Távol a benzinkúti fejőgéptől

Teszt: Peugeot 3008 1,6 HDi Style 2013

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.08.05. 06.00

Néhány hónapig szerkesztőségünknél fut egy 3008-as Peugeot. A dízelmotoros autóval jól indult az együttélés.

Röviden – Peugeot 3008

Mi ez?

Megemelt családi autó a Peugeot 308 és testvérei padlólemezén.

Mit tud? Még jó a belvárosba, de elég kulturált és tágas hosszabb utakra. Van belőle dízel-hibrid is.
Mibe kerül? Listaáron 5 750 000 – 10 040 000 Ft. Ebből 0,8-1,1, hitelfelvétellel 1,4 millió Ft az akció.
Kinek jó? Ha a külsejével sikerült megbarátkozni, akkor első vagy második autónak is beválik.

Adatlap

Peugeot 3008 1,6 HDi Style 2013

Távol a benzinkúti fejőgéptől 1
Motor 1560 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 115 LE
Nyomaték 270 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,2 sec
Végsebesség 181 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,8 l / 100 km

Mi új van ebben az autóban? – merülhet fel a kérdés a bő négy éve kapható 3008 kapcsán. Nem a típus új, hanem a helyzet: ez az autó pár hónapig nálunk marad, így a szokásos egyhetes tesztnél sokkal többet tudunk menni vele és több szempontból körül is járjuk a következő hónapokban. Most következzenek az első három hét és 2200 kilométer alatt gyűjtött tapasztalatok.

2009 óta volt időnk megszokni a Peugeot 3008 külsejét, a krumplinyomót idéző hűtőrácsot és a design többi sajátosságát. A tömeggyártmányok között négy és fél évet csak az igen sikeres autók bírnak ki modellfrissítés nélkül, márpedig a Peugeot első crossovere megtalálta a közönségét. Főként jól szituált hölgyeket látunk benne, de férfiak shortlistjén is ott tud lenni autóvásárláskor.

Családi autóként a 3008 a legjobb egyterűekkel van egy szinten. Az ajtókba befér rengeteg táplálék, játék állat, kifestőkönyv vagy CD. A kesztyűtartó apró és zegzugos, de az elöl ülők közötti ládikó valódi pincerendszer.

Elnyel vagy három nagy üveg ásványvizet, a megvilágított üreget a légkondi hűti. A második sor előtt a padlóban is vannak rakodóhelyek. Kislányunk a 3008-ast minden eddigi tesztautónál többre értékelte, mert egy oroszlánt felfedezni a kulcson a felnikupakon, a kormányon vagy a motorházfedélen ezerszer érdekesebb a többi emblémánál.

Első utunk Fejér megyébe vezetett az autóval egy szépen megőrzött Lada tulajdonosához. A csodás Ezeröcsiről hamarosan írunk


Ötletek a Peugeot 3008-ban

Talán elemlámpa volt a jelem az oviban, de nagyra értékelem a rendes belső világítást. Az izzók elöl és hátul is kellően erősek, hogy ne folyjon ki a szemünk meseolvasás közben, amíg megjön a vonattal a nagymama. A csomagtartóban egy kivehető elemlámpa is van, amely élete jó részében belső világításként működik. A derék franciáknak volt annyi eszük, hogy tervezzenek még egy lámpát a csomagtérbe. Amikor valaki a kivett elemlámpával botladozik a telken a villanyóra felé, a másik, fix fényforrás még világíthat a csomagtérben.

Eleve a csomagtér sokkal többet tud annál, amit átlagos (432 literes) mérete alapján várnánk tőle. A hely variálhatósága átlagon felüli a kettéosztott ajtóval és a három magasságban rögzíthető elválasztópadlóval.

Ülőke, horgászáshoz, naplementéhez

A dzsipesen kihajtható alsó rész 200 kilót bír el, tehát nyitott ajtóval ketten elhorgászhatnak róla. A kárpitozott deszkát középen vagy felül rögzítve pont berámolhatjuk alá az úszógumit, a karton vizet meg amit még épp hurcolunk. Jó ötlet, hogy az első utasülés támlája is előredönthető, ami létra, gumikajak, bicikli, gumimatrac vagy más hosszú tárgy szállításnál jön jól.

Befér alá az úszógumi vagy bármi más strandkellék


Az igényes utastér kellően tágas is, bár a tesztautó panoráma napfényteteje csökkenti a hátsó fejteret. Ez azonban 185 centi alatt nem tűnik fel az utasoknak. Az árnyékolás a motoros mozgatású rolóval tisztességes, kár, hogy a 2008 nem kapta meg ugyanezt a megoldást.

Nem értjük viszont, hogy ha már az alapváltozatot kivéve van levegőrostély a hátsó utasoknak, miért nem jön innen több és hidegebb levegő a lagymatag sóhajnál. Ez sokat javítana az autó klímakomfortján, mert így aránytalanul hideg levegőt ont a légkondi, hogy hátul is érezni lehessen belőle valamit. Nem választhatunk lágy, normál vagy intenzív befúvás között, ahogy a Mégane-ban vagy az Aurisban. Zavaró, hogy a motor leállításakor rögtön kikapcsol a rádió, de legalább a beszélgetést nem szakítja meg a Bluetooth-kihangosító és működik még az elektromos ablakemelő.

A 3008 és jól felszerelt konkurensei, listaáron

Nissan Qashqai 1,5 dCi Tekna (110 LE)

Peugeot 3008 1,6 HDi Style (115 LE)

7 360 000 Ft

7 160 000 Ft

Renault Scénic X-Mod Privilege 1,5 dCi (110 LE)

VW Golf Plus 1,6 TDI Highline (105 LE)

7 025 000 Ft

6 752 500 Ft

Hibátlan a dízelmotor

A Ford Fiestától a Volvo S80-ig tucatnyi autóban dicsértük már a PSA 1,6 literes dízelmotorját. A HDi halk és kulturált, egyedül 1600 és 1800 közötti hallani furcsa hangot, amikor a dízelmotor berezegtet valamit. Az univerzális dízelmotor 1500-nál kezd erőre kapni, de alatta sem lefulladós. Homogén erőleadása, finom járása és minimális fogyasztása is mellette szól. Ez a motor azokat is képes meggyőzni, akik nem barátai az öngyulladós technikának.

Egészen korrektül kapcsolható váltó jár a pompás dízelhez, eltalált kiosztással. 110-nél 2000-en áll a fordulatszámmérő hatodik fokozatban. Az áttételezés kényelmesen takarékos, de az autó hatodikban is megfelelően gyorsul.

A 3008 utastere igényes és ötletes



Magabiztos autó

A tesztautó alapáron kap 17 colos könnyűfém felniket. 18-asra nem érdemes áldozni, mert gumizni még drágább és tovább ront a rugózási komforton, ami így is gyenge pont az autóban. A futómű mégis jó, mert a magas súlypontú, nehéz autó útfekvése meggyőző. Magabiztosan és nyugodtan lehet vele gyorsan autózni. A tompított fény közepes, a reflektor megjárja, de a 208 ezer forintos kanyarkövető xenon-fényszóró nem akkora költség, hogy ne érné meg költeni rá.

A magas építés védettségérzetet ad. Például amikor az M7-es mindkét sávján 90-100-zal lehet csak haladni, a ránk mászó BMW Z4 sokkal kevésbé zavaró a magasból nézve. A vállalkozók gyöngye térdig ér a roadsterrel, agressziója kevésbé nyomasztó, amíg kisorol a Bakony Volán busza.

Az utak negyedét városban tettük meg, a többit országúton illetve autópályán. Átlagos fogyasztásunk a 40 fok miatt a légkondit kergetve és egyébként sem spórolósan 5,8 liter/100 kilométer lett. Ebből egy litert lehet lefaragni, ha országúton osonunk 90 kilométer/óra körül. Nagy öröm, hogy 900-1000 kilométeren át nem kell beállni a fejőgépbe a benzinkúton, mert a csekély fogyasztáshoz 60 literes tank társul.

Mellette – Ellene
  • Csekély fogyasztás
  • Halk, finom járású és erős dízelmotor
  • Ötletes, praktikus csomagtér
  • Jó minőségérzet
  • Kedvező üléshelyzet
  • Kényelem hosszú utakon
  • Engedménnyel kedvező ár
  • Kényelmetlen rugózás
  • Rossz áttekinthetőség hátrafelé
  • Viszonylag magas listaár
  • Gyenge légbefúvás a hátsó sorhoz


Szavazás

Hogy tetszik a 3008-as Peugeot? Szavazzatok!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • oszkopeter

    Az egyik legjobb választás a jelenlegi Peugeot palettából, mégha a külseje nem is jön be mindenkinek. Viszont a vezetőhely pazar, kevés autóban van ennyire eltalálva az ergonómia, jó a kilátás és magassága ellenére feszes a futómű. Mindemellett ott a praktikus csomagtartó és a hátsó lábtér is tágas. Ha nekem kellene választani, labdába sem rúgna a többi “hagyományos” egyterű, de ez még a Nissan Qashqai-nál is sokkal jobb minőségű, ötletesebb autó. Állítólag ősszel jön a modellfrissítés, kíváncsi vagyok a tojásszelő eltűnik-e majd az orráról.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.