrolet Cruze alig rövidebb a 465,5 centis SUV-nál. Jókora belső tere gyorsan és könnyen átrendezhető. A harmadik üléssor alapjaiban megváltozott. Az elődben egy elég komolytalan padot lehetett kifordítani a padlóból, nyuszifül alakú fejtámlákkal, az újban pont olyan, mint a Toyota Verso, a Mazda5 vagy a Captiva megoldása. Az üléseket könnyű felcsapni és összecsukni is. Az osztottan tologatható középső üléssorral a leghátul a lábtér felnőttek számára is elegendőre növelhető. Az új ülések egyetlen hátránya, hogy a padlóba simulva csökkentik a csomagtár magasságát és a csomagokat is magasabbra kell emelni, mint a lehajtható küszöbű 2. generációban.

Átrendezhető, akár az egyterűk

A középső ülés lapja alatt egy praktikus karral könnyen kiválaszthatjuk, hogy az üléseket lehajtani akarjuk-e a csomagszállításhoz vagy előrehúzni a beszálláshoz leghátra. A második sorban a bőséges láb- és fejtér mellett azért is jó ülni, mert a támla dőlésszöge állítható. Hasznos figyelmességként minden üléssornál van elég rakodóhely, a kilincsfészekbe berakható a telefon vagy a garázsnyitó.

Jó dolgunk van elöl is, az ülés kényelmes, a kapitányi hídról jó a kilátás. Az Outlander harmonikusan mozog, váltója teszi a dolgát, a kormány mögötti kapcsolófülekkel nem sokszor avatkoztunk be a dolgába. Nem tetszett viszont a navigációs rendszer megjelenítése, a grafika tegnapelőttről való.


Az Outlander és gazdagon felszerelt, automata váltós, 4×4-es konkurensei 7 üléssel
Chevrolet Captiva 2,2 aut. LTZ (184 LE)10 030 000 Ft
 Hyundai Santa Fé 2,2 CRDI Premium (197 LE)  12 899 000 Ft
Kia Sorento 2,2 CRDI EX Premium aut. (197 LE)10 365 000 Ft
Mitsubishi Outlander 2,2 Instyle Navi (150 LE) 12 090 000 Ft

380 Nm, 1,7 tonna

A képernyő alatt zölden virít az üzemmódkapcsoló. Mi szinte végig Eco-állásban hagytuk, mert a takarékoskodás nem tompítja le annyira a gázreakciót, hogy az autó zavaróan ellustulna. Különösebben intenzív gyorsításra az időnként fel-felmorduló dízelmotor úgysem képes. 150 lóerővel és 1,7 tonnával a menetteljesítmények átlagosak, amit a 11,7 másodperces százra gyorsulás is mutat. Arra mindig elég a maximum 380 Nm nyomaték, hogy az autó a kellő lendülettel mozogjon.

A csúcsmodell magától fékez, ha radarja ütközésveszélyt érzékel és a vezető nem reagál


A japán SUV nem hagyja magára a vezetőt. Figyelmeztet, ha indexelés nélkül hagyjuk el a sávot és helyettünk fékez, ha nekimennénk egy másik autónak. 30-as tempóig illetve 30-nál nem nagyobb sebességkülönbségnél képes megakadályozni a ráfutásos balesetet, nagyobb sebességnél az ütközés súlyosságát mérsékli a rendszer.

Radar az orrban

Ugyanezt a 77 gigahertz hullámhosszú radart használja az adaptív sebességtartó automatika.issé darabos a műfaj legjobbjaihoz képest, de aki nem a német prémiummárkák autóival veti össze, annak az automatikus fékezés és gyorsítás még ma is űrtechnika. Telített autópályákon, bevezetőutakon pihentető rábízni a követési távolság tartását.

A váltó forgókapcsolója megszűnt, gombnyomásra lehet Eco módba váltani, amikor az első kerekek hajtják az autót és 4WD Lock üzemmódba, amikor folyamatosan összkerekes. Ha terepen az autó ugyanazt tudja, mint eddig, akkor terepjáró-képessége bőven meghaladja azt, amit a tulajok legnagyobb része valaha is megkockáztat.

Osztottan állítható a középső ülés, a lábtér alaposan megnövelhető

6-8 liter százon

A 2,2 literes dízelmotor igen mértékletesen fogyasztott. 7,3 literrel tettünk meg 100 kilométert, ami ekkora mérettel, tömeggel és összkerékhajtással, mindennek tetejébe automata váltóval és nagy arányban városi utakkal, szenzációs eredmény. Aki csak hosszabb távokat megy és hajlandó több időt szánni az utazásra, ráérősen autózva 5,8 literre is leviheti a fogyasztást. Takarékosságával a kényelmes, nyugodt autó végképp meggyőző. A GDP-szaporító hétköznapokban, de nyaraláskor is nagyon kevés olyan kérdés akad, amire az Outlander ne tudná a választ.

Mellette – Ellene
  • Jó térkínálat
  • Kitűnően variálható ülések
  • Nagyon csekély fogyasztás
  • Kényelmes ülés és rugózás
  • Igen gazdag felszereltség
  • Modern vezetőtámogató rendszerek megléte
  • Csúcsfelszereltséggel magas alapár
  • Kicsit hangos motor
  • Ütközésmegelőző-rendszer és adaptív tempomat csak a csúcsmodellben



Hogy tetszik a japán SUV?

254 szavazat - átlag: 8.2 (10-ből)

Hogy tetszik a japán SUV?