Szerény japán, Thaiföldről

Teszt: Mitsubishi Space Star 1,2 Intense

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.08.14. 06.00

Nem kelt feltűnést és nem is megy az idegeidre: a Colt utóda hétköznapi használati tárgy.

Röviden – Mitsubishi Space Star

Mi ez?

Japán kisautó a Colt utódaként, de kisebb méretben.

Mit tud? Városban elemében van, könnyű és nagyon áramvonalas.
Mibe kerül? 1,2 literes, 80 lóerős háromhengeressel a csúcsmodell 3 490 000 forintba, az ezres alapverzió ára 2 990 000 Ft.
Kinek jó?  Annak, aki semmit nem akar kifejezni az autójával, csak közlekedni vele.

Tanácstalanul sétálom körbe a Mitsubishi új kisautóját. Fél számmal kisebb elődjénél és eldobta az 50 éve bejáratott Colt nevet. Helyette egy alig ismert, 2005-ben kifutott kis egyterű típusjelzését vette át.

Space Star, de nem egyterű

Adatlap

Mitsubishi Space Star 1,2 Intense

Szerény japán, Thaiföldről 1
Motor 1193 cm3, Benzin, S3
Teljesítmény 80 LE
Nyomaték 106 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,7 sec
Végsebesség 180 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,5 l / 100 km

Talán elfogult vagyok a 2003-ban bemutatott Colttal, de a modellfrissítésig tologatható hátsó üléssel, vagány négyhengeres motorjaival, az őszinte CZT-vel, a Pininfarinánál összeszerelt kabrióváltozattal nálam a korabeli kisautók élvonalában volt.

Utódán érezni, hogy a gyár nem az európai vásárlókat célozta meg vele. A Thaiföldön gyártott autó többnyire a túlzsúfolt ázsiai városokban fut majd, ahol a négyméteresre nőtt európai kisautók bufláknak számítanak.

Mivel a formaterv kevés pénztárcát nyit meg, a mérnököknek kellett muníciót biztosítani a marketingeseknek, hogy a jellegtelen kiskocsiról legyen mit üzenni a vásárlóknak. Az érvek fajsúlyosak és támadhatatlanok: az autó 9,2 méteres fordulóköre, 4,0-4,3 l/ 100 km átlagfogyasztása, 845 kilós önsúlya és az alapverzió 0,27-es alaktényezője tényleg kiemelkedik a kategóriából. Utóbbi veri a Porsche 911 értékét (0,29).

3,5 milliós ára innen nézve kedvező, onnan nézve túlzás, de a jó felszereltség fontos érv mellette


Olcsó és szellős

Sajnos a belső tér olyan, mintha a tervezők beérték volna az autós létminimummal. Hasonlóan szerény minőségérzettel ebben a kategóriában csak a Micrában találkozunk, amelyet a Nissan három év után sietett is leporolni, annyi kritikát kapott az utastéri anyagaiért.

Drágább autókkal kár példálózni, de az igazi árán sokkal kevesebbe kerülő Swift jóval igényesebben kialakított autó. A kemény műanyag hagyján, de a kalaptartót egyetlen madzag emeli fel és a csúcsmodellben sincs tengelyirányú kormányállítás.

1998-ban a W220-as S-osztály egyik látványossága volt a kulcsnélküli ajtónyitás, amit a Mitsubishi is tud, de az utas oldali első ajtón nincs érzékelő, ezért aki a járda felől a gyermekeit ültetné be először, az nem sokra megy a rendszer kényelmével.

Térkihasználásban a Space Star rendkívül ügyes. Csupán 371 centis, de sikerült 235 literes csomagtartót kialakítani benne, igen tágas utastérrel előtte. Négy megtermett ember belefér, a térdnek hátul több helye van, mint például a kívülről sokkal nagyobb Ibizában.

Zavaróan olcsó anyagokból épül fel a belső tér

A 3 490 000 forintos Space Star 1,2 Intense és ötajtós konkurensei, listaáron

Kia Picanto 1,2 EX (85 LE)

Škoda Fabia 1,2 TSI Fresh (85 LE)

3 349 000 Ft

3 374 620 Ft

Suzuki Swift 1,2 GLX AC ESP (94 LE)

Volkswagen Up 1,0 high up! (75 LE)

3 390 000 Ft

3 042 200 Ft


Jó bele a 80 lóerős motor

Összesen 9 (kilenc) lóerős teljesítményspektrummal kapható az autó: a háromhengeres motorok közül az ezres 71, az 1,2 literes 80 lóerős. Előbbi csak Inform alapfelszereltséggel választható, utóbbi Invite és Intense kivitelben.

A tesztautó 80 lóerős motorjával nagyon elégedettek voltunk. Az új fejlesztésű benzines finoman jár és azt is bírja, ha 50-nel osonunk ötödikben, de készséggel megy 100-zal kettesben, ahogy épp kívánjuk.

Sajnos a hosszú váltóáttételek lefojtják a benne lévő tüzet, amit a 11,7 másodperces százra gyorsulás ígér. A váltó karcosan jár, de rövid utakon kapcsolhatók a fokozatok. Az áttételezéssel tagadhatatlanul lenyomható a szabványos fogyasztás, ám ez túlzás: a hármas 150-ig ér, míg a végsebesség 180 kilométer/óra.

Városba járni ideális autó a kis Mitsubishi. Lenyűgözően fordulékony, gyerekjáték vele parkolni, jó belőle a kilátás és energikusan gyorsul


4,4 és 6,5 l/ 100 km között

Amikor a fedélzeti számítógép meseszép értékeket ír ki, a kijózanító tankolások miatt nem merünk előre örülni. Ám a Space Star valóban takarékos, tesztünkön beérte átlagosan 5,8 literrel százon. Budapesten 6,5 litert, ráérős országúti szakaszokon mindössze 4,4-4,6 literes fogyasztást mértünk, összesen 1100 kilométert megtéve.

Autópályán és országúton a motor halk marad és a jó alaktényezővel a szél sem zúg, de az erős gumizajtól az autó hangossá válik. A rugózás a kiskocsi méretéhez és súlyához képest kényelmes, fölösleges volna két jó kanyarért száz úthibán zötyögtetni az utasokat.

Hat légzsák, ESP és légkondi az alapmodellben

A Space Star ár/érték aránya megfelelő, ami a gazdag felszereltségen is múlt. Már az egyliteres Inform alapmodellben is van hat légzsák és menetstabilizáló elektronika, ami nem olyan rég a Mondeo méretosztályában sem volt magától értetődő. Légkondicionáló jár a 2 990 000 forintos belépőmodellhez, de itt automatikus. Az Intense többek között kulcsnélküli nyitással-zárással és 15 hüvelykes könnyűfém felnivel nyújt többet.

A tesztelt változat listaáron 3,5 millió forintba kerül. Ez az összeg a sok extrát látva kedvező, ha ellenfélnek a Fabiát, a 208-ast vagy a Yarist választjuk. De az autót két tűz közé veszik a nála nívósabb és hasonló árú kisautók illetve az igényesebb városi minik. Kényelemben, kulturáltságban a Kia Picanto vagy az Up és a Citigo előrébb tart, utóbbiak jóval alacsonyabb árért.

Tágas a 235 literes csomagtartó az autó méreteihez képest


A Mitsubishi kisautója távol van a kategória élvonalától, de praktikusságával és takarékosságával jó társ a nagyvárosban. A Space Star azoknak való, akik az autójukkal az égvilágon semmit nem akarnak kifejezni, csak közlekedni. Kis súlyával, csekély fogyasztásával és egyszerűségével tagadása annak a környezetpusztító világnak, ahol a populáció bizonyos egyedei nagymenőnek érzik magukat a vállalhatatlan X6-ban.

Mellette – Ellene
  • Remek térkihasználás, tágas utastér
  • Takarékos, harmonikus motor
  • Alacsony önsúly
  • Apró fordulókör
  • Sok extra alapáron
  • Egyszerű utastéri megoldások
  • Kényelmetlen ülések
  • Szűk motorválaszték
  • Túl hosszú váltóáttételezés
  • Erős gördülési zaj
  • A városi minikhez képest magas ár



Szavazás

Tetszik vagy sem a Mitsubishi új kisautója? Szavazzatok!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.