Távol a benzinkúti fejőgéptől

Teszt: Peugeot 3008 1,6 HDi Style 2013

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.08.05. 06.00

Néhány hónapig szerkesztőségünknél fut egy 3008-as Peugeot. A dízelmotoros autóval jól indult az együttélés.

Röviden – Peugeot 3008

Mi ez?

Megemelt családi autó a Peugeot 308 és testvérei padlólemezén.

Mit tud? Még jó a belvárosba, de elég kulturált és tágas hosszabb utakra. Van belőle dízel-hibrid is.
Mibe kerül? Listaáron 5 750 000 – 10 040 000 Ft. Ebből 0,8-1,1, hitelfelvétellel 1,4 millió Ft az akció.
Kinek jó? Ha a külsejével sikerült megbarátkozni, akkor első vagy második autónak is beválik.

Adatlap

Peugeot 3008 1,6 HDi Style 2013

Távol a benzinkúti fejőgéptől 1
Motor 1560 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 115 LE
Nyomaték 270 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,2 sec
Végsebesség 181 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,8 l / 100 km

Mi új van ebben az autóban? – merülhet fel a kérdés a bő négy éve kapható 3008 kapcsán. Nem a típus új, hanem a helyzet: ez az autó pár hónapig nálunk marad, így a szokásos egyhetes tesztnél sokkal többet tudunk menni vele és több szempontból körül is járjuk a következő hónapokban. Most következzenek az első három hét és 2200 kilométer alatt gyűjtött tapasztalatok.

2009 óta volt időnk megszokni a Peugeot 3008 külsejét, a krumplinyomót idéző hűtőrácsot és a design többi sajátosságát. A tömeggyártmányok között négy és fél évet csak az igen sikeres autók bírnak ki modellfrissítés nélkül, márpedig a Peugeot első crossovere megtalálta a közönségét. Főként jól szituált hölgyeket látunk benne, de férfiak shortlistjén is ott tud lenni autóvásárláskor.

Családi autóként a 3008 a legjobb egyterűekkel van egy szinten. Az ajtókba befér rengeteg táplálék, játék állat, kifestőkönyv vagy CD. A kesztyűtartó apró és zegzugos, de az elöl ülők közötti ládikó valódi pincerendszer.

Elnyel vagy három nagy üveg ásványvizet, a megvilágított üreget a légkondi hűti. A második sor előtt a padlóban is vannak rakodóhelyek. Kislányunk a 3008-ast minden eddigi tesztautónál többre értékelte, mert egy oroszlánt felfedezni a kulcson a felnikupakon, a kormányon vagy a motorházfedélen ezerszer érdekesebb a többi emblémánál.

Első utunk Fejér megyébe vezetett az autóval egy szépen megőrzött Lada tulajdonosához. A csodás Ezeröcsiről hamarosan írunk


Ötletek a Peugeot 3008-ban

Talán elemlámpa volt a jelem az oviban, de nagyra értékelem a rendes belső világítást. Az izzók elöl és hátul is kellően erősek, hogy ne folyjon ki a szemünk meseolvasás közben, amíg megjön a vonattal a nagymama. A csomagtartóban egy kivehető elemlámpa is van, amely élete jó részében belső világításként működik. A derék franciáknak volt annyi eszük, hogy tervezzenek még egy lámpát a csomagtérbe. Amikor valaki a kivett elemlámpával botladozik a telken a villanyóra felé, a másik, fix fényforrás még világíthat a csomagtérben.

Eleve a csomagtér sokkal többet tud annál, amit átlagos (432 literes) mérete alapján várnánk tőle. A hely variálhatósága átlagon felüli a kettéosztott ajtóval és a három magasságban rögzíthető elválasztópadlóval.

Ülőke, horgászáshoz, naplementéhez

A dzsipesen kihajtható alsó rész 200 kilót bír el, tehát nyitott ajtóval ketten elhorgászhatnak róla. A kárpitozott deszkát középen vagy felül rögzítve pont berámolhatjuk alá az úszógumit, a karton vizet meg amit még épp hurcolunk. Jó ötlet, hogy az első utasülés támlája is előredönthető, ami létra, gumikajak, bicikli, gumimatrac vagy más hosszú tárgy szállításnál jön jól.

Befér alá az úszógumi vagy bármi más strandkellék


Az igényes utastér kellően tágas is, bár a tesztautó panoráma napfényteteje csökkenti a hátsó fejteret. Ez azonban 185 centi alatt nem tűnik fel az utasoknak. Az árnyékolás a motoros mozgatású rolóval tisztességes, kár, hogy a 2008 nem kapta meg ugyanezt a megoldást.

Nem értjük viszont, hogy ha már az alapváltozatot kivéve van levegőrostély a hátsó utasoknak, miért nem jön innen több és hidegebb levegő a lagymatag sóhajnál. Ez sokat javítana az autó klímakomfortján, mert így aránytalanul hideg levegőt ont a légkondi, hogy hátul is érezni lehessen belőle valamit. Nem választhatunk lágy, normál vagy intenzív befúvás között, ahogy a Mégane-ban vagy az Aurisban. Zavaró, hogy a motor leállításakor rögtön kikapcsol a rádió, de legalább a beszélgetést nem szakítja meg a Bluetooth-kihangosító és működik még az elektromos ablakemelő.

A 3008 és jól felszerelt konkurensei, listaáron

Nissan Qashqai 1,5 dCi Tekna (110 LE)

Peugeot 3008 1,6 HDi Style (115 LE)

7 360 000 Ft

7 160 000 Ft

Renault Scénic X-Mod Privilege 1,5 dCi (110 LE)

VW Golf Plus 1,6 TDI Highline (105 LE)

7 025 000 Ft

6 752 500 Ft

Hibátlan a dízelmotor

A Ford Fiestától a Volvo S80-ig tucatnyi autóban dicsértük már a PSA 1,6 literes dízelmotorját. A HDi halk és kulturált, egyedül 1600 és 1800 közötti hallani furcsa hangot, amikor a dízelmotor berezegtet valamit. Az univerzális dízelmotor 1500-nál kezd erőre kapni, de alatta sem lefulladós. Homogén erőleadása, finom járása és minimális fogyasztása is mellette szól. Ez a motor azokat is képes meggyőzni, akik nem barátai az öngyulladós technikának.

Egészen korrektül kapcsolható váltó jár a pompás dízelhez, eltalált kiosztással. 110-nél 2000-en áll a fordulatszámmérő hatodik fokozatban. Az áttételezés kényelmesen takarékos, de az autó hatodikban is megfelelően gyorsul.

A 3008 utastere igényes és ötletes



Magabiztos autó

A tesztautó alapáron kap 17 colos könnyűfém felniket. 18-asra nem érdemes áldozni, mert gumizni még drágább és tovább ront a rugózási komforton, ami így is gyenge pont az autóban. A futómű mégis jó, mert a magas súlypontú, nehéz autó útfekvése meggyőző. Magabiztosan és nyugodtan lehet vele gyorsan autózni. A tompított fény közepes, a reflektor megjárja, de a 208 ezer forintos kanyarkövető xenon-fényszóró nem akkora költség, hogy ne érné meg költeni rá.

A magas építés védettségérzetet ad. Például amikor az M7-es mindkét sávján 90-100-zal lehet csak haladni, a ránk mászó BMW Z4 sokkal kevésbé zavaró a magasból nézve. A vállalkozók gyöngye térdig ér a roadsterrel, agressziója kevésbé nyomasztó, amíg kisorol a Bakony Volán busza.

Az utak negyedét városban tettük meg, a többit országúton illetve autópályán. Átlagos fogyasztásunk a 40 fok miatt a légkondit kergetve és egyébként sem spórolósan 5,8 liter/100 kilométer lett. Ebből egy litert lehet lefaragni, ha országúton osonunk 90 kilométer/óra körül. Nagy öröm, hogy 900-1000 kilométeren át nem kell beállni a fejőgépbe a benzinkúton, mert a csekély fogyasztáshoz 60 literes tank társul.

Mellette – Ellene
  • Csekély fogyasztás
  • Halk, finom járású és erős dízelmotor
  • Ötletes, praktikus csomagtér
  • Jó minőségérzet
  • Kedvező üléshelyzet
  • Kényelem hosszú utakon
  • Engedménnyel kedvező ár
  • Kényelmetlen rugózás
  • Rossz áttekinthetőség hátrafelé
  • Viszonylag magas listaár
  • Gyenge légbefúvás a hátsó sorhoz


Szavazás

Hogy tetszik a 3008-as Peugeot? Szavazzatok!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • oszkopeter

    Az egyik legjobb választás a jelenlegi Peugeot palettából, mégha a külseje nem is jön be mindenkinek. Viszont a vezetőhely pazar, kevés autóban van ennyire eltalálva az ergonómia, jó a kilátás és magassága ellenére feszes a futómű. Mindemellett ott a praktikus csomagtartó és a hátsó lábtér is tágas. Ha nekem kellene választani, labdába sem rúgna a többi “hagyományos” egyterű, de ez még a Nissan Qashqai-nál is sokkal jobb minőségű, ötletesebb autó. Állítólag ősszel jön a modellfrissítés, kíváncsi vagyok a tojásszelő eltűnik-e majd az orráról.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.