Vezettük minden idők leggyorsabb Škodáját

Škoda Octavia RS - Hazai bemutató

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.07.25. 16.20

Különleges képességei ellenére a Volkswagen Golf GTI teljesítményét hozó Octavia RS nem kapott kövér felárat, 7,8 milliós alapárával ez lehet az erős családi autóra vágyók idei legnagyobb fogása.

Röviden – Škoda Octavia RS

Mi ez?

Egy bitang aszfaltgyúró szürke öltönyben
Mit tud? Bárányként szolgálja a családot, de 220 lóerejével bármikor farkassá változik
Mibe kerül? Tudásához mérten meghökkentően alacsony alapára 7,8 millió Ft
Kinek jó?  Akik teljesen feltűnésmentes, a hétköznapokban is jól használható erős autót szeretnének
Mindig titkos favoritom volt a Škoda Octavia RS. Sok autóra lehet mondani, hogy báránybőrbe bújt farkas, de a szótári definíció mellett biztos, hogy ez a típus áll példaként. Mert van józanabb, racionálisabb autó, mint egy Octavia? Kötve hiszem, és ettől lehet izgalmas a 220 lóerőre felpumpált RS verzió. Már a hazai bemutató is eltért a megszokottól. Puccos szálló, kacsalábon forgó modern konferenciaterem helyett Sárisáp szolgált helyszínül.

Pontosabban Sárisáp mellett egy eldugott bányához vezető mellékút. Korántsem patinás körítés, de különösen illik az RS rejtőzködő természetéhez, nem mellesleg Herczig Norbert magyar ralibajnok is itt szokott edzeni, és a kedvünkért lezártak egy nyúlfarknyi útszakaszt, ahol villanásnyi ízelítőt kaptunk a legerősebb Škoda teljesítményéből.

Kombi? Naná, hogy van! Őrült végletek találkoznak itt egy autóban, a 610 literes csomagtérben bármit villámgyorsan célba jutatthatunk

Miért pont RS?

Az első generációs Škoda Octavia volt 2000-ben az első olyan, a széles vásárlóközönség számára készült Škoda, amelyet a márka kimondottan sportos karakterű modellként RS jelzéssel kínált. E típusjelzéssel a gyártó a 13 évvel korábbi Škoda 180/200 RS, és mindenekelőtt a legendás Škoda 130 RS sikereire utalt, amellyel a hetvenes és a nyolcvanas években számos győzelmet ünnepelhetett. Az RS család második nemzedéke 2005-ben jelent meg, és folytatta az előd sikereit. Napjainkig a Škoda több mint 105 ezer példányt értékesített nagy erejű középkategóriájú modelljéből.

Az igazat megvallva a két legerősebb Škoda tette tiszteletét Sárisáp mellett, a 220 lóerős benzines TSI mellett a 184 lovas dízel Octavia is megkapta az RS titulust, bár az én olvasatomban ez kissé erőltetett, de a gázolaj-hívők biztosan rám cáfolnak. Mindenesetre a dízelnek sincs oka szégyenkezni, hatfokozatú kézi sebességváltóval társítva 232-vel tud menni, a százas tempót pedig 8,1 másodperc alatt éri el.

Akárcsak elődei, az új RS sem játszik a feltűnésre, de aki ügyel a részletekre, az könnyen kiszúrhatja, hogy ez nem a könnyen legyűrhető 1,6 TDI olajkályha. Támpontot az akár 19 colos kéttónusú felnik mögül kivillanó vörös féknyergek, és a dupla kipufogóvég adhat, a visszapillantóban pedig az áttervezett, méhsejt-rácsos lökhárító, valamint a fekete betéttel szerelt fényszórók jelzik, jobb lesz félrehúzódni.

A feketében pompázó belső már átbillent a ló túloldalára, ekkora teljesítmény megérdemel egy picit harsányabb stílust

Belül még ennél is visszafogottabb a csúcs-Octavia, bőrkárpit, vörös, vagy szürke színben elérhető díszvarrás, néhány szerény RS logó, és sportülések jelentenek különbséget. Utóbbiról balgaság lenne bármit kijelenteni negyedóra vezetés után, de úgy tűnik, sikerült jó kompromisszumot találni a sportosság és a kényelem között.

Mivel a dízel tényleg egész hátul áll a vágyott élmények rangsorában, így a benzinest próbálók sorába iratkoztam fel. A feladat egyszerű: pár kilométernyi csapatás itinert olvasó profi navigátor által segítve, a lehető leggyorsabban, úgy, hogy végül ne egy füstölgő fémkupac kulcsait kelljen visszaadni. A rövid próbára kézhez kapott autóban DSG váltó dolgozott, így tényleg gyerekjáték lett teljesíteni a ralikat idéző kihívást, igaz, az RS minden többi alkatrésze is azon dolgozott, hogy küzdelem helyett kissé sótlan, pokolian gyors élménnyel gazdagodjunk.

Impozáns az 1500-4400-as fordulat között elérhető 350 Nm nyomaték, és a 6,8 másodperces százas sprint se piskóta, de azért a nyers vadság távol áll a legerősebb Škodától. Hiányzott a fület támadó motorhang, nyilván nem cél megőrjíteni a családot, de azért némi reszelős árnyalatot kikeverhettek volna a csehek, ez így túl visszafogott.
 

Viszont a futómű hangolása üdvözlendő, a könnyített, áttervezett, elöl Mcpherson, hátul multlink felfüggesztés még a termetes 19 colos kerekekkel sem tűnt túl szigorúnak, igaz, erről is majd a hosszabb tesztben tudunk érdemleges tapasztalatokat szerezni. Pont ezért komoly fegyver a Škoda Octavia RS, bekötött szemmel sosem mondanánk meg, hogy nem egy 105 lóerős 1,2 literes TSI dolgozik alattunk, addig, amíg a sofőr meg nem találja a gázpedált.

Akár 19 colos kerekekkel is rendelhető a legerősebb Octavia

A várható fogyasztás csökkent (a benzinesnél 6,2 a dízelnél 4,6 literes átlagfogyasztást vizionálnak a csehek), a teljesítmény nőtt, és szinte minden ma elérhető biztonsági, kényelmi extrát megkaphatunk a három exkluzív RS-színben, illetve hét további árnyalatban elérhető autóhoz. Ráadásul ugyanezt választhatjuk kombiban, minden igényt kielégítő, 610 literes csomagtérrel. Különleges képességei ellenére a Volkswagen Golf GTI teljesítményét hozó Octavia RS nem kapott kövér felárat. Hatfokozatú kézi váltóval, alap fehér színben, 7,8 millió forint az alapára, amiből jelenleg minden autóvásárló 600 000 forint kedvezményt kap, tehát aki egy 248 km/óra végsebességre képes családi kombit keres, az megtalálhatja számítását az Octavia RS képében.

Mellette – Ellene
  • Visszafogott külső, komoly teljesítmény
  • Képességeihez mérten alacsony ár
  • Bőséges helykínálat
  • Biztonsági, kényelmi extrák tömkelegét kínálja
  • Van akinek túl visszafogott
  • Hiányzik a sportos hang
  • Ingerszegény belső

Szavazás

Tetszik az új Octavia sportváltozata? Értékeld az RS-t 1-től 10-ig

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • v_szili

    Skoda Superb 3.6 V6 erősebb…

  • Guillotine

    Asszem volt is meg van is ennél erősebb Skoda!
    A cikk címe alapján vagy 300LE-t vártam

  • subtotal

    A kérdésem az lenne, hogy milyen itthon az RS eloszlás?
    Gondolok arra, hogy kombi vagy limo kelendőbb? A dízel vagy a benzin? Kézi vagy DSG?
    Mert az, hogy az írónak a dízel nem jön be sokkal kevésbé fontos, mint a potenciális vásárlók kiváncsisága.

  • Gianniz

    Nem legerősebb, hanem leggyorsabb hivatalosan (248KM/h). Szériában ez gyorsabb a Superb V6 260LE-nél, és jobban is megy annál.

  • Gianniz

    Egyébként meg van pirosbetétes ülés is, ha valakinek az kell. Szerencsére a 3-ik generáció már nem a fehérbetétes alcantara-bőr ülést kapja, ami nagyon könnyen koszolódott. Most már van rendes full bőr, vagy bör-szövet is.

  • menőmanó

    Szerintem több a dízel. Ez az én tapasztalatom, hiszen elég szánalmas a vergődésük. :)
    Én nem nevezném a dízelt RS-nek, hiszen nem egy ligában játszanak a benzinessel. Egyszerűen lealacsonyitó.
    Egyébként a benzines RS kézi váltóval (jó, hogy egyáltalán kapható) 7,2 milláért valóban igen jó ajánlat. Szívesen elfogadnám, ha valóban jó hosszú távon is.
    A DSG váltó ront az autón, de van akinek szüksége van rá. :)

  • Gianniz

    Nekem meg volt benzines O2 RS-em, és tuti, hogy a dízelt választanám. Kurva jól megy az is, és keményen hajtva súlyosan kevesebbet fogyaszt. 7.5 liter vs. 11-12 liter. Ez még az RS vásárlóknak sem mindegy, mert 10-ből 8 az dízel – mindenhol. Aki benzines buzi, az meg fizessen a kútnál, meg álljon meg 400-500 KM-ként tankolni.

  • v_szili

    A Superb 3.6 V6 erősebb is, jobban is gyorsul, meg a végsebessége is nagyobb…

  • fank1970

    Dízel sportkocsi, mert az kevesebbet fogyaszt… Ezen jót röhögtem!

  • v_szili

    Hol látsz Te itt sportkocsit?

  • fank1970

    Hívd aminek akarod.

  • v_szili

    Nekem is volt benzines RS-em és én is csak dízellel venném.A benzines – hajtva – döbbenetesen sokat tud zabálni. Mivel ez messze nem egy sportautó, így számomra kb. minden téren a dízel lenne az ideális.
    Meg feltételezem, hogy a piac is pont így “gondolja”.

  • v_szili

    Azt hittem mára módosítják (másodszorra is) a helytelen címet. :-)

  • apaarpi

    Már nem szokás…

  • Kovijani

    Ez az a kocsi, (kombi) amit eloszor sajnalok, hogy nincs nalunk. Az ara is elerheto szamomra es a koncepcio is tokeletes nekem. Ha egy kocsija van a csaladnak ez a tokeletes megoldas. Hetkoznapokban egy kenyelmes csaladi jargany (biztos nem 19 colos felnikkel vennem) , viszont ha apa el kell ugorjon valhova egyedul, akkor ruhat valt ,es repul mint Superman.  Itt meg a benzin sotet szelleme sem kisert olyan vadul.  

  • Kovijani

    Aki ilyet vesz az nem  a csaladdal es a csomagokkal akkar  gyorsan menni, csak olyankor kell az extra ero ha elozni kell. A sportossagnak akkor van ertelme, ha egyedul megy az ember valahova es szabadon rosszalkodhat. 
    A fiatalok biztos nem ertik a koncepcio lenyeget, viszont en miota  csalados ember lettem, orokke megvaltoztam. Akkor vettem eszre hogy valami elmult, mikor tudatosodott bennem, hogy  a Skoda kombira ,egy regebbi cikkben, tobb pontot adtam, mint valamelyik sport kocsira. 
    Orokifju csaladapak elore!

  • hova

    Magam is azt gondolom, hogy családos apák nem azért vesznek autót, hogy 240-l v 160-l rohangáljanak, hátul a 2 éves Janikával, vagy az 5 hónapos öccsével!Anyu hátba is vágná apát azt hiszem. Erőlködnek az autógyártók, de a magyaroknak nincs pénzük,- másoknak sem nagyon-és nem családi sporautót szeretnének,mert ilyen nem kell, hanem kizárólag családi autót, ami békésen elmegy 10-120 Km/h-val. Az ifjúság vegyen sportkocsit, abba nincs még gyerek. A skoda egyébként remek kordé- de felesleges a családokat riogatni vele.

  • Gianniz

    Pedig akár hiszed, akár nem, az Octavia RS toronymagasan a legnépszerűbb sportos autó a 10M alatti árkategóriában Magyarországon. O2 RS-ből 1400 db-ot adtak el itthon. Az összes többi “Hot hatch” ill. kisebb játékautóból összesen nem adták el itthon ennek a töredékét sem, a Golf GTI sincs sehol itthon, a Golf GTD-t nem is ismerik.

    Pont azért, mert a sportos 30-40-es rétegnek volt/van erre pénze, de egy 2 személyes, vagy szűk kisautó nem jó se cégautónak, se családinak. Az O3 viszont korrekt áron tökéletes erre a célra.

  • Kempelen10.

    Menőmanó a buszbérletedtől ez olyan messze van, mint Makó Jeruzsálemtől. Inkább arról értekezzél, ne erről a szekérről.

  • hova

    Szia G!
    Látom,nagyon szereted a skodákat, eztis lehet és ezért nem is orrolhat rád senki sem. Remek autó, akinek tetszik, biztosan megveszi. Nekem nem kellene ez az autó, mert egyszerűen nem tetszik, unalmas. És vajon kik azok a “sportos30-40-k? Hány gyerekkel ugrándoznak 200 Km/h-val? És hogy nics más családi autó………………? Na ne.Szóval ezt az autót sokmindennek lehet nevezni, de családi autónak biztoan nem! Az én autóm benzinses, nem vagyok “ballagós” csak normálisan vezetek és 1000Km-t is mentem már tankolás nélkül-igazi családi autóval!!

  • vagtib

    Négy éve használok egy most 7 éves O2 benzines RS-t így azt gondolom megalapozotan mondhatom -korábban mind VW mind Seat Leon fr használó- hogy valóban a legészerübb választás nemcsak a konszernen belül. A kollega aki leírta hogy benzines RS-t hajtott valószínűleg folyamatos padlogáz mellett tette mert így valóban 15 litert fogyaszthat, normál vegyes használat néha odalépve 8.5-9 literrel kényelmesen teljesíthető. A másik véleményformáló által leírtakra reflektálva a helykinálatra pusztán annyi hogy akinek gyermeke van annak egy IFA platója is kicsi lenne de hálát adok minden egyes alkalommal amikor a gyerekkel elindulunk nyaralni vagy síelni hogy nem azt kell számolgatnom mit tudok bepakolni vagy mekkora boxot vegyek vagy éppen mit pakoljak a hátsó ülésre. Én is nagyon sokáig a dízellel szemeztem de ha valaki nem megy évente 20 E km-nél többet és valóban megbízható autót akar a benzinest választja. Az árát illetően magyar mércével valóban magas szerintem is de egy fiatalabb használt hosszú távra tervezve reális választás. Ugyanakkor az is elgondolkodtató hogy a különböző autós fórumok “szak” és kevésbé hozzáértő képviselői vajon miért kerülnek exstasisközeli állapotba a fenti típus kipróbálásakor?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

Csúnya kamionbaleset Zalában

Két kamion ütközött Zala megyében, az M70-es autópálya felét lezárták.

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.