Renault Captur – Bohó ötletek tárháza

Teszt - Renault Captur 1.2 TCe

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.07.05. 07.00

Vannak hibái, de mindezt könnyű lenyelni, mert a Captur erős karakter. Érzelmekre gyúr, de nem annyira szélsőséges, mint egy Nissan Juke, vagy konzervatív, mint az Opel Mokka.

Röviden – Renault Captur 1.2 TCe

Mi ez?

A Clio alapjaira épített, egyedi megjelenésű városi mini SUV

Mit tud? Praktikumban, helykínálatban nyújt többet az átlag kisautónál
Mibe kerül? A Renault Captur alapára 4 050 000 Ft
Kinek jó? Aki kiemelkedő praktikumot, variálhatóságot keres egy fapados kompakt áráért
A kor autógyártó óriáscégei nagy újítók. Nem kell a villanyforradalom, sem alternatív hajtás, helyette inkább erős fantáziával bővítik az autókat forma, méret szerint tagoló szegmenseket. A mixelési kényszer újabb gyermeke a kisméretű családi egyterűt háttérbe szorító, kisméretű családi hobbi-terepjáró, vagyis a mini-SUV.

Ezt a friss hullámot próbálja meglovagolni a Renault is, a Peugeot 2008, Nissan Juke, és az Opel Mokka ellenfeléül csatarendbe állított Capturrel. Borítékolható siker, járja a pletyka, és az autó keltette első benyomást vizsgálva egyetértek a bizakodó kijelentéssel. Egy Jaguar XJ volánja mögül frissen ültem át a mini franciába, és akármilyen hülyén hangzik, felüdülés volt a váltás.

Cliós, de nem koppintás

A fába, fémbe csomagolt felsőbbrendű arisztokrata hangulat után az érdekes ötletekkel teletömött vidám, könnyed kocsi felvillanyozó élménynek tűnt. Nehéz a formatervből elemeket kiragadni, kerek egészként működik. Rengeteg Clióval közös elemet fedezhetünk fel, de ennek ellenére egy pillanatig sem hat unalmas koppintásnak a Captur.

Az üléspozíció magasabb, de alapvetően egy Clio műszerfala előtt tekerjük a volánt.

Jó érzékkel kanyarították a kategóriában kötelezően körbefutó matt-fekete műanyag borítást, ez a narancsszínű fényezéssel, és a szintén fekete tetővel tényleg tekintetrablón dögös külsőt ad a kocsinak. Ez pedig nem csak az én véleményem, fotózásnál, tankoláskor, vagy csak egyszerűen a városban állandóan követték a tekintetek, érdeklődtek a bátrabb járókelők.

Digitális búcsú

Beülve már nincs ennyi markáns különbség, az üléspozíció magasabb, de alapvetően egy Clio műszerfala előtt tekerjük a volánt. A szolgáltatások, extrák így döntő százalékban megegyeznek, a középkonzolt itt is a 7 colos, pengeéles felbontású kijelző uralja. Ezt ujjal böködve néha kacifántos, megszokást igénylő logikát követve, de tengernyi funkciót érhetünk el.

Ebben a digitális búcsúban mindent megtalálunk, van Internetről frissiben érkező időjárás, közlekedési infók, elérhetőek a legfontosabb e-mailek, képeket, videókat nézegethetünk, de az egészet elhalványítja az R-sound csodája.

Itt kellett volna rácsapni a tervező kezére, megrendelem a bőrkormányt, de markolásszam a csúszós műanyagot?

Ez egy villanásnyi, értelmetlen francia poén, a “miért ne?” kategóriából. Mert tudja ezt a 12 voltos csatlakozóba dugható pár filléres kínai bóvli is, amit önszántunkból sosem vennénk meg, de így megkapjuk gyári extraként.

A motorhangot hangszórókon keresztül imitáló rendszerben minden akad, a V6-os Cliótól kezdve az űrhajóig, és kapcsoljuk be bármelyiket, garantált a siker. Legalábbis öt percig, utána iszonyat idegesítő lesz a Need for Speed első részét idéző akusztikus élmény.

Mindezt tudja a Clio is, amiben viszont nagyot villant a Captur, az a praktikum, valamint a magasabb, hosszabb karosszériának köszönhetően kényelmesebb utastér. A 11 literes, mosható kesztyűtartó vezette rekeszhad könnyedén tünteti el a mindennapok kacatjait. Az apróságokat zárható rekesz várja a műszerfal közepén, tekintélyes méretű tálat (jobb szó nincs rá, forma szerint mint egy mikrózható ételhordó) találunk a két ülés között, és az ajtózsebek méretére sem lehet panasz.

Hátul újabb színtiszta, szerethető francia ökörség bök szemközt. Az ülészsebek helyett tanulmányautós örökségként rugalmas zsinórok tartják helyén portékánkat, funkciójukat kevésbé sikeresen látják el, viszont ügyes füllel eljátszhatjuk rajtuk a Nirvana – Lounge Act basszus intróját.


Ezt újabb okos ötlet bevetésével ellensúlyozták a Captur tervezői, a hátsó üléspad sínen csúszik, így mindenki saját szakállára játszhat a lábtér-csomagtér aránnyal. A lábaknak kedvezve 377 litert kapnak a csomagok, viszont ha az élő rakomány kevésbé fontos, akkor az üléseket előre tolva már 455 liter áll rendelkezésre.

A praktikum mellett fő csapásirány a könnyű tisztíthatóság volt, ennek legszembetűnőbb jele a Zip Collection névre hallgató, cipzárral ellátott, egyszerűen cserélhető, mosható üléshuzat-garnitúra. Akárcsak a digitális hanggerjesztőt, ezt is bármikor beszerezhetjük egy városszéli piacon, mégis sokkal elegánsabb, ha a gyár által gondosan reszelt kivitelt kapjuk meg.

A 17 colos kerekek mögött hátul kikandikál a dobfék, a spórolás jele

Adatlap

Renault Captur 1.2 Tce

Renault Captur – Bohó ötletek tárháza 1
Motor 1199 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 120 LE
Nyomaték 190 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,9 sec
Végsebesség 192 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,4 l / 100 km

Ebből a szempontból nézve az első ülések hátoldalát, és az ajtókat borító kemény műanyag is hasznos, hiszen nincs az a sárfolt, amit ne vakarhatnánk le róluk. Nincs értelme terjengősen taglalni a vezethetőséget, a 20 centiméteres hasmagassággal bárhol elboldogul a Captur, vészes billegéstől nem kell tartani az egész feszesre hangolt futóműnek köszönhetően. Utóbbi földúton, vasúti átjáróban már sok a jóból, de valószínűleg a 17 colos helyett a 16 colos kerék-garnitúra, ballonosabb abroncsokkal sokat javítana a helyzeten.

Vezetéshez tökéletes munkaeszköz, beszállunk, megyünk, megállunk, és közben nem gondolunk gázfröccsel visszaváltásra, három keréken kanyarodásra. Nem erre szánták, azonban a 120 lóerőt, 190 Nm nyomatékot teljesítő 1,2 literes TCe motor alkalmat adhatna némi mosolyra.

Kéne bele egy kézi váltó

Ennek ellenére mégsem nyújt semmi pluszt, csak és kizárólag az érthetetlenül erőltetett duplakuplungos automata váltónak köszönhetően. Biztos kevesebbet fogyaszt, mint egy hagyományos hidrodinamikus darab, de akkor legalább legyen jó! Így olyan, mintha a mellettünk ülő anyós kezelné a kart, és csak a képébe ordítva lenne hajlandó gangolni végre.

A narancs-fekete fényezéssel kitűnik a városi forgalom résztvevői közül

Besoroláskor, kereszteződésben nem egyszer hozott kellemetlen helyzetbe, mikor a gázpedált padlóig tiporva, lépésben gurulva tartottam fel a sort, majd pár méter múlva a tudatra ébredt technika kilőtt az űrbe. Nyugodt forgalmi helyzetben nincs gond, végzi a dolgát, és a fogyasztás sem vészes 7-7,5 liternél nehéz többet megetetni vele (a tesztfogyasztás végül 7,1 liternél állt meg).

Másik nemezisem a kézifékkar alá rejtett ECO gomb. Ezt benyomva ópiumkábulatba merül a Captur, és tényleg csak a takarékos vezetést értékelő grafikonok böngészése marad a sofőr utolsó szórakozása.

Erős karakter, de azért nem Juke

Vannak hibái, de mindezt könnyű lenyelni, mert a Captur erős karakter. Érzelmekre gyúr, de nem annyira szélsőséges, mint egy Nissan Juke, vagy kispolgári, mint az Opel Mokka. A sokszínűségben pedig mindenképp élen jár, a szegmensben elsőként ad komoly szabadságot a vevők kezébe, az egyedi matricákkal, kéttónusú fényezéssel, választható színre fújt műanyag elemekkel szinte bármilyen egyveleget kikeverhetünk.

Mindezt 4 050 000 forintért mérik alapáron, öt év garanciával, ötcsillagos törésteszttel, 0,9 literes TCe benzinmotorral. Ebben az esetben az alapár nem egyenlő a fapaddal, az autóhoz Expression szinten jár a négy légzsák, tempomat, Bluetooth, USB csatlakozás, valamint négy elektromos ablak.

A Captur és a konkurensek árai (Alapfelszereltség, azonos teljesítményű motorok esetén)
Opel Mokka 1.6 Cosmo (115 LE) 5 680 000 Ft
Nissan Juke 1.6 Acenta (117 LE) 4 650 000 Ft
MINI Countryman 1.6 (122 LE) 5 951 000 Ft
Renault Captur 1.2 TCe (120 LE) 4 630 000 Ft
Peugeot 2008 1.6 VTi Active (120 LE) 4 745 000 Ft

Az általunk tesztelt 1.2 TCe EDC 4,63 milliótól elérhető, de mindennel kitömve 5,6 millióig is felszaladhat az ár, ami rengeteg pénz, de egy Opel Mokka 115 lóerős motorral még csak innen indul.

Érdekesen alakul a meccs ezen a friss pályán, úgy tűnik, mindenki beszáll, és próbál nagyot kaszálni, amíg valaki újra igényt nem támaszt valami újra, és továbblendül a kör. Mindenesetre ebben a játszmában erős esélyekkel indul a Renault Captur.


Mellette – Ellene
  • Divatos, feltűnő külső
  • Apró, praktikus ötletek
  • Érdekes digitális kütyük
  • Magassága ellenére stabil
  • Lomha váltó
  • ECO módban teljesen hulla
  • Nincs összkerékhajtás

Szavazás

Neked hogy tetszik a Renault Captur? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • v_Petya25

    Tisztelt Vezess.hu!
    Mi a rohadt rossebet raktatok ki reklám gyanánt, ami két napja folyamatosan akasztja a böngészőt? Mocskosul idegesítő, több gépen is próbáltam.

  • Levrone

    Petya: észre sem vettem, nekem szerencsére az AdBlockPlus teszi a dolgát, ahogyan kell. :-)

  • Levrone

    Ja, már megnéztem, mi az. Szerintem a LEGO-Ferrari-k reklámja lesz a bűnös. Egyébként szerintem az új FlashPlayer tiszta bugos, az tuti. Aki frissített mostanában, szinte minden ismerősöm fagyásról panaszkodik. Én nem engedtem szerencsére, de nem is hiányzik, mert az AdBlock mellett még a FlashBlock is fent van, így csak kifejezett kérésre látok bárminemű flasht. :-)

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.