Szegény ember nagy autója

Teszt: Renault Fluence Expression 1,6

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.07.22. 15.00

Hatalmas méretének, okos extráinak, szerény árának köszönhetően a legtöbb hibáját könnyű megbocsátani.

Röviden – Renault Fluence 1,6 Expression 

Mi ez?

Nagyméretű, olcsó családi négyajtós 

Mit tud? Mindenhol hatalmas, és rengeteg okos extra jutott bele. Vezetni viszont nem jó.
Mibe kerül? A legolcsóbb Fluence 3 340 000, míg a legdrágább 5 240 000 forintba kerül
Kinek jó?  Akiknek a kényelem és a tágas belső fontosabb az élvezetes vezetésnél

Mint a nagyok

Furcsa autó a Fluence, már ebben az alapváltozatnál csak leheletnyivel puccosabb kiszerelésben is. Az ember gyanútlanul beleül és olyan figyelmességek veszik körül, amiknek szívből lehet örülni. Nem meglepő, a franciák értenek ahhoz, hogy elcsavarják az ember fejét – igaz, a legtöbb móka az Exception fantázianevű, persze feláras csomag része – de a 250 ezres pluszt tutira megéri a kényelmi pakk, amely olyan dolgokat foglal magában, mint az Automata Renault Kártya, tolatóradar, hátsó napfényrolók,krómszínű külső kilincsek, és az elektromosan behajtható külső tükrök.

Klasszikus négyajtós forma, tekintélyes tengelytávval

A Renault kártya szinte a kerék felfedezéséhez mérhető autós újítás, amely valamilyen rejtélyes oknál fogva annyira jól sikerült, mint eddig még senki másnak. Ha kell, nyit, ha kell, zár, nem kell fogdosni, masszírozni az égvilágon semmit, sem ajtókilincsen lévő recét, sem buta műanyag domborulatot, csak egyszerűen kinyitni az ajtót. Emellett pont olyan távolról zár, hogy még ne aggódjunk a villámmozgású gazfickók miatt, és a behajtott tükrök, illetve a szolid nyöszörgés megnyugtató visszajelzést is ad, hogy sikeresen bezárkózott az autó, boldogan mehetünk dolgunkra. 
Az autó formája nem nagy mágia, a klasszikus négyajtós formából nehéz is igazán szépet szerkeszteni. De a Fluence legalább arányos, eltekintve az orra épített elképesztő méretű márkajelzéstől. Oldalról még a gigantikus műanyagelemek tűnhetnek tájidegennek, de legalább azokat is lefényezték erre a remek “némettaxi-vajszínűre”.
Aztán bent is minden rendben van. A formák, színek ennél a felszereltségénél ugyan nem ejtenek zavarba, de többé-kevésbé minden tisztességes munka, akad négy teljesen automata ablakemelő, elöl kétzónás klíma – emellett hátra is jutott légbeömlő – ízléses analóg-digitális hibrid műszerfal, fehér cérnás díszvarrás, és az anyagokat is taperolhatjuk kedvünkre, egyiktől sem lesz kérges a kezünk, minden pihe-puha. Teljes az agymosás, szinte már elhisszük, hogy ej, de jó is itt nekünk. Még a motorindítás sem lesz fájdalmas, a gombnyomásra éledő 1,6-os, 110 lóerős benzinmotor itt még csak a hangját hallatja, jó fogású a kormány is, és a kézifékkar bőrburkolata is klasszul sikerült. 

Tágas első sor, pihe-puha anyagokkal kibélelve

Az első intő jel az irányjelzésnél bukkan elő, itt bizony nyoma sincs komfortindexnek. Ezen még gyanútlanul átsiklunk, de a váltó egyesbe tolását már nehéz megállni kommentár nélkül. Ez bizony rémes. Daciában ezt hajlamosak vagyunk egy hanyag “ennyiért ne várj jobbat”-tal elintézni, de itt a belső berendezéssel, kivitelezéssel annyira éles ellentétben áll ez a kóválygós, kelletlen váltó, hogy nem könnyen bocsátjuk meg. Pedig a Fluence sem drága, ezzel az 1,6-os benzinmotorral, akcióval 3 340 000 forinttól hazavihető, ami azért nem rossz egy ekkora járgányért. Már ha kilóra vagy légköbméterre veszünk autót.

Adatlap

Renault Fluence Expression 1,6

Szegény ember nagy autója 1
Motor 1598 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 110 LE
Nyomaték 151 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,5 sec
Végsebesség 185 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,8 l / 100 km

A váltó aztán az összes további fokozatnál jelzi, hogy nincs ínyére ez a meló, de igazán akkor válik kellemetlenné, ha autópályára keveredünk. Illetve nem is a váltó maga, hanem a hatodik fokozat hiánya kínzó. A motorral nem lenne baj, a 110 lóerő nem is annyira hervatag itt, így már 90-100 környékén húznánk egy hatost. De nincs. Helyette üvölt a motor, jön be a zaj, a kelleténél gyorsabban szürcsölődik a benzin. 

Üléshelyzete jó, komfortosan ülünk a hatalmas motorháztető mögött, de amennyire nagynak hat az autó, annyira jól belátható minden sarka. A már említett Expression csomag árnyékolórolói kiváló szolgálatot tesznek a szigorú napsütésben, kevésbé kellemetlen a függöny mögötti lét, mintha akadálytalanul dőlnének be a napsugarak. Futóműve talán nem véletlenül alkalmatlan a tempós kanyargásra, a Fluence vásárlóközönségének valószínűleg ez az egyik legfájdalommentesebb áldozat az autóval kapcsolatban, amely cserébe hozza a jól bevált francia autós előítéleteket: kényelmes, lágy, barátságos. És mindez jól is áll neki.

Konkurensek:

A tesztelt Renault Fluence és konkurensei, zárójelben az akciós ár
Citroën C-Elysée 1,6 VTI Collection (115 LE) 3 780 000 Ft (3 510 000 Ft)
Škoda Rapid 1,2 TSI Active (105 LE) 4 211 550 Ft
Chevrolet Cruze 1,6 LS (124 LE) 4 200 000 Ft 
A családi autózásokhoz az autó 530 literes csomagtartója tekintélyes méretű, a használhatóságát mindössze a hasznos térbe durván belógó zsanérok árnyékolják be. A csomagteret amúgy nem bonyolították agyon, csupán pár szatyorkampó segít kordában tartani a kisebb nagyobb bevásárlóalkalmatosságokat. 

Összegzés

A Renault Fluence egy korrektül megépített, roppant kényelmes, tágas autó, okos extrákkal, szépen berendezve. A konzervatívabb ízlésű embereknek lehet bejön a négyajtós forma, mi nem rajongunk érte. Vezetni ugyan nem nagy élmény, főleg a váltó használat keserítheti meg az ember életét, illetve a lágy, kényelmes futómű miatt is le kell mondani a vad szlalomozásokról. De csak úgy egyszerűen közlekedni, főleg sok cuccal, tökéletesen megfelel. Ennyiért meg pláne.
Kedvcsináló filmecske a Fluence-ról:
Mellette – Ellene
  • Óriási utastér, nagy csomagtartó
  • Okos extrák
  • Hitvány úton is kényelmes futómű
  • Rémes váltó
  • Rövid ötödik fokozat
  • Zajos
  • Helyrabló csomagtartózsanér

A konzervatívabb, vezetési élményről nem álmodó vásárlók boldogak lehetnek vele

Szavazás

Szerinted hány pontot érdemel a Fluence? 1-et? Netán 10-et?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.