Ha csábító az ötliteres fogyasztás

Teszt - Renault Clio Grandtour 1.5 dCi

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.08.12. 07.30

Az autóipar változásait figyelve érthető a kategória háttérbe szorulása, mára a B-szegmenst is ellepték a mini-SUV-ok, egyterűek, kinek kell hát egy ócska kombi? Elárulom: az ésszel gondolkodó autóvásárlónak!



Röviden – Renault Clio Grandtour 1.5 dCi (2014)

Mi ez?

Kisautóból puffasztott kombi, mára szinte egyedülálló ajánlat a B-szegmensben

Mit tud? Keveset eszik, látványos kívül-belül és mókásak az elektronikus extrák benne
Mibe kerül? 4,5 millió a kevésbé, 4,7 a jobban felszerelt 90 lovas dízel
Kinek jó? Aki mini terepjáró-imitátor helyett megelégszik egy régi vágású kombival
A Clio Grandtour legnagyobb előnye, hogy egyáltalán létezik. Számottevő konkurencia híján, már ez is komoly fegyvertény, mivel a közelmúltban piacra került kisautók közül egy sem kínál tágított puttonnyal feldobott verziót. Az autóipar változásait figyelve érthető a kategória háttérbe szorulása, mára a B-szegmenst is ellepték a mini-SUV-ok, egyterűek, kinek kell hát egy ócska kombi? Elárulom: az ésszel gondolkodó autóvásárlónak!

Különc külső

A Clio nem torzult el az átrajzolt hátsó okán, sőt, kifejezetten jól sikerült a C-oszlop mögötti tér eldolgozása. Így tömzsi far helyett légies üvegfelületet kapunk, lustán alábukó tetőívvel, ami eltünteti az autó húsz centiméteres túlnyúlását.  A tucatjára ellőtt, ablakkeretbe rejtett hátsó kilincs ezúttal is működik, apró adalékként ad lendületet az autó oldalnézetének. Viszont a hátsó lámpatestek kifejezetten unalmasnak hatnak, a ferdehátú márkatárs szigorúan szűkre húzott fényszórói mérföldekkel jobban mutatnak.

Ezzel lezárul a különbségek sora, elől a szériafelszereltég részeként kínált, LED nappali menetfénnyel kiegészített hatalmas fényszórók, és a még hatalmasabb márkajel uralják a teret és biztosítják, hogy a tükörből is összetéveszthetetlen látvány legyen a Grandtour.

Takarékos, csomagtere megfelelő helyet kínál, négy személynek élhető az utastér, kis családok ideális választása lenne a Clio Grandtour

Mivel a tengelytáv nem változott, a kisautós alapok által behatárolt térkínálattal kell megelégednünk, ami négy, átlagos méretekkel bíró utasnak jelent komfortos utazást hosszú távon. Több hely a csomagjainknak jut, alapállásban összesen 443 liter. Ennek mindennapi használhatóságát egy fesztiválfuvar során próbáltam, három hölgy heti ellátmányát, értelmetlen kacatjait, sátrát nyelte el a Clio, ezt átszámítva a két felnőtt+két gyerek méretű családig tökéletes megoldásnak tűnik a puttonyos Clio. 

Mit rejt a puttony?

A csomagtér hozza az elvárt szintet, méretes ajtaja mélyre nyílik, az ülések döntésével sík padlót és 1380 liternyi, könnyen pakolható űrt kapunk, a dönthető anyósülés pedig szabad utat ad a 2,5 méteres tárgyaknak is. Apró, törékeny rakományunkat a duplafenekű padló alsó rekesze várja, de ha szükségünk van a mélyebb csomagtérre, nem kell a fedéllel vesződni, mivel az könnyedén az ülések háttámlájához rögzíthető.

Lehet, hogy a hátsó sorban csak átlagos a komfort, viszont elöl ülve, pláne a volán mögött már sokkal rózsásabb a helyzet. Nekünk így jut egy raklap lakkozott fekete műanyag, ami még mindig csak a katalógusok lapjain csábító, a való életben kényes, könnyen karcolódó, koszolódó felület.

Hozza az elvártat a könnyen pakolható csomagtér, duplafenekű megoldása jól jöhet

Szerencsére ez a hatás ellensúlyozható, ha a hét rendelhető belső dizájnból nem a feketét választjuk. A tesztautóban a kormányra hetes rajtszámot adó sport csomag srófolta a megjelenési faktort, így végül megúsztam a feketelakk-mérgezést. Az egyéni ízlés szerint szabható hangulat mellett a Clio legnagyobb húzása a középkonzol multimédia központja.

Érdekes extrák

Adatlap

Renault Clio Grandtour 1.5 dCi

Ha csábító az ötliteres fogyasztás 1
Motor 1461 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 90 LE
Nyomaték 220 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,6 sec
Végsebesség 178 km/h
Fogyasztás (vegyes) 3,4 l / 100 km

Ąz érintőképernyős kijelző pengeéles képe masszírozza a szemet, a logikátlanul elrendezett menüpontok gyorsan töltődnek.  A hét colos kijelző akkor mutatja meg tehetségét igazán, ha az extralistán bejelölésre kerül a 120 ezer forintos R-link csomag. Ezzel a Clio első helyre lép a digitális kort követő autók listáján, az okostelefonokkal kompatibilis rendszer időjárási előrejelzést ad, e-mail üzeneteket olvas fel, valamint alkalmas fotók, videók megjelenítésére.

Az ECO üzemmód takarékos vezetést segítő tanácsai is itt jelennek meg, és ha ez nem lenne elég, részletes grafikonokon gyönyörködhetünk vezetési stílusunk hatékonyságában. Ez egy villanásnyi, értelmetlen francia poén, a “miért ne?” kategóriából. Mert tudja ezt a 12 voltos csatlakozóba dugható pár filléres kínai bóvli is, amit önszántunkból sosem vennénk meg, de így megkapjuk gyári extraként.

Sok hasznos szolgáltatás, mégis mind elhalványul, ha a menürengetegben rátalálunk az R-sound gombjára. A motorhangot hangszórókon keresztül imitáló rendszerben minden akad, a V6-os Cliótól kezdve az űrhajóig, és kapcsoljuk be bármelyiket, garantált a siker. Legalábbis öt percig, utána iszonyat idegesítő lesz a Need for Speed első részét idéző akusztikus élmény.

A Clio beltere üde színfolt, amit saját ízlésünk szerint fűszerezhetünk díszbetétekkel

Kitűnő plecsnit kapna a digitális központ, ha nem szenvedne bosszantó gyerekbetegségektől. A rendszer többször lefagyott, a tolatókamera képe néha erős villogással kísérve bukkant fel, és a Bluetooth kapcsolat sem működött a tesztautóban. De minek is telefonálni, mikor úgyis a takarékos vezetésre koncentrálunk? Hiszen erre teremtett célszerszám az 1,5 literes 90 lóerős turbódízel motor.

Takarékos dízel

Lehet babrálni az ECO üzemmóddal, de hatására úgy tompul a gázreakció, mintha lenyomtunk volna a motor torkán egy marék Xanax-ot. Az 1750-es fordulattól már 220 Nm nyomatékot biztosító blokk ezt a funkciót hanyagolva sem eszi le a hajunkat, városban, a pokoli negyven fokkal küzdő klímával mért 5,3 literes átlagára még dízel körökben is jár az elismerés.

Ha éppen sietni kell, akkor sem vall szégyent a Grandtour. Ferdehátú rokonával azonos tengelytávja, és alig 50 kilogrammos súlytöbblete miatt nem változott a vezetési élmény, egy agilis kisautót terelhetünk a kormány mögé szabadulva.  Hátsó dobféke láttán felszisszenhet a technikai fejlődést éltető autós, de nincs ok aggodalomra, a Clio ezzel a megoldással sem lóg ki a sorból, váltója és kormányzása egész pontos, legalábbis a francia konkurenciával összemérve.

Szája nagyra nyílik, pereme földközelben, a Clio hátsóját könnyű megpakolni!


Árak és érvek

Hazánkban, ahol lepkehálóval kell levadászni a magánvásárlókat, nem tűnik életképes ajánlatnak a Clio Grandtour. Aki mégis vásárol, az inkább a trendkövető terepjárószerű Captur mellett dönt majd, pedig praktikumban a kombi verziónak sincs miért szégyenkeznie, nagyobb, könnyebben pakolható csomagtartója (Captur – 377 liter) ellensúlyozza a belsőből hiányzó praktikus apróságokat.

klímás, 90 lovas dízel Grandtour és hasonlóan felszerelt konkurensei, listaáron
Skoda Fabia Combi 1.6 CR TDI Ambition (90 LE) 4 432 210 Ft
Seat Ibiza ST 1.6 CR TDI Reference (90 LE) 5 095 150 Ft
Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Expression (90 LE) 4 510 000 Ft

Az öt év garanciával kínált új Clio kombi (mely alapesetben 100 ezer kilométerre vonatkozik, de 36 ezer forintért megváltható 150 ezer kilométerre, 200 ezer kilométerre kiterjesztve 72 ezer forint a felár) tehát tényleg az okosan választók döntése lehet, a kocsi tértöbblete bőven megéri a 200 ezer forintos felárat. Nyilván az extrákkal teletömött, ötmillió forint felé bekúszó tesztautó már szédítő magasságokban jár, de ha nem vágyunk digitális kütyükre, tolatóradarra, és elég a manuális klíma, Expression felszereltséggel már 4 510 000 forintról indul a dízel Grandtour.


Mellette – Ellene
  • Kiugróan kedvező fogyasztás
  • Egyéni ízlés szerint szabható stílus
  • Szokatlan digitális kütyük
  • Praktikus csomagtér
  • Hiányzik egy erős dízel a kínálatból
  • Logikátlan, lefagyó menürendszer
  • ECO módban tompa gázreakció


Szavazás

Hogy tetszik a Clio kombi? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.