Egy BMW, ha tényleg nem számít a pénz

Teszt: BMW ActiveHybrid 5

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.08.13. 06.00

Ha pusztán autóként vizsgáljuk az ötös hibridet, semmi csalódás nem érhet benne. De 20 millió forintért csak annak kell, akinek ennyi pénz elköltése nem tűnik fel. Mintha egy gombóccal többet kérnék a fagyiból, mert mért ne.

Röviden – BMW ActiveHybrid 5

Mi ez?

A BMW válasza a hibrid kérdésre

Mit tud? Brutálisan menni, és hangyányit kevesebbet enni, mint elektromotor nélkül
Mibe kerül? 20 millió forintba navigációval és automata váltóval
Kinek jó? Akinek tényleg nem számít a pénz, de tényleg


Autópályán villanymotorral

140-et mutat az óra, autópályán tartok épp Budapest felé. Nem sietek sehova, nyugodtan veszem tudomásul, amikor néhány száz méterre előttem egy előzni készülő Octavia indexel a belső sáv felé. Fékezni nem kell, csak a gázt veszem el. Rápillantok az órára, a fordulatszámmérő alapállapotban áll, a hibrid-kijelző eDrive felirata világít, nem megy a motor! Jééé!

Adatlap

BMW ActiveHybrid 5

Egy BMW, ha tényleg nem számít a pénz 1
Motor 2979 cm3, Hibrid (Benzin/Elektromos), S6
Teljesítmény 340 LE
Nyomaték 400 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 5,9 sec
Végsebesség 250 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7 l / 100 km

Teljesen elektromos üzemben suhanok bőven 100 felett. Egyetlen hibridben sem éltem még át ilyet, pedig vezettem Toyotából, Lexusból és Hondából is sokfélét. A szürreális élmény nem tart sokáig, a vitorlázó üzem csak akkor működik, ha a gázt és a féket is érintetlenül hagyom. Ilyenkor egy tengelykapcsoló leválasztja a benzinmotort az erőátvitelről, és nem lassítja az autót a motorfék.

Pedig az ActiveHybrid 5 nem a hibrid-teremtés csodája. Ezzel az autóval a BMW válaszol a fel nem tett kérdésre: lehet-e másként is hibridet csinálni. Lehet! De kit érdekel? Mármint ipartörténetileg tényleg baromi érdekes kreálmány ez az autó, de 20 millió forintért mégis kinek kell? Csak annak, akinek 20 millió forint elköltése nem tűnik fel. Mintha egy gombóccal többet kérnék a fagyiból, mert mért ne. Saját jogon meggazdagodó emberek ritkán adnak ki ennyi pénzt olyan autóra, ami igen jó esetben is csak 2-3 literrel fogyaszt kevesebbet, mint az 535i – 4 millióval drágábban.

A technika

306 lóerős 3,0 literes turbós benzinmotor az alap, ehhez tették hozzá a 40kW-os villanymotort

306 lóerős 3,0 literes turbós benzinmotor az alap, ehhez tették hozzá a 40kW-os villanymotort


Érdekessége, hogy a tervezési szakasz vége felé jártak, amikor ámen került a hibrid koncepcióra. Ennek sajnos az lett az eredménye, hogy a hibrid rendszer legfontosabb elemeit (akkumulátor, villanymotor) csak kompromisszumok árán lehetett beépíteni a kocsiszekrénybe. Ezért az akkuk a csomagtartóból vesznek el 145 liternyi helyet, és miattuk van az is, hogy a hátsó ülés nem dönthető. A 3-as BMW-nél már jobban gondolkodtak: ott a hagyományos hajtással együtt tervezték a hibrid rendszert: nincs térhiány, az ülés dönthető.

Az alapot az 535i adja, a maga 306 lóerős turbós benzinmotorjával. Ehhez tették hozzá a hibrid lelket: a 40kW-os villanymotort és az energiát tároló 1,3 kilowattórás lítiumion akkumulátort. Teljes töltéssel arra is elegendő az akkumulátor energiatartalma, hogy 60 km/órás sebességgel akár 4 kilométert haladjon az autó teljesen elektromos üzemben. Így akár 6,4 l/100 km-es fogyasztás is elérhető lenne. Akár. A valóság nem ez.

11,9 litert mértem, míg három éve a sima 535i 11,2 litert fogyasztott hasonló utakon, de szerényebb tempóval. Az autópályán kívül néhány száz métert mentem csak elektromosan. Azért, mert az ActiveHybrid 5 brutálisan jó autó. Abban az értelemben, hogy a vezetési élmény, a reakciók, a kormányzás, a hatás számít. A rendszer összteljesítménye 340 lóerő és 450 Nm. Ezt ki kell használni!

Ha magával ragad, rohadt mindegy, hogy hibrid vagy sem, élmény minden centiméter. Még akkor is, ha folyton rángatja a farát a hatalmas nyomatékmennyiség. Az elektromotornak hála alacsony fordulaton is kamionnyi erő vár bevetésre. Ennek tükrében a 11,9 liter nem is olyan sok. Hozzá vagyunk szokva, hogy hasonló teljesítményű autók 15-16 litert kérnek 100 kilométerenként. Elektromosként néma, benzinesként nagyon csendes a hibrid Ötös. Ennek is mesterséges búgást kellene kiadni magából villany módban, mert a gyalogos számára igazi életveszély egy hátulról settenkedő hibrid.

4 millióval kerül többe a hibrid technikával felszerelt Ötös az ugyanolyan benzinmotorral bíró 535-inél


Összegzés

Ha pusztán autóként vizsgáljuk az Ötös hibridet, semmi csalódás nem érhet benne. BMW árpolitikától szokatlan módon a hibrid 5-ös ráadásul alapáron is tartalmaz temérdek extrát, mert a hibridrendszer együttműködik a navigációval, ezért ez szériaként jár mindegyikbe. A dolog lényege, hogy az útviszonyok, domborzati viszonyok függvényében másként számolja az energia-beosztást a komputer, vagy például lejtőn lefelé hamarabb vált elektromos üzemre, hogy értékes decikkel csökkenjen a fogyasztás. Ugye. Szintén alapfelszerelés a nyolcfokozatú automata váltó, ami a hibrid ötösnél is áldás. Gyorsan, finoman kapcsol oda-vissza. Felár nélkül jár a négyzónás, álló helyzetben is működő klíma.

A hiányzó ülésdöntésen kívül más könnyen beazonosítható hátránya nincs a hibrid Ötösnek. Speciálisak és nem túl szépek a kedvező légellenállásra tervezett felnik, de ha nem tetszik, kérhetünk akár M-design-ban is. A hűtőrácsot is a hibridhez tervezték, de kétszer kell megnézni, hogy egyszer feltűnjön.

Minden legyártott 10 Ötös hibridből 3-3 Japánban vagy Amerikában kerül piacra. Ott nem a dízelautók alternatívája a hibrid, hanem a benzinfaló szörnyeké. Örülök, hogy a Camry hibridek mellett BMW-k is lesznek majd Amerikában, ami ott biztosan kell majd a népnek. Nekünk megmarad műremeknek, amit kihasználni nem igen lehet, de jó érzés vágyni rá.


Mellette – Ellene
  • Vezetési élmény
  • Kiváló motor és sebességváltó
  • Jó felszereltség
  • Hagyományosnál kisebb csomagtartó
  • Nem dönthető hátsó ülések
  • A szabványtól messze álló valóságos fogyasztás

6,4 literes fogyasztást ígér a szabvány nyomán a BMW, a valóságban 11 feletti értékről van szóm



Tágas, kényelmes hely az utasoknak, a háttámla a hibridben nem dönthető le


Szavazás

Tetszik a BMW 5-ös hibrid változata? Itt értékelheted 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.