Összehasonlító teszt: családi limuzinok

301, Fluence, Linea, Toledo teszt

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.07.02. 06.00

Lecserélődött a lépcsőshátú családi autók mezőnye. Eltűnt a Thalia, kikupálódott a Logan meg az Aveo és bejöttek fontos újdonságok. A kínálatból 301, a Fluence, a Linea és a Toledo mérkőzik meg egymással.

Röviden – Limuzinok a famíliának
Mik ezek? Tágas és jutányos családi autók.
Mit tudnak? Kis kiterjedésű csomagból rengeteget elnyelni, kiváltani az alsó középkategóriás limuzinokat.
Mibe kerülnek? Akciós akcióban 2,99 millió forinttól felfelé, listaáron dízellel akár 5,6 millióba. De ld. a táblázatot.
Kinek jók? Konzervatív családapáknak vagy idősebb pároknak, akiknek nem tetszik a kombi.

Miután volt egy jó napunk a 200 lóerős kiskocsikkal, visszavedlettünk családapává. Az Autó és Stílusnál dolgozó kollégákkal felmértük, mire számíthatunk a megfizethető limuzinok között a négy legfontosabb típustól, ami inkább hat. A FIAT Linea és a Renault Fluence ellenében a Peugeot 301 a Citroën C-Élysée-t, a SEAT Toledo pedig a Škoda Rapidot is képviselte.

Mindegyik az adott márka aktuális kisautójára épül, megnyújtott padlólemezzel. Kivéve a Fluence, amely műszaki alapjaiban is a Mégane kategóriája

Mindegyik az adott márka aktuális kisautójára épül, megnyújtott padlólemezzel. Kivéve a Fluence, amely műszaki alapjaiban is a Mégane kategóriája


A nagyon szemfülesek kiszúrhatják, hogy a fotókon dízel Linea és Toledo, de benzines Fluence és 301 szerepel. Ezekkel az autókkal sikerült térben és időben metsző halmazt alkotnunk, de mivel az összes modellt teszteltük már dízel és benzines motorral is, mindkét motorfajtával kiosztjuk a babérkoszorút.

Utastér: nagyok a különbségek

Négy jutányos autót eresztettünk egymásnak, de egyik sem zavaróan olcsó belül. Leginkább a Peugeot utasterén látszik a spórolás, ám az összbenyomás itt sem rossz. Kapunk USB-nyílást, a színek jók, a manuális légkondit az Allure szint digitális kijelzője értékesebbnek mutatja. A vezetőülés kicsit kényelmesebb, mint a Lineáé, de a veszélyesen tömpe hátsó fejtámlák vállalhatatlanok egy Peugeot szintű márkának, amely a kiskategóriában az elsők között, 2005-ben produkált ötcsillagos töréstesztet.

A Linea belső tere jól mutat, a színek, kárpitok, műszerfali anyagok láttán nem mondanánk meg, hogy ez a legolcsóbb autó a mezőnyben. Nincsenek primitív megoldásai, kormánya állítható tengelyirányban, hátul kartámasz és rendes hátsó fejtámla van benne. Térérzetre és térkínálatra is a legkisebb a négy közül, de épp elég tágas családi autónak.

Az ülőlap kicsit rövid, a huzat izzasztó, az első üléseken lehetne javítani

A Toledo a kemény műanyagokat apró krómdíszekkel próbálja ellensúlyozni. Ennek a legkényelmesebb a vezetőülése, jó benne az üléshelyzet és minden a helyén van. A VW konszern autóiban a hangulat lehet lélekölő, de egy összehasonlító teszt értékelésében ők hullajtják el a legkevesebb pontot illogikus menükkel, elrontott apróságokkal. Azt viszont ügyfélként biztosan nem tolerálnánk, hogy a vezető oldaláról nem mozgathatók a hátsó elektromos ablakok, mert kispórolták a kábelezést és a két kapcsolót. Pláne ezért a pénzért.

A Fluence a mezőny egyetlen autójaként nem kiskocsik (Punto, 208, Polo) megnyújtott padlólemezére épül. Egy kategóriával nagyobb, valódi kompakt autó, amelyben nem ülünk annyira közel az első utashoz, mint a vetélytársakban. A jó üléshelyzet, a vezetőülés komfortja és a kulturált belső tér miatt itt éreztük a legértékesebb autóban magunkat. Egyedül itt jut levegőrostély a hátsó utasoknak.

Térkínálatban viszont – a szélességet leszámítva – a Toledo és a 301 is valamivel jobb. Tengelytávjuk rövidebb ugyan a Renault 2,7 méterénél, hátsó lábterük mégis egyformán lenyűgöző. A SEAT-ban a fejtér valamivel jobb, mint a Peugeot-é, ráadásul itt is kapunk kartámaszt, ezért a második sorban viszonylag úri dolgunk van.

Árak és motorváltozatok
Benzines modellek ára, a középső felszereltséggel*
Peugeot 301 1,6 VTi Active (115 LE, 5 fok.) 3 780 000 Ft / 3 510 000 Ft
Renault Fluence 1,6 Expression (110 LE, 5 fok.) 3 990 000 Ft / 3 590 000 Ft
SEAT Toledo 1,2 TSI Reference (105 LE, 6 fok.) 4 327 120 Ft / 3 895 360 Ft
 
Dízelmotoros, jól felszerelt modellek árai*
FIAT Linea 1,3 Mjet 16V Lounge (95 LE, 5 fok.) 4 870 000 Ft / 3 790 000 Ft
Peugeot 301 1,6 HDi Allure (92 LE, 5 fok.) 4 380 000 Ft / 4 090 000**
Renault Fluence 1,5 dCi 110 Dynamique (110 LE, 6 fok.) 5 190 000 Ft / 4 790 000 Ft
SEAT Toledo 1,6 TDI Style (105 LE, 5 fok.) 5 368 200 Ft / 4 858 201 Ft

*Listaár és a cikk megjelenésekor érvényes akciós ár, készpénzes vásárlás esetén
**Akciós használtautó-beszámítással az ár 3 880 000 Ft

Csomagtér: nem a literek számítanak

500 és 550 liter között van a négy autó csomagtartója, de a különbségek nagyobbak, mint a 10 százalékos eltérés sejteti. Csomagtérben kétségtelenül a Toledo a nyerő, mert a fedél együtt nyílik az üveggel és ide behajíthatjuk azt a biciklit, asztalt, miegymást, amihez a többiekkel kombit kéne kölcsönkérnünk.

Duplaágynyi ötödik ajtó nyílik fel a Toledóban . A Linea zsanérja kívül van, nem csukódnak karok a csomagok közé, mint a Renault vagy a Peugeot olcsóbb megoldásával

Második a Linea, mert barlangja alig kisebb, mint a többieké, de fedele igényes, külső zsanérokon mozog és nem rontja a térkihasználást. A 301 és a Fluence fedele hosszú karokon hajlik be, amik összenyomhatják a cuccokat. A Renault képes alattomosan összezsírozni a kalaptartó alatti rudazattal a poggyászt, a Peugeot pedig könnyen visszahanyatló fedelével zavart.

Motorok, vezetés

Vezethetőségével és kényelmével a 301 sok jó pontot szerez. Rossz utakon finoman suhan, ügyesen hangolt kormányzásával és futóművével kellemes vezetni. Kormánya jó fogású, 115 lóerős benzinese derekasan viszi az autót, fénypontok és ballépések nélkül szolgál. Sajnos kihúzatva nem táltosodik meg.

Akár dízel, akár benzines motorral, a legtekintélyesebb benyomást keltő autó a Fluence. De mind a négy beválik családi autóként

Akár dízel, akár benzines motorral, a legtekintélyesebb benyomást keltő autó a Fluence. De mind a négy beválik családi autóként


A Fluence temperamentuma hozza az elvárhatót, 110 lóerővel tisztességesen megy és váltója is pontosan kapcsolható. Kényelmes rugózásához egyáltalán nem illik az autópályán méltatlanul hangos motor, amit a gyér szigetelés mellett a rövid áttételezésű váltó okoz.

100 lóerő körüli benzines motorral a Toledo a legjobb autó a mezőnyből. A 105 lóerős 1,2 TSI-vel erősebb, takarékosabb és jóval halkabb, mint a két francia. Kanyarban a Rapid testvére élvezetesen stabil és jó az irányíthatósága. Kormányzása és hatgangos váltója egyformán precíz.

Dízellel fordul a kocka

Áttérve a dízelmotorokra, a Toledo dízelmotorral drága és semmit nem nyújt az ügyfélnek, ami ezt indokolná. Az 1,6 TDI takarékos, de városban nem harmonizál az ötfokozatú váltóval, zaja is elég csúnya, cserébe nagyobb sebességnél elcsendesedik.

Szavazás

Neked melyik tetszik a legjobban?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
A Lineát nem a vezetési élmény fogja eladni. Kanyarokban billeg, erős oldalszélben küzdelem vele haladni, rugózása mégsem túl kényelmes. Ha kellően mélyre nyomjuk a gázt, rendesen gyorsul, de kissé hangos motorját pörgetni kell a haladáshoz. Így a kerek 5 literrel eljáró konkurensekkel szemben 5,6 litert fogyasztott százon.

A mezőny legjobb dízelmotorja a 301-ben működik. Takarékossága, viszonylag finom járása, egyenletes erőleadása az 1,6 HDi mellett szól. Sajnos azt a gyatrán kapcsolható váltót sikerült mellérakni, amit már rég le kellett volna cserélni egy rövidebb úton, pontosabban járóra. Szerencsére a rugalmas motor megspórol pár kapcsolást.

A Fluence a 110 lóerős dCi-vel harmonikus, jól gyorsuló autó, igen csekély fogyasztással. Sebességváltója hatfokozatú, míg a másik háromé csak öt. A Renault a 90 lóerős 1,5 dCi-vel is versenyképes a másik hárommal, amely Expression szinten, bőséges felszereltséggel, de ötgangos váltóval érdekes ajánlat.

Mi van a legolcsóbbakkal?

Tesztünkben nem a legolcsóbb verziókat hasonlítottuk össze. Aki viszont minél kevesebb pénzből szeretne lépcsőshátú autót, azt a 3,2 millió forint alatt elhozható Peugeot 301-re vagy a Citroën C-Élysée-re beszélnénk rá. A francia páros a háromhengeres motorral lesz favorit az olcsó családi autók között. Az 1,2 VTi sokkal többet mutat 72 lóerőnél, igazán lelkesen húz és 5,8 l/100 km benzinfogyasztása alig magasabb a dízel Lineával mért 5,6 liternél. Mellette szól a mezítlábas kivitelhez is járó négy légzsák és az ESP.

Garancia: élen a FIAT és a Renault

Nemrég a FIAT és a Renault öt év/100 000 kilométerre emelte autóinak garanciaidejét, amivel az átlagautósnak a legtöbbet nyújtják a négy közül. A Renault-hoz most országúti segélyszolgálat is jár öt évre. A nagyon sokat autózóknak lehet érdekesebb a Toledo 2+2 év/200 000 kilométeres jótállása vagy a Fluence, amelynél 107 900 forintért 5 év/200 ezer kilométerre kitolható a jótállási periódus.

A Peugeot csak két évet ad, de 100 800 forintért nem vészesen drága az 5 év/100 000 kilométeres garancia. Ellenszenves megoldás, hogy alapáron a Toledo csak piros, a Linea kizárólag fehér lehet, a többiek nem ennyire szűkmarkúak a felármentes fényezésekkel.

Melyik a legjobb? Attól függ, mennyi pénzből

Ezúttal nem tudjuk jó szívvel kijelenteni, hogy melyik autó a legjobb. Az biztos, hogy a négy közül a Fluence a legnagyobb és a Toledóval együtt a legkomolyabb autó.

Benzinesek: Fluence vagy Toledo

A benzinesek között a SEAT technikája a legigényesebb (futómű, kormányzás, motor) és ötödik ajtajával sokkal praktikusabb a csomagtere. Ám keskenységével és ezen az árszinten vállalhatatlan hátsó ablakemelőjével nem adja meg azt a felnőtt, nagyobb autós hangulatot, amivel a minőségérzetben erősebb, kényelmesen rugózó Renault megnyitja a pénztárcákat. A benzinesek között egyenrangú a Toledo Reference 1,2 TSI 105 és a Fluence 1,6 Expression, de ár/érték arányban a sok extrát kínáló Renault előrébb tart.

Aki a dízelváltozatokat hasonlítja össze, ott a TDI-ként aránytalanul drága Toledo esik ki először a rostán. A kategória legjobb motorja magasan a PSA 92 lóerős 1,6 HDi-je. Halk, nagyon jól fogyaszt és a 301-et vezetni is lényegesen kellemesebb, mint a Lineát.

Ezért a pénzért jó vétel a Linea

A FIAT azért lehet mégis holtversenyben második a dízelek összevetésében, mert engedményes ára annyira kedvező. Aki beéri a középső, Easy szinttel, az megcsíphet 2 999 000 forintért is egy-egy készleten ragadt autót. A gazdagon felszerelt, egész fürge Linea mindent tud, amit egy családi autótól elvárhatunk. Érzéketlen kormányzásával, billegős futóművével olyan tényezőkben van hátrányban, amiből a célközönség többnyire csak az oldalszél-érzékénységet veszi fel.

Bár a Renault egy ideje felverte a dCi-k árát, a Fluence a mostani dízelfelárral is versenyképes a többiekkel. A dízelek között is az áll rá, ami a benzinesre: ez a legtekintélyesebb benyomást keltő autó.

Mindegyikkel nehéz tolatni a nagyon magas far miatt. Csomagtérben a Toledo az első



Műszaki adatok
FIAT
Linea 1,3 Mjet 16V
Peugeot 301 1,6 HDi Renault Fluence 1,5 dCi 110 SEAT Toledo 1,6 TDI
Hengerek/szelepek száma S4/16 S4/8 S4/16 S4/16
Hengerűrtartalom 1248 1560 1461 1598
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 70 (95)/4000 68(92)/4000 81(110)/4000 77 (105)/4400
Max. nyomaték (Nm/ford.) 200/1500 230/1750 240/1750 250/1500-2500
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 13,8 11,2 11,0 10,6
Végsebesség (km/h) 170 180 185 190
Fogyasztás
Közúti tesztátlag (l/100 km) 5,6 5,0 5,1 5,2
Gyári vegyes (l/100 km) 4,9 4,1 4,6 4,4
CO2 kibocsátás (g/km) 1129 108 120 114
Méretek
Hosszúság/
szélesség/
magasság (mm)
4596/
1730/
1487
4442/
1748/
1466
4618/
1809/
1479
4482/
1706/
1461
Tengelytáv (mm) 2603 2652 2702 2602
Menetkész tömeg (kg) 1185 1090 1307 1179
Üzemanyagtank
kapacitása (liter)
50 50 60 55

Kommentek

  • v_johny

    Igazán jót tett a ráncfelvarrás a Fluence-nek. Azért szép lassan megmutatja amiről az előd megjelenésekor itt 8is) sokan lehurrogtak. Mindenki Dacia kategóriába akarta sorolni minőségileg, jobb híján az akkori Octavia FL-el hasonlították össze és már ott sem vallott különösebb szégyent, pláne nem ár-érték viszonylatban. Az elmúlt években megszületett a többi gyártó ezen szegmensű autója, és lám, bebizonyosodott hogy nagyon is van létjogosultsága a piacon. Igaz, lenne még ez-az amin faraghatnának de ez az árát hajtaná fel. Ez így versenyképes. Finoman szólva sem rajongok a Francia autókért (bár a globalizáció…), de ha futná új autóra (illetve nem úgy gondolkodnék ahogy <- iszonyat értékvesztés), akkor mindenképpen esélyes lenne a Fluence.

  • Gianniz

    AZért szánalmas, hogy a cíkkíró ennyit rugózik azon a nevetséges hátsó ablakemelőn. Volt kurblis és elektromos hátsós autóm is, és magasról teszek/tettem rá, mert SOHA nem használtam. Pont nem izgat, hogy az utas hogy tekeri le, de amúgy sem engedem meg neki általában. Elöl legyen kétoldali elektromos és JÓNAPOT.

  • skodascsoda

    Korrekt cikk, korrekt autókról. Benzines alternatíva lehet még a hyundai elantra, középső felszereltséggel (132 LE) 4.6 millió…

  • régimotoros.

    ennél sokkal szánalmasabb(elfogultabb) cikkek születtek már tőle, ez egy elég korrekt cikk.
    én mikor vezetek szívesen engedem le hátul is (vagy sokszor csak hátul) az ablakot menet közben. azt hogy oldod meg kurblisan?

  • megint

    Kívülről a Seat tetszik a legjobban, belül a Rönó tűnik igényesnek. Ha végre nem a régi szar váltó van benne akkor tényleg egész jó vétel.

  • PAlex

    Ezen autókat főként családosok veszik, ott meg a gyerekek miatt nem utolsó szempont, ha le lehet zárni az ablakot, ahhoz pedig elektromos kell ugye.

  • hawk

    Nekem kívülről a Toledo jön be, ráadásul nagyon szimpi a csomagtér ajtó megoldásuk. Belülről talán a Renault a nyerő. Fura, hogy a Renault dízelként majd 100 kilóval könnyebb a Fiat benzinesénél. (A Fiat CO kibocsátása jól van írva?). A Fluence nagyon magasan hordja a farát, nehéz lehet kilátni belőle. Nekem az is fura, hogy a hátsó elektromos ablakemelő nem megszokott ebben a kategóriában, mivel

  • hawk

    (lemaradt a vége)
    …mivel filléres dolognak tartom. Az én sorrendem: Fluence, nem sokkal utána Toledo, majd a Linea és végül a 301.

  • v_johny

    hawk:

    Mitől gondolod, hogy az elektromos ablak filléres dolog? Azért az nem csak két kapcsolóból áll amit az utastérben látsz… Más elektromos kábelezés, más biztosíték box, vezérlő relék, szenzorok, elektromos motorok, plusz szigetelés, speckós mechanika és a kapcsoló és vezetékezése (+ ha extrázzák a komfortelektronika kütyüi is hozzájönnek).
    Hát ez nincs meg fillérekből…
    Nézz meg egy belépő kategóriás utángyártott szettet. Nem hiába annyi amennyi munkadíj nélkül…

  • hawk

    v_johny: Nem csak két kapcsoló? Én azt hittem plusz négy kapcsoló. És akkor ezek szerint a hátsó ablakemelőpár árban összemérhető pl. egy digitklímával? A komfortelektronikán mit értesz? Azt hogy automata kapcsoló legyen? Komoly tétel lehet a kb. 100 Ft-os kapcsolóval együtt. A kábelezést és magát a kialakítást elhiszem, hogy nem 10-20 fillérbe kerül. Ha szó szerint értetted a filléres kifejezést, bocsánat a félrevezetésért. Az általad említett utángyártott szett mennyi?
    Az én autómban van hátul is, pedig nem egy luxus márka. De láttam már olcsó koreai Tacumákban vagy Mátrixokban is.
    (Persze az is lehet, hogy csak valamibe bele akartál kötni én hülye meg bedöltem.)

  • Paccar

    2 dolgot nem értek: miért olyan oltári nagy gond, hogy a hátsó ablakokat nem lehet elölről működtetni? Hogy őszinte legyek, én azt nem értem, minek elölről működtetni egyáltalán? Hány autóban van elöl elektromos-hátul kézi felállás?? Azt akkor mi van??
    A másik a csomagtartózsanér. Qrvára unalmas már. Nekem sedan autóim voltak, és sosem okozott ez gondot, csak oda kell figyelni, mit rak oda az ember. Nyilván nem bőröndöt kell odatenni, hanem valami szatyrot..

  • hawk

    Paccar: szerintem sem létszükséglet a hátsó elektromos ablak, csak kényelmes, praktikus megoldás. Én pl. szeretek úgy vezetni, hogy a hátsókat leengedem, így csinálva egy kis kereszthuzatot. Ez nyáron, nagy melegben, illetve télen/ősszel párás időkben jól jön. De egy autóvásárlásnál tényleg nem döntő szempont nálam sem.

  • Paccar

    Egyébként sztem a legkomolyabb autó a 4esből a Seat. Bár nem bírom a VWket, de ezt itt be kell látni. Elég ránézni a műszerfalakra, hogy lássuk: a többi vicc kategória, gagyi. A Fluance belseje is jó, de már ott is latinosan idétlenül dizájnolt a műszerfal, nem letisztult, elegáns mint a Seatban. Technikában is a Seat a legjobb a turbós benzinessel. SZtem megbízhatóságban is jobb lesz mint a latinok.

  • v_johny

    hawk:

    Nem kötekedni akartam, de az azért lejött a hzs-ből hogy nem autóelektronikával foglalkozol…
    35k az utángyártott szett két ablakra (full alap).
    A komfort része nem az automata mivolta. Ott van olyan hogy becsípődés gátló (+ 2 szenzor), záráskor ablak felhúzása (+ relé), nyitáskor az ablak visszaállítása a lezárás előtti állapotra ( + relé). Tudod a kapcsoló megvan 1500ft-ból legyártása (Te nem ennyiért tudod megvenni), a relék és szenzorok a drágák illetve a kábelek (ha nem olyat szerelnek be ami 2 év után elfárad és megtörik)…
    Mint használati/hasznossági (komfort) tényező egy mezei klímával sem vethető össze az elektromos ablak, de ettől még a vezérlése és a biztosítása (elektronika) nem bonyolultabb mint egy digitklíma vezérlő.

  • mtbe

    kellemeset csalódtam a cikkben de szerencsére nem lett egy “VW élménybeszámoló”

    a zsanér és az ablakemelő nem nagy probléma nekem se, nálunk utóbbi mindenhol kurblis :D

  • v_johny

    hawk:

    A lényeg, hogy a digit/klíma vezérlése is nyomtatott áramkörös akárcsak egy kapcsolóé. A gyártási technológia ua, ezt meg kell fizetni (smd gyártósor stb.).

  • hawk

    v_johny: nem, valóban nem autóelektronikával foglalkozom. Csak azt látom, hogy ma már szinte minden új autóban alap az elektromos első ablak. Ebből én arra következtetek, hogy nem lehet olyan nagy plusz beruházás ugyan azokat a kapcsolókat, áramköröket, érzékelőket hátra is berakni. Kitalálni, megtervezni már nem kell őket, hisz megegyezik az elsővel (szerintem!!). Az általad említett komfort dolgok viszont tényleg húzósabbak árban, ezt elismerem. De én nem azokat várom el alapból. A cikkben szereplő autóknál feltűnő, hogy a Toledonál nincs hátsó elektromos ablak, pedig az a legdrágább.

  • a.szorenyi

    Kedves Olvasók! A kifogások olyan dolgokat érintenek, amiket más márkák megcsináltak jobban. Persze, el lehet rendezni a csomagokat, de jobb megoldás, ha a zsanér nem fordul a térbe és nem az az ember alkalmazkodik a gyár spórolásához, aki az autóért fizet. Én pl. bármelyikkel eljárnák békével, de négy alapjában véve korrekt és hasonló használati értékű autó között ezek az eltérések alakíthatnak ki sorrendet. A Rapid és a Toledo hátsó ablakemelője szégyen, mert primitív spórolás. Ha négy el. ablak van egy autóban, akkora vezetőnek igenis legyen hozzáférése azt lezárni-működtetni, akár az autó gyors átszellőztetéséhez, akár ha klíma nélkül úgy szeret utazni, hogy kicsit lehúzza őket. Ezt hadd döntse el a tulaj, ne a gyári fillérszexuálók. Ráadásul a Rapid bemutatóján egy éve azt hallottuk, hogy a sok kifogás miatt ez a részlet megváltozik, de ennek nem látjuk jelét a tesztautókban.

  • Guillotine

    Johny!

    Nem filléres??
    2006-os RangeRoverban 2012-ben került hátra a pár 80rugóba.
    Ahhoz képest h új korába 30milla volt ez filléres nem?!

    Palex!

    A kurblis is meg a hűdefasza elektromos is csak annyira engedi lehúzni hátul az ablakot hogy kb 30cm megmarad az ablakból!Mindig minden autonál.
    A 2107-ből sem estek ki a gyerekek mert kurblis volt.

    Szörényi András!

    Sztem meg kva mindegy hova csukódik mert ha nem látszik akkor meg helyet foglal!
    A Cikk jó!

  • v_johny

    Guillotine:

    Ennyi erővel közelítsük meg másik oldalról: ha a gyártónak 80 rugóba fáj az elektromos ablak (ennyit számít fel érte), akkor egy Logan esetében (alapár 2 millió Ft), akkor a teljes vételár közel huszada az elektromos ablak… A tekerős ablakhoz képest bizony nem filléres. Lentebb már kifejtettem hogy miért nem az.

    Amúgy melyik autó az, amelyiknek csak annyira lehet lehúzni a hátsó ablakát (gyárilag), hogy “30cm megmarad”? Erre kifejezetten kíváncsi vagyok…

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Filléres alkatrész. Régebbi újságban volt pl. a Ford ilyeneken spórolt:a hamutartó belsejét nem festik le. Megtakarítás 2 $ cent/autó.Biztos hogy nem fogják hajigálni az e-ablakot.

  • Jómunkásembervótvalamikor

    De a régi Skoda 105-ben lehúzható hátsóablak sem volt.Plusz pénzért sem.

  • oszkopeter

    A 301-est volt alkalmam hosszabb távon is kipróbálni. Egy viszonylag jól felszerelt, néhány éves Astrából átülve nem volt látványos vagy zavaró a spórolás. A futómű zseniális: kiszűri a nagyobb úthibákat, kátyúkat, aknafedőket is mégsem bizonytalan nagyobb tempónál, 150-es utazótempó nem okozott gondot. Meglepett hogy a kis 92 LE-s dízel mennyire jól vitte az autót, érzetre legalább 110-120 LE-re saccoltam volna, mindezt 5 literes vegyes fogyasztás (nem kíméltem!) mellett. Amit a váltóról írnak egy f*szság, nem a világ legpontosabb szerkezete, de pár óra alatt megszokható, a hétköznapi használatban semmilyen problémát nem okoz. A csomagtér zsanérok kb. évente egyszer okozhatnak problémát, amikor nyaralásra készülve fullra pakoljuk a csomagtartót, de megfelelő pakolással ez is kiküszöbölhető. Összességében enekm nagyon pozitív csalódás volt, ha lenne ilyen autó kombiban, nem sokat gondolkodnék rajta. Ja és most látom hogy 2.4 millióért hirdetik, ez azért Dacia ár, egy jóval komolyabb autóért!

  • Levrone

    Péter: az a váltó tényleg botrányos. Én amikor beleültem, azt hittem, hogy valami baja van, de kiderült, hogy majd’ minden Peugeot ilyen. (Azóta ugyanis volt szerencsém 307/308-hoz is több alkalommal, tragédia volt mindegyik váltók terén, nyilván a 308 egy kicsit jobb)

    Egyszerűen nem találtam el a fokozatokat, lötyögött, pontatlan volt, hosszú úton, nehezen járt. Borzalom, pedig nem vagyok érzékeny a váltókra, de ez odabaszott rendesen. Nekem konkrétan ez kizáró ok, mert egyszerűen vezethetetlen az autó emiatt. Akinek ez okés, vegye nyugodt szívvel. De én egy Fluence után azt hittem, hogy 10 évet visszamentünk az időben. Pedig az még a modellfrissítés előtti volt.

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Mondjuk a Toledó helyett a Skoda Rapid jobban illett volna
    a tesztbe.

  • Kempelen10.

    Na, ha ezt megérveled, vendégem vagy egy sörre.

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Jöhet a sör! 4 ajtós és idősebb modell

  • Guillotine

    Johny!

    Szerintem javarészt egyik kombinak,szedánnak,terepjárónak sem lehet teljesen lehúzni a hátsó ablakát emrt minidg megmarad valemnnyi(azt nem mértem meg hogy mennyi)de sosem fut le az ablak addíg mint az elsők!
    De mutass egy olyat légyszi amiben teljesen ajtószintig lemegy a hátsó ablak mert konkréten én ilyenre nem emlékszem. attól még lehet hogy van

  • killermann

    A hátsó ablak a kerékjárati ív miatt nem tud lemenni.

  • v_johny

    Guillotine:

    Hirtelen most nem ugrik be olyan amelyiknél végig le tud futni, de nem is állítottam hogy teljesen leengedhető.
    Azonban nem is 30cm marad fent, néhány cm a reális.

  • oszkopeter

    @Levrone
    Elég sok Peugeot és elég sok Peugeot használó megfordult a közelemben az előző években, de egyikük sem mondta, hogy nem találja a fokozatokat és a váltó miatt nem tudja vezetni az autót. Ne haragudj, nem akarom a vezetési képességeidet kétségbe vonni, de én utoljára a kétütemű Trabantban nem találtam a sebességeket, de ott is meglett pár óra után. Nem állítom, hogy jó váltó (bár én pl. Opelben is találkoztam hasonlóan “kifinomult” szerkezetekkel) de messze nem tragikus, pláne nem ebben a kategóriában.

    Egyébként a TC reptéri vaktesztjében éppen a Seat Leon váltóját tulajdonították a PSA-nak, ami azért sokat elárul erről a témáról…

  • Levrone

    Péter: nyilván túloztam egy kicsit az el nem talált fokozatokat illetően, persze, hogy betaláltam néhány próbálkozás után, de tényleg nagyon gagyi benyomást keltett, nekem szabályszerűen rossz érzés volt az eddig próbált összes Peugeot váltója. Főleg egy Fluence-hez képest volt nagyon más, rossz értelemben persze. :-( A 307-es váltója pl. a mézben mozgó fakanálra emlékeztetett elég erősen.

  • manitou8

    oszko:
    mert ott vakok ülnek:)
    csak a vak nem látja hogy az egy seat(alias vw) a másik meg gagyi francia:)

  • oszkopeter

    Megjegyzem a Peugeotokban (és Citromokban) is legalább háromféle manuális váltó van (a régi 5-ös, egy 6-os a 2.0 dízelekhez és egy újabb 6-os a turbós benzineseknél, valamint az erősebb 1.6 HDi-nél), természetesen mindegyik más, sőt modellenként is változó a kapcsolási érzettel, hiába ugyanaz a motorizáció, attól függ mennyit farigcsáltak a kapcsoló mechanizmuson és milyen kivitelű maga a váltókar, valamint a kulissza. Összességében tehát kár lenne azt mondani, hogy minden Peugeot váltó vacak, hacsak valaki nem vezette az összes kombinációt… Egyébként az újabb hatosat pl. dícsérni szokták, de a régi ötösről is olvastam már mindenfélét. Érdekes hogy a PSA bajuszkapcsolók fikázásól hogy leszoktak, pedig csak minimálisan változtak az elmúlt években, szerintem sohasem voltak rosszabbak az átlagnál (kivéve a gyári hibásakat a 307-ben…) Erről ennyit.

  • kéneezaverda

    Szó nem lehet arról, hogy ezek igazán jó autók volnának, egyik sem sem szép, egyik sem komoly, a legtöbb szempontból inkább a “még éppen elfogadható” szintet célozzák. Ha valaki komolyan gondolja egy ilyen olcsólimuzin megvásárlását, az biztosan nem rugózik az apró baromságokon, nem érdekli a hátsó ablakemelő, de még a valamibenmozgófakanál -váltó sem. Az a márka itt nyerő, aki a lehető legalacsonyabb áron a legkevesebb kompromisszummal járó belépő motorizáltságú új autót képes összerakni. Ebben a műsorszámban most éppen-benzines és dízel fronton is- a Peugeot/Citroen látszik a legjobb vételnek.

  • SeatAlteaFR

    Igazából ezek közül egyik se kéne nekem ezek gyengék nagyon de ha választani lehetne én egy 1.4TSI DSG-s Toledot választanák.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.