Audi S6 – Technikai K.O.

Teszt: Audi S6 2013

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.07.16. 06.00

Inflálódnak a teljesítményadatok, a 420 lóerős S6-nál mindhárom német prémiummárkának van erősebb autója. De az Autobahnon is sok kilométert kell elmorzsolni, hogy hasonló ütőerejű ellenfélre bukkanjunk.

Röviden – Audi S6

Mi ez?

Luxusautónak álcázott dragster, gyönyörű utastérrel, a limuzin mellett ötajtós vagy kombi karosszériával.

Mit tud? Gyorsulni, tépni, reprezentálni, kényeztetni az utasokat.
Mibe kerül? Listaáron 24 052 480 forinttól elvihető, de a hiányos felszereltség miatt jó pár millió Ft kellhet az extrákra.
Kinek jó? Annak, akinek a büdzsé és a cég flottaszabályzata enged ilyen autót választani.


Kifelé nem mutat sokat

Adatlap

Audi S6 2013

Audi S6 – Technikai K.O. 1
Motor 3993 cm3, Benzin, V8
Teljesítmény 420 LE
Nyomaték 550 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 4,6 sec
Végsebesség 250 km/h
Fogyasztás (vegyes) 9,6 l / 100 km

Nagy szerencse, hogy egy bizonyos életkor és érettségi szint alatt senkinek nem lesz S6-os Audija. Amikor még nem való az embernek, mert ön és közveszélyes pusztító válna belőle, akkor még nem is tetszik. Mert alig van hangja és különben is, majdnem úgy néz ki, mint egy cégvezető dízele. Kívül a hűtőrács fényes lamellái, a 2×2 kipufogóvég, pár felirat és persze az alumínium színűre festett tükörház árulja el a sportmodellt. 

Utastere nem különösebben tágas, mármint hátul, ám a kivitel és a látvány első osztályú. Ebben a pazar környezetben érthetetlen az integrált, üléssel egybeépített fejtámla, ami magas embereknek nem biztonságos.

Ha úgy tetszik, a mostani S6 a hárommal ezelőtti generáció motorkoncepcióit egyesítette. A C4-ből volt öthengeres feltöltéssel, majd V8, de 290/326 lóerős szívómotorként. Most nyolc hengerünk van, de két turbóval.

V8, ami néha négyhengeres

A hengerfejben egymás mellett forog a szelepeket mozgató bütyök és egy szelepkiemelésre képtelen tárcsa. A kettő között pár ezredmásodperc az átállás, amitől a V8 feleannyi hengerrel is működhet. Erre egyenletes, 100 kilométer/óra körüli sebességnél van példa, a cél a fogyasztás csökkentése.

A négyhengeres üzem rázós és hangos, ezért az aktív motortartó bakok  a motort olyan frekvenciával billegtetik jobbra-balra, hogy kiegyenlítsék a négyhengeres üzemben jelentkező rázkódást Ezzel azonban csak a remegést lehet kiküszöbölni, a négy hengerrel randa motorhangot hanghullámok nyomják el a hangsugárzókból. (Részletek erről itt.)

A feltöltéses motorokkal odalett a sport szívómotorok érzékisége, a szívmelengető kihúzatás és a küzdelem a lóerőkért. A duplaturbós nyolchengeresnél a teljesítménycsúcs értelmezhetetlen fogalom, mert a 420 lóerő egy egész plató 5500 és 6400 között, nem kiemelkedő csúcsérték.

40:60 arányú az erőeloszlás a tengelyek között. A tesztautó a sport differenciálművel hátul oldalanként is változtatja az arányt, hogy agilisabb legyen


420 lóerős, de 500-at is elhinnék

Érzésre ez a 420 lóerő inkább 500-nak tűnik. Az 1895 kilós autó megrendítően gyorsul, ami két helyzetben domborítható ki igazán. Az egyik a rajtprogramos kilövés, amilyet az űrhajózás sem sokat látott. Ki kell kapcsolni az ESP-t, a váltót sportba húzzuk, padlógáz, ballal tartani, majd elengedni a féket, és átélni a csodát. Csak telefonnal mértük, de a 3,9 másodperces érték százig több mint meggyőző. A másik, ha autópályán kell ellépni bárkitől. Az Audi S6 viharosan lő el, 240-ről pont úgy, mint feleekkora tempóról.

Az Audi S6 és összkerékhajtásos konkurensei, listaáron
 Audi S6 (420 LE) 24 052 480 Ft
 BMW 550i xDrive (450 LE) 22 776 000 Ft
 Jaguar XF 3,0 SC AWD Luxury (340 LE) 17 299 000 Ft
 Mercedes-Benz E 500 4Matic (408 LE) 21 210 220Ft

Az automatikus, duplakuplungos sebességváltó hét fokozattal gazdálkodik. Kulturált, de elinduláskor nem olyan finom, mint egy igazán jó hagyományos automata. Előnye, hogy igen gyorsan vált, ha szigorúbbra vesszük a tempót.

Valamiért az autóra nagyon későn jött meg a nyári gumi, így a téli abroncsokat morzsoltuk a 28 fokban. A tényleges kanyarsebesség rejtve maradt előttünk, de amit az autó a tökéletesen alkalmatlan gumikkal futott, az így is emlékezetes.

Nívósnak és masszívnak hat az utastér


Dynamic üzemmód

Érdemes babrálni a menüvel, mert sportos beállításokkal az autó S6 befeszít. A kormányrásegítés sokkal enyhébbre vált, az oldaldőlés szlalomozáskor sem erősebb annál, ami hasznos, mert segít érzékelni a tapadás közeledő végét. A légrugózás nagy sebességnél két centit ültet az autón, másik előnye, hogy megemelhető vele az autó, nehogy leverjük róla a lökhárítót.

Az A6-ban olyan apróságok fedezhetők fel, amire ebben az árkategóriában sem képes minden márka. Például a csomagtér elektromosan nyílik és záródik, de ha feledékenységből kézzel állunk neki, a mechanika visszavonul és nem kell a villanymotor ellenében leküzdenünk a fedelet.

Ha az ablakokat a két végállás között mozgatjuk, a motor gyorsan viszi őket, ám a gombot nyomva tartva az üvegek lassan mozognak, hogy bárhol könnyen megállíthassuk őket. Ezzel ellentétben a szélvédőre vetített kijelző elég gagyi, ismerve a mai BMW-k színes, navigációs információkat is adó head-up-displayét.

Rossz ötlet az integrált fejtámla, mert semennyire sem húzható ki


Fogyasztás: elvileg 9,6 l/100 km

Ez az állítás erősen próbára teszi a bizalmi kapcsolatot azzal az autómárkával, amelynek az ügyfél épp 24 milliót készül átutalni. De az S6 azon kevés modell egyike, amely, ha valaki épp nem akarja megtanítani járni, egész közel fogyaszt a gyári átlaghoz. Mi vagy 700 kilométert tettünk meg az autóval és a kicsit sem cammogós országúti szakasz után 11,2 litert mértünk a kúton, csendesebben vigadva 9,1 liter elég volt százon. Városban a számítógép 17,8 l/100 km értéket írt ki pár ezer kilométeres használatra, aminél a valóság kicsit feljebb húzódik.

Bár mindenkiben ott van az állat, ezt nem az S6 fogja kihozni belőled. Hiába V8-as, alig van hangja és lelke legmélyén az S6 cseppet sem agresszív. A sebességérzet pedig annyira elhanyagolható, hogy az óra szerint 260 igazából pont olyan, mint a 160. Csak jobban fogy a távolság.

Szerző:


Mellette – Ellene
  • Gyönyörű belső tér
  • Rezzenéstelen kényelem
  • Pokoli erő
  • Parádés menetteljesítmények
  • Kimagasló aktív biztonság
  • Fejlett összkerékhajtás
  • Leszorítható fogyasztás
  • Többféle üzemmód (takarékos, kényelmes, dinamikus, egyéni)
  • Közepes lábtér hátul
  • Nominálisan magas értékvesztés
  • Alacsony első fejtámlák (feláras sportüléssel)
  • Ósdi head-up display
  • Gyér motorhang, kevéssé sportos hangulat


Szavazás

Sportlimuzin vagy bankárexpressz? Hogy tetszik az Audi S6?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.