Kívül szépség, belül atléta: Mercedes A 220 CDI

Teszt: Mercedes-Benz A 220 CDI

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.07.31. 09.00

A harmadik generációs, sportos, dögös külsejű A-osztállyal a Mercedes jó eséllyel halálra rémiszti a konkurenciát

Röviden – Mercedes-Benz A-osztály 220 CDI
Mi ez? Elegáns, prémium kompakt 
Mit tud? Kicsi, csinos, erős
Mibe kerül? A legolcsóbb 7 millió, míg a legdrágább A-osztály 14 millió forintba kerül
Kinek jó?  Tehetős, a családhoz még fiatal, vagy már éppen túl öreg vásárlóknak


Külső

A korábbi magasépítésű, idétlen A-osztály helyett egy évvel ezelőtt egy remekbe szabott, igazán ütős formájú modellt mutatott be a Mercedes. Az előző két generációnál szélesebb, laposabb és fényévekkel sportosabb prémium kompakt jelenleg talán a legkívánatosabb darab az Audi-BMW-Mercedes prémium kompakt kínálatából. Most a legerősebb, 170 lóerős dízelmotorral járt nálunk. 
Igen, formára talán tényleg ez a legmenőbb a hármasból, meglehet az is emeli valamicskét az értékét, hogy a Mercedestől egyáltalán nem ezt várná az ember. Mármint, hogy éppen a fiatalos, progresszív formával, remek vezethetőséggel izzasztja majd meg a konkurenseit. 

Széles, lapos és sportos. Totális ellentéte a korábbi A-osztályoknak.

Belső

Rácz kollégával éppen egy CLA-t vittünk vissza, és cseréltük el az A-osztályra. Bár nagyjából ugyanolyan hangulatú a belsőnek kellett volna fogadnia ebben a kocsiban is, valahogy mégis más, kevésbé izgalmas volt ebbe átülni. Az, hogy hátul szűk nem is akkora meglepetés, de igazából elöl sincs benne az a kellemes, tágas érzet. Pedig a hagyományos, ormótlan fokozatváltó helyett az itt nem létező jobboldali bajuszkapcsoló helyére költözött váltókar, szép nagy, szellős helyet hagyva így üresen a két első utas között. A középkonzolon díszlő kijelző vastag fekete keretét pedig nem értem. Szépnek sem szép, és praktikusnak sem mondanám. 
A belső hangulata amúgy rendben van, a kormány remek fogású és üzem közben is élmény tekergetni és a piros biztonsági öv, illetve a színes betétek többé-kevésbé sikerrel feledtetik a második üléssor nyomasztó szűkösségét, amelyekről a sötétített és apró ablakok, valamint az egy tömbből álló sportosnak tetsző üléstámlák közösen tehetnek.

Szélesebb és feketébb kerete van a kijelzőnek, mint Bye Alex művész úr szemüvegének

Ez a fajta üléstámla különben sem egy jó húzás, az átlagosnál már kicsivel is magasabbak csak szenvednek tőle, emellett nem is igazán biztonságos, ha a balesetnél hátracsapódó fej csak a nyak közepén nyer támaszt. A hátsó utasok mellett a vezető is megszenved az autóból kilátással, a külső visszapillantok kicsik, és vezetés közben egy másik autó simán belefér a kocsi holtterébe. Nagy szerencse, hogy a holttérfigyelő kiszúrja a mellettünk ólálkodót, a tolatóradar, illetve a kamera pedig a kármentes parkolásokat könnyíti meg. 

Elegáns, szép belső, itt-ott idegesítő részletekkel

Motor

Az A-osztály orrában dolgozó dízelmotor 2,1 literből hozza ki a 170 lóerőt. Ez nem csekély teljesítmény egy ekkora, másfél tonnás kasztniba. És a Merci szépen is szalad ezzel a túlméretes szívvel, igaz, nem egy fürge versenyautó, de tekintélyes, már 1400-as főtengelyfordulattól érkező 350 Nm-nyi csúcsnyomaték szinte minden felmerülő közlekedési feladathoz bőségesen elegendő. 
A lassú tempónál kissé darabosan, idegesen kapcsolgató hétfokozatú, duplakuplungos váltónak igazából nem is kell pánikszerűen gondolkodni, hogy hová is váltson, ha meg kell lódítani a kasztnit, mert az képes bármelyikben ugrani. Emellett a négyhengeres dízelmotor csendes, kulturált járású, nem zavarja meg a zenehallgatást. Kérdés, igazából kell-e ez, vagy bőven elég az egyel kisebb, 200 CDI is. Szerintünk igen, de vannak kultúrkörök, ahol a legnagyobbon, legerősebben kívül nem létezik alternatíva.

Menet közben nem nagyon érződik a túlméretes motor az autó elejében

Fogyasztás

A gyári 4,4 literes adatot nyilván ez esetben sem tudjuk majd megközelíteni sem, de némi önfegyelemmel még városban is hét liter alatt lehet tartani az átlagot. Igaz, csak egy hajszállal, de ez lélektani szempontból sokat számít. Mármint hogy hattal kezdődik ez az adat, nem héttel. 
A futómű, fékek, kormányzás remek összhangban vannak ebben az autóban, határozottan élvezetesen lehet vele közlekedni. Hiába a sportfutómű, még az aljas fekvőrendőrökön áthajtva sem történik benne semmi kellemetlen. Ha pedig sietősre, vesszük vele a tempót, vagy csak az eddig 30-cal bevett kanyarokban autóznánk tempósabban, azt is bátran megtehetjük vele. A kis Mercedes jóindulatú, fékje érzéssel adagolható és ha kell, szögként állítja meg a kocsit.

Masszív, jó kiállású autó, még ebben a jellegtelenné varázsló fekete lepelben is

Mennyibe kerül?

Az alap benzines A-osztály 6,9 millió forinttól indul, a 220 CDI jelzésű, 170 lóerős dízel alapára pedig 9,6 milliónál kezdődik. Ahhoz, hogy a tesztautóhoz hasonló, gazdagon felszerelt, kívánatos darabbá váljon a Merci, még jópár milliót el kell költeni extrára. Ha többek között a sávtartó csomagot, – ami csupán a kormányt rezegteti ha a sávok közt kóválygunk – az aktív parkoló asszisztenst, Pre Safe utasvédelmi rendszert, Becker navigációs rendszert, bi-xenon fényszórókat, és a Harman Kardon hifit is beikszeli az ember, akkor végül valamivel 12,6 millió forint körül áll majd meg a kassza kijelzőjén a fizetendő összeg. Durva ár egy kompaktért, mégha prémium is.
Az egy éve először próbált harmadik generációs A-osztályt már nagyon komolyan kell venni, mint prémium kompakt. Arányos, alacsony, menő forma, fiatalos, dinamikus vonalak, minta nem is Mercedes embléma csillogna az orrán. Bár ha kétségeink volnának az eredettel kapcsolatban, csak vessünk egy pillantást az árcédulára.
Adatlap
Motoradatok
Lökettérfogat 2143
Hengerek/szelepek 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 125 (170) / 3400-4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 350 / 1400-3400
 
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,2
Végsebesség (km/h) 220
 
Fogyasztás
Város (l/100 km) 5,4-5,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 3,8-3,6
Vegyes (l/100 km) 4,4-4,2
CO2 kibocsátás (g/km) 115-109

Konkurensek

Nemrég az A-osztályt is alaposan összehasonlítottuk kategóriájának többi képviselőjével. A végeredmény ebben a tesztben olvasható, ahol az 1-es BMW-vel, Volvo V40-nel, Audi A3-mal mérte össze erejét a kis Mercedes. 

A Mercedes-Benz A 220 CDI és konkurensei

Audi A3 2,0 TDI (150 LE)  8 594 470 Ft
BMW 120d Aut. (184 LE)   8 828 900 Ft
Mercedes Benz A 220 CDI (170 LE)                     9 631 260 Ft
Ismétlésként nézzük meg újra ezt a kisfilmet az A-osztályról:
Mellette – Ellene
  • Vonzó forma
  • Ízléses belső
  • Bivalyerős motor
  • Izgága váltó
  • Hátul szűk utastér
  • Felextrázva igen drága
  • Manuális klíma

Szerző:

Szavazás

Szerinted hány pontot érdemel a kis Mercedes? Értékeld te is!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • oszkopeter

    Ültem ilyenben. Nekem a korábban látott képekhez képest csalódás volt a beltér, ami képen kétségkívül jól mutat, de csupa olcsó anyaggal, pl. ezüstre lakkozott lakkozott műanyaggal van tele, ami méltatlan ehhez a márkához és az árhoz, sőt néhány kifejezetten gagyi megoldás is van benne. A hátsó helykínálat nagyon korlátozott. Összességében nekem inkább egy prémium kisautónak tűnik, nem középkategóriának, ahhoz viszont drága. Kár, mert a képek alapján bele voltam szeretve, és kívülről még mindig nagyon tetszik.

  • garazsgeza

    csillogo gagyi lett a merci ma,az e coupe avantgard karpit MÜBÖRBÖL van,

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.