A kis ember nagy botja

Bemutató: új Mazda3

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2013.06.28. 07.00

Szárnyal a Mazda az európai piac zuhanása közben, pedig az igazán gyilkos termékét most prezentálta. Világpremier, íme, testközelből az új 3-as.

Röviden – Mazda3
Mi ez? A legszexibb kompakt idén
Mit tud? Skyactive, Skyactive… – de úgyis a dizájn miatt veszik meg
Mibe kerül? Vagy 2 hónap múlva lesz ár
Kinek jó? Aki unja a Golfot, Astrát, Focust

Apró termetű versenyző a világpiacon a Mazda, alig 2 százalékos, Magyarországon még a 1,5-et is alulról szagolja. Ez a kis ember azonban a tehetsége mellett rendkívüli ambícióval bír, törekvései mostanában elismerésre méltó eredményeket szülnek. Májusban például az európai újautó regisztráció 5,9 százalékkal csökkent 2012 azonos időszakához képest (leültek? ez már az 1993-as szint!), míg a Mazda eközben 29,8 százalékkal növekedett, ami kiválóan sikerült két autójának köszönhető: a CX-5-ös és a 6-os a márkánál szokatlan vehemenciával hasít a saját kategóriájában.

A szemet gyönyörködtető 6-os nálunk annyira megy, hogy a D-szegmens 5 legjobban fogyó modellje közé ugrott februári premierje után. Igaz, ehhez Magyarországon elégséges 164 darab autó.

Mindkét kocsinál magasabb csúcsra tör itthon, Európában és az egész világon az új 3-as, amibe az angliai világpremieren ültem be. Már a repülőre szállás előtt azt mutatták az apró jelek, hogy a Mazda nagyon teker. Melbourne-től Szentpéterváron át Londonig szokatlan módon több kontinensen egyazon időpontban mutatták be gyermeküket az újságíróknak. Az is ritka, hogy a most szerdai statikus bemutatóra a jövő héten rászerveztek egy olyan rendezvényt, ahol már vezetni is lehet a kocsit. (Ott leszünk, keressétek a tesztet nálunk!)

4,46 méter hosszú, 1,45 magas és tükrök nélkül 1,79 széles, a súlya 1190 és 1330 kg közötti. Vevőinek 79 százalékát a dizájn varázsolja el

Márpedig ha valóban jónak tűnik a kocsi, akkor ezen a héten végigsöpör a világ autós lapjain ezernyi kisebb-nagyobb cikkben, hogy ne ez aztán tényleg baromira pofásra sikerült, meg ugyanezt megírják újabb ezernyi cikkben egy héttel később is. Ugyanakkor ha gagyi a kocsi, duplán buknak. De nem az, sőt!

Ha nem derül ki valami csúnyaság a jövő heti menetpróbán, mondjuk, hogy védett japán bálnák vére hajtja a legújabb Skyactive-technikát, akkor kockázat nélkül kijelenthető: a CX-5-ös és a 6-os mellé érkező új 3-assal talán olyan erős lesz a Mazda kínálata, mint még soha.

Kodo

Koji Tabata szan vezető dizájner volt annyira bölcs, hogy nem szúrta el a 6-os karosszériájában kiteljesedő formanyelvet, amit a cégnyelv Kodo-nak hív. Szinte egy az egyben átrakták a kompaktjukra, csak az arányok változtak némileg, de attól még karakteresebb lett a 3-as. A szögletes hűtőrács alját például szinte a földig húzták, így a rendszám is belekerült. A tekintetvonzó krómcsík ugyanúgy a lámpa tövéből indul, valamivel talán még jobban bele is nyúlik a 6-osénál hátrébb húzott üvegbe. Összességében a 3-as orra még a sikereit nagyrészt a dizájnjának köszönhető 6-osénál is izgalmasabb.

Az európai újautó-eladások mintegy 25 százalékát (évente kb. 3 millió autót) jelent az alsó-középkategória. Létfontosságú mindenkinek

Szerencsére megmaradt az első kerekek feletti markáns ív, a hátsók felett pedig szintén azt fedezzük fel, hogy a kisebb kocsinál ezt a törést is csipetnyit bátrabban húzták meg. A 4,46 méter hosszú, 1,45 magas és tükrök nélkül 1,79 széles (tengelytáv: 2,7 méter) kasztni arányai vagányabbak a kategóriában megszokottnál, a hosszú motorháztető mellett rövid a hátsó (valójában az ügyes forma miatt csak rövidnek tűnik). Eközben papíron 340 literről 350-re nőtt a csomagtartó mérete, és szélesre nyílik az ajtaja.

Meg kell mondjam, a legnagyobb félelmem nem is az volt, hogy unalmas lesz kívülről a 3-as, hanem, hogy örökli a bratyó dögunalmas műszerfalát. A 6-osnál már-már zavaró a külső és a belső dizájn közötti kontraszt, de Koji Tabata szanhoz eljutottak kritikák. Ha nem is forradalmi, sőt, igazából eredeti ötletet nélkülöző az új belső, legalább nem 2004-ben érzi magát az ember. A fotókon látszik, hogy szuperkönnyen befogadható a műszerfal, formai trükkök hiányában nem kell agyonmagyarázni.

A képeinken látható tömegnyomor miatt alig lehetett rendesen körbefotózni a kocsit, arra végképp nem volt lehetőség, hogy az ember saját magára állítsa a sofőrülést, majd hátra üljön és megnézze, mekkora a lábtér. Mégis, az első benyomások alapján bőven elégségesnek tűnik a hely elöl is, hátul is, ami elöl nem csak a műszerfal dizájnja miatt változott jelentősen. Az A-oszlop 10 centivel hátrébb került, így előre jobb kilátni, hátrafelé viszont úgy tűnik, hogy rosszabb.

2,7 méterre nyúlt a tengelytáv, viszont csökkentek az első-, hátsó túlnyúlások

Mélyebben ül a kormány, a kezelőszervek és az anyagok első blikkre rendben vannak, a piros cérnával varrt fekete-fehér bőr pedig kimondottan szép, remélem, nem csak a csúcsváltozatnak lesz sajátja. A Mazdánál újratervezték az üléseket, amelyek a gyári közlés szerint merevebbek a korábbiaknál, és az is céges infó, hogy kategóriaelső elöl a váltér.  Valóban szellős az első ülések környékén a hely, hátul viszont már csak a hirtelen magasodó övvonal miatt sem érez ilyet az ember.

Jinba Ittai

Ami valami olyasmit jelent, hogy a ló és lovas egysége, állítólag ez vezette a tervezőket a tökéletesen a sofőrhöz idomuló technika kialakításakor. Ennek része – a Peugeot-kban amúgy utált – felhajló lapocskás head-up displaytől a középkonzolra szerelt tárcsán át a némileg módosított pedálelhelyezésig számos újdonság. Premier a 3-asban a márka úgynevezett konnektivitási koncepciója, amely számos online szolgáltatást kínál, amik a kategóriában már nem számítanak újdonságnak, és hogy mennyire használhatók, arról majd csak a kipróbálásuk után lehet érdemben nyilatkozni.

Idézet következik: Az új Mazda3-mal egy időben mutatkozik be a Mazda új egységes beltéri koncepciója. Az átgondolt Zoom-Zoom elrendezéssel a vezető és utasai olyan, különlegesen kialakított területeket kaptak, amelyek stresszmentes utazást és megnyugtató, pihentető környezetet biztosítanak

Nyilván a tengernyi biztonsági rendszerre is igaz ez, de legalább vannak ilyenek. A teljesség igénye nélkül.
 -Akadály felismerés (FOW) – folyamatosan figyeli a jármű előtt 15-200 km/óra sebességgel haladókat; hang- és fényjelzéssel figyelmeztet, amennyiben túl közel kerülne a másik autóhoz
 -Intelligens féktámogatás (SBS) – előkészíti a fékeket, amennyiben a FOW riasztást ad, illetve automatikusan lassít, ha elkerülhetetlen ráfutásos ütközést észlel. Ennek városi változata (SCBS) 4-30 km/óra között vészfékez magától
 -Radaros sebességtartó automata (MRCC) – a gáz és a fék vezérlésével biztonságos követési távolságot tart 200-as tempóig
 -Távolság-felismerő rendszer (DRSS) – kiszámítja és megjeleníti a kocsi és az előtte haladó jármű közötti távolságot, illetve azt, hogy hány másodperc múlva érjük utol az autót. 30-200 km/óra között aktív

A hajtásláncok szóbeli ismertetésekor 17-ig számoltam a “Skyactiv” kifejezés említését, aztán abbahagytam. A lényeg, hogy a világ leggyorsabbjának nevezett start-stop rendszer, hatfokozatú kézi valamint automata váltó és a rendelhető fékenergia-visszanyerő mellé 1,5-ös és 2.0-ás benzinmotorok (100-165 lóerő), valamint a 2,2-es dízel (150 lóerő) közül lehet választani. Futóműben papíron nem ígérnek túl sokat, elöl MacPherson, hátul több lengőkaros a felfüggesztés, amiből bármi kisülhet.

Jó sok itten a vonal, közben észre sem veszi az ember, hogy meglehetősen szélesre nyílik a csomagtartó ajtaja

Állítólag a váltók és a motorok is könnyebbek a kategóriában használtak átlagánál, de erre vonatkozóan egyelőre nincsenek publikus adatok, talán nem is lesznek soha. Publikus ugyanakkor, hogy a kocsik súlya 1190 és 1330 kiló között lesz, ami elég jó.

Megemlítem még a motorokról, megérdemlik a nevesincs alkotóik, hogy a 14:1 sűrítési viszony a világ legmagasabb értéke sorozatgyártású benzinmotornál, míg a dízelnél a világrekordot jelentő legalacsonyabb érték ugyanaz a szám. Tudják, Skyactiv, 18. Az önreklám helye ez, másodszor említem, hogy a jövő héten ki is próbáljuk remélhetőleg minél több motorral az új 3-ast.

Ár még nincs, a nyár vége felé viszont már érdemes lesz felkeresni a legszimpatikusabb Mazda szalont, annak, aki rendelni szeretne egyet. De addig még úgyis írunk sokat erről az elsőre megnyerő kocsiról, ami egy, a világpiacon kicsinek számító gyártó esetén nagyon komoly autónak tűnik. Az tuti, hogy növeli majd a hiroshimai cég piaci részesedését.

A Mazda hamarosan már három kategóriában futtat gyilkoskezű versenyzőt.

Kommentek

  • manitou8

    nagyon telitalálat.
    minden téren.
    külső forma(végre hátsó része is passzol az elejéhez, mozgalmas), belső forma(tökéletes).
    technika(tökéletes és egyedi).
    egyre vagyok kíváncsi:
    automata kapható lesz-e csúcsfelszereltség alatt.

  • hova

    Egy kicsit úgy vártam ezt az autót, mint amikor egy ffi. lát egy lányt 14 évesen, tetszik és aztán 18 évesen az ajtó nyílik és kilép: jesszusom! Szóval elképesztően nyílik ez a csoda és bele kell gondolni,hogy egy felesleges törés, egy megszakadt vonal nincs rajta/benne, ami nem lenne odavaló. Minden a helyén, minden a kocsiról és az emberről szól, aki beleül! Hívogat és elámulunk tőle, egyszerű és nagyszerű, igazi egyedi csoda, amit vártam és meg is kaptam. Nem kell egyik autóval sem összehasonlítani, mert egyedi és összehasonlíthatatlan!!

  • Levrone

    Na, akkor Ti vagytok, akiknek bejön a KODO. Nekem meg nem… :-) Sorry a fanoktól, de egyáltalán nem jön át se ez, se a 6-os, pedig azt már élőben jópárszor megnéztem. :-( Nyilván ízlés kérdése, azon pedig nincs mit vitatkozni.

  • KoboldInside

    Gyönyörűszép! A belseje jobban tetszik mint a 6-osé!
    Féltem tőle, hogy milyen lesz, ha a kompakt 3-asra ráhúzzák a 6-os bőrét, de kimondottan jól sikerült!
    Annyira üdítő ez a formavilág a sok szögletes német vackok közt… Végülis azokat is megveszik majd a trollok, de most már legalább az is tud autót venni, akinek kifinomultabb az ízlése.
    Remélem a Mazda most már követi ezt az utat! Hatalmas gratuláció nekik!

  • demagóg

    Szerintem gyönyörű lett. Ahogy a a 6-os is.
    Biztosan jó is.
    Kéne.

  • Barca

    Nekem bejön a KODO, ez a multi arc jobb, mint amit a Focusnak varázsoltak! Tengeren innen és túl is szép. Belül sajnos nem hozza a német színvonalat. Motoroknál jó lehet egy selymesen járó 2 literes 120 lóval, de félek az ára nem lesz versenyképes, és azért egy turbó jobban passzol ehhez a vagány formához, főleg amilyen vevőkört be lehet vonzani ezzel.
    Skyactive nekem továbbra is parasztvakítás, egyszerű gyűjtőneve az új technológiáknak, amit szinte a legtöbb komoly gyártó használ, súlycsökkentés, fékenergia visszanyerés, és az egyetlen különlegesség az alacsony sűrítési arány. Ez egyébként bennem felveti a megbízhatóság kérdését is, oké hogy könnyebben jár a motor, de nem okoz majd bajt ez a befecskendezés hosszútávon? Szóval egy turbós autó normális használat mellett 200e simán elmegy, nálam nem érv, hogy ez még szívó. (Egyébként bukott már meg mazda wankel motorral pl ami 60e km feladja a küzdelmet bármit csinálsz vele, vagy a Golf közvetlen befecskendezéses fsi motorja aminek olajszűrő a csere, vagy 98-as benzin kell)
    Kívűl tényleg szép, bár nekem nagy főleg 350 literes csomagtér mellett, belül néhány részlet gagyi de messze jobb, mint a legtöbb japán. Sajnos extrákat gondolom nem, csak megint felszereltséget lehet választani, ezt fejeli meg 3 hónapos szállítási idő, szóval ha még drága is lesz továbbra is kispadon ül, míg nagyok játszanak a kompakt kategóriába.

  • manitou8

    barca, se a kondenzátort, se a 6os automata beslő megoldását nem használja más, és a benzinesben, amiről beszélsz, épp nem alacsony, hanem magas sűrítési arány van, jelenleg a világon a legmagasabb.

  • Karcsi 77

    Az autó formailag tényleg jól sikerült. De mint az előttem szólók többsége külön kategóriába sorolja az abszolút túlzás. A kategória nagy darabszámban eladott autói közé nem fog belekerülni több okból sem. Egyrészt az ára már a réginek is borzasztó volt pedig belül tele volt tejfölös doboz műanyagokkal ez a változat ilyen szempontból lényegesen jobb de nem nem gondolnám,hogy nem lesz drágább az előző modellnél. A másik komoly hátránya a motorválaszték. Ebben a kategóriában az 1.5-1.6 os diesel nélkül nehéz labdába rúgni és a benzinesben sem csoda a 100 ló sőt kevés és az autó tömege is csak átlagos. A 2.2 es dízellel meg kb 7 milla lesz az ára. Az induló árát is legalább 5 millára taksálom az alapmotorral manuális klímával. Szóval marad a gazdag műkedvelők autója de ettől függetlenül biztos jó kocsi lesz.

  • menőmanó

    Nekem is nagyon bejön ez a forma. A motorjai sajnos gyengék. A Mazdának mindig is ez volt a gyenge pontja az áron kívül.
    Talán lesz egy normális (200 ló körüli) sportos változat, mert ebbe a formába az kötelező. :)

  • PAlex

    1190kg vajon üres, vagy EU tömeg?
    Mert EU tömeg esetén 100LE-s verzió is teljesen vállalható szerintem.

  • v_Petya25

    Hát szerintem nem valami nagy durranás. Kívülről olyan amilyen, vagy tetszik vagy nem, de belül mintha csak a szél fújta volna össze. A műszerfal és középkonzol is csak úgy össze van dobálva, a részletek tervezői nem beszéltek egymással. Egyébként meg kevés a motorvariáció, messziről jön és drága lesz. Nem fog szárnyalni annyira az eladás, bár rajtuk +5 autó is jó %-ot hoz. :)

  • Kovijani

    A legszimpatikusabb Japan marka ma. Peldat vehetnenek rola a tobbiek! A koreaiak mar a spajzban vannak!
    En egyszer ultem egy hatosban, kifejezetten tetszett belulrol es a minosege is jo volt. Egyszeru, de nagyszeru! A Mazda egyre kozelebb van hozza, hogy a kovetkezo kocsim toluk legyen. 
    Igy pirosban az Alfa Romeo Brera-ra emlekeztet. Tenyleg, azzal mi lett?! Sokaig a szivem csucske volt!

  • manitou8

    ‘Nem fog szárnyalni annyira az eladás’
    itt jósok is írnak? :)

  • JohnSmith

    A Mazda nagyon kemenyen halad a premium fele……nem tulzäs ällitani, hogy el fogja erni a lexus szintjet.

  • nevezessverő

    JS: Ez nem túlzás, butaság.

  • hova

    n.verő!
    Én vigyáznék ezzel a sértő szóval, de az idő eldönti, kinek volt igaza, de úgy látom, a 3-as kellemes fogadtaás elé néz.

  • Barca

    JohnSmith

    A Lexus szintjét? Sövényírómon szebb tekerők vannak, mint a klímavezérlőn, egy Golf sokkal minőségibb, de az sem fogja elérni a Lexus szintjét, bár igazából ha a Lexus szintje a kompakt kategóriában egy túlárazott Auris HSD akkor már el is érte…
    Egyébként prémium autót csinálni nem hülyeség, de a Toyota és a Nissan is létrehozott erre egy külön márkát, ha a Mazda ezzel kacérkodik (hozzáteszem közel sem) akkor ezt érdemes lenne megfontolni.

  • MetroGoldwinMayer

    PAlex

    1190 kg az elképzelhető hogy már EU tömeg, mert kb. az alap-Golf is annyi és az egész normális autó, 11-12s körüli gyorsulással.
    Lesz szívómotoros alternatíva, bár árban a Mazda nem tud versenyezni a volumengyártókkal.

  • ACC.600

    barca…..
    lehet jobb a klíma vezérlő tapintása….de nem változtat azon a szaron ami a motorháztető alatt van.

  • fank1970

    A Mazda megint feladta a leckét a konkurenciának!

  • Kempelen10.

    Acc, ez magvas vélemény volt, pont mint aki írta.

  • Kempelen10.

    Frank! Így képről nagyon jól sikerült kocsi ez, de semmilyen lecke. Darabszámban a Mazda semmi. Leckét az ad föl, akit követnek utána, de ez nem a Mazda.

  • Liverpool87

    Nekem kívűlről tetszik pedig én Opel fan vagyok!A kűlseje olyan olaszos Alfás lett de szép és jól néz ki.A belseje az tényleg okádék gusztustalan sehol nincsenek a Németekhez képest ,De ez nem csak a Mazdára vonatkozik hanem az összes Japán igénytelen belterű kocsira nagyon maradiak és nagyon szét cseszett!

  • JohnSmith

    kempelen.
    attól a tényen nem változtat.
    Darabszám? :)
    A VW mennyi SEAT-ot eladott mégis lehúzzák a rolót neki. Egész egyszerű. Mert irgalmatlanul gyenge minőség.
    A Skoda meg összeteheti a kezét, hogy olyan nyugdíjasok élnek nyugaton, akik tudnak új autót vásárolni.
    A Mazdának nem kell sok autót eladnia, hogy életben maradjon.
    Elég a minőség.

  • hova

    Világviszonylaban a Mazda / értékesítési arányait tekintve/ egy icipici cég. Ennek ellenére az autói világhírűek és rengeteg rajongója van az autóinak, mert valami olyan különleges élményt nyújt, amit más autó nem, és valóban nem kell irtózatos darabszámú eladás a cég fennmaradásához, de úgy látom, most az új kordék nagyon farba rugják a kétkedőket.

  • OKdoki

    1.5-ös 100 lóerős motor az alap. Vajon mennyi a forgatónyomaték? 150-160 Nm? Elég az manapság? Jó, ott a kétezres. De az meg nem túlzás alternatívának? Plusz 500-600 (minimum) forint, és 1 liter fogyasztás. Lehet, hogy még így is jó lesz, és fogyasztásban megveri sok konkurensét kisebb turbómotorral. Reméljük! Mert ha nem, akkor marad egy érdekes alternatíva.

  • garazsgeza

    a Mazda minöségi?
    ki mondta?
    volt egy 626 os Mazd

  • ,L Rómeo

    csúnya. okádok. inkább 10 golf mint 1 ijen!

    amúgy szörnyű: mostani automagazinban egy kezdő (vmi Gajdán) kolléga aszt hazuggya hogy mazda moduláris padlózata épp ojan mint vw mqb-je!!
    minden cserélhető, változtatható, kapcsolódik motor, váltó, futómű….

    nem olvasta ez a kezdő rácz szagirro külön cikkét ahol (szörényivel, holidayval, köcsögnepperel, korikával, kovacspistával,liverpoolal, cgt-vel és hasonló tulképzett tezsókáimmal) jol kioktattya elmét, aki szintén eszt hazutta mint gajdán?
    http://www.vezess.hu/magazin/mire_is_olyan_buske/41705/

    nem olvasta ez a kezdő?
    Rácz irrókám kérrlek oktasd öt is mer tévhitekben él!
    vmi fogalmatlan kezdő lehet Gajdán Miklós a neve

    ui:
    szörényi töröltesd eszt az irrot mer ugy nem lehet vitázni hogy a másik is visszaválaszolhat miután lebarmoztuk.
    mi igy nem vitázunk!

  • hova

    OKdoki. Elég.Ezt nem versenyautónak szánták, nem is pályakirálynak v.”úgyisletollak” autónak. Ez egy kimondottan családi autó, remekól néz ki, végre valami érdekes-kellemes forma. Aki “toló” autót akar, vegyen mást, nagyon sok gyors autó közül lehet válogatni. Hűsz éves koromba belerepültem a balcsiba, mert nem tudtam bevenni egy kanyart, ma már ezt nem tenném,egyrészt mert nem vagyok 20 éves, másrészt mert nincs pénzem másik autóra és legelső sorban azért, mert féltem a mellettem és mögöttem ülőket.Elég sok 20 évest szedek ki az árokból így is, néha sajnos egy fekete zsákban.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.