Röviden – Range Rover 3,0 TDV6 Vogue

Mi ez?

Guruló angol kastély

Mit tud?Elegánsan csörtet át árkon, bokron
Mibe kerül? A legolcsóbb 28,8 millió, míg a legdrágább Range Rover 40,9 millió forintba kerül
Kinek jó? Olyan gazdagoknak, akik nem szeretnének a tömegbe olvadni holmi kommersz SUV modellel
Akkora, mint egy túlméretes ámbráscet, mégis elegáns, harmonikus fémtömb a negyedik generációs Range Rover. A modern formába elképesztő érzékkel komponálták bele azokat a vonásokat, amitől a legújabb modell még mindig úgy hasonlít a családfa első tagjára, hogy a rokoni szálakat bárki kiszúrhatja, nem kell hozzá feltétlenül babérkoszorús márkabuzinak lennie. A sapkaszerű motorháztető, a két darabban, felfelé és lefelé nyíló csomagtartó-ajtó, a hatalmas betűkből kirakott felirat az orron, hátul, a fentről lelógó ablaktörlőlapát, vagy a deréktól kezdődő hatalmas üvegfelületek mind-mind ilyenek. De az is elég, ha csak profilból megnézzük az első, 1970-es és a tavaly bemutatott legújabb modellt, akkor is könnyedén észrevehető a hasonlóság.

Ez itt egy ős-Range Rover, a hetvenes évek legelejéről:

Varacskosdisznó Armani öltönyben 1

Ami nem látszik, az az előző, túlsúlygyanús modellnél több száz kilogrammal kisebb saját tömeg – főként a korábbi V8-as helyett kisebb, könnyebb V6-os motor miatt – az autóiparban a hossza miatt rekordernek számító, egy darabból készült alumínium karosszériaelem, illetve a műanyagból készülő csomagtartóajtó. Szintén láthatatlan a kétcsatornás Dynamic Response aktív oldaldőlés-szabályozó rendszer is, amely a fizikával dacolva próbálja úton tartani a hatásos fogyókúra után is komoly tömeget képviselő karosszériát.

Belseje is hozza az árcédula alapján elvárható szintet, itt a bőr bőr, a fának látszó dolog pedig fa. Persze ergonómiailag elmarad a kínosan kitalált német modellektől, de mókás, leginkább semmire se jó, mégis szerethető ötletekben pedig a franciákat is lekőrözi. Ilyen például a gyújtás ráadásakor a burkolatból lassan kiemelkedő váltókapcsoló, vagy a külső tükrök aljában világító extra lámpa, amely az autó mellé, a földre csinos fénykört rajzol, benne jól olvasható Range Rover felirattal. Imádnivaló hülyeség.

Persze mint autó, egyáltalán nem hibátlan a Range Rover. A menő, teljesen digitális műszerfalból közel nem hoztak ki mindent, amit lehetett, sem grafikailag, sem minőségben. A műszerfal képe kissé pixeles, és a súlytalan mutatók mozgása is lehetne kecsesebb, de ez kevésbé zavaró, mint például a 8 colos, a sofőrnek és utasának más-más képet mutató kijelzőn futó menü lassúsága, struktúrája. Szintén fura a menü nyelvezete, rövidítésekkel, itt-ott magyartalan szövegekkel.

Adatlap

Teszt: Range Rover 3,0 TDV6 Vogue

Varacskosdisznó Armani öltönyben 2
Motor2993 cm3, Dízel, V6
Teljesítmény258 LE
Nyomaték600 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)7,9 sec
Végsebesség210 km/h
Fogyasztás (vegyes)6,9 l / 100 km

A navigációs rendszer kezelése viszont telitalálat, itt ha a drávataknyosi Kátrány utca 4562-őt keresem, nem kell először a galaxist, majd bolygót, földrészt megadni totál feleslegesen, hanem kezdhetem a bevitelt azzal az adattal, amelyiket éppen tudom. Így leírva talán nem tűnik ez akkora varázslatnak, de ez tényleg ritka, és remek dolog.

Belsejét mintha egy angol kastélyból szaggatták volna ki: elegáns, tágas, kényelmes, de emellett a fabetétek – akár egy évszázados könyvtárszoba bútorai – meg-megnyekkennek, de ez egy brit autóban nem éri el az ingerküszöböt. Nyilván ugyanez egy Audiban, BMW-ben elképzelhetetlen lenne, mint ahogy egy Audiban, BMW-ben sosem látunk ennyi szeretnivaló részletet, mint itt.

Terepre? Tessék, csak tessék!

A Range Rover, a luxusterepjáró kategória megteremtőjeként nem engedheti meg magának, hogy csupán egy látványos, de kiherélt városi jószágot adjon el a vevőinek. Annak ellenére, hogy az eladott Range-ek döntő többsége soha nem kerül majd hasonló helyzetbe, ezek a járgányok baj nélkül elmennek 90 centis vízben, képesek 3,5 tonnát maguk után cibálni, és van bennük felező is. Terepen az állítható légrugóknak köszönhetően a hasmagasságot gombnyomásra lehet növelni – akár 30 centi fölé is – illetve éles fordulókban a fékek is besegítenek a minél szűkebb sugarú fordulóba.

Terepen is teljesértékű járgány, van felező, és többféle terep-program is

Úttalan utakon is teljesértékű járgány, van felező, és többféle terep-program is

Plázázni nagy

Tekintélyes magassága miatt nem biztos, hogy minden mélygarázsba befér vele a gazdája. Sőt, a szélesség is okozhat kellemetlen pillanatokat, bár az autóval határozottan jól lehet manőverezni. A kasztni remekül átlátható, sok, és nagy üvegfelület határolja mindenfelé, az A-oszlop rafinált kiképzésének hála, nem takar ki sokat a külvilágból. Aki mégis elektronikus segítséget kíván, annak egy rakás kamera segít be koccanás és felnigyalulás nélküli tolatásba, parkolásba. Sőt, parkolóhelyről kitolatva a keresztbe jövő forgalmat is radar figyeli, amely még a bicikliseket is kiszúrja és figyelmezteti a vezetőt a veszélyre.

Kellemes környezetben kisímulnak a ráncok

Kellemes környezetben kisímulnak a ráncok

Csomagtartója ránézésre nem túl nagy – amúgy meg de, a katalógus szerint 900 literes -, magasan is van, és átlagos termettel, segédeszköz nélkül reménytelen vállalkozás a menet közben előrekúszott cipősdobozokat kartávolságon belülre piszkálni. Azonban jó érzés, hogy a mélyben igazi – esetünkben 21 colos, irdatlan méretű – pótkerék található. Ha ezt feleslegesnek éreznénk, gondoljunk bele, mit tennénk egy defektjavító készlettel, vagy egy szerencsétlen mankókerékkel a lápvidék közepén. Szóval ne nyavalyogjunk az elveszett tér miatt, jó az a pótkerék ott, ahol van. Kereket cserélni meg majd előretrombitáljuk a mögöttünk lévő Defenderben nyomorgó testőröket.

Ne vezesd, utazz!

Vezetni a szó klasszikus értelmében nem jó a Range Rovert. Bár a bitang erős és takarékos – nem kell nagy művészet a 8 liter alatti átlagfogyasztáshoz –  V6-os dízelmotornak a hangja, ereje, nyomatéka is megvan a dinamikus autózáshoz, a nyolcfokozatú ZF váltó pedig diszkréten, észrevétlenül váltogatja az áttételeket, a Range Rover tömege még mindig elveszi az élvezet nagy részét. Ha viszont tudunk annak is örülni, hogy csatahajókat elnyelő úthibák miatt sem kell idegesen rángatni a kormányt, és a légrugónak köszönhetően a legtöbb útburkolaton kényelemben tudunk autózni, akár derékig érő hígtrágyában is, akkor mégis lehet élvezetes a vezetése.

Műszerfal, éledés közben, sötétben

Digitális műszerfal, éledés közben, sötétben

Bár ebben inkább az utazást érdemes élvezni. A puha, fűthető-szellőztethető, masszázsfunkcióval is megbolondított, hátul is elektromosan állítható ülésekben, a dupla falú, hangszigetelő üveg mögött a csendes, békés, választható színű hangulatvilágítással megbolondított, üvegtetőtől világos utastérben. Miközben a könyöklő alatti hűtőben deresedik egy palack Louis Roederer Cristal, mondjuk, hogy igazán jó legyen, 1990-ből…

A tesztelt Range Rover és konkurensei listaáron
BMW X6 4,0 d (306 LE)18 999 000 Ft
Audi Q7 3,0 TDI (245 LE)16 941 370 Ft
Toyota Land Cruiser V8 (272 LE)22 790 000 Ft

A Range Rover jelenlegi árlistája:

 

Hengerűrtartalom

Max. teljesítmény

CO2 kibocsátás

Bruttó ár
(HUF)

Regisztrációs adó

 

 

 

 

 

 

Range Rover 3.0 TDV6 HSE

2993cm3

190kW / 258 LE

196g/km

28 510 230 Ft

265 000 Ft

Range Rover 3.0 TDV6 VOGUE

2993 cm3

190 kW / 258 LE

196 g/km

31 659 830 Ft

265 000 Ft

Range Rover 3.0 TDV6 AUTOBIOGRAPHY

2993 cm3

190 kW / 258 LE

196 g/km

35 927 030 Ft

265 000 Ft

 

 

 

 

 

 

Range Rover 4.4 SDV8 VOGUE

4367 cm3

250 kW / 339 LE

229 g/km

34 237 930 Ft

400 000 Ft

Range Rover 4.4 SDV8 AUTOBIOGRAPHY

4367 cm3

250 kW / 339 LE

229 g/km

38 517 830 Ft

400 000 Ft

 

 

 

 

 

 

Range Rover 5.0 V8 SUPERCHARGED

4999 cm3

375 kW / 510 LE

322 g/km

36 308 030 Ft

400 000 Ft

Range Rover 5.0 V8 SUPERCHARGED AUTOBIOGRAPHY

4999 cm3

375 kW / 510 LE

322 g/km

40 575 230 Ft

400 000 Ft

 

A nálunk járt példány 31 659 830 forintba kerül – plusz regadó. Hogy ez sok-e? Attól függ. Egy bőrszagú, békés, mobil kastélyért végül is annyira nem.

Végül még egy film. Jó zenével, szép képekkel:

Mellette – Ellene
  • Elegáns
  • Egyedi
  • Erős, takarékos, csendes motor
  • Kényelmes, légrugós futómű
  • Poénok mindenfelé
  • Tágas, kényelmes utastér
  • Béna, kis csomagtartó
  • Inkább műtárgy, mint kiváló autó

Szerző:


Tetszik? Nem tetszik? Na és mennyire? Mondd meg te a tutit!

152 szavazat - átlag: 8.4 (10-ből)

Tetszik? Nem tetszik? Na és mennyire? Mondd meg te a tutit!