Japán harcos európai terepen

Teszt: Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D aut.

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.08.17. 06.00

Aki nem érti, miért vesz egyre több ember középkategóriás kombi vagy nagy egyterű helyett SUV-t, az vigye el egy körre az új Outlandert!

Röviden – Mitsubishi Outlander

Mi ez?

Középkategóriás SUV 5 / 5+2 üléssel, 150 lóerős benzines vagy dízelmotorral

Mit tud? Mindazt, ami a hétköznapokban fontos, a terepjárással annál kicsit többet is.
Mibe kerül? 7,6 millió Ft az elöl hajtó benzines listaára. A tesztelt modellé 12 090 000 Ft.
Kinek jó?  Annak, akit zavar a konkurensek rámenősebb formaterve.

Elődjénél visszafogottabb formatervvel és akár 100 kilóval alacsonyabb súllyal indul harcba a középkategóriás aszfaltterepjárók között az új Outlander. Az eddigi, európai szemmel tetszetős orrot semmitmondóbb design váltotta le, mert a világ több pontján túl agresszívnek hatott a második generáció.

Nincs belőle francia aszfaltdzsip

Adatlap

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D aut.

Japán harcos európai terepen 1
Motor 2268 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 150 LE
Nyomaték 360 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,7 sec
Végsebesség 190 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,8 l / 100 km

A harmadik szériából nem készül Peugeot- vagy Citroën-verzió és műszaki szempontból fontos változás, hogy a duplakuplungos automata váltó a múlté. Tesztautónkban is a hatfokozatú hidrodinamikus nyomatékváltós automata kapcsolódott az egyféle teljesítményszinttel kapható dízelmotorhoz.

Egy Outlander tekintélyes autó, pedig a Chevrolet Cruze alig rövidebb a 465,5 centis SUV-nál. Jókora belső tere gyorsan és könnyen átrendezhető. A harmadik üléssor alapjaiban megváltozott. Az elődben egy elég komolytalan padot lehetett kifordítani a padlóból, nyuszifül alakú fejtámlákkal, az újban pont olyan, mint a Toyota Verso, a Mazda5 vagy a Captiva megoldása. Az üléseket könnyű felcsapni és összecsukni is. Az osztottan tologatható középső üléssorral a leghátul a lábtér felnőttek számára is elegendőre növelhető. Az új ülések egyetlen hátránya, hogy a padlóba simulva csökkentik a csomagtár magasságát és a csomagokat is magasabbra kell emelni, mint a lehajtható küszöbű 2. generációban.

Átrendezhető, akár az egyterűk

A középső ülés lapja alatt egy praktikus karral könnyen kiválaszthatjuk, hogy az üléseket lehajtani akarjuk-e a csomagszállításhoz vagy előrehúzni a beszálláshoz leghátra. A második sorban a bőséges láb- és fejtér mellett azért is jó ülni, mert a támla dőlésszöge állítható. Hasznos figyelmességként minden üléssornál van elég rakodóhely, a kilincsfészekbe berakható a telefon vagy a garázsnyitó.

Jó dolgunk van elöl is, az ülés kényelmes, a kapitányi hídról jó a kilátás. Az Outlander harmonikusan mozog, váltója teszi a dolgát, a kormány mögötti kapcsolófülekkel nem sokszor avatkoztunk be a dolgába. Nem tetszett viszont a navigációs rendszer megjelenítése, a grafika tegnapelőttről való.



Az Outlander és gazdagon felszerelt, automata váltós, 4×4-es konkurensei 7 üléssel
Chevrolet Captiva 2,2 aut. LTZ (184 LE) 10 030 000 Ft
 Hyundai Santa Fé 2,2 CRDI Premium (197 LE)  12 899 000 Ft
Kia Sorento 2,2 CRDI EX Premium aut. (197 LE) 10 365 000 Ft
Mitsubishi Outlander 2,2 Instyle Navi (150 LE)  12 090 000 Ft


380 Nm, 1,7 tonna

A képernyő alatt zölden virít az üzemmódkapcsoló. Mi szinte végig Eco-állásban hagytuk, mert a takarékoskodás nem tompítja le annyira a gázreakciót, hogy az autó zavaróan ellustulna. Különösebben intenzív gyorsításra az időnként fel-felmorduló dízelmotor úgysem képes. 150 lóerővel és 1,7 tonnával a menetteljesítmények átlagosak, amit a 11,7 másodperces százra gyorsulás is mutat. Arra mindig elég a maximum 380 Nm nyomaték, hogy az autó a kellő lendülettel mozogjon.

A csúcsmodell magától fékez, ha radarja ütközésveszélyt érzékel és a vezető nem reagál


A japán SUV nem hagyja magára a vezetőt. Figyelmeztet, ha indexelés nélkül hagyjuk el a sávot és helyettünk fékez, ha nekimennénk egy másik autónak. 30-as tempóig illetve 30-nál nem nagyobb sebességkülönbségnél képes megakadályozni a ráfutásos balesetet, nagyobb sebességnél az ütközés súlyosságát mérsékli a rendszer.

Radar az orrban

Ugyanezt a 77 gigahertz hullámhosszú radart használja az adaptív sebességtartó automatika.issé darabos a műfaj legjobbjaihoz képest, de aki nem a német prémiummárkák autóival veti össze, annak az automatikus fékezés és gyorsítás még ma is űrtechnika. Telített autópályákon, bevezetőutakon pihentető rábízni a követési távolság tartását.

A váltó forgókapcsolója megszűnt, gombnyomásra lehet Eco módba váltani, amikor az első kerekek hajtják az autót és 4WD Lock üzemmódba, amikor folyamatosan összkerekes. Ha terepen az autó ugyanazt tudja, mint eddig, akkor terepjáró-képessége bőven meghaladja azt, amit a tulajok legnagyobb része valaha is megkockáztat.

Osztottan állítható a középső ülés, a lábtér alaposan megnövelhető


6-8 liter százon

A 2,2 literes dízelmotor igen mértékletesen fogyasztott. 7,3 literrel tettünk meg 100 kilométert, ami ekkora mérettel, tömeggel és összkerékhajtással, mindennek tetejébe automata váltóval és nagy arányban városi utakkal, szenzációs eredmény. Aki csak hosszabb távokat megy és hajlandó több időt szánni az utazásra, ráérősen autózva 5,8 literre is leviheti a fogyasztást. Takarékosságával a kényelmes, nyugodt autó végképp meggyőző. A GDP-szaporító hétköznapokban, de nyaraláskor is nagyon kevés olyan kérdés akad, amire az Outlander ne tudná a választ.

Mellette – Ellene
  • Jó térkínálat
  • Kitűnően variálható ülések
  • Nagyon csekély fogyasztás
  • Kényelmes ülés és rugózás
  • Igen gazdag felszereltség
  • Modern vezetőtámogató rendszerek megléte
  • Csúcsfelszereltséggel magas alapár
  • Kicsit hangos motor
  • Ütközésmegelőző-rendszer és adaptív tempomat csak a csúcsmodellben



Szavazás

Hogy tetszik a japán SUV?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.