Újabb jól célzott gyomros a Kiától

Teszt: Kia Carens

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2013.07.10. 07.00

A világ legunalmasabb egyterűje volt az előd, de látva a Kia nem csak a dizájnra fókuszáló durva fejlődését, nyilván senki előtt nem volt kérdés, hogy az új Carens is bevisz néhány gyomrost a kategóriájában. Ahogy a többi Kia a sajátjában. Semmi meglepő nem történt.



Röviden – Kia Carens

Mi ez?

Eddig jellemzően ismeretlen Kia-modell új változata. Mostantól megismerik a népek
Mit tud? Nagy, ahogy egy kompakt egyterűtől illik. Jól néz ki, ahogy egy új Kiától elvárható
Mibe kerül? Semmivel sem többe, mint a konkurensei, miközben ne felejtsük, hogy kivételes a 7 év garancia
Kinek jó? Mindenkinek, aki nem puccos, de markáns külsejű, tényleg jó egyterűt akar

Az erősebb, 136 lóerős dízellel 6,149 millió forinttól kapható a kívül belül radikálisan megújult Kia Carens. Ötajtós változatban próbáltuk.

452,5 centi hosszú, 180,5 széles és 160,5 magas, a tengelytávja pedig 275 centi (a Grand Scenicé 277, míg a Zafiráé 276 centi). A Carens 1556 kilót nyom a mérlegen, amit alul komótosan, 1500 felett már biztonságos lendülettel visz a dízel blokk. Ha ez fontos: 11,2 másodperc a gyári adat

Megduplázódott a Kia értékesítése az elmúlt 5 évben, Európában a piac zsugorodása ellenére is növekedik a márka. A modellek közül a Carens esett át utolsóként a radikális megújuláson

Na, ki nézte meg szürke színe ellenére a városban durván az új Carenst? 1, Kiások 2, taxisok 3, mindenki

Egészen lapos a szélvédő, a sofőr meglehetősen hátul ül. Ahogyan az újabban lenni szokott a sikeres ázsiai autóknál: a Carenst európaiak tervezték európaiaknak

A tesztautóra szerelt ballonos gumikkal kényelmes a rugózása. Kritikusabban fogalmazva billeg - elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkarok dolgoznak. A kormányerő szabályozható, de érzéketlen így is, úgy is

Négy motor közül választhatunk: az 1,7-es dízelek 115 és 136 lovasak (260 és 330 Nm), az 1,6-os benzines 135 (165 Nm), míg a 2,0-s 166 lóerős (213 Nm). Hatfokozatú a kényelmes, jól vezetett kézi váltó, és a bolygóműves automata

Mindent tud, amit a többiek, tulajdonképpen a legnagyobb hátránya, hogy a Carens név kevésbé ismert, mint mondjuk..., itt és most szinte az összes riválist fel lehetne sorolni

Izgalmasabb, karakteresebb elődjénél – ezt tulajdonképpen bármelyik mostani Kiára el lehet mondani

Ínyenc családosok - merthogy vannak ilyenek - barna műszerfallal is rendelhetik. Sajnos a beltér anyagminősége eléggé változatos, de ahhoz kétség sem fér, hogy sokkal jobb, mint az elődé

Igen, tényleg sok a kapcsoló, de problémamentesen megszokható. Nincs gond a kezelhetőséggel

Manapság viszonylag ritkák az asztalméretű ülőlapok, de több más Kia után szerencsére a bratyójuk is megkapta ezeket

A Renault-tól megszokott ötletes, sokliteres tárolórendszer nincs, de alapvetően vannak rekeszek, a vizes palack is elfér az ajtóban

Ez a lyukacsos bőr pl. szép, de a műszerfal porgyűjtő ál-zongoralakkját ki kéne már végleg hajítani

Jó kis télicsomag volt a tesztautóban kormány-, és hátsó ülés fűtéssel. Rendelhető beparkoló-rendszer, amit a kívülről jól mutató forma (=rossz kilátás) és a méret miatt sokan megszerethetnek

Öt és hétüléses változatban is kapható. A 250 ezer forintos felárat jelentő hétüléses leghátsó két széke a padlóba süllyeszthető

Különálló ülések, amelyek előre-hátra tologathatók, háttámlájuk vízszintesbe dönthető. Uras a lábtér

Így 1640 liter a csomagtér, öt üléssel 492, míg héttel már csak jelképes, 103 liter. Amennyiben a jobb első ülés háttámláját előre csapjuk, 2 méter 15 centis tárgyak is beférnek. Az üléseket nem lehet kivenni, de nem is kell, hiszen így is sík a padló és hatalmas a tér - viszont kisebb, mint a konkurenseknél. Az ötüléses Zafira csomagtartója 710, míg a Grand Scenicé 785 liter, mindkét egyterű hosszabb a Carensnél

Szeretem ezt a 136 lovas motort, de a váltó áttételezése nem az igazi, mert kissé hosszú az egyes. Budapest belvárosában sajnos nem ment 9 liter alá a fogyasztása, vidéken viszont öttel is elgurult

Így kell tárolót vésni a palacknak

A faék sem egyszerűbb sokkal, de inkább ez, mint az öncélú csicsa. Természetesen a Carenshez is jár sokak kedvence, a hét év garancia. Ahogy hallom, a vásárlóknál erős érv a márka mellett



Mellette – Ellene
  • Klassz külső
  • Remek motor
  • Nagy tér
  • 7 év garancia
  • Városban éhes
  • Kissé billegős
  • Még nincs neve

Szavazás

Mennyire tetszik a Kia egyterűje? Értékeld itt 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • demagóg

    jó-jó, de a Verso csak szebb szerintem.
    tudásra meg nincs nagy különbség.
    http://www.blogcdn.com/de.autoblog.com/media/2012/09/toyota-verso-2013-paris-auto-salon-facelift–6-1348043799.jpg

  • v_Petya25

    Nem rossz egyterű, de azért annyira nem kéne nyalni, hogy hű de szuper ez a forma. Semmi egyedi vagy új nincs rajta, csak egy átlag doboz, sokkal inkább egy Zafira kéne. Meg hogy sok a gomb de megszokható, bezzeg az Opelekben meg szörnyű a gomberdő. Ami a legjobb benne az a 7 év gari.

  • oszkopeter

    Az a baj, hogy a Kiát még mindig csodabogárként tartják számon, és ha hoz egy átlagos autót, akkor mindenki odavan tőle. Ha Opel, Ford vagy Citroen emblémával jönne ugyanez az autó, akkor menne a fikázás, hogy unalmas a forma meg kemények a műanyagok és sivár a beltér. A hét év garancia pedig éppen arra jó, hogy a kötelező és nem éppen olcsó márkaszervíz látogatások árából a Kiások bőségesen ki tudják fizetni ha valami gáz van és még a szervíz is megéljen. Egyébként 7 év ide vagy oda számos tartósteszt és megbízhatósági felmérés bizonyítja, hogy a Kia nem áll a helyzet magaslatán, illetve éppen hogy a listák végén kullog…

  • Liverpool87

    Hú ilyen szr ez a kia mínőségben hát ez elég gáz na ennyit a dél koreaikról engem többet nem fog megetetni egyik autós oldal sem mert én is hallottam már sok hibát pródukáló Hyundayt is!

  • oest

    Liverpool,a tesco-s fúrókat ne ne keverd ide,az nem az a cég :)

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.