Óriás a kispályán: SEAT Toledo

Teszt: SEAT Toledo 1,6 TDI CR

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.06.29. 07.30

A legutóbbi, inkább egyterűs formai kicsapongás után a SEAT Toledo egy éve bemutatott negyedik generációja visszatért az ötajtós, ámbár ránézésre inkább négyajtósnak tetsző, limuzinszerű formához

Röviden – SEAT Toledo 1,6 TDI CR

Mi ez?

A Toledo negyedik generációja és a Škoda Rapid ikertestvére is egyben

Mit tud? Ezzel a motorral keveset eszik, tágas, jól használható
Mibe kerül? A legolcsóbb benzines 3,2 millió, míg a dízel árlista 4,8 milliótól kezdődik
Kinek jó? Akik takarékos és inkább tágas, mint díszes belsejű, praktikus autóra vágynak

Motorházteteje, lámpája és a hűtőmaszkja is megkülönbözteti cseh ikertestvérétől

Motorházteteje, lámpája és a hűtőmaszkja is megkülönbözteti cseh ikertestvérétől

A negyedik generációs Toledo szinte minden porcikájában megegyezik a Škoda Rapiddal. Közösek a germán szülők, sőt, egyszerre és ugyanott születnek, mondhatni ikrek. A saját anyjukon kívül szerencsére az átlagember is képes megkülönböztetni őket egymástól, míg a csehek két-, addig a spanyolok csak egy törést rajzoltak a motorháztető közepére, ezen felül a lámpatestek, lökhárító, és a hűtőmaszk formája tér el a két autónál, a külső-belső méretek és a műszaki tartalom azonban teljesen egyforma. Így árban sincs nagy különbség, a Toledo 50 ezerrel olcsóbb, mint a Rapidból ugyanezzel a motorral és felszereltséggel kínált változat.

A tesztelt SEAT Toledo és konkurensei listaáron (zárójelben az akciós ár)
Citroën C-Elysée 1,6 HDi 90 Exclusive (92 LE) 4 440 000 Ft (4 150 000 Ft)
Skoda Rapid 1,6 TDI CR Elegance (105 LE) 5 440 590 Ft
Chevrolet Cruze 1,7 LT+ (130 LE) 5 420 000 Ft
Renault Fluence 1,5 dCI Privilége (110 LE) 5 290 000 Ft (4 890 000 Ft)

Profilból négyajtósnak tűnik, pedig ötajtós a Toledo

Profilból négyajtósnak tűnik, pedig ötajtós a SEAT Toledo

Műanyagbútor

Adatlap

Teszt: SEAT Toledo 1,6 TDI CR

Óriás a kispályán: SEAT Toledo 1
Motor 1598 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 105 LE
Nyomaték 250 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,4 sec
Végsebesség 190 km/h
Fogyasztás (vegyes) 3,9 l / 100 km

Belseje távolról kellemesnek tűnik, de közelebbről szemügyre véve kiderül, hogy mégis főként szomorú, rideg műanyagokból építkeztek a belsőépítészek. Nincs is ezzel baj, a konkurenseknél sincs süppedős kókuszszőnyeg, sem intarziás mahagóni műszerfal, vagy ügyes thai kezek az ülésben, deréktájon. Ez az autó nem a kényeztetésről szól, hanem a használati értékről. Ebben viszont remek a Toledo.

Utastere az előzetes várakozásnak megfelelően tényleg tágas – a 4,48 méteres hosszúság mellett, 2,6 méteres a tengelytáv – amely így bármelyik üléssorban elég helyet hagy az utasoknak. Hátul, egymás mellett három felnőtt már vállban nem fér el igazán kényelmesen. Az alapból hangárnyi, 550 literes csomagtartó akár 1490 literesre is bővíthető a hátsó ülések háttámlájának lehajtásával.

Az autó hátuljánál 180 centiméteres testmagasság felett csupán egy dologra kell figyelni, hogy a felnyitott csomagtartó ajtajából kilógó zárszerkezet ne szakítsa fel a fejbőrt. Én kb. ötször vertem bele a fejemet. Nem volt jó.

A kétszínű, világos belső kellemes összhatású, jó ránézni

A kétszínű, világos belső kellemes összhatású, jó ránézni

Ne fogdosd, vezesd!

Vezetőként a sok rideg műanyag sem zavaró, mert amit vezetés közben valóban megérintünk, az teljesen rendben van. Az ajtó kapaszkodója, illetve a hajtogatható kartámasz egyaránt puha borítást kapott, így még akár kellemesnek is érezhető az amúgy barátságos, világos, kétszínű utastér. Egy idétlen dolog azért becsúszott, ezt a Rapid esetében sem ugorhattuk át, és most sem hagyjuk ki. Hátha visszajut annak a garasoskodó figurának a fülébe, aki kitalálta, hogy mennyire jó lesz megspórolni a vezető mellől a hátsó ablakemelők gombjait. Nos nem volt jó ötlet, sőt, ez eget verő baromság. Ennél még az is okosabb lenne, ha hátul csak tekerős ablakemelők lennének.

A műszerfal ugyan VW szabvány, de a spanyolok kaptak egy kis lehetőséget, hogy a saját ízlésük szerintire faragják. Ízléses is lett, de kár, hogy a páros számmal kezdődő kétszámjegyűek lettek vastagabban festve, nem pedig a gyakoribb sebességkorlátozáshoz tartozók. (30-50-70-90-110-130) A kivitel rendben van, minden kapcsoló, tekerentyű a helyén van és jól, meggyőzően működik.

Vezetés közben is könnyen felismerhető a VW-es vérvonal, amelyek egy tágas családi modellnél nem mindennaposak. A Toledo tulajdonos határozott, korrekt, szinte már feszes futóműnek, jól érezhető kormánynak, pontos váltónak is örülhet vezetőként.

Mozgás közben ilyen a Toledo:

Aszkéta alkat

Az 1,6 literes dízelmotoros Toledo tesztautó egyik legnagyobb erőssége az utas- illetve csomagtérben is pazar helykínálat, illetve a roppant takarékos, de emellett mégis élvezhető dízelmotor. A tesztidőszak átlagfogyasztása 5,2 liter volt, aminek döntő többségét városban autózva tettük meg.

Konkurensek

A Renault Fluence, Peugeot 301, a Fiat Linea, illetve a Škoda Rapid lehet alternatívája a Toledónak. Hogy ebből a csapatból melyik a legjobb, az három nap múlva kiderül itt a vezess.hu-n, amikor a kollégák egy nagyobb lélegzetvételű összehasonlító tesztben nyüstölik majd a kocsikat.

Igen, az ott Škoda embléma. Annyira nem meglepő, így nem is érdemes rajta fennakadni.

Igen, az ott Škoda embléma. Annyira nem meglepő, így nem is érdemes rajta fennakadni.

Tisztán országúton használva még ennél is jóval barátságosabb, 3,9 literes fogyasztás is könnyedén elérhető vele. A 105 lóerős, csendben dolgozó és ehhez a karosszériamérethez elég izmosnak is érződő motorhoz remekül passzol a kissé ugyan karcosan kapcsolható ötfokozatú kéziváltó. Ezzel a kettőssel igen spórolósan, nyugodtan lehet utazni, igaz, másképpen nem is érdemes, hiszen a Toledo a láthatatlanná fakult spanyol gének miatt az a fajta érzelemmentes autó, amit kiszállás után egy pillanat alatt el lehet felejteni.

Egyedül akkor csal mosolyt a gazdája arcára, ha tankolni kell, vagy ha rengeteg cuccot kell az igazán nagyméretű és könnyen pakolható csomagtartóba, és sok embert az utastérbe zsúfolni. Mert ezekben a műsorszámokban igazán jó a Toledo.


Mellette – Ellene
  • Takarékos motor
  • Tágas belső
  • Jól pakolható csomagtartó
  • Túl műanyag belső
  • Elölről nem vezérelhető hátsó ablakok
  • Bár olcsónak szánták, mégis drága

Szerző:

Szavazás

Tetszik? Nem tetszik? Értékeld te is az autót!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • vargagixxxer

    Az, hogy mifelénk gyakoribbak a páratlan-tízes sebességkorlátozások, nyugaton ez kicsit másképp van. A germán anya hazájában pl. 80-100-120 a leggyakoribbak, 70-90-110 szinte sehol sincs, 130 is csak elvétve.

  • Liverpool87

    Hát ez a Seat elég drága szerintem a Dízelről meg nem is beszélve majdnem 5 milka azért azt a sok pénzt jobb kocsira is lehet költeni!

  • Kempelen10.

    Ha lenne ennyim, meggondolnám, de nincs. :DDD

  • kéneezaverda

    Amikor egy márkának az se számít ha jókora Skoda-logóval a motorján küldi ki a szalonba a termékét, akkor ez a vég. Önbizalom és hit nélkül nem lehet sem hiteles, erős brand-et építeni, sem vonzó, kívánatos autót csinálni. A Seat amúgy is megkopott ázsiójának nagyon nem hiányzott ez a szörnyen lehangoló modell.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.