Óriás a kispályán: SEAT Toledo

Teszt: SEAT Toledo 1,6 TDI CR

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.06.29. 07.30

A legutóbbi, inkább egyterűs formai kicsapongás után a SEAT Toledo egy éve bemutatott negyedik generációja visszatért az ötajtós, ámbár ránézésre inkább négyajtósnak tetsző, limuzinszerű formához

Röviden – SEAT Toledo 1,6 TDI CR

Mi ez?

A Toledo negyedik generációja és a Škoda Rapid ikertestvére is egyben

Mit tud? Ezzel a motorral keveset eszik, tágas, jól használható
Mibe kerül? A legolcsóbb benzines 3,2 millió, míg a dízel árlista 4,8 milliótól kezdődik
Kinek jó? Akik takarékos és inkább tágas, mint díszes belsejű, praktikus autóra vágynak

Motorházteteje, lámpája és a hűtőmaszkja is megkülönbözteti cseh ikertestvérétől

Motorházteteje, lámpája és a hűtőmaszkja is megkülönbözteti cseh ikertestvérétől

A negyedik generációs Toledo szinte minden porcikájában megegyezik a Škoda Rapiddal. Közösek a germán szülők, sőt, egyszerre és ugyanott születnek, mondhatni ikrek. A saját anyjukon kívül szerencsére az átlagember is képes megkülönböztetni őket egymástól, míg a csehek két-, addig a spanyolok csak egy törést rajzoltak a motorháztető közepére, ezen felül a lámpatestek, lökhárító, és a hűtőmaszk formája tér el a két autónál, a külső-belső méretek és a műszaki tartalom azonban teljesen egyforma. Így árban sincs nagy különbség, a Toledo 50 ezerrel olcsóbb, mint a Rapidból ugyanezzel a motorral és felszereltséggel kínált változat.

A tesztelt SEAT Toledo és konkurensei listaáron (zárójelben az akciós ár)
Citroën C-Elysée 1,6 HDi 90 Exclusive (92 LE) 4 440 000 Ft (4 150 000 Ft)
Skoda Rapid 1,6 TDI CR Elegance (105 LE) 5 440 590 Ft
Chevrolet Cruze 1,7 LT+ (130 LE) 5 420 000 Ft
Renault Fluence 1,5 dCI Privilége (110 LE) 5 290 000 Ft (4 890 000 Ft)

Profilból négyajtósnak tűnik, pedig ötajtós a Toledo

Profilból négyajtósnak tűnik, pedig ötajtós a SEAT Toledo

Műanyagbútor

Adatlap

Teszt: SEAT Toledo 1,6 TDI CR

Óriás a kispályán: SEAT Toledo 1
Motor 1598 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 105 LE
Nyomaték 250 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,4 sec
Végsebesség 190 km/h
Fogyasztás (vegyes) 3,9 l / 100 km

Belseje távolról kellemesnek tűnik, de közelebbről szemügyre véve kiderül, hogy mégis főként szomorú, rideg műanyagokból építkeztek a belsőépítészek. Nincs is ezzel baj, a konkurenseknél sincs süppedős kókuszszőnyeg, sem intarziás mahagóni műszerfal, vagy ügyes thai kezek az ülésben, deréktájon. Ez az autó nem a kényeztetésről szól, hanem a használati értékről. Ebben viszont remek a Toledo.

Utastere az előzetes várakozásnak megfelelően tényleg tágas – a 4,48 méteres hosszúság mellett, 2,6 méteres a tengelytáv – amely így bármelyik üléssorban elég helyet hagy az utasoknak. Hátul, egymás mellett három felnőtt már vállban nem fér el igazán kényelmesen. Az alapból hangárnyi, 550 literes csomagtartó akár 1490 literesre is bővíthető a hátsó ülések háttámlájának lehajtásával.

Az autó hátuljánál 180 centiméteres testmagasság felett csupán egy dologra kell figyelni, hogy a felnyitott csomagtartó ajtajából kilógó zárszerkezet ne szakítsa fel a fejbőrt. Én kb. ötször vertem bele a fejemet. Nem volt jó.

A kétszínű, világos belső kellemes összhatású, jó ránézni

A kétszínű, világos belső kellemes összhatású, jó ránézni

Ne fogdosd, vezesd!

Vezetőként a sok rideg műanyag sem zavaró, mert amit vezetés közben valóban megérintünk, az teljesen rendben van. Az ajtó kapaszkodója, illetve a hajtogatható kartámasz egyaránt puha borítást kapott, így még akár kellemesnek is érezhető az amúgy barátságos, világos, kétszínű utastér. Egy idétlen dolog azért becsúszott, ezt a Rapid esetében sem ugorhattuk át, és most sem hagyjuk ki. Hátha visszajut annak a garasoskodó figurának a fülébe, aki kitalálta, hogy mennyire jó lesz megspórolni a vezető mellől a hátsó ablakemelők gombjait. Nos nem volt jó ötlet, sőt, ez eget verő baromság. Ennél még az is okosabb lenne, ha hátul csak tekerős ablakemelők lennének.

A műszerfal ugyan VW szabvány, de a spanyolok kaptak egy kis lehetőséget, hogy a saját ízlésük szerintire faragják. Ízléses is lett, de kár, hogy a páros számmal kezdődő kétszámjegyűek lettek vastagabban festve, nem pedig a gyakoribb sebességkorlátozáshoz tartozók. (30-50-70-90-110-130) A kivitel rendben van, minden kapcsoló, tekerentyű a helyén van és jól, meggyőzően működik.

Vezetés közben is könnyen felismerhető a VW-es vérvonal, amelyek egy tágas családi modellnél nem mindennaposak. A Toledo tulajdonos határozott, korrekt, szinte már feszes futóműnek, jól érezhető kormánynak, pontos váltónak is örülhet vezetőként.

Mozgás közben ilyen a Toledo:

Aszkéta alkat

Az 1,6 literes dízelmotoros Toledo tesztautó egyik legnagyobb erőssége az utas- illetve csomagtérben is pazar helykínálat, illetve a roppant takarékos, de emellett mégis élvezhető dízelmotor. A tesztidőszak átlagfogyasztása 5,2 liter volt, aminek döntő többségét városban autózva tettük meg.

Konkurensek

A Renault Fluence, Peugeot 301, a Fiat Linea, illetve a Škoda Rapid lehet alternatívája a Toledónak. Hogy ebből a csapatból melyik a legjobb, az három nap múlva kiderül itt a vezess.hu-n, amikor a kollégák egy nagyobb lélegzetvételű összehasonlító tesztben nyüstölik majd a kocsikat.

Igen, az ott Škoda embléma. Annyira nem meglepő, így nem is érdemes rajta fennakadni.

Igen, az ott Škoda embléma. Annyira nem meglepő, így nem is érdemes rajta fennakadni.

Tisztán országúton használva még ennél is jóval barátságosabb, 3,9 literes fogyasztás is könnyedén elérhető vele. A 105 lóerős, csendben dolgozó és ehhez a karosszériamérethez elég izmosnak is érződő motorhoz remekül passzol a kissé ugyan karcosan kapcsolható ötfokozatú kéziváltó. Ezzel a kettőssel igen spórolósan, nyugodtan lehet utazni, igaz, másképpen nem is érdemes, hiszen a Toledo a láthatatlanná fakult spanyol gének miatt az a fajta érzelemmentes autó, amit kiszállás után egy pillanat alatt el lehet felejteni.

Egyedül akkor csal mosolyt a gazdája arcára, ha tankolni kell, vagy ha rengeteg cuccot kell az igazán nagyméretű és könnyen pakolható csomagtartóba, és sok embert az utastérbe zsúfolni. Mert ezekben a műsorszámokban igazán jó a Toledo.


Mellette – Ellene
  • Takarékos motor
  • Tágas belső
  • Jól pakolható csomagtartó
  • Túl műanyag belső
  • Elölről nem vezérelhető hátsó ablakok
  • Bár olcsónak szánták, mégis drága

Szerző:

Szavazás

Tetszik? Nem tetszik? Értékeld te is az autót!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • vargagixxxer

    Az, hogy mifelénk gyakoribbak a páratlan-tízes sebességkorlátozások, nyugaton ez kicsit másképp van. A germán anya hazájában pl. 80-100-120 a leggyakoribbak, 70-90-110 szinte sehol sincs, 130 is csak elvétve.

  • Liverpool87

    Hát ez a Seat elég drága szerintem a Dízelről meg nem is beszélve majdnem 5 milka azért azt a sok pénzt jobb kocsira is lehet költeni!

  • Kempelen10.

    Ha lenne ennyim, meggondolnám, de nincs. :DDD

  • kéneezaverda

    Amikor egy márkának az se számít ha jókora Skoda-logóval a motorján küldi ki a szalonba a termékét, akkor ez a vég. Önbizalom és hit nélkül nem lehet sem hiteles, erős brand-et építeni, sem vonzó, kívánatos autót csinálni. A Seat amúgy is megkopott ázsiójának nagyon nem hiányzott ez a szörnyen lehangoló modell.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT élvezetes autó maradt.

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

Négyüléses roadstert fontolgat a Mercedes

Német lapértesülések szerint túrakocsivá hizlalná büszke luxusroadsterét a Mercedes: az SL következő generációjában állítólag négyen fognak elférni.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.