Szerény japán, Thaiföldről

Teszt: Mitsubishi Space Star 1,2 Intense

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.08.14. 06.00

Nem kelt feltűnést és nem is megy az idegeidre: a Colt utóda hétköznapi használati tárgy.

Röviden – Mitsubishi Space Star

Mi ez?

Japán kisautó a Colt utódaként, de kisebb méretben.

Mit tud? Városban elemében van, könnyű és nagyon áramvonalas.
Mibe kerül? 1,2 literes, 80 lóerős háromhengeressel a csúcsmodell 3 490 000 forintba, az ezres alapverzió ára 2 990 000 Ft.
Kinek jó?  Annak, aki semmit nem akar kifejezni az autójával, csak közlekedni vele.

Tanácstalanul sétálom körbe a Mitsubishi új kisautóját. Fél számmal kisebb elődjénél és eldobta az 50 éve bejáratott Colt nevet. Helyette egy alig ismert, 2005-ben kifutott kis egyterű típusjelzését vette át.

Space Star, de nem egyterű

Adatlap

Mitsubishi Space Star 1,2 Intense

Szerény japán, Thaiföldről 1
Motor 1193 cm3, Benzin, S3
Teljesítmény 80 LE
Nyomaték 106 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,7 sec
Végsebesség 180 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,5 l / 100 km

Talán elfogult vagyok a 2003-ban bemutatott Colttal, de a modellfrissítésig tologatható hátsó üléssel, vagány négyhengeres motorjaival, az őszinte CZT-vel, a Pininfarinánál összeszerelt kabrióváltozattal nálam a korabeli kisautók élvonalában volt.

Utódán érezni, hogy a gyár nem az európai vásárlókat célozta meg vele. A Thaiföldön gyártott autó többnyire a túlzsúfolt ázsiai városokban fut majd, ahol a négyméteresre nőtt európai kisautók bufláknak számítanak.

Mivel a formaterv kevés pénztárcát nyit meg, a mérnököknek kellett muníciót biztosítani a marketingeseknek, hogy a jellegtelen kiskocsiról legyen mit üzenni a vásárlóknak. Az érvek fajsúlyosak és támadhatatlanok: az autó 9,2 méteres fordulóköre, 4,0-4,3 l/ 100 km átlagfogyasztása, 845 kilós önsúlya és az alapverzió 0,27-es alaktényezője tényleg kiemelkedik a kategóriából. Utóbbi veri a Porsche 911 értékét (0,29).

3,5 milliós ára innen nézve kedvező, onnan nézve túlzás, de a jó felszereltség fontos érv mellette


Olcsó és szellős

Sajnos a belső tér olyan, mintha a tervezők beérték volna az autós létminimummal. Hasonlóan szerény minőségérzettel ebben a kategóriában csak a Micrában találkozunk, amelyet a Nissan három év után sietett is leporolni, annyi kritikát kapott az utastéri anyagaiért.

Drágább autókkal kár példálózni, de az igazi árán sokkal kevesebbe kerülő Swift jóval igényesebben kialakított autó. A kemény műanyag hagyján, de a kalaptartót egyetlen madzag emeli fel és a csúcsmodellben sincs tengelyirányú kormányállítás.

1998-ban a W220-as S-osztály egyik látványossága volt a kulcsnélküli ajtónyitás, amit a Mitsubishi is tud, de az utas oldali első ajtón nincs érzékelő, ezért aki a járda felől a gyermekeit ültetné be először, az nem sokra megy a rendszer kényelmével.

Térkihasználásban a Space Star rendkívül ügyes. Csupán 371 centis, de sikerült 235 literes csomagtartót kialakítani benne, igen tágas utastérrel előtte. Négy megtermett ember belefér, a térdnek hátul több helye van, mint például a kívülről sokkal nagyobb Ibizában.

Zavaróan olcsó anyagokból épül fel a belső tér

A 3 490 000 forintos Space Star 1,2 Intense és ötajtós konkurensei, listaáron

Kia Picanto 1,2 EX (85 LE)

Škoda Fabia 1,2 TSI Fresh (85 LE)

3 349 000 Ft

3 374 620 Ft

Suzuki Swift 1,2 GLX AC ESP (94 LE)

Volkswagen Up 1,0 high up! (75 LE)

3 390 000 Ft

3 042 200 Ft


Jó bele a 80 lóerős motor

Összesen 9 (kilenc) lóerős teljesítményspektrummal kapható az autó: a háromhengeres motorok közül az ezres 71, az 1,2 literes 80 lóerős. Előbbi csak Inform alapfelszereltséggel választható, utóbbi Invite és Intense kivitelben.

A tesztautó 80 lóerős motorjával nagyon elégedettek voltunk. Az új fejlesztésű benzines finoman jár és azt is bírja, ha 50-nel osonunk ötödikben, de készséggel megy 100-zal kettesben, ahogy épp kívánjuk.

Sajnos a hosszú váltóáttételek lefojtják a benne lévő tüzet, amit a 11,7 másodperces százra gyorsulás ígér. A váltó karcosan jár, de rövid utakon kapcsolhatók a fokozatok. Az áttételezéssel tagadhatatlanul lenyomható a szabványos fogyasztás, ám ez túlzás: a hármas 150-ig ér, míg a végsebesség 180 kilométer/óra.

Városba járni ideális autó a kis Mitsubishi. Lenyűgözően fordulékony, gyerekjáték vele parkolni, jó belőle a kilátás és energikusan gyorsul


4,4 és 6,5 l/ 100 km között

Amikor a fedélzeti számítógép meseszép értékeket ír ki, a kijózanító tankolások miatt nem merünk előre örülni. Ám a Space Star valóban takarékos, tesztünkön beérte átlagosan 5,8 literrel százon. Budapesten 6,5 litert, ráérős országúti szakaszokon mindössze 4,4-4,6 literes fogyasztást mértünk, összesen 1100 kilométert megtéve.

Autópályán és országúton a motor halk marad és a jó alaktényezővel a szél sem zúg, de az erős gumizajtól az autó hangossá válik. A rugózás a kiskocsi méretéhez és súlyához képest kényelmes, fölösleges volna két jó kanyarért száz úthibán zötyögtetni az utasokat.

Hat légzsák, ESP és légkondi az alapmodellben

A Space Star ár/érték aránya megfelelő, ami a gazdag felszereltségen is múlt. Már az egyliteres Inform alapmodellben is van hat légzsák és menetstabilizáló elektronika, ami nem olyan rég a Mondeo méretosztályában sem volt magától értetődő. Légkondicionáló jár a 2 990 000 forintos belépőmodellhez, de itt automatikus. Az Intense többek között kulcsnélküli nyitással-zárással és 15 hüvelykes könnyűfém felnivel nyújt többet.

A tesztelt változat listaáron 3,5 millió forintba kerül. Ez az összeg a sok extrát látva kedvező, ha ellenfélnek a Fabiát, a 208-ast vagy a Yarist választjuk. De az autót két tűz közé veszik a nála nívósabb és hasonló árú kisautók illetve az igényesebb városi minik. Kényelemben, kulturáltságban a Kia Picanto vagy az Up és a Citigo előrébb tart, utóbbiak jóval alacsonyabb árért.

Tágas a 235 literes csomagtartó az autó méreteihez képest


A Mitsubishi kisautója távol van a kategória élvonalától, de praktikusságával és takarékosságával jó társ a nagyvárosban. A Space Star azoknak való, akik az autójukkal az égvilágon semmit nem akarnak kifejezni, csak közlekedni. Kis súlyával, csekély fogyasztásával és egyszerűségével tagadása annak a környezetpusztító világnak, ahol a populáció bizonyos egyedei nagymenőnek érzik magukat a vállalhatatlan X6-ban.

Mellette – Ellene
  • Remek térkihasználás, tágas utastér
  • Takarékos, harmonikus motor
  • Alacsony önsúly
  • Apró fordulókör
  • Sok extra alapáron
  • Egyszerű utastéri megoldások
  • Kényelmetlen ülések
  • Szűk motorválaszték
  • Túl hosszú váltóáttételezés
  • Erős gördülési zaj
  • A városi minikhez képest magas ár



Szavazás

Tetszik vagy sem a Mitsubishi új kisautója? Szavazzatok!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.