Melyik takarékosabb: Prius vagy Ampera?

Politikuscsata zöld autókkal

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2013.07.23. 06.00

Lehetséges 1,3 liter/100 kilométeres átlagfogyasztás hónapokon át budapesti használat során?

Nem, ez a cikk nem politikusokról szól. Egyszerűen csak szeretnénk megtudni használók tapasztalatai alapján, hogy milyen a hétköznapokban a piac két konnektoros hibridje. A Toyota Prius Plug-in és az Opel Ampera. Milyen átlagfogyasztást produkálnak, ha csak városban hajtják őket, és mennyit, ha több száz kilométeres utakon járnak autópályát használva?

Tavaly már bemutattuk a két kocsit, de mi csak egy-egy hétre kaptuk meg őket. Érdekes lehet, ha olyanok beszélnek róluk, akik régóta gazdái a járműveknek. És itt jönnek a problémák. Mert hát Magyarországon jóformán senki nem vásárolt ezekből a 12-14 milliós kocsikból, pedig 12-14 milliós autókat vesznek honfitársaink, csak nem ezeket.

Csak politikusoknak jut ilyen autó

Akad azért két vevő: a Vidékfejlesztési Minisztérium és a Magyar Szolár Szövetség. Előbbinél Illés Zoltán államtitkár használja az Amperát, utóbbinál Glattfelder Béla elnök – amúgy EP-képviselő – a Priust. Több hónapnyi várakozás után egy rövid felvételt sikerült összehozni velük.

Glattfelder állandóan tölti, Illés ritkábban

A Brüsszelben élő Glattfelder tavaly ősz óta közlekedik a kocsival, zömében a Budapesten töltött hétvégéi során. Alig hagyja el a vele várost, aminek ki is használja előnyeit: amilyen sűrűn csak lehet, tölti bele az áramot, hogy benzin nélkül közlekedhessen. Eddig 5700 kilométert tett meg a kocsival, az átlagfogyasztása így – a videóból kiderül – messze a gyárilag megadott 3,7 liter alatt van.

Kevesebb ideje használja Illés az Amperát, ám március óta sokkal többet rakott a kocsiba. Négy hónap alatt úgy szaladt 18 ezer kilométer az órába, hogy hajtja autópályán is rendszeresen a kocsit, ez ugyanis az egyik hivatali autója. A Priusszal ellentétben nem hétvégi kocsi, ami meg is látszik az 5,6 literes átlagfogyasztásán. Benzinesként azért így sem rossz.

Először saját kocsijukról mesélnek röviden, aztán kipróbálják a másik autóját.


Mennyibe kerülnek?

Toyota Prius Plug-in  –  Tavaly ősz óta árulják a japán konnektoros hibridet, amelynek hazai induló ára 11,8 millió forintnál kezdődik, a bőrös Premium felszereltséggel már 13,3 millió. A méretesebb akku-csomag miatt a sima Priusnál súlyosabb, immár 1425 kilós autó a 99 lóerős benzinmotor bekapcsolása nélkül 85 km/órás sebességre képes, és 25 km-es hatótávra.

A 60 kW (82 LE) teljesítményű elektromotor ereje nem adódik automatikusan a benzines blokkéhoz, a rendszer összteljesítménye 132 lóerő, amivel a gyár szerint 10,7 másodperces százas sprintre képes.

Részletes tesztünk itt és itt olvasható a kocsiról.


Szomorú, hogy csak egy szakmai szervezet, és egy minisztérium használ ilyet

Opel Ampera – A Chevrolet Volt néven is árult GM-termék picivel mindenben több: drágább, nehezebb, de gyorsabb is konkurensénél, és az elektromos hatótávja is nagyobb.  13,9 millió forintról indul az 1632 kilós jármű, amelynek gyorsulási adata (10 másodperc) nem mutatja kellően az Ampera fölényét, érzetre ennél dinamikusabb.

Tapasztalatunk szerint télen 35-40, míg nyári melegben akár 60 km-t is képes megtenni elektromos üzemben, és ha van szufla az akksijában, a 111 kW-os (150 lóerő) elektromotor 160-nal is képes vinni az Amperát. Ilyen tempó mellett persze 35 kilométert sem tud benzin nélkül megtenni.

Részletes tesztünk itt és itt olvasható az autóról.

Mit tesznek azért, hogy olcsóbbak legyenek?

Hiszen mégiscsak kormánypárti politikusok, ha valaki tehet ezért, ők azok. Nem kellene-e például államilag támogatni a töltők elterjedését? Hogy mondjuk lendületet vegyen a telepítésük. Nem kéne-e megfelezni esetleg az elektromos kocsik és konnektoros hibridek áfáját? Hogy valamivel olcsóbbak legyenek.

Ezen kérdések részletes megvitatása sajnos most nem fért bele. Azért korábban megkérdeztük az áfát itt, és a töltők várható elterjedéséről is írtunk egész hosszan itt.

Kommentek

  • v_Petya25

    Már csak azt nem tudtuk meg, hogy melyik a takarékosabb. A használat módja miatt még csak össze se vethető a két fogyasztás. Az Ampera a többszerös elektromos hatótáv miatt városi használatban 0, azaz NULLA liter benzint evett volna meg. A Prius meg autópályás üzemben nem éppen 3,7-et fogyasztott volna. Ennek így semmi értelme nem volt. Kértétek volna el őket inkább egy-két napra egy városi és egy országúti teszthez, azonos feltételek melett…

  • PAlex

    Ez a baj az Amperával, hogy ha megy a benyás motor, zabálja az üzemanyagot.
    Kár, hogy nem csak generátorként van benne belső égésű motor, mert eredetileg erről szólt a fáma.

  • killerbee

    palex az a baj veled hogy megint olyanba utod bele az orrod amihez fingod sincs. ha a volt/ampera csak soros hibrid lenne kb. 10%-al tobbet fogyasztana a mostani allapothoz kepest. vagy te azt szeretned hogy minel tobbet fogyasszon?

  • killerbee

    v_petya mit nem ertesz? A Prius a takarekosabb. Kisebb a tomege, jobb a legellenallasi tenyezoje, lenyegesen magasabb a hastaslancanak a hatasfoka mint a Volt/Ampera-e, ezert mind arambol mind benzinbol joval kevesebbet fogyaszt azonos ut megtetele alatt mint a masik. Ha mar a trivialitasok szambavetele is gondot okoz neked mi lenne ha valami valoban bonyolult kerdest kellene megvizsgalnod? :)

  • Guillotine

    Egy hányás mindegyik,az se érdekelne ha nem fogyasztana se áramot,se benzint vagy a szél hajtaná.
    Ezeket mindennek lehet nevezni csak autónak nem.
    Valamikor az autógyártás hajdanán a kompromisszum nélküli autó volt a cél hát ez nem az…
    De nem is értem hogy aki tényleg autóbuzi az mit élvez ezekben??
    Műszaki szemmel még el el nézegeti az ember de van aki ettől libabőrős lesz??
    Nem hinném…

  • DTF

    Hasonló a két autó, de még is más. Nem igaz lehet őket összehasonlítani:) A prius műszakilag sokkal fejlettebb autó, ha választanom kéne, akkor egyértelműen nem az Amperára tenném a voksom.
    Természetesen ezek nem igazi autók (már), de nem hinném, hogy vezetési élményben ne nyújtanak kevesebbe, mint egy sportautó, csak itt másban nyújtja. Almát ne hasonlítsuk össze a körtével:)
    Erősen elgondolkodtam egy ilyen Prius megvételén (én is hibriddel járok, naponta 10-15 km-et (otthon-iroda) és ehhez egy plug-in baromi jó lenne:) Csak hát Magyarországon kockázatos üzlet az ilyen, mert rohadt nehezen térülne meg:)

  • v_Petya25

    killer
    Neked is el kellene mélyedned a sorok olvasásában és nem csak a képeket nézegetni. Arról az autó nem tehet, hogy nem arra használják amire született. Persze autópályázni is lehet vele, csak nem éri meg. Az Amperát a gazdája autópályázásra is használja, napi 150 km-t tesz bele. Ez az auto nem neki való. A Priusz gazdája meg napi kb 15-20 km-t hajtja. Ja úgy könnyű a konnektoron maradni! Leülhetsz.

  • Guillotine

    DTF!

    Világosíts már fel légyszi!MIlyen vezetési élményt nyújtanak ezek??
    Csak mert ha spórol (ha egyátalán spórolsz vmit mondjuk egy sima 1.4-el szemben?!) az nem élmény.

    Jártál már Prius-al két számjegyű úton?
    Kínszenvedés vele az élet a sofőrnek meg az utasainak is.
    Mielőtt megveszed esetleg próbáld ki.
    Ja hogy csak városban szeretnétek használni?!
    Ahhoz meg nem kell 8-10-13 milláért hibridet venni,jó lesz a sima 1.2-es vagy 1.0-es kisautó is.
    Ezeknek pont az lenne a lényege hogy lehessen használni mindenhol mert hogy mini városi plugin már van egypár. Ezek azért nem olyan kicsik de városon kívül használhatatlanok..vagy odakint már senkit nem érdekel a környezetszennyezés mi?!

    Ezek is csak olyanok mint az X6 féle SUV-ok vannak, de mire jók igazán??

  • Guevara

    Guillotine: Te vagy nagyon fiatal lehetsz, vagy simán értetlen. Egyik sem autóbuziknak készült, hanem azoknak akiknek az autó többnyire csak a helyváltoztatás eszköze, ennek megfelelően vezetési élményt nem konnektoros hibridekben célszerű keresni, arra van a Toyotának és a GM-nek is megfelelő járműve épp elég, de azok nem 3 litert fogyasztanak..

    Olcsó autózás? Illúzió. Jelenleg a töltésre használt áram jövedékiadó-mentessége teheti a plug-in hibrideket (villanyautókat) eladhatóvá. Ha elterjednek, ők is meg lesznek adóztatva könyörtelenül. Nálunk legalábbis.. (-“Még több töltőhelyet!” – Hápersze..)

  • Guillotine

    Guevara!
    Szerintem egyik sem vagyok de sok itt írogató okoskával ellentétben én azért keresek fel egy autós oldalt mert autórajongó vagyok.
    Nem érdekel a villanymotor mert akkor valami forrasztós oldalt keresnék.
    Helyváltoztatásra meg jóval több minden megfelelő lehet mint egy ilyen szar….pl vonat,troli,kerékpár de szerintem a legkorrektebb lenne az ilyen használatra egy 1.4-es vagy 1.2-es kis városi autó negyed ennyiért.
    Ja és igen én az a fajta geci vagyok aki jobban örülne ha belső égésű motoroktól szólna ez az oldal nem pedig a villanymotorokat istenítő trollokról…

  • DTF

    Guillotine:

    Szóval jelenleg RX450h-m van, ezelőtt pedig RX400h-m volt. 6 éve vezetek hibridet. Ültél már ilyen autóba és vezetted? Esetleg a GS450h-t, LS600h-t is? igaz, hogy a CVT és a motorvonat valamelyest visszavesz az élményből, de durván tudnak ezek menni, hidd el:) akáemilyen sebességről simán brutálisan gyorsít;) x5 3.0d-t rugalmasságban veri:) próbáld ki egyszer.
    Nem vennék 1.2-es, 1.0 autót, mert 1., nem férek bele, 2. fogyaszt 5-6 litert. Egy plug-in meg 0-t (+ áram)
    Én úgy gondolom, hogy aki megteheti, az vegyen hibrid vagy plug-in hybridet, esetleg elektromos autót. Vehetnék bmw-t, mercit, audi, sőt Porsche dízel kerregő szart is, de maradok a jó kis hybridnél (Porsche hybrid átlagban 12-13-at fogyaszt, RX450h 8-at; és a kereskedő lebeszélt róla, mert műszakilag a Toyotához képest a németek eléggé le vannak maradva:))

  • menőmanó

    DTF

    Ha ennyire meg vagy vele elégedve, akkor minek fogadsz ügyvédet és keménykedsz a kereskedővel az autó minőségét kifogásolva?
    Ha viszont mégsem olyan jó, akkor minek reklámozod?

  • DTF

    menőmanó: jogos a felvetés, de ha megnézed a kommentjeimet, akkor az autót illetően mindig a műszaki tartalomról beszélek, ami tényleg kifogástalan. (műszaki tartalom alatt a hibrid rendszert értem). A gondokat egyéb más dolgok (főleg a fékrendszer) okozzák. A márkakereskedővel semmi bajom, az importőr hozzáállása kritikán aluli. De ez egy másik téma…

  • Guillotine

    DTF!

    Most Te hasonlítod az almát a körtéhez..
    Az RX450H prémium autó a Prius nem!GS 450h jó kocsi LS600 szintén de azok fényévekre vannak a Priustól!
    Én ültem RX450h-ban mondjuk vezetni nem vezettem de nem is kívántam.Tisztában vagyok vele hogy megy de azért az X5 3.0d se megy olyan nagyon jól,hiába képzelik azt páran de ez amugy most a Priusról szól!
    Azt írtad városi pár km-es használathoz kell. na ez nem fog úgy menni mint az RX de még csak úgy sem mint egy 1.4-es G Astra mert még abban is több az erő.
    Nekem ne bizonygasd milyen jó a kocsid engem nem érdekel amugy elhiszem csak hidegen hagy.Örülj neki ha jó de ha le akarod cserélni Priusba előbb ülj bele és vidd el egy körre.

  • Guillotine

    DTF!

    Te ültél már autóban amelyik MEGY???
    Mer nekem a “MEGY” az a 6mp alatti százas sprint limittől kezdődik..

  • DTF

    Guillotine: nem cserelnem hanem masodik autonak:) azert az durva csere lenne:) 6 alatt 100? Sztem mar inkabb az nm es a rugalmassag… Gs450h? 5,5? Probald ki (persze nem egy amg vag s vagy m:) en nem vagyom olyan autora ami 4-5 sec alatt van 100-on, nem latom ertelmet (varosban – foleg pesten – feleslegesen eros es kornyzetszennyezo, autopalyan meg szinten kihasznalatlan. Most menjek versenypalyara pl x5 m-mel? Felesleges auto. Sztem

  • Guillotine

    DTF!

    Már írtam ne Lexussal gyere a Prius teszt alatt mert a kettő nem ugyanaz..
    A Lexus prémium kategóriás autó prémium árakkal de a Prius csak prémium áras középkategoóriás villanyos valami amivel te vagy spórolsz pesten vagy nem..ez csak akkor derül ki ha tartósan évekig használod.
    Egy 1.4-es alsó középkategóriás bármilyen másik Toyotával azonnal spóroltál 4-5 millát.

    Egyébként ami 6alatt van százon az valószínüleg NM-ben és rugalmasságban is jobb annál mint ami mondjuk 9alatt tudja a 100-at nem gondolod?!
    Általában a közember számára ezért mérvadó a 0-100-as idő..

    Még egyszer!

    A GS450h szerintem az egyik valaha készült legjobb Lexus.
    Ez a Prius meg a valaha létezett legszarabb Toyota amit csupán a divat szült és az emberek vagy a lelküket könnyítve veszik meg vagy mert a hétévgi partikon menőzni akarnak veleh hogy bőbő ez hibrid ami nem szennyez nem is eszik ami nem lenne baj ha igaz lenne.
    Épeszű ember nem vesz ilyet ennyi pénzért ahogy X6-X5 M-et sem.

  • PluginHibrid

    A sok értelmetlen szöveg helyett inkább nyakazd le magad ha ennyire ráérsz!!!

    A Prius a nyerő ez nem vitás.

    A másik csak arra jó, hogy mókából, csak villannyal állatkódhason aki akar.Más full. vill.-al nem mész 160-al és nem így gyorsul.Kivéve persze a Teslákat.
    Ha beindul a b.motor a Voltban viszont vége a dalnak.

    Ha csak regenerátorként működne még rosszabb lenne a helyzet.
    100 éve tudják, hogy az bukás..minek kell erőltetni???

    A sorsa valszeg sajna ugyanaz lesz mint Karma bajtársának.

    Autópályás üzemben Prius = 5L, ezt nehéz megérteni/elhinni Nyaktrikó ??

  • PluginHibrid

    “Jártál már Prius-al két számjegyű úton?
    Kínszenvedés vele az élet a sofőrnek meg az utasainak is.”

    Ezt a nagy ökörséget honnan szedted???
    Ültél már 1általán benne ???

  • PluginHibrid

    DTF

    K 1szerü a megoldás: Tegyél a mostaniba egy Plug-in Kit-et.

    Hiszen tudjuk, hogy már most is egy villanyautót vezetsz, csak kicsi az aksija…

    4-6-8 Kwh ? Attól függ mire kell.
    Vagy mennyid van 1-2-3 M ?

    Ha kell több infó írj.
    Nekem 2 éve megy ,P2.

  • DTF

    Guillotine:

    Egy Prius fogyasztása pályán 5-6 liter, ez reális. egy hasonló kategóriás dízelé is ennyi. Csak érdekességképpen:
    RX 450h városban (csak és kizárólag), átlag: 7,6 liter
    autóúton (80-85-90 km/h), átlag 6,8 liter
    pályán (100-105), átlag 7,3 liter
    pályán (120), átlag 8,1 liter
    pályán (130), átlag 8,7 liter
    pályán (140), átlag 9,1 liter

    Saját mérések, kb, 100kem-es távon. (200-nál egyébként 12,1 liter :))

  • DTF

    Pluginhibrid: Csak kérdezem: a pluginprius.eu köthető hozzád? :) Hallottam és olvastam róla, de nem nagyon akarom, hátha a következő RX már alapból így jön le a gyártósorról ;)

  • Guillotine

    JA!Plugin!

    Ültem és vezettem főúton,autópályán csak búg mint akurvaisten viszont cserébe nem megy és annyit eszik mint a 180LE-s dízel kombim csak ez 5 millával többért..Akkor meséld el hogy mitől olyan kurva nyerők ezek??Én 160km-t akarok menni bazemg hanem legalább 900-at egy tankolással…ja és nem 13 óráig akarok tankolni.
    Amugy megnézheted hogy minden szar ami akkumlátorral megy!
    Mobil,laptop,akkus fúró,mind gyorsan lemerül és sokaáig tart tölteni..
    De ha ennyire villany buzi vagy akkor menj át az alaplap forrasztgatós oldalra és ott oszd az észt az elekronokról vagy dugd a farkad a hálózati töltőbe ;)

    A villynos autónak (plugin,vagy hibrid) akkor lenne előnye ha folymatosan kapna áramot vagy az útburkolatból avgy valamilyen más megoldással mert ez így egy szar..

    Ha meg van benne benzinmotor és 5l-eszik járahtnártok DPF-es 1.5-1.6-1.8-2.0 dízellel is mer az kb ugyanannyit eszik és szennyez.

  • killerbee

    v_petya a kepek nezegetesebol hogy jon ki az amit irtam? az teljesen vilagos hogy nem erted amit a masik ir de most azt is bebizonyitottad arrol sincs lovesed hogy sajat magad miket hordasz ossze.

    “Persze autópályázni is lehet vele, csak nem éri meg.”

    miert nem eri meg, mert eppen ezt tudtad leírni?

    “Az Amperát a gazdája autópályázásra is használja, napi 150 km-t tesz bele. Ez az auto nem neki való.”

    okorseg, ha a prius-al menne napi 150 km-t, akkor is a prius uzemeltetese lenne az olcsobb az ararol nem is beszelve.

    “A Priusz gazdája meg napi kb 15-20 km-t hajtja. Ja úgy könnyű a konnektoron maradni!”

    ki beszelt itt konnektoron maradasrol? azt nem ertetted, hogy melyik a takarekosabb az meg nem azzal ekvivalens, hogy melyik marad konnektoron vagy melyik nem, ennel ez a kerdes egy csoppet bonyolultabb.
    leulhetsz, egyes ala.

  • PluginHibrid

    Ha tényleg vezetted volna tudnád, hogy csak addig búg míg a gyorsítás tart, sebességtartásnál lefelé erőszakolja a fordszámot és segít villannyal.

    Egyébként bármi szennyet és mocskot irsz ide ugyse tudod megállítani a vill. és hibrid fejlődést és a dízelkihalást…

  • PluginHibrid

    DTF

    Nem hamis a baba…

    Sajna gyáriba elkérnek majd 4-6 M-el többet simán.
    Persze ők nagyon durva Pana akksikat használnak, nem chinásat….

  • Guillotine

    Plugin!

    Nem megállítani akarom Te gyökér!
    Pont ez a lényeg hogy jóval többet kell még fejlődnie ennek az egésznek!Addíg meg annak aki valóban használható autót akar venni marad a dízel vagy a benzines fele ennyiért.
    A hibrid nem megoldás az sem a környezetszennyezés csökkentésére sem az olaj elégetésének megállítására. A villyanautó még nagyon fejletlen,gyenge és drága.
    Ezek a tények!

    A mocskolódást meg Te kezdtet amikor megszólítottál, mivel ha valaki negatív kritikával illeti azt amit Te olyan nagyon magadénak érzel és szeretsz akkor csak köpködni meg sértegetni tudsz érvelés helyett!

    Példát vehetnél DTF barátodról!
    Ő tud normálisan vitázni!
    Neked ehhez még fejlődnöd kell mint a villanyautónak!

  • DTF

    Guillotine: sztem kevered néha a hibridet a plug in hibriddel. utóbbi rendkívül jóval drágább a sima hibridnél (mivel új a technológia és nem elterjedt, így persze h drága. mennyi volt egy mobiltelefon 91-92-ben?)
    plug in hibrdiet vagy elektromos autót majd 5-10 év múlva éri meg megvenni, mivel lemegy majd az ára, nagyobb lesz a támogatás rá és több lesz a töltőpont, ahol 5 perc alatt lehet feltölteni, nem pedig 1-2 óra alatt) Abban igazad van,hogy gyerekcipőben jár, de a technológia már cska ilyen:)
    Az, hogy drágább lenne a hibrid? Csak az RX-el tudok jönni, bocs. Fullosan (kiv napfénytető + monitorok az ülésen, HUD) kb. 18. Egy 3.0 d-s BMW fullosan sztem a 23-24et súrolja (igaz h több dolog rendelhető hozzá, de akkor is) a porsche-ról ne is beszéljünk (az alap 20 misi+1 0 misi az extra)
    relatív a hbrid/benzin/dízel összehasonlítás. de nálam a hibrid nyerő, nálad pl. a dízel. Ízlések és pofonok. politikai jobb és baloldal. szépen néznék ki, ha mindenki ugyanazt fújná és ugyanaz mellett tenné le a voksát:)

  • Guillotine

    DTF!

    Nem vagyok sem dízel,sem benzines párti..
    Próbálok realista maradni.

  • PluginHibrid

    “Jártál már Prius-al két számjegyű úton?
    Kínszenvedés vele az élet a sofőrnek meg az utasainak is.”

    Ez a te realitásod???

    Gratula

  • PluginHibrid

    “hogy gyerekcipőben jár”

    Ez óriás tévedés!!!

  • v_Petya25

    Killer elég nehéz eset vagy.
    Egy sort sem írtál tényszerű dolgokról, csak a mondataimat idézgeted. Ha olvastál a “tesztben” olyan kifejezést, hogy “ez a modell a takarékosabb” akkor szerintem ess neki mégegyszer. Ellenben azt olvashattad, hogy két teljesen más üzemmódban használták a két autót, tehát így nem összevethetők.
    Feladat 1: 60km csak városban csak elektromosan, Ampera :) Prius :( Hát igen a Prius elvérzett, benzinből letudja a többit, csak drágábban.
    Feladat 2: 150km vegyes üzem, Ampera 60km elektromosan a többi benzin, Prius 15km elektromosan a többi benzinnel. Szerinted +45km benzines üzem után még mindig előnyben van a Prius?
    Autópályán egyik hibrid se lesz takarékos, mert folyamatos nagy gáznál nem tud mast tenni, eszik. Plug-in hibridek esetén feltenni egy olyan kérdést, hogy “ki beszelt itt konnektoron maradasrol?” már eleve megmosolyogtató. Mi a lényeg, ha nem ez… Míg a Priusos ezt tette addig az Amperás nem, ínnentől a vita már csak elméleti.

  • DTF

    Plugin: úgy értettem h sorozatgyártású hibrid aszem 97 óta létezik (prius) – mármint nagy számban gyártott, tehát több mint 15 éve, míg plug in tavaly vagy 11 óta van nagyobb számban forgalomban/gyártva. Rengeteget fejlődött a hibrdi vonal (Toyota), így lesz ez a plug-in-ek esetében is, ezért talán 4-5 évmúlva lesz igazán értelme (amikor is 150-200 kmet tud majd venni elekrtomos módban, nempedig 20-30-at (kiv ampera/volt)

  • killerbee

    v_petya, ki beszelt errol a “tesztrol” nehez felfogasukam, en ettol fuggetlenul megmondtam neked a tutit, de jol lathatoan ezt sem ertetted meg. Amugy itt egy fia teszt sem volt, annyi van leirva hogy a ket nagyfeju hogy hasznalja, ennyi. Ha neked ez teszt akkor meg nagyobb a baj veled mint gondoltam. :)
    Amugy nincs feladat1 meg feladat2 de meg ha lenne akkor sem ugy tortenne ahogy te itt osszeremalmodoztad. a cikkben is le van irva hogy pl. belank a 60 km-t is szinte 100%-ban elektromos uzemben tenne meg mert ahol csak tudja szopatja magat a toltogetessel. a feladat2-bel meg uvolt hogy fingod sincs arrol hogy mukodik a prius, szo sincs semmilyen 15 km villany a tobbi meg benzin uzemmodrol, hanem mind a 150 km villany + benzinnel megy hozzateve hogy ebben lehetnek tetszoleges szamu olyan szakaszok ahol esetleg csak a villany vagy csak a benzin vagy mindketto hajt egyutt.
    hibridbol meg egyest sem tudok adni neked, a produkciod nullast erdemel. :)

    “Autópályán egyik hibrid se lesz takarékos, mert folyamatos nagy gáznál nem tud mast tenni, eszik.”

    Ja persze, ellenben egy csak belsoegesu motorral hajtott szar folyamatos nagy gaznal meg egyszeruen visszatermeli a naftat a tankba tehat az ilyenkor nem eszik, azaz takarekos lesz igaz? :)

    “Plug-in hibridek esetén feltenni egy olyan kérdést, hogy “ki beszelt itt konnektoron maradasrol?” már eleve megmosolyogtató. Mi a lényeg, ha nem ez…”

    akkor rohogjel egy jo nagyot a sajat ostobasagodon fiam. az is egyertelmuen kiderult, hogy nemcsak hogy fingod sincs a hibridek mukodeserol, de meg a takarekos, takarekosabb szavak jelentese is megfejthetetlen talany szamodra.

  • killerbee

    Guillotine te az epehanyason es a hulyesegek bebofogesen kivul tudsz valami mast is? minek jottel ide amugy, netan ugy olvastad volna hogy a cimben az szerepel hogy melyik nyujt nagyobb vezetesi elmenyt?
    Az ilyen gyokereknek mindig azt javaslom, hogyha tenyleg nagyon akarjak elvezni a vezetesi elmenyt, akkor huzzanak egy hosszzu csovet a kipuffogora a masik veget toljak bele a pofajukba es igy padlozzak le kemenyen a tajigajukat, akkor majd megtudjak vegre milyen elmenyt nyujt a szarjuk vezetese.

  • v_Petya25

    Killer
    A stílusod és a személyeskedésed itt több taggal szemben remélem egyszer elnyeri méltó jutalmát.
    Az a te bajod hogy nem érted a plug-in lényegét, ami a minnél több km konnektorból történő letudását jelenti, ezért hátrányban van a Prius. A fedélzeten megtermelt áramhoz ugyanis benzin kell. :) Ja, ismerem a hibridek működését és nem szükséges válaszolnod.

  • Guillotine

    Killer!

    Leírtam itt több hülye kedvéért már hogy ha annyira nagyon hatásos és jó dolog lenne ez akkor valszeg többen vennék és nem kerülne egy luxusautó árába egy középkategóriás szar.
    Amíg ez így van addig minden családapa és anya egy megbízhatóbb belsőégésű motoros nagyobb helykínálatú autót fog venni kevesebb pénzért.
    Ezért van azokból az autókból rengeteg ezekből meg elenyésző mennyiség.
    Ezek a tények amit sem én sem az itt okoskodó némelyik hülye nem tud megváltoztatni.
    Lehet h nem környezetszennyező de a mindennapokban családosoknak és vagy egyszeri embereknek ez nem vigasz,és ők vannak többen.

    A személyeskedésedre és kötekedésedre kitérve -ami nálad is csak arra utal hogy csőlátással gyerekesen védeni akarod az igazad érvelések nélkül- azt tudom mondani hogy anyádat se érdekelte a környzetszennyezés mikor 30 évvel ezelőtt hurimpált a hátsó ülésen a 2 ütemű trabantban kár hogy akkor nem a te pofádba vezették a kipufogón távozó égésterméket.
    Ha annyira nagyon védeni akarnátok a környezetet akkor nem kapcsolnátok be a tv-t vagy a mikrót ha lenne eszetek és látnátok hogy mennyi szennyez egy hagyományos erőmű amiről ezeket a szarokat is kellene tölteni…Egy lukat betömtél és keletkezett egy új!

    Tehát a millió dolláros kérdés hülyébbek kedvéért:

    – Miből állítasz elő megfelelő hatásfokkal a környezet szennyezése nélkül annyi elektromos áramot ami elég lenne ahhoz hogy mindenki elektromos “tiszta” autóval járjon a földön anélkül hogy 160km megtétele után 13 órát kelljen tölteni??

  • killerbee

    Guillotine ugyan csak kozvetve, de vegul megis csak valaszoltal a kerdesemre, igen, te csak epet hanyni meg ordito marhasagokat bebofogni vagy itt.

    “ha annyira nagyon hatásos és jó dolog lenne ez akkor valszeg többen vennék és nem kerülne egy luxusautó árába”

    ha tenyleg ezt hiszed, akkor ez egyertelmu bizonyiteka annak hogy nem csak hogy fingod sincs a kerdeshez de valoszinuleg nem is vagy normalis

    “Ezért van azokból az autókból rengeteg ezekből meg elenyésző mennyiség.”

    es ki a fenet erdekel ez? ha nem fogtad volna fel igy ezredszerre sem, a tema az volt hogy melyik a takarekosabb a ketto kozul. a tematol valo elteresen es a mellebeszelesen kivul neked semmi sem megy.

    “Ha annyira nagyon védeni akarnátok a környezetet akkor nem kapcsolnátok be a tv-t vagy a mikrót ha lenne eszetek és látnátok hogy mennyi szennyez egy hagyományos erőmű amiről ezeket a szarokat is kellene tölteni”

    ez megint csak a sikidiotak mar zsibbadsig megunt szokasos halandzsaja. neked a leghalvanyabb fingod sincs arrol, hogy mennyit szennyez egy eromu es abbol mennyi jut egy tv, mikro vagy elektromos auto fogyasztasara es ezek hogyan viszonyulnak az olajos hulladekaid szennyezesehez, ugyanis ha tudnad nem csinaltal volna ismet ekkora barmot magadbol.

  • Guillotine

    Oké Killer!

    Belátom nem közvetlenül a témához kapcsolódóan írtam kommenteket!
    Ezek után tőled is elvárom hogy minden cikk alatt csak és kizárólag közvetlenül a témához kapcsolódóan írj,különben jelentelek vagy pofán váglak!OK?!

    Még egyszer felteszek egy egyszerű kérdést neked, bár nem közvetlenül a leírt témához kapcsolódik és akkor most te se epét okádj és mellébeszélj hanem válaszolj!

    -Ha a hibrid és a villanyautó minden szempontból jobb és tisztább a többi csak belsőégésű motorral rendelkező autónál akkor miért nem csak ilyeneket gyártanak az autógyárak a föld és az emberiség jövőjének megóvása szempontjából??

    Tudom! Hülye vagyok mert ez bürökrácia igaz?!
    Amíg nagy pénz van az olajban és van olaj a földön amit el lehet égetni addig nem foglalkoznak a kérdéssel.

    Na akkor ezt meg is válaszoltam helyetted!

    Következő: – A cikkben szereplő két autó közül szerinted melyik tudna fennmaradni fosszilis tüzelőanyag nélkül?

    Várj ezt is megválaszolom!
    Egyik sem!
    Tehát ezek csak csökkentik szgk-k környezetszennyezését de nem szüntetik meg.
    Tehát ezek nem megoldások max félmegoldások amik engem és a komolyabb embereket nem érdeklik. Emellett kényelmetlen töltögetni ha plugin ha nem akkor meg ugyanannyit eszik mint egy sima 1.4 dízel vagy benzin csak 3 szor annyiba kerül.

    Amint van igazi megoldás elérhető áron mindenkit érdekelni fog a dolog.

    Így volt ez a hűtőszekrénnyel a vasúttal,repülővel,benzinmotorral,mobillal,érintőképernyővel meg még vagy ezer dologgal a világon!

    Addig meg a magadfajta ráérős okoskák nyálazzák csak hogy melyik megy többet egy töltéssel meg ez alatt mennyit zabál,aztán majd 15 év múlva betehetik a gyűjteményetekbe a 4 sávos magnókazetta mellé.

  • PluginHibrid

    V_Petya

    Az Amp. nem hibrid !!! (se a Karma…)

    Nem a legjobb kombinációban használják az áram és a brenya keverékét !!!

  • PluginHibrid

    Nyaktrikó

    10-20 év múlva minden autó hibrid lesz !!!

  • v_Petya25

    Plugin
    Hogy érted, hogy nem hibrid?
    Tud csak elektromosan, tud csak benzinesként és tud sorosként működni.
    Az igaz, hogy nem termel áramot a fedélzeten benzinből (drágán), de fékezéskor és lejtőn visszatölt és konnektorba is dugható.

  • PluginHibrid

    V_P

    Sokat lehetne ezt elemezni..

    Én hiszek a gyártóknak..sehol semmi hibrid felirat…

  • v_Petya25

    A Merci E300 BtueTECHibrid-re rá van írva, képes is legfeljebb 35 km/h-s sebességgel 1 km-t teljesen elektromosan, károsanyag-kibocsátás nélkül megtenni. Ez pl elég egy parkolóházhoz vagy 2-3 lámpát araszolni, de én azért nem hívnám hibridnek. :)

  • Guillotine

    Te bedugott!
    Csak azt szeretnéd hogy mindenki azzal járjon amivel te van erre bármi komoly érv a hülyeségeden kívül??
    Mit oldanánk meg azzal ha minden autó hibrid lenne??

  • PluginHibrid

    V_Petya

    Pedig az hibrid, csak gyenge a vill. motorja és kicsi az akksija.

    Szerintük felesleges erősebb, nagyobb.

    “Az igaz, hogy nem termel áramot a fedélzeten benzinből (drágán”

    Pont hogy termelnek ami ellenkezik a hibridség elveivel.
    hibridben csak akkor termel ha az akku védelme miatt szükség van töltésre, vagy ha melegiti a belső égesű motort.

  • PluginHibrid

    “Autópályán egyik hibrid se lesz takarékos, mert folyamatos nagy gáznál nem tud mast tenni, eszik.”

    Ez óriás tévedés !!!

    Pont hogy, tud és tesz is.

    Egyszerre használja a két hajtást a bmotor fordszámát minél jobban csökkentve a legmegfelelőbb “fokozatban”.
    Mindeközben töltődik az akku is, aminek az energiáját megfelelő körülmények esetén visszateszi a meghajtásba.

    Aszt hittem hogy ez vili.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.