Kívül szépség, belül atléta: Mercedes A 220 CDI

Teszt: Mercedes-Benz A 220 CDI

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.07.31. 09.00

A harmadik generációs, sportos, dögös külsejű A-osztállyal a Mercedes jó eséllyel halálra rémiszti a konkurenciát

Röviden – Mercedes-Benz A-osztály 220 CDI
Mi ez? Elegáns, prémium kompakt 
Mit tud? Kicsi, csinos, erős
Mibe kerül? A legolcsóbb 7 millió, míg a legdrágább A-osztály 14 millió forintba kerül
Kinek jó?  Tehetős, a családhoz még fiatal, vagy már éppen túl öreg vásárlóknak


Külső

A korábbi magasépítésű, idétlen A-osztály helyett egy évvel ezelőtt egy remekbe szabott, igazán ütős formájú modellt mutatott be a Mercedes. Az előző két generációnál szélesebb, laposabb és fényévekkel sportosabb prémium kompakt jelenleg talán a legkívánatosabb darab az Audi-BMW-Mercedes prémium kompakt kínálatából. Most a legerősebb, 170 lóerős dízelmotorral járt nálunk. 
Igen, formára talán tényleg ez a legmenőbb a hármasból, meglehet az is emeli valamicskét az értékét, hogy a Mercedestől egyáltalán nem ezt várná az ember. Mármint, hogy éppen a fiatalos, progresszív formával, remek vezethetőséggel izzasztja majd meg a konkurenseit. 

Széles, lapos és sportos. Totális ellentéte a korábbi A-osztályoknak.

Belső

Rácz kollégával éppen egy CLA-t vittünk vissza, és cseréltük el az A-osztályra. Bár nagyjából ugyanolyan hangulatú a belsőnek kellett volna fogadnia ebben a kocsiban is, valahogy mégis más, kevésbé izgalmas volt ebbe átülni. Az, hogy hátul szűk nem is akkora meglepetés, de igazából elöl sincs benne az a kellemes, tágas érzet. Pedig a hagyományos, ormótlan fokozatváltó helyett az itt nem létező jobboldali bajuszkapcsoló helyére költözött váltókar, szép nagy, szellős helyet hagyva így üresen a két első utas között. A középkonzolon díszlő kijelző vastag fekete keretét pedig nem értem. Szépnek sem szép, és praktikusnak sem mondanám. 
A belső hangulata amúgy rendben van, a kormány remek fogású és üzem közben is élmény tekergetni és a piros biztonsági öv, illetve a színes betétek többé-kevésbé sikerrel feledtetik a második üléssor nyomasztó szűkösségét, amelyekről a sötétített és apró ablakok, valamint az egy tömbből álló sportosnak tetsző üléstámlák közösen tehetnek.

Szélesebb és feketébb kerete van a kijelzőnek, mint Bye Alex művész úr szemüvegének

Ez a fajta üléstámla különben sem egy jó húzás, az átlagosnál már kicsivel is magasabbak csak szenvednek tőle, emellett nem is igazán biztonságos, ha a balesetnél hátracsapódó fej csak a nyak közepén nyer támaszt. A hátsó utasok mellett a vezető is megszenved az autóból kilátással, a külső visszapillantok kicsik, és vezetés közben egy másik autó simán belefér a kocsi holtterébe. Nagy szerencse, hogy a holttérfigyelő kiszúrja a mellettünk ólálkodót, a tolatóradar, illetve a kamera pedig a kármentes parkolásokat könnyíti meg. 

Elegáns, szép belső, itt-ott idegesítő részletekkel

Motor

Az A-osztály orrában dolgozó dízelmotor 2,1 literből hozza ki a 170 lóerőt. Ez nem csekély teljesítmény egy ekkora, másfél tonnás kasztniba. És a Merci szépen is szalad ezzel a túlméretes szívvel, igaz, nem egy fürge versenyautó, de tekintélyes, már 1400-as főtengelyfordulattól érkező 350 Nm-nyi csúcsnyomaték szinte minden felmerülő közlekedési feladathoz bőségesen elegendő. 
A lassú tempónál kissé darabosan, idegesen kapcsolgató hétfokozatú, duplakuplungos váltónak igazából nem is kell pánikszerűen gondolkodni, hogy hová is váltson, ha meg kell lódítani a kasztnit, mert az képes bármelyikben ugrani. Emellett a négyhengeres dízelmotor csendes, kulturált járású, nem zavarja meg a zenehallgatást. Kérdés, igazából kell-e ez, vagy bőven elég az egyel kisebb, 200 CDI is. Szerintünk igen, de vannak kultúrkörök, ahol a legnagyobbon, legerősebben kívül nem létezik alternatíva.

Menet közben nem nagyon érződik a túlméretes motor az autó elejében

Fogyasztás

A gyári 4,4 literes adatot nyilván ez esetben sem tudjuk majd megközelíteni sem, de némi önfegyelemmel még városban is hét liter alatt lehet tartani az átlagot. Igaz, csak egy hajszállal, de ez lélektani szempontból sokat számít. Mármint hogy hattal kezdődik ez az adat, nem héttel. 
A futómű, fékek, kormányzás remek összhangban vannak ebben az autóban, határozottan élvezetesen lehet vele közlekedni. Hiába a sportfutómű, még az aljas fekvőrendőrökön áthajtva sem történik benne semmi kellemetlen. Ha pedig sietősre, vesszük vele a tempót, vagy csak az eddig 30-cal bevett kanyarokban autóznánk tempósabban, azt is bátran megtehetjük vele. A kis Mercedes jóindulatú, fékje érzéssel adagolható és ha kell, szögként állítja meg a kocsit.

Masszív, jó kiállású autó, még ebben a jellegtelenné varázsló fekete lepelben is

Mennyibe kerül?

Az alap benzines A-osztály 6,9 millió forinttól indul, a 220 CDI jelzésű, 170 lóerős dízel alapára pedig 9,6 milliónál kezdődik. Ahhoz, hogy a tesztautóhoz hasonló, gazdagon felszerelt, kívánatos darabbá váljon a Merci, még jópár milliót el kell költeni extrára. Ha többek között a sávtartó csomagot, – ami csupán a kormányt rezegteti ha a sávok közt kóválygunk – az aktív parkoló asszisztenst, Pre Safe utasvédelmi rendszert, Becker navigációs rendszert, bi-xenon fényszórókat, és a Harman Kardon hifit is beikszeli az ember, akkor végül valamivel 12,6 millió forint körül áll majd meg a kassza kijelzőjén a fizetendő összeg. Durva ár egy kompaktért, mégha prémium is.
Az egy éve először próbált harmadik generációs A-osztályt már nagyon komolyan kell venni, mint prémium kompakt. Arányos, alacsony, menő forma, fiatalos, dinamikus vonalak, minta nem is Mercedes embléma csillogna az orrán. Bár ha kétségeink volnának az eredettel kapcsolatban, csak vessünk egy pillantást az árcédulára.
Adatlap
Motoradatok
Lökettérfogat 2143
Hengerek/szelepek 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 125 (170) / 3400-4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 350 / 1400-3400
 
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,2
Végsebesség (km/h) 220
 
Fogyasztás
Város (l/100 km) 5,4-5,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 3,8-3,6
Vegyes (l/100 km) 4,4-4,2
CO2 kibocsátás (g/km) 115-109

Konkurensek

Nemrég az A-osztályt is alaposan összehasonlítottuk kategóriájának többi képviselőjével. A végeredmény ebben a tesztben olvasható, ahol az 1-es BMW-vel, Volvo V40-nel, Audi A3-mal mérte össze erejét a kis Mercedes. 

A Mercedes-Benz A 220 CDI és konkurensei

Audi A3 2,0 TDI (150 LE)  8 594 470 Ft
BMW 120d Aut. (184 LE)   8 828 900 Ft
Mercedes Benz A 220 CDI (170 LE)                     9 631 260 Ft
Ismétlésként nézzük meg újra ezt a kisfilmet az A-osztályról:
Mellette – Ellene
  • Vonzó forma
  • Ízléses belső
  • Bivalyerős motor
  • Izgága váltó
  • Hátul szűk utastér
  • Felextrázva igen drága
  • Manuális klíma

Szerző:

Szavazás

Szerinted hány pontot érdemel a kis Mercedes? Értékeld te is!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • oszkopeter

    Ültem ilyenben. Nekem a korábban látott képekhez képest csalódás volt a beltér, ami képen kétségkívül jól mutat, de csupa olcsó anyaggal, pl. ezüstre lakkozott lakkozott műanyaggal van tele, ami méltatlan ehhez a márkához és az árhoz, sőt néhány kifejezetten gagyi megoldás is van benne. A hátsó helykínálat nagyon korlátozott. Összességében nekem inkább egy prémium kisautónak tűnik, nem középkategóriának, ahhoz viszont drága. Kár, mert a képek alapján bele voltam szeretve, és kívülről még mindig nagyon tetszik.

  • garazsgeza

    csillogo gagyi lett a merci ma,az e coupe avantgard karpit MÜBÖRBÖL van,

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.