Varacskosdisznó Armani öltönyben

Teszt: Range Rover 3,0 TDV6 Vogue

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.07.03. 07.20

Bár elsősorban a luxusvillák környezetében tűnik fel, nem mozog idegenül terepen sem. Egy Audiban, BMW-ben sosem látunk ennyi szeretnivaló részletet, de az itt tapasztalt hibákat sem bocsátanánk meg a német gépeknek. Range Rover.

Röviden – Range Rover 3,0 TDV6 Vogue

Mi ez?

Guruló angol kastély

Mit tud? Elegánsan csörtet át árkon, bokron
Mibe kerül? A legolcsóbb 28,8 millió, míg a legdrágább Range Rover 40,9 millió forintba kerül
Kinek jó? Olyan gazdagoknak, akik nem szeretnének a tömegbe olvadni holmi kommersz SUV modellel
Akkora, mint egy túlméretes ámbráscet, mégis elegáns, harmonikus fémtömb a negyedik generációs Range Rover. A modern formába elképesztő érzékkel komponálták bele azokat a vonásokat, amitől a legújabb modell még mindig úgy hasonlít a családfa első tagjára, hogy a rokoni szálakat bárki kiszúrhatja, nem kell hozzá feltétlenül babérkoszorús márkabuzinak lennie. A sapkaszerű motorháztető, a két darabban, felfelé és lefelé nyíló csomagtartó-ajtó, a hatalmas betűkből kirakott felirat az orron, hátul, a fentről lelógó ablaktörlőlapát, vagy a deréktól kezdődő hatalmas üvegfelületek mind-mind ilyenek. De az is elég, ha csak profilból megnézzük az első, 1970-es és a tavaly bemutatott legújabb modellt, akkor is könnyedén észrevehető a hasonlóság.

Ez itt egy ős-Range Rover, a hetvenes évek legelejéről:

Varacskosdisznó Armani öltönyben 1

Ami nem látszik, az az előző, túlsúlygyanús modellnél több száz kilogrammal kisebb saját tömeg – főként a korábbi V8-as helyett kisebb, könnyebb V6-os motor miatt – az autóiparban a hossza miatt rekordernek számító, egy darabból készült alumínium karosszériaelem, illetve a műanyagból készülő csomagtartóajtó. Szintén láthatatlan a kétcsatornás Dynamic Response aktív oldaldőlés-szabályozó rendszer is, amely a fizikával dacolva próbálja úton tartani a hatásos fogyókúra után is komoly tömeget képviselő karosszériát.

Belseje is hozza az árcédula alapján elvárható szintet, itt a bőr bőr, a fának látszó dolog pedig fa. Persze ergonómiailag elmarad a kínosan kitalált német modellektől, de mókás, leginkább semmire se jó, mégis szerethető ötletekben pedig a franciákat is lekőrözi. Ilyen például a gyújtás ráadásakor a burkolatból lassan kiemelkedő váltókapcsoló, vagy a külső tükrök aljában világító extra lámpa, amely az autó mellé, a földre csinos fénykört rajzol, benne jól olvasható Range Rover felirattal. Imádnivaló hülyeség.

Persze mint autó, egyáltalán nem hibátlan a Range Rover. A menő, teljesen digitális műszerfalból közel nem hoztak ki mindent, amit lehetett, sem grafikailag, sem minőségben. A műszerfal képe kissé pixeles, és a súlytalan mutatók mozgása is lehetne kecsesebb, de ez kevésbé zavaró, mint például a 8 colos, a sofőrnek és utasának más-más képet mutató kijelzőn futó menü lassúsága, struktúrája. Szintén fura a menü nyelvezete, rövidítésekkel, itt-ott magyartalan szövegekkel.

Adatlap

Teszt: Range Rover 3,0 TDV6 Vogue

Varacskosdisznó Armani öltönyben 2
Motor 2993 cm3, Dízel, V6
Teljesítmény 258 LE
Nyomaték 600 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,9 sec
Végsebesség 210 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,9 l / 100 km

A navigációs rendszer kezelése viszont telitalálat, itt ha a drávataknyosi Kátrány utca 4562-őt keresem, nem kell először a galaxist, majd bolygót, földrészt megadni totál feleslegesen, hanem kezdhetem a bevitelt azzal az adattal, amelyiket éppen tudom. Így leírva talán nem tűnik ez akkora varázslatnak, de ez tényleg ritka, és remek dolog.

Belsejét mintha egy angol kastélyból szaggatták volna ki: elegáns, tágas, kényelmes, de emellett a fabetétek – akár egy évszázados könyvtárszoba bútorai – meg-megnyekkennek, de ez egy brit autóban nem éri el az ingerküszöböt. Nyilván ugyanez egy Audiban, BMW-ben elképzelhetetlen lenne, mint ahogy egy Audiban, BMW-ben sosem látunk ennyi szeretnivaló részletet, mint itt.

Terepre? Tessék, csak tessék!

A Range Rover, a luxusterepjáró kategória megteremtőjeként nem engedheti meg magának, hogy csupán egy látványos, de kiherélt városi jószágot adjon el a vevőinek. Annak ellenére, hogy az eladott Range-ek döntő többsége soha nem kerül majd hasonló helyzetbe, ezek a járgányok baj nélkül elmennek 90 centis vízben, képesek 3,5 tonnát maguk után cibálni, és van bennük felező is. Terepen az állítható légrugóknak köszönhetően a hasmagasságot gombnyomásra lehet növelni – akár 30 centi fölé is – illetve éles fordulókban a fékek is besegítenek a minél szűkebb sugarú fordulóba.

Terepen is teljesértékű járgány, van felező, és többféle terep-program is

Úttalan utakon is teljesértékű járgány, van felező, és többféle terep-program is

Plázázni nagy

Tekintélyes magassága miatt nem biztos, hogy minden mélygarázsba befér vele a gazdája. Sőt, a szélesség is okozhat kellemetlen pillanatokat, bár az autóval határozottan jól lehet manőverezni. A kasztni remekül átlátható, sok, és nagy üvegfelület határolja mindenfelé, az A-oszlop rafinált kiképzésének hála, nem takar ki sokat a külvilágból. Aki mégis elektronikus segítséget kíván, annak egy rakás kamera segít be koccanás és felnigyalulás nélküli tolatásba, parkolásba. Sőt, parkolóhelyről kitolatva a keresztbe jövő forgalmat is radar figyeli, amely még a bicikliseket is kiszúrja és figyelmezteti a vezetőt a veszélyre.

Kellemes környezetben kisímulnak a ráncok

Kellemes környezetben kisímulnak a ráncok

Csomagtartója ránézésre nem túl nagy – amúgy meg de, a katalógus szerint 900 literes -, magasan is van, és átlagos termettel, segédeszköz nélkül reménytelen vállalkozás a menet közben előrekúszott cipősdobozokat kartávolságon belülre piszkálni. Azonban jó érzés, hogy a mélyben igazi – esetünkben 21 colos, irdatlan méretű – pótkerék található. Ha ezt feleslegesnek éreznénk, gondoljunk bele, mit tennénk egy defektjavító készlettel, vagy egy szerencsétlen mankókerékkel a lápvidék közepén. Szóval ne nyavalyogjunk az elveszett tér miatt, jó az a pótkerék ott, ahol van. Kereket cserélni meg majd előretrombitáljuk a mögöttünk lévő Defenderben nyomorgó testőröket.

Ne vezesd, utazz!

Vezetni a szó klasszikus értelmében nem jó a Range Rovert. Bár a bitang erős és takarékos – nem kell nagy művészet a 8 liter alatti átlagfogyasztáshoz –  V6-os dízelmotornak a hangja, ereje, nyomatéka is megvan a dinamikus autózáshoz, a nyolcfokozatú ZF váltó pedig diszkréten, észrevétlenül váltogatja az áttételeket, a Range Rover tömege még mindig elveszi az élvezet nagy részét. Ha viszont tudunk annak is örülni, hogy csatahajókat elnyelő úthibák miatt sem kell idegesen rángatni a kormányt, és a légrugónak köszönhetően a legtöbb útburkolaton kényelemben tudunk autózni, akár derékig érő hígtrágyában is, akkor mégis lehet élvezetes a vezetése.

Műszerfal, éledés közben, sötétben

Digitális műszerfal, éledés közben, sötétben

Bár ebben inkább az utazást érdemes élvezni. A puha, fűthető-szellőztethető, masszázsfunkcióval is megbolondított, hátul is elektromosan állítható ülésekben, a dupla falú, hangszigetelő üveg mögött a csendes, békés, választható színű hangulatvilágítással megbolondított, üvegtetőtől világos utastérben. Miközben a könyöklő alatti hűtőben deresedik egy palack Louis Roederer Cristal, mondjuk, hogy igazán jó legyen, 1990-ből…

A tesztelt Range Rover és konkurensei listaáron
BMW X6 4,0 d (306 LE) 18 999 000 Ft
Audi Q7 3,0 TDI (245 LE) 16 941 370 Ft
Toyota Land Cruiser V8 (272 LE) 22 790 000 Ft

A Range Rover jelenlegi árlistája:

 

Hengerűrtartalom

Max. teljesítmény

CO2 kibocsátás

Bruttó ár
(HUF)

Regisztrációs adó

 

 

 

 

 

 

Range Rover 3.0 TDV6 HSE

2993cm3

190kW / 258 LE

196g/km

28 510 230 Ft

265 000 Ft

Range Rover 3.0 TDV6 VOGUE

2993 cm3

190 kW / 258 LE

196 g/km

31 659 830 Ft

265 000 Ft

Range Rover 3.0 TDV6 AUTOBIOGRAPHY

2993 cm3

190 kW / 258 LE

196 g/km

35 927 030 Ft

265 000 Ft

 

 

 

 

 

 

Range Rover 4.4 SDV8 VOGUE

4367 cm3

250 kW / 339 LE

229 g/km

34 237 930 Ft

400 000 Ft

Range Rover 4.4 SDV8 AUTOBIOGRAPHY

4367 cm3

250 kW / 339 LE

229 g/km

38 517 830 Ft

400 000 Ft

 

 

 

 

 

 

Range Rover 5.0 V8 SUPERCHARGED

4999 cm3

375 kW / 510 LE

322 g/km

36 308 030 Ft

400 000 Ft

Range Rover 5.0 V8 SUPERCHARGED AUTOBIOGRAPHY

4999 cm3

375 kW / 510 LE

322 g/km

40 575 230 Ft

400 000 Ft

 

A nálunk járt példány 31 659 830 forintba kerül – plusz regadó. Hogy ez sok-e? Attól függ. Egy bőrszagú, békés, mobil kastélyért végül is annyira nem.

Végül még egy film. Jó zenével, szép képekkel:

Mellette – Ellene
  • Elegáns
  • Egyedi
  • Erős, takarékos, csendes motor
  • Kényelmes, légrugós futómű
  • Poénok mindenfelé
  • Tágas, kényelmes utastér
  • Béna, kis csomagtartó
  • Inkább műtárgy, mint kiváló autó

Szerző:


Szavazás

Tetszik? Nem tetszik? Na és mennyire? Mondd meg te a tutit!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Guillotine

    Imádni való!
    Ez így ahogy van kellene!
    Ez egy igazi terepjáró nem holmi X6 és társai..
    Nekem legalábbis ez pont ideális lenne..vagy az új Disco.

  • ,L Rómeo

    csakis tiguan!

  • demagóg

    Kevés 30 milliós autó van, ami nálam a “nem kéne” kategória. ez a böszme köztük van.

  • PAlex

    Nekem pedig pont ez kéne, de nagyon.
    Nincs rá szükségem, de tetszik, mert stílusos.
    X5, ML, stb. szóba sem jönne, még ha lenne rá keretem, akkor sem, de ez egyszerűen bitang jó autó.

  • DTF

    Aki ilyen autót vesz, az tuti nme fgja terepre vinni. minél több pénze van vkinek, annél inkább odafigyel mit mire költ ill. mire és hogyan használja.
    Egy könnyebb terepen (pl. tanyára, farmra vezető, saras-füves-homokos út) még a legócskább összkerékhajtású SUV is elboldogul.
    Még tavaly mentem RX450h-val eléggé áztatott, saras-homokos terepre májusban és simán ment rajta. felesleges lenne egy ekkora range oda…

  • menőmanó

    Feltűnősködni, kivagyiskodni tökéletes.
    Aki megveszi ezért teszi és nem azért mert a terepképességeit akarja kamatoztatni.
    Az előző modellről olvastam egy vásárlói panaszáradatot. Enyhén fogalmazva is nagyon megbánta, hogy ezt vette.
    Egyébként biztos jó…valamire. :)

  • Breex

    menőmanó mutass olyan autót amiről nem lehet szidást találni! mindegyik típusnál előfordul, hogy valakinek nem jött be, többi problémával találja szembe magát az átlagosnál.

  • menőmanó

    Breex
    Szerintem nem veszel figyelembe egy nagyon fontos dolgot, mégpedig az árat.
    Sok autót tudnék mutatni, de nem teszem. Nézz utána magad!
    Ilyen árkategóriánál egyszerűen felháborító a trehány összeszerelés a nem tökéletes működés újonnan. Ez még egy olcsóbb autónál is gáz nem, hogy egy ilyennél.

  • menőmanó
  • DTF

    menőmanó: nem csak a Range-el van gond… pl. az RX450h sem tökéletes, sőt. Sajnos nem nagyon mesélhetek róla (ügyvédnél van az ügy és még nincs lezárva) de a lényeg az, hogy 2 RX-ünk van (vállalati autók) és mindkettőnek ugyanazok a problémák jönnek elő. Már vagy 5-6.szor probálták javítani, de semmi. Senki sem törődik velünk, kb,. ugyanazok a szituk vannak, mint a TC-s cikkben a Range-el: importőr szarik bele, ilyen az autó (tervezési hiba???) hiába ‘prémium’ márka, magasról tojnak mindenre és csak az időt húzzák..

  • megint

    Szép autó, de talán egy picit drága egy 3.0 dízelért.

  • fank1970

    Túl nagy , túl drága, túl Tata…

  • menőmanó

    DTF
    Annyi előnyöd van, hogy a felébe sem került és kevesebbet fogyaszt. :)

  • zoldfulu2000

    Szép darab, bár nekem az előd jobban bejött. 2002 ben nem volt sok rendes konkruense a RR nek, moat már nagyon jó az X5 minden szempontból. A GL-t és a Lexus LXet nem érzem méltó ellenfének, az ML és az RX meg más kategória.

    Összességben én valszeg a Disco 4et választanám.

    Egyébbkétn az evoque nagyon szép, sokat látok mutcán, impozáns darab.

  • Guillotine

    Azért látogassaatok el egy nemzetközi Land Rover találkozóra és meglátjátok mennyi új RR van amit komoly és kemény terepre visznek!Vagy csak irjátok be vmelyik keresőbe.
    Mennyi olyan van amin van
    csörlő,vadrács,alvázvédelem!
    Menőmanó!
    Azok akik menőzni vesznek SUV-ot nem ilyet vesznek mert ez túl drága nekik és ők leszarják hogy ebben van hasmagasságállítás,diffizár,terepváltó .
    Ez csak akkor gond mikor Tirolban a sípályához felfelé lebök az X6,vagy az ML ez meg maga után húzva a motoros szánt is szépen felmászik.Érdemes azért különbséget tenni egy igazi terep hajtásláncal felszerelt terepjáró és a városi SUV-ok között.
    Mégis csak autós oldal lenne ez hozzáértőkkel.
    Nem sok ilyen terepjáró van ma a világon.

  • manitou8

    tetszik, főleg belsőre, bizonyára jó terepjáró, remélhetőleg megbízhatóságra is ráfeküdtek előd szégyenteljes eredménye után

  • DTF

    menőmanó: nem fogyaszt kevesebbet, 8-8,5 lityó az átlag, de mondjuk 80%-ban városban használom. felébe? kb. de ez a Range sem 31,5 ám, 25-ért simán el lehet hozni:) 20% mínusz a listaárakhoz képest manapság szinte minden, még a prémium is (na jó, kivétel porsche :))

  • bubibeka1.6

    zoldfulu2000 – 2013.07.03 23:39

    Mifelénk az evoque-t fiatal nők vezetik ( anyu,apu, eltartó gazdag kopasz barát vette), vagy idősebb férfiak.
    Ám ennek a negatív társadalmi megítélésnek ellenére nekem nagyon bejön ez az autó, és simán felvállalnám, hogy köpködnek rám, kimondom, vennék egyet.

    Gyöngyház fehérben, jó a belső szín és a felni választék is, a motorválaszték viszont szegényes. 10-15 milliós autóba Ford féle kerregő 4 hengeres diesel, és zabáló 4 hengeres turbós benya ?
    A márka saját V6 os diesele nagyon jó fogyaszt, alig többet mint a 4 hengeres, és nagyon jó hangja is van, nincs akkora turbólyuk, szebb a teljesítményleadása stb…

    Ha nem számítana a fogyasztás akkor egy szívó vagy turbós V6 benzines illene szerintem az autó adta prémium/félluxus megoldásaihoz, és az egyéni semmire sem jellemző karakteres formájához.

    persze tudom, euro 5,6, dpf, legyen kisebb a co2…blablabla. Sok felesleges baromság.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.