DS3 – Jó autó, ha nem is jó kabrió

Teszt: Citroën DS3 Cabrio 1.6THP - 2013

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.08.08. 06.00

Igazán jó vezetni, gyönyörű, menő, beleférnek négyen, van csomagtere is, de hogy attól a nyöszörgő ponyvatetőtől kabrió lenne, az kérem egy vicc.

Röviden – Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP Sport

Mi ez?

Kis francia vászontetős félkabrió, a Citroën terve a Mini legyőzésére

Mit tud? Beleférnek négyen, jó vezetni, szép és jó drága
Mibe kerül? 1,2 literes, 82 lovas háromhengeressel 5,3 millió, de ez a fehér autó a remek 1,6-os turbóval alapáron 6,76 millió Ft
Kinek jó?  Aki nem igazi kabriót akar, hanem különleges, fürge szuperminit, és elviseli a Citroën-emblémát prémiumminőségű lifestyle-kocsiján

Hosszú idő telt el a Louis de Funes-filmek csendőreinek vicces történeteiből is ismert, hátrahúzható ponyvás, harmonikatetős Citroën Kacsa fénykora óta. De a francia márka még emlékszik a sikerre, ezért mai kisautójánál is a vászontetős, fix tetőkeretes megoldás mellett döntött a kabriósításkor. Sajnos?

Tetőbetegségek

A DS3-ról már régóta tudjuk, milyen remek, élénk, mozgékony, agilis kis gombóc, pláne a BMW-eredetű (a MINI-kből is ismert) 1,6 literes turbómotorral. A Cabrio csapnivalóra sikeredett tetőmegoldására az egyetlen mentség, hogy a könnyű vászontetővel a kocsi nyitott kasztnival sem vesztett semmit fickósságából.

Adatlap

Citroën DS3 Cabrio 1.6THP

DS3 – Jó autó, ha nem is jó kabrió 1
Motor 1598 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 165 LE
Nyomaték 240 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,9 sec
Végsebesség 190 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,6 l / 100 km

A Webastóval közösen fejlesztett tető 16 másodperc alatt nyílik, akár 120 km/h sebességig. Viszont mindezt már a tízezer kilométert futott tesztautóban is csikorogva-nyikorogva teszi, a lehajló vászon feketére dörgöli a csomagtérfedél lemezének felső élét. A rugós, hálós elülső kis szélfogó körülbelül megduplázza a zajszintet, amikor felemelkedik, gyűjti a bogarakat és csak a hátul ülők fejtetőit védi valamennyire a menetszéltől.

A tető nem nyitható a kulcsról, pedig milyen menő lenne! Leghátsó állásában nem lehet tőle kilátni hátra és a csomagtér se nyitható tőle ilyenkor. Ha meghúzzuk a kilincset, először visszacsúszik a tető, felemelkedik a hátsó ablak és csak utána nyitható a fedél. Mintha két hét alatt kellett volna elkészíteni a prototípust.

Viszont a Mini Cabrio 1230 kiló, a BMW 118i Cabrio 1420 kiló, a Peugeot 207 CC ugyanezzel az 1,6-os turbóval 1484 kiló, a Fiat 500C a mindössze százlovas csúcsmotorral is 1045 kiló. És mennyit nyom a DS3 ponyvatetős változata? 1175 kilót! Nem csoda, hogy meg tudta őrizni fürgeségét kabrióként is.

Az összeharmonikázott ponyvatető végállásában a lehajtott hátsó szélvédő helyére ereszkedik, így aztán nem lehet tőle kilátni hátra

DS3 Cabrio 1.6 THP Sport és közeli-távoli konkurensei (listaárak)

Mini Cabrio 1.6S (184 LE)  7 149 000 Ft
BMW 118i Cabrio (143 LE)   8 594 000 Ft
Fiat 500C 1.4i (100 LE)                     4 850 500 Ft
Peugeot 207CC 1.6 THP Feline (156 LE)                     6 570 000 Ft
Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP Sport (156 LE)                     6 759 000 Ft

Takarékos kabriógokart

Közvetlen a kormányzása, kemény, feszes a futóműve, remekül tapadnak a 205/45 R 17-es gumik a csekély súly alatt. Bár a tetőkeret néha meg-megremeg úthibákon áthajtva, a kasztni kellően merev, cseppet sem kabriós. A vászontetős kiskocsi ezzel az erős motorral kifejezetten sportosan viselkedik, minden kanyar élmény vele, és egyenesben, előzéskor vagy autópályán meghajtva sem kisautósak a menetteljesítmények.

Pontos, rövid utakon jár a hatfokozatú váltó, kemény a kuplung, érzékeny a fék. Turbólyuk szinte semmi, a nyomaték már alapjárat-közelben is óriási, de a felsőbb fordulatszám-tartományban is nagyon él a motor. 6,76 millió forintba kerül a 156 lóerős csúcsváltozat, 5,3 millió lenne a háromhengeres, 82 lóerős alapkivitel, de bizony mondom néktek, ott is van az a másfél millió forintnyi érték minden gázadásban. Nincs ott ellenben a benzinkútnál.

Sok országúti, sok városi, nagyon kevés autópálya-használatban a DS3 6,5 litert evett alattam százon, pedig a mindig izzó, lüktető, menni, gyorsulni vágyó motorral cseppet sem finomkodtam. Ha hét és felet evett volna, akkor sem szóltam volna semmit.

DS3 – Jó autó, ha nem is jó kabrió 2

Szokatlan értékek egy kis kabriótól

Az a fura, hogy ez a négy méternél rövidebb, nagyon szép, nagyon látványos, divatos kiskocsi még praktikus is. Bár a rettentő szűk hátsó nyíláson a hülyén nyíló ajtó alatt nehezen pakolható a csomagtér, no de kérem: 245 liter! A Miniben 125 literünk van csupán.

A 207 CC-ben bezzeg 405 literes a raktér! No de ott meg a hátsó ülés egy rossz vicc. A DS3-ban négy átlagos felnőtt igenis képes elférni! Bár hátul az a három teljes értékű fejtámla és az 1/3-2/3 arányban dönthető üléstámla azért kissé barokkos túlzás a Citroëntől.

A navigációs rendszer feláras még ebben a csúcsmodellben is, a mélynyomós hifivel együtt 290 ezer forintot kérnek értem de a kijelző grafikája, fényereje szokatlanul nívós a kisautók mezőnyében. Látszik, hogy a Citroën a DS almárkát a prémiumkocsik megszorongatására teremtette meg.

Elöl mélyen ülnek az utasok, a térérzet és a minőségérzet egyaránt kiváló


Kár, hogy nincs sok értelme – de ettől lesz tényleg prémium

A DS3 Cabrio minden hibájával együtt is annyira kerek történet, annyira jó kiskocsi és annyira francia – a szó klasszikusan jó értelmében -, hogy szinte győzködnöm kell magam annak belátásához, miszerint valójában hülyeség lenne bárkinek is ajánlani. A vászontető inkább nyűg rajta, mint előny, a sima DS3 750 ezer forinttal olcsóbban sokkal logikusabb választás.

De azt nem néznék meg ennyien. Az nem tűnik érdekesebbnek egy Mininél. Az nem ennyire francia. És abból pont ez a kis értelmetlenség hiányzik, ez a több kényelmetlenséggel, mint előnnyel járó rongytető, amitől a DS jelzés valóban elkezd a luxus fényében csillogni. Hiszen mi más a luxus, ha nem valami olyan dolog, ami túl van a józan ésszel megmagyarázhatón?


  • Szép
  • Jó vezetni
  • Meglepően praktikus
  • Remek motor (1.6THP)
  • Komoly minőségérzet
  • Eltalált futómű
  • Mininek olcsó
 
  • Tökéletlen ponyvatető
  • Nehéz hozzáférni a csomagtérhez
  • Hiányzik pár triviális extra az árlistáról
  • Citroënnek drága



DS3 és a Mini – dízellel
DS3 Cabrio bemutató, videóval, sok érdekes adattal

Szavazás

Mennyire tetszik a ponyvás DS3?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • hozs

    Jó kis gép.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.