Fegyver, gyerek kezébe nem való

Teszt: BMW M6 Coupe

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2013.07.08. 06.00

Az M6 az autózás legfelsőbb foka, a csúcstechnika netovábbja, és mégis veszélyes. Legalább annyira, mint pisztolyt adni egy ötéves gyerek kezébe.

Röviden – BMW M6 Coupe

Mi ez?

A legveszélyesebb autók egyike.  560 lóerős szörnyeteg

Mit tud? Fegyverré válni avatatlan kezekben
Mibe kerül? 36,5 millióba, és ez még csak az alapár
Kinek jó? Csúcstechnikára fogékonyaknak

Az autósportok fekete nyara az idei: nem elég hogy több versenyző is halálos balesetet szenvedett a versenypályán, de több amatőr felvonuláson is történt kisebb-nagyobb, sőt néha halálos baleset is, amely a nézelődőket, az ártatlan érdeklődőket sújtotta.  Elég csak a rajtnál keresztbe álló Koenigseggre gondolni, amely a közönségbe hajtott és közel 20 embert gázolt el.

“Fakezű idióta”, “pénze van, tudása nincs”, “gyilkos”, “miért nem költ vezetéstechnikára” – olvasom a kommenteket, amelyek mind-mind igazak valahol, de mégsem ilyen egyszerű a helyzet. És így utólag egyértelműen az M6-os BMW Coupé jut róla eszembe. Az 560 lóerős gépszörny, amely az első olyan autó életemben, amely többször is komolyan megijesztett.

Hiába a csúcstechnika: veszélyes

Ültem már hasonlóan gyors autókban, de azok vagy összkerékhajtásúak vagy igazi komoly sportautók voltak, amelyek kevesebb lóerővel is gyorsabban mozogtak a pályán. De az M6-os nem pályaautó, oda túl nagy. Ez egy utcai szörnyeteg, nem mellesleg a népesség jelentős részének álmai autója is egyben. És aki egyszer megkaparintja, potenciális tömeggyilkossá válik.  Iszonyatos önfegyelem szükségeltetik ahhoz, ne csináljunk nagy bajt vele az utakon.

Adatlap

BMW M6 Coupe

Fegyver, gyerek kezébe nem való 1
Motor 4395 cm3, Benzin, V8
Teljesítmény 560 LE
Nyomaték 680 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 4,2 sec
Végsebesség 250 km/h
Fogyasztás (vegyes) 9,9 l / 100 km

560 lóerő, és 1500-as fordulattól 680 newtonméteres nyomaték hátsó keréken. A lóerő hagyján, itt a newtonméter az érdekes. Rengeteg önmagában is, közel alapjárat közelében viszont kezelhetetlenül sok. Hiába minden, ekkora nyomatékkal nem bír mit kezdeni a csúcstechnika sem. Illetve az abroncsok, amelyekből hiába került 295 milliméter széles hátra, úgy csúszik, mintha direkt beszappanozták volna. Autópályát és versenypályát leszámítva nincs olyan kanyar, ahol az M6-os ne tudná eltenni a farát egy kis gázadásra. Tulajdonképpen egyenes is kevés. 

160-nál is képes bevillanni a kipörgésgátló a műszerfalon, és ehhez egy kicsit kopottabb gumi és egy nem tükörsima aszfalt már elég. A gyorsítás ilyen körülmények között idáig darabos, mintha remegne a sofőr lába, vagy mintha kimaradna a gyújtás egy alapáron 36,5 milliós álomautóban. Nem, marad ki, egyszerűen ennyire erős, és így véd meg minket a haláltól.

Persze van csökkentett menetstabilizáló állás is – amit ajánlott is használni – és ki is lehet iktatni teljesen.  Utóbbit is megtettem, engedtem a sötét erő csábításának, és mindannyiszor megérintett a halál szele. Az M6-os képes egy teljes sarkon át keresztben menni, úgy hogy az utca közepén egyszer csak átcsap a másik irányba, és még mindig irgalmatlanul keni a gumit az aszfaltra. Képes hetvennel füstölő abroncsokkal körben abszolválni egy körforgalmat – az elektronikusan vezérelt, akár 100 százalékig záró hátsó differenciálzár képessé teszi rá.

A kérdés tulajdonképpen csak az, hogy a vezető meddig mer elmenni vele, és milyenek a kvalitásai. Mert ezt egy vezetéstechnikai tréninggel nem fogja megoldani. Ide hosszú évek munkája kell, átlagon felüli képességekkel. És leginkább olyan mértékű önmegtartóztatás, és önkritika, amivel csak kevesen büszkélkedhetnek ezen a földön. Jellemzően nem az, akinek van pénze egy M6-os BMW-re. Nagyobb korlátozó elem lesz a félelem, amely egy szerencsésen megúszott manőver után majd elriasztja a további janizástól a tulajdonost. Egyébként a robogó után felülök az ezres sportmotorra tipikus esete.

Hét sebességes a duplakuplungos váltó. Három fokozatban állítható a váltás gyorsasága és kapcsolási minősége.


Kamikaze pilóták hangolták

Az egyik érhetetlen dolog számomra az M6-os rajtautomatikája. Meg nem erősített hírek szerint japán kamikaze felmenőkkel rendelkező mérnökök végezték a beállítást, miután a németek tárgyilagosan életveszélyesnek ítélték, és szakszervezeti harcba kezdtek a veszélyességi pótlék emelése miatt.

Érthetetlen bonyolult kombinációval teljesen kikapcsolt menetstabilizáló mellett csalhatjuk elő a zászlót, amely az aktivált rajtprogramra figyelmeztet.  Ez maga az életveszély. A váltót a három közül a leggyorsabb kapcsolásúra kell állítani, manuális módba, egyes fokozatba tenni. Egy picit rá kell lépni a fékre, majd elengedni (nem kúszik az autó), előre tolni a váltót úgy tartani, és ekkor felvillan a zászló a műszerfalon.

Ekkor újra rá kell lépni a fékre bal lábbal, és tartani. Jöhet a jobb láb a gázra, a motor egy helyben felpörög nagyjából 3000-ig, ahonnan a tempomat kapcsolójával 500-as fordulatonként állíthatjuk, milyen fordulattól szeretnénk rajtolni. Tapadástól, hőmérséklettől függően – amiről persze egy átlagembernek dunsztja sincs. Aztán engedjük fel a féket, de az M6 még mindig áll – már önmagában ez félelmetes.  Az indítás kulcsa a váltó, amit izzadó tenyérrel még mindig előretolva tartunk, és csak ennek elengedésére lódul meg a szörnyeteg. 

100 alatt ne is álmodjunk padlógázról - legalábbis aktív kipörgésgátló nélkül ne


Ha ügyesen csináltunk mindent, akkor 4,2 másodperc múlva százon lesz az autó, 12,1 után pedig kétszázon! – feltéve, hogy padlógázon tartjuk a lábunk, mert a váltások csak ekkor működnek automatikusan. Jobb, ha nem is próbálkozunk közúton, életveszélyes.

Kétszer sikerült kipróbálnunk, ebből az egyiknél valahol 60 felett fordult keresztbe az autó nyílegyenes úton. Kizárólag zárt pályán próbáljuk, de komolyan! A kikapcsolt menetstabilizálót pedig nem értjük, ezt azért nem szokták kiiktatni nullára más gyártók egy jóízű gyorsítás kedvéért. Jó lesz nekünk enélkül is.

Alapvetően a padlógázzal való gyorsítás is felejtős városban, ezt tartogassuk inkább az autópályára, ahol nagyobb sebesség mellett már van olyan tapadás, ahonnan képes megtorpanás nélkül gyorsítani a 4,4 literes, dupla turbós benzintemető. 

Csúcstechnika: V8-as Twin Power, hétfokozatú duplakuplongos váltó, és aktív M differenciálmű

“M” TwinPower Turbo: Az M6-os közvetlen befecskendezéses V8-as turbómotorja nem új, ellenben elég bonyolult, amellett, hogy bivalyerős. 560 lóerő a maximális teljesítménye 6000-7000/perc fordulaton, 680 newtonméteres nyomatékát pedig 1500-5750 /perc  fordulaton képes leadni. Tiltás 7200/perc fordulaton.  Van Valvetronic szelepvezérlés és dulpa-Vanos fokozatmentes vezérműtengely-állítás, a feltöltést pedig két Twin Scroll rendszerű turbófeltöltő végzi, amelynek lényege, hogy a kipufogócsonkokból kiáramló gázokat nem egy térben egyesíti, így a hengerben fennálló nyomás nagyobb részét képes hasznosítani a turbina. Magyarul erősebb, alacsonyabb fordulatról húz. A szabvány szerinti EU-tesztcikluson  átlagfogyasztása 9,9 liter.

4,4 literes dupla turbós V8-as, 560 LE, 680 Nm

4,4 literes dupla turbós V8-as, 560 LE, 680 Nm


“M” Drivelogic sebességváltó: a hétfokozatú nedves duplakuplungos váltót a Borg-Wagner szállítja. Az automata mód mellett természetesen van lehetőség szekvenciális/ manuális váltásra, amelyet akár a kormányon lévő fülecskékkel is elvégezhetünk. A magasabb fokozat ilyenkor mindig kézzel kell kapcsolni, a letiltást elérve sem vált feljebb a váltó helyettünk, visszafelé viszont magától lépked, gázfröccs kíséretében. A váltás finomságát és gyorsaságát három lépcsőben választhatjuk ki a váltókar előtti kapcsolóval.  A váltóban rajtautomatika, amit egy bonyolult procedúra után tudunk aktiválni, ha minden körülmény adott hozzá.

Aktív “M” differenciálmű: a tökéletes kigyorsításokat és a szép farolásokat az aktív M hátsó differenciálmű teszi lehetővé, amely egy elektronikusan vezérelt ? a menetstabilizálóval szorosan együttműködő – lamellás tengelykapcsolón keresztül mindig az adott helyzetnek megfelelően osztja el a nyomatékot (0-100 % között) a két hátsó kerék között a másodperc tört része alatt.

Fogyasztásról nem is nyilatkozunk, de a rövid teszt miatt nyilván közelében sem volt a gyárilag elérhető 10 liter alatti értéknek, viszont túllépte annak dupláját, és olykor a harmincat is megközelítette.  A motor ettől eltekintve egy műremek. A gyáriak szerint a V10-es ugyan gyorsabban reagált a gázpedálra, de ezt csak nagy képűségből mondják, mert ennél jobban csak egy speedmotor reagál jobban. A kipufogó pedig oroszlán hangon ordít, hátborzongató kívülről és belülről egyaránt.

A tesztelt BMW M6 és konkurenseinek listaára
BMW M6 Coupé (560LE)  36 650 000 Ft
Mercedes SL 63 AMG Roadster (537 LE)  48 082 200 Ft
Jaguar XKR-S 5.0 S/C Coupé (550 LE)   39 999 000 Ft

Szinte ordít a kipufogó, az abroncsok pedig visítanak


Nyugodt olvasóinknak

Minden tiszteletem azoké akik az előzőeken átlépve a szabályok betartásával használják az M6-ost az utcán. Ekkor tűnhet fel, hogy a 20″-os abroncsok ellenére ez az autó nem csak kétszáznál tart jól a kanyarban, de  tökéletesen alkalmas a hétköznapi használatra, alig ráz a keresztirányú bordákon  a Hungárián. Nyugodtan vihetnénk vele a gyereket óvodába, feltéve, hogy befér az ülés a szűk hátsó sorba.

A jó adag karbonnal borított utastér minősége érzésre rendben van, mintha egy darabból öntötték volna ki az egészet, a látvány viszont már megosztóbb ennél, nem látszik, hogy sokszorosát hagytuk ott a pénztárnál egy hármas BMW árának.

Az M6-osnak ettől függetlenül szerintem csak egy baja van attól eltekintve, hogy szinte használhatatlanul erős és félelmetes. A duplakuplungos váltó nem kúszik, ha felengedjük a féket, és túlságosan hirtelen indul meg ahhoz, hogy finoman lehessen manőverezni vagy parkolni vele. És még egy útravaló a végére: nagyon vigyázzunk vele!

Mellette – Ellene
  • ijesztően erős
  • csúcstechnika
  • státusz szimbólum
  • gyönyörű hang
  • pörgős motor
  • 0-200 km/h: 12.1
  • nem talál tapadást
  • ijesztően erős
  • nem kúszik az automata váltó

Szavazás

Félelmetes az új M6. Mennyire szeretnél félni benne?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • shadowb

    No, hogy egy kicsit korrigaljuk a hibakat:

    – A motor gyari kodja S63B44T0, az M5-ben debutalt, az M6-ban ugyanaz van. Termeszetesen az M5-be teljesen uj motorkent kerult.
    – Olyan nincs hogy Borg-Wagner. Olyan van hogy BorgWarner. A valtot viszont nem o szallitja, hanem a Getrag.
    – Remekul lehet vele parkolni, csak nem folyamatosan kell nyomni a gazt, hanem egy kicsit meg kell pockolni, es akkor finoman kuszni kezd. Csodalkozom hogy erre meg egy ujsagiro sem jott ra magatol. Az elozo M6 SMG-je is pont igy mukodott.
    – Fogyasztast siman 12-13 liter korul lehet tartani, nyilvan akkor nem a rajtautomatikat probalgatja az ember, de ez nem is csigatempo.
    – hatul siman eluldogel egy gyerek ha mar nem kell neki gyerekules, akar hosszabb tavokat is.
    – teljesen alkalmas hetkoznapi kozlekedesre, finoman rugozik, csendes, kenyelmes. Ha viszont atkapcsolja az ember a beallitasokat, akkor valoban vadallat lesz belole.
    – versenypalyan is megallja a helyet, alkalmas versenypalyas uzemelesre is, de nyilvan nem versenyauto.

  • shadowb

    egyebkent tenyleg nem valo mindenki kezebe, de ezzel egyutt is azt mondanam, hogy nem az auto a veszelyes, hanem a sofor a veszelyes. Ez egy nagyon eros, nagyon gyors auto, ami adott korulmenyek kozott, peldaul vizes uton meg bekapcsolt kiporgesgatloval is tud meglepetest okozni. Nagyon rovid helyeken kepes nagyon nagy sebessegek eleresere, es attol fuggetlenul hogy baromi jo fekei vannak, ez onmagaban is veszelyhelyzetet teremthet. Ehhez az autohoz megfontoltsag kell, es persze onuralom, es leginkabb tapasztalat ilyen eros jarmuvekkel. Nem feltetlenul azert, mert az ember korbe akar driftelni egy korforgalmat (en peldaul kozuton nem kapcsolom ki soha a kiporgesgatlot, es az MDM-modot is csak ovatosan hasznalom) hanem azert hogy az ember fel tudja merni, hogy minek milyen kovetkezmenye lehet.

    nade az ara mar eleve lekorlatozza a vevokort, huszeves bezbolsapkas hulyegyerekek kezebe nemigen fog kerulni. Azok meg akar egy Honda CRX-szel is fel tudnak tekeredni a fara.

  • demagóg

    Micsoda? Nem kúszik a váltó? Ennyi. Betelt a pohár, nem kéne.

  • shadowb

    en speciel szeretem hogy nem kuszik. utalom a kuszos duplakuplungosokat. bar mostanaban a konkurencia is inkabb kuszik…

  • demagóg

    volt egy 100 lóerős motorkerékpárom, az ment így, de azis csak 200-ig :) 200 felett már elfogyott a lendület.
    tényleg félelmetes ez a gyorsulás, főleg személyautóban.

  • m3246

    Na én aztán fanatikus BMW-sként ismét csak azt tudom mondani, hogy a TC WR tesztje után sikerült csinálni egy második normális írást az autóról… Nem elég hogy drága, szarra se való… Annak ellenére, hogy az E60as széria V10-e alig volt gyengébb és olyan nagyon le se maradna tőle mondjuk pályán arra soha senki nem mondta (itt meg 3-ból 2 ember igen) hogy fél az autótól és a legjobb része az volt mikor kiszállt belelő és visszaadta… És simán értem miért… Egy M-es BMW-nek NEM ilyennek kell lenni!
    Eleve nem használunk ugye turbót a böszme nyomatékával alapjárat felett, hol van itt a versenymotorok szédületes hangja és egyenletes teljesítményleadása…
    Én még soha nem sajnáltam így M-es BMW-t, hogy megszületett… :( pedig már az X5/X6 M is nagyon csípte a szemem bár talán arra nem tekintek azóta se M-ként
    DE ezt bűn volt megcsinálni a párjával együtt (M5)
    És a mi a legrosszabb, úgy néz ki el fogják követni az M3-mal is ez a borzalmat… Pedig az a szent és sérthetetlen modell a szememben… De kár ezért a cégért, ez van

  • shadowb

    Winkler tesztje tele volt targyi tevedesekkel, csusztatasokkal, es szandekos felremagyarazassal. Ha valaki nem szereti az ilyen jellegu kocsikat, az nem fog rola pozitiv tesztet irni.

    Ha akarsz egy olyan tesztet, amit valoban egy az ilyen autokat erto ember irt, akkor olvasd el Karotta M5 tesztjet, es nezd meg a videot, amit forgattak rola.

    http://totalcar.hu/tesztek/2011/10/28/na_milyen_volt_az_m5-nek_kenni/1/

    Hogy maga az auto mennyire jol sikerult, az meg ugyis vasarlok fogjak eldonteni.

    Egyebkent meg az elozo M6 is tudott meleg perceket okozni.

  • Guevara

    Hát jah, a Winklernek a Tehene (4 Runner) való, meg legfeljebb a Cougar. De nyilván ő vitte tesztelni mert másnak nem volt “kedve” tankolni ezt a bestiát. No meg egyszei újságíró úgyse tudja kiautózni, akkor meg milyen teszt is lehetett volna belőle?..
    Itt is csak annyit tudunk meg hogy “veszélyes”. Ez nagyjából minden autóra igaz, jó, erre nyilván fokozottan, de azt a “többletet” amit az ember egy M6-ossal kap azt úgysem fogja tudni megírni. Ezt azok értik és értékelik akik meg tudnak keresni 37 millió Ft-ot és el tudják költeni egy autóra, na és fenn is tudják tartani. Ők egy másik dimenzióban élnek, mint mi halandók, ebből kifolyólag nehéz lenne az ő fejükkel gondolkoznunk. De nem is kell, hagyjuk meg nekik.
    Aggódom viszont az M részlge jövője miatt. Fognak e még ők valaha igazi M-es autókat készíteni, amik nem egy nagy szériás típus felszteroidozott változatai. Értem ez alatt azt hogy pl. az adott típus M-es változata könnyebb lesz e mint az alapul szolgáló (M3 CSL)? Lesz e teljesen külön fejlesztett motorjuk (pl mint a V10)?
    Ha e két fő kérdés valamelyikére, vagy mindkettőre, nemleges a válasz akkor alapjaiban kérdőjelezhető meg maga az M részleg további jövője. Erős motort, jó futóművet és M logót maga az anyavállalat is tud készíteni.

  • shadowb

    Az hogy a V10es (S85B50) es az M3 V8asa (S65B40) teljesen egyedi motorok voltak, igazabol kiveteles dolog, az M GmbH 40 eves tortenelmeben tulnyomoreszt a mindenkori aktualis BMW-szeriamotorok atepitese, modositasa tortent meg. Hogy a fentiek megszulethettek, az egy kiveteles lehetoseg volt, hogy a mostani S63B44 nem az utolso csavarig egyedi, az szamit inkabb normalisnak. De attol meg ez a motor jelentosen kulonbozik a szeria N63-tol, legalabb 50%-ban eltero.

    A BMW AG a szeriagyartasra koncentral, es a megfelo tapasztalat sincs meg ahhoz, hogy ilyen jellegu jarmuveket csinaljanak. Szerencsere egy M5 sokkal tobb annal mint pusztan egy eros motor + egy masik futomu.

    Az M GmbH jovoje jelenleg biztositottnak latszik.

  • troll

    szerintem 400 nm felett csak osszkerekes autokat szabadna csinalni, legalabbis utcai hasznalatra.

  • m gmbh

    egy szo jut eszembe: faszakirály!
    a legjobb auto amivel valaha menőzni fogok!

  • garazsgeza

    Mocskosul jol néz ki,mocskosul megy,mocskos jo hangja van,
    szerintem istenkir

  • Ambrus Gergely

    Az f30 335xD-t teszteljétek már le, most érkezett meg hazánkba is.

  • Gianniz

    Kopasz maffiásköcsögöknek biztos jó autó, de egyébként meg, ha 2 ajtós sportkocsi, akkor legyen Porsche/Ferrari vagy Lambó.

    Ha meg ilyen elefánt-masztodon, akkor 1000X inkább Mercedes E63 AMG 585 lóerő/800 NM/4 kerékkel legyorsulja ezt, és még le is lehet padlózni akármikor. Plussz kényelmesen el is fér benne akár 4-5 ember.

  • Guevara

    Oké, értem. Csak az ember, a vezető, lesz túl kevés tudásban ezekhez az autókhoz, hacsak máris nem az. Ezért lényegében én úgy látom hogy nincs már értelme tovább reszelgetni a vasat, legalábbis annál a szintnél amit egy “mezei” AG is meg tud csinálni. Valószínűnek tartom hogy a vevők nagy része, akik M5-öt vesznek meg sem tudnák mondani a különbséget egy 550i és egy M5 között ha ugyanúgy nézne ki mind a kettő és ugyanazok a “kütyük” lennének mind a kettőben. Akkor hová is kell még fejleszteni? Annak pár autóversenyző géniusznak akit beleültet a munkaadójuk?

  • m gmbh

    te kibasz.tt keveredésben vagy rómeoval!
    nem vw ag A német autó hanem BMW!
    eben nem kell elférni balf-sz!

  • Ambrus Gergely

    troll
    látszik hogy nem ültél még 500 lóerő feletti autókba.
    hidd el jó az a hátsókerék hajtás :)
    Am a legjobban úgy lehet ezekkel rajtolni, hogy a legkisebb fokozatba teszed az elektronikát, aztán gáz, plusz fék egyszerre, és nem füstöli szét a gumikat, igaz a váltónak nem tesz jót ha sokáig nyomogatják egyszerre a két pedált.
    Én sokat vezettem az elődjét, az E60-as M5-öt, és úgy gondolom a v10 űberelhetetlen élményben, meg hangban.
    De ez a turbós v8 zseniális alkotás.

  • Ambrus Gergely

    Guevara
    dehogynem.
    egy M-es váltó akkorát ránt neked a leggyorsabb fokozaton, hogy összeszarod magad.

  • Ambrus Gergely

    Am az előző E60 M5 csiga állásba, ahol csak 400 lóerő, meg ha a legcsigább fokozatban van a váltó, egy lusta dög lesz az autó.
    egyrészt kettesből indul, másrészt 2 másodpercet gondolkodik ha csiga állásban dobsz egy padlógázt, 2 másodperc míg visszalök egy fokozatot :D
    Nem is értem kinek találták ki a csigát.
    aki csigábam egy vele vegyen 530d-t.
    én ha mekibe megyek is közép erős fokozatban hagytam a váltót, és a váltófülekkel pakolgattam a fokozatokat :)
    Ja és mind az 507 lóerőt igénybe vettem, ezek az autók azért vannak.

  • shadowb

    Gianniz

    ez nem sportkocsi, ez egy sportos GT.

    Az osszkerekhajtas izles kerdese, szerintem megoli a lenyeget, szintetikus lesz tole az egesz auto, raadasul a 0-100-as gyorsulason kivul nem sok ertelme es haszna van, inkabb hatranya.

    Az E63AMG az M5-nek az ellenfele. Sajna az ujat meg nem vezettem, de az elozo generacioban eg es fold volt a ket auto kozott a kulonbseg karakterre.

  • shadowb

    Guevara

    A vasarlok nem azert vesznek ilyen autot, mert valojaban ki akarjak hasznalni a tudasat az utolso tizedmasodpercig. Azert vesznek ilyen autot, mert potencialt akarnak vasarolni, ezert hajlandoak erte egy valag penzt kiadni.

    Nyilvan hetkoznapi ertelemben egy 550i is boven elegendo, de az M5 annyival tobbet tud, hogy meg a nejem is megmondana vezetes alapjan hogy melyik melyik, egyszeruen az elso metertol erezheto a karakter.

  • Guevara

    Le lehet padlózni az AMG-t persze, de észben kell tartani azt, hogy az se áll meg hamarabb, mint a nem összkerekesek.

  • Guevara

    Ambrus Gergely: Ránt a váltó akkorát hogy beszarok? És ezért fizessek ki egy valag pénzt az 50i árán felül? Vajon hülye vagyok-e?

  • manitou8

    miért kerül ennyibe, ha pályán leverik, közúton használhatatlan? ..
    mert státuszszimbólum? (az, hogy mié, ne menjünk bele..)

  • Ambrus Gergely

    érdekes hogy így lepontozták ezt a remek kis autót.
    azt kell mondjam a magyarnak tényleg nem való egy ilyen technikai csemege, nem tudja értékelni, a magyarnak 1.5 dci clio való, mert annak dögös a piros műanyag műszerfalbetétje.

  • shadowb

    kozuton teljes mertekben hasznalhato. Nem tudom honnan szedtetek hogy hasznalhatatlan lenne.

  • Guevara

    Szóval akkor a karakterhez kell a szakértelmetek. Végül is.. A Hummer H1 is egy karakter volt.

  • Ambrus Gergely

    manitou8
    hogy érted azt hogy leverik pályán?
    egy gt3 biztos lever, meg attól függ melyik pályán.
    de egy gt3-ast is lever egy akármilyen forma autó.
    szóval erről felesleges beszélni.
    Nem érted az autó lényegét, ez egy közúton is használható élmény autó, ami luxus színvonalat is ad a sok extrának köszönhetően.
    Én meg pont azt mondom hogy közútra is jó, utazni is jó, és nyílt napokon is megállja a helyét.

  • shadowb

    Guevara

    A harmas beallitasban rant, de inkabb a sportossag erzetenek imitalasa miatt, muszaki okai nincsennek. A kettes beallitas a megfelelo, ott nem rant, de boven gyors a valtas.

    Az elodje az SMG muszaki okokbol rantott, ott tenyleg olyan volt padlogazas gyorsitas kozben a leggyorsabb beallitasban, mintha berobbantana a fokozatot. Na igen, az 60ms alatt valtott, es aktualisan gyorsabb volt mint a Ferrari 599 GTB valtoja…

    Ez inkabb a hangulat kedveert rant.

  • Ambrus Gergely

    Nekem amúgy tetszik ahogy rántott az SMG.
    lehet csak én vagyok ilyen perverz de minden váltásnál mosolyogtam :D
    csak egy ilyen autót nem szabad minden nap használni, mert rászokik az ember, érdemes 1 hónapban egyszer elővenni a garázsból, és akkor mindig röhögni fog az ember benne, igazi élmény lesz a vezetése.

  • manitou8

    ahogy írtam.
    leverik.
    mit kell ezen szépíteni?
    mindig is így volt m-es bmw-kkel.
    közútra szted jó, tesztelők szerint egyöntetűen nem.

    az előző váltója tényleg becsattant, arról csak annyit tudok, hogy emiatt a szervízbe is gyakran becsattantak vele..

  • shadowb

    Guevara

    A karakterher is. Az auto hangolasa talan a legfontosabb feladat, mert a vasarlo eloszor azzal talalkozik, azt eli meg, annak kell megfognia.

    De nyilvan muszaki alapok is kellenek, az M GmbH-nak teljesen mas tervezesi es tesztelesi elvei vannak, mint a BMW AG-nek.

    Nem veletlenul mondjak neha a BMW AG-s tervezok latvan az M tesztelesi metodusait: ” De hat senki sem vezet igy”….

    nem is, de ha azt akarjuk hogy mukodjon a cucc, akkor extrem kovetelmenyeket kell tamasztani. Pl. motortesztelo fekpadon az atlagfogyasztas 100l/ora korul szokott lenni…

  • Ambrus Gergely

    mert neked aztán tényleg nagy tapasztalatod van az M-es BMw-kel…
    menj inkább olvasd el mégegyszer winkler barátod szentírását, aki még azt sem tudja hogy működik a váltója. “tesztelő”

  • shadowb

    manitou8

    nagy valoszinuseggel en tobb kilometert levezettem ilyen autokban mint az ujsagirok, ezert azt gondolom jobban meg tudom itelni, mi alkalmas a kozutra es mi nem.

    Husvetkor egy ilyen M6-tal kabe 1600 kilometert mentem csaladdal, teljes kenyelemben es nyugalomban….

  • Ambrus Gergely

    manitounak szólt az előző kommentem

  • ,L Rómeo

    manitou takaroggyál kifelé az éterből!
    it bmw dícsérő szakkör zajjlik ne piszkiccs bele!
    kit érrdkele hogy szar a váltójja és nem tud úton maradni??
    téged!
    igazi kemény tökű csávókkat nem! leüti a szembejövőt oszt mivan?
    mellé még sörözik egy kézzel meg nem kormányoz.
    mer igy menő.
    az ő szavára lehet adni!
    hülye tesztelői is. nem próbáltak még autót ezér fikáznak it!

    pájaidő meg hülyeség. ki méri? én? nem. akor minek higgyem el??

  • Gianniz

    AMbruskám, ha ilyen nagy májer vagy, gyere le gokartozni, és nagyon csúnyán megverlek egy 6LE/hátsókerékhajtással is, szóval ne akarjál kiselőadást tartani 500LE-s gépről:):):)

    Persze, lehet használni ezt is ésszel-óvatosan, de aki ilyet vesz néha odacsap a lovaknak. És ha még ki is kapcsolja az elektronikát, mert úgy gondolja, hogy ő egy májer gyerek, akkor jóval nagyobb eséllyel fog egy ilyennel meghalni, mint egy 4 kerekessel. Közútra, amatőr sofőröknek (aki nem versenyzett az mind amatőr), ilyen autó nem való.

    4 kerékkel még csak-csak, de gyilkolni, azzal is nagyon könnyen lehet.

  • shadowb

    maradjunk annyiban, hogy nagyon jo a valtoja (is) es az uton tud maradni.

    bar nyilvan ostoba frusztralt trollok ellen nem erdemes eszerveket felhozni.

  • manitou8

    értelek rómejó, takarodok:)

    shadowb.:
    a ‘jó’ az tuti észérv, nyilván ne hozz több ilyen észérvet trollok ellen:)
    nyilván te nem vagy ostoba:)

  • Barca

    Régen odavoltam az M6-ért, most meg… Számomra egy túl nehéz, túl erős, túl drága kopaszodó bácsik péniszhosszabbítója lett. Ezt a kocsit nem élvezet vezetni, ezt ijesztő! Ültem már régi M6-ba az is félemeletes volt, de még élvezetes is, nekem egy civic type-r, vagy 135i BMW is többet ad. Ezzel majd néhány majom a karnyi aranylánccal nyakukba bohóckodik a budai egyenesekbe, vagy papák elgurulnak a kaszinóig 20-al Monacóba, de ha kapnék egy ilyet első dolgom lenne eladni!

  • shadowb

    manitou8 –

    megis milyen eszervet lehet felhozni arra hogy “szar a valtoja”. Eleteben nem latott meg ilyen autot, nemhogy vezetett volna, de azert ezt fontosnak tartja kijelenteni. Sok eszervet erre nem kell mondani, mert felesleges. Eleg ha elmondod neki hogy hulye :)

  • shadowb

    Barca

    konkretan mennyit is vezetted, hogy igy le tudod vonni a kovetkeztetest, hogy ilyeszto?

    Egyebkent rossz hirem van: az m6-os sohasem volt a bezbolsapkas hulyegyerekek autoja, hanem mindig is a kopaszodo bacsik peniszhosszabitoja volt. Ugyanis nekik van penzuk megvenni, a bezbolsapkas hulyegyerek maximum a szobaja falara teszi fel a kepet.

    aztan ha szerencseje van, es bejon neki az elet, majd kopaszodo bacsi koraban megengedhet maganak egy ilyet, es akkor majd az aktualis bezbolsapkas hulyegyerekek jol megmondjak neki hogy milyen szar a peniszhosszabitoja :))

  • manitou8

    már bocs shadow, de ő arra írta, h szar, hogy szervízigényes.
    ez így észérv lehet.
    de a te oldaladról a ‘nagyon jó’ az aztán tényleg semmi, nemhogy észérv.

  • shadowb

    Az elozo M5 valtojara irta, hogy szervizigenyes, ami szinten nem igaz.
    erre csak szimplan hogy szar, gondolom azert mert nem kuszik. Aminek a valto milyensegehez nem sok koze van.

  • Guevara

    Sajnos de. Lesz ez bézbollsapkás hülyegyerekek autója is. Perszecsak miután összecsukta az Aventadort. Gondolok itt az amerikai repperekre, vagy a közel kelet homoki négereire (jó, nekik más a fejfedőjük).
    Alattunk viszont bírnia kell a 10 perces burnoutot és a dűnekocsikázást, “driftelést” is, szal télleg lehet értelme olyan helyzetekre is méretezni, fejleszteni amik ép ésszel, közúton nem fordulnak elő.

  • Guevara

    bocs, “alattuk”

  • Guevara

    100L/óra fogyasztás nem is olyan kirívóan sok. Autóban 250-nel zúgva az autobahnon az “csak” 40L/100km-es fogyasztást jelent.
    Porsche Cayenne Turbo az tud 67-et is enni. 100-on.

  • manitou8

    azt a cikket én is olvastam guevara.
    nyert is a 67l-ével.
    mondhatjuk hogy vw csoport mindenben nyer amiben indul:)

  • Guevara

    Na igen, de néha kétes értékűek azok a nyerések. :)

  • megint

    Valahogy nem erőssége a rajtautomatika a bmw-nek, feleslegesen bonyolult, az előző M5-ös meg pár rajt után letiltott, nem bírta a gyűrődést. Ehhez képest a porke megoldotta úgy, hogy két mozdulat elég hozzá, nem mellesleg 1500 indulás után is hibátlanul működött és soha nem tiltott le. Pályára nem való, utcára meg sok, legalábbis ebben a formában.

  • shadowb

    Guevara

    majd azert egyszer probalj meg utcan stabil 100liter/oras atlagot elerni, garantalom hogy nem fog menni.

    A Porscheval sem tudod a 250-et egy oran keresztul tartani. Raadasul az a fogyasztas a fekpadon nem ugy jon ki hogy padlogazon maximalis fordulaton bog a motor egy oran keresztul…

  • shadowb

    megint

    az elozo M5ben sem tiltott le par rajt utan, es ebben sem bonyolult, nehany gombnyomas.

    Azt a Porschet meg megneznem amivel lenyomtak 1500 rajtot. Jol hangzik egyebkent.

    A BMWben biztonsagi funkcio, akkor tilt le ha a mechanika tulmelegedeset, tulterheleset eszleli, de akkor sem veglegesen, hanem amig lehul a cucc.

    A Nissan GTR peldaul ezzel szemben siman szethullott….

    A rajtautomatika a teljes hajtaslancot szelsoseges terhelesnek teszi ki, nyilvanvaloan van egy hatar, amire figyelni kell.

  • Guevara

    Hát, nem tudom hogy hogyan lehet nagyobb fogyasztást elérni órára vetítve és nagyobb terhelésnek kitenni a motort, ha padlógázon gyorstígatsz vagy ha padlógázon utazol végsebességgel? Mondjuk a 250km/h nem túl jó példa mert ahhoz nem kell teljesen kiaknázni egy M6 teljesítményét, meg nyilván a Porschéét se. De tegyük fel hogy nincsen beépített sebességkorlát mehet az autó ahogy a csövön kifér és alattunk az autobahn.
    Egyébként ha nem lehet sehol egy óráig menni 250-nel, akkor mi lehet mérvadó tervezési szempont? Amit mondtam, a burnoutoló hülyegyerek?

  • demagóg

    shadowb: végül is attól függ, hogy kinek mi számít bonyolultnak. fogadd el, hogy ez valakinek igen:
    “Érthetetlen bonyolult kombinációval teljesen kikapcsolt menetstabilizáló mellett csalhatjuk elő a zászlót, amely az aktivált rajtprogramra figyelmeztet. Ez maga az életveszély. A váltót a három közül a leggyorsabb kapcsolásúra kell állítani, manuális módba, egyes fokozatba tenni. Egy picit rá kell lépni a fékre, majd elengedni (nem kúszik az autó), előre tolni a váltót úgy tartani, és ekkor felvillan a zászló a műszerfalon.

    Ekkor újra rá kell lépni a fékre bal lábbal, és tartani. Jöhet a jobb láb a gázra, a motor egy helyben felpörög nagyjából 3000-ig, ahonnan a tempomat kapcsolójával 500-as fordulatonként állíthatjuk, milyen fordulattól szeretnénk rajtolni. Tapadástól, hőmérséklettől függően – amiről persze egy átlagembernek dunsztja sincs. Aztán engedjük fel a féket, de az M6 még mindig áll – már önmagában ez félelmetes. Az indítás kulcsa a váltó, amit izzadó tenyérrel még mindig előretolva tartunk, és csak ennek elengedésére lódul meg a szörnyeteg. ”

  • shadowb

    Guevara

    szerintem meg kene baratkoznod az atlagsebesseg fogalmaval…

    Az egyik tervezesi szempont a versenypalyan valo hasznalhatosag. Amit egy atlagauto nem tud. Egy 550i sem.

    http://www.youtube.com/watch?v=U_BZwWZ3Rsw

    http://www.youtube.com/watch?v=SN0RhXcuPnY

  • Guevara

    Na mindegy, röviden és tömören, ha fizetőképes kereslet van rá, akkor megéri vele foglalkozni, felesleges is belemenni műszaki részletekbe. A prémium attól prémium hogy feleslegességet rafináltan változtatja fontossággá. Így minden további diskurzus falra hányt borsó csupán.

  • shadowb

    demagóg

    ez neked bonyolult?

    http://www.youtube.com/watch?v=_p7s2VXBIcs

    fekpedal lenyom, valtokar eloretol es ott tart, lab a fekrol a gazra, valtokar elenged, indulas.

    Hogy a launch control hasznalatanak engedelyezesehez milyen beallitasban kell lennie az autonak, az nem tartozik magahoz az aktivalashoz. Az ujsagironak nem is sikerult hibatlanul leirni.

  • Guillotine

    Nem értem!

    Mit kell ettől félni??Ez is autó!

    Régen félt valaki az SL600-tól??!
    Pedig az 1000NM-es is volt..
    Azok tényleg ne vegyék akik még sosem vezettek hátsókerekest vagy nem szeretik.
    Na de azért mielőtt ettől annyira félne valaki az ilyen vasaktól az üljön be egy kompresszoros Viperba. /750LE-900NM/
    Abban lehet félni 3.-ban a körforgalomban.
    Azért ezek sokkal szabályozottabb autók sztem ,főleg amcsikhoz meg ilyen Königseggekhez képest.

  • manitou8

    a bmw miért tud mindig ilyen ‘megbízható’ motorokat gyártani?
    http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/07/09/tonkreteszi_a_motort_a_harmincezres_olajcsere/

  • shadowb

    mennyiben relevans ez itt?

  • manitou8

    nem sokban csak annyiban hogy egyazon gyártó termékéről van szó sok közös műszaki tartalommal..
    egyébként semmiben:)

  • shadowb

    sorold fel legyel olyan jo a kozos muszaki tartalmakat.

    De tovabbra sem fogom teljesen, hogy mifele relevanciat mutat egy Mini amiben nem csereltek rendesen olajat ezzel az M6-tal a fikazason kivul?

  • Guillotine

    Manitou!

    Szted melyik motornak tesz az jót ha 30 ezrenként cserélnek benne olajat??!! :)

  • manitou8

    guillotine:
    semmelyiknek sem tesz jót.
    de van ami azért bírja, ez viszont megint csak a nagy pofa a semmire…

  • manitou8

    közvetlen bef., turbo, vanos, valvetronic (talán ezek bár lehet h nem mind).

  • manitou8

    twin srcoll abban talán nincs és már vágnám is rá, hogy ez az m6 még bonyolultabb, mint az az 1,6 ezért hibára hajlamosabb, de rá se kell vágnom, mert mindenki tudja a twin scroll hibáját és főleg javítási költségét..

  • shadowb

    manitou8

    gondolom ezt a “nagy pofa a semmire” kijelentest magadra ertetted.

    Kozos muszaki tartalmakat kertem (ami azt jelenti hogy ugyanaz az alkatresz van ebben is meg a Miniben is) nem pedig egy hasrautesszeru felsorolast.

    Ezzel a kocsmaban meg te lehetsz a muszaki szakerto, a neten ez sajna mar nem mukodik.

  • shadowb

    na halljuk a twin scroll hibajat, tenyleg kivancsiva tettel…

    Gondolom azt kell elmagyarazni. hogy a twin scroll egy marketingkifejezes egy adott muszaki megoldasra…

  • manitou8

    miért?
    én írtam le hogy 30e-es olajcsere intervallum??
    úgy olvastad?
    ha igen, akkor rád értettem..

    ja, neked ,amit leírtam közös az nem közös..
    mit is vársz pontosan?
    hogy ha ugyanabból a lemezből áll a karosszériája, akkor közös valami technológiája?? :)
    igazi buta vak hívő.
    maradj is ebben, neked nincs értelme magyarázni..

  • shadowb

    pontosan azt vartam, hogy indokold meg tenyekkel az allitasaid. (Nyilvan nem tudtad, mert hulyeseget mondtal, de az eselyt megkaptad).
    nem tetted, hadovalsz, mellebeszelsz, az egyetlen celod a fikazas, nagy mellennyel, ismeretek nelkul.

    Egyebkent meg ne terelj, te kozos muszaki tartalomrol beszeltel, nem technologiarol, a ketto nem ugyanazt jelenti.

    A kozos muszaki tartalom konkretan kozos alkatreszeket jelent. Van egyebkent az M6-ban meg a Miniben kozos alkatresz, (igaz nem ebben a Miniben, hanem az ujabbakban) en meg is tudom nevezni, csak kivancsi voltam te tudod-e.

    Szerencsere a muszaki tema az olyan, hogy nem lehet terelni, tenyek vannak, meg szamok. A handabandat nyugodtan meg lehet hagyni a politikusoknak.

  • manitou8

    értem:
    tehát, ha nem azonosak a karosszériaelemei, csak technológiailag azonosak a motorjai, akkor már külön jó, hogy a kisebb köbcentis motorjuk beszarik.
    jó bmw-zést!

  • shadowb

    Na most meg jon a jo kis szalmabab-erveles :)

    Egyreszt technologiailag sem azonosak a motorok, mert ebben a Miniben pl. nem volt Valvetronic, (de az uj Minikkel is csak minimalisan rokon ez a motor) masreszt senki sem irta hogy jo ha beszarnak a motorok, harmadreszt fogalmad sincs mi tortent a belinkelt Mini motorjaval konkretan.
    Ebben a Miniben nagy valoszinuseggel nem csereltek le az olajat, es emiatt tortent ez vele, ennek pedig itt nulla relevanciaja van, kiveve ha butan fikazni akartal egyet.

    Nagy rad ez a kabat, szerintem hagyd abba, ne egesd tovabb magad.

  • manitou8

    ismét sikerül téged megérteni:
    nincs fogalmam, hisz csak itt írnak róla,na de neked van, mert…
    mert miért is??

    nagy valószínűséggel…?
    na mégis mennyivel? mondj egy számot:))
    és ez a válaszod gerince…
    meg a relevancia szó cséplésének ürügye:)

    ember, okoskának akarsz itt tűnni, de ez addig nem fog menni, míg az alapokkal nem vagy tisztában:
    ha ugyanaz a technológia behal másik modellben, az nem jelent jót erre nézve!!
    ha ez még komplikáltabb is, még rosszabb!!

    nehéz dolog ezt felfogni egy hívőnek, de azért még így van..

  • shadowb

    hogy nekem miert van fogalmam rola, es neked miert nincs szerintem egeszen jol lejott az alant olvashato hozzaszolasokbol.

    A nagy valoszinuseggel itt kabe 80%-ot jelent, 15%-ot adok az egyeb susmusnak, tiltott motoradalek hasznalata, trukkozes a kilometeroraval, ilyesmi. A maradek meg az hogy a karbantartassal minden rendben volt, es egyeb meghibasodas vezetett idaig. Az olajcsereintervallum hosszanak semmi koze ahhoz amit latsz.

    A te erveidet osszefoglaljam? A Mini a BMW AG resze, itt egy cikk egy meghibasodott Minirol, akkor az M6 is biztosan szar! Ennyi, kabe egy ovodas ertelmi szinvonalan mozogsz.

  • manitou8

    hát ha nem tudsz olvasni (és semmiféle előképzettséged sincs) akkor bizonyosan ennyi neked az érvem.
    az hogy leírtam, mibven közös a 2 motor technológiája, az ugye elszáll a füled mellett, mert még a végén össze lehetne kapcsolni a 2 ügyet és az egy hívőnek nehéz lélekben..

    vagy ne, te nem is hívő, te igazi profi lehetsz…
    aki cikkből megmondja hogy 80% ez, 15%az…
    te egy kib.szott géniusz lehetsz..
    szerelők, műhelyek, hibakiolvasóval szenvednek, te meg innen így megmondod nem csak a hibát, de még az előzményt is…
    gratula!
    ember, nézz már magadra mit művelsz, mielőtt totál hülyét csinálsz magadból

  • shadowb

    Semmi komolyabbat nem tettel, mint hogy felsoroltal nehany BMWs hivoszot, talalomra, mindenfele hattertudas es ismeret nelkul, hatha beletrafalsz. Mondom, ez a kocsmaban meno lehet, hogy a haverek tatott szajjal hallgatnak ahogy osztod az eszt a twin scroll-rol, meg a valvetronicrol, csakhogy a neten ossze lehet futni olyan emberrel is, aki fel tudja merni hogy mennyire allja meg a helyet az amit leirtal.

    Nos, semennyire.

    Geniusz ugyan nem vagyok, csak van mogottem egy lassan 14 eves szakmai mult, amit rolad nyilvanvaloan nem lehet elmondani, mert te a “tudasod” a netes forumokon szedted ossze. Ezen szakmai mult alapjan nagyjabol helyesen be tudom saccolni hogy abban a Miniben a kepek alapjan nagy valoszinuseggel nem csereltek olajat.

    Total hulyet eddig itt te csinaltal magadbol, ha akarnam se tudnam überelni.

  • manitou8

    én tudom mi a twin scroll, te mivel tudsz többet?
    mond el légyszíves (hogy bizonyítsd felsőbbrendű tudásod) milyen gázlökések(egységgel és mértékegységgel) kiegyensúlyozására és milyen hatékonysági fokkal alkalmazzák?
    na most akkor eljött az oktatás ideje..

    “Ezen szakmai mult alapjan nagyjabol helyesen be tudom saccolni hogy abban a Miniben a kepek alapjan nagy valoszinuseggel nem csereltek olajat. ”

    erre büszke lehetsz, miután az egész cikk erről szól… :))

  • manitou8

    síri csend… amire számítottam.
    olvass vmit neten aztán lökd be ide:)
    mert te tapasztalatból tudod:)

  • manitou8

    mentem.

  • megint

    manitou8, ha minden igaz akkor akivel vitatkozol az igen régóta fejlesztőmérnök Németországban a BMW-nél, előtte az audinál volt, a stílusa néha valóban túlságosan kioktató, de talán most tényleg olyan területre tévedtél ahova kevés vagy. Ha nem Shadowbull a vitapartnered hanem csak a neve ugyanaz akkor tévedtem. Egyébként abban a mini-ben tényleg esélyes, hogy nem cseréltek olajat, nagyon nem lenne meglepő, nem feltétlen a “főnök” hibája ez, szeretnek “maszekolni” a szerelők is.

  • Kempelen10.

    Shadowbull az összes jelentős autós portálon nyomja az észt. Míg egyszer valaki orrba nem kúrja. Van egy érzésem, hogy firkásszal van dolgunk.

  • nevezessver?

    Én úgy látom, SB nem az észt osztja, hanem az önjelölt szakértőket. Csak azt csodálom, hogy ehhez van energiája. Ez a gép meg egy álom, bár szerintem a V10 volt a BMW eddigi csúcs motorja..

  • Guillotine

    Kempelen!

    “Shadowbull az összes jelentős autós portálon nyomja az észt”

    Valszeg akkor te is ugyanezt csinálod ha így tudod ugye??!

  • Ambrus Gergely

    Shadowbull az Audinál volt anno mérnök, ennyit tudok, hogy most a BMW-nél van e arról nincs tudomásom, viszont ő tudja mit beszél, hisz benne van az autók fejlesztésében, nem egy motort látott már.
    Gyerekes színvonalú ez a kötözködés manitou részéről, talált egy cikket a totalcaron, ami ráadásul kicsit sem kapcsolódik ehhez az autóhoz, és ebbe kapaszkodik.
    Egy 1.3-as suzuki is tönkremegy ha nem cserélnek benne olajat.

  • Ambrus Gergely

    Kempelen10.

    Nem az észt ossza, hanem helyre teszi a kis nethuszár okoskodókat, de sajnos felesleges, mert ezek a trollok semmiből sem tanulnak, van egy téveszméjük és ahhoz ragaszkodnak.

  • Keeep

    Cikkiró ! Leülhetsz egyes !
    Én inkább ennek a srácnak hiszek !…11:35-12:05 között az M6 soför totál ellentétröl beszél, mint ami ebben a cikkben van.
    Azt mondja : nem hiszem hogy valakinek is lenne problémája az auto vezethetöségével ! Ennyi…
    ( 11:37..I cant belive anyone have a problem whit a performance of this car)
    http://www.youtube.com/watch?v=UnsyV_NeiXM

  • Keeep

    Mégvalami a videóból 6:58 – 7:01 “akármikor csinálhajuk ezt”,mondja a soför…(majd hirtelen kormánymozdulatot csinál)
    Ennyi.!

  • shadowb

    manitou8

    hohó, most meg vizsgaztatni szeretnel? :) Meg nem ertunk el odaig, eloszor azt kene kifejtened, hogy megis milyen kozos muszaki megoldasok vannak ebben meg a Mini motorjaban, aztan azt is kifejtheted par mondatban, hogy mondjuk a twin scroll-nak mi koze van az ilyen ronda, elhasznalodott olajhoz :)

    Ha ezt lezartuk, utana beszelgethetunk arrol is hogy miert jo az ha a egyes hengerek leomloit szeparaltan vezetjuk a turbinara.

  • shadowb

    Kempelen10

    a hozzad hasonlo kis nethuszarok mindig arrol almodnak, hogy majd valaki mas jol orrba kurja azt aki nem tetszik nekik. Miert nem lepsz te a tettek mezejere?

  • shadowb

    Ambrus Gergely

    voltam 7 evet az Audinal, es most valoban a BMW M-nel vagyok lassan 7 eve. A fenti motor tervezeseben is reszt vettem. Ettol meg persze nem lesz automatikusan igazam, sot, mert nyilvan hazabeszelek meg elfogult vagyok, de azert igyekszem az objektivitast tobbe-kevesbe megorizni. Bar muszaki tenyeknel nem nehez objektivnek maradni, az vagy ugy van vagy nem ugy van.

  • shadowb

    Keeep

    a videot itt nem tudom megnezni, igy nem tudom mit mond konkretan, igy csak nehany gondolat: az autot valoban mindenki el tudja vezetni, ovatosan, figyelmesen vezetve, atlagos dinamika mellett semmilyen gondot nem okoz.

    A gond akkor van amikor valaki elkezdi probalgatni a kepessegeit. Olyankor tud meglepetest okozni, meg bekapcsolt kiporgesgatloval is, foleg gyenge tapadas mellett (vizes ut, teli gumi, stb) Nem fog megpordulni, de a hatulja megindulhat ha valaki eszetlenul adagolja a gazt.

    Ha pedig MDM-modba teszi a DSC-t, esetleg kikapcsolja, akkor marhara oda kell figyelni, es kozuton meg az is lehet hogy keves lesz. En vezettem mar sok ezer kilometert ilyen eros autokkal, de kozuton nem merem deaktivalni teljesen a menetstabilizalot. Egy rossz ivvalasztas, egy gyengebb tapadasu felulet, es maris a szembe savban vagy vagy a padkan, vagy az arokban…

    Nade aki ilyen autot vesz, az altalaban tudja mit csinal, es a tevhitekkel ellentetben ez nem a hulyegyerekek autoja, altalaban kozepkoru, jomodu emberek vasaroljak, akiknek mar remelhetoleg benott a feje lagya.

  • régimotoros.

    ambrus gergő:
    a te szavadra aztán lehet adni:)
    nem te vagy az, aki elengedett kézzel, automatával, sörrel a kézben vezetve menőzik csajoknak és azért kell neki 6 személyes autó, mert egy este több mint 4 csajt szed össze és nem férnek be az 5személyes bmw-jébe? :)))
    legyél te shadowb partenere ebben a magas röptű észosztásban:)

  • manitou8

    shadowb:
    azon kívül hogy bemutatkoztál mint főzseni(hihető..), azon kívül egy qrva szót nem mondtál a twin scrollról:))
    ahogy sejtettem..

  • shadowb

    manitou8

    mondom en hogy terelsz vadul :) Da mindegy, az mar korabban is kiderult hogy vegul is fingod sincs semmirol, csak fikazni akartal.

    Amugy meg az hogy mit hiszel engem teljes mertekben hidegen hagy.

  • men?manó

    shadowb
    Lenne egy kérdésem hátha van benne tapasztalatod ill. információd. Mennyit mennek el gond nélkül ezek a régebbi pörgős (8000 fordulat/perc feletti) szívó BMW (M5) és Audi (RS4) motorok?
    Előre is kösz!

  • manitou8

    te nem válaszolsz egy egyértelmű kérdésre 10 válasz óta, de én terelek… :))
    nagy politikus lehetne belőled..
    csak a bemutatkozás, de tudás semmi.
    mérnöknek tuti rossz lennél, a tervezésben a műanyag motorburkolat designjáért voltál felelős? :)
    vagy tényleg nem szúrt szemet nekik hogy 0 vagy, és belekontárkodhattál… ezért a hiba a motorokkal??
    csak kiderül előbb utóbb:)

  • shadowb

    men?manó

    RS4-et nem tudom, de S85-bol lattam nem egy 100e kilometer folott futott motort szetszedve, amiket raadasul ridegtartasban uzemeltettek, nem volt rajtuk jelentos kopas. Eleve a nagy teljesitmeny miatt ezek a motorok tulnyomo reszben a nevleges teljesitmenyuk toredeken uzemelnek. Szerintem 2-300e kilometert rohogve elmennek.

    A nagy futasteljesitmeny azert okozhat gondot, mert adott kor felett a tulajok mar hajlamosak hanyagolni az eloirt karbantartasokat.

  • shadowb

    manitou8

    kisfiam, te meg trollnak is gyenge vagy :) Tudod ez ugy mukodik hogy ha valaki allit valamit, akkor azt illik tudni megindokolni.

    Te allitottal valamit, te indokolsz.

    Utana jon a kerdezz-felelek.

  • manitou8

    az én állításom indoklásán már régesrég és többszörösen túl vagyunk… függetlenül attól felfogtad-e vagy sem..
    a te állításod bizonyításánál viszont igencsak elakadtunk, ugye az nem az én dolgom? :))
    terelsz, mert fogalmatlan vagy!

    már ebből is látszik:
    ‘Eleve a nagy teljesitmeny miatt ezek a motorok tulnyomo reszben a nevleges teljesitmenyuk toredeken uzemelnek’
    feltételezem olyan szaki vagy mint, mikor általánosban osztálytársamtól megkérdezték hol dolgozik az anyukája:
    ‘az igazgatóságon’
    aztán azt elfelejtette hozzátenni, hogy takarítóként..

  • manitou8

    ‘Eleve a nagy teljesitmeny miatt ezek a motorok tulnyomo reszben a nevleges teljesitmenyuk toredeken uzemelnek. Szerintem 2-300e kilometert rohogve elmennek’.
    első rész igaz, 2. feltételezés.
    de hogy nem egyértelmű az összefüggés az tuti.
    sztem meg egy 4.2es szívó ami 200le, az tovább elmegy,mint egy 4.2 ami 420le, de csak 300at használnak ki belőle.

  • manitou8

    és csak hogy megbízhatóságról, strapabíróságról legyen fogalmad:
    nagy szívók kevésbé kihegyezve(pl régi corvette-k) simán értek el 1M-ós futásteljesítményt is

  • shadowb

    manitou8

    Jaj dehogy vagyunk tul.

    Osszefoglalom mit allitottal:

    – A Mini a cikkben szar (hogy miert azt nem fejtegetted, szar es kesz)
    – A Minit a BMW gyartja, az M6-ot is a BMW gyartja
    – Ezert ha a Mini szar akkor nyilvanvaloan az M6 is szar.
    – Az osszefuggest firtato kerdesre azt valaszoltad hogy hat mert sok kozos muszaki tartalom van bennuk.
    – Arra a kerdesre hogy konkretan milyen muszaki megoldasok azonosak te egy hasrautesszeru felsorolassal valaszoltal
    – A reszletek es osszefuggesek kifejtesere, ugymint pontosan milyen muszaki megoldasok azonosak es ezek milyen befolyassal birnak az olaj allapotara, ill. hogyan okozhatjak a Mininel latott jelenseget meg nem vallalkoztal.

    Itt tartunk most. Allitottal valamit, nem indokoltal.

    A fent idezett mondatom a masik temaban felhasznaloi statisztikakkal bizonyitott teny, egyebkent meg jozan esszel belathato hogy egy kozuti autonal nem fognak allandoan 8000es fordulattal padlogazon kozlekedni, mert fizikailag nem lehetseges. Persze ezt egy autoskartyas kisgyerek nem igazan tudhatja sajat tapasztalatbol, o azt gondolja, hogy egy M5 kaliberu autot mindig nyelgazon vezetnek.

  • shadowb

    manitou8

    latod, megint benyogsz egy totalisan ide nem illo dolgot, a loteri kutyat nem erdekli mit csinaltak a Corvettek, nem ez volt a kerdes.

  • manitou8

    ki írta ezt hogy nyélgázon vezetik???
    idézd már!!
    nem veszed észre h folyamatosan feltételezsekbe bocsátkozol, tényeket meg nem írsz??

    “te egy hasrautesszeru felsorolassal valaszoltal”
    szted.
    az egy felsorolás volt, amire te azzal jöttél, hogy ‘de nem pint ugyanazok az alaktrészek’.
    persze pont ugyanaz ritkán van 2 kölönböző kategóriás autóban.
    nagy ész kell hozzá!

    ki írta hogy olaj minőségére hatással vannak??
    idézd!!
    mondom, te a saját feltételezéseiddel vitázol nem velem.(miközben a konkrét kérdésre adott válaszból továbbra is kihátrálsz. milyen gázlengések,mértékegységgel , és hány %-os hatásfokkal jobb?)

  • manitou8

    az alap az volt, hogy én meg merészeltem írni, hogy sztem bmw motorok nem valami strapabírók.(amin totál kiakadtál)
    most meg megírom, h corvettek 1M-km-t elmennek.
    sztem összefüggés azért van…
    te meg:
    ‘latod, megint benyogsz egy totalisan ide nem illo dolgot,’

    hogy ebben sem látod az összefüggést az hadd ne legyen az én hibám

  • régimotoros.

    fiúk hagyjátok már!
    shadowb nem fog válaszolni valami miatt.

    bmw újonnan jó motorokat csinál, ebben látja az üzletet.
    ez mindenkinek nyilvánvaló és köztudott. erőlködhet itt egy bmw-tulaj,aki hívhatja magát szerelőnek, mérnöknek, a bmw részvényesének, vagy igazgatótanácsi elnökének de belül ő is tudja.
    minek erre szót pazarolni?

  • shadowb

    manitou8

    A problema ott van hogy siman barki visszaolvashatja azt amit eddig itt produkaltal. Igy aztan kar ezzel jonni, hogy en nem is azt mondtam.

    Dehogynem, feketen-feheren ott van minden.

    “ki írta hogy olaj minőségére hatással vannak??”

    A Mini problemaja az volt hogy az olaj allapotba kerult. Ezert kerdeztem hogy milyen hatassal vannak az olajminosegre azok a muszaki megoldasok amiket felsoroltal, hiszen az allitasodbol egyenesen kovetkezik hogy azt feltetelezed, a BMW megoldasai ilyen meghibasodashoz vezetnek.

    Legalabb azt ertened amit sajat magad leirsz, de meg azt sem erted.

    “én meg merészeltem írni, hogy sztem bmw motorok nem valami strapabírók.(amin totál kiakadtál)”

    Nem ezt irtad, hanem azt hogy az a Mini szar volt (ismetlem: hogy miert az teged nem erdekel) ezert az M6 is szar.
    Nem akadtam en ki semmin, csak megkerdeztem hogy mire alapozod. Aztan mihelyst a reszletekhez ertunk, maris kiderult hogy a levegobe beszelsz.

    A Twin Srcoll elso korben nem a hatasfok miatt erdekes, (konkret szamot nem tudok neked mondani) hanem a gyors reakcio miatt, ugyanis az egyes hengerek gazlengesei szeparalva vannak a turbinaig, igy maximalis energiaval tudjak azt meghajani. Ennek kovetkezteben a turbina gyorsabban porog fel, a reakcioido kisebb lesz mint hagyomanyos kialakitassal. Ez a fo elony.

    Na lassuk toled az indoklast, hogy a Twin Scroll hogyan okoz ilyen ronda olajat :)

  • megint

    Az utolsó részt nem kellett volna leírnod, nem fogja tudni felfogni.

  • manitou8

    “hiszen az allitasodbol egyenesen kovetkezik hogy azt feltetelezed”
    mi???
    te azt tudod hogy én mit feltételezek???
    és arra válaszolsz???
    nagy hülye vagy te, nem mérnök!

  • manitou8

    ember az alapokat tisztázzuk mitán kitaláltad h én mit feltételezhetek…

    sosem feltételeztem és főleg nem írtam, h emiatt lesz olyan az olja.
    annyit írtam!!(de látom nem sikerült megemésztened ezt sem), hogy ilyen olajjal ez tönkremegy, más motorok pedig nem , vagy később!!

    megint:
    ha magadból indulsz ki, az sose vezet jóra, nem mindenki idióta

  • shadowb

    manitou8

    en csak szigoruan azt kovettem logikailag amit te leirtal. Nyilvan akinek a logikus gondolkodas gondot okoz, az nem igazan erti meg a sajat beirasait sem.

    Barmelyik motorban nem cserelnek olajat, az ugy jar elobb-utobb mint az a Mini. Ebben semmi ujdonsag nincs. Sot, minnel osszetetteb es komplexebb egy motor, annal jobban megsinyli az olajcsere elmaradasat. Ebben sincs semmi meglepo.

    De te nem ezt firtattad, hanem egy darab Mini motorrol lott nehany fenykep alapjan azt feltetelezted hogy a BMWk nem megbizhatok. Ha te nem erzed, hogy ezzel mi a gond, akkor a hiba nem az en keszulekemben van.

    Felreertes ne essek, lehet azt irni, hogy a BMW szar motorokat csinal, de azt illik alaposan meg is indokolni. A “szerintem” nem szamit alapos indoklasnak.

  • hova

    Nem gyerek kezébe, ember kezébe sem való! A fegyvert lehet kezelni, pontosan azt nyujtja, amit akarsz, ez az autó egy kezelhetetlen potenciális gyilkos.

  • manitou8

    az én beírásaimat én értettem, te nem. ez a szitu!
    én a te válaszaidat nem értettem, mivel semmi logikai alapjuk nem volt és kapcsolódásuk az enyémhez.
    amit most értettem meg, az csak annyi, hogy te nem az én írásaimra válaszoltál, hanem arra, amiről azt gondoltad, hogy én feltételezhetek….

    “Ebben semmi ujdonsag nincs. Sot, minnel osszetetteb es komplexebb egy motor, annal jobban megsinyli az olajcsere elmaradasat. Ebben sincs semmi meglepo.”
    örülök, h eljutottál oda, ahol 60 hozzászólással ezelőtt jártam..

  • manitou8

    “Barmelyik motorban nem cserelnek olajat, az ugy jar elobb-utobb mint az a Mini”
    csak nem mindegy hogy 50e-nél, vagy 250e-nél!
    erről is kb 50 hozzászólással ezelőtt írtam…

    “egy darab Mini motorrol lott nehany fenykep alapjan azt feltetelezted hogy a BMWk nem megbizhatok.”
    tuti, hogy autóiparhoz egyáltalán a környezeted környezetében valakinek köze van?
    egy darab?
    nézz utána 1.6 thp-nak… pontosan hány darab is az az egy db..

  • ,L Rómeo

    egyértmüjen szadóbikának van igaza mer ő az egyértelmü.

    indián, én is láttam magam elöt a képed ahogy kéket írsz de pirosra gondolsz, közben meg igazából kék és eszt el kel neked magyarázni!
    most meg aszondod kékre gondoltál miközben kéket irrtál!
    logikus lenne kék irásból pirosra gondolni,de nem, te kékre is gondoltál, azér meg logikátlan vagy!

    mindenkép nekünk van igazunk akármit is írsz!

    és a lényeg: egy motor jóssága a márkanévtöl füg és az bmw-nél van(na meg persze vw-nél a tsiknél)

  • shadowb

    manitou8

    Ugye tudod hogy most meg azt irod, hogy egy motornak akkor is mukodnie kell hibatlanul 250e kilometeren keresztul, ha egyaltalan nem cserelnek benne olajat.

    Most tekintsunk el attol, hogy ez mekkora baromsag, mutass nekem egyetlen ilyen motort, ami ezt tudja. Egyetlenegyet…

  • shadowb

    hova

    Kezelhetetlen a fenet.

  • manitou8

    nem írtam azt hogy el kell menni olajcsere nélkül!!
    azt írtam nem mindegy mikor megy tönkre 50e-nél vagy 250e-nél. számot írtam.
    mert amikor szám nélkül írtam le neked, akkor nem értetted és azt gondoltad hogy azt gondolom hogy a turbó szennyezi az olajat és hogy az m6 karosszériája ugyanaz mint a psa-é.
    igaz nem írtam ilyet de mivel számot se írtam akkor ezért te erre gondoltál…

    1.6 thp: egy darab volt hibás?

  • manitou8

    írhattam volna 5km-t vagy 25km-t, 3 centit vagy 15 centit a lényeget sem érted.
    nem mindegy h ugyanolyan feltételekkel mikor megy tönkre!
    ezt hívják megbízhatóságnak/strapabíróságnak.
    és erről beszélek már 60 hozzászólás óta–eredménytelenül.

  • shadowb

    manitou8

    Neked nagyon nagy gondjaid vannak a magyar nyelvvel. Biztos hogy eroltetni akarod ezt a vitat?

    “nem írtam azt hogy el kell menni olajcsere nélkül!!”

    lassuk mar mit irtal. En ezt irtam:

    “Barmelyik motorban NEM CSERELNEK OLAJAT, az ugy jar elobb-utobb mint az a Mini”

    erre neked meg ez volt a valaszod:

    “csak nem mindegy hogy 50e-nél, vagy 250e-nél!”

    Szerinted ez megis mi a bubanatos lofaszt jelent?

    “nem mindegy h ugyanolyan feltételekkel mikor megy tönkre! ezt hívják megbízhatóságnak/strapabíróságnak.”

    Nem egeszen, a megbizhatosag/strapabirosag az inkabb egy statisztikai fogalom, hogy a legyartott darabszambol mennyi hibasodik meg, miert, es mekkora futasteljesitmeny mellett. De konyhanyelven mondhatjuk ugy is, ahogy te.

    namost te EGYETLEN egy darab Mini motorrol vonsz le altalanos kovetkezteteseket. Hogy szerinted hany ilyen motor megy tonkre az marhara nem mervado, mert nem ismered a gyari statisztikakat. Meg a konkurenciaet sem. Es plane nem mervado az M6-ra nezve, hiszen ez egy teljesen mas termek, koze sincs a Minihez.

    Nincs olyan gyarto a Foldon, akinek soha ne hibasodnanak meg a motorjai, ez a tomeggyartas velejaroja. A lenyeg az hogy mennyi hibasodik meg es miert. Az meg nem igazan mervado, hogy te mennyi meghibasodasrol olvastal a neten, mert a hiba nelkul uzemelo peldanyokrol semmi infod nincs.

    A konkret Minire meg visszaterve: ebben nagy valoszinuseggel nem csereltek olajat, igy innentol kezdve meg abszolut hulyeseg barmire is hivatkozni. Amiben nem cserelnek olajat az szetmegy, ilyen egyszeru.

  • nevezessver?

    Szabadság, vagy leállás van az M-GmbH-nél? :)

  • megint

    manitú, tehát szerinted van olyan autó ami elmegy 250000 km-t olajcsere nélkül, és van olyan ami nem képes erre az amúgy semmiségre(pl a mini). Ezt jelenti ugyanis amit leírtál, persze ezt soha nem fogod megérteni.

  • manitou8

    “namost te EGYETLEN egy darab Mini motorrol vonsz le altalanos kovetkezteteseket. Hogy szerinted hany ilyen motor megy tonkre az marhara nem mervado, mert nem ismered a gyari statisztikakat”

    hányadszor kérjem hogy nézz már utána!!
    egy cikket másoltam be!! ez nem azt jelenti hogy 1 db hibás thp motor van!!
    utánanéztél mér??

    kit érdekel a gyári statisztika??
    engem a FÜGGETLEN statisztika érdekel, és ha téged nem, az jellemzi a hozzáértésed szintjét..

    “A lenyeg az hogy mennyi hibasodik meg es miert”
    és ha már idáig eljutottál, akkor hadd kérdezzem meg:
    ha sok hibásodik meg és kevés futásteljesítmény után, az jót jelent???

    megint:
    már a neved alapján nagy szaki lehetsz eddig 1 qrva valamit is érő benyögésed nem volt–gondolom nem véletlen lettél innen kivágva

  • shadowb

    “ez nem azt jelenti hogy 1 db hibás thp motor van!!”

    De az ellenkezojet sem jelenti. Nyilvan vannak meghibasodasok, azok egy reszet okozhatja a gyar hibaja, masik reszet meg okozhatja peldaul a hanyag karbantartas, mint ahogy az idezett cikkben szereplo autonal.

    Es akkor meg mindig ott a kerdes, hogy mi koze az egesznek az M6-hoz, az ostoba fikazason kivul…

    “kit érdekel a gyári statisztika??
    engem a FÜGGETLEN statisztika érdekel”

    A te hozzaertesi szintedet meg az jellemzi, hogy azt hiszed, letezik barmifele megbizhato, reprezentativ fuggetlen statisztika. Elarulom, nem letezik.

    A gyari statisztika meg nem nyilvanos.

    Igy aztan objektiv adatokkal nem is tudod alatamasztani a mondanivalod.

    Persze ettol fuggetlenul lehet a Mini motor szar, vagy lehetnek bizonyos peldanyok szarok, esetleg egy -tol -ig gyartasi datum kozott, de a lenyeg az, hogy ennek itt semmifele relevanciaja nincs.

    Majd ha egy Mini cikk lesz ahhol ez a motor szerepelni fog (nem fog egyebkent, mert mar vagy 3 eve nem gyartjak) akkor visszaterunk a temara.

  • Guillotine

    Shadowb!

    Manőmanó ezt kérdezte tőled:
    “Lenne egy kérdésem hátha van benne tapasztalatod ill. információd. Mennyit mennek el gond nélkül ezek a régebbi pörgős (8000 fordulat/perc feletti) szívó BMW (M5) és Audi (RS4) motorok?”

    Erre a válaszod:

    “RS4-et nem tudom, de S85-bol lattam nem egy 100e kilometer folott futott motort szetszedve, amiket raadasul ridegtartasban uzemeltettek, nem volt rajtuk jelentos kopas. Eleve a nagy teljesitmeny miatt ezek a motorok tulnyomo reszben a nevleges teljesitmenyuk toredeken uzemelnek. Szerintem 2-300e kilometert rohogve elmennek.”

    na most melyik az az S85??
    Illetve ugye ha a (D2) S8-asra gondoltál ami 4.2 (292LE-369LE)
    /D3-as már V10 5.2 445LE/ az ugye nem az a pörgős 4.2-es volt ami a 2006-os (menőmanó által említett) RS4-esben.
    Csak mert valamerre arra dolgozom amerre te is de ezt így nem szoktuk összekeverni.

    2006-os RS4-ben 4.2 V8 FSI HDZ /Tockensumpf/ ezt lehettett 8250-ig pörgetni (bár feleslegesen)

    A (D2) S8-asban a 4.2 V8 (nem FSI) motorból azt a max 360 LE-t max 6000-es fordulattal lehetett kihozni.
    Tehát nem arra válaszoltál amit Manó kérdezett!
    Amugy véleményem szerint a V8 HDZ jól sikerült konsturkció nem csak RS4-ben de őszintén szólva még nem láttam egyet sem 2-300 e kilóméterrel.

  • shadowb

    Guillotine

    Szerintem arra valaszoltam. Az Audik nagyfordulatu sportmotorjait nem ismerem, a BMW hasonlo motorjait viszont igen, az S85, azaz teljes neven az S85B50 az elozo M5 V10-ese.

    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S85

    Audis vagy? Voltam en is 99 es 2006 kozott.

  • men?manó

    Guillotine
    Miért nem volt jó a Dino871 nick név?

  • men?manó

    shadowb
    Kösz!
    Megerősítést vártam tőled, de remélem az én hasonló karakterisztikájú japán motorom bír legalább 300.000-400.000-et.
    220.000 már benne van gond nélkül. Új korától én használom és figyelek rá, de szinte nincs nap, hogy ne pörögjön 8000 fölé. Egyébként a szakszerviz 300.000-et mondott. Akkor talán a láncot is cserélni kéne.

  • shadowb

    men?manó

    pusztan azert mert porgos motor, meg nem megy hamarabb tonkre mint a tobbi.

  • Guillotine

    Shadowb!

    Értem!
    Hát az V10 sztem a legjobban sikerült motor a BMW-től a mai napig is.

    Menő!
    Nem mintha közöd lenne hozzá de csak mert csíplek elárulom h töröltem a profilom és új mail címmel regisztráltam így nem gondoltam megtartania régi nevet sem.

  • men?manó

    Guillotine
    Örülök, hogy méltónak találsz a válaszra. ;)

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.